Yup, ik heb mijn werk-bestanden ook op iDisk staan. Een groot gedeelte staat ook op Dropbox (omdat Time Machine iDisk niet archiveert) en via een Automator-script laat ik Chronosync elke avond de gewijzigde content van mijn Dropbox naar iDisk zetten. Verder een MobileMe website met een hoop foto's voor de familie en waar een deel werkgerelateerde zaken in staan (artikelen en een aantal boekhoofdstukken). Ik heb overigens maar 10Gb, waarvan nog zo'n 5.5 vrij. Ik zat er aan te denken aan mijn Aperture library ook op iDisk te plempen, maar die is al 36 Gb groot....quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb ook niet echt een toepassing voor iDisk geloof ik. Misschien moet ik eens wat gaan bedenken, 20GB is best veel, maar weer te weinig voor bijv. een backup van mijn muziek of foto's. Kweenie. Jij deed toch iets met backup naar iDisk?
Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb straks ook dat abbo, XS4ALL Only met 8 mb/s down. Ben benieuwd, heb nu 3 mb/s, dus ik ga het verschil wel merken.Zit ook te denken om een Eweka-abbo erbij te nemen voor 7.50 per maand.
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:02 schreef Sjoewe het volgende:
Zucht, backlight dood, MBP een maand kwijt. Godsgloeiende...
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.
En je hebt een snelle webdisk tot je beschikking, helaas wel 500mb.![]()
Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?
Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Ik heb net maar even een mailtje naar de A-Mac uitgedaan hoe het zit met mijn afgebroken Tab-toets en AppleCare. Vroeg me af of dit 'gedekt' werd door AppleCare. Helaas konden ze mij dit niet vertellen en moest ik maar ff contact opnemen met Apple... Vanavond maar ff doen dan. Begint wel irritant te worden die tab toets.
Yup, Newszilla is onderdeel van je abo. En is verder perfect voor wat je wilt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:41 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.
Dus toen zei hij ga er maar vanuit dat het een maand gaat duren. Dan weet ik in iedergeval dat ik bij allemaal mensen moet gaan bedelen om een macbook voor een avondje
Heeft me wel aan het denken gezet. Ik wil er nu een tweede macje naast voor het dagelijks gebruik, zodat ik m'n MBP echt dedicated kan gaan gebruiken. Als iemand nog wat leuks heeft staan/hoort voel je vrij om me dan even te PM'en.
Ah. Dat gaan we dan maar met de mobiel van de zaak doen dus. Bedankt voor de heads-up!quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:03 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:04 schreef Junkie het volgende:
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.
Ideale situatie:
Reparatie inboeken, desnoods doorsturen naar reparatie afdeling = max 2 dagen
Uitzoeken wat er moet gedaan worden en onderdelen bestellen
Die onderdelen zijn meestal de volgende dag met een koerier bezorgd. (indien op voorraad, etc) = 2-3 dagen
Inbouwen = +/-1 dag
Terugsturen en klant bellen = 1 dag
==================
+/- 1 week
Dat is het niet. Het is simpelweg het verlengen van de fabrieksgarrantie. Dus bedoeld voor gebreken die niet aan 'customer abuse' zijn te relateren. Waarbij de cases van macbook's altijd een beetje dubieus zijn, gezien het feit dat het wel deels een productiefout is dat ze zo snel scheuren, maar apple niet zo erkentelijk is wat dat betreft. Denk maar aan de langsslepende zaak met de gare soldeerverbindingen in de iBook G4's.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:14 schreef Jarno het volgende:
Is tear-and-wear uberhaupt wel gedekt door AppleCare? Ik zag ook een scheur in de voor/onderkant van de case, kan ik dat ook aankaarten of kun je ook met AppleCare voor verrassingen komen te staan?
Ik zie AppleCare eigenlijk een beetje als 'wat er ook kapot gaat aan uw Mac de komende paar jaar, wij fixen het' verzekering, maar waarschijnlijk is dat ten onrechte.
Zeker weten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit dat kind in dat Songsmith verhaal op 0m24s nu achter een afgeplakte MBP?
Gewoon doen die iPhone, vooral de AppStore is geniaal, je kan echt alles met die apps.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:24 schreef Sextreme het volgende:
Ik ben aan 't twijfelen tussen de Sony Ericsson Xperia X1 en de iPhone
Ik heb ook de cx-300 gekocht zie ik netquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Prima dingen, Sennheisers. Ik heb nu CX-300, maar ga binnenkort 's kijken voor CX-500. Die schijnen nog net wat beter te zijn.
