Van het weekend niet thuis geweest, zal vanavond eens kijken.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:10 schreef Jarno het volgende:
Ben ik de enige bij wie Safari onwijs kut is sinds de updates van dit weekend (Java en security)?
Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
Ik vond het eigenlijk best meevallen, alleen waren die schroefjes wel verdomd klein en zaten ze best strakquote:Op maandag 16 februari 2009 14:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Dank je. Was nog een behoorlijke operatie om dat geheugen te vervangen. Dat ging in mijn oude macbookje toch makkelijker
Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Valt wel mee toch: batterij eruit, luikje openschroeven, oude eruit, nieuwe erin, klikklik klaar? Hoe ging dat dan bij die oudjes?
Heel herkenbaar...quote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe, ik ben precies tegenovergesteld. Ik zit me al twee jaar in te houden om m'n MBP niet een keer compleet uitelkaar te bouten
Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bij die oude was het batterij eruit, aan het hendeltje trekken en het geheugen lag eruit. Niks schroefjes. Gelukkig heb ik als ex horlogemaker wel ervaring met kleine schroefjes.
Maar voor andere mensen ga ik zo zitten wroeten in het binnenste van hun systemen maar bij mij eigen notebook krijg ik toch altijd een wat unheimlich gevoel als ik z'n ingewanden voor me heb.
lijkt me sterk aangezien de 'howto' in het batterij deksel staatquote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Officieel mag je ook niet meer zelf je geheugen vervangen in de nieuwe MacBooks/MacBook Pro's.
Ja same here, ik heb 160 gb die langzaam volslibt, nog maar 8 gb over. Ik kan niks weggooien.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:51 schreef Sjoewe het volgende:
ik wil d'r nog een keer een grotere harddisk inzetten, maar tja dan ben ik m'n applecare kwijt. En de Amac rekent echt een belachelijke prijs.
Ik heb er nooit problemen mee gehad in elk geval.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:11 schreef Sjoewe het volgende:
Maar stel mijn backlight gaat weer kapot en ze zien dat er een nieuwe harddisk in zit, krijg ik dan geen klapjes van Applecare? Ze liepen nu al te bitchen over de deukjes en krassen in de bottomcase.
weak.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:25 schreef Sjoewe het volgende:
Ja die DVD is specifieck voor je model.
Dat denk ik wel, anders moeten ze wel heel veel verschillende DVD's maken. Weet ik niet zeker trouwens, ik vind t al raar dat de DVD van je nieuwe niet werkt met je oude. Zijn ze wel allebei intel?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:
[..]
weak.![]()
Bedankt voor je snelle antwoord
edit: zal de dvd van de zwarte macbook werken op de witte ?
Volgens mij niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:
[..]
weak.![]()
Bedankt voor je snelle antwoord
edit: zal de dvd van de zwarte macbook werken op de witte ?
Niet hém weerquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef Svyatagor het volgende:
Herinnert iemand zich die user nog die enorm zat te dubben tussen pc en mac (nouja, er zijn honderden van dat soort topics, maar dit was die gast van 15 die eindeloos vakken moest vullen): uiteindelijk is 'ie dus gegaan voor PC en hoort 'ie nu tot de Apple-haters. De vraag is alleen hoe lang nog.
Is XP de grote oplossing?
Dat ziet eruit als geen verandering aan de behuizing. Ben nu wel benieuwd of ze nog iets echt toevoegen of dat ze enkel een hele late speedbump doen.quote:Leaked Photo of the Next-Generation Mac Mini?
A possible image of the next generation Mac Mini was first posted to a MacRumors forum discussion thread. The image depicts what could be the next Mac mini.
The original leaker also claimed the following specs:
- Intel Core 2 Duo
- 2GHz
- 3MB L2 cache
- 2GB RAM DDR III, 1066MHz
- Super Drive is SATA
The port configuration is consistent with previous rumors that the new Mac mini would bring improved specs. Specifically, the new Mini was described to have 5 USB ports, FireWire 800, and two Display ports (Mini DisplayPort and Mini DVI). All these can be found on the leaked photograph.
Parallelesquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Met welk programmaatje draai je Windows op je bureaublad?
VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:26 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Met welk programmaatje draai je Windows op je bureaublad?
Neen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:34 schreef Intocable het volgende:
Is VMWare wel gratis in tegenstelling tot paralleles?
Okequote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef Anthraxx het volgende:
Als je gratis wilt dan kun je het beste kijken naar Virtualbox.
http://www.virtualbox.org/
Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig hebquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
VMWare in dit geval. Draait bij een collega die af en toe windows nodig heeft voor zijn werk
Ik weet niet, ik gebruik het nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 09:43 schreef VeerMans het volgende:
[..]
Zit daar nog snelheidsverschil in met paralels? Ik heb paralels maar dat is zo traag dat ik meestal maar naar windows boot met bootcamp als ik dat nodig heb
iemand?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:20 schreef Swindler het volgende:
Weet iemand of er een plugin voor word of pages is , waarbij ik epc symbolen kan gebruiken? (zoiets als office visio dus)
Da ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Er is nu een 'turn-by-turn' GPS App beschikbaar in de Appstore. Vooralsnog alleen met kaarten van de VS, maar Europa wordt in dit of komend kwartaal verwacht.
Moet ik het nou nog een keer opsturen, of alleen als dat ontbrak?quote:Apple Upgrade Centre
iLife '09 Hardware Up-to-Date Program
Geachte klant,
Wij hebben uw aanvraag ontvangen en deze wordt momenteel
verwerkt.
Uw referentienummer: XXXXXXXXXXX
Wij willen u vragen ook een geprinte versie van uw
aanvraagformulier en alle overige (vereiste) aanvullende
documenten naar ons op te sturen:
Apple Upgrade Centre
PO Box 33,
Ross-on-Wye,
HR9 7WA,
Verenigd Koninkrijk
Als u bij het versturen van het webformulier geen print hebt
gemaakt, kunt u dit nu alsnog doen. U vindt uw aanvraagformulier
hier:
http://input.media.euro.apple.com/apple/fulfillment/formdata.php?cxxxxxxxxxxxxx&l=nl&p=ilife09utd
Wij stellen uw belangstelling voor de producten en diensten van
Apple zeer op prijs.
Met vriendelijke groet,
Apple Upgrade Centre
Een iPhone 2G? Die heb ik nog liggen hier..quote:Op zondag 22 februari 2009 16:56 schreef -Menn0- het volgende:
Wil er nog iemand van z'n iPhone af?
M'n Nokia heeft het begeven....
Wat bied je?quote:Op zondag 22 februari 2009 17:06 schreef -Menn0- het volgende:
Wat kost dat ?
You've got mail. Avondmaal + Sportjournaal kwamen er even tussendoor.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:15 schreef -Menn0- het volgende:
Mail me anders even
mvdveen at gmail punt com
http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdfquote:Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen
Verdomde Steve Jobs Tim Cook ook met z'n ultiem coole spullen die allemaal zo goed bij elkaar passenquote:Op zondag 22 februari 2009 19:47 schreef Suuz_ het volgende:
Heb sinds afgelope dinsdag een iphone, love it!!
Ben nog aan het uitvogelen hoe ie precies werkt en wat er allemaal mee kan. Er zit niet echt een uitgrbeide handleiding bij helaas. Magoed kan hier lekker meelullen en wie weet handige tips ontvangen
Ik vind trouwens wel dat ik nu eigenlijk ook een iMac erbij moet hebben!
Thanxquote:Op zondag 22 februari 2009 19:51 schreef Maravilla het volgende:
[..]
http://manuals.info.apple.com/en/iPhone_User_Guide.pdf
Uitgebreid genoeg?
Iemand?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wilde net wat KeyNotebestanden (de iMacversie van PowerPoint) als bijlage bij een e-mail voegen. Mar mijn iMac zegt dat ik dan Alladin Systems Stuffit moet hebben Wat is dat voor iets vreemds?
Dat is zo. Maar je kunt het toch zelf ook gewoon zippen met de ingebouwde compressie voor OSX? Waarom heb je stuffit nodig?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is het niet zo dat Keynote-bestanden stiekem gewoon mappen zijn met daarin allemaal subfiles? Dat zou verklaren waarom je ze niet kan e-mailen zonder te zippen.
Hij is beschikbaar op http://www.apple.com/safari/download/.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Is safari 4 als beta beschikbaar ofzo?
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ook weer makkelijk te verwijderen? Zonder dat het gaat lopen bokken met je oude Safari 3 functionaliteit?
Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.
Vergeet niet dat het een Apple product is.
Ja, weet ik wel. Maar onder Windows vond ik het nog niet geweldig..quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:14 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Bij de installer wordt uiteraard ook een uninstaller package geleverd.
Vergeet niet dat het een Apple product is.
Excuses. Het was een slechte steek naar Microsoft. Internet Explorer beta's kun je maar beter mijden!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:15 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet elk Apple product wordt geleverd met een uninstaller of installer package hoor.
Ik meen zelf dat dat onder OS X netjes gescheiden is. Zo heb ik nu Safari 4 en WebKit Nightly naast elkaar draaien, beide met een andere Webkit engine.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:20 schreef Anthraxx het volgende:
Wat Swets bedoelt is dat het je Webkit component niet verziekt op je systeem. Daar is meer van afhankelijk dan alleen Safari.
Tabs bovenin is zelfde als Chrome natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:25 schreef Jarno het volgende:
Gelijk maar ff gechecked (op Windows XP dus), wel snel, maar rare vormgeving hoor. Tabbalk helemaal bovenin, heel vreemd default font, etc. Maar goed.
Ik vind van niet. Visueel is het nu alsof je meerdere browservensters in één venster onderbrengt, in plaats van dat je enkel in de content van de website switched.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:15 schreef Roland. het volgende:
tabs beneden is logischer:
terminal -> defaults write com.apple.Safari DebugSafari4TabBarIsOnTop false
en het is weer zoals het hoort..
Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!quote:
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurdquote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:51 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Haha, ik wou je niet beledigen hoor. Ieder zijn meug!
Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:55 schreef Roland. het volgende:
[..]
whehe, denk dat het meer mijn ziekelijke behoefte is om alles aan te passen. Neem bijvoorbeeld exposé en dergelijke. Links onder en boven, en rechts onder en boven zijn allemaal aangewezen voor een functie als je met je muis er naar toe kruipt. Vind het zelf 'efficient', maar als m'n broer of m'n vader, of andere mensen er bijvoorbeeld achter zitten, gek worden ze ervan. Scherm schuift constant weg voor ze. Het nadeel is dan wel weer voor mij, op het moment dat ik achter een andere pc/mac zit, en ik ga met m'n muis naar rechts onder voor exposé en er gebeurd niets, dat ik minstens 5+ seconde naar het scherm staar om af te wachten waarom er niets gebeurd
ddr3 upgradequote:Op dinsdag 24 februari 2009 17:27 schreef Shrien het volgende:
Ik heb nu steeds vaker dat mijn unibody Macbook niet meer uit zijn slaap wil komen, na de ddr3 upgrade..
Er zijn best een hoop mensen met dit probleem bleek na wat gegoogle
Hey wow, net even uitgeprobeerd. Wat gaat dat makkelijk en snel zeg! Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:04 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Daarom heb ik zelf de combinatie "fast user switching" en "guest account" aangezet. Als iemand mijn Macbook wilt gebruiken, dan klik ik rechts bovenin het scherm op het user-icoon, klik ik op Guest-account, en binnen 5 seconden is deze ingelogd. Als ik mijn Macbook weer terugkrijg, log ik deze account uit, gaat al zijn of haar data naar de prullenbak, en kan ik verder waar ik gebleven was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |