Hoe het precies ziet weet ik natuurlijk ook niet. Maar het lijkt me idd een vicieuze cirkel. "All this has happened before, and will happen again" Of zoals D'Anna zei: "You know, all this is just gonna happen again and again and again. So i'm getting off this merry-go-round."quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard is net die ene waarvan ik had gehoopt dat die zeker niet de 12e zou zijn, de 12e.
Die cylons werden gebouwd door mensen en na een tijdje werden ze bewust/zelfstandig en kwamen ze in opstand, een jaar of 50 geleden. Hoe kan die 13e stam van 2.000 jaar geleden dan cylons zijn?
Tenzij het een vicieuze cirkel is waarbij mensen cylons bouwen, cylons in opstand komen en de mensheid uitmoorden, de cylons daarna trachten menselijker te worden tot ze na een tijd helemaal "organisch" zijn, hun voorgeschiedenis na generaties en generaties vergeten om terug helemaal mens te worden en terug cylons te gaan bouwen.
Door naar de straling te kijken?quote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd?
Da's alleen maar positief. Nou nog een ICBM die als deity symbol wordt gebruikt door een stelletje mutantenquote:Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef Karina het volgende:
Goede aflevering, maar ik twijfel nog of Ellen inderdaad wel de 5e Cylon is. Ik kreeg bij deze aflevering wel een sterk "Planet of the Apes" gevoel (de eerste, originele versie).
Halveringstijd van straling en zo. Is vrij makkelijk te meten.quote:Wat ik me afvraag (of misschien heb ik dag gemist) is, hoe ze weten dat het 2000 jaar geleden is gebeurd? En als Tigh en de andere 3 Cylons aan boord opnieuw zijn geboren, waar zijn ze dan de hele tijd geweest, 2000 jaar is een lange tijd. Is de hele vloot soms op een of andere manier naar de toekomst getransporteerd en vinden ze zichzelf terug?
Gewoon van de jonkos afblijvenquote:Op zondag 18 januari 2009 19:19 schreef Young_David het volgende:
Ik denk trouwens dat ik de Final Cylon ben, ik hoor de hele tijd All Along the Watchtower in m'n hoofd
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:09 schreef Hendrik_ het volgende:
Overigens, de Final 5 wisten dus in hun vorige leven dat ze cylons waren?
Tja, het feit dat de batterij van de beacon bijna leeg was lijkt dat wel te onderbouwen. Sowieso, de manier waarop ze verdween leek daar al op te wijzen (via een wormhole oid). Bovendien werd ze beschreven als "bringer of final doom" of iets in die geest, dus zij zal wel de oorlog hebben veroorzaakt als dat tijdreizen klopt.quote:Op maandag 19 januari 2009 07:44 schreef Karina het volgende:
Kara moet toch ook een Cylon zijn? Hoe had ze anders zichzelf kunnen vinden op die planeet, alhoewel het natuurlijk wel vreemd is dat ze dood in dat vliegtuigje lag, volgens mij worden vliegtuigen niet "herboren". Ik blijf denken dat er iets is met tijdreizen.
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te wordenquote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Subscene heeft de subs nog niet, da's wel jammer
Andere subs-website al wel?
Ik bekijk ze vaak op mijn TV, daar kan ik die klote-muziek (waar iedereen zo weg mee loopt) wegdrukken en kan ik de stemmen tenminste verstaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:48 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te worden
He, hoe doe je dat?quote:Op maandag 19 januari 2009 10:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik bekijk ze vaak op mijn TV, daar kan ik die klote-muziek (waar iedereen zo weg mee loopt) wegdrukken en kan ik de stemmen tenminste verstaan.
Ja dat suggereerde idd dat ze ook haar vorige leven op die planeet herinnerdequote:Waarom had Dee die spulletjes van de Aarde mee naar haar kluis genomen? Dacht ze dat ze een Cylon of was gewoon depressief? Iedereen die iets oppakte kreeg flashbacks en zij misschien ook. Misschien wilde ze resurrected worden, ze keek iig wel blij toen ze zichzelf neer schoot.
Hoezo die conclusie?quote:Kara is dus geen Cylon
Misschien dat de Cylons zelf dat makkelijk kunnen zien? Of ze zien het idd aan de botten, en die test kun je eenmaal niet op levende mensen/cylons doenquote:Ik vraag me af hoe ze dat konden zien. De mensen hadden geen betrouwbare Cylon-test (misschien die van Baltar, maar die duurde belachelijk lang en nu hadden ze in een vingerknip 250 skeletten gechecked) en als de Cylons er eentje hadden, dan hadden ze die wel gebruikt om zo sneller en eenvoudiger de final five te vinden.
Ik weet niet hoor, maar van de vele series die ik kijk en heb gekeken zit BSG vol met jargon, af en toe is het moeilijk verstaanbaar etc.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:48 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
sjit zeg, zonder subs mis ik echt heel veel, volgens mij begin ik doof te worden
Ik geloof dat het een test was van de cylons zelf, die veel beter is dan Baltars' testje.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:21 schreef Reuzenpanda het volgende:
Hoe zijn ze er trouwens zo snel achter gekomen dat de botten op de aarde cylons waren? De final 5 zijn heel anders dan de 7 models cylons, want in seizoen 1 toen baltar die cylon test deed was ie positief bij Boomer maar volgens mij was hij negatief bij Ellen. En de final 5 waren niet lang genoeg bekend om hun DNA na te kijken en een test te ontwikkelen om de andere soort cylons te kunnen testen.
Of heb ik nou weer iets gemist? :3
Daarom ben ik ook blij met subs. Ik heb zondag zelfs al een goede versie gevonden met NL subs.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Anderson had deze aflevering ook een paar scènes die amper verstaanbaar waren, idd bijna op fluister niveau.
Ja precies!!! Daarom mis ik vaak een hoop woorden waarna je de hele zin en dan ook meteen de hele context mist, errug onhandig bij zo'n complexe serie.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Oh, mijn vrouw ergert zich dood aan het feit dat iedereen in de serie een soort van fluistert.
Aanvoerderquote:Op maandag 19 januari 2009 08:06 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tja, het feit dat de batterij van de beacon bijna leeg was lijkt dat wel te onderbouwen. Sowieso, de manier waarop ze verdween leek daar al op te wijzen (via een wormhole oid). Bovendien werd ze beschreven als "bringer of final doom" of iets in die geest, dus zij zal wel de oorlog hebben veroorzaakt als dat tijdreizen klopt.
Maar dat verklaard nog steeds niet waarom ze nu nog leeft.
Alles wijst op een cyclisch verhaal nu iig.
Was daadwerkelijk een test. Hij knoeide alleen met de uitslagquote:Op maandag 19 januari 2009 17:43 schreef Asgard het volgende:
Baltars test was toch geen test. Hij zoog alles toch gewoon uit zn duim? :/ Waarom is dat nog relevant...
hmmm, zoiets heb ik ook, dat ga ik dan even uitproberen!quote:Op maandag 19 januari 2009 19:06 schreef HiZ het volgende:
@Latino, op mijn TV zit een aantal 'voorkeuren' voor het geluid. Als ik die op 'spraak' zet, dan wordt omgevingsgeluid en muziek duidelijk minder waardoor de stemmen beter te verstaan zijn. Zelfs met Baltar werkt deze truuk voor mij.
hmmm, zou wel grappig zijn als we dat met zijn allen massaal hebben genegeerd en de makers gniffelend in hun handen staan te wrijvenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Vergeten jullie trouwens dat er eigenlijk 11 cylons zijn? Nummer 7 is tot nu toe nergens te zien geweest zijn. Waarom weet ik niet. Productiefout en dat 8 een improvement zou worden ofzo. Iemand meer info misschien?
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:12 schreef Salamander het volgende:
heb ik het letterlijk uitgegild van schrik en verbazing.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe iedereen er weer helemaal in op gaat...quote:Geslacht: Man
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Vergeten jullie trouwens dat er eigenlijk 11 cylons zijn? Nummer 7 is tot nu toe nergens te zien geweest zijn. Waarom weet ik niet. Productiefout en dat 8 een improvement zou worden ofzo. Iemand meer info misschien?
Hij was weer lekker donker idd, niet een aflevering die je wilt zien als je blij wilt worden...quote:Op maandag 19 januari 2009 20:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Wat een deprimerende aflevering zeg.
Dat van de missende nummer 7 is me al eens opgevallen inderdaad.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Helemaal mee eens, niet alles hoeft goed te komen...quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Hij was weer lekker donker idd, niet een aflevering die je wilt zien als je blij wilt worden...
Want de wanhoop en het verlies van hoop was duidelijk in deze episode te voelen.
Je zou bijna zelf naar de fles grijpen.
Kijk dat zijn de series van kwaliteit, die je gewoon meetrekken in het verhaal...
Het leek wel of de enige die nuchter bleef eigenlijk degene is die zich al drie en een half seizoen lang continu liep te bezatten.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Je zou bijna zelf naar de fles grijpen.![]()
De Final Five hebben geen nummer. Alleen de Significant Seven zijn genummerd, het is dus wel vreemd dat nummer 7 is overgeslagen en Sharon Valerii nummer 8 heeft gekregen.quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef pdiscs het volgende:
[..]
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?
One: Brother Cavil
Two: Leoben Conoy
Three: D'ann Biers
Four: Simon
Five: Aaron Doral
Six: Gina, Natalie, Caprica Six
Seven: ?
Eight: Sharon Valerii (Boomer), Athena
Nine: ?
Ten: ?
Eleven: ?
Twelve: ?
Dus 7, 9, 10, 11 en 12 waren onbekend. Geen idee wie welk nummer heeft, maar dan vul ik even Random in:
Nine: Colonel Saul Tigh
Ten: Chief Galen Tyrol
Eleven: Sam Anders
Twelve: Tory Fisher
En dan the final:
Seven: Elen Tigh
Afgezien van of ze het juiste nummer hebben, tel ik er dan toch echt 12...
Er zijn er geen 11, je hebt de eerste zeven 1-6 + 8 en dan de final five. Dat zijn samen 12 modellen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:53 schreef Mirel het volgende:
Lekker tegen de stroom in hè, er is geen lol meer te behalenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:36 schreef PPL het volgende:
[..]
Het leek wel of de enige die nuchter bleef eigenlijk degene is die zich al drie en een half seizoen lang continu liep te bezatten.
Ik snap wel wat je bedoelt ja. De eerste twee seizoenen zijn ook absoluut favoriet bij mij.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:56 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
Meer mensen die hier last van hebben?
Ja precies. De zoektocht en de ruimtegevechten enzo zijn nog wel gaaf. Maar dat gezeur over die final five komt me echt m'n neus uit en dat skip ik meestal maar gewoon.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt ja. De eerste twee seizoenen zijn ook absoluut favoriet bij mij.
Seizoen 3 en 4 hebben prima afleveringen erin zitten, maar het hele final five vraagstuk kan mij niet echt meer boeien.
Toen de eerste vier onthuld werden had ik ook zoiets van "is dit het?".
Maarja.. misschien teveel gelezen op internet...
Prisonbreak, Heroes similarities?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 01:56 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de eerste twee seizoenen erg gaaf vond, maar ik het nu allemaal wel heel erg soapy en vergezocht vind worden, een beetje kinderachtig zelfs. Naar mijn idee verzinnen ze de gekste dingen om de serie maar aan de gang te houden.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ja, die eerste serie werd na een tijdje ook strontvervelend. Heroes heb ik nooit gezien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 03:02 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Prisonbreak, Heroes similarities?
Dat geneuzel heb je nu niet meer, want de final five zijn nu bekend...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 02:43 schreef AlexJ.Murphy het volgende:
[..]
Ja precies. De zoektocht en de ruimtegevechten enzo zijn nog wel gaaf. Maar dat gezeur over die final five komt me echt m'n neus uit en dat skip ik meestal maar gewoon.
Shit....ik kan niet tellen.....quote:Op maandag 19 januari 2009 21:20 schreef pdiscs het volgende:
[..]
"Ze" hebben het toch altijd over 12 cylons? Of vergis ik me?
One: Brother Cavil
Two: Leoben Conoy
Three: D'ann Biers
Four: Simon
Five: Aaron Doral
Six: Gina, Natalie, Caprica Six
Seven: ?
Eight: Sharon Valerii (Boomer), Athena
Nine: ?
Ten: ?
Eleven: ?
Twelve: ?
Dus 7, 9, 10, 11 en 12 waren onbekend. Geen idee wie welk nummer heeft, maar dan vul ik even Random in:
Nine: Colonel Saul Tigh
Ten: Chief Galen Tyrol
Eleven: Sam Anders
Twelve: Tory Fisher
En dan the final:
Seven: Elen Tigh
Afgezien van of ze het juiste nummer hebben, tel ik er dan toch echt 12...
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.quote:RM zei het volgende hierover:
They have found Earth. This is the Earth that the 13th Colony discovered, they christened it Earth. They found Earth.
Ze zouden weer bij elkaar komen, misschien maakt de manier waarop niet uit. In principe gaat reïncarnatie daar toch ook vanuit, dat je als groepje zielen steeds weer bij elkaar komt maar met een andere verhouding?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:45 schreef FoXje het volgende:
Tigh vader van zijn eigen vrouw![]()
Toch vraag ik me af wat die Viper van Starbuck daar nou op aarde deed. En blijft die zender 2000 jaar lang zenden? Dat geloof ik niet. Misschien heeft het verschijnen van de Viper het lanceren van de raketten op aarde veroorzaakt. Geen idee !![]()
had Starbuck niet fotos gemaakt toen ze de aarde gevonden had, daar zag je volgens mij een shot met de maan en de aarde...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:58 schreef MaxiTitan het volgende:
Er blijft bij mij een gevoel dat de aarde van de '13th colony of tribe' niet onze aarde is...
[..]
Er wordt niet gezegd dat het onze aarde is en het enige moment dat wij de aarde als onze aarde hebben gezien was in de aflevering toen Kara Thrace terug kwam in een splinternieuwe Viper. Het kan gewoon een planeet zijn die de 13th tribe aarde heeft genoemd. Want van de keren dat wij de planeet hebben gezien was er geen maan en/of waren er geen andere herkenningspunten te zien.
Misschien lees ik teveel tussen de regels, dat kan ook...
Als het toch onze aarde is dan vraag ik mij toch af in welke tijd dit zich afspeelt want er worden hier wel de vragen gesteld of wij allemaal cylons zijn maar dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn...
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:03 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Mogelijke spoiler (alleen uit analyse bestaand materiaal)Wat nou analyse, je zag gewoon Mississippi delta staan op de battlestar wikia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het ís de aarde, het is bevestigt, en op de foto's die Starbuck maakte kon je de maan zien, ze beschreef jupiter, en vanuit die foto's en de sterrenkaart foto's van Starbuck kon Gaeta bepalen bij aankomst dat ze toch echt bij de aarde gekomen zijn.When all else fails, you always have delusion.
De Mississippi delta is een screenshot uit Crossroads II bij mijn weten. ik heb in Sometimes A Great Notion niets gezien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:19 schreef Mirel het volgende:
[..]
Wat nou analyse, je zag gewoon Mississippi delta staan op de battlestar wikia.![]()
Het ís de aarde, het is bevestigt, en op de foto's die Starbuck maakte kon je de maan zien, ze beschreef jupiter, en vanuit die foto's en de sterrenkaart foto's van Starbuck kon Gaeta bepalen bij aankomst dat ze toch echt bij de aarde gekomen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |