Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!quote:
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijquote:
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook nietquote:Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijBen je er nu nog niet klaar mee...
Wat bedoel je met BDs?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Leuk verslag!!quote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.quote:
quote:voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Oprotten nu met die onzinquote:
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]
Ik zie de link niet helemaal...![]()
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachenquote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Jaquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Klopt helemaalquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :Squote:Reist u met de nachttrein en u bent vóór 04.00 's ochtends ingestapt dan mag u met uw kaartje van de vorige dag uw reis met deze nachttrein afmaken.
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)
Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus!quote:Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
Tofquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef JDude het volgende:
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express.
Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan.quote:
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?quote:
Nah, die is rood en heeft geen tandrad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:45 schreef Maranelloot het volgende:
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht.
Knap. Deze is nog beter:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |