Yup, ik heb mijn werk-bestanden ook op iDisk staan. Een groot gedeelte staat ook op Dropbox (omdat Time Machine iDisk niet archiveert) en via een Automator-script laat ik Chronosync elke avond de gewijzigde content van mijn Dropbox naar iDisk zetten. Verder een MobileMe website met een hoop foto's voor de familie en waar een deel werkgerelateerde zaken in staan (artikelen en een aantal boekhoofdstukken). Ik heb overigens maar 10Gb, waarvan nog zo'n 5.5 vrij. Ik zat er aan te denken aan mijn Aperture library ook op iDisk te plempen, maar die is al 36 Gb groot....quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb ook niet echt een toepassing voor iDisk geloof ik. Misschien moet ik eens wat gaan bedenken, 20GB is best veel, maar weer te weinig voor bijv. een backup van mijn muziek of foto's. Kweenie. Jij deed toch iets met backup naar iDisk?
Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:39 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb straks ook dat abbo, XS4ALL Only met 8 mb/s down. Ben benieuwd, heb nu 3 mb/s, dus ik ga het verschil wel merken.Zit ook te denken om een Eweka-abbo erbij te nemen voor 7.50 per maand.
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:02 schreef Sjoewe het volgende:
Zucht, backlight dood, MBP een maand kwijt. Godsgloeiende...
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Newszilla voldoet aan mijn wensen. Eweka is leuk als je oudere dingen wil hebben.
En je hebt een snelle webdisk tot je beschikking, helaas wel 500mb.![]()
Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:21 schreef Junkie het volgende:
Auw... Wordt 't wel onder garantie gefixt? Waarom is het een maand?
Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
Ik heb net maar even een mailtje naar de A-Mac uitgedaan hoe het zit met mijn afgebroken Tab-toets en AppleCare. Vroeg me af of dit 'gedekt' werd door AppleCare. Helaas konden ze mij dit niet vertellen en moest ik maar ff contact opnemen met Apple... Vanavond maar ff doen dan. Begint wel irritant te worden die tab toets.
Yup, Newszilla is onderdeel van je abo. En is verder perfect voor wat je wilt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:34 schreef Svyatagor het volgende:
Hm, ik wil vooral tv-series, films en af en toe muziek. Doorgaans wel de nieuwere dingen ja. Newszilla is gratis toch?
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:41 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja heb Applecare, dus het zou wel moeten. Tja waarom een maand. Ik vroeg een eerlijk antwoord aan die gast in de winkel. Niet het standaard antwoord van je bent 'm twee weken kwijt, dat nooit waar blijkt te zijn. Ik gebruik m'n mac tegenwoordig namelijk vooral om mee te DJ'en (ergo ik ben er volkomen afhankelijk van), en ik heb komende paar weken een behoorlijk aantal gigs staan. Dus ik zei geef me gewoon een eerlijke prognose, want anders moet ik als de wiedeweerga een vervangende laptop gaan regelen anders kan ik niks.
Dus toen zei hij ga er maar vanuit dat het een maand gaat duren. Dan weet ik in iedergeval dat ik bij allemaal mensen moet gaan bedelen om een macbook voor een avondje
Heeft me wel aan het denken gezet. Ik wil er nu een tweede macje naast voor het dagelijks gebruik, zodat ik m'n MBP echt dedicated kan gaan gebruiken. Als iemand nog wat leuks heeft staan/hoort voel je vrij om me dan even te PM'en.
Ah. Dat gaan we dan maar met de mobiel van de zaak doen dus. Bedankt voor de heads-up!quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:03 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Succes... Ik heb afgelopen maand voor bijna 50 euro aan de apple-helpdesk mogen verbellen. Idioot dat het niet gratis is als je applecare hebt...
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:04 schreef Junkie het volgende:
Vindt het raar dat hij zon lange tijdsduur opgeeft.
Ideale situatie:
Reparatie inboeken, desnoods doorsturen naar reparatie afdeling = max 2 dagen
Uitzoeken wat er moet gedaan worden en onderdelen bestellen
Die onderdelen zijn meestal de volgende dag met een koerier bezorgd. (indien op voorraad, etc) = 2-3 dagen
Inbouwen = +/-1 dag
Terugsturen en klant bellen = 1 dag
==================
+/- 1 week
Dat is het niet. Het is simpelweg het verlengen van de fabrieksgarrantie. Dus bedoeld voor gebreken die niet aan 'customer abuse' zijn te relateren. Waarbij de cases van macbook's altijd een beetje dubieus zijn, gezien het feit dat het wel deels een productiefout is dat ze zo snel scheuren, maar apple niet zo erkentelijk is wat dat betreft. Denk maar aan de langsslepende zaak met de gare soldeerverbindingen in de iBook G4's.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:14 schreef Jarno het volgende:
Is tear-and-wear uberhaupt wel gedekt door AppleCare? Ik zag ook een scheur in de voor/onderkant van de case, kan ik dat ook aankaarten of kun je ook met AppleCare voor verrassingen komen te staan?
Ik zie AppleCare eigenlijk een beetje als 'wat er ook kapot gaat aan uw Mac de komende paar jaar, wij fixen het' verzekering, maar waarschijnlijk is dat ten onrechte.
Zeker weten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zit dat kind in dat Songsmith verhaal op 0m24s nu achter een afgeplakte MBP?
Gewoon doen die iPhone, vooral de AppStore is geniaal, je kan echt alles met die apps.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:24 schreef Sextreme het volgende:
Ik ben aan 't twijfelen tussen de Sony Ericsson Xperia X1 en de iPhone
Ik heb ook de cx-300 gekocht zie ik netquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Prima dingen, Sennheisers. Ik heb nu CX-300, maar ga binnenkort 's kijken voor CX-500. Die schijnen nog net wat beter te zijn.
Als het te lang duurt gewoon gaan zeuren bij de shop (en bij Apple).quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:09 schreef Sjoewe het volgende:
Ik hoop vanharte dat het zo is.. Ik vind het namelijk ook een redelijk belachelijke termijn.
Maar goed, ik doe maar het worst-case idee aanhouden, gezien mijn service karma vrij dramatisch is
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:26 schreef Shrien het volgende:
Nogsteeds geen oplossing gevonden voor het langzame laden van Safari (sites laden).
Firefox is ook geen goede vervanging want die scrollt niet lekker bij pagina's met afbeeldingen, iemand hetzelfde probleem ?
Lost het niet op, ik heb een flimpje gemaakt ter illustratie wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Firefox - Tools - Options - Advanced - Smooth Scrolling aan of uit zetten.
Misschien scrolt het hierna wel op een manier zoals je wilt.
Dat is best een coole appquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zoekt Shazaam op welk liedje je hoort, What The Font zoekt op naar welk font je kijkt. Zo te zien best een handig iPhone-proggie.
Dat werkt!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:05 schreef Jarno het volgende:
Weet iemand of VisualHub (de laatste reguliere versie, niet de offspring van de open source) MKV ondersteunt en of -ie die kan omzetten naar DVD formaat?
Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:30 schreef Swetsenegger het volgende:
De garantie afhandeling gaat Apples grootste struikelblok worden als ze ECHT marktaandeel willen hebben. IN mijn opinie moet een grote fabrikant niet zeiken maar gewoon de problemen oplossen.
Sowieso begrijp ik niet dat ze dat '1 jaar garantie' verhaaltje volhouden in Europa aangezien de Europese regelgeving daaromtrent glashelder is. Gek dat ze nog nooit door een consumenten organisatie aan de hoogste boom zijn genageld daarvoor.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat, en de Europese markt eindelijk eens serieus nemen. Er is een wereld buiten de VS maar Apple lijkt dat te vergeten.
Tja, gewoon de jurofoon bellen. En leg het verhaal neer bij elke consumenten organisatie die je verzinnen kan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:42 schreef Maravilla het volgende:
Over garantie gesproken, wat m'n MBP betreft. Nog geen enkele vooruitgang of wat dan ook wat in m'n voordeel is. Er is vanuit iFactors en vanuit Apple zelf geen mogelijkheid tot enige coulance. 1000 euri voor een reparatie, amehoela.Onder andere de artikelen uit het vorige topic erbij getrokken, maar Apple blijft erbij dat ik geen recht heb op vergoeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |