De NS hoeft niet aanbesteed te worden(zal ook waarschijnlijk niet gebeuren, hoop ikquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zal niet zo lang meer duren. De NS probeert ons al een loer te draaien met de HSL/Benelux. En daar is nota bene de staat nog steeds grootaandeelhouder. Op schiphol hebben we het al gezien, daar mogen geen amsterdamse taxi's meer komen ten faveure van taxibedrijven uit de andere kant van het land. En niet lang geleden had de overheid graag de HTM weggeschopt om een openbare aanbesteding te doen voor het Haagse stadsvervoer. Want ja dat moet van Brussel: vrije markt werking.
Nu woon en werk ik in die belastingverslindende stad. En alles wat men predikt.... dat doen ze in dit land dus zelf niet. De Belgische economie vertoont sterke gelijkenissen met die van Noord Korea. Alles wordt van hoger af gereguleerd. Openbaar vervoer en posterijen zijn een monopolie. Vrije handel bestaat niet en winkeliers krijgen boetes als ze korting geven.
Als die aanbestedingen dan moeten van "Europa", waarom moeten de anderen landen dat dan niet? Of zijn we in Nederland roomser dan de paus?
ATB NG ?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
ja, en? gaat het daar zo veel beter?quote:Op zondag 22 februari 2009 20:23 schreef SpeedyRich het volgende:
in duitsland is namelijk de infrastructuur eigenaar ook gewoon nog een onderdeel van DB.
jaquote:Op zondag 22 februari 2009 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en? gaat het daar zo veel beter?
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ATB-NG werkt met bakens in het spoor. Geen derde rail
Daar gebruiken ze idd lussen voor en geen derde rail. Lussen liggen ook wel op de vrije baan. Bijvoorbeeld in de buurt van plekken waar het dubbelspoor op houdt en het enkelspoor begint.quote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
Juist, en in Duitsland zitten reizigers, overheid en iedereen te janken dat de staat van de spoorweginfrastructuur in zulke slechte staat is. Als je het zo wilt stellen, kan je zeggen dat de infrastructuur in Duitsland er veel slechter aan toe is dan in Nederland.quote:
We moeten echt snel nogeens die kant op. Er staat er nog steeds eentje van Solingen Ohligsquote:
Klopt ja, de ACTS 58 zitten in blessuretijd. Super nette plaatquote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
Denk daar is een 3e rail inquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Ah, nu snap ik waarom altijd in Goor richting Lochem (lijn Zutphen-Oldenzaal) zo vaak de ATB aangeeft dat ie te snel gaat bij het wegrijden van het stationquote:Op zondag 22 februari 2009 20:38 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
zo als je zelf zegt werkt het met bakens, als er een dm'90 (met NG) een station nadert en inrij sein is geel, dan is de volgende rood. Als dat rode sein in een groen sein verandert is de trein daar niet van op de hoogte(met gevolg dat je niet naar normale snelheid op kan trekken want systeem denkt dat het een rood sein nadert). Met zo'n rail of lus kan je tijdens de stations periode een seinbeeld verandering waarnemen wat de dienstregeling bevordert.
In Zuidbroek heb je op spoor 2 een soort van derde rail liggen, is niet echt een rail maar het is 1 tot 2 cm breed. Ook dit is voor de ATB, alleen hoe dat precies zat is me wel uitgelegd, maar ben ik helaas grotendeels vergetenquote:Op zondag 22 februari 2009 21:22 schreef dennistd het volgende:
Dit is een ATB-NG-baken
[ afbeelding ]
Lijkt niet echt op een derde rail nee
Heeft Deventer smalspoor dan?quote:Op maandag 23 februari 2009 08:31 schreef dennistd het volgende:
De rail in Deventer is gewoon een normale rail, dus net als de twee ernaast waar de trein overheen rijdt
Het lijkt idd wel een beetje op een extra rail voor meterspoor. Er staat trouwens strukton op die rail, dus misschien heeft strukton voor dat tijdelijke perron een machine gebruikt die op meterspoor rijdt?quote:
Bron: www.rolandrail.netquote:ACTS is de vuiltrein 47728/9 naar Bremen kwijt geraakt aan het wegvervoer wat het voor een dumprijs weggekaapte. Vandaag ging ACTS nog wel lege vuilcontainers ophalen in Bremen maar dat was dus de laatste slag die op de heenweg getrokken werd door de de 7104 én 7105 waarna de 7105 doorging naar Kiel voor inbouw ETCS & airco. ACTS komt ingaande morgen dus alleen nog maar in Leer met de wekelijkse DBM-trein 47724 & 47727 (was 47723).
*PONG* Kleistpark. Bitte beachten Sie die Lücke zwischen Zug und Bahnsteigquote:Op maandag 23 februari 2009 02:50 schreef Socios het volgende:
"Einsteigen bitte..., zurück bleiben bitte."
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:40 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar nu de ham vraag: hoe rijd ie??
Niet dezelfde stem als in de andere sprinters?quote:Op maandag 23 februari 2009 14:46 schreef bork het volgende:
[..]
Hij schommelt niet, geluid was moeilijk te bepalen vanwege een stel kwetterende spotters.
Zwoele omroepstem en brede toch wel harde stoelen in de 2e klas, trekt wel lekker op moet ik zeggen.
quote:Op maandag 23 februari 2009 14:39 schreef bork het volgende:
Druk op spoor 12 te Utrecht deze ochtend om 10.35, eerste rit SLT 2402.
[ afbeelding ]
eerste klasse met cabine machinist.
[ afbeelding ]
tweede klasse
[ afbeelding ]
ehm???
[ afbeelding ]
Weer dag zwaaien in Woerden
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:17 schreef SNArky het volgende:
[..]
Best tof moet ik zeggen en redelijk stil (ik zat ook in de eerste rit).
Wat zal dat nou kosten, zo'n loc in 'blessuretijd'?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag te Amersfoort:
[ link | afbeelding ]
Vanuit diverse bronnen binnen het cargo-wereldje sijpelen berichten door dat zeer binnenkort het doek gaat vallen voor de serie 5800 bij ACTS. We hebben het dan niet over weken maar eerder over dagen. Op zondagavond 22 februari 2009 maakt de blauwe ACTS 5812 met de zondagse Veendamshuttle trein 50049 aan de haak de planmatige tussenstop op station Amersfoort, gelukkig vandaag op spoortje 9. Het begin van de avond wordt dagelijks ingeluid door de zogenaamde "Blauer Stunde", waarin de hemel, relatief kortstondig, prachtig mooi blauw is.
quote:Eerdere sein-en wisselstoringstoring Schiphol-Hoofddorp
Tussen Amsterdam en Leiden via Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot 20 minuten.
Oorzaak: een eerdere sein-en wisselstoringstoring.
Besmettelijk zo te zien besmettelijk zo te zienquote:Op maandag 23 februari 2009 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Een extra storing aan een aan een wissel die in storing ligt
Deze derde rail is een extra geleiderail voor treinen. Mocht een trein, om wat voor reden ook, ontsporen, dan zorgt deze derde rail dat de trein niet iets "vitaals" raakt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
wat me trouwens een maandje geleden opviel te deventer:
er ligt daar in spoor 2 (langs het nieuwe perron) een derde rail. heeft iemand enig idee waar die voor dient?
[ afbeelding ]
Normaal gesproken is het idd gewoon een hoekijzerprofiel. Waarom hier een spoorstaaf gebruikt is weet ik niet. Mss hadden ze die net over / bij de hand etcquote:Op maandag 23 februari 2009 20:12 schreef dennistd het volgende:
zo'n geleiderail is normaal toch veel smaller?
Oh ja, klopt, ik zit ernaastquote:Op maandag 23 februari 2009 20:25 schreef Ajaman het volgende:
Volgens mij wordt deze extra spoorstaaf geen strijkregel genoemd (maar weet het ook niet zeker), want zo heet de geleiderail in een wissel al.
Ontsporingsgeleiding wordt zoiets genoemd geloof ik.quote:
Als ik dit geluid nou eens in mijn H0-model zou bouwen... Leuk voor de buren!quote:
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijquote:
In eerste instantie zocht k m op aan de hand van je foto hierboven, maar dat gaat toch om andere locs. Toen Fles op herhaling ging dacht ik, ach waarom ook nietquote:Op maandag 23 februari 2009 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat filmpje elk topic weer voorbij, steeds van jou kan volgens mijBen je er nu nog niet klaar mee...
Wat bedoel je met BDs?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:27 schreef dennistd het volgende:
De BDs met de loc in Hengelo is voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo (en ik verwacht ook Enschede)
Leuk verslag!!quote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.quote:
quote:voor de (her-)instructie van de machinisten met standplaats Hengelo
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
ja. Lijkt dat niet op mekaar dan of wat?
Mja okee ik zie de verschillen ook wel hoorquote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is bijna net zoiets als het eeuwige gedoe rondom de Hondekop en Mat 64.
Logisch. BR423 is S-Bahn. BR425 wordt voor RB/RE-treindiensten ingezet.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, and remember: Br423: geen plee aan boord, Br 425: plee aan boord
Oprotten nu met die onzinquote:
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:51 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Maar dan snap ik nog niet waarom die in Hengelo stond.
[..]
Ik zie de link niet helemaal...![]()
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:55 schreef dennistd het volgende:
[..]
Elke machinist moet bekend zijn met het materieel waarmee hij rijdt. En schijnbaar hebben niet alle machinisten bekendheid op 1700-locs (dat lijkt me sterk met de pimpel naast de deur), of met de BDs (die schijnt nog net weer iets anders te zijn dan de loc). Om machinisten bekend te maken met een BDs is er een speciaal kort treintje, samengesteld uit een 1700-loc en een BDs.
Ook hier moet ik je even corrigeren: Vanuit Köln rijdt er geen rechtstreekse RE naar Geilenkirchen. Geilenkirchen ligt namelijk op het stuk Aachen-Mönchengladbach en dat is altijd overstappen te Aachenquote:Op maandag 23 februari 2009 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen over Geilenkirchen rijdt net weg.
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aah ik snap hem! En dan word die combo aan de duitse trein gehangen?
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?quote:Op maandag 23 februari 2009 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, daar is het niet voor geschikt. De doorgaande trein Zwolle - Roosendaal wordt bijvoorbeeld met ICRm gereden en het zou me ook niet verbazen als de trein (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam met dat materieel gereden gaat worden in de toekomst.
Jaquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
Klopt helemaalquote:Op maandag 23 februari 2009 22:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bedankt! Dus machinisten kunnen ermee oefenen in Hengelo?
Omdat Hengelo dus een standplaats is
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt helemaal
Ik denk dat ook standplaats Enschede meteen in Hengelo meedoet, aangezien het een beetje onzinnig zijn om hem ook nog eens in Enschede neer te zetten.
quote:Op maandag 23 februari 2009 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
In eerste instantie niet. Want alles moet eerst uitgelegd worden.
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :Squote:Reist u met de nachttrein en u bent vóór 04.00 's ochtends ingestapt dan mag u met uw kaartje van de vorige dag uw reis met deze nachttrein afmaken.
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht dat je altijd tot 04.00 uur mocht. Maar zoals het hier staat mag je tot 03:59 instappen en je reis afmaken? :S
Deze combi staat al bijna 2 weken zo in Hengelo en is nog steeds niet verplaatst.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
helemaal duidelijk!
Dan dan scheuren ze gewoon een beetje heen en weer op dat opstelterrein (hengelo)
Tuurlijk niet, een kaartje wat je om 0:01 koopt is vanaf 4:00 nog 24 uur geldig immers, kan dus sowieso met 1 kaartje. Maar blijkbaar mag je ook daarna nog steeds in de trein zitten? Wel apart: koop je op vrijdag om 0:01 een enkeltje, kan je op zaterdag om 3:56 in Tilburg in de nachttrein stappen en om 6:18 in Amsterdam aankomen. Ruim 30 uur geldig dus!quote:Op maandag 23 februari 2009 23:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt ja, anders zou het wel sick zijn, moet je twee kaartjes kopen als je nachtrein voor 04.00u vertrekt.
Tofquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef JDude het volgende:
Begin mei een retourtje Berlijn per Pimpel-express.
Ik weet het niet, maar ik vind het een toffe wisselconstructie met die tandradbaan.quote:
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?quote:
Nah, die is rood en heeft geen tandrad.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat niet dat ding in Wallonië? Bij de grotten van Han en zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |