SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf gespot?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:07 schreef Pek het volgende:
[ afbeelding ]
Gespot in de laatste ep![]()
[ afbeelding ]
Wat duurt het wachten lang
Ohquote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zelf gespot?
Dit staat namelijk al een paar jaar lang op BSG boards en dergelijken.
Dat zou knap zijn, over een uurtje is 'ie op TV in the Statesquote:Op zaterdag 17 januari 2009 02:07 schreef sp3c het volgende:
nieuwe aflevering toch vandaag (gister)???
iemand hem al gezien?
Verklaart waarom de 5 de moeite deden om te overleven.quote:Kobol has 12 tribes of man, who get into some as-yet-undescribed cataclysmic conflict that results in the exodus from that world of 12 in one direction and a 13th in the other (which has now turned out to be Cylon).
Earth is founded by the "Cylon" tribe, who go on to create mechanoid creations. At some point, there's an unexplained conflict which destroys the world and (seemingly) results in an exodus of its people (at least five of whom end up at: )
Caprica! et al have 12 tribes. They create a 13th tribe in the Cylons, the conflict with whom is cataclysmic and results in another exodus--the Cylons settling their own homeworld in the first war, and humanity setting off in another direction to find a new home.
"All this has happened before, and will happen again" indeed. I wonder if humanity on Kobol created Cylons there too. Maybe that's what caused the first (known) exodus, war between the twelve tribes of man and the Cylon "tribe".
The Cylons seem to be intimately acquainted with 'happened before/again'. Is it possible that the reason the Five survivors of the Earth Destruction sought out the Colonies, was to try to break the cycle?
Als je het simpel beschouwt, wel. Het ging om het aantal cylons in de vloot, dat was vijf. Ellen Tigh zat ook aan boord, en was blijkbaar ook cylon. Dan is zij dus inderdaad de 5e.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik weet nou nog steeds niet zeker wie de final is. Tigh trekt nu wel z'n conclusies, maar kloppen die ook??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
Dat dusquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:36 schreef FoXje het volgende:
Dode Kara in die Viper!!!
Dualla!
Ellen!!!
volgens mij was Ellen Tigh al dood toen Six zei dat er 5 aan boord waren...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:33 schreef Fendy het volgende:
[..]
Als je het simpel beschouwt, wel. Het ging om het aantal cylons in de vloot, dat was vijf. Ellen Tigh zat ook aan boord, en was blijkbaar ook cylon. Dan is zij dus inderdaad de 5e.
Tenzij er nog meer zijn...
ben....jij....ook....een....cy....lon?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:26 schreef MrFl0ppY het volgende:
Downloading, ben benieuwd...
Six zei alleen tegen Roslin dat ze ze kon voelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:43 schreef planethugo het volgende:
[..]
volgens mij was Ellen Tigh al dood toen Six zei dat er 5 aan boord waren...
Ik denk dat gewoon iedereen een Cylon is
Bij de vorige episode bij het einde zei Gaeta dat de stand van de sterren overéén kwam met de sterrenkaart die (dacht ik) Starbuck toen maakte met haar viper.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Net gekeken, wow
Drie keer dat moment
[..]
Dat dus
Anyway, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit Earth is
Ook in deze aflevering geen duidelijk zichtbare maan of continenten
Was bij Crossroads II wel het geval
Klopt maar als Ellen TIgh toen al dood was, dan kon ze haar ook niet voelenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:57 schreef Mirel het volgende:
[..]
Six zei alleen tegen Roslin dat ze ze kon voelen.
Hij zei dat de stand van de sterren matchten. Maar dat kunnen ook de sterren zijn zoals ze getoond werden op Kobolquote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:57 schreef Mirel het volgende:
Bij de vorige episode bij het einde zei Gaeta dat de stand van de sterren overéén kwam met de sterrenkaart die (dacht ik) Starbuck toen maakte met haar viper.
Ik denk zelf ook dat ze deze planeet gewoon aarde noemen omdat ze niet beter weten en dat dit in feite de aarde niet is. Misschien komt er in de komende afleveringen een hint die heel de situatie duidelijk maakt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 15:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Net gekeken, wow
Drie keer dat moment
[..]
Dat dus
Anyway, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit Earth is
Ook in deze aflevering geen duidelijk zichtbare maan of continenten
Was bij Crossroads II wel het geval
Ik zeg alleen, iemand in dit topic dacht dus dat ze alle 5 bedoelde. Maar dat heeft ze nooit gezegd, ze zei alleen dat ze ze voelde, niet of het er 4 of 5 warenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:02 schreef planethugo het volgende:
[..]
Klopt maar als Ellen TIgh toen al dood was, dan kon ze haar ook niet voelen
er was bij mijn versie trouwens geen introliedje en dus ook geen tekst: in search for a home... called earth, zou dat nog iets te betekenen hebben, ze zijn nu niet meer op zoek dus
Keira? Kara bedoel jequote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:45 schreef Hendrik_ het volgende:
Dat was... wow, Keira die zichzelf cremeert. That's a picture alright![]()
Waarom het Ellen is geworden staat hier uitgelegd...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:13 schreef Hendrik_ het volgende:
Ellen, en waarom niet ook Kara & misschien zelfs Dualla?
Mwha, ze konden zien aan de botten dat het Cylons waren, dus geheel organisch zijn ze nooit geworden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard is net die ene waarvan ik had gehoopt dat die zeker niet de 12e zou zijn, de 12e.
Die cylons werden gebouwd door mensen en na een tijdje werden ze bewust/zelfstandig en kwamen ze in opstand, een jaar of 50 geleden. Hoe kan die 13e stam van 2.000 jaar geleden dan cylons zijn?
Tenzij het een vicieuze cirkel is waarbij mensen cylons bouwen, cylons in opstand komen en de mensheid uitmoorden, de cylons daarna trachten menselijker te worden tot ze na een tijd helemaal "organisch" zijn, hun voorgeschiedenis na generaties en generaties vergeten om terug helemaal mens te worden en terug cylons te gaan bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
Ik vraag me af hoe ze dat konden zien. De mensen hadden geen betrouwbare Cylon-test (misschien die van Baltar, maar die duurde belachelijk lang en nu hadden ze in een vingerknip 250 skeletten gechecked) en als de Cylons er eentje hadden, dan hadden ze die wel gebruikt om zo sneller en eenvoudiger de final five te vinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:48 schreef Hendrik_ het volgende:
Mwha, ze konden zien aan de botten dat het Cylons waren, dus geheel organisch zijn ze nooit geworden.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
Toch maar voor de zekerheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de meesten leefde het idee dat de FC iets speciaals moest zijn. Maar dat hoefde natuurlijk niet. Als Ellen gewoon geleefd had dan was ze ook geactiveerd door All Along The Watchtower.
Ik vind dat RDM voor een mooie oplossing kiest zo. En het maakt de dood van Ellen voor Tigh nķg pijnlijker. Al >2000 jaar soulmates en hij heeft haar gedood.
Maar wat een kerel die Tigh, hij is al héél lang één van mijn favoriete personages, en hij wordt met het seizoen mooier. Ik vond het eerst jammer dat hij een Cylon was totdat hij zei "My name is Saul Tigh. I'm an officer in the Colonial Fleet. Whatever else I am, whatever else it means, that's the man I want to be." Niemand is zo trouw, niemand heeft dat eergevoel en ondanks alles blijft hij aan Adama's zijde en blijft hij doorgaan. Voor mij is Tigh de ware held van deze serie.
Col. Saul Tigh![]()
Ain't that the frakkin' truth.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:35 schreef KirkLazarus het volgende:
Maar wat een kerel die Tigh, hij is al héél lang één van mijn favoriete personages, en hij wordt met het seizoen mooier. Ik vond het eerst jammer dat hij een Cylon was totdat hij zei "My name is Saul Tigh. I'm an officer in the Colonial Fleet. Whatever else I am, whatever else it means, that's the man I want to be." Niemand is zo trouw, niemand heeft dat eergevoel en ondanks alles blijft hij aan Adama's zijde en blijft hij doorgaan. Voor mij is Tigh de ware held van deze serie.
Col. Saul Tigh
Amen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Ain't that the frakkin' truth.
Meesterlijk personage en meesterlijk weggezet. Na alle shit die hij heeft meegemaakt, drank, marteling, ombrengen van z'n eigen vrouw, erachter komen dat je precies hetgeen bent wat je zo vreselijk haat, een Cylon dus, uitgekostst door je allerbeste vriend die je al jaren kent.
En Saul Tigh schud het van zich af en doet wat hij moet doen. Hij is de XO.
Die blik in z'n ogen toen hij erachter kwam dat Ellen alles doorvertelde aan de Cylons (op New Caprica)... bizar goed geacteerd.
Anyway, deze episode... een aantal dingen gebeuren er die je zeker niet verwacht, een aantal dingen die je zeker niet wilt, een aantal dingen die je anders had willen zien. Een hele donkere aflevering die erg veel indruk op me heeft gemaakt.
De vraag is natuurlijk voor hoelangquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:51 schreef dapluiz het volgende:
Maargoed, Ellen is dus de 5e en dood, hebben ze ook weinig aan
Ze doet toch gewoon aan respawnen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk voor hoelang.
Daarna een staaltje reverse engineering net als in The Terminator (T2: Judgement Day).quote:Op zondag 18 januari 2009 00:10 schreef KirkLazarus het volgende:
Ze zijn gekloond en hun herinneringen zijn in die kloons opgeslagen, daarna zijn ze in stasis aan boord van een ruimteschip de ruimte in geschoten totdat ze door iemand van de Twelve Colonies ontdekt en gewekt zijn.
Dat heb je bijna goed begrepen. We zitten al een jaar in het laatste seizoen. We hebben alleen een pauze van een half jaar gehadquote:Op zondag 18 januari 2009 10:32 schreef Napalm het volgende:
Net de mini serie voor het eerst bekeken en meteen verslaafd.
Begrijp ik goed dat het komende seizoen het laatste wordt? Ik wilde de verzamelbox DVDs op de kop tikken maar dan lijkt het me handiger nog even te wachten?
Hoe het precies ziet weet ik natuurlijk ook niet. Maar het lijkt me idd een vicieuze cirkel. "All this has happened before, and will happen again" Of zoals D'Anna zei: "You know, all this is just gonna happen again and again and again. So i'm getting off this merry-go-round."quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard is net die ene waarvan ik had gehoopt dat die zeker niet de 12e zou zijn, de 12e.
Die cylons werden gebouwd door mensen en na een tijdje werden ze bewust/zelfstandig en kwamen ze in opstand, een jaar of 50 geleden. Hoe kan die 13e stam van 2.000 jaar geleden dan cylons zijn?
Tenzij het een vicieuze cirkel is waarbij mensen cylons bouwen, cylons in opstand komen en de mensheid uitmoorden, de cylons daarna trachten menselijker te worden tot ze na een tijd helemaal "organisch" zijn, hun voorgeschiedenis na generaties en generaties vergeten om terug helemaal mens te worden en terug cylons te gaan bouwen.
Door naar de straling te kijken?quote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd?
Da's alleen maar positief. Nou nog een ICBM die als deity symbol wordt gebruikt door een stelletje mutantenquote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Goede aflevering, maar ik twijfel nog of Ellen inderdaad wel de 5e Cylon is. Ik kreeg bij deze aflevering wel een sterk "Planet of the Apes" gevoel (de eerste, originele versie).
Halveringstijd van straling en zo. Is vrij makkelijk te meten.quote:Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd? En als Tigh en de andere 3 Cylons aan boord opnieuw zijn geboren, waar zijn ze dan de hele tijd geweest, 2000 jaar is een lange tijd. Is de hele vloot soms op een of andere manier naar de toekomst getransporteerd en vinden ze zichzelf terug?
Gewoon van de jonkos afblijvenquote:Op zondag 18 januari 2009 19:19 schreef Young_David het volgende:
Ik denk trouwens dat ik de Final Cylon ben, ik hoor de hele tijd All Along the Watchtower in m'n hoofd
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:09 schreef Hendrik_ het volgende:
Overigens, de Final 5 wisten dus in hun vorige leven dat ze cylons waren?
Tja, het feit dat de batterij van de beacon bijna leeg was lijkt dat wel te onderbouwen. Sowieso, de manier waarop ze verdween leek daar al op te wijzen (via een wormhole oid). Bovendien werd ze beschreven als "bringer of final doom" of iets in die geest, dus zij zal wel de oorlog hebben veroorzaakt als dat tijdreizen klopt.quote:Op maandag 19 januari 2009 07:44 schreef Karina het volgende:
Kara moet toch ook een Cylon zijn? Hoe had ze anders zichzelf kunnen vinden op die planeet, alhoewel het natuurlijk wel vreemd is dat ze dood in dat vliegtuigje lag, volgens mij worden vliegtuigen niet "herboren". Ik blijf denken dat er iets is met tijdreizen.
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te wordenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Subscene heeft de subs nog niet, da's wel jammer
Andere subs-website al wel?
Ik bekijk ze vaak op mijn TV, daar kan ik die klote-muziek (waar iedereen zo weg mee loopt) wegdrukken en kan ik de stemmen tenminste verstaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:48 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te worden
He, hoe doe je dat?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik bekijk ze vaak op mijn TV, daar kan ik die klote-muziek (waar iedereen zo weg mee loopt) wegdrukken en kan ik de stemmen tenminste verstaan.
Ja dat suggereerde idd dat ze ook haar vorige leven op die planeet herinnerdequote:Waarom had Dee die spulletjes van de Aarde mee naar haar kluis genomen? Dacht ze dat ze een Cylon of was gewoon depressief? Iedereen die iets oppakte kreeg flashbacks en zij misschien ook. Misschien wilde ze resurrected worden, ze keek iig wel blij toen ze zichzelf neer schoot.
Hoezo die conclusie?quote:Kara is dus geen Cylon
Misschien dat de Cylons zelf dat makkelijk kunnen zien? Of ze zien het idd aan de botten, en die test kun je eenmaal niet op levende mensen/cylons doenquote:Ik vraag me af hoe ze dat konden zien. De mensen hadden geen betrouwbare Cylon-test (misschien die van Baltar, maar die duurde belachelijk lang en nu hadden ze in een vingerknip 250 skeletten gechecked) en als de Cylons er eentje hadden, dan hadden ze die wel gebruikt om zo sneller en eenvoudiger de final five te vinden.
Ik weet niet hoor, maar van de vele series die ik kijk en heb gekeken zit BSG vol met jargon, af en toe is het moeilijk verstaanbaar etc.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:48 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te worden
Ik geloof dat het een test was van de cylons zelf, die veel beter is dan Baltars' testje.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:21 schreef Reuzenpanda het volgende:
Hoe zijn ze er trouwens zo snel achter gekomen dat de botten op de aarde cylons waren? De final 5 zijn heel anders dan de 7 models cylons, want in seizoen 1 toen baltar die cylon test deed was ie positief bij Boomer maar volgens mij was hij negatief bij Ellen. En de final 5 waren niet lang genoeg bekend om hun DNA na te kijken en een test te ontwikkelen om de andere soort cylons te kunnen testen.
Of heb ik nou weer iets gemist? :3
Daarom ben ik ook blij met subs. Ik heb zondag zelfs al een goede versie gevonden met NL subs.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Anderson had deze aflevering ook een paar scčnes die amper verstaanbaar waren, idd bijna op fluister niveau.
Ja precies!!! Daarom mis ik vaak een hoop woorden waarna je de hele zin en dan ook meteen de hele context mist, errug onhandig bij zo'n complexe serie.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Oh, mijn vrouw ergert zich dood aan het feit dat iedereen in de serie een soort van fluistert.
Aanvoerderquote:Op maandag 19 januari 2009 08:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tja, het feit dat de batterij van de beacon bijna leeg was lijkt dat wel te onderbouwen. Sowieso, de manier waarop ze verdween leek daar al op te wijzen (via een wormhole oid). Bovendien werd ze beschreven als "bringer of final doom" of iets in die geest, dus zij zal wel de oorlog hebben veroorzaakt als dat tijdreizen klopt.
Maar dat verklaard nog steeds niet waarom ze nu nog leeft.
Alles wijst op een cyclisch verhaal nu iig.
Was daadwerkelijk een test. Hij knoeide alleen met de uitslagquote:Op maandag 19 januari 2009 17:43 schreef Asgard het volgende:
Baltars test was toch geen test. Hij zoog alles toch gewoon uit zn duim? :/ Waarom is dat nog relevant...
hmmm, zoiets heb ik ook, dat ga ik dan even uitproberen!quote:Op maandag 19 januari 2009 19:06 schreef HiZ het volgende:
@Latino, op mijn TV zit een aantal 'voorkeuren' voor het geluid. Als ik die op 'spraak' zet, dan wordt omgevingsgeluid en muziek duidelijk minder waardoor de stemmen beter te verstaan zijn. Zelfs met Baltar werkt deze truuk voor mij.
hmmm, zou wel grappig zijn als we dat met zijn allen massaal hebben genegeerd en de makers gniffelend in hun handen staan te wrijvenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Vergeten jullie trouwens dat er eigenlijk 11 cylons zijn? Nummer 7 is tot nu toe nergens te zien geweest zijn. Waarom weet ik niet. Productiefout en dat 8 een improvement zou worden ofzo. Iemand meer info misschien?
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:12 schreef Salamander het volgende:
heb ik het letterlijk uitgegild van schrik en verbazing.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe iedereen er weer helemaal in op gaat...quote:Geslacht: Man
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Vergeten jullie trouwens dat er eigenlijk 11 cylons zijn? Nummer 7 is tot nu toe nergens te zien geweest zijn. Waarom weet ik niet. Productiefout en dat 8 een improvement zou worden ofzo. Iemand meer info misschien?
Hij was weer lekker donker idd, niet een aflevering die je wilt zien als je blij wilt worden...quote:Op maandag 19 januari 2009 20:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Wat een deprimerende aflevering zeg.
Dat van de missende nummer 7 is me al eens opgevallen inderdaad.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Helemaal mee eens, niet alles hoeft goed te komen...quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Hij was weer lekker donker idd, niet een aflevering die je wilt zien als je blij wilt worden...
Want de wanhoop en het verlies van hoop was duidelijk in deze episode te voelen.
Je zou bijna zelf naar de fles grijpen.
Kijk dat zijn de series van kwaliteit, die je gewoon meetrekken in het verhaal...
Het leek wel of de enige die nuchter bleef eigenlijk degene is die zich al drie en een half seizoen lang continu liep te bezatten.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Je zou bijna zelf naar de fles grijpen.![]()
De Final Five hebben geen nummer. Alleen de Significant Seven zijn genummerd, het is dus wel vreemd dat nummer 7 is overgeslagen en Sharon Valerii nummer 8 heeft gekregen.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef pdiscs het volgende:
[..]
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?
One: Brother Cavil
Two: Leoben Conoy
Three: D'ann Biers
Four: Simon
Five: Aaron Doral
Six: Gina, Natalie, Caprica Six
Seven: ?
Eight: Sharon Valerii (Boomer), Athena
Nine: ?
Ten: ?
Eleven: ?
Twelve: ?
Dus 7, 9, 10, 11 en 12 waren onbekend. Geen idee wie welk nummer heeft, maar dan vul ik even Random in:
Nine: Colonel Saul Tigh
Ten: Chief Galen Tyrol
Eleven: Sam Anders
Twelve: Tory Fisher
En dan the final:
Seven: Elen Tigh
Afgezien van of ze het juiste nummer hebben, tel ik er dan toch echt 12...
Er zijn er geen 11, je hebt de eerste zeven 1-6 + 8 en dan de final five. Dat zijn samen 12 modellen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Lekker tegen de stroom in hč, er is geen lol meer te behalenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:36 schreef PPL het volgende:
[..]
Het leek wel of de enige die nuchter bleef eigenlijk degene is die zich al drie en een half seizoen lang continu liep te bezatten.
Ik snap wel wat je bedoelt ja. De eerste twee seizoenen zijn ook absoluut favoriet bij mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:56 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
Meer mensen die hier last van hebben?
Ja precies. De zoektocht en de ruimtegevechten enzo zijn nog wel gaaf. Maar dat gezeur over die final five komt me echt m'n neus uit en dat skip ik meestal maar gewoon.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt ja. De eerste twee seizoenen zijn ook absoluut favoriet bij mij.
Seizoen 3 en 4 hebben prima afleveringen erin zitten, maar het hele final five vraagstuk kan mij niet echt meer boeien.
Toen de eerste vier onthuld werden had ik ook zoiets van "is dit het?".
Maarja.. misschien teveel gelezen op internet...
Prisonbreak, Heroes similarities?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:56 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de eerste twee seizoenen erg gaaf vond, maar ik het nu allemaal wel heel erg soapy en vergezocht vind worden, een beetje kinderachtig zelfs. Naar mijn idee verzinnen ze de gekste dingen om de serie maar aan de gang te houden.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ja, die eerste serie werd na een tijdje ook strontvervelend. Heroes heb ik nooit gezien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 03:02 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Prisonbreak, Heroes similarities?
Dat geneuzel heb je nu niet meer, want de final five zijn nu bekend...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:43 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
[..]
Ja precies. De zoektocht en de ruimtegevechten enzo zijn nog wel gaaf. Maar dat gezeur over die final five komt me echt m'n neus uit en dat skip ik meestal maar gewoon.
Shit....ik kan niet tellen.....quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef pdiscs het volgende:
[..]
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?
One: Brother Cavil
Two: Leoben Conoy
Three: D'ann Biers
Four: Simon
Five: Aaron Doral
Six: Gina, Natalie, Caprica Six
Seven: ?
Eight: Sharon Valerii (Boomer), Athena
Nine: ?
Ten: ?
Eleven: ?
Twelve: ?
Dus 7, 9, 10, 11 en 12 waren onbekend. Geen idee wie welk nummer heeft, maar dan vul ik even Random in:
Nine: Colonel Saul Tigh
Ten: Chief Galen Tyrol
Eleven: Sam Anders
Twelve: Tory Fisher
En dan the final:
Seven: Elen Tigh
Afgezien van of ze het juiste nummer hebben, tel ik er dan toch echt 12...
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.quote:RM zei het volgende hierover:
They have found Earth. This is the Earth that the 13th Colony discovered, they christened it Earth. They found Earth.
Ze zouden weer bij elkaar komen, misschien maakt de manier waarop niet uit. In principe gaat reīncarnatie daar toch ook vanuit, dat je als groepje zielen steeds weer bij elkaar komt maar met een andere verhouding?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:45 schreef FoXje het volgende:
Tigh vader van zijn eigen vrouw![]()
Toch vraag ik me af wat die Viper van Starbuck daar nou op aarde deed. En blijft die zender 2000 jaar lang zenden? Dat geloof ik niet. Misschien heeft het verschijnen van de Viper het lanceren van de raketten op aarde veroorzaakt. Geen idee !![]()
had Starbuck niet fotos gemaakt toen ze de aarde gevonden had, daar zag je volgens mij een shot met de maan en de aarde...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef MaxiTitan het volgende:
Er blijft bij mij een gevoel dat de aarde van de '13th colony of tribe' niet onze aarde is...
[..]
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.
Misschien lees ik teveel tussen de regels, dat kan ook...
Als het toch onze aarde is dan vraag ik mij toch af in welke tijd dit zich afspeelt want er worden hier wel de vragen gesteld of wij allemaal cylons zijn maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn...
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:03 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mogelijke spoiler (alleen uit analyse bestaand materiaal)Wat nou analyse, je zag gewoon Mississippi delta staan op de battlestar wikia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het ís de aarde, het is bevestigt, en op de foto's die Starbuck maakte kon je de maan zien, ze beschreef jupiter, en vanuit die foto's en de sterrenkaart foto's van Starbuck kon Gaeta bepalen bij aankomst dat ze toch echt bij de aarde gekomen zijn.When all else fails, you always have delusion.
De Mississippi delta is een screenshot uit Crossroads II bij mijn weten. ik heb in Sometimes A Great Notion niets gezien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:19 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat nou analyse, je zag gewoon Mississippi delta staan op de battlestar wikia.![]()
Het ís de aarde, het is bevestigt, en op de foto's die Starbuck maakte kon je de maan zien, ze beschreef jupiter, en vanuit die foto's en de sterrenkaart foto's van Starbuck kon Gaeta bepalen bij aankomst dat ze toch echt bij de aarde gekomen zijn.
Ik neem aan dat hij ze referencde met de info van Starbuck en niet gezien vanaf Kobol of de scripties of wat dan ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De Mississippi delta is een screenshot uit Crossroads II bij mijn weten. ik heb in Sometimes A Great Notion niets gezien.
Starbuck heeft Earth gezien, de echte, daar. Jupiter, de foto van de maan etc.
Maar Gaeta's opmerking kon met Kobol te maken hebben, dat hoeft niet met Starbuck te maken te hebben.
Ik sluit me aan bij MaxiTitan
Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef MaxiTitan het volgende:
Er blijft bij mij een gevoel dat de aarde van de '13th colony of tribe' niet onze aarde is...
[..]
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.
Misschien lees ik teveel tussen de regels, dat kan ook...
Als het toch onze aarde is dan vraag ik mij toch af in welke tijd dit zich afspeelt want er worden hier wel de vragen gesteld of wij allemaal cylons zijn maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn...
+ De vloot heeft de aarde nu voorgoed verlaten en is op instructies van Adama op zoek naar een nieuwe earth-like planet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal heel tegenstrijdig. De dialoog is dubbelzinnig, de beelden zijn onvoldoende duidelijk, alles lijkt erop gericht te zijn dat we onzekerheid blijven houden over of dit nu wel Aarde is of niet. Probleem is alleen wel dat Moore in interviews dus gewoon zegt dat dit Aarde is en dat er geen andere Aarde gaat komen. We hebben dus geen Terra-scenario hier.
Eigenlijk is volgens mij vanaf nu het Cylon-scenario wel zo'n beetje uitgespeeld, tenzij ze een lamme oorlog aangaan met de Cavil-factie. Dat is wel logisch misschien, maar het voegt niks meer toe. De echt grote vraag is nu toch; 'wie is Kara Thrace en wie was zij?', en met een nevenvraag 'waar zijn de 2000 jaar gebleven?'.
Ze kunnen nog altijd terugkeren naar New Caprica, dan moeten ze hoogstens een oorlogje met Cavil en co uitvechten (als die daar uberhaupt nog zitten). Dat oorlogje zal er sowieso wel komen, dus daarvoor moeten ze 't niet laten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik verwacht niet dat ze zich gaan settle-en op zomaar een planeet. Daar ligt vast nog een plottwist te wachten.
Zou helemaal niet gek zijn. Baltar werd kort na New Caprica naar een basestar gestuurd vanwege een apparaat wat cylons ziek maakte. Een 13th Tribe die de planeet heeft genuked vanwege de cylons en zo'n apparaat hebben gemaakt wat zich alleen maar richt op cylons zou dan wel passend zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:32 schreef kingmob het volgende:
Adama kan ook gelijk krijgen en dat het dan blijkt dat de 13th tribe gewoon weer weg gegaan is. Misschien zijn ze zelfs al weggegaan voordat (of doordat) de cylons op mensen begonnen te lijken en dat ze daarom alleen maar cylons vonden.
Brain fart: misschien was de aanval wel van de 13th tribe
Ik zou ook even lekker verder zoeken iddquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:13 schreef FoXje het volgende:
New Caprica was anders maar een boutplaneet; niet echt een tropisch paradijs
Het zijn cycli: mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons, mensen scheppen Cylons, Cylons roeien mensheid bijna uit, mensheid hersteld zich, neemt wraak op de Cylons...quote:What would you do if we really just left you here? You'd live out your lives in peace and never trouble yourselves with thoughts of us again? Or would you raise your children with stories of the Cylon? The mechanical slaves who once did your bidding only to turn against you. Killers who committed genocide against your race. And occupiers of this city until we just ran away. Would you tell them to tell the story to their children? And to their children's children? And nurse a dream of vengeance down through the years so that one day they could just go out into the stars and hunt the Cylon once more.
Die scene was echt tekenend, qua muziek ookquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:53 schreef Migue het volgende:
Ook mooi hoe Leoben schrikt van hoe hij er bij Starbuck naast zat. Ook dat maakt alles weer zoveel keren complexer of juist niet.
2 series die het zichzelf veels te moeilijk hebben gemaakt afgelopen seizoenen, en dat terwijl BSG zoveel meer diepgang kent, méér verhaal zelfsquote:BSG blijft een van de beste series van het moment, en mensen die dit met Heroes en Prison Break vergelijken hebben het duidelijk niet helemaal begrepen.
Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:39 schreef MaxiTitan het volgende:
Hoe dan ook blijft alleen de vraag over wanneer dit dan afspeelt... Ik heb moeite met het verhaal aan ons te knopen... In het verleden kan het zich niet afgespeeld hebben want dan zijn wij ten eerste allemaal dood en ten tweede is de erfenis van een kernoorlog niet te verbergen. Erna zou betekenen dat wij de 13th tribe hebben verwelkomd en dat de aarde niet onbewoond was voordat zij aankwamen... Er zit hoe dan ook een onduidelijkheid in het verhaal waarvan ik niet zeker weet of dit nog behandeld gaat worden. Want het ziet er nu naar uit dat ze een andere planeet gaan zoeken die ze kunnen koloniseren met de daarbij behorende verhalen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Man-E-Faces het volgende:
Nu weet ik het weer. Wat een onzettende saaie "fracking" kut serie is dit.
Nou ja, als je kijkt naar de ruines en accepteert dat het gaat om de aarde dan is het nauwelijks te ontkennen dat die ruines waar ze tussen lopen de Brooklynbridge en Pier 17 (of zoiets moet voorstellen) dan speelt het zich dus minimaal 2000 jaar na nu af.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:51 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Misschien waren wij al lang de klote op en kwam de 13th tribe pas millennia later op aarde wonen?
FRACK YOU MOTHERFRACKERquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:48 schreef Man-E-Faces het volgende:
Nu weet ik het weer. Wat een onzettende saaie "fracking" kut serie is dit.
Ik heb die hele Lee/Kara lovestory nooit zo zien zitten; veel te incestueus.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:55 schreef neilpad het volgende:
DANG!
Ik had eerlijk gezegd nog een beetje moeite om er in te komen. Gelijk weer redelijk heftige shits terwijl ik de band met de karakters toch wel een beetje kwijt was. Leoben deed me de hele tijd aan Lew Ashby uit Californication denken, een serie die ik in de tussentijd heb gekeken. Overigens deed hij mij in Californication niet aan Leoben denken.
De dood van Dee zag ik eerlijk gezegd wel een klein beetje aankomen, iig toen ze zo blij aan het doen was voor haar locker. Wel een goede manier van de makers om haar snel uit het plaatje te laten verdwijnen zodat ze de hele Lee/Kara love story niet zo hoeven te haasten.
haha, dat heb ik nu ook!quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:55 schreef neilpad het volgende:
DANG!
Ik had eerlijk gezegd nog een beetje moeite om er in te komen. Gelijk weer redelijk heftige shits terwijl ik de band met de karakters toch wel een beetje kwijt was. Leoben deed me de hele tijd aan Lew Ashby uit Californication denken, een serie die ik in de tussentijd heb gekeken. Overigens deed hij mij in Californication niet aan Leoben denken.
Leuk vriendje voor Gayta.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:31 schreef Asgard het volgende:
Misschien is David Duchovny de belangrijkste, onbekende, cylon?
Hah dat zou cool zijnquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:31 schreef Asgard het volgende:
Misschien is David Duchovny de belangrijkste, onbekende, cylon?
Haha, ze zeggen precies hetzelfde als wat MaxiTitan en ik hier al riepenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:26 schreef Migue het volgende:
Voor de liefhebbers, een interessant stuk over waarom dit niet de aarde is en waar deze wel is (in de series): http://www.galactica-scie(...)know-where-earth-is/
Geen spoilers, gewoon een observatie van een kijker die hier zomaar de hele series ontrafeld kan hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Burnt to the core but not broken
Saul Tighquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Iedereen Sometimes a Great Notion al gezien?
Roslin heeft het helemaal opgegeven en bij Adama gaat het ook niet meer van harte
Het is duidelijk dat mijn held Saul Tigh de kar moet gaan trekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Racetrackquote:Op zaterdag 24 januari 2009 02:09 schreef KirkLazarus het volgende:
Iedereen heeft het altijd alleen maar over Six of Athena maar ik heb een beetje de hots voor Racetrack
![]()
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
Ik vond het nogal onwaarschijnlijk; hij is verdomme een cylon en dan kan ie niet eens zoiets basaals als persoonlijke voornaamwoorden uit elkaar houden? Niet erg logisch. Ik vond Chief al niks, maar wat de schrijvers nu doen met Tyrol slaat echt alles. Ik vond deze aflevering trouwens 3 keer niks, het was weer terug naar de ergste filler episodes van voorheen met oninteressant intern politiek gedoe.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:26 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik vond dat wij/zij gedoe van Tyrol wel sneu
Dacht toch dat zijn loyaliteit nog wel bij de Colonials zou liggen.
Deze aflevering was een duidelijk opzet voor wat komen gaat. Volgende week barst de hel los vrees ik. Volgende week gaan we zien hoever Adama zich aan the Oath gaat houden.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik vond het nogal onwaarschijnlijk; hij is verdomme een cylon en dan kan ie niet eens zoiets basaals als persoonlijke voornaamwoorden uit elkaar houden? Niet erg logisch. Ik vond Chief al niks, maar wat de schrijvers nu doen met Tyrol slaat echt alles. Ik vond deze aflevering trouwens 3 keer niks, het was weer terug naar de ergste filler episodes van voorheen met oninteressant intern politiek gedoe.
jaaaaaaquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:04 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Die scene was echt tekenend, qua muziek ook:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het allemaal klopt tenminste het zal niet de eerste keer zijn dat een serie/aflevering helemaal over-geanalyseerd wordt.Maar goed, dat maakt voor mij niet uit, ik blijf uitkijken naar de volgende aflevering.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
Niet te diep over nadenken is de beste bescherming in dit geval...quote:Op zondag 25 januari 2009 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Meer mensen die die laatste scčne maar niet van het netvlies krijgen?
Old people having sex...![]()
![]()
Dat is het hem juist, ze weten niet dat het SOL (=ons zonnestelsel) is omdat ze geen scan hebben uitgevoerd toen ze er waren... Ze hadden immers wel wat betere dingen te doen dan sightseeing.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.quote:
Ik dacht het capitool te herkennenquote:Op maandag 19 januari 2009 10:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou ook nog kunnen dat de mensheid ooit werd "gemaakt" door cylons met ergens een ingebouwde trigger om ooit zelf cylons te gaan bouwen, dat die final five daar ooit mee begonnen zijn en ervoor zorgden dat ze elke keer mee terug keerden. Genoeg mogelijkheden. Ik betwijfel wel dat het iets met tijdreizen te maken heeft, dat ze dat er ook nog eens gaan bij betrekken.
De theorie dat het zich in het verleden afspeelt, dat ze duizenden jaren geleden op "onze" aarde terecht kwamen en dat Baltar Jezus is, lijkt iig. van de baan.
pas 3,5 jaarquote:Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef Mirel het volgende:
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?quote:Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
quote:Op zondag 25 januari 2009 20:49 schreef Mirel het volgende:
Roslin kwam niet menselijk over met haar kale knar LOL
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?
quote:Op zondag 25 januari 2009 22:58 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.
Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke.Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.
Ik bedoel dit hele gedoe over nep-Aarde met bijna goede sterrenhemel en jumps naar hier en daar met Jupiters en Titans en nog wat sterrenhemels...quote:Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef Mirel het volgende:
[..]
De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.
Dat hoeft natuurlijk niet perse, als het Tylium schip aan de andere kant van de zon was gesprongen dan kan het makkelijk zijn dat de aarde in die tijd verstopt zit achter de zon (aan de andere kant). Ik ga er vanuit dat ze maar een paar uur hebben duimpje zitten draaien daar op die plek totdat Zarek ging 'praten'. SOL is gigantisch en de planeten zijn mini op de schaal van SOL. Je ziet die blauwe knikker alleen als je in de buurt ervan jumpt anders is het niet moeilijk om hem over het hoofd te zien. Zeker als je niet actief zoekt naar een planeet maar gewoon zit te wachten in 'deep space' van SOL...quote:Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.
Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.
Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
Het is niet zo serieus hoor, Ron Moore zei het volgende hierover in het interview. (wederom spoilers! voor paar zielen die de afgelopen aflevering nog niet hebben gezienquote:Op maandag 26 januari 2009 08:55 schreef Reuzenpanda het volgende:
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin?Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?
Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig![]()
Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
quote:Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef MaxiTitan het volgende:ah dankje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had nog geen tijd het interview te lezen
*gelijk ge-bookmarked*
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
quote:In the quorum scene, Zarek makes a lot of good points about Adama and Roslin’s leadership (and if I were Jane Schmoe in the fleet, I’d be shocked that suddenly now we’re BFFs with the Cylons, even to the point that we’re putting their technology in our ships. Seriously?)
Onze Aarde komt zeker wel voor. Denk maar aan de laatste scene van Crossroads II (laatste afleverings seizoen 3). Daarin is duidelijk onze Aarde te zien.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.
Ook al is Zarek zijn reactie begrijpelijk en vertegenwoordigd hij daarmee waarschijnlijk een groot deel van de burgers in de vloot:quote:Op maandag 26 januari 2009 17:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
Tijdens oorlog moet de leider meer vrijheid hebben maat dat betekend niet dat de volledige democratie in de ijskast kan. En zomaar nieuwe(vreemde) technologie installeren is een grote stap, wie weet of de Cylons misschien een geheim systeempje er bij doen?.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Inderdaad...quote:Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Wordt tijd dat ze hem door de airlock naar buiten laten wandelen, hij kan wel wat frisse ruimte gebruiken...quote:
quote:[b]Op dinsdag 27 januari 2009 00:19
Odama
Achja, precies hetzelfde wat CDA en VVD doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Dat staat hier ook niet ter discussie (of Adama & Roslin er rechtvaardig zitten want dat is gewoon helder)...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.
Evenals Monacoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef kingmob het volgende:
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
Dat wel, maar de regeringsvorm is een dictatuur, de enige absolute vorst van Europaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
Dat is idd een geldige vraag. Die dan ook vaak impliciet gesteld wordt in het BSG universum om OT te blijven.quote:
New Caprica was achteraf zo gek nog niet, áls ze wat meer aan opbouw hadden gedaan.. Nu moeten ze snel op zoek naar een planeet waar ze kunnen leven.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef planethugo het volgende:
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
Ze had Gaeta al een klap op zijn muil moeten geven toen hij zo in de mess hall beetje stoer aan het doen was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Hoop wel dat starbuck snel ene kogel door gaeta's hoofd jaagt.
Echt vrouwelijk is ze niet idd...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:02 schreef Asgard het volgende:
Ik vind Starbuck veel irritanter dan Gaeta hoor.
Vies manwijf
Ja, hoi, ik zou de earth-verhaallijn niet als afgesloten beschouwen. Er zijn her en der aanwijzingen dat de 13th tribe zich misschien niet op 'onze' aarde bevond.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:48 schreef delapoko het volgende:
Jammer dat het anders is gelopen dan ik verwachtte. Ik dacht dat ze op aarde terecht zouden komen van voor de bronze tijd. Zij zouden dan de goden zijn zeg maar die we nu kennen uit de mythes. Het zou leuk zijn geweest dat zij bijvoorbeeld degenen zouden zijn die de taal van de mensen op aarde zouden verwarren zodat ze neer konden dalen.
same here, vind ze ook erg mooiquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:11 schreef MaxiTitan het volgende:
Op een of andere manier fascineren mij de Botanical Cruiser en de Zephyr (dat ronddraaiende schip) heel erg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die schepen hebben iets speciaals imo.
Ik vind het mooi om die boompjes enzo door de glazen koepels te zien, een stukje van thuis in een vijandige omgeving. Het verbaast mij ook dat hij het zolang heeft uitgehouden, je zou verwachten dat die koepels uitermate kwetsbaar zijn.
Ronddraaiende ruimteschepen hebben altijd mijn andacht boven de andere ruimteschepen, ik weet niet waarom...
Misschien omdat onze eerste echte ruimteschip ook een dergelijke roterende sectie gaat krijgen voor lange ruimtereizen om zwaartekracht te simuleren dmv de centrifugale krachten. Heel erg sci-fi en menselijk.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:43 schreef KirkLazarus het volgende:
Het is voor de mensen in de vloot jammer dat ze Cloud 9 niet meer hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmmm....quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:
Als we toch plaatjes aan het plaatsen zijn, doe ik even "gezellig" mee:
[ afbeelding ]
Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. Evenals dat rare schip met dat "wiel" erom heen (ja, ik kan het ook niet anders omschrijven).quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Cloud 9 ging kapot aan het einde van seizoen twee door een nuke van Gina.
Één Botanical Cruiser hebben ze nog, de andere werd tijdens de miniseries inderdaad door de Cylons neergehaald.
Ik vind dat ze er zo wel heel aardig uit ziet. Ze is geen Racetrack, maar dat die vergelijking zouden wel meer dames verliezenquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:34 schreef PPL het volgende:
[..]
Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:59 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. .
Kben benieuwdquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie ook altijd de Starbuck uit de mini-series voor me.. met die sigaar :S
edit: voor het nieuwe deel heb ik de OP op een aantal punten gewijzigd. Werd weer eens tijd na 2 jaar.
Ik zou haar mijn bed niet uitschoppen hoorquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:
Als we toch plaatjes aan het plaatsen zijn, doe ik even "gezellig" mee:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |