Was ze naakt?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik kreeg gisteren een foto van iemand toegestuurd. In de preview in Finder zag ik op die foto 2 mensen, na openen in Preview zie ik in de 'Drawer' ook gewoon 2 mensen, maar op de foto zelf alleen degene die de foto stuurde. Ze had de ander eraf geknipt. Is het normaal dat ik in preview (in finder en het programma) de onbewerkte foto nog zie? Ik vond het frappant.
Is dat relevant voor mijn vraag?quote:
Waarschijnlijk heeft het programma waarmee ze geknipt heeft een brakke implementatie van JFIF of Exif, het containerformaat waar de JPEG-informatie van een foto in wordt opgeslagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hoi.
Ik kreeg gisteren een foto van iemand toegestuurd. In de preview in Finder zag ik op die foto 2 mensen, na openen in Preview zie ik in de 'Drawer' ook gewoon 2 mensen, maar op de foto zelf alleen degene die de foto stuurde. Ze had de ander eraf geknipt. Is het normaal dat ik in preview (in finder en het programma) de onbewerkte foto nog zie? Ik vond het frappant.
Dit klinkt in principe heel aannemelijk. Ze zij dat ze het 'gephotoshopt' had. Nu kan het best zo zijn dat photoshoppen tegenwoordig zo ingeburgerd is dat het ook bij andere programma's gebruikt wordt, maar bij Photoshop heb ik het nog nooit gehad.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft het programma waarmee ze geknipt heeft een brakke implementatie van JFIF of Exif, het containerformaat waar de JPEG-informatie van een foto in wordt opgeslagen.
In een JPEG-bestand is het namelijk mogelijk om een aparte thumbnail/preview versie van het plaatje op te slaan zodat niet de hele foto geladen hoeft te worden als je alleen een preview wilt zien. Het klinkt alsof het programma waarmee ze geknipt heeft de bewerking alleen op de echte foto heeft gedaan, maar niet de thumbnail/preview heeft geupdate.
Ik weet niet of Windows gebruik maakt van de thumbnail-space in een JPEG file. Software van Adobe en Apple in elk geval wel en ondersteunen dit ook goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik snap nu trouwens ook waarom sommige half verzonden afbeeldingen wel in preview compleet zijn, maar niet als ik ze open. Dan is dus de thumbnail wel doorgekomen, maar de rest onvolledig. Al moet ik zeggen dat ik dat ook alleen op mijn laptop meegemaakt heb, niet in Windows.
Ik zal nog eens vragen welk programma ze gebruikt heeft, als ik eraan denk. Maar de oorzaak is in ieder geval duidelijk, dank voor je uitleg.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet of Windows gebruik maakt van de thumbnail-space in een JPEG file. Software van Adobe en Apple in elk geval wel en ondersteunen dit ook goed.
Pics?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Yeaah eindelijk een apple reseller in Nijmegen![]()
Ha, morgen pas.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:16 schreef Swindler het volgende:
[..]
Nee helaas niet
http://www.xando.nl/
Bizar, dat het daardoor kan. FAT32 indeling?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:34 schreef -Menn0- het volgende:
Kut! Mn externe HD is net op een windows computer onveilig verwijderd, nu leest mijn MacBook m'n schijf niet meer. In schijfbeheer zie ik de schijf wel maar er verschijnt geen schijf pictogram op mn bureaublad om de schijf te openen.
Now what ?
Daar ga ik morgen ook maar eens kijken. Misschien doen ze nog wel iets leuks in het kader van de opening.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Had ik laatst ook. Mijn MacBook herstarten loste het probleem toen op.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:34 schreef -Menn0- het volgende:
Kut! Mn externe HD is net op een windows computer onveilig verwijderd, nu leest mijn MacBook m'n schijf niet meer. In schijfbeheer zie ik de schijf wel maar er verschijnt geen schijf pictogram op mn bureaublad om de schijf te openen.
Now what ?
Ja, zag het vorige week al dat ze gisteren zouden openen. Tegenover de V&D naast de jamin als ik me niet vergis?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
Bij mij helaas nietquote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:12 schreef portier het volgende:
[..]
Had ik laatst ook. Mijn MacBook herstarten loste het probleem toen op.
Hij draait nog wel ja, heel raar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 22:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Bizar, dat het daardoor kan. FAT32 indeling?
Hoor/Voel je de schijf nog wel draaien?
Ik ben er ook geweest. En het isquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:34 schreef Swindler het volgende:
klopt ! Zag er leuk uit allemaal.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, zag het vorige week al dat ze gisteren zouden openen. Tegenover de V&D naast de jamin als ik me niet vergis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |