Ik zeg alleen, iemand in dit topic dacht dus dat ze alle 5 bedoelde. Maar dat heeft ze nooit gezegd, ze zei alleen dat ze ze voelde, niet of het er 4 of 5 warenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:02 schreef planethugo het volgende:
[..]
Klopt maar als Ellen TIgh toen al dood was, dan kon ze haar ook niet voelen
er was bij mijn versie trouwens geen introliedje en dus ook geen tekst: in search for a home... called earth, zou dat nog iets te betekenen hebben, ze zijn nu niet meer op zoek dus
Keira? Kara bedoel jequote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:45 schreef Hendrik_ het volgende:
Dat was... wow, Keira die zichzelf cremeert. That's a picture alright![]()
Waarom het Ellen is geworden staat hier uitgelegd...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:13 schreef Hendrik_ het volgende:
Ellen, en waarom niet ook Kara & misschien zelfs Dualla?
Mwha, ze konden zien aan de botten dat het Cylons waren, dus geheel organisch zijn ze nooit geworden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard is net die ene waarvan ik had gehoopt dat die zeker niet de 12e zou zijn, de 12e.
Die cylons werden gebouwd door mensen en na een tijdje werden ze bewust/zelfstandig en kwamen ze in opstand, een jaar of 50 geleden. Hoe kan die 13e stam van 2.000 jaar geleden dan cylons zijn?
Tenzij het een vicieuze cirkel is waarbij mensen cylons bouwen, cylons in opstand komen en de mensheid uitmoorden, de cylons daarna trachten menselijker te worden tot ze na een tijd helemaal "organisch" zijn, hun voorgeschiedenis na generaties en generaties vergeten om terug helemaal mens te worden en terug cylons te gaan bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
Ik vraag me af hoe ze dat konden zien. De mensen hadden geen betrouwbare Cylon-test (misschien die van Baltar, maar die duurde belachelijk lang en nu hadden ze in een vingerknip 250 skeletten gechecked) en als de Cylons er eentje hadden, dan hadden ze die wel gebruikt om zo sneller en eenvoudiger de final five te vinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:48 schreef Hendrik_ het volgende:
Mwha, ze konden zien aan de botten dat het Cylons waren, dus geheel organisch zijn ze nooit geworden.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:50 schreef Sharkdoggie het volgende:
Toch maar voor de zekerheid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij de meesten leefde het idee dat de FC iets speciaals moest zijn. Maar dat hoefde natuurlijk niet. Als Ellen gewoon geleefd had dan was ze ook geactiveerd door All Along The Watchtower.
Ik vind dat RDM voor een mooie oplossing kiest zo. En het maakt de dood van Ellen voor Tigh nóg pijnlijker. Al >2000 jaar soulmates en hij heeft haar gedood.
Maar wat een kerel die Tigh, hij is al héél lang één van mijn favoriete personages, en hij wordt met het seizoen mooier. Ik vond het eerst jammer dat hij een Cylon was totdat hij zei "My name is Saul Tigh. I'm an officer in the Colonial Fleet. Whatever else I am, whatever else it means, that's the man I want to be." Niemand is zo trouw, niemand heeft dat eergevoel en ondanks alles blijft hij aan Adama's zijde en blijft hij doorgaan. Voor mij is Tigh de ware held van deze serie.
Col. Saul Tigh![]()
Ain't that the frakkin' truth.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:35 schreef KirkLazarus het volgende:
Maar wat een kerel die Tigh, hij is al héél lang één van mijn favoriete personages, en hij wordt met het seizoen mooier. Ik vond het eerst jammer dat hij een Cylon was totdat hij zei "My name is Saul Tigh. I'm an officer in the Colonial Fleet. Whatever else I am, whatever else it means, that's the man I want to be." Niemand is zo trouw, niemand heeft dat eergevoel en ondanks alles blijft hij aan Adama's zijde en blijft hij doorgaan. Voor mij is Tigh de ware held van deze serie.
Col. Saul Tigh
Amen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:21 schreef Dalamar het volgende:
[..]
Ain't that the frakkin' truth.
Meesterlijk personage en meesterlijk weggezet. Na alle shit die hij heeft meegemaakt, drank, marteling, ombrengen van z'n eigen vrouw, erachter komen dat je precies hetgeen bent wat je zo vreselijk haat, een Cylon dus, uitgekostst door je allerbeste vriend die je al jaren kent.
En Saul Tigh schud het van zich af en doet wat hij moet doen. Hij is de XO.
Die blik in z'n ogen toen hij erachter kwam dat Ellen alles doorvertelde aan de Cylons (op New Caprica)... bizar goed geacteerd.
Anyway, deze episode... een aantal dingen gebeuren er die je zeker niet verwacht, een aantal dingen die je zeker niet wilt, een aantal dingen die je anders had willen zien. Een hele donkere aflevering die erg veel indruk op me heeft gemaakt.
De vraag is natuurlijk voor hoelangquote:Op zaterdag 17 januari 2009 22:51 schreef dapluiz het volgende:
Maargoed, Ellen is dus de 5e en dood, hebben ze ook weinig aan
Ze doet toch gewoon aan respawnen?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk voor hoelang.
Daarna een staaltje reverse engineering net als in The Terminator (T2: Judgement Day).quote:Op zondag 18 januari 2009 00:10 schreef KirkLazarus het volgende:
Ze zijn gekloond en hun herinneringen zijn in die kloons opgeslagen, daarna zijn ze in stasis aan boord van een ruimteschip de ruimte in geschoten totdat ze door iemand van de Twelve Colonies ontdekt en gewekt zijn.
Dat heb je bijna goed begrepen. We zitten al een jaar in het laatste seizoen. We hebben alleen een pauze van een half jaar gehadquote:Op zondag 18 januari 2009 10:32 schreef Napalm het volgende:
Net de mini serie voor het eerst bekeken en meteen verslaafd.
Begrijp ik goed dat het komende seizoen het laatste wordt? Ik wilde de verzamelbox DVDs op de kop tikken maar dan lijkt het me handiger nog even te wachten?
Hoe het precies ziet weet ik natuurlijk ook niet. Maar het lijkt me idd een vicieuze cirkel. "All this has happened before, and will happen again" Of zoals D'Anna zei: "You know, all this is just gonna happen again and again and again. So i'm getting off this merry-go-round."quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard is net die ene waarvan ik had gehoopt dat die zeker niet de 12e zou zijn, de 12e.
Die cylons werden gebouwd door mensen en na een tijdje werden ze bewust/zelfstandig en kwamen ze in opstand, een jaar of 50 geleden. Hoe kan die 13e stam van 2.000 jaar geleden dan cylons zijn?
Tenzij het een vicieuze cirkel is waarbij mensen cylons bouwen, cylons in opstand komen en de mensheid uitmoorden, de cylons daarna trachten menselijker te worden tot ze na een tijd helemaal "organisch" zijn, hun voorgeschiedenis na generaties en generaties vergeten om terug helemaal mens te worden en terug cylons te gaan bouwen.
Door naar de straling te kijken?quote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd?
Da's alleen maar positief. Nou nog een ICBM die als deity symbol wordt gebruikt door een stelletje mutantenquote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Goede aflevering, maar ik twijfel nog of Ellen inderdaad wel de 5e Cylon is. Ik kreeg bij deze aflevering wel een sterk "Planet of the Apes" gevoel (de eerste, originele versie).
Halveringstijd van straling en zo. Is vrij makkelijk te meten.quote:Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd? En als Tigh en de andere 3 Cylons aan boord opnieuw zijn geboren, waar zijn ze dan de hele tijd geweest, 2000 jaar is een lange tijd. Is de hele vloot soms op een of andere manier naar de toekomst getransporteerd en vinden ze zichzelf terug?
Gewoon van de jonkos afblijvenquote:Op zondag 18 januari 2009 19:19 schreef Young_David het volgende:
Ik denk trouwens dat ik de Final Cylon ben, ik hoor de hele tijd All Along the Watchtower in m'n hoofd
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:09 schreef Hendrik_ het volgende:
Overigens, de Final 5 wisten dus in hun vorige leven dat ze cylons waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |