abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64918662

Het vorige deel: < Slank #463 Waar Kramer de titel op gaat halen >

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_64918692
Ik sloot af met een vraag aan sigme:
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.
Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij de Jumbo . Heb je nog een iets preciezere how-to voor me? .
  zondag 11 januari 2009 @ 16:53:09 #4
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64918811
een snelle tvp, want ik ga wall-E kijken
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:54:34 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64918872
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:53 schreef kwakveense het volgende:
een snelle tvp, want ik ga wall-E kijken
Lief!

*muches on apple/cinnamon* nomnom!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_64918947
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij de Jumbo . Heb je nog een iets preciezere how-to voor me? .
Recepten zijn niet mijn sterkste kant.

Sauspannetje,
klontje boter in smelten als je een boteraar bent, anders een scheutje olie, maar liever geen olijfolie in dit geval; dat combineert niet goed met de smaak van dat water.
Je boter / olie moet een voldoende grote hoeveelheid zijn om de bloem in 'op te lossen', maar niet meer dan dat.
Zeg twee eetlepels bloem erbij in de pan, tot klontloze massa roeren
Scheut mozzarellawater erbij, klontvrij roeren, d.c.a.f.

De mozzarella zelf is ook heel lekker, en niet te zuinig mee zijn: moet binnen 2 dagen op! En moet eigenlijk bewaard worden in het eigen vocht, en aangezien je dat net in de pan gemikt hebt, kan je beter een fraaie tomatensalade met mozzarella erbij serveren . Wel grote bollen hoor: 250gr, da's tweemaal zoveel als zo'n gewone rubberen supermarktstuiterbalmozzarella.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_64918964
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Mjah, dat vind ik een beetje jammer. Zo eet ik het al vaker namelijk. Ik hoopte op wat geniale combinaties met spinazie. Zelf kom ik namelijk ook niet echt verder dan zalm en zo.
Aaaah! Oké je wil iets origineels en alles kan en alles mag want je gaat nog boodschappen doen

Let me think
pi_64919063
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Recepten zijn niet mijn sterkste kant.

Sauspannetje,
klontje boter in smelten als je een boteraar bent, anders een scheutje olie, maar liever geen olijfolie in dit geval; dat combineert niet goed met de smaak van dat water.
Je boter / olie moet een voldoende grote hoeveelheid zijn om de bloem in 'op te lossen', maar niet meer dan dat.
Zeg twee eetlepels bloem erbij in de pan, tot klontloze massa roeren
Scheut mozzarellawater erbij, klontvrij roeren, d.c.a.f.

De mozzarella zelf is ook heel lekker, en niet te zuinig mee zijn: moet binnen 2 dagen op! En moet eigenlijk bewaard worden in het eigen vocht, en aangezien je dat net in de pan gemikt hebt, kan je beter een fraaie tomatensalade met mozzarella erbij serveren . Wel grote bollen hoor: 250gr, da's tweemaal zoveel als zo'n gewone rubberen supermarktstuiterbalmozzarella.
Duidelijk genoeg sigme, dank je wel! Ik schrijf het even op.
pi_64919234
Een dikke kus voor Razz trouwens, lees het nu pas!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64919286

"The good doctor Roy thought that his concoction worked against cancer, syphilis, scabies and tuberculosis, but Boiron only recommends it for "flu-like states" and asks just over a dollar per gram for it. Hundreds of thousands of French buy this energetically advertised nonsense product. It is recommended for prevention (one dose per week in the flu season) and as cure. And, contrary to classical homeopathic usage, one has to gobble up a one-gram doses, rather than take a single 5 mg ball as a lifetime dose.

There's no logical reason to believe that anything in duck liver or heart will be an effective flu remedy. But even if there were some magic substance, the manufacturing process guarantees that it will not be in the finished product. The laws of chemistry indicate that after the 12th dilution, it is unlikely that a single molecule from the original organs will remain. Moreover, at "200C" (or "200K" or "200 CK") the concentration of the original substance would be 1 part in 100200, which is a 1 followed by 400 zeroes. A 1 followed by 100 zeroes is called a googol. The estimated number of particles in the universe that we can see is a googol, give or take a few zeroes. So in order for one of the original molecules to be present in a container of Oscillococcinum, the mass of that container would have to be about a googol googol googol times our world, which would be incomprehensibly larger than the visible universe."

Meer
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64919338
Ik meende al een lichte scepsis te beluisteren
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 11 januari 2009 @ 17:07:34 #12
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64919373
wow! een tvp op de eerste pagina!

Vandaag hard gestudeerd, vrij effectief, dus ik ben tevreden over mezelf. Voor straks staat er een stoofpot op het vuur, die ik met stokbrood opsmikkel. Alleen ben ik volgens mij een beetje scheutig geweest met de kruiden, hoop dat het nog goedkomt. Er moesten provencaalse kruiden in, maar die zijn hier niet al gemixt te kopen. Dus heb basilicum, tijm, marjoraan en nogwat gebruikt, alleen hoop dat de verhoudingen een beetje kloppen. We shall see. T ruikt anders dan anders, maar goed.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_64919417
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:06 schreef sigme het volgende:
Ik meende al een lichte scepsis te beluisteren
Ik vond je verhaal over donoren overigens erg interessant. Waar heb je die kennis vandaan?
pi_64919737
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vond je verhaal over donoren overigens erg interessant. Waar heb je die kennis vandaan?
Verhaal over donoren? Zoveel heb ik er toch niet over gemeld? Dat ik er geen was, dat ja-tenzij niet meer donoren oplevert en dat donoren morsdood zijn. Meer niet toch? Geen van die zaken heb ik ergens speciaal vandaan, dat van dat ja-tenzij-is-niet-effectiever wordt af en toe in artikelen uit de doeken gedaan en ik onthou dat soort wetenswaardigheden vaak.
pi_64919947
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Verhaal over donoren? Zoveel heb ik er toch niet over gemeld? Dat ik er geen was, dat ja-tenzij niet meer donoren oplevert en dat donoren morsdood zijn. Meer niet toch? Geen van die zaken heb ik ergens speciaal vandaan, dat van dat ja-tenzij-is-niet-effectiever wordt af en toe in artikelen uit de doeken gedaan en ik onthou dat soort wetenswaardigheden vaak.
Nou precies. Je hebt (a) onthouden dat die niet effectiever zijn, en (b) dat er in Italië meer donoren zijn, wat zou komen door de afwezigheid van een helmplicht. Dat zijn geen zaken die je in de Grote Donorshow hoort, bijvoorbeeld*. Daarom ben ik wel geďnteresseerd in een bron.

*Vermoed ik. Ik heb de show niet gezien.
pi_64920108
Ik lees hier bijvoorbeeld:

"In België is iedereen wettelijk orgaandonor. Weigeraars kunnen zich laten registreren, en nabestaanden kunnen donatie afwijzen. Dat gebeurt niet vaak. (...) België heeft, na Spanje, het grootste aantal feitelijke donoren in Europa: vorig jaar 28,15 per miljoen inwoners, tegen 16,9 in Nederland. De wachttijden voor mensen die een orgaan nodig hebben zijn daardoor in België korter dan in Nederland. (...) Als het uiteindelijk de familie is die beslist, wat is dan eigenlijk het verschil met Nederland? Luc Colenbie: „Wij vragen niet. Wij informeren. De arts zal tegen de familie zeggen: ik heb begrepen dat uw familielid geen bezwaar had tegen orgaandonatie. De procedure is nu als volgt..” (...) In België weigert 12 procent van de nabestaanden. In Nederland zegt familie van mensen die niet geregistreerd zijn in bijna 70 procent van de gevallen nee."
  zondag 11 januari 2009 @ 17:30:00 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64920144
Zo, een heel topic gemist
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_64920179
Ik denk dat het nu wel wat rustiger is
pi_64920396
O ik moet onverwachts koken
pi_64920434
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou precies. Je hebt (a) onthouden dat die niet effectiever zijn, en (b) dat er in Italië meer donoren zijn, wat zou komen door de afwezigheid van een helmplicht. Dat zijn geen zaken die je in de Grote Donorshow hoort, bijvoorbeeld*. Daarom ben ik wel geďnteresseerd in een bron.

*Vermoed ik. Ik heb de show niet gezien.
Ow hemel. Nee, dat is mijn olifantengeheugen, en ik zoek er dan achter weer bronnen bij.

Ik zoek dan heel snel op 'donororganen Belgie", krijg dan bijvoorbeeld dit:
quote:
Ook België tekort aan donororganen

maandag, 10 januari 2005

Het aantal donororganen voor transplantatie is in België in 2004 drastisch gedaald. Hierdoor stierven vorig jaar meer mensen die op een donororgaan wachtten. De afname van 15% tot 700 organen komt onder meer doordat minder mensen bij verkeersongelukken zijn omgekomen.
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=nieuws.detail&varitem=100&vartype=1

En dan schiet me dat van Italie zo te binnen.

Ook leuk stuk erover:
quote:
Coppen et al (2005) zijn sceptisch over de effectiviteit van het beslissysteem en wijzen op
de invloed van voor donatie relevante mortaliteitsverschillen. Om deze stelling te staven
hebben zij onderzoek gedaan met een databestand van 10 landen.5 Voor wat betreft de
relevante mortaliteit beperken zij zich tot CVA en (verkeers)ongevallen in de
leeftijdscategorie tot en met 65 (de mortaliteit is berekend als de gemiddelde mortaliteit
over de periode 1999-2001). Zij vinden een significant verband met het aantal
postmortale orgaandonaties (r = 0,81). Op grond van dit resultaat komen zij tot de
conclusie dat niet het verschil in het toegepaste beslissysteem, maar verschillen in
relevante mortaliteit beslissend zijn. In hun ogen is dat niet zo verwonderlijk, omdat de
verschillen tussen beide beslissystemen in de praktijk niet erg groot zijn (zie hoofdstuk
2). Hun slotconclusie luidt: ‘International comparative legal research has shown that the
differences between decision systems are marginal. When the national organ donation
rates are corrected for the mortality rates, the findings of the legal research are confirmed;
the donor efficiency rate shows that opting-out systems do not automatically
guarantee higher organ donation rates than opting-in systems’ (p. 1278).
http://www.tweedekamer.nl/images/2814048bijl1_tcm118-172744.pdf

De Italie-verkeersongelukken-theorie is vast meer over te googelen, een snelle actie gaf in elk geval:
quote:
Voor 10 Europese landen is gekeken naar de samenhang tussen het beslissysteem en het aantal orgaandonoren. Landen met een bezwaarsysteem (iedereen die niet aangeeft bezwaar te hebben tegen het donorschap is potentieel orgaandonor) bleken niet systematisch meer of minder donoren per miljoen inwoners te hebben dan landen met een toestemmingssysteem (alleen wie aangeeft na overlijden orgaandonor te willen zijn, is potentieel orgaandonor). De gevonden verschillen tussen de landen worden vooral veroorzaakt door het aantal dodelijke (verkeers-)ongelukken en het aantal mensen dat er overlijdt aan een CVA (hersenbloeding/beroerte). Ca. 80% van de orgaandonoren zijn mensen die gestorven zijn aan éen van deze twee doodsoorzaken.
http://www.nivel.nl/oc2/page.asp?PageID=2171
  zondag 11 januari 2009 @ 17:39:06 #21
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64920459
Ik ben weer terug van de sportschool. Stond ik weer op de crosstrainer (echt mijn favo ding en 't enige wat ik op dit moment doe) met mijn samenvattingen en mijn aantekeningen

Mensen gek kijken, beetje crosstraineren en ondertussen fijn die meuk lezen gaat prima en spaart me een hoop tijd.

Nu zou ik eens hopen dat die achterlijke klootviool van hier beneden eens zijn MUIL dichthoud. Jezus, echt, komen altijd zat allochtonen daar, niks mis mee, maar schreeuw verdomme 's niet zo. Ik probeer te leren! BAH!

Entonces, bij gebrek aan interesse van de muizen hier voor pindakaas heb ik 't nu geprobeerd met brie, is toch ook kaas, op de val. Ben benieuwd want ik moet dat ongedierte niet in me huis hier. En zo maar ff snel eten, ik zet geen tv aan wellicht wel een muziekje keihard op om die aap beneden te pesten en ga zo lekker schnitzel eten met ik denk aardappel schijfjes of aardappelkroketjes en sperziebonen.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64920575
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees hier bijvoorbeeld:

"In België is iedereen wettelijk orgaandonor. Weigeraars kunnen zich laten registreren, en nabestaanden kunnen donatie afwijzen. Dat gebeurt niet vaak. (...) België heeft, na Spanje, het grootste aantal feitelijke donoren in Europa: vorig jaar 28,15 per miljoen inwoners, tegen 16,9 in Nederland. De wachttijden voor mensen die een orgaan nodig hebben zijn daardoor in België korter dan in Nederland. (...) Als het uiteindelijk de familie is die beslist, wat is dan eigenlijk het verschil met Nederland? Luc Colenbie: „Wij vragen niet. Wij informeren. De arts zal tegen de familie zeggen: ik heb begrepen dat uw familielid geen bezwaar had tegen orgaandonatie. De procedure is nu als volgt..” (...) In België weigert 12 procent van de nabestaanden. In Nederland zegt familie van mensen die niet geregistreerd zijn in bijna 70 procent van de gevallen nee."
Ja, het is natuurlijk een beetje kiezen welke kleur van de feiten je het best bevalt. Als men doet alsof het ja-tenzij-systeem enorm veel problemen zou oplossen, dan wil ik er wel even op wijzen dat dat uit onderzoek niet blijkt.

Als je die bronnen van mij doorleest zal je zien dat die ook wel munitie leveren voor het standpunt dat er dan misschien wel *iets* meer donoren bijkomen .
  zondag 11 januari 2009 @ 17:48:17 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64920752
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:39 schreef zwahiel het volgende:
Ik ben weer terug van de sportschool. Stond ik weer op de crosstrainer (echt mijn favo ding en 't enige wat ik op dit moment doe) met mijn samenvattingen en mijn aantekeningen

Mensen gek kijken, beetje crosstraineren en ondertussen fijn die meuk lezen gaat prima en spaart me een hoop tijd.
Tsss met een studieboek crosstraineren
quote:
Nu zou ik eens hopen dat die achterlijke klootviool van hier beneden eens zijn MUIL dichthoud. Jezus, echt, komen altijd zat allochtonen daar, niks mis mee, maar schreeuw verdomme 's niet zo. Ik probeer te leren! BAH!

waarom ga je het niet gewoon ff vragen?
  zondag 11 januari 2009 @ 17:54:03 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64920945
De puppels zijn lekker aan het eten.

*sniff*

En Ollie is eindelijk overtuigd van de nutteloze occosjdgsjhgdsdjhgum.
Nu kan ik mezelf met een gerust hart ter aarde storten.

De prik heeft behoorlijk geholpen, met 1 kleine vervelende bijwerking. Ik heb een niet te stillen honger, maar wel een zeer keeltje Die twee zijn niet echt verenigbaar.
pi_64920968
Studentenwoningweb klopt niet Ik was 6e geworden ergens en ik sta ingeschreven sinds 21-05-2007
En nu staat er: De woonruimte is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 14-11-2007.
En er was geen voorrangsregeling of zo
pi_64921015
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef SHE het volgende:

*sniff*

De prik heeft behoorlijk geholpen, met 1 kleine vervelende bijwerking. Ik heb een niet te stillen honger, maar wel een zeer keeltje Die twee zijn niet echt verenigbaar.
Fijn dat het beter gaat!! Vloeibaar eten ?!
  zondag 11 januari 2009 @ 17:57:10 #27
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_64921050
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef SHE het volgende:

*sniff*

Kusje voor jou

If it makes you feel better: ik ben ook blah! Ik heb uitgevonden dat ik dankzij die bestraling en de hele poeha die erbij komt kijken, veel sneller moe ben. Dus ik kon niet eens lekker doorwerken vandaag
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:58:39 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64921091
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:56 schreef P.F het volgende:

[..]

Fijn dat het beter gaat!! Vloeibaar eten ?!
Vloeibaar eten is voor opoes en babies. Ik moet spierballen maken!

ik ga heel smerig mijn mama bellen en haar vertellen hoe ziek ik ben en dat ze eten voor me moet maken

zondag 11 januari 2009 @ 17:59:55 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64921126
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:57 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Kusje voor jou

If it makes you feel better: ik ben ook blah! Ik heb uitgevonden dat ik dankzij die bestraling en de hele poeha die erbij komt kijken, veel sneller moe ben. Dus ik kon niet eens lekker doorwerken vandaag
'

Ja, da's wat anders he! Ik ben gewoon ziek omdat ik me in mijn waffel laat hoesten door mijn lief.

En een blah dag is soms echt nodig. Enjoy it

zondag 11 januari 2009 @ 18:01:10 #30
148689 Muis006
pi_64921172
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:59 schreef SHE het volgende:

[..]

'

Ja, da's wat anders he! Ik ben gewoon ziek omdat ik me in mijn waffel laat hoesten door mijn lief.

Ja dus, doe eens normaal! Ziek is ziek !

En ik zit nu met slippies aan op de bank en ik krijg zo Irish Stew dus ervan genieten doe ik wel
pi_64921276
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:59 schreef SHE het volgende:

[..]

'

Ik las die zin verkeerd. Ik dacht jeetje SHE wat grof! Maar je bedoelde het heel normaal

Ik heb gefaald, ik heb koekjes gegeten en nu ben ik moe Blegh. En qua eten is er pasta en hamburgers..
  zondag 11 januari 2009 @ 18:12:19 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64921465
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Vloeibaar eten is voor opoes en babies. Ik moet spierballen maken!

ik ga heel smerig mijn mama bellen en haar vertellen hoe ziek ik ben en dat ze eten voor me moet maken

rust is ook trainen babe, mss ben je een beetje te straf geweest voor jezelf en zat je wat laag in je weerstand.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:14:32 #33
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64921528
Hello altesaam. Kippensoep voor de zieken, sterkte voor Razz en PF: koekjes eten is niet erg mssr dsn moet je er wel van genieten!

Ik had een familiemeet met héél veel eten (geitekaasjes met honing en dadels in spek, goddelijk gemarineerde kipjes, kalfsvleesstoofpotje met broodjes, dat spul ... ) *uitbuik*
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 18:15:44 #34
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64921559
tvp
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 11 januari 2009 @ 18:16:38 #35
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64921585
Zo, net terug van de sportschool. Ging prima, hoewel ik het idee heb dat een hartslag van 140 echt geen zoden aan de dijk kan zetten. Is dat voor mijn leeftijd (21) echt de afvalhartslag? Ik moest moeite toen om te zweten, namelijk .

Lijstje:
O: Dubbele boterham pindakaas
L: Minestronesoep met toast
T: Fitness
T: Appel
D: Pasta met tomatensaus
T: Misschien kwark

En ik moet nog even HARD leren .
  zondag 11 januari 2009 @ 18:18:08 #36
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64921632
ik vind wall-e stom en t geluid loopt niet in sync met de film
pi_64921710
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:14 schreef mspoez het volgende:
Hello altesaam. Kippensoep voor de zieken, sterkte voor Razz en PF: koekjes eten is niet erg mssr dsn moet je er wel van genieten!

Ik had een familiemeet met héél veel eten (geitekaasjes met honing en dadels in spek, goddelijk gemarineerde kipjes, kalfsvleesstoofpotje met broodjes, dat spul ... ) *uitbuik*
Ik hou helemaal niet van koekjes, de smaak is vlak en ik word er moe en duf van..
  zondag 11 januari 2009 @ 18:22:38 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64921746
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:16 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo, net terug van de sportschool. Ging prima, hoewel ik het idee heb dat een hartslag van 140 echt geen zoden aan de dijk kan zetten. Is dat voor mijn leeftijd (21) echt de afvalhartslag? Ik moest moeite toen om te zweten, namelijk .

Lijstje:
O: Dubbele boterham pindakaas
L: Minestronesoep met toast
T: Fitness
T: Appel
D: Pasta met tomatensaus
T: Misschien kwark

En ik moet nog even HARD leren .

wat is je max. hartslag?
  zondag 11 januari 2009 @ 18:23:31 #40
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64921774
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tsss met een studieboek crosstraineren
[..]

waarom ga je het niet gewoon ff vragen?
ahum, tijd is tijd en er zitten maar 24 uur in een dag en morgen heb ik examen
En nee, ik heb wel wat gedaan voor dit vak! Owyeah!

Heb ik al tig keer gevraagd, maar schijnbaar boeit 't 'm niet, nu staat hier DeepFM met heerlijke zomerse nummertjes op wat een heerlijke muziek zeg! Hmmm het is ineens stil beneden ben verder toch alleen thuis hiero. Maar zo gaat ie weer uit jammer jammer, want dan kruip ik terug de boeken en samenvattingen in.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 11 januari 2009 @ 18:24:18 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64921796
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:14 schreef mspoez het volgende:

lekker
pi_64921813
De myne kaasplankje?
pi_64921896
Ik voel m'n buik wel na die 150 sit ups van gister !
  zondag 11 januari 2009 @ 18:27:28 #44
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64921902
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:24 schreef TJDoornbos het volgende:
De myne kaasplankje?
Wat?
  zondag 11 januari 2009 @ 18:28:26 #45
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64921940
spinazi ipv sperzibonen, aardappelkroketjes uit de magentron en snel aangebakken in de pan voor 't krokante laagje en een lekkere verse schnitzel! jam jam!
  zondag 11 januari 2009 @ 18:28:34 #46
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64921943
Tis toch 220-leeftijd en daar dan 75% van = afvalhartslag?
Prrrrr
pi_64921952
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat?
hartslag
  zondag 11 januari 2009 @ 18:30:46 #48
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64922025
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

wat is je max. hartslag?
Nouja, officieel moet dat 220-leeftijd (dus 220-21=199) zijn. En dan train ik dus op 70%.
pi_64922152
Myne is over de 200 geweest!
  zondag 11 januari 2009 @ 18:41:50 #50
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64922404
ik heb honger, maar m'n eten is nog niet klaar!
pi_64922421
Door het vele hoesten train ik mijn buikspieren als een malle! Doet pijn nu
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:44:02 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64922462
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nouja, officieel moet dat 220-leeftijd (dus 220-21=199) zijn. En dan train ik dus op 70%.
Das wel een beetje een grove regel, de maximale hartslag verschilt behoorlijk per individu. Sommige mensen van 20/25 jaar oud halen met gemak 210. Ik zelf heb nog nooit een hogere hartslag gemeten dan 191, op mn hartslagmeter. Ik was toen in Italië op een steile berg aan het fietsen (ong. 16%) en was toen ong. 24 jaar. Nooit heb ik gezien dat ie hoger was, al deed ik nog zo mn best. Maarja ik ben een stayer; een dieseltje. Ik ben heel explosief maar in een sprint verlies ik meestal.

Maargoed, als ik lang ga trainen kan ik best een wat hogere hartslag hebben, want ik hou dat toch makkelijk vol. Als je traint om alleen af te vallen kan je het beste lang trainen met een lage intensiteit, maarja, dat is tijdrovend en past niet altijd in je agenda. Als je druk bent met andere dingen zoals werk of studie is het mss beter om ff te knallen, en in een kort tijdsbestek zoveel mogelijk kcal's te verbranden.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:46:05 #53
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64922521
Damn, ik wil leren, maar d'r is echt serieus zo'n enorm lekkere muziek nu op de radio. Damn ik heb helemaal zin om te dansen en om uit te gaan.

Nu ff 't toetje te eten (rijstenpudding ) en zo toch maar ff verder lezen en samenvattingen maken
  zondag 11 januari 2009 @ 18:57:10 #54
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64922857
Oh SHE, wat rot dat je ziek bent en niet meekon! Beterschap. Ook voor Goodbye, trouwens!

Mijn dag:
O: allbran + magere melk
T: 1 ei
T: 1/2 peer
L: salade met komkommer, tomaat, gele paprika, pijnboompitten en een half ei
Extra Lunch 40 gram Allbran + magere melk
T: appel (braeburn)
T: crackers, ongeveer 20 gram
D: kipfilet, broccoli, champignons, cashewnoten, 2 theelepels rijst
--------------------------------------------------------------------------------

Totaal 1173, zegt valtaf.nl.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 11 januari 2009 @ 18:58:15 #55
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64922896
Ik heb me heerlijk aan zitten stellen en mama komt zo langs met een pan groentensoep, een strip naproxen, fles cognac en een flesje buckleys.

Whehehehehe
  zondag 11 januari 2009 @ 18:58:55 #56
148689 Muis006
pi_64922920
Mijn lijst is schrecklich

O: yoghurt met cruesli:
T: veel drinken (water, wat cola en 1 kleine aardbeienshake) tijdens het werk
D: irish stew
T: weet ik nog niet!
pi_64922921
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:58 schreef SHE het volgende:
Ik heb me heerlijk aan zitten stellen en mama komt zo langs met een pan groentensoep, een strip naproxen, fles cognac en een flesje buckleys.

Whehehehehe
Je bent ziek, dus dan mag dat
  zondag 11 januari 2009 @ 18:59:47 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64922943
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:57 schreef Sugar het volgende:
Oh SHE, wat rot dat je ziek bent en niet meekon! Beterschap. Ook voor Goodbye, trouwens!

Mijn dag:
O: allbran + magere melk
T: 1 ei
T: 1/2 peer
L: salade met komkommer, tomaat, gele paprika, pijnboompitten en een half ei
Extra Lunch 40 gram Allbran + magere melk
T: appel (braeburn)
T: crackers, ongeveer 20 gram
D: kipfilet, broccoli, champignons, cashewnoten, 2 theelepels rijst
--------------------------------------------------------------------------------

Totaal 1173, zegt valtaf.nl.
Mooi lijstje. Goed te zien dat er meer variatie, groenten en noten in je voeding zit.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:01:17 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64922999
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:58 schreef P.F het volgende:

[..]

Je bent ziek, dus dan mag dat
Het was wel een pietsie overdreven. Ik heb gedaan alsof ik elk moment dood kon gaan.
En ze moet wel in de auto stappen; pan soep maken en hier naartoe rijden. Eigenlijk best lullig.

Then again, had ze maar geen kids moeten nemen. Ha!
pi_64923004
Weet iemand dat als je bijv. onregelmatig de pil slikt, er dus besluit mee te stoppen voor twee maanden om weer GOED te beginnen. En je bent dan drie weken goed en stipt bezig, kan dan je libido+bij behorende verschijnselen al verminderd zijn of zou dat eerder liggen aan stress?
  zondag 11 januari 2009 @ 19:01:53 #61
148689 Muis006
pi_64923021
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef SHE het volgende:

[..]

Het was wel een pietsie overdreven. Ik heb gedaan alsof ik elk moment dood kon gaan.
En ze moet wel in de auto stappen; pan soep maken en hier naartoe rijden. Eigenlijk best lullig.

Heeft je mams een keuken in haar voiture? Vet!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:05:08 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64923125
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Das wel een beetje een grove regel, de maximale hartslag verschilt behoorlijk per individu. Sommige mensen van 20/25 jaar oud halen met gemak 210. Ik zelf heb nog nooit een hogere hartslag gemeten dan 191, op mn hartslagmeter. Ik was toen in Italië op een steile berg aan het fietsen (ong. 16%) en was toen ong. 24 jaar. Nooit heb ik gezien dat ie hoger was, al deed ik nog zo mn best. Maarja ik ben een stayer; een dieseltje. Ik ben heel explosief maar in een sprint verlies ik meestal.
Dat klopt natuurlijk helemaal. Ze hebben hier op de sportschool ook de mogelijkheid een fietstest te doen om je maximale hartslag te bepalen, maar er werd bij vermeld dat het verstandig was die pas te doen als je al een tijdje bezig was met sporten. Nu ben ik dat ook wel, maar voor m'n gevoel nog niet goed genoeg. En al zit ik op een max van 210 of 190, m'n hartslag tijdens het sporten is natuurlijk ook niet constant 140. En scheelt het dan ook echt zoveel?
quote:
Maargoed, als ik lang ga trainen kan ik best een wat hogere hartslag hebben, want ik hou dat toch makkelijk vol. Als je traint om alleen af te vallen kan je het beste lang trainen met een lage intensiteit, maarja, dat is tijdrovend en past niet altijd in je agenda. Als je druk bent met andere dingen zoals werk of studie is het mss beter om ff te knallen, en in een kort tijdsbestek zoveel mogelijk kcal's te verbranden.
Nouja, ik train nu eerst een halfuurtje krachttraining en daarna cardio op hartslag 140. Is dat volgens jou dan te kort? Als ik het zo op internet lees is voor afvallen even hard knallen juist niet verstandig, omdat je lichaam dan niet je vetreserves als eerste aanspreekt (oid). Ik moet wel zeggen dat ik er moedeloos van wordt dat iedereen wat anders vindt hoor.. Was er maar gewoon één simpele methode. Maar dat krachttraining --> cardio is wel iets wat ik meer heb gelezen.
pi_64923134
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef SHE het volgende:

[..]

Volgens mij is ze blij dat ze over je kan moederen, of komt ze wel vaker langs ?

Mijn lijstje
O: 1 appel. 2 bekers water
T/L: magere melk met 4 lepels brinta. 2 boterhammen philedelphia + 1 lepel sambal + zout. 1 halve tosti met alleen biologische 50+ kaas. 1 glas appel/rode bessensap (zonder toegevoegd suiker!). 1 glas water. 2 bekers thee. 1 vitamine pil

en toen ging het fout
een paar (6?) handjes borrelnootjes
±10 vieze dropjes uit de haribo kindermix
4 pennywafels
2 bekers thee

D: 1/3e pizza calzone, de pil, 1 glas spa en fruit.

Ik vergeet steeds hoe fiesss koekjes zijn. Bah!
Snel maar 150 sit ups en morgen gewichten+hardlopen
pi_64923159
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Heeft je mams een keuken in haar voiture? Vet!
Voitre ?

http://www.letmegooglethatforyou.com/?q=Wat+is+een+voitre%3F
  zondag 11 januari 2009 @ 19:07:23 #65
148689 Muis006
pi_64923185
quote:
Lezen is moeilijk
pi_64923191
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:05 schreef P.F het volgende:

[..]

Volgens mij is ze blij dat ze over je kan moederen, of komt ze wel vaker langs ?

Mijn lijstje
O: 1 appel. 2 bekers water
T/L: magere melk met 4 lepels brinta. 2 boterhammen philedelphia + 1 lepel sambal + zout. 1 halve tosti met alleen biologische 50+ kaas. 1 glas appel/rode bessensap (zonder toegevoegd suiker!). 1 glas water. 2 bekers thee. 1 vitamine pil

en toen ging het fout
een paar (6?) handjes borrelnootjes
±10 vieze dropjes uit de haribo kindermix
4 pennywafels
2 bekers thee

D: 1/3e pizza calzone, de pil, 1 glas spa en fruit.

Ik vergeet steeds hoe fiesss koekjes zijn. Bah!
Snel maar 150 sit ups en morgen gewichten+hardlopen
De pil?! Veel te veel calorieen!
pi_64923206
quote:
Je mist de u
pi_64923207
Ik snap dat je een auto bedoelt maar ik ken het woord niet
pi_64923243
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef Goodbye het volgende:

[..]

De pil?! Veel te veel calorieen!
omg
pi_64923260
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:08 schreef P.F het volgende:

[..]

omg
hihihihi
  zondag 11 januari 2009 @ 19:10:12 #71
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64923290
* zwahiel heeft net rijstenpap op, nu aan de koffie.

Nog ff genieten van de muziek en dan hoepla weer verder met het samenvatten van het boek en markeringen lezen enzo.
Dat examen morgen ga ik nailen als een modderfokker
pi_64923296
80 kcal per wafel! Dat zijn alweer 320 kcal voor niets
pi_64923339
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef P.F het volgende:
Yikes, heje geen Frans gehad dans l'ecole?
  zondag 11 januari 2009 @ 19:11:41 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64923340
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef P.F het volgende:
ies frenzj-uhhhh! Oui oui, trčs bon
pi_64923413
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Yikes, heje geen Frans gehad dans l'ecole?
Jawel, nee eigenlijk niet.. Twee jaartjes? Ik kan beter Spaans
Maar ik dacht dat die dingen automobile in 't Frans heten..
Wel in 5vwo een soort afsluitingseindbasen toetsen/toelatings periode gehad (en alleen Frans gehad in de 1e/2e..) en daar had ik een 7 voor dus dat was wel bikkel
pi_64923459
Ik heb alleen maar troep gehad.

Brinta was oké, maar daarna ging het mis. Twee geroosterde boterhammen met zelfgemaakte ham-preisalade (aangemaakt met Mayolijn) en tomaat, en veel toastjes (denk wel 15) met van die salades uit die bakjes, hartstikke vet dus. Kaassalade had ik en pikante kipsalade. Verder nog flink wat Hot Tamales en een klein beetje chocolade.
pi_64923492
Foei!

Maandag, nieuwe dag of zo
  zondag 11 januari 2009 @ 19:17:46 #78
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64923539
Ik zit tot nu toe op een totaal van 675 kcal . En ik heb m'n avondeten al op.
pi_64923583
In die tijd dat je dat uit hebt gerekend had je nog een glas melk met een boterham met pindakaas kunnen eten

zondag 11 januari 2009 @ 19:19:21 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64923586
Volgens mij ontwikkel ik, als ik een aantal dagen gezond eet, een soort intolerantie voor meuk die resulteert in een ballon-buik Die satéschnitzel viel ook niet super Bareuh.
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit tot nu toe op een totaal van 675 kcal . En ik heb m'n avondeten al op.
*voedert bij*
pi_64923617
Maria. Wat behelst ons strijdplan?
  zondag 11 januari 2009 @ 19:20:42 #82
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64923632
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:19 schreef P.F het volgende:
In die tijd dat je dat uit hebt gerekend had je nog een glas melk met een boterham met pindakaas kunnen eten

Ik heb net 2 minuten m'n avondeten op! . En ik wil 's avonds geen eiwitten meer eten. Ofzo. Ik weet het niet meer .

Iemand nog gezonde ineendieetpassende avondsnacks?
pi_64923684
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk een beetje kiezen welke kleur van de feiten je het best bevalt. Als men doet alsof het ja-tenzij-systeem enorm veel problemen zou oplossen, dan wil ik er wel even op wijzen dat dat uit onderzoek niet blijkt.

Als je die bronnen van mij doorleest zal je zien dat die ook wel munitie leveren voor het standpunt dat er dan misschien wel *iets* meer donoren bijkomen .
De kleur van jouw feiten bevalt me beter, maar ik probeer ook weer kritisch te zijn t.o.v. mijn eigen neigingen.

Bedankt voor de linkjes!
pi_64923685
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:20 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik heb net 2 minuten m'n avondeten op! . En ik wil 's avonds geen eiwitten meer eten. Ofzo. Ik weet het niet meer .

Iemand nog gezonde ineendieetpassende avondsnacks?
Ik kende alleen de 's avonds geen koolhydraten regel

Wat heb je wel gegeten?

zondag 11 januari 2009 @ 19:22:30 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64923706
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:05 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk helemaal. Ze hebben hier op de sportschool ook de mogelijkheid een fietstest te doen om je maximale hartslag te bepalen, maar er werd bij vermeld dat het verstandig was die pas te doen als je al een tijdje bezig was met sporten. Nu ben ik dat ook wel, maar voor m'n gevoel nog niet goed genoeg. En al zit ik op een max van 210 of 190, m'n hartslag tijdens het sporten is natuurlijk ook niet constant 140. En scheelt het dan ook echt zoveel?
[..]
Ja dat scheelt best veel hoor, de een zit kapot te gaan bij 180 bpm en de ander kan er nog wel een schepje bovenop doen verder is je hartslag maar een indicatie en je moet je er vooral niet blind op staren. Zelf train ik zelden met een hartslagmeter; meestal gewoon op gevoel.

Probeer iig gevarieerd te trainen om je lijf te blijven prikkelen
quote:
Nouja, ik train nu eerst een halfuurtje krachttraining en daarna cardio op hartslag 140. Is dat volgens jou dan te kort? Als ik het zo op internet lees is voor afvallen even hard knallen juist niet verstandig, omdat je lichaam dan niet je vetreserves als eerste aanspreekt (oid). Ik moet wel zeggen dat ik er moedeloos van wordt dat iedereen wat anders vindt hoor.. Was er maar gewoon één simpele methode. Maar dat krachttraining --> cardio is wel iets wat ik meer heb gelezen.
Tja, vet verbranden doe je op low intensity en (geloof ik) pas na een uur. Als je intensiever traint verbrand je enkel snelle suikers. Toch he, als je wilt afvallen moet je meer verbranden dan je via voeding binnenkrijgt; als je weinig tijd hebt om te sporten kan je beter bv een uur vet gaan bodypumpen of spinnen ipv dat uurtje rustig op een loopband wandelen.

Enne, idd iedereen zegt wat anders
pi_64923764
Gister bleek dat mijn vader dezelfde lichamelijke aandoening heeft als de vader van mijn vriendje Dus ik zo jeetje dan heeft onze baby wel een hele grote kans op deze ziekte mits het een jongen is

En toen begon hij opeens over adopteren en dat er al zoveel kinderen in de wereld waren en toen dacht ik even dat SHE tegen over mij zat
  zondag 11 januari 2009 @ 19:25:20 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64923805
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:20 schreef P.F het volgende:
Euh! <_<
>_>
<_<
Gezond eten?

Nee srsly, dat is ongeveer wat ik probeer te doen! Het Strijdplan helpt mij om geen nutteloze meuk in mn waffel te stoppen No guilt, only pride.
En mijn afval-knop bestaat eruit dat ik mezelf af en toe eraan moet herinneren dat ongezonde troep eten eigenlijk helemaal geen zin heeft Ik vind knackebrotjes / fruitsalade ook lekker; waarom zou ik dan een zak M&Ms pakken om me daarna schuldig te voelen. Da's de redenering
Verder doet Chico iig goed aan sport (Neen en Kwakkie weet ik nu even niet) en mijn sportactiviteit staat even op stil Afgezien van af en toe een stuk lopen dan (wil niet nog een 'moeten' erbij want ben al beetje stressig laatste tijd, en wil in blok 3 weer beginnen met Evy )
pi_64923812
Dat is ook mijn ervaring, kaasplankje. Mijn hartslag gaat zonder problemen naar 180 en dan voel ik me prima.
pi_64923924
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:25 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Euh! <_<
>_>
<_<
Gezond eten?

Nee srsly, dat is ongeveer wat ik probeer te doen! Het Strijdplan helpt mij om geen nutteloze meuk in mn waffel te stoppen No guilt, only pride.
En mijn afval-knop bestaat eruit dat ik mezelf af en toe eraan moet herinneren dat ongezonde troep eten eigenlijk helemaal geen zin heeft Ik vind knackebrotjes / fruitsalade ook lekker; waarom zou ik dan een zak M&Ms pakken om me daarna schuldig te voelen. Da's de redenering
Verder doet Chico iig goed aan sport (Neen en Kwakkie weet ik nu even niet) en mijn sportactiviteit staat even op stil Afgezien van af en toe een stuk lopen dan (wil niet nog een 'moeten' erbij want ben al beetje stressig laatste tijd, en wil in blok 3 weer beginnen met Evy )
Ik heb de vloer van mij kamer opgeruimd dus nu kan ik schaduwboksen en high kicks maken Maar wel een beetje lame Zodra ik een kamer heb ga ik weer kickboksen!! Nu zijn al mijn bikkelharde spieren weer pudding Blegh!!

En tot die tijd 2x per week krachttraining + 20 minuten hardlopen per keer.. En dat volhouden, of zo. Maar kickboksen is leuker

O en elke dag 150 sit ups is tof, maar dan moet ik er eigenlijk ook push ups bij doen want die kan ik niet! Alleen heb ik nu wel spierpijn van gister

En gezond eten.. Ik KAN het wel.. Maar maar maar..
pi_64923961
O ik wil me door mijn dokter laten checken of ik geen harttritme stoornissen en weet ik veel heb voordat ik keihard ga sporten, of ben ik dan raar ?

Leuk liedje!!

zondag 11 januari 2009 @ 19:31:01 #91
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924026
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef P.F het volgende:
O ik wil me door mijn dokter laten checken of ik geen harttritme stoornissen en weet ik veel heb voordat ik keihard ga sporten, of ben ik dan raar ?
Hangt er vanaf, heb je reden om te denken dat je die hebt?

Edit: en goed bezig qua sport!
pi_64924059
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Nou ja weet niet? Mijn opa heeft wel een hartstilstand gehad Maar ik dacht zo van better safe etc..
En in Italië doen ze dit standaard ieder jaar
pi_64924078
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Edit: en goed bezig qua sport!
Mijn sport is nu 0
maar mijn plan is wel oké
  zondag 11 januari 2009 @ 19:33:28 #94
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64924119
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor.. Heel uitputtende sporten (zoals spinning) zijn toch juist niet optimaal voor ververbranding? Niet dat het niet kan werken, zoals bijv. moblo wel heeft laten zien. Maar voor zover ik begrijp is voor optimale vetverbranding een heel ander soort sporten nodig dan voor uithoudingsvermogen (zoals spinning).

Als ik linkjes zie als deze (en daar zijn er veel meer van), dan krijg ik het idee dat ik dus het beste eerst krachttraining kan doen en daarna cardio om optimaal vet te verbranden (en door de krachttraining word ik meteen ook strakker).

Ik ben 't gewoon een beetje zat om maar wat aan te modderen en dan na een paar weken er weer eens achter te komen dat ik nutteloos bezig ben geweest .
  zondag 11 januari 2009 @ 19:34:16 #95
236335 neen
schone schijn
pi_64924143
Vandaag bij m'n oma geweest dus niet echt goed gegeten

Ook 2 bioscoopstoelen gekocht voor als ik een zimmer heb ze zitten chill
het lijkt niet wat het is
pi_64924183
Ik heb aan krachttraining + spinning gedaan en toen bleek ik niet af te vallen omdat ik er slecht bij at..
Bij kickboksen at ik veel beter en gezonder dus ik denk dat dat er ook voor heeft gezorgd dat ik wel af ben gevallen..

Ik vind het ook moeilijk! Ik ga nu dus vooral krachttraining doen maar ik wil dus niet weer een gespierd propje worden!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:37:54 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924288
Hier ook een minder goede dag.
O: vruchtenkwark, bruine boterham met becel en kip
T: stukje Cheesecake, 1 patatje met gedeeld met vriend, 1 banaan
D: tartaartje, gebakken aardappelpartjes, sla en tomaat (beetje balsamico er overheen).

De cheesecake was trouwens heel goed gelukt! Iets te zoet door de hoeveelheid vanille-essence maar..het was dan ook een proeftaart voor mijn verjaardag...De volgende keer doe ik er minder vanille in en meer citroensap.

zondag 11 januari 2009 @ 19:39:40 #98
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924354
Als je je er beter bij zou voelen dan zou ik het laten testen
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:32 schreef P.F het volgende:

[..]

Mijn sport is nu 0
maar mijn plan is wel oké
Okay dan! Beetje zoals ik dus
Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at ! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel En ik mag dan cola om wakker te blijven
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit mee Alleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein eten Ben echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan )
  zondag 11 januari 2009 @ 19:40:20 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64924386
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:34 schreef neen het volgende:
Vandaag bij m'n oma geweest dus niet echt goed gegeten

Ook 2 bioscoopstoelen gekocht voor als ik een zimmer heb ze zitten chill
heeft ze je weer lekker verwend joeng?
pi_64924406
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Aventura het volgende:
Hier ook een minder goede dag.
O: vruchtenkwark, bruine boterham met becel en kip
T: stukje Cheesecake, 1 patatje met gedeeld met vriend, 1 banaan
D: tartaartje, gebakken aardappelpartjes, sla en tomaat (beetje balsamico er overheen).

De cheesecake was trouwens heel goed gelukt! Iets te zoet door de hoeveelheid vanille-essence maar..het was dan ook een proeftaart voor mijn verjaardag...De volgende keer doe ik er minder vanille in en meer citroensap.

[ afbeelding ]
Hoelang heb je je cheesecake erin laten zitten? Ik vind hem zo bruin!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:40:52 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924412
blaatschaap: sporten is sowieso nooit nutteloos...

vlgens mj is de regel voor afvallen:

- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen

nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
pi_64924436
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]

Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at ! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel En ik mag dan cola om wakker te blijven
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit mee Alleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein eten Ben echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan )
Wanneer je budget het toelaat: ze verkopen maaltijdsalades bij de AH 2 go!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:41:37 #103
236335 neen
schone schijn
pi_64924438
quote:
[..]

Volgens mij een beetje zoals iedereen van team solidair Morgenochtend ga ik iig op tijd opstaan... wil even een plan maken, leren moet nog even wat dingen regelen in de stad. Hoppaaaa. Iig niet uitslapen tot 12 uur.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:42:33 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924468
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor.. Heel uitputtende sporten (zoals spinning) zijn toch juist niet optimaal voor ververbranding? Niet dat het niet kan werken, zoals bijv. moblo wel heeft laten zien. Maar voor zover ik begrijp is voor optimale vetverbranding een heel ander soort sporten nodig dan voor uithoudingsvermogen (zoals spinning).

Als ik linkjes zie als deze (en daar zijn er veel meer van), dan krijg ik het idee dat ik dus het beste eerst krachttraining kan doen en daarna cardio om optimaal vet te verbranden (en door de krachttraining word ik meteen ook strakker).

Ik ben 't gewoon een beetje zat om maar wat aan te modderen en dan na een paar weken er weer eens achter te komen dat ik nutteloos bezig ben geweest .
Ik zou gewoon lopend/fietsend naar de gym gaan, dan meteen aan het ijzer hangen, en daarna met een flinke omweg weer naar huis wandele/fietsen. Stevige tred/snelheid erin houden. Tenminste, dat is een beetje mijn conclusie na hier al ruim een jaar rondhangen en meelezen. Bij mijn vorige werkgever was een inpandige gym. Dan ging ik 's morgens een half uur fietsen naar m'n werk, een half uur - drie kwartier een krachtcircuit plus abs, korte cooling-down van 5 minuten, hele dag werken, weer een half uur fietsend naar huis. Voor mijn gevoel benuttie ik dan mijn tijd ten volle en maakte ik handig gebruik van mijn woon-werkreis. Veel leuker ook dan 1,5 a 2 uur in de gym rondhangen.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:42:40 #105
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924475
quote:
[..]

mariaaaaaaa volkoren pastasalade? pannenkoekies? broodrolletjes met rauwkost en gepocheerde kip? bruine rijst volgens she receptje? kan allemaal in de trein!

ik sport momenteel ook even niet (zie piep-ademhaling/bronchien-auw verhaal tegen Co in vorige topic of op de eerste pagina, kweeniemeer)
  zondag 11 januari 2009 @ 19:44:15 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924534
Ik vind maaltijdsalades wel lekker Maar moet 1: tijd hebben om het te halen voor mn trein weer weg is en ik een half uur moet wachten en 2: 2 x in de week maaltijdsalade wordt wel duur! Nouja ik zou 1 dag maaltijdsalade kunnen doen en de ander brood

Go Neen! Kick some ass. Take some names. And chew bubblegum.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:44:52 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924555
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang heb je je cheesecake erin laten zitten? Ik vind hem zo bruin!
Zeker wel 55 minuten. De springvorm stond wel vrij hoog in de oven (ik heb het rekje voor de lagere stand niet meer). Na 40 minuten heb ik hem dan ook naar de bodem van de oven geplaatst en afgebakken. Hij ziet er op de pic ook donkerder uit dan-ie was. De taart was zeker niet verbrand, eerder goudbruin. De massa was precies stijf genoeg en de korst was zacht en knapperig tegelijk. Bijna perfect dus op het iets te zoete na.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:45:57 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924583
Oh alleen pastasalade doe ik niet meer sinds ik daar in London heul ziek van ben geweest 2,5 dag lang! Faal!
Pannenkoekjes nomnom. Volgens mij had ik SHE's recept voor gezonde pannenkoekjes opgeslagen! *zoekt* Dank u allen voor de toffe suggesties!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:47:30 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924626
Ik vind pastasalades heel vies. De pasta is vaak koud en rubberachtig en..iew ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Not for me.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:48:28 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924656
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vind maaltijdsalades wel lekker Maar moet 1: tijd hebben om het te halen voor mn trein weer weg is en ik een half uur moet wachten en 2: 2 x in de week maaltijdsalade wordt wel duur! Nouja ik zou 1 dag maaltijdsalade kunnen doen en de ander brood

Go Neen! Kick some ass. Take some names. And chew bubblegum.
kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderder
  zondag 11 januari 2009 @ 19:49:47 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64924710
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:

- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen

nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
  zondag 11 januari 2009 @ 19:49:48 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924711
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:48 schreef kwakveense het volgende:

[..]

kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderder
De waarheid als een koe! Maar dan moet het een hele dag in mn tas zitten en daar wordt het denk ik niet lekkerder op
  zondag 11 januari 2009 @ 19:50:33 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924736
Die Kwakkie; ze is een expertzors
  zondag 11 januari 2009 @ 19:51:35 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924789
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef SHE het volgende:
Die Kwakkie; ze is een expertzors
de beste stuurlui...etc...
(nu zelf nog doen...)
  zondag 11 januari 2009 @ 19:52:17 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924816
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Aventura het volgende:
Ik vind pastasalades heel vies. De pasta is vaak koud en rubberachtig en..iew ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Not for me.
Weet je wat ik vroeger in mijn tas rondzeulde?

koude zilvervliesrijst met tonijn uit blik en plakken ananas
en koude volkorenpasta met ketchup

Ik ga nu al over mijn nek van het idee!!

Blijkbaar was dat toen verstand op nul en bunkeren maar.
*ril*

Ik krijg koude pasta echt niet meer weg
  zondag 11 januari 2009 @ 19:53:38 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924888
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]

de beste stuurlui...etc...
(nu zelf nog doen...)
Een beetje zoals Sjors?

Alhoewel ik weer helemaal spartaans ben tegenwoordig, maar toch. Ik heb 4 jr zitten slacken.

zondag 11 januari 2009 @ 19:54:52 #117
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64924942
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:

Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:55:09 #118
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64924958
ghehe hoor 't alweer, ik mis weer veel tips.

moet echt minder appeltje R-en!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:56:02 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924994
euh sjie.... heb je nog antwoord op mn aardappelvraag/plangedoe van gisteren?

ik probeerde t gisteren zonder potatoes, maar ik miste ze echt heel erg...had dikke honger na t eten... en vanavodn dus we wat genomen en veel minder honger...
  zondag 11 januari 2009 @ 19:56:28 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64925011
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Een beetje zoals Sjors?

Alhoewel ik weer helemaal spartaans ben tegenwoordig, maar toch. Ik heb 4 jr zitten slacken.

[ afbeelding ]
*quails before Arnold's mighty bulk*
pi_64925082
quote:

In zwarte thee zit ook een soort cafeďne!!
quote:
Ik ga even kijken naar mijn blok 3

Onderweg:
Dinsdag: 07:00-18:00
Woensdag: 08:00-18:00
Donderdag: 08:00-18:00
Vrijdag: 09:00-1500 (±drie keer en 7x vrij)

Dat lijkt in het midden van de week wel een fulltime job (En het stomme is dat ik nog steeds 16 uur reistijd heb.. En op maandag is mijn plan in de Ub te studeren dus dan ipv 4 uur reistijd die dag maar iets meer dan 2 jeej. Dus 18 uur per week )

Dus op zich hoef ik geen avond eten mee te nemen.. MAARR ik wil als ik uit ben nog studeren (dan ben ik om 17:00 in de UB... en dan daarna nog even studeren.. maar dat wil zeggen dat ik iedere dag eten moet kopen En ik heb maar 3 euro per week ( faal) te besteden aan ontbijt/diner en lunch en kleding en uitgaan dus ik moet ook nog heel veel werken
  zondag 11 januari 2009 @ 19:58:51 #122
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64925100
ja maar blaatschaap, soms zijn er meerdere wegen naar rome, en moet je gewoon één manier kiezen en kijken of je t wat vindt....
  zondag 11 januari 2009 @ 19:59:04 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925114
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:56 schreef kwakveense het volgende:
euh sjie.... heb je nog antwoord op mn aardappelvraag/plangedoe van gisteren?

ik probeerde t gisteren zonder potatoes, maar ik miste ze echt heel erg...had dikke honger na t eten... en vanavodn dus we wat genomen en veel minder honger...
Dat zit tussen je oren he..Had je toch meer groenten erbij moeten eten.
Het blijft de beste manier > OF aardappels met ladingen groenten, OF vlees met groenten.

Probeer anders eens af te bouwen; gewoon om te kijken of je jezelf voor de gek kunt houden.
pi_64925221
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:52 schreef SHE het volgende:

[..]
koude zilvervliesrijst met tonijn uit blik en plakken ananas
en koude volkorenpasta met ketchup

O dat kan ik best van huis meenemen en dat is goedkoop..
Maar wel fiesss
  zondag 11 januari 2009 @ 20:01:50 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925236
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:54 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.
JIj was vega he?

Zal ik eens kijken of ik een hardcore vega schema in elkaar kan draaien?
( qua voeding ? )

En de info in je link klopt: eerst KT > dan cardio.
En onthoud dat cardio niet voor niets staat voor cardiovasculair. Je traint vooral je hart.
Maar voor een stukje efficiente verbranding is cardio prima na je KT workout.
Elke dag apart je spiergroepen trainen en aansluiten een les steps oid.

Tezamen met een strikt voedingsschema en let maar op hoe hard je gaat.

You need a plan!
pi_64925270
O en mag ik het recept van de pannenkoekjes want ik kan ze nergens vinden
  zondag 11 januari 2009 @ 20:04:04 #127
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64925328
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:01 schreef SHE het volgende:

[..]

JIj was vega he?

Zal ik eens kijken of ik een hardcore vega schema in elkaar kan draaien?
( qua voeding ? )

En de info in je link klopt: eerst KT > dan cardio.
En onthoud dat cardio niet voor niets staat voor cardiovasculair. Je traint vooral je hart.
Maar voor een stukje efficiente verbranding is cardio prima na je KT workout.
Elke dag apart je spiergroepen trainen en aansluiten een les steps oid.

Tezamen met een strikt voedingsschema en let maar op hoe hard je gaat.

You need a plan!
!!!

Als je dat zou willen doen, heel graag .
  zondag 11 januari 2009 @ 20:04:09 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925334
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:02 schreef P.F het volgende:
O en mag ik het recept van de pannenkoekjes want ik kan ze nergens vinden
Heb ik gewoon gejat van Gwyneth hoor; zie Goop!
Alleen heb ik wat dingen anders gedaan. Maria heeft recept wel.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:05:52 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925391
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

!!!

Als je dat zou willen doen, heel graag .
Beloofd, ik heb nog wel ergens een oud boekje liggen van een vegetarische bodybuilder met fab voedingsadviezen.

Ga ik morgen even in duiken.

Zijn er dingen die je perse niet wil eten?
En ben je een strikte vegetarier ( als in: ook geen ei, zuivel etc )?
pi_64925392
Als dat schema klaar is wil ik het ook wel, dan weet ik wat ik kan eten als ik met mr ben
  zondag 11 januari 2009 @ 20:06:18 #131
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64925415
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:59 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat zit tussen je oren he..Had je toch meer groenten erbij moeten eten.
Het blijft de beste manier > OF aardappels met ladingen groenten, OF vlees met groenten.

Probeer anders eens af te bouwen; gewoon om te kijken of je jezelf voor de gek kunt houden.
I shall try... morgen zonder aardappel, en met meer vullende groente dan vanavond...
pi_64925418
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Haha o ja dat was mijn link Ik ga ff kijken!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:07:38 #133
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64925454
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Beloofd, ik heb nog wel ergens een oud boekje liggen van een vegetarische bodybuilder met fab voedingsadviezen.

Ga ik morgen even in duiken.

Zijn er dingen die je perse niet wil eten?
En ben je een strikte vegetarier ( als in: ook geen ei, zuivel etc )?
Ik eet geen amandelen en ananas . En ik ben geen strikte vega, dus ei en zuivel is prima!

Woei!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:08:03 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64925470
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Stimmt! Ik heb het documentje gevonden, ik zal letterlijk copy-pasten wat ik hier van het forum geplukt heb!

Recept voor Boekweitpannenkoekjes *edit* zoals gepost door SHE!

300ml soja of rijstmelk ( ongeveer, kijk even hoe dik je'm wil maken )
1 scheutje limoensap/citroensap ( theelepel )
1 theelepel zonnebloemolie
150 gram boekweitmeel
1 theelepel bakpoeder
150 gram rijstmeel ( als je het helemaal glutenvrij wilt ) of gewoon volkorenmeel als je daar geen last van hebt
snuf zout ( half theelepeltje )

garneren met: Ahorn siroop! en fruit

alle natte dingen mengen, dan alle droge dingen mengen. Pan op vuur, olie erin, met pollepel klein pannekoekje maken.
Maak het beslag zo dik als je wilt, meer meel als je dikker wilt. Wil je dunner, dan meer rijstmelk toevoegen. ( flensjes bijv )

Eventueel kun je er plakjes banaan op leggen en meebakken, of ananas.
Als ze gaar zijn,op bordje leggen en er ahorn siroop over gieten.

*bada-boom-PISH!*
pi_64925519
Deze?

quote:
TIME: 15 minutes

* 1 1/4 cups soy or rice milk
* 1 tablespoon lemon juice
* 1 tablespoon vegetable oil
* 1 tablespoon maple syrup, plus more for serving
* 1/2 cup buckwheat flour
* 1 teaspoon baking soda

* 1/2 cup unbleached all-purpose flour or white spelt flour (substitute rice flour to make pancakes completely gluten-free)
* 1/2 teaspoon salt
* 2 bananas, thinly sliced

Mix all the wet ingredients together in a small bowl. Mix all the dry ingredients together in a slightly bigger bowl. Add the wet to the dry and stir just enough to combine – be careful not to over-mix (that’s how you get tough pancakes).

Heat a large nonstick skillet or griddle over medium-high heat (I love Jamie Oliver’s nonstick cookware – it’s so slippery that I don’t need to use any oil or butter). Ladle as many pancakes as possible onto your griddle. Place a few slices of banana on top of each pancake. Cook for about a minute and a half on the first side or until the surface is covered with small bubbles and the underside is nicely browned. Flip and cook for about a minute on the second side. Repeat the process until you run out of batter. Serve stacked high with plenty of maple syrup.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:10:49 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64925570
bada-boom-PISH?
pi_64925585
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:10 schreef kaasplankje het volgende:
bada-boom-PISH?
Denk drumstel
  zondag 11 januari 2009 @ 20:11:58 #138
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925616
Yes!!

Gwyneth

Ik heb de hoeveelheden iets aangepast, omdat ze bij mij mislukten toen ik Gwennies hoeveelheden aanhield, maar je moet zelf even kijken hoe je ze het lekkerst vind.
Ik hou zelf van iets stevigere pannekoekjes, anderen vinden flinterdunne koekjes lekker.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:12:21 #139
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64925626
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:11 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Denk drumstel
Iemand begrijpt mij!

IRL gebeurt dit inclusief drumsolo-met-stokjes-handbeweging, uiteraard.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:12:47 #140
148689 Muis006
pi_64925646
Lekker, pannekoekjes!

Ik heb net kaneellikeur op.
pi_64925650
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Iemand begrijpt mij!

Ik begrijp jouw kreten altijd!
pi_64925659
Ik heb een lekker soepie gebrouwen van rundvlees en rettich. Neem ik morgen mee naar het werk als tussendoortje en lunch.

Vanavond heb ik bruine bonen met spek, worst en appelmoes gegeten. Dat eet ik zo eens of tweemaal per jaar en dan hoef ik het voorlopig niet weer. Maar het is zó lekker.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:13:30 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925668
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef kwakveense het volgende:

[..]

I shall try... morgen zonder aardappel, en met meer vullende groente dan vanavond...
Je mag je helemaal klem eten aan het groen he?
Proppen !

En gevogelte en vis kan ook flink, dus doe jezelf niet tekort door te weinig te eten.
pi_64925669
quote:

[..]

Iemand begrijpt mij!

O maar dat was toch teh voordehandliggend
pi_64925731
Huuu, ik vrees dat ik morgen niet kan werken

Niks zo anoying als kriebelhoest btw
  zondag 11 januari 2009 @ 20:15:38 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64925759
quote:

[..]

Iemand begrijpt mij!

ik snapte m wel hoor, zo'n bassie & adriaan roffel; ik vond m alleen zo grappig
  zondag 11 januari 2009 @ 20:16:31 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64925796
Goodbye
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

O maar dat was toch teh voordehandliggend
Yessahwr!*

Verbasterd "Yes sir!"
pi_64925892
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Stimmt! Ik heb het documentje gevonden, ik zal letterlijk copy-pasten wat ik hier van het forum geplukt heb!

*recept*

*bada-boom-PISH!*
Oeh Klinkt als een verwenlunch. Verkopen ze ahornsiroop en boekweitmeel in de supermarkt?
Heeft het trouwens zin om een berg buikspieroefeningen in te voeren om een strakkere buik te krijgen of is dat absoluut niet voldoende?
pi_64925931
Die pannenkoekjes zijn wel heel skinnybitch proof
pi_64925964
Ahornsiroop is goddelijk. Ik gebruik het altijd in mijn saladedressings. Bij de supermarkt weinig kans, maar de natuurwinkel heeft het zeker.
pi_64926012
Zit die in Amsterdam centrum? En hoe lang kun je die dingen bewaren? En wat is lekker om er bij te eten?
pi_64926027
Dan ga ik morgen maar eens op zoek naar een natuurwinkel Als ze een beetje bevallen kan ik ze ter afwisseling 's middags meenemen. Nice.
pi_64926040
Ooo een vriendinnetje heeft mijn skinnybitch boekje nog!!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:23:13 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64926061
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een lekker soepie gebrouwen van rundvlees en rettich. Neem ik morgen mee naar het werk als tussendoortje en lunch.

Vanavond heb ik bruine bonen met spek, worst en appelmoes gegeten. Dat eet ik zo eens of tweemaal per jaar en dan hoef ik het voorlopig niet weer. Maar het is zó lekker.
Wat een aparte combi! Ik eet weleens bruine bonen met stroop. Dat vinden mensen ook heel gek, maar in mijn jeugd werd dat in de regio waar ik opgroeide zo nu en dan gegeten.
pi_64926063
Doe jezelf een plezier en neem één tl ahornsiroop, doe je ogen dicht en eet het. Het heeft zo'n bijzondere smaak, dat moet je even 'los' proeven.
pi_64926103
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat een aparte combi! Ik eet weleens bruine bonen met stroop. Dat vinden mensen ook heel gek, maar in mijn jeugd werd dat in de regio waar ik opgroeide zo nu en dan gegeten.
Ja, iedereen roept ook bah als ik dat eet maar ik vind het echt heerlijk. Net als bijvoorbeeld krentenbollen met een dikke kwak pindakaas.
  zondag 11 januari 2009 @ 20:24:34 #157
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64926128
.
Terug van familiebezoek en bekaf .
Niet meer actief op Fok!
pi_64926183
Ik hou niet van bonen en kool Omdat ik het altijd begin op te boeren *ieeeh* ik eet het dus gewoon maar niet, ik gooi het op intolerantie
pi_64926293
Nou, ik val er weer even in hoor. M'n lief is naar z'n ouders in Groningen en ik ben alleen thuis voor de rest van de week. Deze week kan ik echt niet vrij nemen van school omdat ik mondelinge tentamens moet afnemen. Lief kan nog niets zelf, heeft enorm veel pijn en z'n moeder kan daar goed voor 'm zorgen. Ik voel me enorm schuldig dat ik dat niet kan deze week en heb er echt verdriet om . Zowieso komt vandaag alle spanning van het weekend eruit, ik loop de hele dag al te snotteren. We hebben het wrak van de auto bekeken en het is haast een wonder dat hij daar zelf nog uit is gekomen, en dat hij alleen z'n knie heeft gebroken. Ik vond het maar een eng gezicht. Het stuur zat waar de versnellingspook zou moeten zitten, de versnellingspook lag haast achterin, de pedalen waren foetsie en hij heeft met z'n voorhoofd het linker zijruitje eruit getikt . Gelukkig hebben we wel z'n bril teruggevonden.
Morgen gaat hij naar de orthopeed in Groningen en horen we of 't nou wel of niet geopereerd moet worden. En vrijdag ga ik er weer heen. En nu moet ik nog 7 mondelingen voorbereiden.

Ik ben blij dat m'n ouders vanavond nog even langs waren gekomen en we ergens een hapje hebben gegeten, 'k geloof dat als ik alleen was gewest ik helemaal ingeklapt was ofzo.

Hier iedereen ook bedankt voor alle sterktewensen enzo. Ik gebruik 't topic nu wel een beetje als dagboek ofzo , maar ik weet 't ook even niet en van me af schrijven helpt gelukkig een beetje.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2009 20:31:56 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 20:28:36 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64926308
Ik heb ahornsiroop trouwens ook weleens bij de DA zien staan. Bizar genoeg. Later kwam ik erachter dat er zoiets als het ahornsiroop-dieet bestaat

http://mens-en-gezondheid(...)-citroensapkuur.html
pi_64926429
Omg er zit een natuurwinkel in de buurt van mijn opleiding

http://www.denatuurwinkel.com/nw/
  zondag 11 januari 2009 @ 20:31:49 #162
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64926432
Hey Razztwizzle, ik kan me helemaal voorstellen dat je je nu ontzettend machteloos voelt.. Wil jij er juist voor je vriend zijn in zo'n periode, kun je dat niet. Wees in elk geval blij dat hij ook nog iemand anders heeft om op terug te vallen, zodat 'ie niet de hele week alleen thuis had gezeten . Gooi alles er goed uit, want het zal wel een ontzettende impact op je hebben gehad. Ik wil er niet aan dénken dat zoiets met mijn vriend zou gebeuren. Bah. Echt, veel sterkte en het komt allemaal goed .
  zondag 11 januari 2009 @ 20:33:12 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64926496
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:28 schreef Razztwizzle het volgende:
*knip* Boel nare dingen!
Jeutje, tis ook allemaal niet niks! Kan me voorstellen dat je het kut vindt dat je nu niet bij hem kan zijn. Toch zal het vast het eind van de week zijn voor je het door hebt, en hopelijk gaat het dan al ietsje beter met hem! Veel sterkte voor je vriend, en ook uiteraard voor jou!
*healing vibes*
  zondag 11 januari 2009 @ 20:33:44 #164
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64926516
Sterkte Raztwizzle!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:35:33 #165
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64926594
ik moet ook nieuw boekweitmeel en volkorenmeel halen bij de natuurwinkel (er zijn er meer hoor P.F., dan die alleen bij www.denatuurwinkel.nl staan vermeld)
pi_64926728
Ik ben totally n00big op dat gebied! En ik wou dat ik een betere topografische kennis had, want ik wil naar de winkel die het dichtse bij de Dam is..

1e van Swindenstraat 30-36
van Woustraat 80-82
Scheldestraat
JP Heijestraat 105- 109
Haarlemmerdijk 160-164
Constantijn Huygensstraat 49-55
Elandsgracht 23
Marathonweg
pi_64926770
Hč wat rottig Razztwizzle Ik hoop dat jullie de week een beetje doorkomen. Veel sterkte voor jullie alletwee.
pi_64926775
Ja doei.
pi_64926808
Hee Mo!
pi_64926836
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, ik val er weer even in hoor. M'n lief is naar z'n ouders in Groningen en ik ben alleen thuis voor de rest van de week. Deze week kan ik echt niet vrij nemen van school omdat ik mondelinge tentamens moet afnemen. Lief kan nog niets zelf, heeft enorm veel pijn en z'n moeder kan daar goed voor 'm zorgen. Ik voel me enorm schuldig dat ik dat niet kan deze week en heb er echt verdriet om . Zowieso komt vandaag alle spanning van het weekend eruit, ik loop de hele dag al te snotteren. We hebben het wrak van de auto bekeken en het is haast een wonder dat hij daar zelf nog uit is gekomen, en dat hij alleen z'n knie heeft gebroken. Ik vond het maar een eng gezicht. Het stuur zat waar de versnellingspook zou moeten zitten, de versnellingspook lag haast achterin, de pedalen waren foetsie en hij heeft met z'n voorhoofd het linker zijruitje eruit getikt . Gelukkig hebben we wel z'n bril teruggevonden.
Morgen gaat hij naar de orthopeed in Groningen en horen we of 't nou wel of niet geopereerd moet worden. En vrijdag ga ik er weer heen. En nu moet ik nog 7 mondelingen voorbereiden.

Ik ben blij dat m'n ouders vanavond nog even langs waren gekomen en we ergens een hapje hebben gegeten, 'k geloof dat als ik alleen was gewest ik helemaal ingeklapt was ofzo.

Hier iedereen ook bedankt voor alle sterktewensen enzo. Ik gebruik 't topic nu wel een beetje als dagboek ofzo , maar ik weet 't ook even niet en van me af schrijven helpt gelukkig een beetje.
niets mis met dit topic als dagboek gebruiken

sterkte enzo en voel je niet schuldig, mams vind het vast ook niet erg om voor haar zoon te zorgen en jij vindt je rust ook wel weer ergens deze week, heus
Ja doei.
pi_64927026
Lieverds zijn jullie .

Qua rust is het voor mij ook wel prettig zo, inderdaad. Ik kan nu rustig alle boeken voor de mondelingen nog eens doornemen en voorbereiden zonder om de vijf minuten iemand een telefoon/afstandsbediening/glaasje water aan te moeten geven of naar de wc te helpen/helpen been te verleggen/krabben/pijnstillers geven, etc. 't Stomme is dat ik dat soort dingen helemaal niet erg vind om te doen, ik houd van voor mensen zorgen, en zeker voor m'n lief. Hem pijn zien hebben is echt vreselijk. Die mondelingen kunnen ze wat mij betreft dan ook linea recta door de plee spoelen . Alleen, zou ik ze deze week niet afnemen dan worden ze later bij mijn reguliere lessen ertussen gepropt (i.p.v een apart mondelingenrooster deze week), en wordt de werkdruk wel enorm hoog op die manier. Dat is 't dilemma. Ik vind 't een rotkeuze, maar goed, 't is even niet anders. Hij vind het ook goed, zegt ook steeds dat ik me niet schuldig hoef te voelen, maar goed - dat voel ik me wel. Stom, nutteloos gevoel is dat.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2009 20:50:59 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 20:47:46 #172
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64927061
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

ik vind dat bruine bonen met stroop horen! En spekjes, zilveruitjes en augurkjes. Heerlijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 20:51:35 #173
33954 ElisaB
pi_64927203
Razz....

Sterkte meis
pi_64927280
Zo de top is er af. Ik ben weer begonnen met hardlopen. Uiteraard stelt mijn conditie niks voor maar het begin is er. Op naar die 5km.

Nu even douchen!

Oh en een voor Razz
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 januari 2009 @ 20:55:50 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64927371
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:38 schreef P.F het volgende:
Ik ben totally n00big op dat gebied! En ik wou dat ik een betere topografische kennis had, want ik wil naar de winkel die het dichtse bij de Dam is..

1e van Swindenstraat 30-36
van Woustraat 80-82
Scheldestraat
JP Heijestraat 105- 109
Haarlemmerdijk 160-164
Constantijn Huygensstraat 49-55
Elandsgracht 23
Marathonweg
Haarlemmerdijk vanaf Dam: ga de Nieuwendijk in, en loop die helemaal uit. Steek over via het zebrapad en loop nog verder. Op een gegeven moment kom je vanzelf op de Haarlemmerdijk. Het is sws de moeite om daarheen te lopen, want leuke en hippe winkeltjes.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:00:36 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64927547
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo de top is er af. Ik ben weer begonnen met hardlopen. Uiteraard stelt mijn conditie niks voor maar het begin is er. Op naar die 5km.

Nu even douchen!

Oh en een voor Razz
Kick ass! Evy of op eigen gevoel?
pi_64927592
heul goed DML

misschien ga ik morgen ook maar 's weer.. sinds de Zeven Heuvelen niet meer gelopen
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:03:22 #178
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64927654
Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_64927734
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
wtf

dat is heul nie fijn nie Tink!

jij bent nu weer thuis voor de kids? wanneer hoor je wat? wtf?

Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:05:45 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64927756
quote:
Waah, da's ook schrikken! Word je zo gebeld door het ziekenhuis of iets dergelijks? Je hoort wel snel meer neem ik aan?
Pfff logisch dat je niet blij bent! Hopelijk hoor je snel meer en valt het mee!
pi_64927765
Tink
  zondag 11 januari 2009 @ 21:06:06 #182
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64927768
aw tink, wat naar! sterkte!!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:06:57 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64927798
Jee Tink! Je brengt het alsof jullie er al eerder mee te maken hebben gehad? Met hartproblemen dus? Of haal ik dat er zelf uit?
  zondag 11 januari 2009 @ 21:07:54 #184
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64927827
Heel veel sterkte Razz!

Heb ik de entree van Razz gemist of is ze een oudebewonermeteennieuwenaam?
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 21:08:57 #185
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64927860
Oh jee en ook kaarsje aan voor Tinkman! Getver, wat eng zoiets!
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 21:09:13 #186
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64927870
Wowowowow....Young Ones op VPRO!
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 21:09:48 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64927891
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:06 schreef Aventura het volgende:
Jee Tink! Je brengt het alsof jullie er al eerder mee te maken hebben gehad? Met hartproblemen dus? Of haal ik dat er zelf uit?
Nee. DAt niet. Maar ik weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen en denk er maar niet te veel over na. Hij kan dood gaan, blind worden, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het niet.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:10:05 #188
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64927900
Ja hallo, willen alle partners even normaal en gezond blijven aub? .

Wat een slecht nieuws, Tink. Is dit al eerder voorgekomen? Krijg je updates van het ziekenhuis of ga je er straks weer heen?

Sterkte in elk geval allemaal!

*vriendje smst voor een knuffel*
pi_64927917
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. DAt niet. Maar ik weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen en denk er maar niet te veel over na. Hij kan dood gaan, blind worden, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het niet.
ik zal iig aan jullie denken.
Bidden doe ik niet aan, maar elke steun kan misschien helpen...
Ja doei.
pi_64927926
quote:
Jezus, wat naar voor jullie. Helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt.

Hij is nu gelukkig wel op de beste plek waar hij maar zijn kan!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:11:19 #191
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64927949
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Waah, da's ook schrikken! Word je zo gebeld door het ziekenhuis of iets dergelijks? Je hoort wel snel meer neem ik aan?
Pfff logisch dat je niet blij bent! Hopelijk hoor je snel meer en valt het mee!
En morgen hoor ik meer. Duidelijk is nu alleen dat de druk op zijn ogen veeeeeeeeeel te hoog is en dat er problemen zijn met zijn hart. Meer weet ik neit en zal ik ook niet horen vandaag. Morgen ga ikmee met de onderzoeken als ik de kinderen rustig krijg tenminste. Anders blijf ikbij de kinderen.
pi_64927969
Och, Tinkepink wat een ellende zeg. Heel erg veel sterkte.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:13:12 #193
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64928034
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En morgen hoor ik meer. Duidelijk is nu alleen dat de druk op zijn ogen veeeeeeeeeel te hoog is en dat er problemen zijn met zijn hart. Meer weet ik neit en zal ik ook niet horen vandaag. Morgen ga ikmee met de onderzoeken als ik de kinderen rustig krijg tenminste. Anders blijf ikbij de kinderen.
Heb je niet iemand waar jullie terecht kunnen vannacht? Ik denk dat thuis slapen misschien niet het beste idee is zo.. .
  zondag 11 januari 2009 @ 21:13:45 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64928060
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je klinkt sterk, je zet de feiten voor zover die er zijn op een rij. Dat kwam wellicht wat 'ervaren' over. Maar je moet ook sterk zijn! Hopelijk bedaren de kinderen wat. Ik hoop dat je snel wat hoort!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:13:58 #195
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64928133
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wat erg Wordt er niets meer onderzocht/gedaan vanavond?
  zondag 11 januari 2009 @ 21:17:52 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64928279
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:13 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Heb je niet iemand waar jullie terecht kunnen vannacht? Ik denk dat thuis slapen misschien niet het beste idee is zo.. .
Waarom? Ik red me wel hoor, al maak ik me natuurlijk heel erg zorgen.
Daarnaast woont mijn en zijn familie hier heel erg ver vandaan en vrienden zien me al aankomen
Ik denk ook dat mijn kinderen het liefst gewoon thuis in hun eigen vertrouwde bedje liggen. Of bij papa in het ziekenhuis,maar dat gaat natuurlijk niet

Maar wel een lieve gedachte van je
pi_64928288
als het niet ontzettend glad was hier zou ik nu op de motor springen, je kinderen opvangen en jou naar het ziekenhuis schoppen

heb je geen familie in de buurt of die kan komen om de kids op te vangen zodat je zelf naar je man toe kan?
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:18:09 #199
14746 k_i_m
pi_64928297
Gadver Tink, wat een verontrustende berichten! Sterkte met de kinderen en niet te vergeten jezelf!
In my life
Why do I smile
pi_64928370
Tink, enorm veel sterkte! Je moet het doen met zulke nare voorspellingen, maar ik hoop dat alles helemaal goed komt met je man en jullie samen verder kunnen gaan zoals jullie al deden.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:20:41 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64928416
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
als het niet ontzettend glad was hier zou ik nu op de motor springen, je kinderen opvangen en jou naar het ziekenhuis schoppen

heb je geen familie in de buurt of die kan komen om de kids op te vangen zodat je zelf naar je man toe kan?

Ik heb mijn man net nog gebeld en hij gaat slapen Hij is heel erg moe namelijk. En ik neem 1 borrel (niet meer, want ik ben alleen thuis) en als troost een heleboel chocolade.

En bedankt voor het medeleven allemaal. Ik heb niet zo veel zin omvrienden te bellen,maar dit doet me wel goed.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:23:26 #202
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64928546
quote:
elektrolytenstoornis???

veel overgegeven? uitgedroogd?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 11 januari 2009 @ 21:24:50 #203
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64928619
en natuurlijk veeeel sterkte Tink *knuffel*
  zondag 11 januari 2009 @ 21:25:38 #204
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64928660
of hypertensie kan het ook van komen....
  zondag 11 januari 2009 @ 21:25:43 #205
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64928667
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

elektrolytenstoornis???

veel overgegeven? uitgedroogd?
Nee, niet veel overgegeven. Helemaal niet overgegeven zelfs. misschien wel te weinig gedronken. Hij moet van dedokter ook heel veel drinken. Is dat erg,deze stoornis?
  zondag 11 januari 2009 @ 21:26:14 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64928695
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb mijn man net nog gebeld en hij gaat slapen Hij is heel erg moe namelijk. En ik neem 1 borrel (niet meer, want ik ben alleen thuis) en als troost een heleboel chocolade.

En bedankt voor het medeleven allemaal. Ik heb niet zo veel zin omvrienden te bellen,maar dit doet me wel goed.
Wel goed dat hij iig "bij" is, dat helpt vast wel een beetje, dat je hem even kan horen

Ik hoop dat de borrel je een beetje helpt in slaap te komen! Rust zal je wel nodig hebben sowieso.
Nog maar een:
  zondag 11 januari 2009 @ 21:27:48 #207
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64928768
Misschien niet speculeren? Of ben ik neurotisch nu?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64928813
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:27 schreef Sugar het volgende:
dat wilde ik ook zeggen..

Het is vast goed bedoeld BJ, maar het lijkt me niet nuttig of handig om nu vanachter een beeldschermpje 'diagnoses' te gaan raden van al dan niet hele enge dingen

ik zou het gewoon lekker van de dokter afwachten...

no offence... overigens
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:28:51 #209
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64928818
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee, niet veel overgegeven. Helemaal niet overgegeven zelfs. misschien wel te weinig gedronken. Hij moet van dedokter ook heel veel drinken. Is dat erg,deze stoornis?
als hij heel veel moet drinken kan het zijn dat hij een hypernatriemie heeft... ik zal eens ff mij inlezen

ik heb laatst ook iemand gehad met soortgelijke klachten namelijk..
pi_64928857
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:27 schreef Sugar het volgende:
Nee, dat zou ik ook niet hier doen. Al vind ik 't van BJ en haar IC-kennis natuurlijk weer wel een ander verhaal. Maar je kan het maar beter afwachten denk ik, dit kan ook onrust creëren.

Fijn dat je met hem hebt kunnen praten Tinkepink, kan je morgenvroeg ook weer bellen om te vragen hoe hij de nacht is doorgekomen? Probeer je rust een beetje te pakken vannacht - het is niet niks allemaal. Heel veel sterkte gewenst.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:31:30 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64928957
geeft alleen een paar opties, die helemaal niet zo ernstig zijn, om aan te geven dat het heel goed ook kan meevallen.... ik hoop namelijk dat het allemaal meevalt voor Tink, was iig goed bedoeld....
pi_64929047
dat het goed bedoeld is daar twijfelt niemand aan, maar ook in 'diagnoses' die 'niet zo erngeist zijn' zit een gevaar:

geruststellen en dat het dan toch tegenvalt...

just my two cents
Ja doei.
pi_64929056
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
geeft alleen een paar opties, die helemaal niet zo ernstig zijn, om aan te geven dat het heel goed ook kan meevallen.... ik hoop namelijk dat het allemaal meevalt voor Tink, was iig goed bedoeld....
Ze klonken vrij ernstig! Maar ter geruststelling is heel lief natuurlijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:33:44 #214
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64929066
Dat snap ik, hoor BJ! Was niet naar bedoeld, mijn opmerking.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:33:57 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64929073
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

als hij heel veel moet drinken kan het zijn dat hij een hypernatriemie heeft... ik zal eens ff mij inlezen

Ik vind het wel interessant te weten wat het zou kúnnen zijn. Ik word er in ieder geval niet méér ongerust van, want dat ben ik al. Ben het type dat bij zorgen graag wat wil doen en dit leidt me een beetje af.
Echt diagnosticeren mag de dokter morgen doen. Mijn man had het over blind worden of mogelijk een "schlaganfall", en veel erger dan dat zullen de ziektes die bj noemt wel niet zijn
pi_64929189
Sterkte, Tinkepink. Kutsituatie.
  zondag 11 januari 2009 @ 21:36:46 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64929213
kee thx ik zal verder niets meer zeggen over dit onderwerp ..

maaaar ik hoop wel dat het mee valt Tink *dikke knuffel*

erg vervelend dat je nog niet weet wat het is en waar jullie aan toe zijn, dat is erg naar en onzeker....
  zondag 11 januari 2009 @ 21:40:55 #218
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64929393
getverderrie Tink, wat schrikken zeg. K hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen!
  zondag 11 januari 2009 @ 21:44:25 #219
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64929549
Ik ga op bed liggen; heeeel veel sterkte Tink, ik duim voor je man! Dat alles maar goed mag komen.

Slaap lekker iedereen!
pi_64929724
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ga op bed liggen; heeeel veel sterkte Tink, ik duim voor je man! Dat alles maar goed mag komen.

Slaap lekker iedereen!
Ik wou dat ik jouw ritme had
  zondag 11 januari 2009 @ 21:56:15 #221
236335 neen
schone schijn
pi_64930040
Sterkte Pink en Razz
  zondag 11 januari 2009 @ 21:57:13 #222
3185 Adelante
To let it go now
pi_64930087
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:48 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik wou dat ik jouw ritme had
Je kunt gewoon om 22 uur er in duiken.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 11 januari 2009 @ 21:58:34 #223
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64930139
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik wil ook mee!
pi_64930172
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

En dan tot 02:00 naar het plafond staren
  zondag 11 januari 2009 @ 22:00:17 #225
3185 Adelante
To let it go now
pi_64930213
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:59 schreef P.F het volgende:

[..]

En dan tot 02:00 naar het plafond staren
Nee een heel saai studieboek pakken, ben je gegarandeerd zo weg
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 11 januari 2009 @ 22:00:33 #226
3185 Adelante
To let it go now
pi_64930221
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik wil ook mee!
Dan heeft ze nog geen ritme
  zondag 11 januari 2009 @ 22:02:05 #227
33954 ElisaB
pi_64930305
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het wel interessant te weten wat het zou kúnnen zijn. Ik word er in ieder geval niet méér ongerust van, want dat ben ik al. Ben het type dat bij zorgen graag wat wil doen en dit leidt me een beetje af.
Echt diagnosticeren mag de dokter morgen doen. Mijn man had het over blind worden of mogelijk een "schlaganfall", en veel erger dan dat zullen de ziektes die bj noemt wel niet zijn
Getver

Sterkte meis
pi_64930334
Hč bah Tink. Wat naar. Ik hoop dat je kinderen iets rustiger worden en een voor jou.
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 22:03:11 #229
14746 k_i_m
pi_64930365
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

*googelt*

Wat een duur woord voor uitdroging .
In my life
Why do I smile
  zondag 11 januari 2009 @ 22:04:11 #230
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64930408
Kindjes slapen inmiddels (anders zou ik ook nooit online gekomen zijn ). Ga zo ook maar naar bed, want het zou me niets verbazen als het een onrustig nachtje wordt.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:08:24 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64930596
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:00 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dan heeft ze nog geen ritme
maar ze staart ook niet naar het plafond
  zondag 11 januari 2009 @ 22:08:25 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64930597
ik ga ook offline... tot morgen!!!
*zwaait*

*strooit nog wat knuffels naar de mensen die het nodig hebben*
  zondag 11 januari 2009 @ 22:09:23 #233
3185 Adelante
To let it go now
pi_64930641
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

maar ze staart ook niet naar het plafond
Dat hangt er maaar van af natuurlijk
pi_64930716
Sterkte Tink! En ik hoop dat je nog een beetje kan slapen!
Ik ga mijn administratie doen
pi_64930877
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:09 schreef Adelante het volgende:

[..]

Dat hangt er maaar van af natuurlijk

Goodnight everyone
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 22:18:07 #236
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64931013
Sterkte allemaal !

En niet zo doen tegen BJ. Als iemand er iets zinnigs of geruststellends over kan zeggen is zij het.

Ik had mijn oude trainer nog ff gebeld om te dubbelchecken vwb de spuit in mijn quads en dat was perfect. Dus je zat helemaal juist BJ
Ik voel me ook echt a million beter en denk dat ik het zelfs aandurf om in skipak een blokje om te gaan voor frisse lucht
Morgen ben ik beter. Punt.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:20:43 #237
3185 Adelante
To let it go now
pi_64931126
Nu op NED2 Zembla:Pedoseksualiteit geen bezwaar

Die ziekte is al erg genoeg, maar het feit dat veroordeelden niet behandeld worden
  zondag 11 januari 2009 @ 22:21:16 #238
33954 ElisaB
pi_64931153
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:18 schreef SHE het volgende:

Morgen ben ik beter. Punt.
Bikkel

nuecken?
pi_64931315
Iemand suggesties voor een potentieel leuke hobby zonder computer? Ik kan mij heus wel uren vermaken zonder internet. Toch ?
pi_64931478
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Iemand suggesties voor een potentieel leuke hobby zonder computer? Ik kan mij heus wel uren vermaken zonder internet. Toch ?
Koken, punniken, breien, origami, yoga, bonsai-en, tuinieren, ministeck, schilderen-op-nummer, fimoklei, doehetzelven, fietsen repareren, boetseren, beeldhouwen, schilderen, kruiswoordpuzzels.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:30:09 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_64931508
quote:
ga een boek lezen. of spelletjes spelen met je broertje of je vriendje. of fotografie. of schilderen/tekenen. of gedichten schrijven. Voor de plaatselijke krant stukjes schrijven. met oude mensen in het bejaardentehuis die eenzaam zijn kletsen.

Genoeg te doen!
pi_64931535
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Koken, punniken, breien, origami, yoga, bonsai-en, tuinieren, ministeck, schilderen-op-nummer, fimoklei, doehetzelven, fietsen repareren, boetseren, beeldhouwen, schilderen, kruiswoordpuzzels.
Ja koken doe ik wel soms
En OMG je bent geniaal Ik kan morgen ochtend gaan yogaen (Als ik vroeg op wil staan, maar eh, 't zou kunnen!) En fiets repareren is ook een goeie, ik heb een nieuwe fiets gehad voor kerst maar nog niet op gefietst Ik ga hem furfeeen! Maar kijk dit soort dingen + lezen verzin ik ook en dan denk ik..
Saaaai
  zondag 11 januari 2009 @ 22:35:50 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64931742
Ik wil graag mijn wasmachine pimpen, mss ga ik er wel potten verf tegenaan gooien
pi_64931772
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil graag mijn wasmachine pimpen, mss ga ik er wel potten verf tegenaan gooien
Serieus? Wel een tof idee!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:38:04 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64931830
Toch nog even bijgelezen voor ik ga slapen en ik wilde Razz en Tink nog even een dikke knuffel geven. Ik hoop dat alles goed komt! .

Weltrusten iedereen .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:39:28 #246
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64931882
Wauw, dit was echt een extreem nutteloze dag. Geen boek opengeslagen en niets opgeruimd . Maargoed, in elk geval wel gesport en goed gegeten! Morgen m'n tweede tentamen. Verwacht er niet heel erg veel van, maar je weet maar nooit .
  zondag 11 januari 2009 @ 22:39:35 #247
3185 Adelante
To let it go now
pi_64931887
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:38 schreef Viking84 het volgende:
Toch nog even bijgelezen voor ik ga slapen en ik wilde Razz en Tink nog even een dikke knuffel geven. Ik hoop dat alles goed komt! .

Weltrusten iedereen .
ligt je matras al beterz?
  zondag 11 januari 2009 @ 22:40:37 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64931925
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:36 schreef P.F het volgende:

[..]

Serieus? Wel een tof idee!
Ja eigenlijk wel 't moet met "gemengde technieken" gebeuren, ik moet het nog verder uitwerken
  zondag 11 januari 2009 @ 22:41:32 #249
3185 Adelante
To let it go now
pi_64931965
quote:
ballondieren maken.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:43:30 #250
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64932061
Even in de herkansing: heb ik de entree van Razz gemist of is ze een oude bewoner met een nieuwe naam?
Prrrrr
pi_64932103
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

ballondieren maken.
Nee.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:46:07 #252
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64932167
Ik hang nog in de Metro naar huis...
pi_64932293
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:30 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ga een boek lezen. of spelletjes spelen met je broertje of je vriendje. of fotografie. of schilderen/tekenen. of gedichten schrijven. Voor de plaatselijke krant stukjes schrijven. met oude mensen in het bejaardentehuis die eenzaam zijn kletsen.

Genoeg te doen!
Mensen zijn nooit echt serieus bij hobby's.. Alsof het iets raars is Maar in ieder geval bedankt!

Oh over die californication dvd Vriendje is nog steeds bezig met downloaden/branden op extreem hoge kwaliteit Ik ben nu met een grote opruiming bezig als ik m'n oude schijfje terug kan vinden krijg je die!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:54:37 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64932559
jongleren is ook wel leuk
  zondag 11 januari 2009 @ 23:14:29 #255
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64933381
*ECHO*
  zondag 11 januari 2009 @ 23:14:59 #256
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64933405
Aargh! Wie is Razz nou?
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 23:15:06 #257
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64933408
*echo*...
  zondag 11 januari 2009 @ 23:15:33 #258
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64933422
Ik weet 't niet . Een docente, in elk geval .
pi_64933447
Heel veel sterkte Tinkepink.
#35.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:17:20 #260
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64933477
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:14 schreef mspoez het volgende:
Aargh! Wie is Razz nou?
een fokster
  zondag 11 januari 2009 @ 23:19:09 #261
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64933640
Ze komt mij bekend voor, maar hoe en wat weet ik niet precies..

Ik heb nog treinkaartjes van een baantje waar ik van de zomer heb gewerkt, heb ik nog enige kans die in te leveren ?
  zondag 11 januari 2009 @ 23:24:21 #263
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64933712
Nouja, ik ga nog even wat nuttigs doen. Slaap lekker alvast .
pi_64933744
quote:
Aargh! Wie is Razz nou?
Hoi, dat ben ik . Ik postte al heel lang geleden eens (ik geloof vorig jaar? Of nee zelfs 2007!) toen ben ik in een half jaar ongeveer 10 kilo afgevallen met hulp en steun uit dit topic. Daarna kreeg ik 't druk met afstuderen, scriptie, nog meer afstuderen, stress door afstuderen, moordneigingen door afstuderen, enfin, jeweets. Daardoor ben ik heel lang weggeweest. Afgelopen jaar was nogal zwaar met afstuderen (volgens mij had ik dat al gezegd...) , eerste baan voor de klas, vader in 't ziekenhuis, en toen ben ik hier ook regelmatig wezen postten, heb veel steun gehad van alle lieve dames hier .

Mijn stijl is: Ik neem me heel erg voor af te gaan vallen , ga enthousiast posten , kom erachter dat het te snel gaat , volg het niet meer , raak de draad kwijt , ben een tijdje weg , kom toch weer terug , zoiets . Dus af en toe kom ik eens binnenvallen, ik probeer mee te lezen en bij afvalsuccesmomenten- of dipjes hoor je me weer eens. En bij andere momenten ook, daar is dit een fijn topic voor .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2009 23:26:09 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 23:30:30 #265
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64933923
Hoera! Dankje Razz en leuk dat je er weer bent! Dit keer gaat het vast heel goed lukken!

Hoe is het met je lief, heb je hem nog gebeld?
Prrrrr
  zondag 11 januari 2009 @ 23:35:18 #266
236335 neen
schone schijn
pi_64934067
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:22 schreef P.F het volgende:
Ze komt mij bekend voor, maar hoe en wat weet ik niet precies..

Ik heb nog treinkaartjes van een baantje waar ik van de zomer heb gewerkt, heb ik nog enige kans die in te leveren ?
Ga warhammer spelen.
pi_64934119
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef mspoez het volgende:
Hoera! Dankje Razz en leuk dat je er weer bent! Dit keer gaat het vast heel goed lukken!

Hoe is het met je lief, heb je hem nog gebeld?
Ik sprak hem net nog, hij ligt lekker in een fris opgemaakt bedje, z'n mams heeft hem goed vertroeteld. Morgen gaat hij naar 't ziekenhuis, maar de ergste schrik is eraf ondertussen. Alleen de foto's van het wrak is hij nogal van geschrokken, hij kan zich namelijk niets meer herinneren van het ongeluk. Het laatste dat hij nog weet is dat hij z'n vader op de trein heeft gezet en toen is teruggereden. Twee minuten later zat hij met auto en al om een lantaarnpaal heen gevouwen en vijf minuten later zat hij in de ambulance, kwam ik er al aangefietst en stonden ze de auto te blussen.

Nouja, 't komt goed met ons, het was erg schrikken en 't is jammer van de auto maar al met al is hij er goed vanaf gekomen. Ik zal nog wel eens een linkje naar de foto's posten, 't is echt eng. Maar nu ga ik slapen, morgen een drukke dag vol mondelingen en nakijkwerk.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:44:43 #268
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64934313
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:37 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik sprak hem net nog, hij ligt lekker in een fris opgemaakt bedje, z'n mams heeft hem goed vertroeteld. Morgen gaat hij naar 't ziekenhuis, maar de ergste schrik is eraf ondertussen. Alleen de foto's van het wrak is hij nogal van geschrokken, hij kan zich namelijk niets meer herinneren van het ongeluk. Het laatste dat hij nog weet is dat hij z'n vader op de trein heeft gezet en toen is teruggereden. Twee minuten later zat hij met auto en al om een lantaarnpaal heen gevouwen en vijf minuten later zat hij in de ambulance, kwam ik er al aangefietst en stonden ze de auto te blussen.

Nouja, 't komt goed met ons, het was erg schrikken en 't is jammer van de auto maar al met al is hij er goed vanaf gekomen. Ik zal nog wel eens een linkje naar de foto's posten, 't is echt eng. Maar nu ga ik slapen, morgen een drukke dag vol mondelingen en nakijkwerk.
Mafze Razz, daaaamn hell of a story still
pi_64934380
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:35 schreef neen het volgende:

[..]

Ga warhammer spelen.
Hater
pi_64934398
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef P.F het volgende:
Ik heb ze, en je voelt het tijdens het sporten wel als je te ver gaat. Of bedoel je dat niet?

Oh Razzz en Tink
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:20 schreef P.F het volgende:
Ik . Want ik heb weer klote gegeten. Begon al goed met kwart voor 1 pas uit bed komen en honger hebben ... daarna is er redelijk wat rotzooi naar binnen geschoven.

Oh en mijn sportactiviteit staat ook een beetje stil, laatste keer was week voor kerst (sorry Maria ). Maar dat gaat vanaf dinsdag weer goedkomen.
quote:
Fotografie! Ideaal! Kan altijd en overal, er zijn géén dingen waar je geen foto van kan maken (is het donker, ga je rommelen met zaklampen, hoge sluitertijden etc. Buiten: plantjes, beestjes) en het kan ook 'even', je hoeft er niet meteen uuuuren mee bezig te zijn. Mag wel natuurlijk. Ik had er steeds te weinig tijd voor .
quote:
Aargh! Wie is Razz nou?
Die heeft hier tijdje geleden ook al lang rondgehangen . Zal wel voor jou tijd zijn geweest .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_64934547
@ Chico: Maar bij fotografie heb ik toch weer m'n computer nodig Uiteindelijk
  zondag 11 januari 2009 @ 23:53:04 #272
236335 neen
schone schijn
pi_64934577
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:52 schreef P.F het volgende:
Nee. Ga lekker analoog foto's maken, zelf ontwikkelen erbij. Tof.
pi_64934578
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:52 schreef P.F het volgende:
Pffff. Je hóeft niet te bewerken hoor . En foto's maken kan ook analoog . Grootste deel van de tijd kan gewoon in het foto's maken zelf zitten. Moet je niet in RAW schieten, maar gewoon meteen in JPEG. Dus .
  zondag 11 januari 2009 @ 23:54:49 #274
236335 neen
schone schijn
pi_64934618
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:53 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Pffff. Je hóeft niet te bewerken hoor . En foto's maken kan ook analoog . Grootste deel van de tijd kan gewoon in het foto's maken zelf zitten. Moet je niet in RAW schieten, maar gewoon meteen in JPEG. Dus .
Bij JPEG kan er anders nog een boel eindbewerking aan te pas komen als je wat af wil drukken
pi_64934802
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:54 schreef neen het volgende:

[..]

Bij JPEG kan er anders nog een boel eindbewerking aan te pas komen als je wat af wil drukken
Zoals? Oefen erop dat je meteen goede uitsnede maakt (dus niet hoeft te croppen), neem genoegen met een 10x13cm formaat en niet klooien met helderheid/contrast/kleurbalans of het moet meteen bij je gebruiksprofiel in de camera zijn, want veel (goedkope) afdrukbedrijven draaien dat soort instellingen toch weer terug. Als je wil, hoef je weinig te bewerken .

Ik bewerk wel bijna alles trouwens . Wil van een 'aardig plaatje' graag een 'echt mooi plaatje' maken. Maar de mooiste foto's komen zó uit mn camera. Zonder photoshop oid.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:01:29 #276
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64934807
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:47 schreef Chicolate het volgende:
Die heeft hier tijdje geleden ook al lang rondgehangen . Zal wel voor jou tijd zijn geweest .
Ouwe taart
Prrrrr
pi_64934891
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:01 schreef mspoez het volgende:

[..]

Ouwe taart
Ik hou van je . Dat heeft nou nog nooit iemand hier tegen me gezegd . Eigenlijk geeft dit aan hoe slecht ik me aan mn gezonde voornemens kan houden, na bijna 2 jaar nog steeds niet op streef
pi_64934904
Chico lees jij wel eens (mode) tijdschriften?
  maandag 12 januari 2009 @ 00:06:04 #279
236335 neen
schone schijn
pi_64934920
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:01 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Zoals? Oefen erop dat je meteen goede uitsnede maakt (dus niet hoeft te croppen), neem genoegen met een 10x13cm formaat en niet klooien met helderheid/contrast/kleurbalans of het moet meteen bij je gebruiksprofiel in de camera zijn, want veel (goedkope) afdrukbedrijven draaien dat soort instellingen toch weer terug. Als je wil, hoef je weinig te bewerken .

Ik bewerk wel bijna alles trouwens . Wil van een 'aardig plaatje' graag een 'echt mooi plaatje' maken. Maar de mooiste foto's komen zó uit mn camera. Zonder photoshop oid.
Met m'n pocketcam willen sommige foto's nog wel eens overbelicht zijn op sommige plekken en dat vind ik irritant dus ga ik er toch mee zitten klooien omdat ik het aardige plaatjes vind Croppen doe ik ook wel eens omdat er soms aan de zijkanten wel storende elementen zitten.
Ik heb nog een hele zooi foto's liggen die ik moet bewerken want over het algemeen ben ik daar te lui voor alleen als ik ze afdruk wil ik het nog wel eens doen. of liever laten doen
ik maak trouwens lousy foto's dus meestal is het het niet eens waard

Moet nog 3 vakanties in fotoboeken zetten trouwens waarom doe ik dat niet

Ik vind dat PF kleding voor warhammer poppetjes moet ontwerpen.
pi_64934929
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:05 schreef P.F het volgende:
Chico lees jij wel eens (mode) tijdschriften?
Nee, kon je dat niet zien aan mijn kledingvoorkeuren . Hoezo?
pi_64935020
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee, kon je dat niet zien aan mijn kledingvoorkeuren . Hoezo?
O, ik ben aan 't opruimen en ik heb er 1000
pi_64935031
Ik heb wel veel bomen geschilderd van warhammer !!
  maandag 12 januari 2009 @ 00:10:59 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64935058
raz was hier een paar weken geleden ook gewoon nog, toch?

anyway, ik ga slapies doen! nog een exra voor tink en voor razzie
  maandag 12 januari 2009 @ 00:26:55 #284
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935474
Ziek zijn is slecht voor mijn shop gedrag

Ik heb een nieuwe verslaving : Dermalogica en Bare Escentuals

Ik wil alles
  maandag 12 januari 2009 @ 00:28:07 #285
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935510
Naja..ik heb nu bijna al alles
  maandag 12 januari 2009 @ 00:30:13 #286
33954 ElisaB
pi_64935557
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:26 schreef SHE het volgende:
Ziek zijn is slecht voor mijn shop gedrag

Ik heb een nieuwe verslaving : Dermalogica en Bare Escentuals

Ik wil alles
Ik heb ineens een briljant idee: neem twee krantenwijken! Je moet ze hollend doen om alles op tijd door de gleuf te hebben en je verdient al doende centjes die je weer kunt uitgeven aan Dermalogica en Bare Escentuals.

Damn, wat ben ik toch briljant
  maandag 12 januari 2009 @ 00:32:02 #287
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935610
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:30 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik heb ineens een briljant idee: neem twee krantenwijken! Je moet ze hollend doen om alles op tijd door de gleuf te hebben en je verdient al doende centjes die je weer kunt uitgeven aan Dermalogica en Bare Escentuals.

Damn, wat ben ik toch briljant
Jamaar ik ben lui.
pi_64935732
SHE je bent ziek time to sleeeep
  maandag 12 januari 2009 @ 00:37:09 #289
236335 neen
schone schijn
pi_64935748
Jij moet ook op bed PF, ritme dat is je nieuwe hobby.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:38:23 #290
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935789
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:36 schreef P.F het volgende:
SHE je bent ziek time to sleeeep
Ik heb al gesleept !!
  maandag 12 januari 2009 @ 00:39:58 #291
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64935833
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:37 schreef neen het volgende:
Jij moet ook op bed PF, ritme dat is je nieuwe hobby.
Heel goed Neen, tell her!!
  maandag 12 januari 2009 @ 00:41:00 #292
236335 neen
schone schijn
pi_64935869
Eigenlijk moet PF gewoon tussen 24:00 en 7:00 genegeerd worden in dit topic
  maandag 12 januari 2009 @ 00:43:19 #293
236335 neen
schone schijn
pi_64935951
Word ik hier nou gewoon genegeerd?
  maandag 12 januari 2009 @ 00:45:50 #294
33954 ElisaB
pi_64936020
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:38 schreef SHE het volgende:
Ik heb al gesleept !!
Picture this... 2001... Noord-noord-Groningen...

Miniatuurtje (toen een jaar of 3) trapt midden in de nacht de deur van onze slaapkamer in en zegt boos: "Ik wil niet slapen, ik heb al slaapt, kvin slapen stom!"

pi_64936038
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:41 schreef neen het volgende:
Eigenlijk moet PF gewoon tussen 24:00 en 7:00 genegeerd worden in dit topic
Hater En toevallig heb ik net mijn tandjes gepoets, mijn kersenpit kussentje in de magnetron gedaan en nu ga ik een glaasje water vullen en dan ga ik slapen
  maandag 12 januari 2009 @ 00:46:36 #296
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64936042
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Picture this... 2003... Noord-noord-Groningen...

Miniatuurtje (toen een jaar of 3) trapt midden in de nacht de deur van onze slaapkamer in en zegt boos: "Ik wil niet slapen, ik heb al slaapt, kvin slapen stom!"

It could have been me
  maandag 12 januari 2009 @ 00:46:43 #297
33954 ElisaB
pi_64936046
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:43 schreef neen het volgende:
Word ik hier nou gewoon genegeerd?
neen

Boewhahahaha

pi_64936109
O kut m'n 150 dagelijkse sit ups Grmbl. Nou ja nu heb ik spierpijn dus morgen maar weer
Ik heb het plaatje van arnie uitgeprint en als ik plakband heb gevonden ga ik hem op mijn spiegel plakken

Er hangt nu een kaartje: with a body like that you don't need intelligence
die is niet zo heel motiverend
  maandag 12 januari 2009 @ 00:50:37 #299
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64936141
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:46 schreef ElisaB het volgende:

[..]

neen

Boewhahahaha

Cute.

In a way.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:51:37 #300
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64936170
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:49 schreef P.F het volgende:
O kut m'n 150 dagelijkse sit ups Grmbl. Nou ja nu heb ik spierpijn dus morgen maar weer
Ik heb het plaatje van arnie uitgeprint en als ik plakband heb gevonden ga ik hem op mijn spiegel plakken

Er hangt nu een kaartje: with a body like that you don't need intelligence
die is niet zo heel motiverend
sit ups, schmitups

Je moet in mijn dermalogica fan topiek posten!

( moet van Arnold. srsly )
  maandag 12 januari 2009 @ 00:52:11 #301
33954 ElisaB
pi_64936185
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:50 schreef SHE het volgende:
Cute.

In a way.
Welnee; ik heb het eergisteren ook al gepost. Ik ben gewoon een beetje melig van mijn nieuwe telefoon die ik niet aan de praat kreeg. En de grote baarmoederschoonmaak is op komst, dus ik ben niet vooruit te branden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')