Dat is de nachtmerrie van elke Applecare-weigeraar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef Maravilla het volgende:
@^@*.. MBP deed het vorige week dus niet meer. Weggebracht en nu blijkt het moederbord kapot. 1000 euri gaat het kosten.Nog maar eens even goed over nadenken.
Die interne speler is te vervangen. (PDF link naar Guide)quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:58 schreef LeonH het volgende:
mooi roze
is het trouwens mogelijk om de dvd brander in mijn powermac g5 te vervangen?
Had printable dvd-r besteld en de powermac pakt deze heel vaak niet en op m'n MBP kan ik er wel perfect mee branden.
Of is het een goedkopere oplossing om een externe brander te halen?
Voor die prijs kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen, geen applecare oid? En je kan binnen een jaar toch nog Applecare kopen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:50 schreef Maravilla het volgende:
@^@*.. MBP deed het vorige week dus niet meer. Weggebracht en nu blijkt het moederbord kapot. 1000 euri gaat het kosten.Nog maar eens even goed over nadenken.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Junkie het volgende:
[..]
Die interne speler is te vervangen. (PDF link naar Guide)
Maar ik zou zelf een externe kopen. Die zijn ook niet zo duur meer.
Ter info: het niet kunnen branden van dvd's heeft vaak te maken met dat de drive de mediacode van de disc niet herkend. Soms kan je de firmware nog updaten zodat de brander de discs met de nieuwe mediacodes wel herkend, maar bij Apple zie ik dat niet zovaak voorbij komen. Een nieuwere brander heeft een uitgebreidere lijst en brand daardoor beter.
Tegen een bruteforce kan je niet zoveel doen lijkt me en maakt ook geen gebruik van lekken in het systeem toch?quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik moet zeggen dat m'n vertrouwen in OsX wel een deukje heeft opgelopen. Ik heb afgelopen vrijdag een Leopard Server machine aan het internet gehangen en gistermiddag was 'ie al gehacked en hoste 'ie een phishing-site. Slachtoffer van een bruteforce aanval op ssh.
Ik moet zeggen dat ik 'm niet van een briljant wachtwoord had voorzien en het dichtspijkeren van het netwerk voor deze week had ingeplanned, maar toch, dat 't zomaar kan.
Een IP-range scannen en checken op lopende services is niet zo moeilijk. En daarna een aanval beginnen is echt een piece of cake als je wat kennis hebt over de materie. Dan maakt het echt niet uit welk OS je hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:05 schreef nietzman het volgende:
Okay, ik moet zeggen dat m'n vertrouwen in OsX wel een deukje heeft opgelopen. Ik heb afgelopen vrijdag een Leopard Server machine aan het internet gehangen en gistermiddag was 'ie al gehacked en hoste 'ie een phishing-site. Slachtoffer van een bruteforce aanval op ssh.
Ik moet zeggen dat ik 'm niet van een briljant wachtwoord had voorzien en het dichtspijkeren van het netwerk voor deze week had ingeplanned, maar toch, dat 't zomaar kan.
Nee precies. Redelijk simpel te voorkomen door en wachtwoord van minimaal 8 karakters te gebruiken en geen 'gebruikelijke' engelse passwords.quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:18 schreef dottinator het volgende:
[..]
Tegen een bruteforce kan je niet zoveel doen lijkt me en maakt ook geen gebruik van lekken in het systeem toch?
No.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraagje: is bij jullie IMDB ook continu aan het herladen? Dat is nu al sinds vanochtend aan de gang
Dat probleem met Safari heb ik ook, wth !quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Sinds ik CS4 heb geinstalleerd, is Safari een beetje traag en van slag.
10 poorts.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef Junkie het volgende:
Nice, die kan dan mooi me oude plastic versie van Sitecom vervangen.![]()
Hoeveel heeft die grootste wel niet? 7 of 9 poorten?
Ik zou direct m'n rechtsbijstand verzekering een mooie aangetekende brief laten sturen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is de nachtmerrie van elke Applecare-weigeraar.
Maar goed, juridisch kun je er een zaak van maken, verwachte levensduur etc.
Ja precies.quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Voor die prijs kun je net zo goed een nieuwe aanschaffen, geen applecare oid? En je kan binnen een jaar toch nog Applecare kopen?
Apple neemt ook even een sabbatical met hun producten?quote:17-inch MacBook Pro delayed two weeks
Bad news for those of you waiting on pins and needles for the 17-inch MacBook Pro -- it's been delayed to at least February 19th. According to an email Apple's sending to pre-order customers, "wrapping up the new 17-inch MacBook Pro is taking a few days longer than we projected," and orders won't ship for another two weeks. Guess cramming all that fancy new sealed battery tech in that new unibody enclosure wasn't so easy, now was it? Full text of the email after the break.
[Thanks, Roy]
--
To Our Valued Apple Customer:
Thank you again for your order!
Wrapping up the new 17-inch MacBook Pro is taking a few days longer
than we projected.
As a result, we will be unable to ship your 17-inch MacBook Pro
until February 19, 2009.
If you don't want to wait, you may cancel your order and receive a
prompt refund by calling our toll-free customer service number at
800-676-2775 or by visiting our online order status website at
http://www.apple.com/orderstatus.
If we do not hear from you before we ship the 17-inch MacBook Pro to
you, we will assume that you have agreed to this shipment delay. In
that event, a shipment notification with tracking information will be
emailed to you as soon as your order is shipped.
Again, there is no need to contact us unless you wish to cancel
your order.
We appreciate your business and apologize for any inconvenience this
delay may have caused you.
Thank you for shopping at the Apple Online Store!
Sincerely,
The Apple Online Store
Als je oplossing vindt, dan hoor ik het graag.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef Shrien het volgende:
[..]
Dat probleem met Safari heb ik ook, wth !
Gewoon niet akkoord gaan. Volgens het nederlands recht heb je minimaal 2 jaar garantie.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:06 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Ja precies.En geen Applecare genomen inderdaad. En dat kopen gaat ook niet meer lukken, want ik ben net 3 en een halve week buiten de garantie. Echt heel erg balen dit. Komt financieel niet op het meest gelegen moment.. Al kan ik me voorstellen dat dat het ook nooit is eigenlijk.
Thanks.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gewoon niet akkoord gaan. Volgens het nederlands recht heb je minimaal 2 jaar garantie.
http://www.consuwijzer.nl(...)ijke_garantietermijn
Erg prima programma imho.quote:SRS iWOW™ Premium is an advanced software plug-in for iTunes that provides the ultimate listening experience for music, movies and podcasts over headphones, desktop or laptop speakers.
Grappig ik vroeg mij vanmiddag hoe dat programma ook al weer heettequote:Op donderdag 5 februari 2009 18:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Voor degenen die het gebruiken: er is een nieuwe versie uit van iWow.
[..]
Erg prima programma imho.
Het voordeel van OSX is dan weer dat je niet zo vaak hoeft te rebootenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is OSX toch rete irrtant fucking traag na een reboot. Vooral safari is een diesel.
Sterker nog, ik stel softwareupdates uit om een reboot te vermijdenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:23 schreef portier het volgende:
[..]
Het voordeel van OSX is dan weer dat je niet zo vaak hoeft te rebooten.
Ik ookquote:Op zaterdag 7 februari 2009 08:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker nog, ik stel softwareupdates uit om een reboot te vermijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |