abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66388058
In Hengelo staat/stond een stuurstandrijtuig van ICRm enkel gekoppeld aan een loc, dus geen rijtuigen er verder tussen.. Iemand enig idee wat die daar doet?

Weten jullie trouwens al waar de SLT'tjes verder gaan rijden wanneer ze verder uitrollen?
  maandag 23 februari 2009 @ 21:26:40 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:27:01 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66388129
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 februari 2009 @ 21:29:50 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388236
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388276
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
  maandag 23 februari 2009 @ 21:32:39 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66388359
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook niet
pi_66388612
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Wat bedoel je met BDs?

Sorry voor deze domme vraag

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:40:28 ]
pi_66388662
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was



Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.

Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:



Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.



Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.


Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.



Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.



Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.


Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen



Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.



Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.



Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn



Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.



Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes





Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.

Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2009 @ 21:41:13 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388665
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met BDs?
Dit:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388807
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.

Leuk verslag!!

Alleen correctie: die stuurstand heeft niks met de BR 614 te maken. Is gewoon een kop van de S-Bahn Rhein-Ruhr.

Dit is de BR614:

pi_66388971
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389040
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit:
[ afbeelding ]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
quote:
voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo


Ik zie de link niet helemaal...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:52:26 ]
pi_66389062
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
pi_66389093
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389117
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoor Maar het kwam gewoon ff het dichtste bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389118
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.
pi_66389161
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Oprotten nu met die onzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:55:09 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66389172
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]



Ik zie de link niet helemaal...
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66389227
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Of word er mee geoefend?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:58:56 ]
pi_66389228
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachen
pi_66389247
ja die gaat niet via Geilenkirchen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:59:25 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389312
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66389332
Maar nogmaals: leuk verslag en dito foto's, die 155 is gaar zeg wat een vette lok. En de BR628 is het VETSTE dieselstel die er nog rijdt in heel .de
pi_66389426
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:03:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:03:58 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389465
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:08:52 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66389630
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66389752
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:13:41 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:13:55 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389811
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66389846
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:49:29 #280
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66391241
Ik citeer vanaf de NS site:
quote:
Reist u met de nachttrein en u bent vóór 04.00 's ochtends ingestapt dan mag u met uw kaartje van de vorige dag uw reis met deze nachttrein afmaken.
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
pi_66391569
In Amersfoort zie ik eigenlijk altijd 4 rijtuigen Plan E staan. Eentje is een blauw karkas, een andere is een blauwe wagen met ruiten etc, en de twee anderen zijn een materiaalwagen & oud fietsenrijtuig. Wat die daar doen lijkt me duidelijk, maar die 1e twee, hebben die een museale bestemming?
  maandag 23 februari 2009 @ 22:59:42 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66391638
Nice pics en ditto verslag Fles.

Waar is dit btw??

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66393217
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
pi_66393502
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)
Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst.
pi_66394053
Kort vraagje,

Ik kom op vrijdag 21.15 aan op Schiphol, ik wil dan naar Leeuwarden. Zondag ga ik weer terug maar dan naar Eindhoven. Kan ik op Schiphol een weekendretour Schiphol - Leeuwarden via Eindhoven kopen?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 01:47:42 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66396044
Ja, dat kan. Weekendretour is geldig van vr. 19.00 t/m zondag einde dienstregeling.

Vraag 't anders even na bij NS Tickets en Service...
pi_66399501
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2009 09:52:07 ]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:55:27 #289
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66401084
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:13:51 #290
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_66401638
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express .
pi_66401869
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef JDude het volgende:
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express .
Tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:54:26 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66405256
Niemand??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:00:05 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66405434
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:54 schreef bork het volgende:
Niemand??
Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66405439
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:54 schreef bork het volgende:
Niemand??
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:01:06 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66405469
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
Nah, die is rood en heeft geen tandrad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66405505
Oh, dan weet ik het niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:45:39 #297
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_66406940
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht.
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:04:37 #298
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66409845
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:45 schreef Maranelloot het volgende:
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht.


Jazeker, met de metro van Bonn naar Koningswinter en dan naar omhoog
Moest er aan denken door ritje van Fles was het glad vergeten, zal nog wat fotoos zoeken.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:23:24 #299
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_66412642
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Knap. Deze is nog beter:



Niemand die ook even de nooddeurvergrendeling indrukt...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_66413985
Waar kun je MSTS het beste kopen? Van Google word ik niet echt wijzer van.
"Dat is een artikeltje 5"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')