Als het te lang duurt gewoon gaan zeuren bij de shop (en bij Apple).quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:09 schreef Sjoewe het volgende:
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.
Maar goed, ik doe maar het worst-case idee aanhouden, gezien mijn service karma vrij dramatisch is
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:26 schreef Shrien het volgende:
Nogsteeds geen oplossing gevonden voor het langzame laden van Safari (sites laden).
Firefox is ook geen goede vervanging want die scrollt niet lekker bij pagina's met afbeeldingen, iemand hetzelfde probleem ?
Lost het niet op, ik heb een flimpje gemaakt ter illustratie wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.
Misschien scrolt het hierna wel op een manier zoals je wilt.
Dat is best een coole appquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoekt Shazaam op welk liedje je hoort, What The Font zoekt op naar welk font je kijkt. Zo te zien best een handig iPhone-proggie.
Dat werkt!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:05 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of VisualHub (de laatste reguliere versie, niet de offspring van de open source) MKV ondersteunt en of -ie die kan omzetten naar DVD formaat?
Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
De garantie afhandeling gaat Apples grootste struikelblok worden als ze ECHT marktaandeel willen hebben. IN mijn opinie moet een grote fabrikant niet zeiken maar gewoon de problemen oplossen.
Sowieso begrijp ik niet dat ze dat '1 jaar garantie' verhaaltje volhouden in Europa aangezien de Europese regelgeving daaromtrent glashelder is. Gek dat ze nog nooit door een consumenten organisatie aan de hoogste boom zijn genageld daarvoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.
Tja, gewoon de jurofoon bellen. En leg het verhaal neer bij elke consumenten organisatie die je verzinnen kan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:42 schreef Maravilla het volgende:
Over garantie gesproken, wat m'n MBP betreft. Nog geen enkele vooruitgang of wat dan ook wat in m'n voordeel is. Er is vanuit iFactors en vanuit Apple zelf geen mogelijkheid tot enige coulance. 1000 euri voor een reparatie, amehoela.Onder andere de artikelen uit het vorige topic erbij getrokken, maar Apple blijft erbij dat ik geen recht heb op vergoeding.
Euh, nee?quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Tijn? Reed jij net in Zeist en zwaaide je naar mij in mijn coole Grijze Kever?.
Ah, liep jij te flirten met mijn vriendin?quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Tijn? Reed jij net in Zeist en zwaaide je naar mij in mijn coole Grijze Kever?.
Oh hij leek heel erg op jequote:Op donderdag 12 februari 2009 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, nee?
Maar als ik je zag, zou ik zwaaien hoor
ieieieieiemand ?quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:42 schreef Shrien het volgende:
[..]
Lost het niet op, ik heb een flimpje gemaakt ter illustratie wat ik bedoel.
http://www.shrien.nl/scroll.mov
Scrollen met Safari gaat dus perfect, maar met Firefox heb ik zoals je ziet problemen
Is dat, zeg maar, de laatste update die er nu staat?quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
Mijn MBP leest geen dvd+r. Schijnt vaker voor te komen na een software update, en er is niets aan te doen.
Kwam net toevallig dit tegen:quote:
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:55 schreef WurM het volgende:
Firefox kun je trouwens vloeiender laten scrollen in Extra --> Opties --> Geavanceerd --> Algemeen. Daar het vinkje voor 'Vloeiend schuiven gebruiken' uit zetten.
Nee, volgens mij is het een oudere firmware update geweest. Het probleem speelt bij sommige mensen al langer. Gewone dvd's pakt 'ie wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Is dat, zeg maar, de laatste update die er nu staat?
[ afbeelding ]
Anders wacht ik mooi nog ff
Ik doe er ook bijna nooit wat mee, maar op het werk van mijn vrouw zijn ze zo handig om filmpjes 1 op 1 gerenderd op dvd te zetten, ondanks het feit dat je nog wil knippen. Dus ik moest 5 dvd's rippen, inladen in iMovie, knippen en weer op dvd zetten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:22 schreef Sjoewe het volgende:
De laatste keer dat er uberhaupt een disk in mn MBP zat was met de install van Leopard
Ah, ok: ik had sowieso al op update geklikt. Ik kan me nooit inhouden met dat soort dingenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, volgens mij is het een oudere firmware update geweest. Het probleem speelt bij sommige mensen al langer. Gewone dvd's pakt 'ie wel.
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1684759&tstart=0
Ik vind cd's en dvd's eigenlijk sowieso vervelende dingen. Geef mij maar flashmemory.
quote:We're pleased to announce that you can now use your MobileMe iDisk to share files with others simply and easily. Instead of attaching a large document to an email and hoping it's not too big to be received, you can place the file in your iDisk and use the new Share File command in the iDisk web app. It lets you send your friends, family, or colleagues a link they can click to download the file directly. You can password protect the link if you choose to and even set how long it will be available.
Ik heb gewoon de crackquote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:07 schreef Maravilla het volgende:
Sim City 4 moet met de cd erin, dus die zit praktisch altijd in de superdrive hier.
Dat was het dus niet..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:02 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Kwam net toevallig dit tegen:
[..]
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:55 schreef E.T. het volgende:
met de bon naar service-point en daar kunnen ze verlengde garantie voor dit geval aanvragen en dan kan m'n MagSafe omgeruild worden.
Viel niet tegen, het telefoontje iig
Vraag je even aan Swets of ie de rechtsbijstandsverzekering aan de andere kant van de lijn houdtquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:09 schreef E.T. het volgende:
ze bijten niet nee, maar als het op garantie na een jaar aankomt kunnen ze nog wel eens heeeeeeeeeeel lastig zijn
Uiteraard besproken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vraag je even aan Swets of ie de rechtsbijstandsverzekering aan de andere kant van de lijn houdt
toevoegen aan je userquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:31 schreef super-muffin het volgende:
Hoe kan ik een netwerk drive automatisch mounten als ik inlog?
Door de schijf te slepen naar je inlogitems in System Preferences > Accounts > Login Items.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:31 schreef super-muffin het volgende:
Hoe kan ik een netwerk drive automatisch mounten als ik inlog?
Vanwaar die fascinatie met het 'scrollen in browsers'?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Shrien het volgende:
Weet iemand hier of er een tool voor Safari is om 'vloeiend' naar de volgende pagina te gaan ?
Dus dat de oude pagina wegfade, en de nieuwe daarvoor in de plaats komt.
Je bedoelt dat je dat willekeurig voor elke internet pagina kan gebruiken of je wil deze functionaliteit op een webpagina van jezelf inbakken?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Shrien het volgende:
Weet iemand hier of er een tool voor Safari is om 'vloeiend' naar de volgende pagina te gaan ?
Dus dat de oude pagina wegfade, en de nieuwe daarvoor in de plaats komt.
Dat eerste bedoel ik ja, creammonkey is grease kit geworden. En er zijn aardig wat scripts, dus welke bedoel je preciesquote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je dat willekeurig voor elke internet pagina kan gebruiken of je wil deze functionaliteit op een webpagina van jezelf inbakken?
In het eerste geval zal je naar een creammonkey script moeten zoeken.
Ik weet het niet, want ik gebruik geen grease kit scriptsquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:36 schreef Shrien het volgende:
[..]
Dat eerste bedoel ik ja, creammonkey is grease kit geworden. En er zijn aardig wat scripts, dus welke bedoel je precies.
Als PDF opslaan?quote:Op zondag 15 februari 2009 15:49 schreef bodylotion het volgende:
weet iemand misschien of het mogelijk is om een printopdracht in iTunes op een Mac (ik wil een tracklist uitprinten) op te slaan op bijv. een USB-stick om die dan uit te printen op een PC?
hey thanksquote:Op zondag 15 februari 2009 16:05 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als PDF opslaan?
Dat kan je doen in het print dialoog venster.
Waarom klikte ik tot 5 keer toe op "Relaunch"?quote:Op zondag 15 februari 2009 16:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]
Fail van mijn Mac OSX...
Van het weekend niet thuis geweest, zal vanavond eens kijken.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:10 schreef Jarno het volgende:
Ben ik de enige bij wie Safari onwijs kut is sinds de updates van dit weekend (Java en security)?
Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
Ik vond het eigenlijk best meevallen, alleen waren die schroefjes wel verdomd klein en zaten ze best strakquote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?
Heel herkenbaar...quote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe, ik ben precies tegenovergesteld. Ik zit me al twee jaar in te houden om m'n MBP niet een keer compleet uitelkaar te bouten
Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.
Maar voor andere mensen ga ik zo zitten wroeten in het binnenste van hun systemen maar bij mij eigen notebook krijg ik toch altijd een wat unheimlich gevoel als ik z'n ingewanden voor me heb.
lijkt me sterk aangezien de 'howto' in het batterij deksel staatquote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.
Ja same here, ik heb 160 gb die langzaam volslibt, nog maar 8 gb over. Ik kan niks weggooien.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:51 schreef Sjoewe het volgende:
ik wil d'r nog een keer een grotere harddisk inzetten, maar tja dan ben ik m'n applecare kwijt. En de Amac rekent echt een belachelijke prijs.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in elk geval.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:11 schreef Sjoewe het volgende:
Maar stel mijn backlight gaat weer kapot en ze zien dat er een nieuwe harddisk in zit, krijg ik dan geen klapjes van Applecare? Ze liepen nu al te bitchen over de deukjes en krassen in de bottomcase.
weak.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:25 schreef Sjoewe het volgende:
Ja die DVD is specifieck voor je model.
Dat denk ik wel, anders moeten ze wel heel veel verschillende DVD's maken. Weet ik niet zeker trouwens, ik vind t al raar dat de DVD van je nieuwe niet werkt met je oude. Zijn ze wel allebei intel?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:
[..]
weak.![]()
Bedankt voor je snelle antwoord
edit: zal de dvd van de zwarte macbook werken op de witte ?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:
[..]
weak.![]()
Bedankt voor je snelle antwoord
edit: zal de dvd van de zwarte macbook werken op de witte ?
Niet hém weerquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef Svyatagor het volgende:
Herinnert iemand zich die user nog die enorm zat te dubben tussen pc en mac (nouja, er zijn honderden van dat soort topics, maar dit was die gast van 15 die eindeloos vakken moest vullen): uiteindelijk is 'ie dus gegaan voor PC en hoort 'ie nu tot de Apple-haters. De vraag is alleen hoe lang nog.
Is XP de grote oplossing?
Dat ziet eruit als geen verandering aan de behuizing. Ben nu wel benieuwd of ze nog iets echt toevoegen of dat ze enkel een hele late speedbump doen.quote:Leaked Photo of the Next-Generation Mac Mini?
A possible image of the next generation Mac Mini was first posted to a MacRumors forum discussion thread. The image depicts what could be the next Mac mini.
The original leaker also claimed the following specs:
- Intel Core 2 Duo
- 2GHz
- 3MB L2 cache
- 2GB RAM DDR III, 1066MHz
- Super Drive is SATA
The port configuration is consistent with previous rumors that the new Mac mini would bring improved specs. Specifically, the new Mini was described to have 5 USB ports, FireWire 800, and two Display ports (Mini DisplayPort and Mini DVI). All these can be found on the leaked photograph.
Parallelesquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Met welk programmaatje draai je Windows op je bureaublad?
VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Met welk programmaatje draai je Windows op je bureaublad?
Neen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:34 schreef Intocable het volgende:
Is VMWare wel gratis in tegenstelling tot paralleles?
Okequote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
Als je gratis wilt dan kun je het beste kijken naar Virtualbox.
http://www.virtualbox.org/
Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig hebquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werk
Ik weet niet, ik gebruik het nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:43 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig heb
iemand?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:20 schreef Swindler het volgende:
Weet iemand of er een plugin voor word of pages is , waarbij ik epc symbolen kan gebruiken? (zoiets als office visio dus)
Da ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is nu een 'turn-by-turn' GPS App beschikbaar in de Appstore. Vooralsnog alleen met kaarten van de VS, maar Europa wordt in dit of komend kwartaal verwacht.
Moet ik het nou nog een keer opsturen, of alleen als dat ontbrak?quote:Apple Upgrade Centre
iLife '09 Hardware Up-to-Date Program
Geachte klant,
Wij hebben uw aanvraag ontvangen en deze wordt momenteel
verwerkt.
Uw referentienummer: XXXXXXXXXXX
Wij willen u vragen ook een geprinte versie van uw
aanvraagformulier en alle overige (vereiste) aanvullende
documenten naar ons op te sturen:
Apple Upgrade Centre
PO Box 33,
Ross-on-Wye,
HR9 7WA,
Verenigd Koninkrijk
Als u bij het versturen van het webformulier geen print hebt
gemaakt, kunt u dit nu alsnog doen. U vindt uw aanvraagformulier
hier:
http://input.media.euro.apple.com/apple/fulfillment/formdata.php?cxxxxxxxxxxxxx&l=nl&p=ilife09utd
Wij stellen uw belangstelling voor de producten en diensten van
Apple zeer op prijs.
Met vriendelijke groet,
Apple Upgrade Centre
Een iPhone 2G? Die heb ik nog liggen hier..quote:Op zondag 22 februari 2009 16:56 schreef -Menn0- het volgende:
Wil er nog iemand van z'n iPhone af?
M'n Nokia heeft het begeven....
Wat bied je?quote:Op zondag 22 februari 2009 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
Wat kost dat ?
You've got mail. Avondmaal + Sportjournaal kwamen er even tussendoor.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:15 schreef -Menn0- het volgende:
Mail me anders even
mvdveen at gmail punt com
http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdfquote:Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen
Verdomde Steve Jobs Tim Cook ook met z'n ultiem coole spullen die allemaal zo goed bij elkaar passenquote:Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:
Heb sinds afgelope dinsdag een iphone, love it!!
Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen
Ik vind trouwens wel dat ik nu eigenlijk ook een iMac erbij moet hebben!
Thanxquote:Op zondag 22 februari 2009 19:51 schreef Maravilla het volgende:
[..]
http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf
Uitgebreid genoeg?
Iemand?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wilde net wat KeyNotebestanden (de iMacversie van PowerPoint) als bijlage bij een e-mail voegen. Mar mijn iMac zegt dat ik dan Alladin Systems Stuffit moet hebben Wat is dat voor iets vreemds?
Dat is zo. Maar je kunt het toch zelf ook gewoon zippen met de ingebouwde compressie voor OSX? Waarom heb je stuffit nodig?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het niet zo dat Keynote-bestanden stiekem gewoon mappen zijn met daarin allemaal subfiles? Dat zou verklaren waarom je ze niet kan e-mailen zonder te zippen.
Hij is beschikbaar op http://www.apple.com/safari/download/.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Is safari 4 als beta beschikbaar ofzo?
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ook weer makkelijk te verwijderen? Zonder dat het gaat lopen bokken met je oude Safari 3 functionaliteit?
Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.
Vergeet niet dat het een Apple product is.
Ja, weet ik wel. Maar onder Windows vond ik het nog niet geweldig..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.
Vergeet niet dat het een Apple product is.
Excuses. Het was een slechte steek naar Microsoft. Internet Explorer beta's kun je maar beter mijden!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoor.
Ik meen zelf dat dat onder OS X netjes gescheiden is. Zo heb ik nu Safari 4 en WebKit Nightly naast elkaar draaien, beide met een andere Webkit engine.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:20 schreef Anthraxx het volgende:
Wat Swets bedoelt is dat het je Webkit component niet verziekt op je systeem. Daar is meer van afhankelijk dan alleen Safari.
Tabs bovenin is zelfde als Chrome natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:25 schreef Jarno het volgende:
Gelijk maar ff gechecked (op Windows XP dus), wel snel, maar rare vormgeving hoor. Tabbalk helemaal bovenin, heel vreemd default font, etc. Maar goed.
Ik vind van niet. Visueel is het nu alsof je meerdere browservensters in één venster onderbrengt, in plaats van dat je enkel in de content van de website switched.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:15 schreef Roland. het volgende:
tabs beneden is logischer:
terminal -> defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop false
en het is weer zoals het hoort..
Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!quote:
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurdquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:51 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!
Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:55 schreef Roland. het volgende:
[..]
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurd
ddr3 upgradequote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:27 schreef Shrien het volgende:
Ik heb nu steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle
Hey wow, net even uitgeprobeerd. Wat gaat dat makkelijk en snel zeg! Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:04 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.
Jup, checkquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ddr3 upgrade
Enige probleem wat ik nog steeds heb is dat af en toe klikken niet meer werkt dmv taps
Je hebt je oude deukjes op de onderkant nog!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:51 schreef Sjoewe het volgende:
Macbook Pro is terug.
Score: Nieuw Scherm, nieuwe topcase, nieuw logic board, ni slecht.
Net zoals het scrollen met 2 vingers. Het duurt echt enkele minuten voordat ik het altijd weer helemaal doorheb op een andere laptop.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:55 schreef Roland. het volgende:
[..]
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurd
Ik heb crucial ja, op 't Apple forum zijn er aardig wat mensen die problemen hebben met crucial en OWC geheugen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Shrien, op tweakers lees ik nog niets van mensen met problemen met crucial DDR3. heb je ook crucial?
Kun je het geheugen niet terugbrengen dan?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:02 schreef Shrien het volgende:
[..]
Ik heb crucial ja, op 't Apple forum zijn er aardig wat mensen die problemen hebben met crucial en OWC geheugen.
Ja, maar ddr3 is niet heel eenvoudig te verkrijgen. Maar crucial schijnt bij veel mensen prima te werken, maar dus ook bij een groep niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat was toch altijd al een gezeur, dat Apple macbooks niet alle geheugentypen/merken slikten. Wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Dat was met die Witte Macbooks ook. Ik heb destijds meen ik ook Apple tested Kingston geheugen gekocht daarvoor..
Zou ik ze terug kunnen sturen en vragen om nieuwe ?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens waren de stickertjes op het geplaatst geheugen bij mij exact hetzelfde als de nieuwe crucial bankjes en het schijnt ook dat crucial OEM manfacturer is voor apple.
Dat zijn wel vervelende minpunten. Ik wacht nog even met updaten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:59 schreef n8n het volgende:
Knoppen die ik niet wil die niet te verwijderen zijn Het laadproces wordt niet meer getoond in de adresbalk.
Maar wel te wijzigen met de laatste lik in mijn vorige postquote:Op woensdag 25 februari 2009 02:02 schreef broer het volgende:
[..]
Dat zijn wel vervelende minpunten. Ik wacht nog even met updaten.
Ja, die klikte ik pas aan na mijn antwoord.quote:Op woensdag 25 februari 2009 02:14 schreef n8n het volgende:
Maar wel te wijzigen met de laatste lik in mijn vorige post
Dat geld denk ik voor heel veel mensen. Al die Dual-Layer LightScribe DVD Overdrive SuperSpeed Etc. branders die je echt in je PC *moet* hebben en die vervolgens stof staan te verzamelen...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:58 schreef -Menn0- het volgende:
Ik moest en zou destijds een dvd brander in m'n macboek hebben!! Maar heb ik in die anderhalf jaar nog nooit een dvd ermee gebrand
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:58 schreef -Menn0- het volgende:
Ik moest en zou destijds een dvd brander in m'n macboek hebben!! Maar heb ik in die anderhalf jaar nog nooit een dvd ermee gebrand
Draai ff memtest86 en de hardware test van apple.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:19 schreef Shrien het volgende:
[..]
Zou ik ze terug kunnen sturen en vragen om nieuwe ?
Ik ga komplett morgen gelijk even bellen denk ik.
Check.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow beta4 is op windows tot op heden een veradming mbt snelheid tov 3
Ik heb 9 dagen geleden nog gereboot.quote:Op woensdag 25 februari 2009 09:46 schreef Jarno het volgende:
Jij met je reboot fobie.. Zelfs OS X kan opknappen van een rebootje now-and-then heb ik gemerkt.
Alleen als het echt noodzakelijk is, want OSX boot traag en bij lange uptime worden de meest gebruikte apps alvast gewired waardoor je je meest gebruikte apps lekker snel kan opstarten.quote:
Google...?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tabs boven de adresbalk: hoe verzin je het?
Opgestarte apps houdt hij in z'n geheugen (verschil tussen active en wired), ook als je de app weer afgesloten hebt (totdat een andere app dat geheugen nodig zou hebben).quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:42 schreef VeerMans het volgende:
Oh, dat wist ik niet dat je meest gebruikte apps sneller opstarten, wat doet ie er precies mee dan?
Alleen duurt het starten van je apps daarna lang.quote:Ik zet die van mij meestal gewoon uit aan t einde van de dag, mijn boot tijd bij OSX is korter dan bij windows hoor, binnen 1min is alles wel up en running.
Ik heb regelmatig uptimes van 30 dagen en meer en heb nog nooit wat van instabiliteit gemerkt eigenlijk.quote:Ik klap wel eens dicht als ik echt bergen met windows open heb waar ik mee verder moet maar na verloop van tijd vind ik wel dat de hele handel een beetje instabiel wordt als ik niet reboot
crashen?? Wat dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:49 schreef VeerMans het volgende:
Na meer dan 2 dagen beginnen er wel dingen spontaan te crashen bij mij. Maar dat kan ook komen omdat ik ergens iets vitaals heb laten crashen.
Dat lijkt me wel dan. Ik denk dat ik meestal een week uptime heb of iets in die richting. Hij gaat bijna nooit uit, behalve als m'n broertje erop is geweest dan. Die snapt het gewoon niet.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:49 schreef VeerMans het volgende:
Na meer dan 2 dagen beginnen er wel dingen spontaan te crashen bij mij. Maar dat kan ook komen omdat ik ergens iets vitaals heb laten crashen.
Over t algemeen xCode en IB en dan krijg je zo'n Ignore/Restart venstertje. Verder idd weinig problemen.quote:
Iets anders, jij hebt CS4 via Surfspot toch? Is dat de Engelstalige versie? Ik heb CS3 in het Nederlands, en het is echt zo baggerslecht vertaald.. dan heb ik die 35 euro voor een nieuwe wel over.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een Boeing op Schiphol, bijv.
Yup!quote:Op woensdag 25 februari 2009 13:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Iets anders, jij hebt CS4 via Surfspot toch? Is dat de Engelstalige versie? Ik heb CS3 in het Nederlands, en het is echt zo baggerslecht vertaald.. dan heb ik die 35 euro voor een nieuwe wel over.
Daar heb je toch een medewerker/docent account voor nodig?quote:
Mevr. Svyatagor is UD.quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Daar heb je toch een medewerker/docent account voor nodig?
Adobe CS4 Master Collection (Student) UK - ¤ 564,75
Je hebt wel foto's gemaakt natuurlijk....quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:29 schreef nietzman het volgende:
M'n Powerbook ligt op het moment in duuzend stukken op m'n tafel, met alle vier miljard schroefjes die ik er uitgehaald heb er naast.
Hij crashede als een malle, behalve toen ik 'm gister buiten op het balkon in de vrieskou gebruikte. De koelpasta op de processor was volkomen gevulkaniseerd. Morgen maar even een nieuw tubetje halen en hopen dat 'ie dan nog weer even mee kan..
Als ik 'm niet scheef in elkaar schroef natuurlijk.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef nietzman het volgende:
De schroefjes liggen prachtig op papier gerangschikt naar de ifixit.com de-montageguide.
De eerste de beste die er overheen niest vindt z'n hoofd op een staak terug.
Het enige nadeel is dat je nog steeds op een andere pc wacht met je muis in de hoekquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:28 schreef Roland. het volgende:
[..]
Hey wow, net even uitgeprobeerd. Wat gaat dat makkelijk en snel zeg! Bedankt voor de tip!
In principe kun je je complete usermap op die andere computer neerplempen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:11 schreef donderopman het volgende:
[..]
Het enige nadeel is dat je nog steeds op een andere pc wacht met je muis in de hoek
Ik merk het elke keer weer als ik op school achter een pc duik....
mpeg4 is een container. je moet dus wel een supported codec hebben (als ik me niet vergis)quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:54 schreef -Menn0- het volgende:
MPEG-4 heb ik al geprobeerd. Heb ook een ander filmpje met een andere camera en die is .AVI, die pakt iMovie wel..
Heb je Perian wel geïnstalleerd?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:45 schreef -Menn0- het volgende:
Ik word helemaal gek van iMovie, wat voor filmpjes pakt dat programma nou wel en niet?
Heb in de vakantie filmpjes opgenomen die MPEG zijn, willen niet in iMovie, geconverteerd naar .mov, wil nog steeds niet in iMovie, toen geconverteerd naar .AVI, NOG STEEDS NIET!!!
Enige wat ik kan vinden is importeren vanaf camera maar daar staat ze niet meer op, heb alles al op m'n macbook staan...
iMovie '09 trouwens
Omdat iMovie dan als het goed is alles ondersteunt wat door Perian wordt ondersteund.quote:
Hmm ik snap ook niet waarom hij ze niet wilt pakken, heb dus al een filmpje met .AVI extensie in dat project zitten. Wil ik er nog meer toevoegen, lukt het niet.....quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat iMovie dan als het goed is alles ondersteunt wat door Perian wordt ondersteund.
Dat was althans met iMovie '08 zo.
Waarom heb je de meuk uberhaupt niet gewoon op je mac geïmporteerd?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:57 schreef -Menn0- het volgende:
Ok maar hoe zorg ik daar voor dan? Wil graag een leuk filmpje maken van de vakantie met foto's en die filmpjes maar tot nu toe ben ik al een week bezig met die filmpjes in iMovie krijgen
Ja dat is achteraf inderdaad heel stom geweest maar dat komt door een andere stomme fout.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom heb je de meuk uberhaupt niet gewoon op je mac geïmporteerd?
Weer een nieuwe thermalsticker?quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:07 schreef nietzman het volgende:
Meh, koelpasta op de processor heeft ook niet bijzonder veel geholpen. Hij word nog steeds bizar snel heeft waarna 'ie zichzelf in sleep knalt.
Ik heb nu een wild idee dat het een andere debiel grote chip was die op het mobo zat met een thermal-sticker er op. Die maakt nu geen goed contact met de heatsink, zou ik daar nog iets tussen kunnen proppen?
'08 doet het hier niet...quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat iMovie dan als het goed is alles ondersteunt wat door Perian wordt ondersteund.
Dat was althans met iMovie '086 zo.
Dan zijn ze doorzichtig, kan ze niet selecteren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:03 schreef Tijn het volgende:
Wat zegt 'ie dan als je File > Import doet?
Ja werkt prima, als je niet teveel latency intensieve taken wil doenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:00 schreef Jarno het volgende:
Swets, hoe zijn de netwerk-via-stopcontact adapters van Sitecom? (Ik geloof dat het niet helemaal jouw tak is maar misschien heb je ervaring). Ik zou zoiets nog wel op zolder willen, ik doe het nu nog via wifi (gaat redelijk) en voor kabels trekken ben ik te lui. Ik zie dat 'jullie' diverse 200mbps modellen hebben (503, 511 513), kun je er nog één aanraden.
Oh ehhhh, ontopic... *denkt* 10.5.7 beta is geseed!!!
Nee, alleen dezelfde fase, en dat is in elk huis eigenlijk zo. Alleen in grote kantoorpanden zou je eventueel tegen een probleem aan kunnen lopenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:35 schreef Tijn het volgende:
Voor netwerk-via-stroom moeten de stopcontacten allemaal op dezelfde groep zitten toch?
Ah ok, dat is goed om te wetenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, alleen dezelfde fase, en dat is in elk huis eigenlijk zo. Alleen in grote kantoorpanden zou je eventueel tegen een probleem aan kunnen lopen
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Huh, netwerken via stopcontacten? Dat klinkt handy.
Ja, dat is het ook. Dit bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Huh, netwerken via stopcontacten? Dat klinkt handy.
Ik gebruik het ook, alleen voor mijn 360 want ik ben te billig om een WiFi-adapter te kopen, en tussen console en modem zit een heule dikke muur zonder gaten voor kabels. Gaat prima, overigens.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook. Dit bijvoorbeeld.
Het bestaat echt al jaaaaaren trouwens
Nope.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hoezo, je hebt toch nog altijd een legale licentiecode nodig?
Sinds je gratis images van Windows XP en Vista kunt downloaden van de website van Microsoft. Deze images zijn bedoeld om verschillende versies van Internet Explorer te testen, maar het zijn gewoon volledige geactiveerde versies van Windows die iedereen zonder te registreren kan downloaden.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:17 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sinds wanneer is XP gratis dan?
Nou, ik heb dus net Safari geïnstalleerd en dat ging prima. Freecell start 'ie ook. Verder heb ik er nog niks mee gedaanquote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:20 schreef Anthraxx het volgende:![]()
. Volledig werkende versies? Geen rare restricties? Ook up te daten?
Op zich grappig, en bizar dat je zo redelijk makkelijk die VPC images kan omzetten, maar denk je niet dat dit gewoon een gestripte versie van XP is? Ik doe het voorlopig met een gratis legale Student-versie, maar toch... als ze toch alleen browsers willen testen, zou ik me voor kunnen stellen dat ze WMplayer eruit hebben gehaald, driver support, etc...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sinds je gratis images van Windows XP en Vista kunt downloaden van de website van Microsoft. Deze images zijn bedoeld om verschillende versies van Internet Explorer te testen, maar het zijn gewoon volledige geactiveerde versies van Windows die iedereen zonder te registreren kan downloaden.
Het idee van Microsoft is dat je deze images gebruikt in combinatie met Microsoft Virtual PC die er tegenwoordig alleen voor Windows is en je dus een versie van Windows moet hebben gekocht voordat je dit kunt gebruiken. Echter zijn deze images met wat aanpassingen ook te gebruiken in andere virtual machines. Hier staat uitleg over hoe je deze images in VMWare Fusion of VirtualBox kunt laden. Op die manier kun je de images dus booten vanuit OS X.
Ah en dan komen er nieuwe images beschikbaar ofzo?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:31 schreef super-muffin het volgende:
Alleen vervallen ze na een bepaalde datum
Hij bedoeld, ze vervallen x dagen nadat je het OS in gebruik hebt..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah en dan komen er nieuwe images beschikbaar ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |