Ik had er een keer 16 in GB staan dat werkte prima, lijkt me dat als je verder een beetje goede Mac hebt dat het wel werktquote:Op woensdag 28 januari 2009 01:37 schreef Junkie het volgende:
Ik ga vandeweek maar me digicam-library in iPhoto gooien. Heb tot nu toe altijd met mapjes gewerkt. Maar met die nieuwe features is het echt toffer geworden.iPhoto gebruikte ik al wel voor me iPhone foto's
Is iPhoto nog een beetje behandelbaar als ik 10tallen GB's aan foto's erin gooi?
Ik ook , zitten bestleuke nieuwigheden in .quote:
Inderdaad, vermoed dat iedereen die hem nu heeft in dit topic nog niet de officiële versie heeftquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Officieel is wel een erg groot woord hoor
Precies de reactie waar ik op hooptequote:Op woensdag 28 januari 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Officieel is wel een erg groot woord hoor
Ja inderdaad....quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:47 schreef Jarno het volgende:
Ja, daar bewaar ik ook liever mijn euro's voor. Je hoort alleen bizar weinig over Snow Leopard vind ik.
Dan hebben ze nog even de tijd dusquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij is er een maandje geleden een nieuwe build uitgegaan (moet ik nog steeds installeren). Ik las ergens dat Apple SL wil uitbrengen voor Windows 7.
In ieder geval exchange ondersteuning in mail.appquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Daarom zei ik ook, ik ben benieuwd.. Het is allemaal zo onduidelijk nu. Had zelf begrepen dat er in Snow Leopard amper nieuwe features zouden komen. Of heb jij anders ervaren Walter? Jij hebt toch beta's getest?
Laatste beta die ik heb geinstalleerd is ergens van mei 2008. Ik moet nog even tijd vrijmaken om die laatste build te installeren. Zal 's kijken of dat vandaag lukt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Daarom zei ik ook, ik ben benieuwd.. Het is allemaal zo onduidelijk nu. Had zelf begrepen dat er in Snow Leopard amper nieuwe features zouden komen. Of heb jij anders ervaren Walter? Jij hebt toch beta's getest?
Zoals een trojan horse?quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ook , zitten bestleuke nieuwigheden in .
Ja, dat vind ik ook een bijzonder leuk setje!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
http://store.apple.com/nl/product/MB997?mco=MjM4NDQ#overview
Die koop ik gewoon als Snow Leopard uit is
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:45 schreef Anthraxx het volgende:
http://letmegooglethatforyou.com/?q=Clean+scrollball+might+mouse
Hmm, ligt 't tricky gedeelte dan bij de Macbook of bij de iPhone? Ik ken namelijk een paar mensen die gebruiken hun smartphone (geen iPhone) als modem via bluetooth met hun laptop (geen Mac) en dit zonder problemenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef Jarno het volgende:
Via Bluetooth niet, via wifi wel. Maar t is tricky.
Ja, hier dus niet. Ik probeer die iLife te seeden op max upload, maar hij blijft hier maar hangen op 10 kb/s. Gebeurt bij zowel public als private trackers. Most annoying..quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Jarno het volgende:
Ben ook wel redelijk tevreden over Transmission eigenlijk. Ik ken de problemen die jij ervaart ook niet echt Walter. Als ik een uploadlimiet opgeef zie ik 'm gelijk in elkaar donderen qua snelheid.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Er is nog niet veel bekend. Dit lijstje staat op wikipedia.quote:Wikipedia: Changes and improvements
Apple has stated that Mac OS X Snow Leopard will include the following changes and improvements:
* Support for connecting to Microsoft Exchange 2007 servers will be included in Address Book, Mail, and iCal.[2]
* Faster installation times and smaller hard drive footprint. About 13 minutes versus an hour plus for 10.5. [3]
* Support for up to a theoretical 16TB RAM[2] by further developing 64-bit kernel technologies.[4]
* Grand Central: a parallel-programming technology[5] that aims to have the OS take greater advantage of multi-core CPUs.[2]
* QuickTime X which will feature optimized support for modern codecs.[2]
* OpenCL (Open Computing Language): allowing developers to code applications to use the GPU for non-graphics purposes.[2]
* A 64-bit kernel which provides a complete 64-bit environment for applications, along with 32-bit support for older Macs. This completes a long running attempt by Apple to completely unify their products in 64-bit capabilities, dating back to Apple's original adoption of the PowerPC in 1994 which was planned to become natively 64-bit with the PowerPC G5 and slowly built into OS X starting with Mac OS X v10.3 "Panther" in 2003. [6]
Also, leaked release notes indicate that the Finder will be partially rewritten in Apple's Cocoa API.[7]
The next version of Mac OS X Server will include all of these features and other server-related features. Apple also states that they will include ZFS write support,[4] but current documentation indicates that ZFS write support does not currently exist in the latest seed (build).
jammerquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:30 schreef Anthraxx het volgende:
Ik koop geen auto omdat er een Apple sticker op zit hoor.
Ik vindt Vuze (voormalige Azureus) nog altijd lekker werken. En je kan een heleboel zelf instellen. En op Win & OSX ziet het er hetzelfde uit. En sinds het Vuze is geworden, is de java-logheid alleen maar verbeterd. Ik zet hem wel standaard vast op het onderstaande uiterlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: wat is nu een goede torrentclient voor OSX? Ik gebruik al een poos transmission, maar zijn er nog andere (lees: betere) clients in omloop?
Merk toch dat Transmission niet altijd doet wat ik wil, met name mbt het opgeven van download en/of uploadlimits.
nee 18 euro is ook geen bedrag om wakker van te liggen en zal het denkelijk ook wel doen, maar als je toch al zoveel uitgeeft mochten ze toch wel deze kosten op zichzelf nemen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:52 schreef Pheno het volgende:
Mwoa, ik kom er wel voor in aanmerking las ik net, dus misschien wel handig.
Ik heb dat geld betaald voor de macbook (en niet voor iLife 2009), dus dit is een leuke actie van ze.
Ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:58 schreef LeonH het volgende:
[..]
nee 18 euro is ook geen bedrag om wakker van te liggen en zal het denkelijk ook wel doen, maar als je toch al zoveel uitgeeft mochten ze toch wel deze kosten op zichzelf nemen.
Iemand al ervaring hier met iLife 09?
ja sorry hier gaat het om een imac en mbp dus 2xquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:03 schreef Pheno het volgende:
8,95 toch?
Ik vraag me alleen af hoe het zit met mensen die er wel iLife '09 bij hebben gekocht? Dat is wel jammer als die geen korting er op hebben gekregen....
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef Svyatagor het volgende:
Vergeet de hele tijd een tvp te zetten.
Ben een beetje huiverig om iLife 09 te downloaden, of hoef ik niet bang te zijn voor Trojanen?
ook met iWork (van usenet) is hier niks aan het handje. Loopt vlekkeloos op een MBP en iMac.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:
- de trojan heeft alleen gezeten in een dmg van iWork 09 *niet* in iLife
- de enige waarschuwing die er geweest is, is afkomstig van een AV company die producten maakt voor OS X (kan dus publiciteitsstory zijn)
- als je de trojan hebt, zou je tijdens de installatie 2 x gevraagd worden om je beheerders wachtwoord: 1 x voor iLife, 1 x voor de trojan
Ik denk dat het wel losloopt.
Ook mét Trojan kan een pakket prima vlekkeloos lopen natuurlijk. Maar ik denk idd dat de besmette software niet meer in omloop is, anders had je er wel wat over gehoord aangezien iederen een beetje hyper is door dit verhaal.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:24 schreef LeonH het volgende:
[..]
ook met iWork (van usenet) is hier niks aan het handje. Loopt vlekkeloos op een MBP en iMac.
Doelde meer op de punten die je opnoemde.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ook mét Trojan kan een pakket prima vlekkeloos lopen natuurlijk. Maar ik denk idd dat de besmette software niet meer in omloop is, anders had je er wel wat over gehoord aangezien iederen een beetje hyper is door dit verhaal.
Ok thanks.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:
- de trojan heeft alleen gezeten in een dmg van iWork 09 *niet* in iLife
- de enige waarschuwing die er geweest is, is afkomstig van een AV company die producten maakt voor OS X (kan dus publiciteitsstory zijn)
- als je de trojan hebt, zou je tijdens de installatie 2 x gevraagd worden om je beheerders wachtwoord: 1 x voor iLife, 1 x voor de trojan
Ik denk dat het wel losloopt.
lolquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:41 schreef Swindler het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)s_en_steve_jobs.html
dit heb ik nooit gezien vet !![]()
bill gates is wel een slijmerd zeg![]()
![]()
Ik heb de TPB-versie en even gescand met dit tooltje en niks gevonden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:30 schreef JoMo0 het volgende:
Als je bang bent voor een Trojan kun je je Mac scannen met dit appje ; http://macscan.securemac.com/files/iServicesTrojanRemovalTool.dmg
Dan gaat die Video Stabilisation feature je heel erg helpen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ok thanks.Ik heb een hele rits skivakantiefilmpjes gemaakt met mijn Flip Mino HD
dus daarmee ga ik iMovie 09 eens testen.
Tips: http://guides.macrumors.com/Force_Eject_a_Stuck_CD_or_DVDquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
En ja hoor, mijn DVD wil er niet meer uit.
Iemand tips ?
Het kan zijn dat de DVD moeilijk te lezen is, hij is al heeeeeeeeel oud.
Herstarten met de linker muisknop ingedrukt en op de eject knop op je toetsenbord rammen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
Iemand tips ?
Strontvervelend inderdaadquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Jarno het volgende:
Verdwenen cookies in Safari na een reboot, zegt iemand dat wat? Het lijkt vooral te gebeuren na gebruik van Onyx, nadat ik Onyx had geinstalleerd en gedraaid op de MacBook had ik het verschijnsel daar, maar sinds gisteren ook op de iMac.
'tIsvervelend!
Klopt, en het gebeurde ook vaak in combinatie met Safari Saft plugin. Op één of andere manier raken die plugins incompatible nadat er weer een update door Apple uitgevoerd is...quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Jarno het volgende:
Verdwenen cookies in Safari na een reboot, zegt iemand dat wat? Het lijkt vooral te gebeuren na gebruik van Onyx, nadat ik Onyx had geinstalleerd en gedraaid op de MacBook had ik het verschijnsel daar, maar sinds gisteren ook op de iMac.
'tIsvervelend!
Je weet wel dat er sinds de 10.5.2 update dat je de Eject-knop even een paar sec. langer moet inhouden?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
Iemand tips ?
Inderdaad, viel even tegen hoeveel dat beeld rammelt, je wordt echt misselijk als je er naar kijkt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:23 schreef Junkie het volgende:
Dan gaat die Video Stabilisation feature je heel erg helpen.
De programma's worden geupdate.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Klopt, en het gebeurde ook vaak in combinatie met Safari Saft plugin. Op één of andere manier raken die plugins incompatible nadat er weer een update door Apple uitgevoerd is...
Overigens hoe zat dat met iLife upgraden ook alweer? Flikkert ie alle programmabestanden van je Mac af als je iLife '09 erop zet, of blijft de oude '08 rommel nog ergens bewaard? Ik zit even in een HD-ruimte crisis namelijk..
Steve wist het gewoon... Firewire eruit, en stabilisatie voor de goedkope usb-cams erin.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:03 schreef Svyatagor het volgende:
Inderdaad, viel even tegen hoeveel dat beeld rammelt, je wordt echt misselijk als je er naar kijkt.
Gisteren nog; Waarom is Vista zo groot?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:16 schreef Swindler het volgende:
ligt het aan mij of zijn er recentelijk weinig reltopics over mac vs windows ?
Aha, ik dacht al dat ik weer wat in de keychain had zitten kloten. Safari op mijn iMac had dit probleem ook.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:38 schreef Jarno het volgende:
Als je er op zoekt wemelt het van de berichten over verdwijnende cookies. Dit bericht op kb.apple lijkt wel erg op mijn probleem:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8823749
Apple, fix it!
U vraagt, wij draaien: Mensen die een ''echte'' computer gebruiken :')quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:16 schreef Swindler het volgende:
ligt het aan mij of zijn er recentelijk weinig reltopics over mac vs windows ?
Heb je je kanaaltje wel 3 cijfers omlaag of omhoog aangepast? Misschien zit je wel op een frequentie die anderen ook veel gebruiken..quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef LeonH het volgende:
goh mijn airport extreme valt voor de verandering weer eens weg
toch maar morgen eens gauw langs de shop en vragen wat dit kan zijn, want dit begint niet meer leuk te worden als je hele verzameling mp3's etc hieraan vast hangt....
Hihiquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:39 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Gisteren nog; Waarom is Vista zo groot?
Zoals Mr.Noodle ook al zegt. Controleer eens met coconutWiFi welke kanalen er bij jou in de buurt worden gebruikt. En ze je eigen dan op eentje met de minste.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef LeonH het volgende:
goh mijn airport extreme valt voor de verandering weer eens weg
toch maar morgen eens gauw langs de shop en vragen wat dit kan zijn, want dit begint niet meer leuk te worden als je hele verzameling mp3's etc hieraan vast hangt....
Gokje, channel 11 is het meest gebruikt, de rest kun je op 1 hand tellenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:18 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zoals Mr.Noodle ook al zegt. Controleer eens met coconutWiFi welke kanalen er bij jou in de buurt worden gebruikt. En ze je eigen dan op eentje met de minste.
Was ze naakt?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik kreeg gisteren een foto van iemand toegestuurd. In de preview in Finder zag ik op die foto 2 mensen, na openen in Preview zie ik in de 'Drawer' ook gewoon 2 mensen, maar op de foto zelf alleen degene die de foto stuurde. Ze had de ander eraf geknipt. Is het normaal dat ik in preview (in finder en het programma) de onbewerkte foto nog zie? Ik vond het frappant.
Is dat relevant voor mijn vraag?quote:
Waarschijnlijk heeft het programma waarmee ze geknipt heeft een brakke implementatie van JFIF of Exif, het containerformaat waar de JPEG-informatie van een foto in wordt opgeslagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik kreeg gisteren een foto van iemand toegestuurd. In de preview in Finder zag ik op die foto 2 mensen, na openen in Preview zie ik in de 'Drawer' ook gewoon 2 mensen, maar op de foto zelf alleen degene die de foto stuurde. Ze had de ander eraf geknipt. Is het normaal dat ik in preview (in finder en het programma) de onbewerkte foto nog zie? Ik vond het frappant.
Dit klinkt in principe heel aannemelijk. Ze zij dat ze het 'gephotoshopt' had. Nu kan het best zo zijn dat photoshoppen tegenwoordig zo ingeburgerd is dat het ook bij andere programma's gebruikt wordt, maar bij Photoshop heb ik het nog nooit gehad.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft het programma waarmee ze geknipt heeft een brakke implementatie van JFIF of Exif, het containerformaat waar de JPEG-informatie van een foto in wordt opgeslagen.
In een JPEG-bestand is het namelijk mogelijk om een aparte thumbnail/preview versie van het plaatje op te slaan zodat niet de hele foto geladen hoeft te worden als je alleen een preview wilt zien. Het klinkt alsof het programma waarmee ze geknipt heeft de bewerking alleen op de echte foto heeft gedaan, maar niet de thumbnail/preview heeft geupdate.
Ik weet niet of Windows gebruik maakt van de thumbnail-space in een JPEG file. Software van Adobe en Apple in elk geval wel en ondersteunen dit ook goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik snap nu trouwens ook waarom sommige half verzonden afbeeldingen wel in preview compleet zijn, maar niet als ik ze open. Dan is dus de thumbnail wel doorgekomen, maar de rest onvolledig. Al moet ik zeggen dat ik dat ook alleen op mijn laptop meegemaakt heb, niet in Windows.
Ik zal nog eens vragen welk programma ze gebruikt heeft, als ik eraan denk. Maar de oorzaak is in ieder geval duidelijk, dank voor je uitleg.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of Windows gebruik maakt van de thumbnail-space in een JPEG file. Software van Adobe en Apple in elk geval wel en ondersteunen dit ook goed.
Pics?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Yeaah eindelijk een apple reseller in Nijmegen![]()
Ha, morgen pas.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
Nee helaas niet
http://www.xando.nl/
Bizar, dat het daardoor kan. FAT32 indeling?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:34 schreef -Menn0- het volgende:
Kut! Mn externe HD is net op een windows computer onveilig verwijderd, nu leest mijn MacBook m'n schijf niet meer. In schijfbeheer zie ik de schijf wel maar er verschijnt geen schijf pictogram op mn bureaublad om de schijf te openen.
Now what ?
Daar ga ik morgen ook maar eens kijken. Misschien doen ze nog wel iets leuks in het kader van de opening.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Had ik laatst ook. Mijn MacBook herstarten loste het probleem toen op.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:34 schreef -Menn0- het volgende:
Kut! Mn externe HD is net op een windows computer onveilig verwijderd, nu leest mijn MacBook m'n schijf niet meer. In schijfbeheer zie ik de schijf wel maar er verschijnt geen schijf pictogram op mn bureaublad om de schijf te openen.
Now what ?
Ja, zag het vorige week al dat ze gisteren zouden openen. Tegenover de V&D naast de jamin als ik me niet vergis?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Bij mij helaas nietquote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:12 schreef portier het volgende:
[..]
Had ik laatst ook. Mijn MacBook herstarten loste het probleem toen op.
Hij draait nog wel ja, heel raar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bizar, dat het daardoor kan. FAT32 indeling?
Hoor/Voel je de schijf nog wel draaien?
Ik ben er ook geweest. En het isquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
klopt ! Zag er leuk uit allemaal.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, zag het vorige week al dat ze gisteren zouden openen. Tegenover de V&D naast de jamin als ik me niet vergis?
Vriendelijk en kundig personeel ookquote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:13 schreef Swindler het volgende:
[..]
klopt ! Zag er leuk uit allemaal.
Daar heb ik geen goede indruk van gekregen helaas,quote:Op zondag 1 februari 2009 12:49 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vriendelijk en kundig personeel ook
Want in Arnhem is dat soms om te janken
Waarom is het een probleem om een klein bedrag te betalen voor software die je graag gebruikt?quote:Op zondag 1 februari 2009 18:20 schreef Edwinuss het volgende:
Ik zoek een goede usenet downloader, moet nu met Unison betalen
SABnzbdquote:Op zondag 1 februari 2009 18:20 schreef Edwinuss het volgende:
Ik zoek een goede usenet downloader, moet nu met Unison betalen
Geen idee wat het programma kost, maar heb gewoon geen zin om daar voor te betalen. Het is enkel voor het binnenhalen van bestanden.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem om een klein bedrag te betalen voor software die je graag gebruikt?
Waar is je Joker ava?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:54 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Geen idee wat het programma kost, maar heb gewoon geen zin om daar voor te betalen. Het is enkel voor het binnenhalen van bestanden.
Het kost 25 dollar, dat is 20 euro. Je moet het verder zelf weten natuurlijk, maar als ik software graag wil gebruiken en het kost 2 tientjes, dan dok ik dat gewoon.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:54 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Geen idee wat het programma kost, maar heb gewoon geen zin om daar voor te betalen. Het is enkel voor het binnenhalen van bestanden.
Dat moet je zelf weten.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het kost 25 dollar, dat is 20 euro. Je moet het verder zelf weten natuurlijk, maar als ik software graag wil gebruiken en het kost 2 tientjes, dan dok ik dat gewoon.
Volgens mij niet: ik heb dat nl. ook wel 's opgezocht maar kon daar niks over vinden.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:42 schreef broer het volgende:
Is er een manier om te zien welke bestanden Time Machine precies back-upt? Ik kan nu in de systeemvoorkeuren alleen maar zien hoeveel MB hij kopieert en hoe ver hij daarmee is. Maar ik zou graag een lijstje (of zoiets) willen zien.
Je kunt wel in de voorkeuren van Time Machine aangeven welke bestanden hij allemaal moet backuppen...ik heb 'films' bv uitgevinkt, omdat ik dat zelf wil bijhouden.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:42 schreef broer het volgende:
Is er een manier om te zien welke bestanden Time Machine precies back-upt? Ik kan nu in de systeemvoorkeuren alleen maar zien hoeveel MB hij kopieert en hoe ver hij daarmee is. Maar ik zou graag een lijstje (of zoiets) willen zien.
Helaas...quote:Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij niet: ik heb dat nl. ook wel 's opgezocht maar kon daar niks over vinden.
Mja, ik vind het op zich wel goed dat hij alles bijhoudt, maar af en toe vraag ik me af waar hij dan weer ruim 500 MB vandaan haalt... Ik was gewoon benieuwd.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:02 schreef Svyatagor het volgende:
Je kunt wel in de voorkeuren van Time Machine aangeven welke bestanden hij allemaal moet backuppen...ik heb 'films' bv uitgevinkt, omdat ik dat zelf wil bijhouden.
Misschien je virtual machine, bijv. door VMWare Fusion? Elke keer als je die opstart en TM gaat backup draaien, neemt ie de Virtual Machine mee. Die folder heb ik gelijk uitgezetquote:Op maandag 2 februari 2009 11:51 schreef broer het volgende:
[..]
Helaas...
[..]
Mja, ik vind het op zich wel goed dat hij alles bijhoudt, maar af en toe vraag ik me af waar hij dan weer ruim 500 MB vandaan haalt... Ik was gewoon benieuwd.
Docenten ookquote:Op maandag 2 februari 2009 12:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, ik hoorde net van iemand dat je gewoon als WO-student 30% korting krijgt op software bij de A-mac. Dat is wel meer dan Apple zelf geeft...
Of zou dat alleen gelden als je 100% onderwijs geeft? Dan zak ik natuurlijk weer wel door het ijs.quote:Docenten korting
Docenten kunnen bij A Mac rekenen op een educatieve korting die wel oplopen tot 30%. Deze kortingen kunt u krijgen op vertoon van een geldig ID-bewijs en een loonstrook of met een brief van aanstelling bij uw betreffende onderwijsinstelling.
Wilt u uw korting weten?
Nee, die heb ik niet. Het zal waarschijnlijk wel iets te maken hebben met mijn iTunes-library die nogal uitdijt. Maar dat had ik dus graag zeker geweten.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien je virtual machine, bijv. door VMWare Fusion? Elke keer als je die opstart en TM gaat backup draaien, neemt ie de Virtual Machine mee. Die folder heb ik gelijk uitgezet
Ik wacht op een quad-core iMacquote:Op maandag 2 februari 2009 14:12 schreef Junkie het volgende:
Apple mag wel weer wat nieuw speelgoed introduceren.
Dat noemt Apple 'great innovative concepts'.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:53 schreef Shrien het volgende:
mogge appeltjes.
Waarom is die mini display zo duur joh!
Ik heb laatst een unibody Macbook gekocht en daar kan natuurlijk weer geen mini DVI converters op aangesloten worden![]()
Dus nu zit ik met twee mini DVI dingen van mn vorige Macbook die niet werken op mn nieuwe.
Zit je weer reclame te makenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
brushed metal met rubber coating USB hubjes
Waarvoorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:25 schreef victoriamcjones het volgende:
Ik moest ook een DVI kabeltje bij de nieuwe macbook kopen. Oplichters! Waarom doen ze dat er niet gewoon bij? Ze weten toch dat iedereen dat nodig heeft!!
'k Ook niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
WaarvoorIk heb nu al 4 jaar een ibook/powerbook/macbook en heb nog nooit een dvi kabeltje gebruikt
Nogsteeds aan de VGA ?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
WaarvoorIk heb nu al 4 jaar een ibook/powerbook/macbook en heb nog nooit een dvi kabeltje gebruikt
Een niet-plastic hub ..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn tip met jouw budget: Nikon D60 & extra lensen of een Canon 450D (net ff wat beter dan de 1000D). Of als je wat over je budget heen gaat een Nikon D90.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben op zoek naar een DSLR, en ik dacht: hier zitten ook wel mensen die er verstand van hebben.Dus een fijne crosspost:
[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera, deel 15
Nice, die kan dan mooi me oude plastic versie van Sitecom vervangen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[ afbeelding ]
Welke mail provider? Het kan zijn dat die wat beveiligd heeft.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:01 schreef Swindler het volgende:
Iemand een oplossing voor het ophalen van je e-mail in mail met het eduroam netwerk? Ik kan wel op het internet maar me mail kan ik niet ophalen?
gmail , werkt op me thuisnetwerk wel gewoon.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Welke mail provider? Het kan zijn dat die wat beveiligd heeft.
thanks, zal het onthouden/opslaan voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens deze site
in de Terminal:
[ code verwijderd ]
Ik zag gisteren ergens in V&A een 450D te koop staan, inclusief kitlens. Ik heb de voorganger (400D) en met een tweetal lensen (18-55 en 55-200) maak ik prima foto's.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben op zoek naar een DSLR, en ik dacht: hier zitten ook wel mensen die er verstand van hebben.Dus een fijne crosspost:
[Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera, deel 15
Topic gevonden ja, klinkt wel als een redelijke deal, 500 plus accesoires, crumplertasje, etc. Even wat reviews checken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zag gisteren ergens in V&A een 450D te koop staan, inclusief kitlens. Ik heb de voorganger (400D) en met een tweetal lensen (18-55 en 55-200) maak ik prima foto's.
Ga ik ook checken, thanks.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:06 schreef portier het volgende:
Denk ook eens aan een Pentax K200D. Heb ik ook, heerlijke camera en past prima in je budget. Camera zit in een metalen behuizing (dus camera is wat zwaarder, geen compactgevoel als bij de 450D), maar is robuuster en behuizing met de nieuwe lenzen (dus ook je kitlens) is stof en spatwaterdicht. Plus dat Pentax de beste kitlenzen maakt (in ieder geval een stuk beter dan een Canon), dus je kan met je instapmodel er alvast een tijdje tegenaan.
Apart, Het zou dan kunnen zijn dat ze de poorten hebben geblockt. Gebruik je het via POP3 of IMAP?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:47 schreef Swindler het volgende:
gmail , werkt op me thuisnetwerk wel gewoon.
Ik gebruik POP3 maar ik zal IMAP eens proberen als ik weer op school benquote:Op woensdag 4 februari 2009 02:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
Apart, Het zou dan kunnen zijn dat ze de poorten hebben geblockt. Gebruik je het via POP3 of IMAP?
Weet iemand hoe je van een bestaande disk image de lege ruimte kan weghalen? Als je de disk image opent dan zie je een xx aantal megabyte aan lege ruimte. En hierdoor is hij net iets te groot om op een single layer te branden.
Ik kan op het bedrijfsnetwerk ook geen IMAP of POP-mail binnenhalen met Apple Mail, geen idee waarom, het zal iets met veiligheidscertificaten te maken hebben. Maar ik kan via de browser gewoon naar gmail, dus het maakt me niet zoveel uit.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:37 schreef Swindler het volgende:
[..]
Ik gebruik POP3 maar ik zal IMAP eens proberen als ik weer op school ben
mooi rozequote:Op woensdag 4 februari 2009 13:54 schreef Swindler het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ple_weer_coolst.html
Die Audi op dat plaatjequote:Op woensdag 4 februari 2009 13:54 schreef Swindler het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)ple_weer_coolst.html
Dat is de nachtmerrie van elke Applecare-weigeraar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef Maravilla het volgende:
@^@*.. MBP deed het vorige week dus niet meer. Weggebracht en nu blijkt het moederbord kapot. 1000 euri gaat het kosten.Nog maar eens even goed over nadenken.
Die interne speler is te vervangen. (PDF link naar Guide)quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:58 schreef LeonH het volgende:
mooi roze
is het trouwens mogelijk om de dvd brander in mijn powermac g5 te vervangen?
Had printable dvd-r besteld en de powermac pakt deze heel vaak niet en op m'n MBP kan ik er wel perfect mee branden.
Of is het een goedkopere oplossing om een externe brander te halen?
Voor die prijs kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen, geen applecare oid? En je kan binnen een jaar toch nog Applecare kopen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef Maravilla het volgende:
@^@*.. MBP deed het vorige week dus niet meer. Weggebracht en nu blijkt het moederbord kapot. 1000 euri gaat het kosten.Nog maar eens even goed over nadenken.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die interne speler is te vervangen. (PDF link naar Guide)
Maar ik zou zelf een externe kopen. Die zijn ook niet zo duur meer.
Ter info: het niet kunnen branden van dvd's heeft vaak te maken met dat de drive de mediacode van de disc niet herkend. Soms kan je de firmware nog updaten zodat de brander de discs met de nieuwe mediacodes wel herkend, maar bij Apple zie ik dat niet zovaak voorbij komen. Een nieuwere brander heeft een uitgebreidere lijst en brand daardoor beter.
Tegen een bruteforce kan je niet zoveel doen lijkt me en maakt ook geen gebruik van lekken in het systeem toch?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik moet zeggen dat m'n vertrouwen in OsX wel een deukje heeft opgelopen. Ik heb afgelopen vrijdag een Leopard Server machine aan het internet gehangen en gistermiddag was 'ie al gehacked en hoste 'ie een phishing-site. Slachtoffer van een bruteforce aanval op ssh.
Ik moet zeggen dat ik 'm niet van een briljant wachtwoord had voorzien en het dichtspijkeren van het netwerk voor deze week had ingeplanned, maar toch, dat 't zomaar kan.
Een IP-range scannen en checken op lopende services is niet zo moeilijk. En daarna een aanval beginnen is echt een piece of cake als je wat kennis hebt over de materie. Dan maakt het echt niet uit welk OS je hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik moet zeggen dat m'n vertrouwen in OsX wel een deukje heeft opgelopen. Ik heb afgelopen vrijdag een Leopard Server machine aan het internet gehangen en gistermiddag was 'ie al gehacked en hoste 'ie een phishing-site. Slachtoffer van een bruteforce aanval op ssh.
Ik moet zeggen dat ik 'm niet van een briljant wachtwoord had voorzien en het dichtspijkeren van het netwerk voor deze week had ingeplanned, maar toch, dat 't zomaar kan.
Nee precies. Redelijk simpel te voorkomen door en wachtwoord van minimaal 8 karakters te gebruiken en geen 'gebruikelijke' engelse passwords.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef dottinator het volgende:
[..]
Tegen een bruteforce kan je niet zoveel doen lijkt me en maakt ook geen gebruik van lekken in het systeem toch?
No.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: is bij jullie IMDB ook continu aan het herladen? Dat is nu al sinds vanochtend aan de gang
Dat probleem met Safari heb ik ook, wth !quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Sinds ik CS4 heb geinstalleerd, is Safari een beetje traag en van slag.
10 poorts.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef Junkie het volgende:
Nice, die kan dan mooi me oude plastic versie van Sitecom vervangen.![]()
Hoeveel heeft die grootste wel niet? 7 of 9 poorten?
Ik zou direct m'n rechtsbijstand verzekering een mooie aangetekende brief laten sturen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is de nachtmerrie van elke Applecare-weigeraar.
Maar goed, juridisch kun je er een zaak van maken, verwachte levensduur etc.
Ja precies.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor die prijs kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen, geen applecare oid? En je kan binnen een jaar toch nog Applecare kopen?
Apple neemt ook even een sabbatical met hun producten?quote:17-inch MacBook Pro delayed two weeks
Bad news for those of you waiting on pins and needles for the 17-inch MacBook Pro -- it's been delayed to at least February 19th. According to an email Apple's sending to pre-order customers, "wrapping up the new 17-inch MacBook Pro is taking a few days longer than we projected," and orders won't ship for another two weeks. Guess cramming all that fancy new sealed battery tech in that new unibody enclosure wasn't so easy, now was it? Full text of the email after the break.
[Thanks, Roy]
--
To Our Valued Apple Customer:
Thank you again for your order!
Wrapping up the new 17-inch MacBook Pro is taking a few days longer
than we projected.
As a result, we will be unable to ship your 17-inch MacBook Pro
until February 19, 2009.
If you don't want to wait, you may cancel your order and receive a
prompt refund by calling our toll-free customer service number at
800-676-2775 or by visiting our online order status website at
http://www.apple.com/orderstatus.
If we do not hear from you before we ship the 17-inch MacBook Pro to
you, we will assume that you have agreed to this shipment delay. In
that event, a shipment notification with tracking information will be
emailed to you as soon as your order is shipped.
Again, there is no need to contact us unless you wish to cancel
your order.
We appreciate your business and apologize for any inconvenience this
delay may have caused you.
Thank you for shopping at the Apple Online Store!
Sincerely,
The Apple Online Store
Als je oplossing vindt, dan hoor ik het graag.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef Shrien het volgende:
[..]
Dat probleem met Safari heb ik ook, wth !
Gewoon niet akkoord gaan. Volgens het nederlands recht heb je minimaal 2 jaar garantie.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:06 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Ja precies.En geen Applecare genomen inderdaad. En dat kopen gaat ook niet meer lukken, want ik ben net 3 en een halve week buiten de garantie. Echt heel erg balen dit. Komt financieel niet op het meest gelegen moment.. Al kan ik me voorstellen dat dat het ook nooit is eigenlijk.
Thanks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon niet akkoord gaan. Volgens het nederlands recht heb je minimaal 2 jaar garantie.
http://www.consuwijzer.nl(...)ijke_garantietermijn
Erg prima programma imho.quote:SRS iWOW™ Premium is an advanced software plug-in for iTunes that provides the ultimate listening experience for music, movies and podcasts over headphones, desktop or laptop speakers.
Grappig ik vroeg mij vanmiddag hoe dat programma ook al weer heettequote:Op donderdag 5 februari 2009 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor degenen die het gebruiken: er is een nieuwe versie uit van iWow.
[..]
Erg prima programma imho.
Het voordeel van OSX is dan weer dat je niet zo vaak hoeft te rebootenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is OSX toch rete irrtant fucking traag na een reboot. Vooral safari is een diesel.
Sterker nog, ik stel softwareupdates uit om een reboot te vermijdenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:23 schreef portier het volgende:
[..]
Het voordeel van OSX is dan weer dat je niet zo vaak hoeft te rebooten.
Ik ookquote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker nog, ik stel softwareupdates uit om een reboot te vermijden
mb pro?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:43 schreef Cone het volgende:
I want a Mac![]()
zit alleen nog steeds te twijfelen tussen een Macbook en een Imac
jup is de classic!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Hai
Gister zag ik iemand die zijn vinger draaide over de ronde cirkel waar start/stop instaat en zo scrollde hij langs alle nummers, is dit de Ipod Classic?
nu ik de mbp heb ben ik me ook zwaar aan het overwegen om mijn powermac weg te doen en me evt het lcd scherm te gaan halen. Als ik zie hoe snel hij is met alle audiobewerkingen die ik uitvoerquote:
Al gevondenquote:Op zondag 8 februari 2009 15:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik spotte vandaag op het inet "Welcome To Macintosh 2008 DVDRip XviD" voor de geïnteresseerden.. documentaire over Apple, Macintosh en Steve Jobs..
Nergens te vinden..quote:Op zondag 8 februari 2009 15:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Al gevonden![]()
Hierop aansluitend: de nieuwste build (10A261) van Snow Leopard is ook al her en der te downloaden.
Hele saaie docu. Alleen maar interviews met niet-interessante mensen. Op Guy Kawasaki na dan. Het heeft imho weinig met Apple te maken. Het zijn meer verstokte fanboys (van 40+ datwelquote:Op zondag 8 februari 2009 15:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik spotte vandaag op het inet "Welcome To Macintosh 2008 DVDRip XviD" voor de geïnteresseerden.. documentaire over Apple, Macintosh en Steve Jobs..
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:49 schreef Fritztiaan het volgende:
Je hebt trouwens geluk dat dit internet is. IRL had ik je verbaal helemaal afgeslacht en je met het schaamrood op je kaken de deur gewezen, nadat je je nederige excuses had aangeboden voor je idote gedrag. En nu oppleuren uit mijn topic "Manager". Je voegt geen reet toe.
Mijn god, dat gaat wel écht ff te verquote:Op zondag 8 februari 2009 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb weer een windows gebruiker aan het huilen...
[..]
Ik ben nog jong.quote:
Ik doe het anders, nl. eerst de DMG mounten en dan via Schuifhulpprogramma gebruiken als bron en terugzetten op elke willekeurige schijf. Op die willekeurige schijf komt dan de installatie te staan. Even aanvinken in opstartvoorkeuren en you're good to go.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gewoon ISO restoren op een partitie van de externe HD van de DMG file? Via disk-utility Target Disk-mode
quote:Op zondag 8 februari 2009 23:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb weer een windows gebruiker aan het huilen...
[..]
quote:IRL had ik je verbaal helemaal afgeslacht
quote:Op maandag 9 februari 2009 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[..]
Want internet is inderdaad bij uitstek een non-verbaal medium.
Omdat slot-loading dvd-spelers geen mini-dvd's kunnen draaienquote:Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef Dzy het volgende:
Maar is dat serieus waar van die macs?Nog een tof ding voor op mn lijst van waarom ik geen mac mag kopen
Ja... en daarnaast. Als het je virtueel al niet lukt, waar je desnoods 3 dagen over een antwoord kan nadenken... hoe had hij het dan IRL bedacht?quote:Op maandag 9 februari 2009 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
[..]
Want internet is inderdaad bij uitstek een non-verbaal medium.
Iemand ?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:34 schreef -Menn0- het volgende:
Weet iemand een goede handleiding voor iMovie 09? Wil van m'n wintersport een leuke film maken maar heb totaal geen verstand van iMovie. Wil bijvoorbeeld slowmotion in filmpjes gooien enzo.
Suggesties?
Ik weet trouwens wel dat je op apple.com gewoon uitleg kan krijgen, maar ik heb in het hotel geen internet dus wil iets hebben wat ik gewoon op m'n HD kan zetten.
Ja heb daar geen internetquote:Op maandag 9 februari 2009 18:43 schreef Shrien het volgende:
[..]
Probeer Youtube eens, staan soms handige tutorials op.
Als je ze buffert, en je files niet verwijderd, kun je ze daar offline bekijkenquote:Op maandag 9 februari 2009 18:49 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja heb daar geen internetWil elke avond beetje film in elkaar gaan zetten
Thanks!quote:Op maandag 9 februari 2009 19:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://support.apple.com/manuals/#imovie
Handleiding als PDFs te downloaden.
Wil eigenlijk de filmpjes van de apple site downloaden maar dat gaat het niet worden vrees ik.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:45 schreef EvilMarc het volgende:
Of je download de filmpjes gewoon met kickyoutube
http://www.apple.com/ilife/imovie/guided-tour/quote:
How ?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef Junkie het volgende:
[..]
Met QuickTime Pro kan je ze daar zo van downloaden.
Het filmpje kiezen die je wilt hebben, dat filmpjes helemaal laten laden, en dan met rechtermuisknop op de film klikken en "Als bron opslaan" kiezen.quote:
En dat kan je dan in samenwerking met dit gebruiken en heb je een groot deel van MobileMe al door andere services vervangen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef Jarno het volgende:
Voor de mensen zonder MobileMe: FoxMarks is er nu ook voor Safari. Nog wel met wat beperkingen (alleen Safari onder OS X en helaas geen password sync), maar voor nu ben ik al heel blij dat ik de bookmarks op mijn MacBook en iMac gelijk kan houden!
Ik ben niet zo van de Google tools (Picasa uitgezonderd) maar idd, dit is ook mooi spul. Mail sync heb ik niet zo'n last van (gebruik IMAP accounts overal) maar iets om m'n address book in sync te houden zou nog wel prettig zijn. Iemand hier ervaring met Plaxo?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:58 schreef Junkie het volgende:
[..]
En dat kan je dan in samenwerking met dit gebruiken en heb je een groot deel van MobileMe al door andere services vervangen.![]()
Google SyncBeta for your iPhone
Microsoft Exchange van Google
Als bron wordt het altijd in het bronformaat opgeslagen. (.mp3 blijft .mp3, etc) en bij 'Als Quicktime film' worden (sommige?) formaten als .mov opgeslagen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:23 schreef EvilMarc het volgende:
Weet iemand het verschil tussen 'als bron opslaan' en 'als Quicktime-film opslaan' ?
Ik zat al te met die .mov extensie te prutsen ja. Ik vroeg het me af omdat er idd hetzelfde uitkwam. Bedankt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:46 schreef Junkie het volgende:
[..]
Als bron wordt het altijd in het bronformaat opgeslagen. (.mp3 blijft .mp3, etc) en bij 'Als Quicktime film' worden (sommige?) formaten als .mov opgeslagen.
Bij QT filmpjes van de Apple site (.mov) maakt het dus eigenlijk niet zoveel uit welke je gebruikt.
Tja... m'n het staat op m'n MacBook nu om uit te proberen, ik vind het wel prima, die neem ik toch mee naar het werk, dus ik hoef niet te syncen. De demo werkt 15 dagen dus ik ga eens kijken of ik het de moeite waard vind.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Things is een prima programma, maar de beperkte synchronisatiemogelijkheden met meerdere Macs en de iPhone (kan alleen via zelfde WiFi) maken het verder wel erg armoedig imho...
Mja, ik gebruik daarom iDisk helemaal niet. Beetje jammer dat TM-support er niet eens inzit.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
1) iDisk-content naar Dropbox overgezet
2) Script aangemaakt dat de content van Dropbox naar iDisk gezet moet worden
3) Script toegevoegd aan iCal als dagelijks event welke om middernacht automatisch runt
4) Klaar
Duurt even, maar zo houd ik iig mijn werk ook op Time Machine - backup. Beetje zuur dat Apple geen goede oplossing heeft op de lokale iDisk-bundle op te slaan op TM zonder iedere keer de gehele bundle opnieuw toe te voegen aan TM.
Ook weer opgelostquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Things is een prima programma, maar de beperkte synchronisatiemogelijkheden met meerdere Macs en de iPhone (kan alleen via zelfde WiFi) maken het verder wel erg armoedig imho...
Nou, als iDisk eenmaal werkt, werkt het behoorlijk goed. Omdat ik middels een aantal programma's ook mijn iDisk via mijn iPhone kan benaderen, ben ik het eindelijk 's gaan gebruiken. Dat TM is, zoals ik al zei, zuur. Hopelijk vinden ze daar in Snow Leopard een oplossing voor.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mja, ik gebruik daarom iDisk helemaal niet. Beetje jammer dat TM-support er niet eens inzit.
Super! Thanksquote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:15 schreef Junkie het volgende:
[..]
Het filmpje kiezen die je wilt hebben, dat filmpjes helemaal laten laden, en dan met rechtermuisknop op de film klikken en "Als bron opslaan" kiezen.
quote:eisen: plat scherm, floppy drive mag weg gelaten worden, als het mogelijk is wil ik er een muis bij met een lampje en een blader wieltje (als dat niet te duur word).
En je had al een muis met een bladerwieltje en een lampje... proleet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:38 schreef Jarno het volgende:
Ja, klein luxeprobleempje is het wel he?
Ja, maar wel een muis van Apple dus enigzins gehandicapt ben ik wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En je had al een muis met een bladerwieltje en een lampje... proleet.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:35 schreef Jarno het volgende:
Onmisbaar, zo'n bladerwieltje!
Heb toch maar weer een MobileMe (family pack) gescoord op eBay. Werd echt gek van op 3 plekken verschillende info aantreffen en het niet syncen van al dat spul tussen MacBook en iMac. Foxmarks lost het wel gedeeltelijk op, maar voor contacts en ical wordt het gelijk weer zo'n geknutsel. Niet echt Apple-stijl. 't Is nu even wachten op de key dan kan ik m'n oude account weer renewen...
Het enige vervelende is het wachten op je code...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
MobileMe is erg prima; ik word ook een life-long eBay-MobileMe koper.
Die had ik binnen 10 minuten binnenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het enige vervelende is het wachten op je code....
Na de aanschaf van de mbp ook maar eens ja geklikt op de vraag of ik mobile me wilde proberen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:35 schreef Jarno het volgende:
Heb toch maar weer een MobileMe (family pack) gescoord op eBay. Werd echt gek van op 3 plekken verschillende info aantreffen en het niet syncen van al dat spul tussen MacBook en iMac. Foxmarks lost het wel gedeeltelijk op, maar voor contacts en ical wordt het gelijk weer zo'n geknutsel. Niet echt Apple-stijl. 't Is nu even wachten op de key dan kan ik m'n oude account weer renewen...
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
...
Verder gebruik ik Pixelmator om wat fotobewerkingen uit te voeren, is een stuk kleiner, lichter en goedkoper dan Photoshop, misschien klein beetje beperkter. Maar het bevat genoeg om foto's/plaatjes mee te bewerken..
Dit is overigens de eerste GPU powered beeldbewerkingsapplicatie voor de Mac...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kijk eens naar Roadtrip. Sinds ik dat gebruik heb ik Bootcamp met Mapsource verwijderdquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:28 schreef eer-ik het volgende:
Hoi
Ik ga over 2 weken naar zuid afrika voor een drietal weken en ga daar vooral rondrijden en kijken.
Daarom ben ik op zoek naar een (liefst offline) kaartenprogramma voor op m'n macje, want die gaat mee.
Een beetje een mapsource achtig programma (kwam met de GPS mee). Weet een van jullie misschien nog een fijn programma hiervoor?
Jing?quote:Op woensdag 11 februari 2009 02:19 schreef broer het volgende:
Weet iemand of er een goede screenshot-app is waarmee je je bewerkingen in layers kunt toevoegen? Of ben ik dan echt veroordeeld tot Photoshop?
Pixen?quote:En zo ja: weet er iemand een goede (of in ieder geval goedkope) vervanger voor Photoshop? Ik hoef alleen maar wat pijlen, kaders en tekst in layers toe te voegen.
Heb ik gisteren ook naar gekeken, maar ik vind het nog wat vroeg om te spreken van een vervanger voor MobileMe. MobileMe is natuurlijk wel wat meer dan het syncen van info als calendar en contacts alleen, denk ook aan het syncen van settings tussen je Mac's (zowel instellingen als zaken als widgets enzo), integratie met iWeb en iPhoto, iDisk, etc. En ja, dat zijn allemaal zaken die je elders ook kunt regelen (je kunt bijv. Flickr gebruiken) maar dat gaat het all-in-one concept wel een beetje voorbij dan (inclusief het gemak wat daar mee gepaart gaat).quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:07 schreef Rapaille het volgende:
Ik heb spijt van mijn mobileme. Google heeft nu ook iets dat zorgt dat je agenda op je iphone/ical/google calendar steeds up2date blijft. Contacts idem dito
The gimpquote:Op woensdag 11 februari 2009 02:19 schreef broer het volgende:
En zo ja: weet er iemand een goede (of in ieder geval goedkope) vervanger voor Photoshop? Ik hoef alleen maar wat pijlen, kaders en tekst in layers toe te voegen.
Si. MKV slepen, vierde tab van links kiezen (DVD) en gaan!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:05 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of VisualHub (de laatste reguliere versie, niet de offspring van de open source) MKV ondersteunt en of -ie die kan omzetten naar DVD formaat?
En dan met Toast op DVD zetten ofzo?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Si. MKV slepen, vierde tab van links kiezen (DVD) en gaan!
Zou kunnen, ik gebruik eigenlijk geen DVDs meer. Ik gebruik nl. altijd de meest linkertab: iTunes/AppleTVquote:Op woensdag 11 februari 2009 09:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan met Toast op DVD zetten ofzo?
Werkt dat ook met itunes?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:35 schreef Jarno het volgende:
Nee, behalve dan dat je in iTunes aan kan geven dat je je iPhone via MobileMe wilt syncen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Werkt dat ook met itunes?
Die is hartstikke fijn, inderdaad. Maar volgens mij kan ik de toevoegingen dan niet in lagen zetten. Of zie ik iets over het hoofd?quote:
Die ga ik proberen. Dank.quote:
En die ga ik ook proberen. Dank je wel.quote:
Je kunt je toevoegingen in elk geval wel later nog veranderen, dus wat dat betreft is het een soort van gelaagd. Of beter gezegd, het is niet zoals in Paint dat als je eenmaal iets tekent, het gelijk definitief in het plaatje wordt gebrand.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:33 schreef broer het volgende:
[..]
Die is hartstikke fijn, inderdaad. Maar volgens mij kan ik de toevoegingen dan niet in lagen zetten. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb straks ook dat abbo, XS4ALL Only met 8 mb/s down. Ben benieuwd, heb nu 3 mb/s, dus ik ga het verschil wel merken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:06 schreef Junkie het volgende:
Ik heb MobileMe ook via een Salestraining gekregen.![]()
Maar is bij jullie het uploaden naar de iDisk ook zo stront traag?
Heb ADSL van XS4ALL met 8 Mb/s down en 1 Mb/s upload.
Websites zoals Youtube of Vimeo zijn ook niet echt snel.
Dus ik verwacht dat het zowiezow iets is met het uploaden naar de VS.
Ik heb ook niet echt een toepassing voor iDisk geloof ik. Misschien moet ik eens wat gaan bedenken, 20GB is best veel, maar weer te weinig voor bijv. een backup van mijn muziek of foto's. Kweenie. Jij deed toch iets met backup naar iDisk?quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Yup, iDisk is niet bijster rap. Een paar EU-servers zou dat zeker verhelpen. That said, vooral de initiele backup duurt lang (heb ik dan ook maar een nachtje aangezet). Daarna valt het redelijk mee, hoewel ik nooit echt met erg grote bestanden werk.
Ja, dat zou ik sowieso gebruiken ipv The Gimp. Seashore is op The Gimp gebaseerd, maar veel meer Mac-native dan z'n oudere broer.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:47 schreef LeonH het volgende:
als vervanger van Photoshop gebruik ik trouwens Seashore. Heel easy!
Nice.quote:Op woensdag 11 februari 2009 07:09 schreef neok het volgende:
[..]
Kijk eens naar Roadtrip. Sinds ik dat gebruik heb ik Bootcamp met Mapsource verwijderd
Yup, ik heb mijn werk-bestanden ook op iDisk staan. Een groot gedeelte staat ook op Dropbox (omdat Time Machine iDisk niet archiveert) en via een Automator-script laat ik Chronosync elke avond de gewijzigde content van mijn Dropbox naar iDisk zetten. Verder een MobileMe website met een hoop foto's voor de familie en waar een deel werkgerelateerde zaken in staan (artikelen en een aantal boekhoofdstukken). Ik heb overigens maar 10Gb, waarvan nog zo'n 5.5 vrij. Ik zat er aan te denken aan mijn Aperture library ook op iDisk te plempen, maar die is al 36 Gb groot....quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb ook niet echt een toepassing voor iDisk geloof ik. Misschien moet ik eens wat gaan bedenken, 20GB is best veel, maar weer te weinig voor bijv. een backup van mijn muziek of foto's. Kweenie. Jij deed toch iets met backup naar iDisk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |