Ik had er een keer 16 in GB staan dat werkte prima, lijkt me dat als je verder een beetje goede Mac hebt dat het wel werktquote:Op woensdag 28 januari 2009 01:37 schreef Junkie het volgende:
Ik ga vandeweek maar me digicam-library in iPhoto gooien. Heb tot nu toe altijd met mapjes gewerkt. Maar met die nieuwe features is het echt toffer geworden.iPhoto gebruikte ik al wel voor me iPhone foto's
Is iPhoto nog een beetje behandelbaar als ik 10tallen GB's aan foto's erin gooi?
Ik ook , zitten bestleuke nieuwigheden in .quote:
Inderdaad, vermoed dat iedereen die hem nu heeft in dit topic nog niet de officiële versie heeftquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Officieel is wel een erg groot woord hoor
Precies de reactie waar ik op hooptequote:Op woensdag 28 januari 2009 09:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Officieel is wel een erg groot woord hoor
Ja inderdaad....quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:47 schreef Jarno het volgende:
Ja, daar bewaar ik ook liever mijn euro's voor. Je hoort alleen bizar weinig over Snow Leopard vind ik.
Dan hebben ze nog even de tijd dusquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij is er een maandje geleden een nieuwe build uitgegaan (moet ik nog steeds installeren). Ik las ergens dat Apple SL wil uitbrengen voor Windows 7.
In ieder geval exchange ondersteuning in mail.appquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Daarom zei ik ook, ik ben benieuwd.. Het is allemaal zo onduidelijk nu. Had zelf begrepen dat er in Snow Leopard amper nieuwe features zouden komen. Of heb jij anders ervaren Walter? Jij hebt toch beta's getest?
Laatste beta die ik heb geinstalleerd is ergens van mei 2008. Ik moet nog even tijd vrijmaken om die laatste build te installeren. Zal 's kijken of dat vandaag lukt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Daarom zei ik ook, ik ben benieuwd.. Het is allemaal zo onduidelijk nu. Had zelf begrepen dat er in Snow Leopard amper nieuwe features zouden komen. Of heb jij anders ervaren Walter? Jij hebt toch beta's getest?
Zoals een trojan horse?quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:39 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ook , zitten bestleuke nieuwigheden in .
Ja, dat vind ik ook een bijzonder leuk setje!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
http://store.apple.com/nl/product/MB997?mco=MjM4NDQ#overview
Die koop ik gewoon als Snow Leopard uit is
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:45 schreef Anthraxx het volgende:
http://letmegooglethatforyou.com/?q=Clean+scrollball+might+mouse
Hmm, ligt 't tricky gedeelte dan bij de Macbook of bij de iPhone? Ik ken namelijk een paar mensen die gebruiken hun smartphone (geen iPhone) als modem via bluetooth met hun laptop (geen Mac) en dit zonder problemenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef Jarno het volgende:
Via Bluetooth niet, via wifi wel. Maar t is tricky.
Ja, hier dus niet. Ik probeer die iLife te seeden op max upload, maar hij blijft hier maar hangen op 10 kb/s. Gebeurt bij zowel public als private trackers. Most annoying..quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef Jarno het volgende:
Ben ook wel redelijk tevreden over Transmission eigenlijk. Ik ken de problemen die jij ervaart ook niet echt Walter. Als ik een uploadlimiet opgeef zie ik 'm gelijk in elkaar donderen qua snelheid.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef Jarno het volgende:
Er is nog niet veel bekend. Dit lijstje staat op wikipedia.quote:Wikipedia: Changes and improvements
Apple has stated that Mac OS X Snow Leopard will include the following changes and improvements:
* Support for connecting to Microsoft Exchange 2007 servers will be included in Address Book, Mail, and iCal.[2]
* Faster installation times and smaller hard drive footprint. About 13 minutes versus an hour plus for 10.5. [3]
* Support for up to a theoretical 16TB RAM[2] by further developing 64-bit kernel technologies.[4]
* Grand Central: a parallel-programming technology[5] that aims to have the OS take greater advantage of multi-core CPUs.[2]
* QuickTime X which will feature optimized support for modern codecs.[2]
* OpenCL (Open Computing Language): allowing developers to code applications to use the GPU for non-graphics purposes.[2]
* A 64-bit kernel which provides a complete 64-bit environment for applications, along with 32-bit support for older Macs. This completes a long running attempt by Apple to completely unify their products in 64-bit capabilities, dating back to Apple's original adoption of the PowerPC in 1994 which was planned to become natively 64-bit with the PowerPC G5 and slowly built into OS X starting with Mac OS X v10.3 "Panther" in 2003. [6]
Also, leaked release notes indicate that the Finder will be partially rewritten in Apple's Cocoa API.[7]
The next version of Mac OS X Server will include all of these features and other server-related features. Apple also states that they will include ZFS write support,[4] but current documentation indicates that ZFS write support does not currently exist in the latest seed (build).
jammerquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:30 schreef Anthraxx het volgende:
Ik koop geen auto omdat er een Apple sticker op zit hoor.
Ik vindt Vuze (voormalige Azureus) nog altijd lekker werken. En je kan een heleboel zelf instellen. En op Win & OSX ziet het er hetzelfde uit. En sinds het Vuze is geworden, is de java-logheid alleen maar verbeterd. Ik zet hem wel standaard vast op het onderstaande uiterlijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: wat is nu een goede torrentclient voor OSX? Ik gebruik al een poos transmission, maar zijn er nog andere (lees: betere) clients in omloop?
Merk toch dat Transmission niet altijd doet wat ik wil, met name mbt het opgeven van download en/of uploadlimits.
nee 18 euro is ook geen bedrag om wakker van te liggen en zal het denkelijk ook wel doen, maar als je toch al zoveel uitgeeft mochten ze toch wel deze kosten op zichzelf nemen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:52 schreef Pheno het volgende:
Mwoa, ik kom er wel voor in aanmerking las ik net, dus misschien wel handig.
Ik heb dat geld betaald voor de macbook (en niet voor iLife 2009), dus dit is een leuke actie van ze.
Ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:58 schreef LeonH het volgende:
[..]
nee 18 euro is ook geen bedrag om wakker van te liggen en zal het denkelijk ook wel doen, maar als je toch al zoveel uitgeeft mochten ze toch wel deze kosten op zichzelf nemen.
Iemand al ervaring hier met iLife 09?
ja sorry hier gaat het om een imac en mbp dus 2xquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:03 schreef Pheno het volgende:
8,95 toch?
Ik vraag me alleen af hoe het zit met mensen die er wel iLife '09 bij hebben gekocht? Dat is wel jammer als die geen korting er op hebben gekregen....
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:12 schreef Svyatagor het volgende:
Vergeet de hele tijd een tvp te zetten.
Ben een beetje huiverig om iLife 09 te downloaden, of hoef ik niet bang te zijn voor Trojanen?
ook met iWork (van usenet) is hier niks aan het handje. Loopt vlekkeloos op een MBP en iMac.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:
- de trojan heeft alleen gezeten in een dmg van iWork 09 *niet* in iLife
- de enige waarschuwing die er geweest is, is afkomstig van een AV company die producten maakt voor OS X (kan dus publiciteitsstory zijn)
- als je de trojan hebt, zou je tijdens de installatie 2 x gevraagd worden om je beheerders wachtwoord: 1 x voor iLife, 1 x voor de trojan
Ik denk dat het wel losloopt.
Ook mét Trojan kan een pakket prima vlekkeloos lopen natuurlijk. Maar ik denk idd dat de besmette software niet meer in omloop is, anders had je er wel wat over gehoord aangezien iederen een beetje hyper is door dit verhaal.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:24 schreef LeonH het volgende:
[..]
ook met iWork (van usenet) is hier niks aan het handje. Loopt vlekkeloos op een MBP en iMac.
Doelde meer op de punten die je opnoemde.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ook mét Trojan kan een pakket prima vlekkeloos lopen natuurlijk. Maar ik denk idd dat de besmette software niet meer in omloop is, anders had je er wel wat over gehoord aangezien iederen een beetje hyper is door dit verhaal.
Ok thanks.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ik heb 'm gisteren ook eh, binnengehaald en ik las de volgende dingen in de comments:
- de trojan heeft alleen gezeten in een dmg van iWork 09 *niet* in iLife
- de enige waarschuwing die er geweest is, is afkomstig van een AV company die producten maakt voor OS X (kan dus publiciteitsstory zijn)
- als je de trojan hebt, zou je tijdens de installatie 2 x gevraagd worden om je beheerders wachtwoord: 1 x voor iLife, 1 x voor de trojan
Ik denk dat het wel losloopt.
lolquote:Op donderdag 29 januari 2009 11:41 schreef Swindler het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)s_en_steve_jobs.html
dit heb ik nooit gezien vet !![]()
bill gates is wel een slijmerd zeg![]()
![]()
Ik heb de TPB-versie en even gescand met dit tooltje en niks gevonden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:30 schreef JoMo0 het volgende:
Als je bang bent voor een Trojan kun je je Mac scannen met dit appje ; http://macscan.securemac.com/files/iServicesTrojanRemovalTool.dmg
Dan gaat die Video Stabilisation feature je heel erg helpen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:33 schreef Svyatagor het volgende:
Ok thanks.Ik heb een hele rits skivakantiefilmpjes gemaakt met mijn Flip Mino HD
dus daarmee ga ik iMovie 09 eens testen.
Tips: http://guides.macrumors.com/Force_Eject_a_Stuck_CD_or_DVDquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
En ja hoor, mijn DVD wil er niet meer uit.
Iemand tips ?
Het kan zijn dat de DVD moeilijk te lezen is, hij is al heeeeeeeeel oud.
Herstarten met de linker muisknop ingedrukt en op de eject knop op je toetsenbord rammen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
Iemand tips ?
Strontvervelend inderdaadquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Jarno het volgende:
Verdwenen cookies in Safari na een reboot, zegt iemand dat wat? Het lijkt vooral te gebeuren na gebruik van Onyx, nadat ik Onyx had geinstalleerd en gedraaid op de MacBook had ik het verschijnsel daar, maar sinds gisteren ook op de iMac.
'tIsvervelend!
Klopt, en het gebeurde ook vaak in combinatie met Safari Saft plugin. Op één of andere manier raken die plugins incompatible nadat er weer een update door Apple uitgevoerd is...quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef Jarno het volgende:
Verdwenen cookies in Safari na een reboot, zegt iemand dat wat? Het lijkt vooral te gebeuren na gebruik van Onyx, nadat ik Onyx had geinstalleerd en gedraaid op de MacBook had ik het verschijnsel daar, maar sinds gisteren ook op de iMac.
'tIsvervelend!
Je weet wel dat er sinds de 10.5.2 update dat je de Eject-knop even een paar sec. langer moet inhouden?quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef Edwinuss het volgende:
Iemand tips ?
Inderdaad, viel even tegen hoeveel dat beeld rammelt, je wordt echt misselijk als je er naar kijkt.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:23 schreef Junkie het volgende:
Dan gaat die Video Stabilisation feature je heel erg helpen.
De programma's worden geupdate.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Klopt, en het gebeurde ook vaak in combinatie met Safari Saft plugin. Op één of andere manier raken die plugins incompatible nadat er weer een update door Apple uitgevoerd is...
Overigens hoe zat dat met iLife upgraden ook alweer? Flikkert ie alle programmabestanden van je Mac af als je iLife '09 erop zet, of blijft de oude '08 rommel nog ergens bewaard? Ik zit even in een HD-ruimte crisis namelijk..
Steve wist het gewoon... Firewire eruit, en stabilisatie voor de goedkope usb-cams erin.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:03 schreef Svyatagor het volgende:
Inderdaad, viel even tegen hoeveel dat beeld rammelt, je wordt echt misselijk als je er naar kijkt.
Gisteren nog; Waarom is Vista zo groot?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:16 schreef Swindler het volgende:
ligt het aan mij of zijn er recentelijk weinig reltopics over mac vs windows ?
Aha, ik dacht al dat ik weer wat in de keychain had zitten kloten. Safari op mijn iMac had dit probleem ook.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:38 schreef Jarno het volgende:
Als je er op zoekt wemelt het van de berichten over verdwijnende cookies. Dit bericht op kb.apple lijkt wel erg op mijn probleem:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8823749
Apple, fix it!
U vraagt, wij draaien: Mensen die een ''echte'' computer gebruiken :')quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:16 schreef Swindler het volgende:
ligt het aan mij of zijn er recentelijk weinig reltopics over mac vs windows ?
Heb je je kanaaltje wel 3 cijfers omlaag of omhoog aangepast? Misschien zit je wel op een frequentie die anderen ook veel gebruiken..quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef LeonH het volgende:
goh mijn airport extreme valt voor de verandering weer eens weg
toch maar morgen eens gauw langs de shop en vragen wat dit kan zijn, want dit begint niet meer leuk te worden als je hele verzameling mp3's etc hieraan vast hangt....
Hihiquote:Op donderdag 29 januari 2009 18:39 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Gisteren nog; Waarom is Vista zo groot?
Zoals Mr.Noodle ook al zegt. Controleer eens met coconutWiFi welke kanalen er bij jou in de buurt worden gebruikt. En ze je eigen dan op eentje met de minste.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef LeonH het volgende:
goh mijn airport extreme valt voor de verandering weer eens weg
toch maar morgen eens gauw langs de shop en vragen wat dit kan zijn, want dit begint niet meer leuk te worden als je hele verzameling mp3's etc hieraan vast hangt....
Gokje, channel 11 is het meest gebruikt, de rest kun je op 1 hand tellenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 00:18 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zoals Mr.Noodle ook al zegt. Controleer eens met coconutWiFi welke kanalen er bij jou in de buurt worden gebruikt. En ze je eigen dan op eentje met de minste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |