abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66388058
In Hengelo staat/stond een stuurstandrijtuig van ICRm enkel gekoppeld aan een loc, dus geen rijtuigen er verder tussen.. Iemand enig idee wat die daar doet?

Weten jullie trouwens al waar de SLT'tjes verder gaan rijden wanneer ze verder uitrollen?
  maandag 23 februari 2009 @ 21:26:40 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:27:01 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66388129
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 februari 2009 @ 21:29:50 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388236
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388276
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
  maandag 23 februari 2009 @ 21:32:39 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66388359
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook niet
pi_66388612
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Wat bedoel je met BDs?

Sorry voor deze domme vraag

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:40:28 ]
pi_66388662
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was



Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.

Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:



Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.



Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.


Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.



Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.



Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.


Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen



Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.



Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.



Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn



Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.



Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes





Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.

Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2009 @ 21:41:13 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388665
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met BDs?
Dit:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388807
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.

Leuk verslag!!

Alleen correctie: die stuurstand heeft niks met de BR 614 te maken. Is gewoon een kop van de S-Bahn Rhein-Ruhr.

Dit is de BR614:

pi_66388971
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389040
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit:
[ afbeelding ]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
quote:
voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo


Ik zie de link niet helemaal...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:52:26 ]
pi_66389062
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
pi_66389093
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389117
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoor Maar het kwam gewoon ff het dichtste bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389118
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.
pi_66389161
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Oprotten nu met die onzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:55:09 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66389172
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]



Ik zie de link niet helemaal...
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66389227
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Of word er mee geoefend?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:58:56 ]
pi_66389228
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachen
pi_66389247
ja die gaat niet via Geilenkirchen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:59:25 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389312
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66389332
Maar nogmaals: leuk verslag en dito foto's, die 155 is gaar zeg wat een vette lok. En de BR628 is het VETSTE dieselstel die er nog rijdt in heel .de
pi_66389426
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:03:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:03:58 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389465
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')