Zie http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93754 voor foto'squote:In Zwolle is zaterdag het wereldrecord dubbeldekspolonaise gevestigd.
Zo'n honderd carnavalsvierders liepen in een dubbeldekstrein de polonaise. De feestende groep kwam begeleidt door blaaskapellen het station van Zwolle binnenrijden.
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoorquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:25 schreef StephanL het volgende:
Ik ga maandag ook een rondje maken met de trein. Eerst vanaf De Vink naar Den Haag Centraal. Daar neem ik de Intercity naar Venlo. Vanaf Venlo naar Nijmegen en van Nijmegen naar Arnhem. Van Arnhem weer door naar Utrecht en Leiden Centraal.
Ik heb vanaf maandag vakantie en had niks te doen en OV dus dan maar met de tein rond
Daar kan die zijn OV niet meer gebruiken?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Als je 's nachts niet kan slapenquote:
Lekker toch op je vrije middag, de hele dag de tijd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Met statief neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 04:42 schreef Socios het volgende:
Mooi hoor die nachtfoto´s, dat krijg ik zo niet voor elkaar...
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Beneluxquote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
ik zou kiezen voor Rsd - Vs - Rd - Rsd
Daar al? Er is boven Zwolle nog veel te zien en te beleven hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Benelux
En bij Zwolle ligt voor mij de grens als het gaat om reizen naar het noorden
kan ik hieruit concluderen dat deze rail dient voor een vetgedrukte spatie?quote:
HMM maandag toch maar even naar utrecht gaanquote:Nieuwe Sprinter vanaf maandag
GROENE HART - Op het traject Den Haag – Gouda – Woerden – Utrecht rijdt van komende maandag de nieuwe Sprinter van de NS.
Met de nieuwe trein zeggen de Nederlandse Spoorwegen een vernieuwd treinconcept te introduceren voor het 'metroachtige' verkeer over de kortere afstanden. De Sprinter heeft een lage instap, airco en informatieschermen.
De Sprinter zit volgens de NS boordevol technische snufjes, soms zichtbaar zoals LED-verlichting, camera's en een serviceknop waarmee de reiziger direct contact krijgt met NS-medewerkers. Nieuw is ook dat de machinist zichtbaar is voor de reizigers door de glazen scheidingswand, net zoals in de RijnGouwelijn. Ook dragen de nieuwe Sprinters bij aan een lager elektriciteitsverbruik en dus minder uitstoot van CO2.
Is ook zo op de maaslijn maar daar liggen 2 rails tussen ik dacht altijd dat het voor de treindetectie was.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Helaas dat er zo weinig uitbreidingen zijn voor beide netwerken, Berlijn is zo goed als bankroet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:38 schreef James1988 het volgende:
En ik ben in Berlijn, met ongeveer +10 aangekomen, maargoed...
7-dagskaart voor het OV hier, ¤26,20 - fucking cheap!
En S-Bahn
U-Bahn
Wat trekken die dingen snel op zeg, en wat maken ze mooi geluid
Ik heb foto's gezien op een modelspoor forum dat de voorkant in elkaar ligt, een klein ongelukje gehad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:37 schreef ReisT het volgende:
Meer foto's van dezelfde trein:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat je dezequote:Op zondag 22 februari 2009 10:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik heb foto's gezien op een modelspoor forum dat de voorkant in elkaar ligt, een klein ongelukje gehad.
Naah, nu eerst studio sport kijkenquote:Op zondag 22 februari 2009 13:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben je nu al klaar met je boel van gister Fles ?
Dan zouden de andere rails vervangen worden, maar dan leggen ze het vaak tussen de sporenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Hier, vast een zoethoudertjequote:Op zondag 22 februari 2009 13:18 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben je nu al klaar met je boel van gister Fles ?
ja, dat weet ik, maar deze dat dus ook echt vast aan de dwarsliggers, net als de normale railsquote:Op zondag 22 februari 2009 13:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan zouden de andere rails vervangen worden, maar dan leggen ze het vaak tussen de sporen.
Deventer realiseert daadwerkelijk lightrail plannenquote:Op zondag 22 februari 2009 14:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, maar deze dat dus ook echt vast aan de dwarsliggers, net als de normale rails
Bij het tuig dat dit op het geweten heeft zou ik mij verbaal vast niet beschaafd uitdrukken als ik mijn ongenoegen over deze handeling zou laten blijken.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:21 schreef dennistd het volgende:
In Haarlem zijn van de 3 plan U-stellen van de HIJSM 93 ruiten ingegooid...
Klinkt als een OV-Studentenkaart Weekend.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend in de IC Ut - Nm, vertrek 7:53 uit Ut. Controle bij Bunnik. Er zit een reiziger in met een kaartje met korting. HC spreekt hem aan: "Hoi, het is vrijdag, niet maandag. Maandag krijg je korting, niet vrijdag." en geen woord over de 9:00-regel.
Iemand enig idee wat voor kaartje die reiziger gehad kan hebben?![]()
Grutjes, wat een nette uitdrukking!quote:Op zondag 22 februari 2009 18:39 schreef knars het volgende:
[..]
Bij het tuig dat dit op het geweten heeft zou ik mij verbaal vast niet beschaafd uitdrukken als ik mijn ongenoegen over deze handeling zou laten blijken.
De NS hoeft niet aanbesteed te worden(zal ook waarschijnlijk niet gebeuren, hoop ikquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking.
Nu woon en werk ik in die belastingverslindende stad. En alles wat men predikt.... dat doen ze in dit land dus zelf niet. De Belgische economie vertoont sterke gelijkenissen met die van Noord Korea. Alles wordt van hoger af gereguleerd. Openbaar vervoer en posterijen zijn een monopolie. Vrije handel bestaat niet en winkeliers krijgen boetes als ze korting geven.
Als die aanbestedingen dan moeten van "Europa", waarom moeten de anderen landen dat dan niet? Of zijn we in Nederland roomser dan de paus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |