Niet te diep over nadenken is de beste bescherming in dit geval...quote:Op zondag 25 januari 2009 11:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Meer mensen die die laatste scène maar niet van het netvlies krijgen?
Old people having sex...![]()
![]()
Dat is het hem juist, ze weten niet dat het SOL (=ons zonnestelsel) is omdat ze geen scan hebben uitgevoerd toen ze er waren... Ze hadden immers wel wat betere dingen te doen dan sightseeing.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.quote:
Ik dacht het capitool te herkennenquote:Op maandag 19 januari 2009 10:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het zou ook nog kunnen dat de mensheid ooit werd "gemaakt" door cylons met ergens een ingebouwde trigger om ooit zelf cylons te gaan bouwen, dat die final five daar ooit mee begonnen zijn en ervoor zorgden dat ze elke keer mee terug keerden. Genoeg mogelijkheden. Ik betwijfel wel dat het iets met tijdreizen te maken heeft, dat ze dat er ook nog eens gaan bij betrekken.
De theorie dat het zich in het verleden afspeelt, dat ze duizenden jaren geleden op "onze" aarde terecht kwamen en dat Baltar Jezus is, lijkt iig. van de baan.
pas 3,5 jaarquote:Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef Mirel het volgende:
Heuj ik zie nu pas dat je een fellow stargate kijkert was icecreamfarmer :d
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?quote:Op zondag 25 januari 2009 16:02 schreef FoXje het volgende:
Dus dat Tylium schip is naar ONS zonnestelsel gesprongen! Niet naar die nep-aarde. Maar hoe wist Zarek die coordinaten?
quote:Op zondag 25 januari 2009 20:49 schreef Mirel het volgende:
Roslin kwam niet menselijk over met haar kale knar LOL
quote:Op zondag 25 januari 2009 21:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Ze hebben de aarde van de 13de tribe gevonden dat is ook toegegeven, en volgens de legende keek de 13de tribe omhoog naar de hemel en zag de 12 andere tribes als sterrenstelsels. Wat er dus op zou duiden dat hun aarde dus ook gewoon onze aarde is. of heb ik nu een grote plotwending gemist?
quote:Op zondag 25 januari 2009 22:58 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dat is het hem juist dat hebben ze niet (helemaal), ze hebben niet duidelijk/onomstotelijk gezegd/toegegeven dat het onze aarde is. Ze hebben toegegeven dat de 13th tribe die planeet tot aarde heeft gedoopt, dat is iets anders dan dat het onze aarde is.
Ik ben er nog niet van overtuigd dat die dooie planeet onze aarde is maar gewoon een planeet dat door de 13th tribe aarde is genoemd. Maar goed, ipv alles weer te herhalen.
Lees de artikelen van Galactica Science nog eens door aangaande dit onderwerp en dan zal je ook niet meer zo zeker van je zaak zijn. Die Michael Hall heeft het beter uitgelegd dan ikke.Het blijft speculatie maar toch zijn er voor mij meer bewijzen dat onze aarde nog moet komen dan dat die dooie planeet de aarde was.
Ik bedoel dit hele gedoe over nep-Aarde met bijna goede sterrenhemel en jumps naar hier en daar met Jupiters en Titans en nog wat sterrenhemels...quote:Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef Mirel het volgende:
[..]
De laatste episode viel toch reuze mee? Het is echt geen lost ofzo.
Dat hoeft natuurlijk niet perse, als het Tylium schip aan de andere kant van de zon was gesprongen dan kan het makkelijk zijn dat de aarde in die tijd verstopt zit achter de zon (aan de andere kant). Ik ga er vanuit dat ze maar een paar uur hebben duimpje zitten draaien daar op die plek totdat Zarek ging 'praten'. SOL is gigantisch en de planeten zijn mini op de schaal van SOL. Je ziet die blauwe knikker alleen als je in de buurt ervan jumpt anders is het niet moeilijk om hem over het hoofd te zien. Zeker als je niet actief zoekt naar een planeet maar gewoon zit te wachten in 'deep space' van SOL...quote:Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.
Als er echt twee verschillende aarden zijn dan liggen ze dicht bij elkaar aangezien beide de twaalf sterrenbeelden kunnen zien aan de hemel. En als het tylium ship ook echt naar 'ons' zonnestelsel gesprongen was lijkt me ook wel dat ze die grote blauw planeet wel hadden gezien tijdens hun tijd daar of tijdens het berekenen van de koers.
Maarja we gaan wel zien hoe de vork in de steel zit.
Het is niet zo serieus hoor, Ron Moore zei het volgende hierover in het interview. (wederom spoilers! voor paar zielen die de afgelopen aflevering nog niet hebben gezienquote:Op maandag 26 januari 2009 08:55 schreef Reuzenpanda het volgende:
Dus Adama is de "dying leader", en niet Roslin?Heeft hij dan ook kanker? Wat voor pillen slikt hij?
Naja, ik weet wel dat er nog een heleboel mensen dood gaan straks, zo zit de serie gewoon in elkaar maar toch, ik vind het zielig![]()
Maar die joggende Roslin door dat ship was wel echt lachen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
quote:Op maandag 26 januari 2009 10:42 schreef MaxiTitan het volgende:ah dankje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had nog geen tijd het interview te lezen
*gelijk ge-bookmarked*
Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
quote:In the quorum scene, Zarek makes a lot of good points about Adama and Roslin’s leadership (and if I were Jane Schmoe in the fleet, I’d be shocked that suddenly now we’re BFFs with the Cylons, even to the point that we’re putting their technology in our ships. Seriously?)
Onze Aarde komt zeker wel voor. Denk maar aan de laatste scene van Crossroads II (laatste afleverings seizoen 3). Daarin is duidelijk onze Aarde te zien.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de vraag of 'onze' aarde er überhaupt in voorkomt want hoewel 'wij' wel in de originele BSG zaten hoeft het niet zo te zijn dat 'we' er weer in zitten. Ook zei Starbuck dat de aarde van de Cylons herkenbaar was aan een planeet die overeenkwam met jupiter/saturnus.
Ook al is Zarek zijn reactie begrijpelijk en vertegenwoordigd hij daarmee waarschijnlijk een groot deel van de burgers in de vloot:quote:Op maandag 26 januari 2009 17:31 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]Zarek wordt door kamp Adama/Roslin wel weggezet als smerige terrorist, maar hij heeft écht alleen maar het beste voor met het volk en denkt dat zijn manier het beste is. Dat is zo mooi aan deze serie, de bad-guys zijn soms helemaal geen bad-guys.
Tijdens oorlog moet de leider meer vrijheid hebben maat dat betekend niet dat de volledige democratie in de ijskast kan. En zomaar nieuwe(vreemde) technologie installeren is een grote stap, wie weet of de Cylons misschien een geheim systeempje er bij doen?.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Inderdaad...quote:Op maandag 26 januari 2009 18:11 schreef Asgard het volgende:
De manier waarop Adama en Roslin regeren is op zich gewoon een dictatuur. Maar ze zitten in een oorlog, dus de stap die Adama wil zetten (nieuwe tech) om hun overlevingskansen te verhogen is gewoon fucking logisch. Ik erger me daarom echt kapot aan die quorum (?) en Tom Zarek, zeur eens niet zo. Democratie kan je krijgen als je niet bang hoeft te zijn dat je kapot word geschoten door Cylons.
Wordt tijd dat ze hem door de airlock naar buiten laten wandelen, hij kan wel wat frisse ruimte gebruiken...quote:
quote:[b]Op dinsdag 27 januari 2009 00:19
Odama
Achja, precies hetzelfde wat CDA en VVD doen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Dat staat hier ook niet ter discussie (of Adama & Roslin er rechtvaardig zitten want dat is gewoon helder)...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:19 schreef Hendrik_ het volgende:
Haha, ik vind het echt wonderbaarlijk hoeveel posters hier democratie zomaar opzij zouden schuiven tijdens een oorlog
Feit blijft dat Adama & Roslin beide niet geheel rechtvaardig aan de macht zitten, punt.
Evenals Monacoquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:49 schreef kingmob het volgende:
Neem bijvoorbeeld Singapore. Een ronduit fascistische staat met beperkte vrijheid van meningsuiting en amper echt kiesrecht. Maar de mensen daar zijn rijk en gelukkig, itt de omringende landen. het zet je wel aan het denken (zou het overigens nog steeds niet accepteren, maar dat is ideologisch).
Dat wel, maar de regeringsvorm is een dictatuur, de enige absolute vorst van Europaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
in monaco heb je volgens mij wel een redelijke vrijheid van meningsuiting zover ik weet
Dat is idd een geldige vraag. Die dan ook vaak impliciet gesteld wordt in het BSG universum om OT te blijven.quote:
New Caprica was achteraf zo gek nog niet, áls ze wat meer aan opbouw hadden gedaan.. Nu moeten ze snel op zoek naar een planeet waar ze kunnen leven.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef planethugo het volgende:
De vloot heeft al bewezen dat ze geen stemrecht verdienen, ze kozen Baltar en kijk eens wat een succes dat werd. De galactica is het schip van Adama dus in principe kan hij doen wat ie wil, ze verdienen wel wat meer krediet als je ziet hoevaak dat ze de mensheid gered hebben. Ok het riekt naar een dictatuur dus natuurlijk hebben ze een punt maar eigenlijk is t gewoon geneuzel waar ik als kijker niet op sta te wachten, aflevering voelde aan als een filler, de komende week zal blijken of dat t ook is
Ze had Gaeta al een klap op zijn muil moeten geven toen hij zo in de mess hall beetje stoer aan het doen was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:24 schreef Yurithemaster het volgende:
Hoop wel dat starbuck snel ene kogel door gaeta's hoofd jaagt.
Echt vrouwelijk is ze niet idd...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:02 schreef Asgard het volgende:
Ik vind Starbuck veel irritanter dan Gaeta hoor.
Vies manwijf
Ja, hoi, ik zou de earth-verhaallijn niet als afgesloten beschouwen. Er zijn her en der aanwijzingen dat de 13th tribe zich misschien niet op 'onze' aarde bevond.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:48 schreef delapoko het volgende:
Jammer dat het anders is gelopen dan ik verwachtte. Ik dacht dat ze op aarde terecht zouden komen van voor de bronze tijd. Zij zouden dan de goden zijn zeg maar die we nu kennen uit de mythes. Het zou leuk zijn geweest dat zij bijvoorbeeld degenen zouden zijn die de taal van de mensen op aarde zouden verwarren zodat ze neer konden dalen.
same here, vind ze ook erg mooiquote:Op donderdag 29 januari 2009 00:11 schreef MaxiTitan het volgende:
Op een of andere manier fascineren mij de Botanical Cruiser en de Zephyr (dat ronddraaiende schip) heel erg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die schepen hebben iets speciaals imo.
Ik vind het mooi om die boompjes enzo door de glazen koepels te zien, een stukje van thuis in een vijandige omgeving. Het verbaast mij ook dat hij het zolang heeft uitgehouden, je zou verwachten dat die koepels uitermate kwetsbaar zijn.
Ronddraaiende ruimteschepen hebben altijd mijn andacht boven de andere ruimteschepen, ik weet niet waarom...
Misschien omdat onze eerste echte ruimteschip ook een dergelijke roterende sectie gaat krijgen voor lange ruimtereizen om zwaartekracht te simuleren dmv de centrifugale krachten. Heel erg sci-fi en menselijk.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:43 schreef KirkLazarus het volgende:
Het is voor de mensen in de vloot jammer dat ze Cloud 9 niet meer hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmmm....quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:
Als we toch plaatjes aan het plaatsen zijn, doe ik even "gezellig" mee:
[ afbeelding ]
Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. Evenals dat rare schip met dat "wiel" erom heen (ja, ik kan het ook niet anders omschrijven).quote:Op donderdag 29 januari 2009 00:48 schreef KirkLazarus het volgende:
Cloud 9 ging kapot aan het einde van seizoen twee door een nuke van Gina.
Één Botanical Cruiser hebben ze nog, de andere werd tijdens de miniseries inderdaad door de Cylons neergehaald.
Ik vind dat ze er zo wel heel aardig uit ziet. Ze is geen Racetrack, maar dat die vergelijking zouden wel meer dames verliezenquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:34 schreef PPL het volgende:
[..]
Hmmm....
Hoe ik ook mijn 'best' doe, ik kan het geen lekker wijf vinden.
Zie teveel die bad-ass met die sigaar voor mij.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:59 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Volgens mij was het toch ook een knipoog naar de oude serie want ik meen me te herinneren dat daar ook zo een botanical cruiser aanwezig was. .
Kben benieuwdquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zie ook altijd de Starbuck uit de mini-series voor me.. met die sigaar :S
edit: voor het nieuwe deel heb ik de OP op een aantal punten gewijzigd. Werd weer eens tijd na 2 jaar.
Ik zou haar mijn bed niet uitschoppen hoorquote:Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef pdiscs het volgende:
Als we toch plaatjes aan het plaatsen zijn, doe ik even "gezellig" mee:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |