Zie http://rtvoost.nl/nieuws/?nid=93754 voor foto'squote:In Zwolle is zaterdag het wereldrecord dubbeldekspolonaise gevestigd.
Zo'n honderd carnavalsvierders liepen in een dubbeldekstrein de polonaise. De feestende groep kwam begeleidt door blaaskapellen het station van Zwolle binnenrijden.
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoorquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:25 schreef StephanL het volgende:
Ik ga maandag ook een rondje maken met de trein. Eerst vanaf De Vink naar Den Haag Centraal. Daar neem ik de Intercity naar Venlo. Vanaf Venlo naar Nijmegen en van Nijmegen naar Arnhem. Van Arnhem weer door naar Utrecht en Leiden Centraal.
Ik heb vanaf maandag vakantie en had niks te doen en OV dus dan maar met de tein rond
Daar kan die zijn OV niet meer gebruiken?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Als je 's nachts niet kan slapenquote:
Lekker toch op je vrije middag, de hele dag de tijd.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Leuk, alleen is Den Haag Venlo wel een eind hoor
Kan je in Venlo niet een stukje de grens over?
Met statief neem ik aan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 04:42 schreef Socios het volgende:
Mooi hoor die nachtfoto´s, dat krijg ik zo niet voor elkaar...
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Beneluxquote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
ik zou kiezen voor Rsd - Vs - Rd - Rsd
Daar al? Er is boven Zwolle nog veel te zien en te beleven hoor.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja maar dan moet ik 2x over hetzelfde traject, dat is alleen cool in een ICM of de Benelux
En bij Zwolle ligt voor mij de grens als het gaat om reizen naar het noorden
kan ik hieruit concluderen dat deze rail dient voor een vetgedrukte spatie?quote:
HMM maandag toch maar even naar utrecht gaanquote:Nieuwe Sprinter vanaf maandag
GROENE HART - Op het traject Den Haag – Gouda – Woerden – Utrecht rijdt van komende maandag de nieuwe Sprinter van de NS.
Met de nieuwe trein zeggen de Nederlandse Spoorwegen een vernieuwd treinconcept te introduceren voor het 'metroachtige' verkeer over de kortere afstanden. De Sprinter heeft een lage instap, airco en informatieschermen.
De Sprinter zit volgens de NS boordevol technische snufjes, soms zichtbaar zoals LED-verlichting, camera's en een serviceknop waarmee de reiziger direct contact krijgt met NS-medewerkers. Nieuw is ook dat de machinist zichtbaar is voor de reizigers door de glazen scheidingswand, net zoals in de RijnGouwelijn. Ook dragen de nieuwe Sprinters bij aan een lager elektriciteitsverbruik en dus minder uitstoot van CO2.
Is ook zo op de maaslijn maar daar liggen 2 rails tussen ik dacht altijd dat het voor de treindetectie was.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |