abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 februari 2009 @ 19:01:00 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66348881
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grutjes, wat een nette uitdrukking!
Duizend bliksembommen en granaten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 20:23:38 #200
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351429
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:21 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking.

Nu woon en werk ik in die belastingverslindende stad. En alles wat men predikt.... dat doen ze in dit land dus zelf niet. De Belgische economie vertoont sterke gelijkenissen met die van Noord Korea. Alles wordt van hoger af gereguleerd. Openbaar vervoer en posterijen zijn een monopolie. Vrije handel bestaat niet en winkeliers krijgen boetes als ze korting geven.

Als die aanbestedingen dan moeten van "Europa", waarom moeten de anderen landen dat dan niet? Of zijn we in Nederland roomser dan de paus?
De NS hoeft niet aanbesteed te worden(zal ook waarschijnlijk niet gebeuren, hoop ik )
NS hoefde niet eens gesplist te worden, er moest alleen een duidelijke lijn zijn tussen markt en beheer.(Dus de 3 taakorganisaties en een marktdeel )
Onze overheid wil altijd te ver doordraven
in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 22 februari 2009 @ 20:24:49 #201
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351472
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
ATB NG ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 22 februari 2009 @ 20:25:38 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66351500
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:

in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB.
ja, en? gaat het daar zo veel beter?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 20:28:29 #203
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351607
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en? gaat het daar zo veel beter?
ja
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2009 @ 20:31:01 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66351699
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:24 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ATB NG ?
ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 22 februari 2009 @ 20:38:21 #205
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66351990
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 22 februari 2009 @ 20:54:35 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66352561
Klinkt logisch, maar materieel met NG komt normaal toch niet in Deventer? Dus wat zou je daar dan mee opschieten?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 februari 2009 @ 21:13:09 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66353176
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 22 februari 2009 @ 21:22:41 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66353501
Dit is een ATB-NG-baken

Lijkt niet echt op een derde rail nee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66354011
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Harvest time

[ afbeelding ]
Ahh mooie verzameling weer Fles
pi_66354038
Vandaag te Amersfoort:


Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
pi_66354377
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:28 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

ja
Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland.

Hoe waarom beweer jij dan dat het daar zoveel beter is?
  zondag 22 februari 2009 @ 21:56:58 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66354715
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Ahh mooie verzameling weer Fles
We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligs




Deze tel ik uiteraad niet, maar over 2 maanden is het licht vast een stuk beter
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 21:59:16 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66354792
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:

[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 22 februari 2009 @ 22:04:52 #214
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66354989
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Denk daar is een 3e rail in
Het zou gewoon kunnen
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_66358817
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het station

[ Bericht 0% gewijzigd door Nightshadow op 23-02-2009 00:12:14 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 00:32:21 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66359853
Goed... iemand enig idee waar ik wat geluidsfragmenten van de Berlijnse U-Bahn, S-Bahn en Berlin Hbf kan vinden? Bijvoorbeeld de aankondiging van de volgende halte. Googlen hielp me niet echt...
pi_66361873
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
pi_66363865
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergeten
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 08:31:47 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66364005
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 februari 2009 @ 08:37:09 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66364064
quote:
Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef dennistd het volgende:
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
Heeft Deventer smalspoor dan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 08:38:40 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66364079
quote:
Op maandag 23 februari 2009 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft Deventer smalspoor dan?
Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66364274
Potverdorie, is de vuiltrein Gnl - Bremen v.v. ermee gestopt... Das echt wel balen, vond het altijd leuke treintjes om te zien.
Het viel mij al op dat er een ontzettend lange sleep vuilwagens bleef staan in ongewijzigde formatie te Gnl:
quote:
ACTS is de vuiltrein 47728/9 naar Bremen kwijt geraakt aan het wegvervoer wat het voor een dumprijs weggekaapte. Vandaag ging ACTS nog wel lege vuilcontainers ophalen in Bremen maar dat was dus de laatste slag die op de heenweg getrokken werd door de de 7104 én 7105 waarna de 7105 doorging naar Kiel voor inbouw ETCS & airco. ACTS komt ingaande morgen dus alleen nog maar in Leer met de wekelijkse DBM-trein 47724 & 47727 (was 47723).
Bron: www.rolandrail.net
pi_66366955
quote:
Op maandag 23 februari 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteig

http://www.haltestellenansage.de/ansagen/u/berlin/berlinu.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 10:57:44 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 14:39:58 #224
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66374034
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.



eerste klasse met cabine machinist.



tweede klasse



ehm???



Weer dag zwaaien in Woerden

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66374064
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
  maandag 23 februari 2009 @ 14:46:40 #226
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66374289
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.
Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66375106
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef bork het volgende:

[..]

Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.
Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen .
Niet dezelfde stem als in de andere sprinters?
pi_66375680
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:39 schreef bork het volgende:
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.

[ afbeelding ]

eerste klasse met cabine machinist.

[ afbeelding ]

tweede klasse

[ afbeelding ]

ehm???

[ afbeelding ]

Weer dag zwaaien in Woerden

[ afbeelding ]
Inderdaad hoe rijd ie?
pi_66376262
Leuk verhaal bork!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66381252
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Inderdaad hoe rijd ie?
Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit).
pi_66381510
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:17 schreef SNArky het volgende:

[..]

Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit).
Rijd de trein nu elke dag buiten de spits Zo ja moet ik het ook maar even gaan proberen
pi_66382329
Ziet er netjes uit! Rijd hij ook in het weekend?
Ik heb FOK!verkering met AdvancedPower. Kusje! O+
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 18:57:06 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66382468
Deze treinen rijden met SLT (t/m vrijdag als het goed is zeker nog):
9830: Utrecht v 10.35 - Den Haag Centraal a 11.35
9845: Den Haag Centraal v 11.53 - Utrecht a 12.54
9840: Utrecht v 13.05 - Den Haag Centraal a 14.05
9855: Den Haag Centraal v 14.23 - Utrecht a 15.24
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 19:03:25 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66382706
Donderdag maar even doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 februari 2009 @ 19:05:47 #235
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_66382801
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:

[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Wat zal dat nou kosten, zo'n loc in 'blessuretijd'?
pi_66382821
Dit hadden ze 2 weken eerder moeten bedenken. Heb net 4 weken werkloos thuis gezeten. Nu heb ik geen tijd meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 19:16:01 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66383188
Zou dit een ernstige storing zijn?
quote:
Eerdere sein-en wisselstoringstoring Schiphol-Hoofddorp
Tussen Amsterdam en Leiden via Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot 20 minuten.
Oorzaak: een eerdere sein-en wisselstoringstoring.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 19:23:38 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66383464
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66384389
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt
Besmettelijk zo te zien besmettelijk zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 20:06:50 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66385113
wat wil je ook met zo'n prutsbedrijf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66385236
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Deze derde rail is een extra geleiderail voor treinen. Mocht een trein, om wat voor reden ook, ontsporen, dan zorgt deze derde rail dat de trein niet iets "vitaals" raakt.

Zie ook de derde rail spoor 1 te Amersfoort (beschermt de pijlers van de stationshal)
Zie ook de derde rail spoor 15a te Amsterdam (beschermt viaduct)
En zie verdere alle spoorbruggen.

Een "normaal" perron is berekend om een ontspoorde trein op z'n plek te houden, maar kennelijk is dit "noodperron" in Deventer hier niet op berekend....
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 20:12:46 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66385406
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66385440
Zou een verklaring kunnen zijn idd. Volgens mij heet zo'n ding trouwens "Strijkregel". In Utrecht Centraal liggen die ook bij de pijlers van de stationshal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66385488
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:12 schreef dennistd het volgende:
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller?
Normaal gesproken is het idd gewoon een hoekijzerprofiel. Waarom hier een spoorstaaf gebruikt is weet ik niet. Mss hadden ze die net over / bij de hand etc
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 20:15:41 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66385546
Zou kunnen, maar ook de dwarsliggers lijken me dan van een afwijkend type, normaal zit er namelijk geen bevestiging voor een extra rail op
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66385964
Zo een rail is er in vele soorten en maten. Ik heb ze gezien met oude spoorstaven tot HE-profielen.
En dwarsliggers zijn standaard niet geschikt om er extra in te boren, maar als je wil, dan kan er van alles geleverd worden.

In zettingsgevoelige gebieden wordt er soms een extra spoorstaaf tussen de rails ingelegd om de overgang tussen baanlichaam-kunstwerk minder onderhoudsgevoelig te maken.

Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al. Zal het morgen eens gaan opzoeken.

http://nl.wikipedia.org/w(...)rdelen_en_benamingen
pi_66386234
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:25 schreef Ajaman het volgende:
Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al.
Oh ja, klopt, ik zit ernaast

Ik ga maar eens aan mijn verslag van zaterdag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66387540
Hij blijft leuk

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2009 @ 21:13:37 #249
177254 Sleutel
Geen inspiratie
pi_66387624
Over de SLT: zit goed hoor, lekker stil. Zit trouwens ook een stuk beter dan SGMm , na 1x heen-en-terug had ik nog steeds nergens last van, waarbij SGMm na 20 min al niet meer lekker zit .

Sorry voor het gekwek van "sommige" mede-spotters trouwens...
4048 1779 V 4075 1779 2 4016 1779 3 4043 1779 A
  maandag 23 februari 2009 @ 21:23:02 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66387989
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, klopt, ik zit ernaast
Ontsporingsgeleiding wordt zoiets genoemd geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388058
In Hengelo staat/stond een stuurstandrijtuig van ICRm enkel gekoppeld aan een loc, dus geen rijtuigen er verder tussen.. Iemand enig idee wat die daar doet?

Weten jullie trouwens al waar de SLT'tjes verder gaan rijden wanneer ze verder uitrollen?
  maandag 23 februari 2009 @ 21:26:40 #252
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:27:01 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66388129
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 23 februari 2009 @ 21:29:50 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388236
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388276
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
  maandag 23 februari 2009 @ 21:32:39 #256
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66388359
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mij Ben je er nu nog niet klaar mee...
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook niet
pi_66388612
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Wat bedoel je met BDs?

Sorry voor deze domme vraag

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:40:28 ]
pi_66388662
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was



Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.

Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:



Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.



Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.


Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.



Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.



Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.


Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen



Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.



Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.



Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn



Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.



Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes





Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.

Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 23 februari 2009 @ 21:41:13 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66388665
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:39 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met BDs?
Dit:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66388807
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.

Leuk verslag!!

Alleen correctie: die stuurstand heeft niks met de BR 614 te maken. Is gewoon een kop van de S-Bahn Rhein-Ruhr.

Dit is de BR614:

pi_66388971
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389040
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit:
[ afbeelding ]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
quote:
voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo


Ik zie de link niet helemaal...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:52:26 ]
pi_66389062
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
pi_66389093
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389117
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoor Maar het kwam gewoon ff het dichtste bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66389118
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.
pi_66389161
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hij blijft leuk

Oprotten nu met die onzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:55:09 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66389172
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]



Ik zie de link niet helemaal...
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66389227
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:

[..]

Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Of word er mee geoefend?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 21:58:56 ]
pi_66389228
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachen
pi_66389247
ja die gaat niet via Geilenkirchen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 21:59:25 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389312
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66389332
Maar nogmaals: leuk verslag en dito foto's, die 155 is gaar zeg wat een vette lok. En de BR628 is het VETSTE dieselstel die er nog rijdt in heel .de
pi_66389426
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:03:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:03:58 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389465
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:08:52 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66389630
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66389752
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 22:13:41 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 februari 2009 @ 22:13:55 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66389811
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66389846
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
  maandag 23 februari 2009 @ 22:49:29 #280
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66391241
Ik citeer vanaf de NS site:
quote:
Reist u met de nachttrein en u bent vóór 04.00 's ochtends ingestapt dan mag u met uw kaartje van de vorige dag uw reis met deze nachttrein afmaken.
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
pi_66391569
In Amersfoort zie ik eigenlijk altijd 4 rijtuigen Plan E staan. Eentje is een blauw karkas, een andere is een blauwe wagen met ruiten etc, en de twee anderen zijn een materiaalwagen & oud fietsenrijtuig. Wat die daar doen lijkt me duidelijk, maar die 1e twee, hebben die een museale bestemming?
  maandag 23 februari 2009 @ 22:59:42 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66391638
Nice pics en ditto verslag Fles.

Waar is dit btw??

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66393217
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
pi_66393502
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)
Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst.
pi_66394053
Kort vraagje,

Ik kom op vrijdag 21.15 aan op Schiphol, ik wil dan naar Leeuwarden. Zondag ga ik weer terug maar dan naar Eindhoven. Kan ik op Schiphol een weekendretour Schiphol - Leeuwarden via Eindhoven kopen?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 01:47:42 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66396044
Ja, dat kan. Weekendretour is geldig van vr. 19.00 t/m zondag einde dienstregeling.

Vraag 't anders even na bij NS Tickets en Service...
pi_66399501
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2009 09:52:07 ]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:55:27 #289
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66401084
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:13:51 #290
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_66401638
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express .
pi_66401869
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef JDude het volgende:
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express .
Tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:54:26 #292
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66405256
Niemand??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:00:05 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66405434
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:54 schreef bork het volgende:
Niemand??
Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66405439
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:54 schreef bork het volgende:
Niemand??
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:01:06 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66405469
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
Nah, die is rood en heeft geen tandrad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66405505
Oh, dan weet ik het niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 13:45:39 #297
158713 Maranelloot
Je voelt je lekkerder...
pi_66406940
Ik denk de Drachenfelsbahn (http://www.drachenfels.net/ en http://www.drachenfelsbahn-koenigswinter.de/siebengebirge/). Lijkt er wel verdacht veel op. Deze kwam ik een tijdje terug tegen toen ik zomaar wat foto's van tandradbanen zocht.
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')