abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65370803
Ik vond dit eigenlijk helemaal niet zo'n toffe eps, iets teveel fillermateriaal voor mij (Gaius' "speech", hele Tyrolgebeuren), zeker na de impact die de vorige episode bij me achtergelaten heeft was dit een filler zoals we die zo vaak in S2 gezien hebben. Natuurlijk is het een groot voorspel voor what's to come.

Toch hoop ik dat we gauw weer een beetje actie krijgen, maar nu Zarek een grotere rol krijgt in alles lijkt dat wel goed te komen
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:59:25 #202
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65371386
beetje saaie aflevering maar zoals anderen al zeggen is het de stilte voor de storm
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:00:22 #203
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_65371419
Dee!!!
The Internets, I needs it..
pi_65374193
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dee!!!
Je loopt een hele week achter dude
  zondag 25 januari 2009 @ 00:38:31 #205
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_65374333

When all else fails, you always have delusion.
pi_65374365
Eh, ik zie een steelpannetje, maar wat betekent dat?
  zondag 25 januari 2009 @ 00:44:41 #207
87680 Mirel
pi_65374459
Je weet toch wel dat dat steelpannetje zo eruit ziet als je vanaf de aarde kijkt? Dat is de kleine beer dacht ik
Lees de link van Maxititan: http://www.galactica-scie(...)iet-follows-my-soul/

(Onderste foto is dus een echte foto genomen vanaf de aarde)

edit: grote beer, ursa mínor is de kleine dus
pi_65374494
Gooi dit 's gauw in spoilers, dwaas!
  zondag 25 januari 2009 @ 00:49:48 #209
87680 Mirel
pi_65374567
Waarom?
pi_65374605
Omdat het... spoilers zijn?
  zondag 25 januari 2009 @ 01:30:42 #211
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65375211
Valt speculatie onder spoiler?
  zondag 25 januari 2009 @ 11:23:15 #212
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65379161
Meer mensen die die laatste scène maar niet van het netvlies krijgen?

Old people having sex...
  zondag 25 januari 2009 @ 11:47:13 #213
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65379682
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Meer mensen die die laatste scène maar niet van het netvlies krijgen?

Old people having sex...
Niet te diep over nadenken is de beste bescherming in dit geval...
Gewoon de naïeve gedachte houden dat ze gewoon bij elkaar in bed lagen...
Je zag immers niets meer en meer hoeven wij ook niet te zien.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zondag 25 januari 2009 @ 16:02:19 #214
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_65387686
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
opgezegd@fok.nl
  zondag 25 januari 2009 @ 16:26:42 #215
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65388741
Ik heb de plaatjes en de link nu pas bekeken...
Tsja.. toeval en wishfull thinking of is dat echt 'ons' zonnestelsel?
  zondag 25 januari 2009 @ 16:32:18 #216
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65388995
Ik begrijp d'r geen ruk meer van
  zondag 25 januari 2009 @ 16:37:46 #217
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65389257
hmm ik lees nu in een comment op die pagina dat er in het verleden nog een aantal scènes zijn geweest met exterior space shots waarop de sterrenhemel er hetzelfde uitzag zoals die er vanuit ons zonnestelsel uit zou zien.

Het zou bij wijze van spreken een vergeten detail kunnen zijn van het SFX department...
  zondag 25 januari 2009 @ 16:50:13 #218
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65389807
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
Dat is het hem juist, ze weten niet dat het SOL (=ons zonnestelsel) is omdat ze geen scan hebben uitgevoerd toen ze er waren... Ze hadden immers wel wat betere dingen te doen dan sightseeing.

De coördinaten zijn natuurlijk van te voren afgesproken met Zarek, Galactica is immers niet de enige die een jump-coördinaat kan uitrekenen. Elk schip met een FTL jump-drive aan boort kan dit (moet ook wel), dit werd alleen centraal geregeld vanaf de Galactica omdat de groep bij elkaar moet blijven.

Als Zarek niets had afgesproken dan had men op zoek moeten gaan naar de 'Hitei Kan'. De 'Hitei Kan' overleeft het nooit in zijn eentje en kon dus nooit ver weg zijn. Omdat de coordinaten bekend waren was er ook geen reden om een sensor sweep te doen in elk zonnestelsel want anders hadden ze aarde alsnog gevonden.

Even ervan uitgaande dat de analyse correct is natuurlijk en dat de vork ook daadwerkelijk zo in de steel zit.
MaxiTitan City
  zondag 25 januari 2009 @ 17:31:36 #219
87680 Mirel
pi_65391306
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:32 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik begrijp d'r geen ruk meer van
De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:44:20 #220
184465 Migue
Sensuele man
pi_65391794
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:52 schreef Hendrik_ het volgende:
Omdat het... spoilers zijn?
Als we het niet hadden mogen weten was het vast niet uitgezonden
pi_65397162
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou ook nog kunnen dat de mensheid ooit werd "gemaakt" door cylons met ergens een ingebouwde trigger om ooit zelf cylons te gaan bouwen, dat die final five daar ooit mee begonnen zijn en ervoor zorgden dat ze elke keer mee terug keerden. Genoeg mogelijkheden. Ik betwijfel wel dat het iets met tijdreizen te maken heeft, dat ze dat er ook nog eens gaan bij betrekken.

De theorie dat het zich in het verleden afspeelt, dat ze duizenden jaren geleden op "onze" aarde terecht kwamen en dat Baltar Jezus is, lijkt iig. van de baan .
Ik dacht het capitool te herkennen
Ik denk eerder een mozes
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 25 januari 2009 @ 20:46:17 #222
87680 Mirel
pi_65397995
mozef
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 20:49:00 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65398083
beetje saaie ep idd ...

maar ik vond Roslin eindelijk weer is wat menselijker overkomen en Adama die die andere kerel in de cel ondervraagt was geniaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:49:45 #224
87680 Mirel
pi_65398113
Roslin kwam niet menselijk over met haar kale knar LOL
pi_65398156
maar ben weer bij gelezen na 2 topics
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 25 januari 2009 @ 21:00:40 #226
87680 Mirel
pi_65398498
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
pi_65398771
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef Mirel het volgende:
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
pas 3,5 jaar bsg
6 jaar stargate (toen ging ik de boxen maar kopen )
Stargate werd minder en hard goede verhalen dus de miniserie gekeken op veronica en gelijk heel de meuk gedownload.
Maar heb nu pas mijn icoon in de op gezet (wiki ligt er uit trouwens )
  zondag 25 januari 2009 @ 21:52:49 #228
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65400346
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?
pi_65400858
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:49 schreef Mirel het volgende:
Roslin kwam niet menselijk over met haar kale knar LOL

Ze deed mij denken aan Da'an uit EFC
  zondag 25 januari 2009 @ 22:15:53 #230
87680 Mirel
pi_65401212
Euh mijn post was iets raar. Ik bedoelde dat ik je wel ken van de stargate topics en je hier zag. Maar dat begreep je dus al. Ik begon BSG te kijken toen seizoen 3 al volledig uitgezonden was.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:58:07 #231
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65402993
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:52 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?

Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.

Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke. Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.
MaxiTitan City
  zondag 25 januari 2009 @ 23:25:02 #232
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65403996
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:58 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.

Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke. Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.

Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.

Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.

Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
  maandag 26 januari 2009 @ 00:07:40 #233
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65405548
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef Mirel het volgende:

[..]

De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.
Ik bedoel dit hele gedoe over nep-Aarde met bijna goede sterrenhemel en jumps naar hier en daar met Jupiters en Titans en nog wat sterrenhemels...
  maandag 26 januari 2009 @ 00:25:22 #234
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65406247
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.

Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.

Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
Dat hoeft natuurlijk niet perse, als het Tylium schip aan de andere kant van de zon was gesprongen dan kan het makkelijk zijn dat de aarde in die tijd verstopt zit achter de zon (aan de andere kant). Ik ga er vanuit dat ze maar een paar uur hebben duimpje zitten draaien daar op die plek totdat Zarek ging 'praten'. SOL is gigantisch en de planeten zijn mini op de schaal van SOL. Je ziet die blauwe knikker alleen als je in de buurt ervan jumpt anders is het niet moeilijk om hem over het hoofd te zien. Zeker als je niet actief zoekt naar een planeet maar gewoon zit te wachten in 'deep space' van SOL...

Voor de rest verwijs ik je toch echt door naar Galactica Science, het is gewoon geniaal hoe het daar is geanalyseerd. Heel dat sterrenbeelden verhaal staat daar 'wetenschappelijk' uitgelegd enzo volledig beargumenteerd met voorbeelden. Het bewijs stapelt zich op.

Maar goed, je kan ook de afleveringen afwachten.
MaxiTitan City
pi_65410260
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin? Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?

Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig

Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  maandag 26 januari 2009 @ 10:42:40 #236
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65412502
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:55 schreef Reuzenpanda het volgende:
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin? Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?

Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig

Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
Het is niet zo serieus hoor, Ron Moore zei het volgende hierover in het interview. (wederom spoilers! voor paar zielen die de afgelopen aflevering nog niet hebben gezien )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaxiTitan City
pi_65417026
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef MaxiTitan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ah dankje! Ik had nog geen tijd het interview te lezen *gelijk ge-bookmarked*
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
  maandag 26 januari 2009 @ 17:31:43 #238
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65426394
quote:
In the quorum scene, Zarek makes a lot of good points about Adama and Roslin’s leadership (and if I were Jane Schmoe in the fleet, I’d be shocked that suddenly now we’re BFFs with the Cylons, even to the point that we’re putting their technology in our ships. Seriously?)
Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 januari 2009 @ 17:35:03 #239
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65426520
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Onze Aarde komt zeker wel voor. Denk maar aan de laatste scene van Crossroads II (laatste afleverings seizoen 3). Daarin is duidelijk onze Aarde te zien.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:52:26 #240
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65427057
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:31 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
Ook al is Zarek zijn reactie begrijpelijk en vertegenwoordigd hij daarmee waarschijnlijk een groot deel van de burgers in de vloot:
Het blijft mij onduidelijk wat hij dan wél wil. Tom Zarek is een karakter die met name tegen de Adama/Roslin administration schopt, maar een echt alternatief wordt hem in de serie vaak niet toebedeeld.
Wil hij de tijdelijke alliance met de Cylons dan een halt toeroepen? Afsplitsen en zelf een planeet zoeken, of op de locatie van de 13th tribe blijven?

Daarnaast betwijfel ik of Zarek echt het beste voor heeft met zijn volk. Hij lijkt mij in de eerste plaats iemand die het beste voor heeft met Tom Zarek zelf.
Alleen al getuige de manier waarop hij geen enkel protest opwerpt tegen de aantijgingen van Adama aan zijn adres doet (omkoping, mishandeling, moord etc.), is er genoeg reden om hem te wantrouwen.
Dat gaat vast ook nog tegen hem gebruikt worden.
pi_65427614
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:06:52 #242
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65429426
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Tijdens oorlog moet de leider meer vrijheid hebben maat dat betekend niet dat de volledige democratie in de ijskast kan. En zomaar nieuwe(vreemde) technologie installeren is een grote stap, wie weet of de Cylons misschien een geheim systeempje er bij doen?.

En hoewel Zarek het niet altijd eens is met Roslin/Adama heeft hij liever zelf niet de leiding aangezien hij ooit de president was en weer was afgetreden zodat roslin weer aan de macht kon komen. Ook twijfelde hij of hij een (grote)rol wou hebben in de schijnbaar ophanden zijnde 'Rebellie'.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:07:44 #243
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65429455
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
Inderdaad...
Als democratie vanaf het begin met harde hand was toegepast dan was de floot niet eens op de helft gekomen alvorens uitgemoord te zijn door de Cylons. In dit geval heeft het volk niet altijd iets te willen, overleven staat voorop en daarvoor moeten er knopen doorgehakt worden. Daadkracht en leiderschap is wat je nodig hebt, geen democratisch/politiek geneuzel en referenda.

