Gebruik bookmarks, drol, of wacht tot je wat zinnigs te melden hebt.quote:
lol, dat maak ik zelf wel uit? Btw ik zit op me mobiel, dat is dit toch t makkelijkstquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gebruik bookmarks, drol, of wacht tot je wat zinnigs te melden hebt.
Gemak dient de eenvoudigen van geest.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:37 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
lol, dat maak ik zelf wel uit? Btw ik zit op me mobiel, dat is dit toch t makkelijkst
Ik reis wel eens met de trein, als ik niet over de auto beschik. Zoiets?quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gebruik bookmarks, drol, of wacht tot je wat zinnigs te melden hebt.
Goede poging!quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:11 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ik reis wel eens met de trein, als ik niet over de auto beschik. Zoiets?
Waarom weiger je dat dan?quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast ook nog een enquêteur geweigerd mijn plaatsbewijs te laten zien
Stel je voor!quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb gewoon geen zin om mijn kaartje voor iedere gelegenheid tevoorschijn te halen.
Ik heb het ook wel eens geweigerd, maar het voelde als een soort misplaatste soort arrogantie, dus tegenwoordig laat ik 'm gewoon zien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb gewoon geen zin om mijn kaartje voor iedere gelegenheid tevoorschijn te halen.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
geen zin in gedoe, ik laat m gewoon zien.
Wat ook kan: Zeggen dat je een zwartrijder bent en dan kijken of ze de HC gaan tippen
Zo zo, hip hoor. De Zilverdukaten maar afgeschaft ja?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:10 schreef Socios het volgende:
5 gulden is de toeslag tussen Groningen en Leeuwarden v.v. met de 02.10u in de nacht van zaterdag op zondag.
je zit er toch niet weer in he?....quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En er ligt iemand onder bij Mariahoeve...
Is het de tijd van het jaar ofzo?quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En er ligt iemand onder bij Mariahoeve...
Kijk, daar ligt ook nog een pinkquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En er ligt iemand onder bij Mariahoeve...
vaak als er ergens een voor springt gebeurt het in de dagen er na nog een paar keer, schijnbaar worden mensen er door aangespoord ofzo....quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:29 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Is het de tijd van het jaar ofzo?
Ik wel en ik kan het niet aanraden...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef Sj0rSz het volgende:
Blijft toch een vreemde gedachte. Zit je in de trein, die ineens een persoon aanrijd.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Dat zou verboden moeten worden!quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En er ligt iemand onder bij Mariahoeve...
Het valt me nog mee dat de Britten altijd hun stijve bovenlip weten te behouden. Menig president-directeur van welk Oost-Europees spoorwegbedrijf zou geliquideerd worden als ze dit de reizigers zouden flikken, dit is ordinaire broodroof.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:11 schreef dennistd het volgende:
De NOS-correspondent in Engeland over de treinen daar:
http://weblogs.nos.nl/lon(...)rste-hel-van-europa/
Helemaal niet gezien.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Schommelboten zijn kut. Volgende OP issie er weer uit
schiet maar gauw op, weg ermeequote:Op donderdag 19 februari 2009 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Helemaal niet gezien.
Hij kan er ook nu uit. Wie maakt ff een poll?
Ja, eoa homo heeft de Wiki lopen verkutten blijkbaar. Die mag het ook weer gaan regelen, anders volgende topic Pek en Verenquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:58 schreef Duvel het volgende:
Ok, ok.
Ik heb dat ding er niet aan toegevoegd, daar ben ik veel te lui voor.
Te laat, tennisdd heeft 'm er al uitgehaald.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, eoa homo heeft de Wiki lopen verkutten blijkbaar. Die mag het ook weer gaan regelen, anders volgende topic Pek en Veren
Dat wil ik ook niet. Dat scheelt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wel en ik kan het niet aanraden...
ERRRRRRRRRRquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:02 schreef dennistd het volgende:
schip: es-zee-ha-ie-pee
script: es-zee-ie-pee-tee
quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:03 schreef Duvel het volgende:
Te laat, tennis-DD heeft 'm er al uitgehaald.
dat wil ik niet zeggen, maar als je er zo uitziet, ga dan niet in zo'n pakje rondlopenquote:
Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het valt me nog mee dat de Britten altijd hun stijve bovenlip weten te behouden. Menig president-directeur van welk Oost-Europees spoorwegbedrijf zou geliquideerd worden als ze dit de reizigers zouden flikken, dit is ordinaire broodroof.![]()
Ik begin net te wennen aan Arriva, maar Stagecoach en FirstGroup mogen wat mij betreft aan de andere kant van de Noordzee blijven: winstgevendheid staat bij die twee laatstgenoemde boevennesten gelijk aan bezuinigingen en concurrenten elimineren door ver beneden de kostprijs te bieden.
Spijker/kop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Of zijn we in Nederland roomser dan de paus?
Intercity naar Rsd, vertrok om 18:07 van Tilburg? Zat ik ook in en het verbaast me nog steeds dat zo'n trein bij vertraging opeens wel binnen 10 à 15 minuten vanuit Breda in Roosendaal weet te komenquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:22 schreef James1988 het volgende:
Trein tussen Tb en Bd, remt ineens vrij hard af en blijft lang stilstaan. Ik begin al te twijfelen wat er is, gezien de zelfdodingen van de afgelopen dagen.
Conducteur komt langs.
Ik: "Weet u wat er is?"
Zij: "Nee, ik weet het niet"
Conducteur 2: "Tegenliggers"
Maar nu rijden we weer (en goed ook), dus 't zal wel een rood sein zijn geweest.
Bad Gateway?quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
De site van Prutsrail ligt nu plat trouwens
[ afbeelding ] ©Duvel
http://www.vingerverf.nl/ doet het bij mij gewoon hoorquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
De site van Prutsrail ligt nu plat trouwens
[ afbeelding ] ©Duvel
Ik klikte ook nog.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.vingerverf.nl/ doet het bij mij gewoon hoor
Jup, die ja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Intercity naar Rsd, vertrok om 18:07 van Tilburg? Zat ik ook in en het verbaast me nog steeds dat zo'n trein bij vertraging opeens wel binnen 10 à 15 minuten vanuit Breda in Roosendaal weet te komen
Hmm nieuw? Mis ik iets??quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:10 schreef Socios het volgende:
5 gulden is de toeslag tussen Groningen en Leeuwarden v.v. met de 02.10u in de nacht van zaterdag op zondag.
KLIKquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:44 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over kaartjes in de trein.
Ik kan me herinneren dat je in het verleden met een strippenkaart van Utrecht overvecht met de trein naar Utrecht CS kan. Is dat nog steeds zo en geld dat voor meer steden?
Ik heb een OV maand trajectkaart en mag vanaf station Utrecht CS en Amersfoort CS 3 zones reizen met de bus. Mag ik dan ook met de trein naar bijvoorbeeld amersfoort vathorst of Utrecht zuilen?
Als ik me niet vergis zijn de zones die je op trajectkaarten kunt kopen expliciet niet geldig in de trein. Je mag dus bijvoorbeeld met een trajectkaart met OV-zones naar Rotterdam Alexander niet doorreizen naar Rotterdam Centraal, ook al kan dat qua zones wel. Je moet dan de metro nemen of zoiets.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:44 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over kaartjes in de trein.
Ik kan me herinneren dat je in het verleden met een strippenkaart van Utrecht overvecht met de trein naar Utrecht CS kan. Is dat nog steeds zo en geld dat voor meer steden?
Ik heb een OV maand trajectkaart en mag vanaf station Utrecht CS en Amersfoort CS 3 zones reizen met de bus. Mag ik dan ook met de trein naar bijvoorbeeld amersfoort vathorst of Utrecht zuilen?
Als de Britse wetenschappers beter onderzoek pleegden, dan hadden ze deze dag aangewezen als de slechtste dag van het jaar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Tussen Boxtel en s-Hertogenbosch rijden geen treinen door een aanrijding.
Zeker eentje gesprongen bij Vught. Hotspot is dat
Zal de nachttrein van eind jaren '90 zijn geweest in de beginperiode van NoordNedquote:
Aha tnx.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
KLIK
Nee dus. Alleen naar Utrecht Overvecht en naar Lunetten mag dat. "Ooit" is die regeling ingesteld, en met het openen van nieuwe stations vond men het blijkbaar niet nodig om die er ook bij te betrekken. In de regio Amersfoort mag het helemaal niet.
Ahh, okquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal de nachttrein van eind jaren '90 zijn geweest in de beginperiode van NoordNed
Ja, volgens mij kan dat.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Aha tnx.
Stel nou datik nu een jaar trajactabonnement neem met de 3 zones die ik nu nodig heb, maar na ongeveer 10 maanden verhuis naar een huis in de buurt van het treinstation wat dus niet geldig is, kan ik dan mijn jaar abonnement omzetten?
Nee scheelde een kwartier!quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
je zit er toch niet weer in he?....
Leukquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:06 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ahh, ok
Hier de TVP met Verzögerung:
[ afbeelding ]
Een afscheidsplaatje van NSR te Boxmeer. Vanaf 10 december 2006 heeft Veolia het stokje hier overgenomen. Buffels 3434 en 3426 bij vertrek uit Boxmeer richting Roermond.
Vrijdag 8 december 2006
Voor zoiets hoef je niet per se in de trein te zitten...quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef Sj0rSz het volgende:
Blijft toch een vreemde gedachte. Zit je in de trein, die ineens een persoon aanrijd.
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.
Dat zou niet raar zijn op zich, al zijn er natuurlijk veeeel meer factorenquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:21 schreef Cothen het volgende:
Zou er een verband bestaan tussen het aantal springers en het teruglopen van de economie?
Dat houdt de mensen die tussen de spoorbomen door willen slalommen wel tegenquote:
Het tarief per treinkilometer bedraagt ¤ 0,5388 (prijspeil 2009).quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wat was de prijs alweer die Prorail per afgelegde kilometer rekent aan afnemers van het spoornet?
Als jij daarvoor toegang kan krijgen van de IVWquote:En kan ik dan ook met mijn eigen railfiets voordelig reizen?
Ik denk het haast wel. Laatst wilde een miljardair ook liften per trein.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:21 schreef Cothen het volgende:
Zou er een verband bestaan tussen het aantal springers en het teruglopen van de economie?
Stil...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Duvel het volgende:
Cartesiusweg
In een hoekje staat al dagen
Een oud treinstel opgesteld
De panto's zijn gestreken
De dagen zijn geteld
Eergisteren zag ik nog wat hoop
Een rangeerpit brandde zacht
Maar dit lichtpunt is gedoofd
Sloop is wat dit treinstel wacht
Oh? Ik meende dat er bij museumclubs 1,50 of 2 euro per kilometer aan infraheffing gerekend wordt. Of hebben we het dan over verschillende dingen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:57 schreef dennistd het volgende:
Het tarief per treinkilometer bedraagt ¤ 0,5388 (prijspeil 2009).
ik weet niet waar dit op gebaseerd is, ik heb het uit de netverklaring 2009 gehaald.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh? Ik meende dat er bij museumclubs 1,50 of 2 euro per kilometer aan infraheffing gerekend wordt. Of hebben we het dan over verschillende dingen?
Misschien kun je wel de nieuwe NS-dichter wordenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Duvel het volgende:
Cartesiusweg
In een hoekje staat al dagen
Een oud treinstel opgesteld
De panto's zijn gestreken
De dagen zijn geteld
Eergisteren zag ik nog wat hoop
Een rangeerpit brandde zacht
Maar dit lichtpunt is gedoofd
Sloop is wat dit treinstel wacht
De nieuwe Driek Oplopersquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:14 schreef dennistd het volgende:
Misschien kun je wel de nieuwe NS-dichter worden
Die heb ik toch al geparodieerd in zijn rol als struikRover met dat wisselgrapje van ProRail destijds?quote:
Dat is pas romantiekquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef James1988 het volgende:
Blinde reiziger met blindegeleidehond zit naast me, conducteur komt langs.
Zij: "Ik weet niet zeker of dit de goede kaart is"
Conducteur: "Oh, dit is een wereldkaart, dit is zeker de goede" (het is een retourtje Tb - Ut)
Conducteur loopt verder: "Even oppassen dat ik de hond niet beschadig... ik zit vol met liefde, zo ben ik"
Was vast een giga lelijke conducteur. Beetje lopen slijmen bij een blinde vrouwquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:20 schreef James1988 het volgende:
Blinde reiziger met blindegeleidehond zit naast me, conducteur komt langs.
Zij: "Ik weet niet zeker of dit de goede kaart is"
Conducteur: "Oh, dit is een wereldkaart, dit is zeker de goede" (het is een retourtje Tb - Ut)
Conducteur loopt verder: "Even oppassen dat ik de hond niet beschadig... ik zit vol met liefde, zo ben ik"
Sint & Pietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Duvel het volgende:
Cartesiusweg
In een hoekje staat al dagen
Een oud treinstel opgesteld
De panto's zijn gestreken
De dagen zijn geteld
Eergisteren zag ik nog wat hoop
Een rangeerpit brandde zacht
Maar dit lichtpunt is gedoofd
Sloop is wat dit treinstel wacht
Korting ivm carnaval misschien?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar misschien weet iemand hier iets van?![]()
Vanochtend in de IC Ut - Nm, vertrek 7:53 uit Ut. Controle bij Bunnik. Er zit een reiziger in met een kaartje met korting. HC spreekt hem aan: "Hoi, het is vrijdag, niet maandag. Maandag krijg je korting, niet vrijdag." en geen woord over de 9:00-regel.
Iemand enig idee wat voor kaartje die reiziger gehad kan hebben?
Waar?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt trouwens dat de eerste SL(e)T waarschijnlijk maandag in reizigersdienst gaat rijden, aldus Broek53 op Somda.
Dat is dus in de ochtend, na de spits zo'n beetje? Dan kan ik er dus niet bij zijnquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:28 schreef Peterselieman het volgende:
Treinen 9830 en 9845. Een slagje Utrecht - Den Haag Centraal dus
Ohquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:47 schreef Duvel het volgende:
Het staat daar al maanden vol met SLETten!
Nee dat is bij de rooie brug, dat is wat verderopquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:47 schreef Duvel het volgende:
Het staat daar al maanden vol met SLETten!
mmm, dat moet wel lukken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:21 schreef Peterselieman het volgende:
Het is na de spits ja. Vertrek 10.35 uit Utrecht geloof ik
benieuwd langs welk perron ze dat gaan neerzettenquote:
Aldus de expert!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat is bij de rooie brug, dat is wat verderop
Aardig ritje voor een Rondreiskaartje welquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:51 schreef dennistd het volgende:
Zo, vandaag even een reisje enschede-kampen-emmen-enschede gedaan
Die is aardig verdwaald dan!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:51 schreef dennistd het volgende:
de benelux-bs in hispeed-kleuren stond in zwolle trouwens, net als de rest van de stam
foto's volgen laten vanavond
Mwoa, niet half zo ver als die Northlander die ernaast staatquote:
ov-studentenkaartjequote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aardig ritje voor een Rondreiskaartje wel
hij zal daar wel staan na reiniging van gisteren, toen er weer een voor sprong tussen delft en schiedam dacht ik...quote:
Shit! Dan heb ik hem ook gemist.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is dus in de ochtend, na de spits zo'n beetje? Dan kan ik er dus niet bij zijn
Die Northlander staat al weer maanden zo niet meer dan een jaar op de Dijksgracht bij Amsterdamquote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa, niet half zo ver als die Northlander die ernaast staat
Zoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Die Northlander staat al weer maanden zo niet meer dan een jaar op de Dijksgracht bij Amsterdam
Goed meegetrokken, trein scherp, dynamiek in de fotoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:09 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
ICMm 4029
Voorop in de intercity naar Den Haag Centraal, te Almelo
nee, deze is door een aantal nedtrain- en hispeed-medewerkers in hun vrije tijd in de hispeed-kleuren geverfd, om het de eenjarige samenwerking tussen de werkplaats en hispeed te vieren ofzoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:09 schreef Ofyles2 het volgende:
De Benelux-stuurstandrijtuigen worden toch gereviseerd!
... Wat willen ze nou bereiken. Er wordt toch iets aan gedaan met die veranderingen. Er kan ook niets aan veranderenquote:Spoor: meer geluidsoverlast dan Schiphol
ARNHEM - Omwonenden van het spoor in Arnhem-West hebben veel meer herrie te verduren dan omwonenden van Schiphol. De maximale geluidsbelasting ligt bij Schiphol rond de 73 decibel, in Arnhem-West boven de 88 decibel.
Dat blijkt uit recente metingen van Geluidsnet, een bedrijf gespecialiseerd in geluidsmetingen.
Langdurige blootstelling aan geluid kan ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben, zo blijkt uit onderzoek. Is dat geluid boven de 60 decibel, dan is bijvoorbeeld het risico op een hartaanval bij mannen verhoogd met 50 procent.
Arnhem heeft een bijzonder druk spoor, zo blijkt uit recente cijfers. Zo trekken er 300 tot 350 goederentreinen per week door Arnhem en komen er dagelijks 500 reizigerstreinen voorbij in Arnhem-West. Daarmee rijden 1,5 keer meer treinen door Arnhem-West dan over het traject Utrecht-Amsterdam.
Dit alles heeft ook nog invloed op de luchtkwaliteit. Het goederenvervoer door Arnhem staat gelijk aan 3.500 vrachtwagens met verontreinigde lading door de stad. Dit zijn meer en 'viezere' vrachtwagens dan wat er over de A12 bij Arnhem-Noord rijdt, en bovendien dichter bij de woningen.
De gemeente Arnhem heeft enige tijd geleden al aan de bel getrokken in Den Haag over de situatie.
zelfde kansloze nimbygejank als bij Shl overigens. Spoor was er eerst, KOM DAAR DAN NIET WONENquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
... Wat willen ze nou bereiken. Er wordt toch iets aan gedaan met die veranderingen. Er kan ook niets aan veranderen
Ach mensen moeten altijd wat te klagen hebben wees blij dat er nu wat aan gedaan wordt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
zelfde kansloze nimbygejank als bij Shl overigens. Spoor was er eerst, KOM DAAR DAN NIET WONEN
Nou, nee.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ach mensen moeten altijd wat te klagen hebben wees blij dat er nu wat aan gedaan wordt.
Dit geloof ik gewoon niet eens.quote:Het goederenvervoer door Arnhem staat gelijk aan 3.500 vrachtwagens met verontreinigde lading door de stad. Dit zijn meer en 'viezere' vrachtwagens dan wat er over de A12 bij Arnhem-Noord rijdt, en bovendien dichter bij de woningen.
En dit ook niet.quote:Zo trekken er 300 tot 350 goederentreinen per week door Arnhem en komen er dagelijks 500 reizigerstreinen voorbij in Arnhem-West. Daarmee rijden 1,5 keer meer treinen door Arnhem-West dan over het traject Utrecht-Amsterdam.
Ze nemen zeker de treinen naar nijmegen en tiel mee. Tjah dan tikt het inderdaad wel lekker aan. Intercity: Nijmegen - Schiphol en Nijmegen - Den helder telt dan gewoon 2 keerquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden volgens het spoorboekje 107 treinen per dag. Tel er daar nogeens 107 bij op voor de tegenrichting, rond wat af, 220 MAXIMAAL. Inclusief ICE's en CNL. Dat is nog niet eens "bijna" 500. Of tellen de treinen naar Nijmegen ook nog mee? Dan loop je idd naar de 500 toe ja. Maar goed, dan NOG geldt: Spoor was er eerst, ga daar dan niet wonen.
Moet je door Brabant ofzo?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen ook weer een zware dag tegemoet
Ook inderdaad. En limburg. Maar als het goed gaat ben ik kort na tienen alweer het land uit. Alhoewel het in NRW ook wel smerig los zal gaanquote:
quote:136 Teletekst vr 20 feb
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` In Duitse steden is het carnaval
gewelddadig begonnen.De afgelopen nacht
waren er 59 gewelddadige incidenten in
Keulen,waarbij 115 gewonden vielen.Er
werd onder meer met flessen geslagen en
gegooid.De politie greep bijna 1300
keer in.Ook in Düsseldorf waren meer
vechtpartijen dan anders met carnaval.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
die er zelf ook ff eentje opsteekt of wat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is ook waarom ik carnaval mijd. Rook je vervolgens bij een rookzuil, krijg je ineens bezoek van een VWA-inspecteur verkleed als sigaret.
Bij voorkeur.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
die er zelf ook ff eentje opsteekt of wat?
Mja, ik bedoel, bij een rookpaal, daar MAG het. toch?quote:
Mijn quote was een intended pun, get it?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, ik bedoel, bij een rookpaal, daar MAG het. toch?
Arnhem west is gewoon Arnhem Berg, het gaat hierbij om vlakbij de koepelgevangenis.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:57 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ze nemen zeker de treinen naar nijmegen en tiel mee. Tjah dan tikt het inderdaad wel lekker aan. Intercity: Nijmegen - Schiphol en Nijmegen - Den helder telt dan gewoon 2 keer
nee, de hele stam was aanwezigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:50 schreef James1988 het volgende:
Die Bs, was die daar alleen of was het een hele stam?
nouja, deze stam zat ook in de goede volgorde, dus misschien wou men niet het risico lopen dat door een mogelijk andere route heen en terug een deel van de stam andersom zou staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
Hmm, raar... ik zou alleen de Bs en misschien het eerste BAB'je opsturen, zodat je nog iets overhoudt... maargoed.
Zie http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93754 voor foto'squote:In Zwolle is zaterdag het wereldrecord dubbeldekspolonaise gevestigd.
Zo'n honderd carnavalsvierders liepen in een dubbeldekstrein de polonaise. De feestende groep kwam begeleidt door blaaskapellen het station van Zwolle binnenrijden.
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoorquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:25 schreef StephanL het volgende:
Ik ga maandag ook een rondje maken met de trein. Eerst vanaf De Vink naar Den Haag Centraal. Daar neem ik de Intercity naar Venlo. Vanaf Venlo naar Nijmegen en van Nijmegen naar Arnhem. Van Arnhem weer door naar Utrecht en Leiden Centraal.
Ik heb vanaf maandag vakantie en had niks te doen en OV dus dan maar met de tein rond
Daar kan die zijn OV niet meer gebruiken?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Als je 's nachts niet kan slapenquote:
Lekker toch op je vrije middag, de hele dag de tijd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Met statief neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 04:42 schreef Socios het volgende:
Mooi hoor die nachtfoto´s, dat krijg ik zo niet voor elkaar...
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Beneluxquote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
ik zou kiezen voor Rsd - Vs - Rd - Rsd
Daar al? Er is boven Zwolle nog veel te zien en te beleven hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Benelux
En bij Zwolle ligt voor mij de grens als het gaat om reizen naar het noorden
kan ik hieruit concluderen dat deze rail dient voor een vetgedrukte spatie?quote:
HMM maandag toch maar even naar utrecht gaanquote:Nieuwe Sprinter vanaf maandag
GROENE HART - Op het traject Den Haag – Gouda – Woerden – Utrecht rijdt van komende maandag de nieuwe Sprinter van de NS.
Met de nieuwe trein zeggen de Nederlandse Spoorwegen een vernieuwd treinconcept te introduceren voor het 'metroachtige' verkeer over de kortere afstanden. De Sprinter heeft een lage instap, airco en informatieschermen.
De Sprinter zit volgens de NS boordevol technische snufjes, soms zichtbaar zoals LED-verlichting, camera's en een serviceknop waarmee de reiziger direct contact krijgt met NS-medewerkers. Nieuw is ook dat de machinist zichtbaar is voor de reizigers door de glazen scheidingswand, net zoals in de RijnGouwelijn. Ook dragen de nieuwe Sprinters bij aan een lager elektriciteitsverbruik en dus minder uitstoot van CO2.
Is ook zo op de maaslijn maar daar liggen 2 rails tussen ik dacht altijd dat het voor de treindetectie was.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Helaas dat er zo weinig uitbreidingen zijn voor beide netwerken, Berlijn is zo goed als bankroet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:38 schreef James1988 het volgende:
En ik ben in Berlijn, met ongeveer +10 aangekomen, maargoed...
7-dagskaart voor het OV hier, ¤26,20 - fucking cheap!
En S-Bahn
U-Bahn
Wat trekken die dingen snel op zeg, en wat maken ze mooi geluid
Ik heb foto's gezien op een modelspoor forum dat de voorkant in elkaar ligt, een klein ongelukje gehad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:37 schreef ReisT het volgende:
Meer foto's van dezelfde trein:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dezequote:Op zondag 22 februari 2009 10:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik heb foto's gezien op een modelspoor forum dat de voorkant in elkaar ligt, een klein ongelukje gehad.
Naah, nu eerst studio sport kijkenquote:Op zondag 22 februari 2009 13:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben je nu al klaar met je boel van gister Fles ?
Dan zouden de andere rails vervangen worden, maar dan leggen ze het vaak tussen de sporenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Hier, vast een zoethoudertjequote:Op zondag 22 februari 2009 13:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben je nu al klaar met je boel van gister Fles ?
ja, dat weet ik, maar deze dat dus ook echt vast aan de dwarsliggers, net als de normale railsquote:Op zondag 22 februari 2009 13:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan zouden de andere rails vervangen worden, maar dan leggen ze het vaak tussen de sporen.
Deventer realiseert daadwerkelijk lightrail plannenquote:Op zondag 22 februari 2009 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, maar deze dat dus ook echt vast aan de dwarsliggers, net als de normale rails
Bij het tuig dat dit op het geweten heeft zou ik mij verbaal vast niet beschaafd uitdrukken als ik mijn ongenoegen over deze handeling zou laten blijken.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
In Haarlem zijn van de 3 plan U-stellen van de HIJSM 93 ruiten ingegooid...
Klinkt als een OV-Studentenkaart Weekend.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Ut - Nm, vertrek 7:53 uit Ut. Controle bij Bunnik. Er zit een reiziger in met een kaartje met korting. HC spreekt hem aan: "Hoi, het is vrijdag, niet maandag. Maandag krijg je korting, niet vrijdag." en geen woord over de 9:00-regel.
Iemand enig idee wat voor kaartje die reiziger gehad kan hebben?![]()
Grutjes, wat een nette uitdrukking!quote:Op zondag 22 februari 2009 18:39 schreef knars het volgende:
[..]
Bij het tuig dat dit op het geweten heeft zou ik mij verbaal vast niet beschaafd uitdrukken als ik mijn ongenoegen over deze handeling zou laten blijken.
De NS hoeft niet aanbesteed te worden(zal ook waarschijnlijk niet gebeuren, hoop ikquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking.
Nu woon en werk ik in die belastingverslindende stad. En alles wat men predikt.... dat doen ze in dit land dus zelf niet. De Belgische economie vertoont sterke gelijkenissen met die van Noord Korea. Alles wordt van hoger af gereguleerd. Openbaar vervoer en posterijen zijn een monopolie. Vrije handel bestaat niet en winkeliers krijgen boetes als ze korting geven.
Als die aanbestedingen dan moeten van "Europa", waarom moeten de anderen landen dat dan niet? Of zijn we in Nederland roomser dan de paus?
ATB NG ?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
ja, en? gaat het daar zo veel beter?quote:Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:
in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB.
jaquote:Op zondag 22 februari 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en? gaat het daar zo veel beter?
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland.quote:
We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligsquote:
Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaatquote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Denk daar is een 3e rail inquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het stationquote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergetenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Heeft Deventer smalspoor dan?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef dennistd het volgende:
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt?quote:
Bron: www.rolandrail.netquote:ACTS is de vuiltrein 47728/9 naar Bremen kwijt geraakt aan het wegvervoer wat het voor een dumprijs weggekaapte. Vandaag ging ACTS nog wel lege vuilcontainers ophalen in Bremen maar dat was dus de laatste slag die op de heenweg getrokken werd door de de 7104 én 7105 waarna de 7105 doorging naar Kiel voor inbouw ETCS & airco. ACTS komt ingaande morgen dus alleen nog maar in Leer met de wekelijkse DBM-trein 47724 & 47727 (was 47723).
*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigquote:Op maandag 23 februari 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
Niet dezelfde stem als in de andere sprinters?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef bork het volgende:
[..]
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.
Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen.
quote:Op maandag 23 februari 2009 14:39 schreef bork het volgende:
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.
[ afbeelding ]
eerste klasse met cabine machinist.
[ afbeelding ]
tweede klasse
[ afbeelding ]
ehm???
[ afbeelding ]
Weer dag zwaaien in Woerden
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:17 schreef SNArky het volgende:
[..]
Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit).
Wat zal dat nou kosten, zo'n loc in 'blessuretijd'?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
quote:Eerdere sein-en wisselstoringstoring Schiphol-Hoofddorp
Tussen Amsterdam en Leiden via Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot 20 minuten.
Oorzaak: een eerdere sein-en wisselstoringstoring.
Besmettelijk zo te zien besmettelijk zo te zienquote:Op maandag 23 februari 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt
Deze derde rail is een extra geleiderail voor treinen. Mocht een trein, om wat voor reden ook, ontsporen, dan zorgt deze derde rail dat de trein niet iets "vitaals" raakt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Normaal gesproken is het idd gewoon een hoekijzerprofiel. Waarom hier een spoorstaaf gebruikt is weet ik niet. Mss hadden ze die net over / bij de hand etcquote:Op maandag 23 februari 2009 20:12 schreef dennistd het volgende:
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller?
Oh ja, klopt, ik zit ernaastquote:Op maandag 23 februari 2009 20:25 schreef Ajaman het volgende:
Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al.
Ontsporingsgeleiding wordt zoiets genoemd geloof ik.quote:
Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!quote:
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijquote:
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook nietquote:Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijBen je er nu nog niet klaar mee...
Wat bedoel je met BDs?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Leuk verslag!!quote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.quote:
quote:voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Oprotten nu met die onzinquote:
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]
Ik zie de link niet helemaal...![]()
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachenquote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Jaquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Klopt helemaalquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :Squote:Reist u met de nachttrein en u bent vóór 04.00 's ochtends ingestapt dan mag u met uw kaartje van de vorige dag uw reis met deze nachttrein afmaken.
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)
Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus!quote:Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
Tofquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef JDude het volgende:
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express.
Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan.quote:
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?quote:
Nah, die is rood en heeft geen tandrad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:45 schreef Maranelloot het volgende:
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht.
Knap. Deze is nog beter:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |