abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65945327

Welkom in de Apple Slowchat.
Welkom in de Apple SC, de verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

Apple Producten:

Randapparatuur:
Airport Express
Airport Extreme
Displays
Keyboard
Mighty Mouse

Desktop computers:
Mac Pro
Mac Mini
iMac

Laptops
MacBook
MacBook Air
MacBook Pro

Servers
Xserve
Xserve RAID

Personal Audio & Telefonie
iPod Shuffle
iPod Nano
iPod Classic
iPod Touch
iPhone

Software
OSX Leopard
iLife
iWork

Handige Links

Stores
Official NL store
Mac Stuff

Fanboy Communities
OneMoreThing.nl
Mac Freak

How-To Macbook Upgraden
Macbook Upgrade

Voor de nieuwe Apple gebruiker
Mac Miep
MacInstruct

iPhone
Bitch!

De code voor de OP vind je hier.
Calmer than you are
pi_65945377
Laatste post uit vorige topic
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik heb ook niet echt een toepassing voor iDisk geloof ik. Misschien moet ik eens wat gaan bedenken, 20GB is best veel, maar weer te weinig voor bijv. een backup van mijn muziek of foto's. Kweenie. Jij deed toch iets met backup naar iDisk?
Yup, ik heb mijn werk-bestanden ook op iDisk staan. Een groot gedeelte staat ook op Dropbox (omdat Time Machine iDisk niet archiveert) en via een Automator-script laat ik Chronosync elke avond de gewijzigde content van mijn Dropbox naar iDisk zetten. Verder een MobileMe website met een hoop foto's voor de familie en waar een deel werkgerelateerde zaken in staan (artikelen en een aantal boekhoofdstukken). Ik heb overigens maar 10Gb, waarvan nog zo'n 5.5 vrij. Ik zat er aan te denken aan mijn Aperture library ook op iDisk te plempen, maar die is al 36 Gb groot....
Calmer than you are
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:58:55 #3
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_65945873
INHOLLAND

Kom opeens heel het netwerk niet meer op...

Edit: Kon dus nergens meer m'n wachtwoord wijzigen, want elke 60 dagen verloopt dat ding... Alle intrasites geprobeerd, eentje gaf me nog de mogelijkheid m'n wachtwoord te wijzigen
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_65946007
Zucht, backlight dood, MBP een maand kwijt. Godsgloeiende...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:03:31 #5
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_65946030
Nou, een telefoontje naar mijn opdrachtgever heeft weer wat duidelijkheid gebracht. Layers zijn nu opeens niet meer nodig, dus ik ga voor Jing.
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:04:39 #6
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_65946069
Ow ja, en vandaag was m'n adapter van m'n iBook doorgebrand. Die krengen kosten origineel nog steeds 75 euro Gelukkig hadden ze er ook eentje van een third party...
pi_65946328
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:21:41 #8
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_65946654
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 11:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb straks ook dat abbo, XS4ALL Only met 8 mb/s down. Ben benieuwd, heb nu 3 mb/s, dus ik ga het verschil wel merken. Zit ook te denken om een Eweka-abbo erbij te nemen voor 7.50 per maand.
Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.
En je hebt een snelle webdisk tot je beschikking, helaas wel 500mb.
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:02 schreef Sjoewe het volgende:
Zucht, backlight dood, MBP een maand kwijt. Godsgloeiende...
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?
pi_65946676
Zo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:34:34 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_65947071
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:

[..]

Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.
En je hebt een snelle webdisk tot je beschikking, helaas wel 500mb.
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:41:38 #11
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65947293
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?
Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.
Dus toen zei hij ga er maar vanuit dat het een maand gaat duren. Dan weet ik in iedergeval dat ik bij allemaal mensen moet gaan bedelen om een macbook voor een avondje

Heeft me wel aan het denken gezet. Ik wil er nu een tweede macje naast voor het dagelijks gebruik, zodat ik m'n MBP echt dedicated kan gaan gebruiken. Als iemand nog wat leuks heeft staan/hoort voel je vrij om me dan even te PM'en.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_65947644
Mijn MBP gaat er zeer waarschijnlijk op korte termijn uit, omdat ik via werk een budget van 3500 euro heb geregeld voor nieuwe apparatuur. Ik kan je niet zeggen wanneer (leve de administratie), maar ik zal je op de hoogte houden
Calmer than you are
pi_65947711
Ik heb net maar even een mailtje naar de A-Mac uitgedaan hoe het zit met mijn afgebroken Tab-toets en AppleCare. Vroeg me af of dit 'gedekt' werd door AppleCare. Helaas konden ze mij dit niet vertellen en moest ik maar ff contact opnemen met Apple... Vanavond maar ff doen dan. Begint wel irritant te worden die tab toets.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:00:58 #14
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65947886
Dat is prima, blijf graag op de hoogte. Wat de uiteindelijke oplossing ook wordt, ik moet er hoe dan ook voor sparen, (rijlessen vreten nu al m'n centen op, gelukkig is dat ook bijna voorbij), en adminstratieschmadministratie. Sinds ik op aan UvA zit heb ik mogen ervaren wat een puinhoop het kan zijn als je het overlaat aan prehistorische fossielen voor wie automatiseren letterlijk betekent dat je alles maar een beetje z'n beloop laat gaan in een systeem.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:03:06 #15
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65947956
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Ik heb net maar even een mailtje naar de A-Mac uitgedaan hoe het zit met mijn afgebroken Tab-toets en AppleCare. Vroeg me af of dit 'gedekt' werd door AppleCare. Helaas konden ze mij dit niet vertellen en moest ik maar ff contact opnemen met Apple... Vanavond maar ff doen dan. Begint wel irritant te worden die tab toets.
Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:04:45 #16
11697 Junkie
pi_65948029
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?
Yup, Newszilla is onderdeel van je abo. En is verder perfect voor wat je wilt.
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:41 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.
Dus toen zei hij ga er maar vanuit dat het een maand gaat duren. Dan weet ik in iedergeval dat ik bij allemaal mensen moet gaan bedelen om een macbook voor een avondje

Heeft me wel aan het denken gezet. Ik wil er nu een tweede macje naast voor het dagelijks gebruik, zodat ik m'n MBP echt dedicated kan gaan gebruiken. Als iemand nog wat leuks heeft staan/hoort voel je vrij om me dan even te PM'en.
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.

Ideale situatie:
Reparatie inboeken, desnoods doorsturen naar reparatie afdeling = max 2 dagen
Uitzoeken wat er moet gedaan worden en onderdelen bestellen
Die onderdelen zijn meestal de volgende dag met een koerier bezorgd. (indien op voorraad, etc) = 2-3 dagen
Inbouwen = +/-1 dag
Terugsturen en klant bellen = 1 dag
==================
+/- 1 week
pi_65948032
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:03 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...
Ah. Dat gaan we dan maar met de mobiel van de zaak doen dus. Bedankt voor de heads-up! .
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:09:54 #18
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65948211
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:04 schreef Junkie het volgende:
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.

Ideale situatie:
Reparatie inboeken, desnoods doorsturen naar reparatie afdeling = max 2 dagen
Uitzoeken wat er moet gedaan worden en onderdelen bestellen
Die onderdelen zijn meestal de volgende dag met een koerier bezorgd. (indien op voorraad, etc) = 2-3 dagen
Inbouwen = +/-1 dag
Terugsturen en klant bellen = 1 dag
==================
+/- 1 week
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.
Maar goed, ik doe maar het worst-case idee aanhouden, gezien mijn service karma vrij dramatisch is
pi_65948373
Is tear-and-wear uberhaupt wel gedekt door AppleCare? Ik zag ook een scheur in de voor/onderkant van de case, kan ik dat ook aankaarten of kun je ook met AppleCare voor verrassingen komen te staan?

Ik zie AppleCare eigenlijk een beetje als 'wat er ook kapot gaat aan uw Mac de komende paar jaar, wij fixen het' verzekering, maar waarschijnlijk is dat ten onrechte.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:23:35 #20
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65948694
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:14 schreef Jarno het volgende:
Is tear-and-wear uberhaupt wel gedekt door AppleCare? Ik zag ook een scheur in de voor/onderkant van de case, kan ik dat ook aankaarten of kun je ook met AppleCare voor verrassingen komen te staan?

Ik zie AppleCare eigenlijk een beetje als 'wat er ook kapot gaat aan uw Mac de komende paar jaar, wij fixen het' verzekering, maar waarschijnlijk is dat ten onrechte.
Dat is het niet. Het is simpelweg het verlengen van de fabrieksgarrantie. Dus bedoeld voor gebreken die niet aan 'customer abuse' zijn te relateren. Waarbij de cases van macbook's altijd een beetje dubieus zijn, gezien het feit dat het wel deels een productiefout is dat ze zo snel scheuren, maar apple niet zo erkentelijk is wat dat betreft. Denk maar aan de langsslepende zaak met de gare soldeerverbindingen in de iBook G4's.

Wordt nog leuk met m'n MBP trouwens, want daar zitten (al sinds jaar en dag) een aantal butsen in de bottomcase, dus als ze er echt zin in hebben zeggen ze dat het m'n eigen schuld is.
pi_65948783
Mja ach. Die scheur kan ik wel mee leven, ik zal het eens in de groep gooien maar als het er niet onder valt is het pech. Die TAB toets is wel reuze irri.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:30:02 #22
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65948938
Daarom, nee heb je. Ja kan je krijgen.
Mja ik heb ook een aantal een kleine dingetjes opgegeven waar ze even naar mogen kijken en vervangen mits ze onder de garrantie vallen.
pi_65949543
tvptje
pi_65949559
Iemand hier ervaring met MobileMe en Personal Domains?
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:52:53 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_65949744
Nou mensen, de marketing machine in Redmond draait weer op volle toeren. Mochten we vorige maand al het geweldige Songsmith aanschouwen, nu presenteren de heren van Microsoft ons Kylie.

Jaja

Wat ik zelf eigenlijk het allertreurigste vind, is dat het zo duidelijk is dat MS denkt gevat te zijn door de stereotypen van Apple's "I'm a PC, I'm a Mac" te ontkrachten, maar in feite laten ze zien dat ze de boodschap van Apple totaal niet begrijpen

De personages in de Apple-reclames zijn natuurlijk geen gebruikers van computers, ze zijn de computers zelf. Wanneer MS nu zegt "I'm a PC and I'm 4.5 years old" met een knipoog naar de Apple-reclame, zeggen ze in feite "Je kunt foto's bewerken met een PC van 4.5 jaar oud". Nou is dat alsnog vrij knap als je nagaat hoe zwaar Vista je systeem belast, maar ik denk niet dat dat het punt is die MS probeert te maken
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:57:15 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_65949917
ik vind het eerder tragisch dat ze dit anno 2009 nog proberen te verkopen als een feature, ipv iets dat volkomen vanzelfsprekend zou moeten zijn bij een modern OS
pi_65950804
Zit dat kind in dat Songsmith verhaal op 0m24s nu achter een afgeplakte MBP?
Calmer than you are
pi_65951170
* _Arual_ heeft iLife besteld.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:33:04 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_65951230
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit dat kind in dat Songsmith verhaal op 0m24s nu achter een afgeplakte MBP?
Zeker weten.
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 17:27:02 #30
159915 -Menn0-
MNO
pi_65955690
Klote oordopjes van iPod!

Heb nu senheisertjes gekocht.....
,,/
pi_65956766
Prima dingen, Sennheisers. Ik heb nu CX-300, maar ga binnenkort 's kijken voor CX-500. Die schijnen nog net wat beter te zijn.
Calmer than you are
pi_65956960
Ik heb een MacBook met daarop Word. Nu is de, wat in Windows, insert functie aan danwel uit zodat een nieuwe letter automatisch de volgende verwijderd. Best wel kut en hoe zet ik dit uit?
pi_65957394
Ik ben aan 't twijfelen tussen de Sony Ericsson Xperia X1 en de iPhone
pi_65957627
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:24 schreef Sextreme het volgende:
Ik ben aan 't twijfelen tussen de Sony Ericsson Xperia X1 en de iPhone
Gewoon doen die iPhone, vooral de AppStore is geniaal, je kan echt alles met die apps.

Ik heb een nieuw winterboard theme
pi_65962032
Nogsteeds geen oplossing gevonden voor het langzame laden van Safari (sites laden).
Firefox is ook geen goede vervanging want die scrollt niet lekker bij pagina's met afbeeldingen, iemand hetzelfde probleem ?
  FOK!fotograaf woensdag 11 februari 2009 @ 22:25:42 #36
159915 -Menn0-
MNO
pi_65967023
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Prima dingen, Sennheisers. Ik heb nu CX-300, maar ga binnenkort 's kijken voor CX-500. Die schijnen nog net wat beter te zijn.
Ik heb ook de cx-300 gekocht zie ik net

Wel weer even wennen dat in ear gebeuren
,,/
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:12:17 #37
11697 Junkie
pi_65973048
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:09 schreef Sjoewe het volgende:
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.
Maar goed, ik doe maar het worst-case idee aanhouden, gezien mijn service karma vrij dramatisch is
Als het te lang duurt gewoon gaan zeuren bij de shop (en bij Apple).
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:26 schreef Shrien het volgende:
Nogsteeds geen oplossing gevonden voor het langzame laden van Safari (sites laden).
Firefox is ook geen goede vervanging want die scrollt niet lekker bij pagina's met afbeeldingen, iemand hetzelfde probleem ?
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.

Misschien scrolt het hierna wel op een manier zoals je wilt.
pi_65973446
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:12 schreef Junkie het volgende:

[..]
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.

Misschien scrolt het hierna wel op een manier zoals je wilt.
Lost het niet op, ik heb een flimpje gemaakt ter illustratie wat ik bedoel.
http://www.shrien.nl/scroll.mov

Scrollen met Safari gaat dus perfect, maar met Firefox heb ik zoals je ziet problemen
pi_65974496
sorry tvp
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_65974497
Wat is iWeb toch een leuk pakketje voor een webn00b als ik.
pi_65974545
Zoekt Shazaam op welk liedje je hoort, What The Font zoekt op naar welk font je kijkt. Zo te zien best een handig iPhone-proggie.
Calmer than you are
pi_65975593
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoekt Shazaam op welk liedje je hoort, What The Font zoekt op naar welk font je kijkt. Zo te zien best een handig iPhone-proggie.
Dat is best een coole app
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:31:11 #43
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65977609
Grr. Ik moet voor m'n werk af en toe op een Windows-machine werken, dacht even leuk met MobileMe van alles te synchroniseren. Blijkt het syncroniseren van bookmarks onder Windows alleen te werken met IE. Terwijl me.com niet eens in IE draait
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_65979336
Nog uit het vorige topic, for those who care:
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:05 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of VisualHub (de laatste reguliere versie, niet de offspring van de open source) MKV ondersteunt en of -ie die kan omzetten naar DVD formaat?
Dat werkt! . En hoe. Branden gaat dus ook gewoon vanuit VisualHub. Van MKV kun je echt heel toffe DVD's maken kennelijk. Wat een kwaliteit! .
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 februari 2009 @ 11:30:12 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65979500
De garantie afhandeling gaat Apples grootste struikelblok worden als ze ECHT marktaandeel willen hebben. IN mijn opinie moet een grote fabrikant niet zeiken maar gewoon de problemen oplossen.

Zo heb ik nog 3 (!) kapotte magsafes liggen waar ik aan moet gaan trekken voor garantie. Moet ik ze eerst brengen, want alleen een foto van de verneukte kabel is niet voldoende, en al dat gezeik.
pi_65979528
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
De garantie afhandeling gaat Apples grootste struikelblok worden als ze ECHT marktaandeel willen hebben. IN mijn opinie moet een grote fabrikant niet zeiken maar gewoon de problemen oplossen.
Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 februari 2009 @ 11:33:19 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65979610
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.
Sowieso begrijp ik niet dat ze dat '1 jaar garantie' verhaaltje volhouden in Europa aangezien de Europese regelgeving daaromtrent glashelder is. Gek dat ze nog nooit door een consumenten organisatie aan de hoogste boom zijn genageld daarvoor.

En sowieso zullen ze de Europese markt wel serieuser moeten gaan nemen, want er wordt echt geen rochel verkocht in de US momenteel.
pi_65982177
Over garantie gesproken, wat m'n MBP betreft. Nog geen enkele vooruitgang of wat dan ook wat in m'n voordeel is. Er is vanuit iFactors en vanuit Apple zelf geen mogelijkheid tot enige coulance. 1000 euri voor een reparatie, amehoela. Onder andere de artikelen uit het vorige topic erbij getrokken, maar Apple blijft erbij dat ik geen recht heb op vergoeding.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 februari 2009 @ 12:45:15 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65982272
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:42 schreef Maravilla het volgende:
Over garantie gesproken, wat m'n MBP betreft. Nog geen enkele vooruitgang of wat dan ook wat in m'n voordeel is. Er is vanuit iFactors en vanuit Apple zelf geen mogelijkheid tot enige coulance. 1000 euri voor een reparatie, amehoela. Onder andere de artikelen uit het vorige topic erbij getrokken, maar Apple blijft erbij dat ik geen recht heb op vergoeding.
Tja, gewoon de jurofoon bellen. En leg het verhaal neer bij elke consumenten organisatie die je verzinnen kan.

Ik zou direct mijn rechtsbijstand verzekering erop zetten.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:55:00 #50
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_65993758
Tijn? Reed jij net in Zeist en zwaaide je naar mij in mijn coole Grijze Kever? .
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:14:05 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_65994359
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Tijn? Reed jij net in Zeist en zwaaide je naar mij in mijn coole Grijze Kever? .
Euh, nee?

Maar als ik je zag, zou ik zwaaien hoor
pi_65996328
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 17:55 schreef Anthraxx het volgende:
Ah, liep jij te flirten met mijn vriendin?
Calmer than you are
  donderdag 12 februari 2009 @ 20:21:02 #53
13783 Anthraxx
pi_65998846
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 18:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, nee?

Maar als ik je zag, zou ik zwaaien hoor
Oh hij leek heel erg op je .
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:00:46 #54
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66002980
Mijn MBP leest geen dvd+r. Schijnt vaker voor te komen na een software update, en er is niets aan te doen.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:54:56 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66007000
Hey, alles kits hier?
pi_66007230
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:42 schreef Shrien het volgende:

[..]

Lost het niet op, ik heb een flimpje gemaakt ter illustratie wat ik bedoel.
http://www.shrien.nl/scroll.mov

Scrollen met Safari gaat dus perfect, maar met Firefox heb ik zoals je ziet problemen
ieieieieiemand ?
pi_66007579
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:00 schreef Svyatagor het volgende:
Mijn MBP leest geen dvd+r. Schijnt vaker voor te komen na een software update, en er is niets aan te doen.
Is dat, zeg maar, de laatste update die er nu staat?

Anders wacht ik mooi nog ff
Calmer than you are
pi_66010687
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:03 schreef Shrien het volgende:

[..]

ieieieieiemand ?
Kwam net toevallig dit tegen:
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:55 schreef WurM het volgende:
Firefox kun je trouwens vloeiender laten scrollen in Extra --> Opties --> Geavanceerd --> Algemeen. Daar het vinkje voor 'Vloeiend schuiven gebruiken' uit zetten.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:17:17 #59
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66012456
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Is dat, zeg maar, de laatste update die er nu staat?

[ afbeelding ]

Anders wacht ik mooi nog ff
Nee, volgens mij is het een oudere firmware update geweest. Het probleem speelt bij sommige mensen al langer. Gewone dvd's pakt 'ie wel.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1684759&tstart=0

Ik vind cd's en dvd's eigenlijk sowieso vervelende dingen. Geef mij maar flashmemory.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:22:21 #60
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66012633
De laatste keer dat er uberhaupt een disk in mn MBP zat was met de install van Leopard
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:27:40 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66012795
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:22 schreef Sjoewe het volgende:
De laatste keer dat er uberhaupt een disk in mn MBP zat was met de install van Leopard
Ik doe er ook bijna nooit wat mee, maar op het werk van mijn vrouw zijn ze zo handig om filmpjes 1 op 1 gerenderd op dvd te zetten, ondanks het feit dat je nog wil knippen. Dus ik moest 5 dvd's rippen, inladen in iMovie, knippen en weer op dvd zetten. Maar goed, dat ging dus niet met die schijven. Nu maar op haar laptop (die ongeveer klinkt als een JSF )
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:43:01 #62
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66013265
Lekker, gecompressed video nog een keer compressen
pi_66014119
Sim City 4 moet met de cd erin, dus die zit praktisch altijd in de superdrive hier.
pi_66014366
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:17 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is het een oudere firmware update geweest. Het probleem speelt bij sommige mensen al langer. Gewone dvd's pakt 'ie wel.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1684759&tstart=0

Ik vind cd's en dvd's eigenlijk sowieso vervelende dingen. Geef mij maar flashmemory.
Ah, ok: ik had sowieso al op update geklikt. Ik kan me nooit inhouden met dat soort dingen

Overigens voor de MobileMe-gebruikers: er heeft een update plaatsgevonden waardoor je nu grote bestanden kunt delen
quote:
We're pleased to announce that you can now use your MobileMe iDisk to share files with others simply and easily. Instead of attaching a large document to an email and hoping it's not too big to be received, you can place the file in your iDisk and use the new Share File command in the iDisk web app. It lets you send your friends, family, or colleagues a link they can click to download the file directly. You can password protect the link if you choose to and even set how long it will be available.

Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 11:17:14 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66014455
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:07 schreef Maravilla het volgende:
Sim City 4 moet met de cd erin, dus die zit praktisch altijd in de superdrive hier.
Ik heb gewoon de crack
pi_66015824
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:02 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Kwam net toevallig dit tegen:
[..]

Dat was het dus niet..
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:01:16 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66019858
Ik ben moed aan het verzamelen om Apple te bellen.
De pinnetjes in de connector van m'n MagSafe zitten vast.. en mn MBP is ouder dan een jaar natuurlijk

Al is dit wel een bekend probleem bij Apple, er zal natuurlijk wel weer genoeg te zeiken zijn voor ze om er onderuit te komen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:31:19 #68
11697 Junkie
pi_66021029
MacBook owners frustrated by new audio jacks

Hebben de Alu MacBook mensjes van hier, hier last van?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 14:43:54 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66021532
Ik gebruik geen externe speakers
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:55:55 #70
3011 E.T.
pi_66021989
met de bon naar service-point en daar kunnen ze verlengde garantie voor dit geval aanvragen en dan kan m'n MagSafe omgeruild worden.
Viel niet tegen, het telefoontje iig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:04:48 #71
11697 Junkie
pi_66022287
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:55 schreef E.T. het volgende:
met de bon naar service-point en daar kunnen ze verlengde garantie voor dit geval aanvragen en dan kan m'n MagSafe omgeruild worden.
Viel niet tegen, het telefoontje iig
Netjes...
Ze bijten niet he...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:09:16 #72
3011 E.T.
pi_66022429
ze bijten niet nee, maar als het op garantie na een jaar aankomt kunnen ze nog wel eens heeeeeeeeeeel lastig zijn
pi_66023687
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:09 schreef E.T. het volgende:
ze bijten niet nee, maar als het op garantie na een jaar aankomt kunnen ze nog wel eens heeeeeeeeeeel lastig zijn
Vraag je even aan Swets of ie de rechtsbijstandsverzekering aan de andere kant van de lijn houdt
Calmer than you are
pi_66023934
Net ff Apple gebeld (waarom krijg je altijd een Belg aan de telefoon daar?) en zowel de TAB als de scheur kunnen hoogstwaarschijnlijk gerepareerd worden. Meuj! Binnenkort maar eens de A-Mac bezoeken dan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 15:50:52 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66024109
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Vraag je even aan Swets of ie de rechtsbijstandsverzekering aan de andere kant van de lijn houdt
Uiteraard besproken.

Sowieso heb ik 4 magsafes, maar ik heb geen flauw idee waar ze allemaal vandaan komen

Ow ja ik weet het wel
1. Mijn nieuwe macbook
1. Eloises MBP
1. Mijn oude MB, die was kapot en voor ik hem verkocht heb heb ik er 1 van Tijn overgenomen
1. Van een collega die dacht de zijne kwijt te zijn en een nieuwe besteld had.

Van die 4 zijn er nu dus 3 naar de klote. 1 wordt omgeruild want die doe ik onder de garantie van mijn macbook, de ander gaan we nu het verlengde garantietraject in, maar die komt ook overeen met de problemen onder de magsafe guide punt 7 (de connector pennetjes zitten vast en maken dus geen contact meer). En die laatste ga ik hier ene bon voor zoeken en ga ik ook gewoon garantie voor claimen
pi_66024338
Zo, talked about bad luck. Ik heb twee magsafes (1 thuis, 1 op mijn kantoor) en die doen al twee jaar perfect hun werk.
Calmer than you are
pi_66025786
Hoe kan ik een netwerk drive automatisch mounten als ik inlog?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:32:53 #78
3011 E.T.
pi_66025873
en we hebben er al eens een omgeruild omdat de mantel van het snoertje losging bij de aanhechting..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 16:35:07 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66025976
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:31 schreef super-muffin het volgende:
toevoegen aan je user
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:40:20 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66026222
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:31 schreef super-muffin het volgende:
Door de schijf te slepen naar je inlogitems in System Preferences > Accounts > Login Items.
pi_66027237
Makkelijk zeg
Bedankt allebei
pi_66027389
ik was jullie kwijt
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_66028333
Weet iemand hier of er een tool voor Safari is om 'vloeiend' naar de volgende pagina te gaan ?
Dus dat de oude pagina wegfade, en de nieuwe daarvoor in de plaats komt.
pi_66030006
tvp
pi_66031720
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Shrien het volgende:
Weet iemand hier of er een tool voor Safari is om 'vloeiend' naar de volgende pagina te gaan ?
Vanwaar die fascinatie met het 'scrollen in browsers'?
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 19:38:46 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66031843
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:38 schreef Shrien het volgende:
Je bedoelt dat je dat willekeurig voor elke internet pagina kan gebruiken of je wil deze functionaliteit op een webpagina van jezelf inbakken?

In het eerste geval zal je naar een creammonkey script moeten zoeken.
pi_66034030
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je dat willekeurig voor elke internet pagina kan gebruiken of je wil deze functionaliteit op een webpagina van jezelf inbakken?

In het eerste geval zal je naar een creammonkey script moeten zoeken.
Dat eerste bedoel ik ja, creammonkey is grease kit geworden. En er zijn aardig wat scripts, dus welke bedoel je precies .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 20:39:56 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66034189
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:36 schreef Shrien het volgende:

[..]

Dat eerste bedoel ik ja, creammonkey is grease kit geworden. En er zijn aardig wat scripts, dus welke bedoel je precies .
Ik weet het niet, want ik gebruik geen grease kit scripts Maar zoek eens op iets als page fade ofzo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 20:30:37 #89
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66064709
Kan ik onder osx ook in fat32 formateren, want ik zie alleen FAT staan bij schijfhulp?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 20:42:10 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66065149
newfs_msdos heeft die optie, maar hoe weet ik waar mijn usb drive gemount is? dus het absolute path?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 21:37:04 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66067035
opgelost
  zondag 15 februari 2009 @ 00:28:17 #92
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_66072152
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2009 @ 09:08:09 #93
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66075978

Dat begreep ik sowieso al nooit van superman. Hij kamt z'n haar anders en trekt een ander shirt aan en niemand herkent 'm meer
pi_66076100
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_66076538
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:28 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]
Geniaal
  zondag 15 februari 2009 @ 15:49:23 #96
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66086378
weet iemand misschien of het mogelijk is om een printopdracht in iTunes op een Mac (ik wil een tracklist uitprinten) op te slaan op bijv. een USB-stick om die dan uit te printen op een PC?
Please, make yourself uncomfortable.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:05:33 #97
11697 Junkie
pi_66086848
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:49 schreef bodylotion het volgende:
weet iemand misschien of het mogelijk is om een printopdracht in iTunes op een Mac (ik wil een tracklist uitprinten) op te slaan op bijv. een USB-stick om die dan uit te printen op een PC?
Als PDF opslaan?
Dat kan je doen in het print dialoog venster.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:13:43 #98
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_66087104
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:05 schreef Junkie het volgende:

[..]

Als PDF opslaan?
Dat kan je doen in het print dialoog venster.
hey thanks

helemaal overheen gelezen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_66087444

Fail van mijn Mac OSX...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zondag 15 februari 2009 @ 16:29:31 #100
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_66087595
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[ afbeelding ]

Fail van mijn Mac OSX...
Waarom klikte ik tot 5 keer toe op "Relaunch"?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 februari 2009 @ 18:00:10 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66090663
Een crash reporter die crasht is wel erg... windows....
pi_66091847
Is er ook zo'n Iphone workout hardloop armband ding ?
pi_66111356
Ben ik de enige bij wie Safari onwijs kut is sinds de updates van dit weekend (Java en security)?
pi_66115208
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:10 schreef Jarno het volgende:
Ben ik de enige bij wie Safari onwijs kut is sinds de updates van dit weekend (Java en security)?
Van het weekend niet thuis geweest, zal vanavond eens kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 februari 2009 @ 13:57:39 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66117852
Zo... 4GB in m'n macbook
pi_66118303
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 4GB in m'n macbook
Join the club.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 februari 2009 @ 14:34:00 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66119248
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
  maandag 16 februari 2009 @ 15:03:16 #108
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66120452
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?
Check mijn band Glorybox
pi_66120472
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vond het eigenlijk best meevallen, alleen waren die schroefjes wel verdomd klein en zaten ze best strak
  maandag 16 februari 2009 @ 15:04:08 #110
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66120485
Ik heb een keer een harddisk in een iBook G4 vervangen. Meer dan 80 schroefjes op m'n bureau
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 februari 2009 @ 15:06:22 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66120558
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?
Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.

Maar voor andere mensen ga ik zo zitten wroeten in het binnenste van hun systemen maar bij mij eigen notebook krijg ik toch altijd een wat unheimlich gevoel als ik z'n ingewanden voor me heb.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:09:31 #112
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66120689
Whehe, ik ben precies tegenovergesteld. Ik zit me al twee jaar in te houden om m'n MBP niet een keer compleet uitelkaar te bouten
  maandag 16 februari 2009 @ 21:09:15 #113
11697 Junkie
pi_66135706
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe, ik ben precies tegenovergesteld. Ik zit me al twee jaar in te houden om m'n MBP niet een keer compleet uitelkaar te bouten
Heel herkenbaar...

Maar ik heb op me werk bijna alle Apple producten wel een keer opengemaakt.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:51:20 #114
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66144391
ik wil d'r nog een keer een grotere harddisk inzetten, maar tja dan ben ik m'n applecare kwijt. En de Amac rekent echt een belachelijke prijs.
pi_66144452
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.

Maar voor andere mensen ga ik zo zitten wroeten in het binnenste van hun systemen maar bij mij eigen notebook krijg ik toch altijd een wat unheimlich gevoel als ik z'n ingewanden voor me heb.
Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 01:33:56 #116
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_66146341
tvp .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 februari 2009 @ 09:20:08 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66148871
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.
lijkt me sterk aangezien de 'howto' in het batterij deksel staat
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:42:15 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66153493
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:51 schreef Sjoewe het volgende:
ik wil d'r nog een keer een grotere harddisk inzetten, maar tja dan ben ik m'n applecare kwijt. En de Amac rekent echt een belachelijke prijs.
Ja same here, ik heb 160 gb die langzaam volslibt, nog maar 8 gb over. Ik kan niks weggooien.

Maar zelf erin knutselen is me toch iets te ingewikkeld.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:48:11 #119
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66153686
Het knutselen is me niet echt te ingewikkeld, ik ben wel handig met dat soort dingen, en ik heb het bij andere non-apple laptops ook wel eens gedaan. Het gaat me vooral om de garrantie. Als m'n gehele garrantie vervalt omdat ik mn harddisk upgrade, tja dat is het me niet waard.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:59:28 #120
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66154073
Als je het netjes doet, kan je garantie nooit vervallen.

Als je je laptop vol cola giet en je moederbord in 2'en breekt wel, maar goed, dat geldt voor een non-Apple laptop ook
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:11:04 #121
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66154464
Maar stel mijn backlight gaat weer kapot en ze zien dat er een nieuwe harddisk in zit, krijg ik dan geen klapjes van Applecare? Ze liepen nu al te bitchen over de deukjes en krassen in de bottomcase.
pi_66167317
Wow een nieuw topic!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:54:56 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66167422
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:11 schreef Sjoewe het volgende:
Maar stel mijn backlight gaat weer kapot en ze zien dat er een nieuwe harddisk in zit, krijg ik dan geen klapjes van Applecare? Ze liepen nu al te bitchen over de deukjes en krassen in de bottomcase.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in elk geval.
pi_66170053
Weet iemand of er een plugin voor word of pages is , waarbij ik epc symbolen kan gebruiken? (zoiets als office visio dus)
<>
pi_66205230
Ik ben mijn oude witte Macbook aan het schoonmaken voor de verkoop, alleen wil hij geen vriendjes worden met de Leopard install dvd van mijn unibody Macbook..

Als ik de Macbook opstart met de dvd erin krijg ik wel de install pagina, kan ik een taal kiezen, maar daarna krijg ik de volgende melding: Mac OS X kan niet op deze computer worden geinstalleerd..

Wat te doen ? Ligt het aan de dvd ? Want ik heb de oudere dvd van mijn witte Macbook niet meer.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:25:16 #126
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66205286
Ja die DVD is specifieck voor je model.
pi_66205580
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:25 schreef Sjoewe het volgende:
Ja die DVD is specifieck voor je model.
weak.
Bedankt voor je snelle antwoord

edit: zal de dvd van de zwarte macbook werken op de witte ?

[ Bericht 6% gewijzigd door Shrien op 18-02-2009 17:48:55 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:51:43 #128
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66228781
Herinnert iemand zich die user nog die enorm zat te dubben tussen pc en mac (nouja, er zijn honderden van dat soort topics, maar dit was die gast van 15 die eindeloos vakken moest vullen): uiteindelijk is 'ie dus gegaan voor PC en hoort 'ie nu tot de Apple-haters. De vraag is alleen hoe lang nog.

Is XP de grote oplossing?

Check mijn band Glorybox
pi_66229271
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:

[..]

weak.

Dat denk ik wel, anders moeten ze wel heel veel verschillende DVD's maken. Weet ik niet zeker trouwens, ik vind t al raar dat de DVD van je nieuwe niet werkt met je oude. Zijn ze wel allebei intel?
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:14:23 #130
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_66229688
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:

[..]

weak.

Volgens mij niet.
pi_66236035
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef Svyatagor het volgende:
Herinnert iemand zich die user nog die enorm zat te dubben tussen pc en mac (nouja, er zijn honderden van dat soort topics, maar dit was die gast van 15 die eindeloos vakken moest vullen): uiteindelijk is 'ie dus gegaan voor PC en hoort 'ie nu tot de Apple-haters. De vraag is alleen hoe lang nog.

Is XP de grote oplossing?

Niet hém weer

*edit, even 't topic doorgelezen, maar deze gast is écht irritant op de een of andere manier

[ Bericht 10% gewijzigd door Sextreme op 19-02-2009 14:01:06 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:05:21 #132
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_66252832
Late tvp.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  vrijdag 20 februari 2009 @ 04:12:13 #133
11697 Junkie
pi_66264148
quote:
Leaked Photo of the Next-Generation Mac Mini?

A possible image of the next generation Mac Mini was first posted to a MacRumors forum discussion thread. The image depicts what could be the next Mac mini.

The original leaker also claimed the following specs:

- Intel Core 2 Duo
- 2GHz
- 3MB L2 cache
- 2GB RAM DDR III, 1066MHz
- Super Drive is SATA

The port configuration is consistent with previous rumors that the new Mac mini would bring improved specs. Specifically, the new Mini was described to have 5 USB ports, FireWire 800, and two Display ports (Mini DisplayPort and Mini DVI). All these can be found on the leaked photograph.
Dat ziet eruit als geen verandering aan de behuizing. Ben nu wel benieuwd of ze nog iets echt toevoegen of dat ze enkel een hele late speedbump doen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 februari 2009 @ 08:57:21 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66265821
Er is nu een 'turn-by-turn' GPS App beschikbaar in de Appstore. Vooralsnog alleen met kaarten van de VS, maar Europa wordt in dit of komend kwartaal verwacht.
Calmer than you are
pi_66265987
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

haha zelfs zo kan het
pi_66266503
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]

Met welk programmaatje draai je Windows op je bureaublad?
pi_66266516
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Paralleles
pi_66266657
Of vmware zoals op dat plaatje
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 februari 2009 @ 09:32:05 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66266675
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:

[..]

VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werk
pi_66266751
Is VMWare wel gratis in tegenstelling tot paralleles?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 februari 2009 @ 09:35:41 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66266780
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:34 schreef Intocable het volgende:
Is VMWare wel gratis in tegenstelling tot paralleles?
Neen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:37:45 #143
13783 Anthraxx
pi_66266841
Als je gratis wilt dan kun je het beste kijken naar Virtualbox.

http://www.virtualbox.org/
pi_66266862
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
Als je gratis wilt dan kun je het beste kijken naar Virtualbox.

http://www.virtualbox.org/
Oke
pi_66267016
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werk
Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig heb
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 februari 2009 @ 10:34:48 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66268491
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:43 schreef VeerMans het volgende:

[..]

Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig heb
Ik weet niet, ik gebruik het niet
pi_66269413
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:20 schreef Swindler het volgende:
Weet iemand of er een plugin voor word of pages is , waarbij ik epc symbolen kan gebruiken? (zoiets als office visio dus)
iemand?
<>
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:35:03 #148
11697 Junkie
pi_66282566
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is nu een 'turn-by-turn' GPS App beschikbaar in de Appstore. Vooralsnog alleen met kaarten van de VS, maar Europa wordt in dit of komend kwartaal verwacht.
Da ziet er goed uit.
En een leuk prijsje.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:36:58 #149
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_66282638
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:01 schreef Swindler het volgende:

[..]

iemand?
Kun je ze niet vanuit OmniGraffle zo in Pages slepen?
pi_66302992
Is er iemand anders die mee doet met het up-to-date programma van Apple?

Heb begin Januari een Macbook gekocht en kon toen mee doen met het iLife upgrade verhaal; echter serie nummer was te oud van mijn Macbook; moest aankoop bewijs + formulier opsturen.

Krijg ik nu een reminder gemailed;
quote:
Apple Upgrade Centre
iLife '09 Hardware Up-to-Date Program

Geachte klant,

Wij hebben uw aanvraag ontvangen en deze wordt momenteel
verwerkt.

Uw referentienummer: XXXXXXXXXXX

Wij willen u vragen ook een geprinte versie van uw
aanvraagformulier en alle overige (vereiste) aanvullende
documenten naar ons op te sturen:

Apple Upgrade Centre
PO Box 33,
Ross-on-Wye,
HR9 7WA,
Verenigd Koninkrijk

Als u bij het versturen van het webformulier geen print hebt
gemaakt, kunt u dit nu alsnog doen. U vindt uw aanvraagformulier
hier:
http://input.media.euro.apple.com/apple/fulfillment/formdata.php?cxxxxxxxxxxxxx&l=nl&p=ilife09utd

Wij stellen uw belangstelling voor de producten en diensten van
Apple zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,

Apple Upgrade Centre
Moet ik het nou nog een keer opsturen, of alleen als dat ontbrak?

Beetje vaag mailtje Apple.
  Redactie Games zaterdag 21 februari 2009 @ 01:17:22 #151
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66303659
Dat shirt doet echt pijn aan m'n ogen..
Bekijk deze YouTube-video

Deze is dan ook wel weer grappig:

[ Bericht 29% gewijzigd door Mr.Noodle op 21-02-2009 01:31:12 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:02:34 #152
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_66313031
Ik wilde net wat KeyNotebestanden (de iMacversie van PowerPoint) als bijlage bij een e-mail voegen. Mar mijn iMac zegt dat ik dan Alladin Systems Stuffit moet hebben Wat is dat voor iets vreemds?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 16:56:15 #153
159915 -Menn0-
MNO
pi_66344970
Wil er nog iemand van z'n iPhone af?

M'n Nokia heeft het begeven....
,,/
pi_66345334
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:56 schreef -Menn0- het volgende:
Wil er nog iemand van z'n iPhone af?

M'n Nokia heeft het begeven....
Een iPhone 2G? Die heb ik nog liggen hier..
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 17:06:13 #155
159915 -Menn0-
MNO
pi_66345355
Wat kost dat ?
,,/
pi_66345399
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
Wat kost dat ?
Wat bied je? Ik heb alles er nog bij, dock en een aparte oplader. Een klein krasje naast de headsetconnector.
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 17:09:17 #157
159915 -Menn0-
MNO
pi_66345446
16 of 8 gb?
,,/
pi_66345569
8 gb.
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 17:15:30 #159
159915 -Menn0-
MNO
pi_66345648
Mail me anders even

mvdveen at gmail punt com
,,/
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 18:09:50 #160
159915 -Menn0-
MNO
pi_66347298
Trouwens, klopt het dat ik geen mpg filmpjes kan importeren in iMovie 09? Wil een film maken van de vakantie maar hij pakt m'n filmpjes maar niet.
,,/
pi_66349978
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:15 schreef -Menn0- het volgende:
Mail me anders even

mvdveen at gmail punt com
You've got mail. Avondmaal + Sportjournaal kwamen er even tussendoor.
pi_66350182
Heb sinds afgelope dinsdag een iphone, love it !!

Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen

Ik vind trouwens wel dat ik nu eigenlijk ook een iMac erbij moet hebben!
pi_66350311
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen
http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf

Uitgebreid genoeg?
  FOK!fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 19:52:59 #164
159915 -Menn0-
MNO
pi_66350366
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:40 schreef Maravilla het volgende:

[..]

You've got mail.
As do you
,,/
pi_66350420
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:
Heb sinds afgelope dinsdag een iphone, love it !!

Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen

Ik vind trouwens wel dat ik nu eigenlijk ook een iMac erbij moet hebben!
Verdomde Steve Jobs Tim Cook ook met z'n ultiem coole spullen die allemaal zo goed bij elkaar passen
pi_66351094
Oh ja god damn ik kan nog niks met apps en daar baal ik onwijs van! Ik heb ooit voor mijn ipod een acount aangemaakt bij itunes. Dat was ik vergeten en wilde me nu opnieuw registreren ivm de iphone.

Wilde ik mijn bankrekeningnummer invoeren krijg ik een foutmelding dat het banrekeningnummer al geregistreerd was bij click and buy...Toen ging er wat dagen dat is idd al een acount had. Daaronder ingelogd om het mail adres te veranderen zegt ie dat het acount is opgeheven...maar het rekeningnummer is nog steeds bekent onder dat acount! Grr

Heb al meerdere mails naar click and buy gestuurd maar geen reactie!
pi_66351113
quote:
Op zondag 22 februari 2009 19:51 schreef Maravilla het volgende:

[..]

http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf

Uitgebreid genoeg?
Thanx
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:51:35 #168
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_66402953
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wilde net wat KeyNotebestanden (de iMacversie van PowerPoint) als bijlage bij een e-mail voegen. Mar mijn iMac zegt dat ik dan Alladin Systems Stuffit moet hebben Wat is dat voor iets vreemds?
Iemand?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_66403978
Stuffit = een soort betaalde winzip. Word gebruikt om bestanden foutloos door te sturen
pi_66404722
Is het niet zo dat Keynote-bestanden stiekem gewoon mappen zijn met daarin allemaal subfiles? Dat zou verklaren waarom je ze niet kan e-mailen zonder te zippen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_66411843
Safari 4 is erg gaaf. Ik kan het iedereen aanraden!

Het heeft, eerlijk is eerlijk, nog wel bugs, maar alles gaat zo enorm snel. De nieuwe tabbladen zijn erg goed gedaan, en je kunt eindelijk een pagina fatsoenlijk inzoomen.

En dat CTRL+TAB nu werkt is ook erg fijn.
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:00:45 #172
13783 Anthraxx
pi_66411874
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het niet zo dat Keynote-bestanden stiekem gewoon mappen zijn met daarin allemaal subfiles? Dat zou verklaren waarom je ze niet kan e-mailen zonder te zippen.
Dat is zo. Maar je kunt het toch zelf ook gewoon zippen met de ingebouwde compressie voor OSX? Waarom heb je stuffit nodig?
pi_66412033

Een voorbeeld van de history zoekfunctie in Safari.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 16:07:45 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66412090
Is safari 4 als beta beschikbaar ofzo?
pi_66412172
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Is safari 4 als beta beschikbaar ofzo?
Hij is beschikbaar op http://www.apple.com/safari/download/.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 16:11:26 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66412230
Zal hem hier op de zaak wel even proberen. Safari op windows kan alleen maar verbeteren.
  Redactie Games dinsdag 24 februari 2009 @ 16:13:26 #177
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66412292
Ook weer makkelijk te verwijderen? Zonder dat het gaat lopen bokken met je oude Safari 3 functionaliteit?
Hmm, ik zie op Windows DirectX 9.0 required. Vast voor die "coverflow"-achtige functionaliteit..
pi_66412347
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ook weer makkelijk te verwijderen? Zonder dat het gaat lopen bokken met je oude Safari 3 functionaliteit?
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.

Vergeet niet dat het een Apple product is.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:15:54 #179
13783 Anthraxx
pi_66412385
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoor .
  Redactie Games dinsdag 24 februari 2009 @ 16:17:39 #180
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66412444
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Ja, weet ik wel. Maar onder Windows vond ik het nog niet geweldig..
Ik ben altijd een beetje huiverig met Beta's, m'n Mac werkt nu eigenlijk wel prima.
En ik heb nog een aantal plugins erin zitten..
pi_66412464
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:15 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoor .
Excuses. Het was een slechte steek naar Microsoft. Internet Explorer beta's kun je maar beter mijden!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:20:30 #182
13783 Anthraxx
pi_66412540
Wat Swets bedoelt is dat het je Webkit component niet verziekt op je systeem. Daar is meer van afhankelijk dan alleen Safari.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 16:25:05 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66412708
Nou Safari 4 draait. History is geil natuurlijk. HIj houdt zoch nu ook aan de windows GUI style, jammer genoeg ook aan de font rendering die ik in Safari beter vond.
pi_66412719
Gelijk maar ff gechecked (op Windows XP dus), wel snel, maar rare vormgeving hoor. Tabbalk helemaal bovenin, heel vreemd default font, etc. Maar goed.
pi_66412727
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:20 schreef Anthraxx het volgende:
Wat Swets bedoelt is dat het je Webkit component niet verziekt op je systeem. Daar is meer van afhankelijk dan alleen Safari.
Ik meen zelf dat dat onder OS X netjes gescheiden is. Zo heb ik nu Safari 4 en WebKit Nightly naast elkaar draaien, beide met een andere Webkit engine.

De Topsites pagina heeft Apple echt amazing gedaan. Een beetje van Chrome gestolen, maar dan "done right". Je kunt namelijk ook websites uit deze lijst weggooien, websites vastpinnen en je krijgt met een duidelijk symbool de notificatie dat de website sinds jouw laatste bezoek gewijzigd is. En dat laatste scheelt mij enorm veel tijd.

Onder Chrome vind ik de Most Visited page slechts een gimmick, onder Safari 4 is het keiharde functionaliteit.
  Redactie Games dinsdag 24 februari 2009 @ 16:26:55 #186
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66412794
Lijkt een beetje op Google Chrome idd..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 16:26:55 #187
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66412795
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:25 schreef Jarno het volgende:
Gelijk maar ff gechecked (op Windows XP dus), wel snel, maar rare vormgeving hoor. Tabbalk helemaal bovenin, heel vreemd default font, etc. Maar goed.
Tabs bovenin is zelfde als Chrome natuurlijk.
Font zuigt inderdaad
pi_66412951
Maar kan ik deze op mijn iMac nou náást Safari 3 installeren?
pi_66413047
Tabs bovenin is een logische keuze. Vroeger had je meerdere tabs die allemaal dezelfde toolbar deelde, nu heeft elke tab zijn eigen toolbar.

Dit is voor een beginnende gebruiker ook een logisch te begrijpen concept. Sterker nog, wat mij betreft mogen ze dit op alle applicaties wel doen.
pi_66414935
Ik heb nu steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:50:05 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_66415641
Oeh, de Windows versie van Safari 4 werkt gewoon als een Windows-app voor het eerst, zonder van die rare port-toolkit-dingen-troep!
For great justice!
pi_66416406
tabs beneden is logischer:

terminal -> defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop false

en het is weer zoals het hoort..
pi_66416899
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:15 schreef Roland. het volgende:
tabs beneden is logischer:

terminal -> defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop false

en het is weer zoals het hoort..
Ik vind van niet. Visueel is het nu alsof je meerdere browservensters in één venster onderbrengt, in plaats van dat je enkel in de content van de website switched.

Zo is het onlogisch dat je van tabblad switched, en het programma boven en onder het tabblad veranderd.

Het hele punt is dat een tab compleet bovenaan hoort. Zoals een het echte leven ook is.
pi_66417348
Nietus
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:51:11 #195
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66417374
Macbook Pro is terug.

Score: Nieuw Scherm, nieuwe topcase, nieuw logic board, ni slecht.
pi_66417375
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:50 schreef Roland. het volgende:
Nietus
Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!
pi_66417495
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:51 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurd
pi_66417745
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:55 schreef Roland. het volgende:

[..]

whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurd
Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 19:12:55 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66417996
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:27 schreef Shrien het volgende:
Ik heb nu steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle
ddr3 upgrade

Enige probleem wat ik nog steeds heb is dat af en toe klikken niet meer werkt dmv taps
pi_66418474
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:04 schreef KoekjesTwister het volgende:

[..]

Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.
Hey wow, net even uitgeprobeerd. Wat gaat dat makkelijk en snel zeg! Bedankt voor de tip!
pi_66419230
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ddr3 upgrade

Enige probleem wat ik nog steeds heb is dat af en toe klikken niet meer werkt dmv taps
Jup, check
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 19:51:51 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66419382
Bij mij werkt alles nog foutloos na de upgrade. Aan mijn uptime te zien is die alweer ruim 8 dagen geleden
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:09:03 #203
11697 Junkie
pi_66419942
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:51 schreef Sjoewe het volgende:
Macbook Pro is terug.

Score: Nieuw Scherm, nieuwe topcase, nieuw logic board, ni slecht.
Je hebt je oude deukjes op de onderkant nog! Tog?

Maar het is volgens mij toch nog redelijk snel gegaan.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:14:55 #204
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_66420167
Ja, maar ik ben mn Traktor Scratch stickers wel kwijt

Dus ik ga maar mailen of ze me nieuwe (nog grotere) willen sturen.
pi_66420799
Weet iemand hier het ctrl + shift + t (laatst gesloten tabblad herstellen) equivalent in safari voor windows?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 20:37:28 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66420906
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:55 schreef Roland. het volgende:

[..]

Net zoals het scrollen met 2 vingers. Het duurt echt enkele minuten voordat ik het altijd weer helemaal doorheb op een andere laptop. :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 20:47:03 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66421158
Shrien, op tweakers lees ik nog niets van mensen met problemen met crucial DDR3. heb je ook crucial?
pi_66421662
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Shrien, op tweakers lees ik nog niets van mensen met problemen met crucial DDR3. heb je ook crucial?
Ik heb crucial ja, op 't Apple forum zijn er aardig wat mensen die problemen hebben met crucial en OWC geheugen.
pi_66423042
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:02 schreef Shrien het volgende:

[..]

Ik heb crucial ja, op 't Apple forum zijn er aardig wat mensen die problemen hebben met crucial en OWC geheugen.
Kun je het geheugen niet terugbrengen dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 21:43:15 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66423225
Ik zou eerst de apple hardware test eens draaien.
  Redactie Games dinsdag 24 februari 2009 @ 21:46:21 #212
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66423353
Dat was toch altijd al een gezeur, dat Apple macbooks niet alle geheugentypen/merken slikten. Wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Dat was met die Witte Macbooks ook. Ik heb destijds meen ik ook Apple tested Kingston geheugen gekocht daarvoor..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 21:55:28 #213
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66423808
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dat was toch altijd al een gezeur, dat Apple macbooks niet alle geheugentypen/merken slikten. Wat dat betreft niks nieuws onder de zon. Dat was met die Witte Macbooks ook. Ik heb destijds meen ik ook Apple tested Kingston geheugen gekocht daarvoor..
Ja, maar ddr3 is niet heel eenvoudig te verkrijgen. Maar crucial schijnt bij veel mensen prima te werken, maar dus ook bij een groep niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 februari 2009 @ 21:58:29 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66423958
Overigens waren de stickertjes op het geplaatst geheugen bij mij exact hetzelfde als de nieuwe crucial bankjes en het schijnt ook dat crucial OEM manfacturer is voor apple.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:51:22 #215
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_66428611
De superdrive van mijn MBP is nu echt overleden. Heb al drie dvd's geprobeerd te branden, verschillende merken, maar telkens dezelfde foutmelding. Sowieso: schijven

Draaien gaat gelukkig nog wel, en voor zover ik weet cd-roms branden ook. Maar het blijft matig.
Check mijn band Glorybox
  FOK!fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 23:58:43 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_66428862
Ik moest en zou destijds een dvd brander in m'n macboek hebben!! Maar heb ik in die anderhalf jaar nog nooit een dvd ermee gebrand
,,/
pi_66429595
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens waren de stickertjes op het geplaatst geheugen bij mij exact hetzelfde als de nieuwe crucial bankjes en het schijnt ook dat crucial OEM manfacturer is voor apple.
Zou ik ze terug kunnen sturen en vragen om nieuwe ?
Ik ga komplett morgen gelijk even bellen denk ik.
  Redactie Games woensdag 25 februari 2009 @ 00:21:35 #218
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66429653
Ik doe er eerlijk gezegd ook geen ruk mee, kan de keren dat ik dat ding gebruikt heb op 1 hand tellen... installatie Tiger/Leopard, iLife en 1 muziek-cd wat ik niet op internet kon vinden.. dat was het..
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:59:50 #219
230788 n8n
Pragmatisch
pi_66431962
Iemand de beta van Safari 4 al opgemerkt? Nieuw zijn onder andere:

• Nitro, een nieuwe snellere javascript renderer.
  • Nieuwe tabs, de tabs bevinden zich in de titelbalk, dus boven de adresbalk.
  • Top Sites, een grid met de door jouw meest bezochte websites als startpagina
  • Coverflow, door je geschiedenis bladeren met visuele feedback.
    ...en meer.

Beschikbaar vanaf 10.5.6 of Mac OS X Tiger 10.4.11, zorg wel dat je de laatste updates hebt.

Ik vind alles op een aantal punten na een grote vooruitgang, de punten die ik minder vindt zijn:
  • Inconsistente met andere apps door het hebben van tabs in de titelbalk en de adresbalk heeft ronde (Ubuntu-like?) hoeken die ik niet eerder gezien heb.
  • Knoppen die ik niet wil die niet te verwijderen zijn (bookmark en herladen naast/in de adresbalk, 'extra tab'-knop).
  • De titel/tabbalk is niet alleen inconsistent met de rest van het OS, maar naar mijn mening zijn de afscheidingen vrij lelijk.
  • Het laadproces wordt niet meer getoond in de adresbalk.

Een aantal punten zijn in de Terminal te wijzigen, daar ga ik nu even mee aan de slag. 4 Beta voelt wel retesnel aan.
  • Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      woensdag 25 februari 2009 @ 02:02:59 #220
    10526 broer
    Nutteloze van de nacht.
    pi_66431998
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 01:59 schreef n8n het volgende:
  • Knoppen die ik niet wil die niet te verwijderen zijn
  • Het laadproces wordt niet meer getoond in de adresbalk.
  • Dat zijn wel vervelende minpunten. Ik wacht nog even met updaten.
      woensdag 25 februari 2009 @ 02:14:07 #221
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66432111
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 02:02 schreef broer het volgende:

[..]

Dat zijn wel vervelende minpunten. Ik wacht nog even met updaten.
    Maar wel te wijzigen met de laatste lik in mijn vorige post
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      woensdag 25 februari 2009 @ 02:24:29 #222
    10526 broer
    Nutteloze van de nacht.
    pi_66432208
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 02:14 schreef n8n het volgende:
    Maar wel te wijzigen met de laatste lik in mijn vorige post
    Ja, die klikte ik pas aan na mijn antwoord.

Laat ik het binnenkort dan toch maar eens proberen.
    pi_66433193
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:58 schreef -Menn0- het volgende:
    Ik moest en zou destijds een dvd brander in m'n macboek hebben!! Maar heb ik in die anderhalf jaar nog nooit een dvd ermee gebrand
    Dat geld denk ik voor heel veel mensen. Al die Dual-Layer LightScribe DVD Overdrive SuperSpeed Etc. branders die je echt in je PC *moet* hebben en die vervolgens stof staan te verzamelen...
      woensdag 25 februari 2009 @ 09:04:53 #224
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_66434238
    quote:
    Op dinsdag 24 februari 2009 23:58 schreef -Menn0- het volgende:

Ja, ik gebruik'm ook bijna nooit, maar ik wou nu ff een dvd branden met de laatste afleveringen van lost voor mijn zus in de tropen. Heb ze nu maar op een stickje gezet. Ga er ook maar geen werk van maken, dat is me teveel gedoe.
    Check mijn band Glorybox
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 09:28:56 #225
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66434665
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 00:19 schreef Shrien het volgende:

[..]

Zou ik ze terug kunnen sturen en vragen om nieuwe ?
    Ik ga komplett morgen gelijk even bellen denk ik.
    Draai ff memtest86 en de hardware test van apple.
    Dan weet je het zeker
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 09:29:32 #226
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66434668
    Ow beta4 is op windows tot op heden een veradming mbt snelheid tov 3
    pi_66434717
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 09:29 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ow beta4 is op windows tot op heden een veradming mbt snelheid tov 3
    Check.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 09:45:11 #228
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66434995
    Op OSX heb ik 'm nog niet geinstalleerd want dan moet ik rebooten en dat vind ik zo'n gezeik
    pi_66435022
    Jij met je reboot fobie. . Zelfs OS X kan opknappen van een rebootje now-and-then heb ik gemerkt.
    pi_66435560
    Jij zet je computer nooit uit?
    pi_66436055
    Bij mij gaat de iMac en MacBook altijd in sleep. Uit gaat -ie alleen in geval van vakantie ofzo.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 10:38:32 #232
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66436429
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 09:46 schreef Jarno het volgende:
    Jij met je reboot fobie. . Zelfs OS X kan opknappen van een rebootje now-and-then heb ik gemerkt.
    Ik heb 9 dagen geleden nog gereboot.
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:09 schreef VeerMans het volgende:
    Jij zet je computer nooit uit?
    Alleen als het echt noodzakelijk is, want OSX boot traag en bij lange uptime worden de meest gebruikte apps alvast gewired waardoor je je meest gebruikte apps lekker snel kan opstarten.

Ik klap 'm dus 's avonds dicht en 's morgens open en werk direct verder waar ik gebleven ben.
    pi_66436518
    Zo, Safari 4 is lekker rap zeg. En die terminal-tips zijn erg handig. Tabs boven de adresbalk: hoe verzin je het?
    Calmer than you are
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 10:42:13 #234
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66436551
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:
    Tabs boven de adresbalk: hoe verzin je het?
    Google...?
    pi_66436561
    Oh, dat wist ik niet dat je meest gebruikte apps sneller opstarten, wat doet ie er precies mee dan?

Ik zet die van mij meestal gewoon uit aan t einde van de dag, mijn boot tijd bij OSX is korter dan bij windows hoor, binnen 1min is alles wel up en running.

Ik klap wel eens dicht als ik echt bergen met windows open heb waar ik mee verder moet maar na verloop van tijd vind ik wel dat de hele handel een beetje instabiel wordt als ik niet reboot
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 10:45:51 #236
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66436666
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:42 schreef VeerMans het volgende:
    Oh, dat wist ik niet dat je meest gebruikte apps sneller opstarten, wat doet ie er precies mee dan?
    Opgestarte apps houdt hij in z'n geheugen (verschil tussen active en wired), ook als je de app weer afgesloten hebt (totdat een andere app dat geheugen nodig zou hebben).
    quote:
    Ik zet die van mij meestal gewoon uit aan t einde van de dag, mijn boot tijd bij OSX is korter dan bij windows hoor, binnen 1min is alles wel up en running.
    Alleen duurt het starten van je apps daarna lang.
    quote:
    Ik klap wel eens dicht als ik echt bergen met windows open heb waar ik mee verder moet maar na verloop van tijd vind ik wel dat de hele handel een beetje instabiel wordt als ik niet reboot
    Ik heb regelmatig uptimes van 30 dagen en meer en heb nog nooit wat van instabiliteit gemerkt eigenlijk.
    pi_66436811
    Na meer dan 2 dagen beginnen er wel dingen spontaan te crashen bij mij. Maar dat kan ook komen omdat ik ergens iets vitaals heb laten crashen.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 10:51:14 #238
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66436876
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:49 schreef VeerMans het volgende:
    Na meer dan 2 dagen beginnen er wel dingen spontaan te crashen bij mij. Maar dat kan ook komen omdat ik ergens iets vitaals heb laten crashen.
    crashen?? Wat dan?
    pi_66436948
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:49 schreef VeerMans het volgende:
    Dat lijkt me wel dan. Ik denk dat ik meestal een week uptime heb of iets in die richting. Hij gaat bijna nooit uit, behalve als m'n broertje erop is geweest dan. Die snapt het gewoon niet.
    pi_66437076
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

crashen?? Wat dan?
    Over t algemeen xCode en IB en dan krijg je zo'n Ignore/Restart venstertje. Verder idd weinig problemen.
    pi_66438026
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

crashen?? Wat dan?
    Een Boeing op Schiphol, bijv.
    Calmer than you are
    pi_66439162
    Een uptime van meer dan twee maanden is mij niet vreemd. Een enkele keer heb ik zelfs de drie maanden gehaald, maar toen heb ik ook expres updates geweerd.

Het systeem gaat naar mijn opinie telkens sneller werken naarmate hij langer aan staat.
      woensdag 25 februari 2009 @ 13:16:55 #243
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_66442743
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Een Boeing op Schiphol, bijv.
    Iets anders, jij hebt CS4 via Surfspot toch? Is dat de Engelstalige versie? Ik heb CS3 in het Nederlands, en het is echt zo baggerslecht vertaald.. dan heb ik die 35 euro voor een nieuwe wel over.
    Check mijn band Glorybox
    pi_66444014
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 13:16 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Iets anders, jij hebt CS4 via Surfspot toch? Is dat de Engelstalige versie? Ik heb CS3 in het Nederlands, en het is echt zo baggerslecht vertaald.. dan heb ik die 35 euro voor een nieuwe wel over.
    Yup!
    Calmer than you are
      woensdag 25 februari 2009 @ 15:09:59 #245
    11697 Junkie
    pi_66447284
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 13:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Yup!
    Daar heb je toch een medewerker/docent account voor nodig?

Adobe CS4 Master Collection (Student) UK - ¤ 564,75

woensdag 25 februari 2009 @ 15:37:50 #246
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_66448362
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:09 schreef Junkie het volgende:

[..]

Daar heb je toch een medewerker/docent account voor nodig?

Adobe CS4 Master Collection (Student) UK - ¤ 564,75

Mevr. Svyatagor is UD.
    Check mijn band Glorybox
      woensdag 25 februari 2009 @ 15:52:51 #247
    11697 Junkie
    pi_66448924
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:37 schreef Svyatagor het volgende:
    Mevr. Svyatagor is UD.
    pi_66448992
    Safari 4 werkt echt lekker.

En is op dit moment ook de snelste browser

http://crave.cnet.co.uk/software/0,39029471,49301219,00.htm
    Multis Periculis Supersum
    pi_66450446
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 15:37 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Mevr. Svyatagor is UD.
    Het mooie leven
    Calmer than you are
      Eindredactie Games woensdag 25 februari 2009 @ 18:02:38 #250
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_66453633
    Is er een manier om mijn iPhoto tags van gezichten te koppelen aan Facebook accounts? Want ik vind het wel vet dat je ze kan taggen en dat facebook ze ziet, maar de koppeling tussen gezicht X en facebook profiel X wordt nog niet gedaan? iemand een idee?
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      woensdag 25 februari 2009 @ 22:29:22 #251
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_66462515
    M'n Powerbook ligt op het moment in duuzend stukken op m'n tafel, met alle vier miljard schroefjes die ik er uitgehaald heb er naast.

Hij crashede als een malle, behalve toen ik 'm gister buiten op het balkon in de vrieskou gebruikte. De koelpasta op de processor was volkomen gevulkaniseerd. Morgen maar even een nieuw tubetje halen en hopen dat 'ie dan nog weer even mee kan. .

Als ik 'm niet scheef in elkaar schroef natuurlijk.
    Ik ga naar huis.
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 februari 2009 @ 22:36:49 #252
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_66462825
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 22:29 schreef nietzman het volgende:
    M'n Powerbook ligt op het moment in duuzend stukken op m'n tafel, met alle vier miljard schroefjes die ik er uitgehaald heb er naast.

Hij crashede als een malle, behalve toen ik 'm gister buiten op het balkon in de vrieskou gebruikte. De koelpasta op de processor was volkomen gevulkaniseerd. Morgen maar even een nieuw tubetje halen en hopen dat 'ie dan nog weer even mee kan. .

Als ik 'm niet scheef in elkaar schroef natuurlijk.
    Je hebt wel foto's gemaakt natuurlijk....
      woensdag 25 februari 2009 @ 22:48:25 #253
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_66463226
    De schroefjes liggen prachtig op papier gerangschikt naar de ifixit.com de-montageguide.

De eerste de beste die er overheen niest vindt z'n hoofd op een staak terug.
    Ik ga naar huis.
      woensdag 25 februari 2009 @ 22:48:49 #254
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_66463238
    Maar ja, foto's zijn er voor de zekerheid. .
    Ik ga naar huis.
      donderdag 26 februari 2009 @ 01:26:11 #255
    10526 broer
    Nutteloze van de nacht.
    pi_66467461
    Mocht er iemand overheen niesen, maak dan óók even foto's.

Van dat hoofd op die staak, bedoel ik. Die schroefjes interesseren me niet zo veel.
      donderdag 26 februari 2009 @ 02:07:18 #256
    11697 Junkie
    pi_66467936

[ Bericht 3% gewijzigd door Junkie op 26-02-2009 02:12:53 ]
    pi_66470565
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef nietzman het volgende:
    De schroefjes liggen prachtig op papier gerangschikt naar de ifixit.com de-montageguide.
    De eerste de beste die er overheen niest vindt z'n hoofd op een staak terug.

Post eens eens wat foto's van de ingewanden van je Powerbook!
    pi_66487653
    Om me maar weer eens te melden:

Is het afdoende om voor het opstarten van een programma gelijk met het opstarten van MacBook 'Open na inloggen' aan te vinken?
    Coolest trailer ever
    Cafeïne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
      donderdag 26 februari 2009 @ 17:32:39 #259
    12221 Tijn