Zarek is niet te vertrouwen, het is gewoon zijn kop die iets uitstraalt waardoor je hem niet kan vertrouwen.
Hij voert wat in zijn schild en dat is lang niet zo nobel als hij je wil doen geloven.
MaxiTitan City
pi_65429927
vind zarek ook een beetje irritant karakter geworden. Eigenlijk doet ie gedurende de serie steeds hetzelfde, beetje zeuren tegen Roslin, onrust stoken met dat irritante forum, proberen de macht te grijpen, zich schikken in z'n rol en een seizoen later begint het weer opnieuw
pi_65430517
Zo raar is het niet dat het installeren van Cylon technologie gevoelig was. Het was de kwetsbaarheid voor Cylon technologie dat miljarden mensen het leven heeft gekost. Daarna is het besluit gekomen om geen netwerken meer toe te staan om vooral maar te zorgen dat ze niet besmet konden worden door de Cylons. Na 4 jaren te hebben geleefd met het idee dat Cylon technologie staat voor dood en bedreiging is het lastig even het knopje weer in de neutrale stand te krijgen. Misschien is Adama wel een beetje te vlot met deze stap.
  maandag 26 januari 2009 @ 19:56:45 #246
231092 KirkLazarus
Never go full retard
  maandag 26 januari 2009 @ 20:01:32 #247
184465 Migue
Sensuele man
pi_65431416
De Rag Tag Fleet is gewoon een militaire dictatuur, of je het nu leuk vindt of niet. Roslin is nog nooit democratisch door het volk gekozen. Tom Zarek wel, maar hij werd door Adama afgezet als president om de dood eenvoudige reden dat Adama Zarek niet moest.
En hoe je het ook bekijkt, Tom Zarek heeft altijd het beste voor gehad met de Fleet. Dat maakt niet dat ik hem in dit geval zonder meer gelijk geef, maar dat hij op politiek gebied meer met zijn mensen voor heeft dat Adama en Roslin is wel duidelijk.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:08:40 #248
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65434036
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:56 schreef KirkLazarus het volgende:

Holy macaroni! Felix
Wordt tijd dat ze hem door de airlock naar buiten laten wandelen, hij kan wel wat frisse ruimte gebruiken...

Ik vond die scene waarin Felix een beetje stoer zat te doen tegenover Kara een beetje zielig.
Kara, een persoon die niet vies is van een flinke matpartij, of het nu getrainde marines zijn of superior officers.
Zij maakt kort werk van een softie als Gaeta.
MaxiTitan City
  maandag 26 januari 2009 @ 21:22:18 #249
184465 Migue
Sensuele man
pi_65434740
Was gewoon een ordinaire power trip van Gaeta, die ik in ene een stuk minder leuk vind, omdat hij zijn anti-Cylon vriendjes achter zich heeft.
Komt wel goed wanneer ie op z'n muil gemept wordt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:09:12 #250
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65441811
Mjah ik vind beide Felix en Zarek echt irritante personen... Ze moeten niet zo zeuren, het is oorlog, dan is er geen tijd voor al die troep. En zeker als de Odama/Roslin administratie al 4 jaar overleeft heeft vind ik dat ze prima hun werk doen.

Het probleem zit het em in dat Cylons er nu bij willen horen en dat willen de mensen niet. Jammergenoeg hebben ze wel elkaar nodig en ik denk dat er nog een paar erg spannende eps gaan komen.

Adama kwam wel erg snel met het accepteren van de technologie, geen checks voor backdoors etc en ook is de alliance er nog maar kort, daar had ie nog ff mee moeten wachten.

Btw waarom zou dat tillium ship weg jumpen het is het domste wat ze kunnen doen, komen ze paar cylon raiders tegen en het is over&uit. Het is dat galactica ze nodig heeft voor de brandstoff anders waren ze er waarschijnlijk niet eens achter aangegaan, stelletje ondankbare gasten.

Ik verwacht eigenlijk ook dat de galactica een keer gaat weg jumpen om zo de bevolking een beetje te drukken, ze zullen dan wel anders piepen als ze het een dag zonder de galactica moeten doen.
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_65442105
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog

Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hendrik_ op 27-01-2009 00:58:12 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:56:50 #252
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65442862
quote:
ik typte d'rnet nog Abamo

Maar hij's gewoon rechtvaardig de leider, van roslin weet ik het niet meer, maar democratie zet ik niet aan de kant, het duurt alleen te lang voor deze sitiuatie, iedereen wil wat anders.
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_65442909
Haha, het is laat ja

Mwha, het hele Pegasus gebeuren was ook niet helemaal volgens de military code
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:02:26 #254
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65442961
Dat ben ik eerlijk gezecht al weer vergeten, hoe dat helemaal ging ( s02 was dat toch ? ) ik kijk zoveel series, onthoud het niet allemaal meer, maar ik ga naar me nest, net nieuwe grey's geloert nn
pi_65443003
Greys kan ik echt niet meer aan na vorig seizoen, Dexter is mijn nieuwe liefde \o/
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:10:30 #256
184465 Migue
Sensuele man
pi_65444613
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Achja, precies hetzelfde wat CDA en VVD doen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:26:50 #257
87680 Mirel
pi_65447270
Als Adama in het begin nou de Colonial variant van Martial Law inkondigde..
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:32:21 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65447440
Dat is toch ook in eerste instantie gebeurd kan ik me herrineren?
En Roslin was wel verkozen, alleen toen was alles nog pais en vree en was zij de tigste vice president.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:05:55 #259
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65448505
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:

Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.
Dat staat hier ook niet ter discussie (of Adama & Roslin er rechtvaardig zitten want dat is gewoon helder)...

Maar...
Je zit in oorlog en met nog maar minder dan 40000 van je ras opgesloten in een stel versleten/beschadigde ruimteschepen. In zo'n geval moet je gewoon knopen doorhakken en moet je gewoon doen wat er nodig is om te overleven. Dan heb je niet altijd de luxe om een referendum te houden of om een politiek debat te houden wat betreft de richting van de volgende jump of weet ik veel. Je wilt als ras overleven en dat is eenmaal moeilijk als je op een ruimteschip zit.

Geld is nutteloos, politiek geneuzel is nutteloos, democratie is maar beperkt toepasbaar in de situatie van BSG.
Daar ontkom je gewoon niet aan, op een planeet kan je weer vol op de democratie wanneer je niet sterft als je even buiten een ommetje wil maken. Ik vind dat de Adama-Roslin administratie het nog niet eens zo slecht heeft gedaan, aan daadkracht en leiderschap ontbrak het ze iig niet. Ze mogen er dan niet helemaal rechtmatig zitten maar ik betwijfel ten zeerste of meneer Zarek het beter had gedaan. Hij is volgens mij niet meer dan een man van praatjes en daar heb je in hun situatie niets aan...
MaxiTitan City
pi_65448590
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:33:38 #261
87680 Mirel
pi_65449426
Een dictatuur hoeft ook per definitie niet slecht te zijn.
Zolang de dictators het goed besturen en mensenlevens behouden gaat het gewoon prima.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:49:41 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65449897
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
pi_65450013
En ja, wat heb je aan ideologie hè?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:29 #264
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65452537
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef kingmob het volgende:
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
Evenals Monaco
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_65453749
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Evenals Monaco
in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 januari 2009 @ 14:12:57 #266
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_65454657
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:49 schreef planethugo het volgende:

[..]

in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
Dat wel, maar de regeringsvorm is een dictatuur, de enige absolute vorst van Europa
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:18:09 #267
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_65454851
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:53 schreef Jarno het volgende:
En ja, wat heb je aan ideologie hè?
Dat is idd een geldige vraag. Die dan ook vaak impliciet gesteld wordt in het BSG universum om OT te blijven.
Het Matrix verhaal. Er zijn vele mensen die voor een leven in de matrix zouden kiezen, wetende dat het nep is en dat ze als 'voedsel' dienen.
Ik niet en dat vind ik merkwaardig. Want in de matrix zou ik beter af zijn, slechts niet geheel vrij...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:18:37 #268
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65459446
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef planethugo het volgende:
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
New Caprica was achteraf zo gek nog niet, áls ze wat meer aan opbouw hadden gedaan.. Nu moeten ze snel op zoek naar een planeet waar ze kunnen leven.

O ja, en Gina had die nuke niet af moeten laten gaan, dan hadden de Cylons ze nooit gevonden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:24:27 #269
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_65459662
Hoever mag de dictatuur gaan in het bepalen wat het beste is voor het volk?, zerek en de quorum laten nu dus zien dat adama te ver gaat, en omdat Roslin totaal is weggevallen als sterke leidster springen zij nu in het gat dat roslin achter liet.

Hoop wel dat starbuck snel ene kogel door gaeta's hoofd jaagt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:58:47 #270
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65461009
Ik ben bang dat voordat Gaeta het loodje legt hij eerst nog een favoriet van me de dood in jaagt
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:19:40 #271
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65461754
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:24 schreef Yurithemaster het volgende:

Hoop wel dat starbuck snel ene kogel door gaeta's hoofd jaagt.
Ze had Gaeta al een klap op zijn muil moeten geven toen hij zo in de mess hall beetje stoer aan het doen was.
Het verbaasde mij ook wel een beetje dat ze dit niet deed want Tigh had er zo eentje te pakken.
MaxiTitan City
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:28:53 #272
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65462099
Ach ja, van Tigh weet je dat 'ie niets terug doet. Gaeta begint waarschijnlijk te krabben Qua irritatieniveau had hij niet misstaan bij Will & Grace.
pi_65462899
Haha, wat een discussie. Ik ben het ook niet oneens met Adama om Zarek 's goed aan te pakken Het viel me alleen op
pi_65463142
Ik vind Starbuck veel irritanter dan Gaeta hoor.
Vies manwijf
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:02:33 #275
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65464926
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:02 schreef Asgard het volgende:
Ik vind Starbuck veel irritanter dan Gaeta hoor.
Vies manwijf
Echt vrouwelijk is ze niet idd...
Zeker toen met dat korte door de ratten aangeknaagde haar en die dikke sigaar in haar mond aan het begin van BSG. Toen zag ik haar echt als één van de mannen onder de mannen met een bad attitude.

Nu valt het wel mee maar alleen omdat ze nu wat langer haar heeft, ze past wat dit betreft wel tussen al die marines en viper-pilots. Daar moet je niet een persoon tussen zetten die bang is om haar nagels te breken.

Ik zal het moeilijk vinden om Katee Sackhoff in een andere rol te zien, juist omdat ze zo mannelijk wordt neergezet in BSG.
MaxiTitan City
pi_65466532
Jammer dat het anders is gelopen dan ik verwachtte. Ik dacht dat ze op aarde terecht zouden komen van voor de bronze tijd. Zij zouden dan de goden zijn zeg maar die we nu kennen uit de mythes. Het zou leuk zijn geweest dat zij bijvoorbeeld degenen zouden zijn die de taal van de mensen op aarde zouden verwarren zodat ze neer konden dalen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:20:35 #277
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65470493
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:48 schreef delapoko het volgende:
Jammer dat het anders is gelopen dan ik verwachtte. Ik dacht dat ze op aarde terecht zouden komen van voor de bronze tijd. Zij zouden dan de goden zijn zeg maar die we nu kennen uit de mythes. Het zou leuk zijn geweest dat zij bijvoorbeeld degenen zouden zijn die de taal van de mensen op aarde zouden verwarren zodat ze neer konden dalen.
Ja, hoi, ik zou de earth-verhaallijn niet als afgesloten beschouwen. Er zijn her en der aanwijzingen dat de 13th tribe zich misschien niet op 'onze' aarde bevond.

Bovendien: deze serie moet op één of andere manier gaan eindigen en dat zal vast op een planeet zijn.
Dus daar zit vast nog iets aan te komen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:39:35 #278
87680 Mirel
pi_65471301
Starbuck was op een enge manier best seksie in New Caprica toen ze Leoben neerstak en verder ging met eten. Lekker badass.
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:11:55 #279
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65513784
Op een of andere manier fascineren mij de Botanical Cruiser en de Zephyr (dat ronddraaiende schip) heel erg.

Die schepen hebben iets speciaals imo.
Ik vind het mooi om die boompjes enzo door de glazen koepels te zien, een stukje van thuis in een vijandige omgeving. Het verbaast mij ook dat hij het zolang heeft uitgehouden, je zou verwachten dat die koepels uitermate kwetsbaar zijn.

Ronddraaiende ruimteschepen hebben altijd mijn andacht boven de andere ruimteschepen, ik weet niet waarom...
Misschien omdat onze eerste echte ruimteschip ook een dergelijke roterende sectie gaat krijgen voor lange ruimtereizen om zwaartekracht te simuleren dmv de centrifugale krachten. Heel erg sci-fi en menselijk.
MaxiTitan City
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:43:13 #280
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65514443
Het is voor de mensen in de vloot jammer dat ze Cloud 9 niet meer hebben.

pi_65514450
Dat was toch Cloud 9 ? Waren we die niet al kwijt in de miniserie ?
  donderdag 29 januari 2009 @ 00:48:23 #282
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65514546
Cloud 9 ging kapot aan het einde van seizoen twee door een nuke van Gina.

Één Botanical Cruiser hebben ze nog, de andere werd tijdens de miniseries inderdaad door de Cylons neergehaald.
  donderdag 29 januari 2009 @ 11:07:08 #283
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65521322
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:11 schreef MaxiTitan het volgende:
Op een of andere manier fascineren mij de Botanical Cruiser en de Zephyr (dat ronddraaiende schip) heel erg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Die schepen hebben iets speciaals imo.
Ik vind het mooi om die boompjes enzo door de glazen koepels te zien, een stukje van thuis in een vijandige omgeving. Het verbaast mij ook dat hij het zolang heeft uitgehouden, je zou verwachten dat die koepels uitermate kwetsbaar zijn.

Ronddraaiende ruimteschepen hebben altijd mijn andacht boven de andere ruimteschepen, ik weet niet waarom...
Misschien omdat onze eerste echte ruimteschip ook een dergelijke roterende sectie gaat krijgen voor lange ruimtereizen om zwaartekracht te simuleren dmv de centrifugale krachten. Heel erg sci-fi en menselijk.
same here, vind ze ook erg mooi
pi_65522426
dat landschap van Cloud 9 hebben ze maar 1x laten zien, met die stemming toen Baltar vice-president werd. Daarna waren het slechts luxe hotelkamers die ze lieten zien
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:00:59 #285
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65525595
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:43 schreef KirkLazarus het volgende:
Het is voor de mensen in de vloot jammer dat ze Cloud 9 niet meer hebben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb dat schip altijd maar een raar schip gevonden, het zag er wel mooi uit enzo (vooral van binnen)...
Maar de constructie vind ik maar vaag, de koepel zit aan de zijkant vast met een loopbrug aan twee/drie andere structuren (hotel/theater en de brug/docking-hangar enzo). Het moet denk ik wel een heel traag schip zijn geweest omdat anders die koepel zal losbreken. Het is volgens mij dan ook meer een mobiel ruimtestation dan een schip.

Ik heb altijd al een profile afbeelding van dit schip willen zien want misschien ziet het er dan logischer uit.
MaxiTitan City
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:31:04 #286
87680 Mirel
pi_65528948
Hij is alleen traag binnen een atmosfeer. Aerodynamica is niet van toepassing in de ruimte.
  donderdag 29 januari 2009 @ 15:45:19 #287
184465 Migue
Sensuele man
pi_65532091
In atmosphere breekt dat ding ook uit elkaar
pi_65533407

(Gemaakt door een mede-fan, geeft mss wat indruk hoe dat ding er uit ziet bij beter licht.)
Burnt to the core but not broken
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:06:47 #289
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_65535634
Als we toch plaatjes aan het plaatsen zijn, doe ik even "gezellig" mee:

pi_65536764
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:

[ afbeelding ]
Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
  donderdag 29 januari 2009 @ 17:46:11 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65537165
Ik zie ook altijd de Starbuck uit de mini-series voor me.. met die sigaar :S

edit: voor het nieuwe deel heb ik de OP op een aantal punten gewijzigd. Werd weer eens tijd na 2 jaar.

[ Bericht 88% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-01-2009 18:00:07 ]
pi_65537588
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 00:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Cloud 9 ging kapot aan het einde van seizoen twee door een nuke van Gina.

Één Botanical Cruiser hebben ze nog, de andere werd tijdens de miniseries inderdaad door de Cylons neergehaald.
Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. Evenals dat rare schip met dat "wiel" erom heen (ja, ik kan het ook niet anders omschrijven).
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:21:08 #293
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65538211
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:34 schreef PPL het volgende:

[..]

Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
Ik vind dat ze er zo wel heel aardig uit ziet. Ze is geen Racetrack, maar dat die vergelijking zouden wel meer dames verliezen
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:30:58 #294
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_65538509
Sow.... ze is in 1 klap weer vrouwelijk
pi_65538902
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:59 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. .

quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie ook altijd de Starbuck uit de mini-series voor me.. met die sigaar :S

edit: voor het nieuwe deel heb ik de OP op een aantal punten gewijzigd. Werd weer eens tijd na 2 jaar.
Kben benieuwd
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:46:38 #296
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65539024
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zou haar mijn bed niet uitschoppen hoor
  donderdag 29 januari 2009 @ 18:55:02 #297
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65539305
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:43 schreef PPL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

Kben benieuwd
De vloot was in het origineel ook veel groter, veel meer schepen en overlevenden
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:08:21 #298
87680 Mirel
pi_65539777
En niemand reageert op mijn foto.
pi_65540197
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 19:08 schreef Mirel het volgende:
En niemand reageert op mijn foto.
remi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')