zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland.quote:
We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligsquote:
Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaatquote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Denk daar is een 3e rail inquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het stationquote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergetenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Heeft Deventer smalspoor dan?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef dennistd het volgende:
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt?quote:
Bron: www.rolandrail.netquote:ACTS is de vuiltrein 47728/9 naar Bremen kwijt geraakt aan het wegvervoer wat het voor een dumprijs weggekaapte. Vandaag ging ACTS nog wel lege vuilcontainers ophalen in Bremen maar dat was dus de laatste slag die op de heenweg getrokken werd door de de 7104 én 7105 waarna de 7105 doorging naar Kiel voor inbouw ETCS & airco. ACTS komt ingaande morgen dus alleen nog maar in Leer met de wekelijkse DBM-trein 47724 & 47727 (was 47723).
*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigquote:Op maandag 23 februari 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
Niet dezelfde stem als in de andere sprinters?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef bork het volgende:
[..]
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.
Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen.
quote:Op maandag 23 februari 2009 14:39 schreef bork het volgende:
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.
[ afbeelding ]
eerste klasse met cabine machinist.
[ afbeelding ]
tweede klasse
[ afbeelding ]
ehm???
[ afbeelding ]
Weer dag zwaaien in Woerden
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:17 schreef SNArky het volgende:
[..]
Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit).
Wat zal dat nou kosten, zo'n loc in 'blessuretijd'?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
quote:Eerdere sein-en wisselstoringstoring Schiphol-Hoofddorp
Tussen Amsterdam en Leiden via Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot 20 minuten.
Oorzaak: een eerdere sein-en wisselstoringstoring.
Besmettelijk zo te zien besmettelijk zo te zienquote:Op maandag 23 februari 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt
Deze derde rail is een extra geleiderail voor treinen. Mocht een trein, om wat voor reden ook, ontsporen, dan zorgt deze derde rail dat de trein niet iets "vitaals" raakt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Normaal gesproken is het idd gewoon een hoekijzerprofiel. Waarom hier een spoorstaaf gebruikt is weet ik niet. Mss hadden ze die net over / bij de hand etcquote:Op maandag 23 februari 2009 20:12 schreef dennistd het volgende:
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller?
Oh ja, klopt, ik zit ernaastquote:Op maandag 23 februari 2009 20:25 schreef Ajaman het volgende:
Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al.
Ontsporingsgeleiding wordt zoiets genoemd geloof ik.quote:
Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!quote:
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |