abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 21:00:40 #226
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65398498
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
When all else fails, you always have delusion.
pi_65398771
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef Mirel het volgende:
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
pas 3,5 jaar bsg
6 jaar stargate (toen ging ik de boxen maar kopen )
Stargate werd minder en hard goede verhalen dus de miniserie gekeken op veronica en gelijk heel de meuk gedownload.
Maar heb nu pas mijn icoon in de op gezet (wiki ligt er uit trouwens )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 25 januari 2009 @ 21:52:49 #228
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65400346
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?
pi_65400858
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:49 schreef Mirel het volgende:
Roslin kwam niet menselijk over met haar kale knar LOL

Ze deed mij denken aan Da'an uit EFC
  zondag 25 januari 2009 @ 22:15:53 #230
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65401212
Euh mijn post was iets raar. Ik bedoelde dat ik je wel ken van de stargate topics en je hier zag. Maar dat begreep je dus al. Ik begon BSG te kijken toen seizoen 3 al volledig uitgezonden was.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:58:07 #231
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65402993
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:52 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?

Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.

Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke. Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 25 januari 2009 @ 23:25:02 #232
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65403996
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:58 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.

Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke. Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.

Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.

Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.

Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
  maandag 26 januari 2009 @ 00:07:40 #233
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65405548
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef Mirel het volgende:

[..]

De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.
Ik bedoel dit hele gedoe over nep-Aarde met bijna goede sterrenhemel en jumps naar hier en daar met Jupiters en Titans en nog wat sterrenhemels...
  maandag 26 januari 2009 @ 00:25:22 #234
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65406247
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.

Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.

Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
Dat hoeft natuurlijk niet perse, als het Tylium schip aan de andere kant van de zon was gesprongen dan kan het makkelijk zijn dat de aarde in die tijd verstopt zit achter de zon (aan de andere kant). Ik ga er vanuit dat ze maar een paar uur hebben duimpje zitten draaien daar op die plek totdat Zarek ging 'praten'. SOL is gigantisch en de planeten zijn mini op de schaal van SOL. Je ziet die blauwe knikker alleen als je in de buurt ervan jumpt anders is het niet moeilijk om hem over het hoofd te zien. Zeker als je niet actief zoekt naar een planeet maar gewoon zit te wachten in 'deep space' van SOL...

Voor de rest verwijs ik je toch echt door naar Galactica Science, het is gewoon geniaal hoe het daar is geanalyseerd. Heel dat sterrenbeelden verhaal staat daar 'wetenschappelijk' uitgelegd enzo volledig beargumenteerd met voorbeelden. Het bewijs stapelt zich op.

Maar goed, je kan ook de afleveringen afwachten.
MaxiTitan City
pi_65410260
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin? Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?

Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig

Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  maandag 26 januari 2009 @ 10:42:40 #236
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65412502
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:55 schreef Reuzenpanda het volgende:
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin? Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?

Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig

Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
Het is niet zo serieus hoor, Ron Moore zei het volgende hierover in het interview. (wederom spoilers! voor paar zielen die de afgelopen aflevering nog niet hebben gezien )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaxiTitan City
pi_65417026
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef MaxiTitan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah dankje! Ik had nog geen tijd het interview te lezen *gelijk ge-bookmarked*
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  maandag 26 januari 2009 @ 17:31:43 #238
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65426394
quote:
In the quorum scene, Zarek makes a lot of good points about Adama and Roslin’s leadership (and if I were Jane Schmoe in the fleet, I’d be shocked that suddenly now we’re BFFs with the Cylons, even to the point that we’re putting their technology in our ships. Seriously?)
Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 januari 2009 @ 17:35:03 #239
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65426520
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Onze Aarde komt zeker wel voor. Denk maar aan de laatste scene van Crossroads II (laatste afleverings seizoen 3). Daarin is duidelijk onze Aarde te zien.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:52:26 #240
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65427057
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:31 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
Ook al is Zarek zijn reactie begrijpelijk en vertegenwoordigd hij daarmee waarschijnlijk een groot deel van de burgers in de vloot:
Het blijft mij onduidelijk wat hij dan wél wil. Tom Zarek is een karakter die met name tegen de Adama/Roslin administration schopt, maar een echt alternatief wordt hem in de serie vaak niet toebedeeld.
Wil hij de tijdelijke alliance met de Cylons dan een halt toeroepen? Afsplitsen en zelf een planeet zoeken, of op de locatie van de 13th tribe blijven?

Daarnaast betwijfel ik of Zarek echt het beste voor heeft met zijn volk. Hij lijkt mij in de eerste plaats iemand die het beste voor heeft met Tom Zarek zelf.
Alleen al getuige de manier waarop hij geen enkel protest opwerpt tegen de aantijgingen van Adama aan zijn adres doet (omkoping, mishandeling, moord etc.), is er genoeg reden om hem te wantrouwen.
Dat gaat vast ook nog tegen hem gebruikt worden.
pi_65427614
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:06:52 #242
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65429426
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Tijdens oorlog moet de leider meer vrijheid hebben maat dat betekend niet dat de volledige democratie in de ijskast kan. En zomaar nieuwe(vreemde) technologie installeren is een grote stap, wie weet of de Cylons misschien een geheim systeempje er bij doen?.

En hoewel Zarek het niet altijd eens is met Roslin/Adama heeft hij liever zelf niet de leiding aangezien hij ooit de president was en weer was afgetreden zodat roslin weer aan de macht kon komen. Ook twijfelde hij of hij een (grote)rol wou hebben in de schijnbaar ophanden zijnde 'Rebellie'.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:07:44 #243
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65429455
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
Inderdaad...
Als democratie vanaf het begin met harde hand was toegepast dan was de floot niet eens op de helft gekomen alvorens uitgemoord te zijn door de Cylons. In dit geval heeft het volk niet altijd iets te willen, overleven staat voorop en daarvoor moeten er knopen doorgehakt worden. Daadkracht en leiderschap is wat je nodig hebt, geen democratisch/politiek geneuzel en referenda.

Zarek is niet te vertrouwen, het is gewoon zijn kop die iets uitstraalt waardoor je hem niet kan vertrouwen.
Hij voert wat in zijn schild en dat is lang niet zo nobel als hij je wil doen geloven.
MaxiTitan City
pi_65429927
vind zarek ook een beetje irritant karakter geworden. Eigenlijk doet ie gedurende de serie steeds hetzelfde, beetje zeuren tegen Roslin, onrust stoken met dat irritante forum, proberen de macht te grijpen, zich schikken in z'n rol en een seizoen later begint het weer opnieuw
pi_65430517
Zo raar is het niet dat het installeren van Cylon technologie gevoelig was. Het was de kwetsbaarheid voor Cylon technologie dat miljarden mensen het leven heeft gekost. Daarna is het besluit gekomen om geen netwerken meer toe te staan om vooral maar te zorgen dat ze niet besmet konden worden door de Cylons. Na 4 jaren te hebben geleefd met het idee dat Cylon technologie staat voor dood en bedreiging is het lastig even het knopje weer in de neutrale stand te krijgen. Misschien is Adama wel een beetje te vlot met deze stap.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:56:45 #246
231092 KirkLazarus
Never go full retard
  maandag 26 januari 2009 @ 20:01:32 #247
184465 Migue
Sensuele man
pi_65431416
De Rag Tag Fleet is gewoon een militaire dictatuur, of je het nu leuk vindt of niet. Roslin is nog nooit democratisch door het volk gekozen. Tom Zarek wel, maar hij werd door Adama afgezet als president om de dood eenvoudige reden dat Adama Zarek niet moest.
En hoe je het ook bekijkt, Tom Zarek heeft altijd het beste voor gehad met de Fleet. Dat maakt niet dat ik hem in dit geval zonder meer gelijk geef, maar dat hij op politiek gebied meer met zijn mensen voor heeft dat Adama en Roslin is wel duidelijk.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:08:40 #248
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65434036
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:56 schreef KirkLazarus het volgende:

Holy macaroni! Felix
Wordt tijd dat ze hem door de airlock naar buiten laten wandelen, hij kan wel wat frisse ruimte gebruiken...

Ik vond die scene waarin Felix een beetje stoer zat te doen tegenover Kara een beetje zielig.
Kara, een persoon die niet vies is van een flinke matpartij, of het nu getrainde marines zijn of superior officers.
Zij maakt kort werk van een softie als Gaeta.
MaxiTitan City
  maandag 26 januari 2009 @ 21:22:18 #249
184465 Migue
Sensuele man
pi_65434740
Was gewoon een ordinaire power trip van Gaeta, die ik in ene een stuk minder leuk vind, omdat hij zijn anti-Cylon vriendjes achter zich heeft.
Komt wel goed wanneer ie op z'n muil gemept wordt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:09:12 #250
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65441811
Mjah ik vind beide Felix en Zarek echt irritante personen... Ze moeten niet zo zeuren, het is oorlog, dan is er geen tijd voor al die troep. En zeker als de Odama/Roslin administratie al 4 jaar overleeft heeft vind ik dat ze prima hun werk doen.

Het probleem zit het em in dat Cylons er nu bij willen horen en dat willen de mensen niet. Jammergenoeg hebben ze wel elkaar nodig en ik denk dat er nog een paar erg spannende eps gaan komen.

Adama kwam wel erg snel met het accepteren van de technologie, geen checks voor backdoors etc en ook is de alliance er nog maar kort, daar had ie nog ff mee moeten wachten.

Btw waarom zou dat tillium ship weg jumpen het is het domste wat ze kunnen doen, komen ze paar cylon raiders tegen en het is over&uit. Het is dat galactica ze nodig heeft voor de brandstoff anders waren ze er waarschijnlijk niet eens achter aangegaan, stelletje ondankbare gasten.

Ik verwacht eigenlijk ook dat de galactica een keer gaat weg jumpen om zo de bevolking een beetje te drukken, ze zullen dan wel anders piepen als ze het een dag zonder de galactica moeten doen.
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')