abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 20:24:49 #201
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351472
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
ATB NG ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 22 februari 2009 @ 20:25:38 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66351500
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:

in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB.
ja, en? gaat het daar zo veel beter?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 20:28:29 #203
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351607
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en? gaat het daar zo veel beter?
ja
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2009 @ 20:31:01 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66351699
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:24 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ATB NG ?
ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 februari 2009 @ 20:38:21 #205
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351990
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 22 februari 2009 @ 20:54:35 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66352561
Klinkt logisch, maar materieel met NG komt normaal toch niet in Deventer? Dus wat zou je daar dan mee opschieten?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2009 @ 21:13:09 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66353176
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 22 februari 2009 @ 21:22:41 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66353501
Dit is een ATB-NG-baken

Lijkt niet echt op een derde rail nee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66354011
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Harvest time

[ afbeelding ]
Ahh mooie verzameling weer Fles
pi_66354038
Vandaag te Amersfoort:


Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
pi_66354377
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:28 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ja
Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland.

Hoe waarom beweer jij dan dat het daar zoveel beter is?
  zondag 22 februari 2009 @ 21:56:58 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66354715
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh mooie verzameling weer Fles
We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligs




Deze tel ik uiteraad niet, maar over 2 maanden is het licht vast een stuk beter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 21:59:16 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66354792
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:

[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 22:04:52 #214
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66354989
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Denk daar is een 3e rail in
Het zou gewoon kunnen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_66358817
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het station

[ Bericht 0% gewijzigd door Nightshadow op 23-02-2009 00:12:14 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 00:32:21 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66359853
Goed... iemand enig idee waar ik wat geluidsfragmenten van de Berlijnse U-Bahn, S-Bahn en Berlin Hbf kan vinden? Bijvoorbeeld de aankondiging van de volgende halte. Googlen hielp me niet echt...
pi_66361873
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
pi_66363865
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergeten
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 08:31:47 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66364005
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 februari 2009 @ 08:37:09 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66364064
quote:
Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef dennistd het volgende:
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
Heeft Deventer smalspoor dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 08:38:40 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66364079
quote:
Op maandag 23 februari 2009 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft Deventer smalspoor dan?
Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66364274
Potverdorie, is de vuiltrein Gnl - Bremen v.v. ermee gestopt... Das echt wel balen, vond het altijd leuke treintjes om te zien.
Het viel mij al op dat er een ontzettend lange sleep vuilwagens bleef staan in ongewijzigde formatie te Gnl:
quote:
ACTS is de vuiltrein 47728/9 naar Bremen kwijt geraakt aan het wegvervoer wat het voor een dumprijs weggekaapte. Vandaag ging ACTS nog wel lege vuilcontainers ophalen in Bremen maar dat was dus de laatste slag die op de heenweg getrokken werd door de de 7104 én 7105 waarna de 7105 doorging naar Kiel voor inbouw ETCS & airco. ACTS komt ingaande morgen dus alleen nog maar in Leer met de wekelijkse DBM-trein 47724 & 47727 (was 47723).
Bron: www.rolandrail.net
pi_66366955
quote:
Op maandag 23 februari 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteig

http://www.haltestellenansage.de/ansagen/u/berlin/berlinu.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 10:57:44 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 14:39:58 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66374034
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.



eerste klasse met cabine machinist.



tweede klasse



ehm???



Weer dag zwaaien in Woerden

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66374064
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')