Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij dequote:Op zondag 11 januari 2009 16:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.
Lief!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:53 schreef kwakveense het volgende:
een snelle tvp, want ik ga wall-E kijken
Recepten zijn niet mijn sterkste kant.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij deJumbo
. Heb je nog een iets preciezere how-to voor me?
.
Aaaah! Oké je wil iets origineels en alles kan en alles mag want je gaat nog boodschappen doenquote:Op zondag 11 januari 2009 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mjah, dat vind ik een beetje jammer. Zo eet ik het al vaker namelijk. Ik hoopte op wat geniale combinaties met spinazie. Zelf kom ik namelijk ook niet echt verder dan zalm en zo.
Duidelijk genoeg sigme, dank je wel! Ik schrijf het even op.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Recepten zijn niet mijn sterkste kant.
Sauspannetje,
klontje boter in smelten als je een boteraar bent, anders een scheutje olie, maar liever geen olijfolie in dit geval; dat combineert niet goed met de smaak van dat water.
Je boter / olie moet een voldoende grote hoeveelheid zijn om de bloem in 'op te lossen', maar niet meer dan dat.
Zeg twee eetlepels bloem erbij in de pan, tot klontloze massa roeren
Scheut mozzarellawater erbij, klontvrij roeren, d.c.a.f.
De mozzarella zelf is ook heel lekker, en niet te zuinig mee zijn: moet binnen 2 dagen op! En moet eigenlijk bewaard worden in het eigen vocht, en aangezien je dat net in de pan gemikt hebt, kan je beter een fraaie tomatensalade met mozzarella erbij serveren. Wel grote bollen hoor: 250gr, da's tweemaal zoveel als zo'n gewone rubberen supermarktstuiterbalmozzarella.
Ik vond je verhaal over donoren overigens erg interessant. Waar heb je die kennis vandaan?quote:Op zondag 11 januari 2009 17:06 schreef sigme het volgende:
Ik meende al een lichte scepsis te beluisteren
Verhaal over donoren? Zoveel heb ik er toch niet over gemeld? Dat ik er geen was, dat ja-tenzij niet meer donoren oplevert en dat donoren morsdood zijn. Meer niet toch? Geen van die zaken heb ik ergens speciaal vandaan, dat van dat ja-tenzij-is-niet-effectiever wordt af en toe in artikelen uit de doeken gedaan en ik onthou dat soort wetenswaardigheden vaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond je verhaal over donoren overigens erg interessant. Waar heb je die kennis vandaan?
Nou precies. Je hebt (a) onthouden dat die niet effectiever zijn, en (b) dat er in Italië meer donoren zijn, wat zou komen door de afwezigheid van een helmplicht. Dat zijn geen zaken die je in de Grote Donorshow hoort, bijvoorbeeld*. Daarom ben ik wel geďnteresseerd in een bron.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Verhaal over donoren? Zoveel heb ik er toch niet over gemeld? Dat ik er geen was, dat ja-tenzij niet meer donoren oplevert en dat donoren morsdood zijn. Meer niet toch? Geen van die zaken heb ik ergens speciaal vandaan, dat van dat ja-tenzij-is-niet-effectiever wordt af en toe in artikelen uit de doeken gedaan en ik onthou dat soort wetenswaardigheden vaak.
Ow hemel. Nee, dat is mijn olifantengeheugen, en ik zoek er dan achter weer bronnen bij.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou precies. Je hebt (a) onthouden dat die niet effectiever zijn, en (b) dat er in Italië meer donoren zijn, wat zou komen door de afwezigheid van een helmplicht. Dat zijn geen zaken die je in de Grote Donorshow hoort, bijvoorbeeld*. Daarom ben ik wel geďnteresseerd in een bron.
*Vermoed ik. Ik heb de show niet gezien.
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=nieuws.detail&varitem=100&vartype=1quote:Ook België tekort aan donororganen
maandag, 10 januari 2005
Het aantal donororganen voor transplantatie is in België in 2004 drastisch gedaald. Hierdoor stierven vorig jaar meer mensen die op een donororgaan wachtten. De afname van 15% tot 700 organen komt onder meer doordat minder mensen bij verkeersongelukken zijn omgekomen.
http://www.tweedekamer.nl/images/2814048bijl1_tcm118-172744.pdfquote:Coppen et al (2005) zijn sceptisch over de effectiviteit van het beslissysteem en wijzen op
de invloed van voor donatie relevante mortaliteitsverschillen. Om deze stelling te staven
hebben zij onderzoek gedaan met een databestand van 10 landen.5 Voor wat betreft de
relevante mortaliteit beperken zij zich tot CVA en (verkeers)ongevallen in de
leeftijdscategorie tot en met 65 (de mortaliteit is berekend als de gemiddelde mortaliteit
over de periode 1999-2001). Zij vinden een significant verband met het aantal
postmortale orgaandonaties (r = 0,81). Op grond van dit resultaat komen zij tot de
conclusie dat niet het verschil in het toegepaste beslissysteem, maar verschillen in
relevante mortaliteit beslissend zijn. In hun ogen is dat niet zo verwonderlijk, omdat de
verschillen tussen beide beslissystemen in de praktijk niet erg groot zijn (zie hoofdstuk
2). Hun slotconclusie luidt: ‘International comparative legal research has shown that the
differences between decision systems are marginal. When the national organ donation
rates are corrected for the mortality rates, the findings of the legal research are confirmed;
the donor efficiency rate shows that opting-out systems do not automatically
guarantee higher organ donation rates than opting-in systems’ (p. 1278).
http://www.nivel.nl/oc2/page.asp?PageID=2171quote:Voor 10 Europese landen is gekeken naar de samenhang tussen het beslissysteem en het aantal orgaandonoren. Landen met een bezwaarsysteem (iedereen die niet aangeeft bezwaar te hebben tegen het donorschap is potentieel orgaandonor) bleken niet systematisch meer of minder donoren per miljoen inwoners te hebben dan landen met een toestemmingssysteem (alleen wie aangeeft na overlijden orgaandonor te willen zijn, is potentieel orgaandonor). De gevonden verschillen tussen de landen worden vooral veroorzaakt door het aantal dodelijke (verkeers-)ongelukken en het aantal mensen dat er overlijdt aan een CVA (hersenbloeding/beroerte). Ca. 80% van de orgaandonoren zijn mensen die gestorven zijn aan éen van deze twee doodsoorzaken.
Ja, het is natuurlijk een beetje kiezen welke kleur van de feiten je het best bevalt. Als men doet alsof het ja-tenzij-systeem enorm veel problemen zou oplossen, dan wil ik er wel even op wijzen dat dat uit onderzoek niet blijkt.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees hier bijvoorbeeld:
"In België is iedereen wettelijk orgaandonor. Weigeraars kunnen zich laten registreren, en nabestaanden kunnen donatie afwijzen. Dat gebeurt niet vaak. (...) België heeft, na Spanje, het grootste aantal feitelijke donoren in Europa: vorig jaar 28,15 per miljoen inwoners, tegen 16,9 in Nederland. De wachttijden voor mensen die een orgaan nodig hebben zijn daardoor in België korter dan in Nederland. (...) Als het uiteindelijk de familie is die beslist, wat is dan eigenlijk het verschil met Nederland? Luc Colenbie: „Wij vragen niet. Wij informeren. De arts zal tegen de familie zeggen: ik heb begrepen dat uw familielid geen bezwaar had tegen orgaandonatie. De procedure is nu als volgt..” (...) In België weigert 12 procent van de nabestaanden. In Nederland zegt familie van mensen die niet geregistreerd zijn in bijna 70 procent van de gevallen nee."
Tsss met een studieboek crosstrainerenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:39 schreef zwahiel het volgende:
Ik ben weer terug van de sportschool. Stond ik weer op de crosstrainer (echt mijn favo ding en 't enige wat ik op dit moment doe) met mijn samenvattingen en mijn aantekeningen![]()
Mensen gek kijken, beetje crosstraineren en ondertussen fijn die meuk lezen gaat prima en spaart me een hoop tijd.
waarom ga je het niet gewoon ff vragen?quote:Nu zou ik eens hopen dat die achterlijke klootviool van hier beneden eens zijn MUIL dichthoud. Jezus, echt, komen altijd zat allochtonen daar, niks mis mee, maar schreeuw verdomme 's niet zo. Ik probeer te leren! BAH!
Fijn dat het beter gaat!! Vloeibaar etenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef SHE het volgende:
De puppels zijn lekker aan het eten.
*sniff*
En Ollie is eindelijk overtuigd van de nutteloze occosjdgsjhgdsdjhgum.
Nu kan ik mezelf met een gerust hart ter aarde storten.
De prik heeft behoorlijk geholpen, met 1 kleine vervelende bijwerking. Ik heb een niet te stillen honger, maar wel een zeer keeltjeDie twee zijn niet echt verenigbaar.
Kusje voor jouquote:Op zondag 11 januari 2009 17:54 schreef SHE het volgende:
De puppels zijn lekker aan het eten.
*sniff*
En Ollie is eindelijk overtuigd van de nutteloze occosjdgsjhgdsdjhgum.
Nu kan ik mezelf met een gerust hart ter aarde storten.
De prik heeft behoorlijk geholpen, met 1 kleine vervelende bijwerking. Ik heb een niet te stillen honger, maar wel een zeer keeltjeDie twee zijn niet echt verenigbaar.
Vloeibaar eten is voor opoes en babies. Ik moet spierballen maken!quote:Op zondag 11 januari 2009 17:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Fijn dat het beter gaat!! Vloeibaar eten?!
'quote:Op zondag 11 januari 2009 17:57 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Kusje voor jou![]()
If it makes you feel better: ik ben ook blah! Ik heb uitgevonden dat ik dankzij die bestraling en de hele poeha die erbij komt kijken, veel sneller moe ben. Dus ik kon niet eens lekker doorwerken vandaag
Ja dus, doe eens normaal! Ziek is ziekquote:Op zondag 11 januari 2009 17:59 schreef SHE het volgende:
[..]
'
Ja, da's wat anders he! Ik ben gewoon ziek omdat ik me in mijn waffel laat hoesten door mijn lief.
En een blah dag is soms echt nodig. Enjoy it![]()
Ik las die zin verkeerd. Ik dacht jeetje SHE wat grof! Maar je bedoelde het heel normaalquote:Op zondag 11 januari 2009 17:59 schreef SHE het volgende:
[..]
'
Ja, da's wat anders he! Ik ben gewoon ziek omdat ik me in mijn waffel laat hoesten door mijn lief.
En een blah dag is soms echt nodig. Enjoy it![]()
rust is ook trainen babe, mss ben je een beetje te straf geweest voor jezelf en zat je wat laag in je weerstand.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Vloeibaar eten is voor opoes en babies. Ik moet spierballen maken!
ik ga heel smerig mijn mama bellen en haar vertellen hoe ziek ik ben en dat ze eten voor me moet maken
Ik hou helemaal niet van koekjes, de smaak is vlak en ik word er moe en duf van..quote:Op zondag 11 januari 2009 18:14 schreef mspoez het volgende:
Hello altesaam. Kippensoep voor de zieken, sterkte voor Razz en PF: koekjes eten is niet erg mssr dsn moet je er wel van genieten!
Ik had een familiemeet met héél veel eten (geitekaasjes met honing en dadels in spek, goddelijk gemarineerde kipjes, kalfsvleesstoofpotje met broodjes, dat spul ... ) *uitbuik*
quote:Op zondag 11 januari 2009 18:16 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo, net terug van de sportschool. Ging prima, hoewel ik het idee heb dat een hartslag van 140 echt geen zoden aan de dijk kan zetten. Is dat voor mijn leeftijd (21) echt de afvalhartslag? Ik moest moeite toen om te zweten, namelijk.
Lijstje:
O: Dubbele boterham pindakaas
L: Minestronesoep met toast
T: Fitness
T: Appel
D: Pasta met tomatensaus
T: Misschien kwark
En ik moet nog even HARD leren.
ahum, tijd is tijd en er zitten maar 24 uur in een dag en morgen heb ik examenquote:Op zondag 11 januari 2009 17:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tsss met een studieboek crosstraineren
[..]
waarom ga je het niet gewoon ff vragen?
quote:Op zondag 11 januari 2009 18:14 schreef mspoez het volgende:
Ik had een familiemeet met héél veel eten (geitekaasjes met honing en dadels in spek, goddelijk gemarineerde kipjes, kalfsvleesstoofpotje met broodjes, dat spul ... ) *uitbuik*
Das wel een beetje een grove regel, de maximale hartslag verschilt behoorlijk per individu. Sommige mensen van 20/25 jaar oud halen met gemak 210. Ik zelf heb nog nooit een hogere hartslag gemeten dan 191, op mn hartslagmeter. Ik was toen in Italië op een steile berg aan het fietsen (ong. 16%) en was toen ong. 24 jaar. Nooit heb ik gezien dat ie hoger was, al deed ik nog zo mn best. Maarja ik ben een stayer; een dieseltje. Ik ben heel explosief maar in een sprint verlies ik meestal.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Nouja, officieel moet dat 220-leeftijd (dus 220-21=199) zijn. En dan train ik dus op 70%.
Je bent ziek, dus dan mag datquote:Op zondag 11 januari 2009 18:58 schreef SHE het volgende:
Ik heb me heerlijk aan zitten stellen en mama komt zo langs met een pan groentensoep, een strip naproxen, fles cognac en een flesje buckleys.
Whehehehehe
Mooi lijstje. Goed te zien dat er meer variatie, groenten en noten in je voeding zit.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:57 schreef Sugar het volgende:
Oh SHE, wat rot dat je ziek bent en niet meekon! Beterschap. Ook voor Goodbye, trouwens!
![]()
![]()
Mijn dag:
O: allbran + magere melk
T: 1 ei
T: 1/2 peer
L: salade met komkommer, tomaat, gele paprika, pijnboompitten en een half ei
Extra Lunch40 gram Allbran + magere melk
T: appel (braeburn)
T: crackers, ongeveer 20 gram
D: kipfilet, broccoli, champignons, cashewnoten, 2 theelepels rijst
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal 1173, zegt valtaf.nl.
Het was wel een pietsie overdreven. Ik heb gedaan alsof ik elk moment dood kon gaan.quote:
Heeft je mams een keuken in haar voiture? Vet!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Het was wel een pietsie overdreven. Ik heb gedaan alsof ik elk moment dood kon gaan.
En ze moet wel in de auto stappen; pan soep maken en hier naartoe rijden. Eigenlijk best lullig.
Then again, had ze maar geen kids moeten nemen. Ha!
Dat klopt natuurlijk helemaal. Ze hebben hier op de sportschool ook de mogelijkheid een fietstest te doen om je maximale hartslag te bepalen, maar er werd bij vermeld dat het verstandig was die pas te doen als je al een tijdje bezig was met sporten. Nu ben ik dat ook wel, maar voor m'n gevoel nog niet goed genoeg. En al zit ik op een max van 210 of 190, m'n hartslag tijdens het sporten is natuurlijk ook niet constant 140. En scheelt het dan ook echt zoveel?quote:Op zondag 11 januari 2009 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Das wel een beetje een grove regel, de maximale hartslag verschilt behoorlijk per individu. Sommige mensen van 20/25 jaar oud halen met gemak 210. Ik zelf heb nog nooit een hogere hartslag gemeten dan 191, op mn hartslagmeter. Ik was toen in Italië op een steile berg aan het fietsen (ong. 16%) en was toen ong. 24 jaar. Nooit heb ik gezien dat ie hoger was, al deed ik nog zo mn best. Maarja ik ben een stayer; een dieseltje. Ik ben heel explosief maar in een sprint verlies ik meestal.
Nouja, ik train nu eerst een halfuurtje krachttraining en daarna cardio op hartslag 140. Is dat volgens jou dan te kort? Als ik het zo op internet lees is voor afvallen even hard knallen juist niet verstandig, omdat je lichaam dan niet je vetreserves als eerste aanspreekt (oid). Ik moet wel zeggen dat ik er moedeloos van wordt dat iedereen wat anders vindt hoor.. Was er maar gewoon één simpele methode. Maar dat krachttraining --> cardio is wel iets wat ik meer heb gelezen.quote:Maargoed, als ik lang ga trainen kan ik best een wat hogere hartslag hebben, want ik hou dat toch makkelijk vol. Als je traint om alleen af te vallen kan je het beste lang trainen met een lage intensiteit, maarja, dat is tijdrovend en past niet altijd in je agenda. Als je druk bent met andere dingen zoals werk of studie is het mss beter om ff te knallen, en in een kort tijdsbestek zoveel mogelijk kcal's te verbranden.
Volgens mij is ze blij dat ze over je kan moederen, of komt ze wel vaker langsquote:Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Het was wel een pietsie overdreven. Ik heb gedaan alsof ik elk moment dood kon gaan.
En ze moet wel in de auto stappen; pan soep maken en hier naartoe rijden. Eigenlijk best lullig.
Then again, had ze maar geen kids moeten nemen. Ha!
Voitrequote:Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Heeft je mams een keuken in haar voiture? Vet!
Lezen is moeilijkquote:Op zondag 11 januari 2009 19:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Voitre?
http://www.letmegooglethatforyou.com/?q=Wat+is+een+voitre%3F
De pil?!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Volgens mij is ze blij dat ze over je kan moederen, of komt ze wel vaker langs?
Mijn lijstje
O: 1 appel. 2 bekers water
T/L: magere melk met 4 lepels brinta. 2 boterhammen philedelphia + 1 lepel sambal + zout. 1 halve tosti met alleen biologische 50+ kaas. 1 glas appel/rode bessensap (zonder toegevoegd suiker!). 1 glas water. 2 bekers thee. 1 vitamine pil
en toen ging het fout
een paar (6?) handjes borrelnootjes
±10 vieze dropjes uit de haribo kindermix
4 pennywafels
2 bekers thee
D: 1/3e pizza calzone, de pil, 1 glas spa en fruit.
Ik vergeet steeds hoe fiesss koekjes zijn. Bah!
Snel maar 150 sit ups en morgen gewichten+hardlopen
Je mist de uquote:Op zondag 11 januari 2009 19:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Voitre?
http://www.letmegooglethatforyou.com/?q=Wat+is+een+voitre%3F
quote:
Yikes, heje geen Frans gehad dans l'ecole?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef P.F het volgende:
Ik snap dat je een auto bedoelt maar ik ken het woord niet
ies frenzj-uhhhh! Oui oui, trčs bonquote:Op zondag 11 januari 2009 19:07 schreef P.F het volgende:
Ik snap dat je een auto bedoelt maar ik ken het woord niet
Jawel, nee eigenlijk niet.. Twee jaartjes? Ik kan beter Spaansquote:Op zondag 11 januari 2009 19:11 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Yikes, heje geen Frans gehad dans l'ecole?
*voedert bij*quote:Op zondag 11 januari 2009 19:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zit tot nu toe op een totaal van 675 kcal. En ik heb m'n avondeten al op.
Ik heb net 2 minuten m'n avondeten op!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:19 schreef P.F het volgende:
In die tijd dat je dat uit hebt gerekend had je nog een glas melk met een boterham met pindakaas kunnen eten
De kleur van jouw feiten bevalt me beter, maar ik probeer ook weer kritisch te zijn t.o.v. mijn eigen neigingen.quote:Op zondag 11 januari 2009 17:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk een beetje kiezen welke kleur van de feiten je het best bevalt. Als men doet alsof het ja-tenzij-systeem enorm veel problemen zou oplossen, dan wil ik er wel even op wijzen dat dat uit onderzoek niet blijkt.
Als je die bronnen van mij doorleest zal je zien dat die ook wel munitie leveren voor het standpunt dat er dan misschien wel *iets* meer donoren bijkomen.
Ik kende alleen de 's avonds geen koolhydraten regelquote:Op zondag 11 januari 2009 19:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik heb net 2 minuten m'n avondeten op!. En ik wil 's avonds geen eiwitten meer eten. Ofzo. Ik weet het niet meer
.
Iemand nog gezonde ineendieetpassende avondsnacks?
Ja dat scheelt best veel hoor, de een zit kapot te gaan bij 180 bpm en de ander kan er nog wel een schepje bovenop doenquote:Op zondag 11 januari 2009 19:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk helemaal. Ze hebben hier op de sportschool ook de mogelijkheid een fietstest te doen om je maximale hartslag te bepalen, maar er werd bij vermeld dat het verstandig was die pas te doen als je al een tijdje bezig was met sporten. Nu ben ik dat ook wel, maar voor m'n gevoel nog niet goed genoeg. En al zit ik op een max van 210 of 190, m'n hartslag tijdens het sporten is natuurlijk ook niet constant 140. En scheelt het dan ook echt zoveel?
[..]
Tja, vet verbranden doe je op low intensity en (geloof ik) pas na een uur. Als je intensiever traint verbrand je enkel snelle suikers. Toch he, als je wilt afvallen moet je meer verbranden dan je via voeding binnenkrijgt; als je weinig tijd hebt om te sporten kan je beter bv een uur vet gaan bodypumpen of spinnen ipv dat uurtje rustig op een loopband wandelen.quote:Nouja, ik train nu eerst een halfuurtje krachttraining en daarna cardio op hartslag 140. Is dat volgens jou dan te kort? Als ik het zo op internet lees is voor afvallen even hard knallen juist niet verstandig, omdat je lichaam dan niet je vetreserves als eerste aanspreekt (oid). Ik moet wel zeggen dat ik er moedeloos van wordt dat iedereen wat anders vindt hoor.. Was er maar gewoon één simpele methode. Maar dat krachttraining --> cardio is wel iets wat ik meer heb gelezen.
Euh! <_<quote:
Ik heb de vloer van mij kamer opgeruimd dus nu kan ik schaduwboksen en high kicks makenquote:Op zondag 11 januari 2009 19:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Euh! <_<
>_>
<_<
Gezond eten?
Nee srsly, dat is ongeveer wat ik probeer te doen! Het Strijdplan helpt mij om geen nutteloze meuk in mn waffel te stoppenNo guilt, only pride.
En mijn afval-knop bestaat eruit dat ik mezelf af en toe eraan moet herinneren dat ongezonde troep eten eigenlijk helemaal geen zin heeftIk vind knackebrotjes / fruitsalade ook lekker; waarom zou ik dan een zak M&Ms pakken om me daarna schuldig te voelen. Da's de redenering
![]()
Verder doet Chico iig goed aan sport (Neen en Kwakkie weet ik nu even niet) en mijn sportactiviteit staat even op stilAfgezien van af en toe een stuk lopen dan (wil niet nog een 'moeten' erbij want ben al beetje stressig laatste tijd, en wil in blok 3 weer beginnen met Evy
)
Hangt er vanaf, heb je reden om te denken dat je die hebt?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef P.F het volgende:
O ik wil me door mijn dokter laten checken of ik geen harttritme stoornissen en weet ik veel heb voordat ik keihard ga sporten, of ben ik dan raar?
Nou ja weet niet? Mijn opa heeft wel een hartstilstand gehadquote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, heb je reden om te denken dat je die hebt?
Mijn sport is nu 0quote:Op zondag 11 januari 2009 19:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, heb je reden om te denken dat je die hebt?
Edit: en goed bezig qua sport!![]()
Okay dan!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:32 schreef P.F het volgende:
[..]
Mijn sport is nu 0
maar mijn plan is wel oké![]()
heeft ze je weer lekker verwend joeng?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:34 schreef neen het volgende:
Vandaag bij m'n oma geweest dus niet echt goed gegeten
Ook 2 bioscoopstoelen gekocht voor als ik een zimmer hebze zitten chill
Hoelang heb je je cheesecake erin laten zitten? Ik vind hem zo bruin!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:37 schreef Aventura het volgende:
Hier ook een minder goede dag.
O: vruchtenkwark, bruine boterham met becel en kip
T: stukje Cheesecake, 1 patatje met gedeeld met vriend, 1 banaan
D: tartaartje, gebakken aardappelpartjes, sla en tomaat (beetje balsamico er overheen).
De cheesecake was trouwens heel goed gelukt! Iets te zoet door de hoeveelheid vanille-essence maar..het was dan ook een proeftaart voor mijn verjaardag...De volgende keer doe ik er minder vanille in en meer citroensap.
[ afbeelding ]
Wanneer je budget het toelaat: ze verkopen maaltijdsalades bij de AH 2 go!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je je er beter bij zou voelen dan zou ik het laten testen![]()
[..]
Okay dan!Beetje zoals ik dus
![]()
Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel
En ik mag dan cola om wakker te blijven
![]()
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit meeAlleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein etenBen echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan
)
Volgens mij een beetje zoals iedereen van team solidairquote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel
![]()
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit meeAlleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein etenBen echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan
)
Ik zou gewoon lopend/fietsend naar de gym gaan, dan meteen aan het ijzer hangen, en daarna met een flinke omweg weer naar huis wandele/fietsen. Stevige tred/snelheid erin houden. Tenminste, dat is een beetje mijn conclusie na hier al ruim een jaar rondhangen en meelezen. Bij mijn vorige werkgever was een inpandige gym. Dan ging ik 's morgens een half uur fietsen naar m'n werk, een half uur - drie kwartier een krachtcircuit plus abs, korte cooling-down van 5 minuten, hele dag werken, weer een half uur fietsend naar huis. Voor mijn gevoel benuttie ik dan mijn tijd ten volle en maakte ik handig gebruik van mijn woon-werkreis. Veel leuker ook dan 1,5 a 2 uur in de gym rondhangen.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor.. Heel uitputtende sporten (zoals spinning) zijn toch juist niet optimaal voor ververbranding? Niet dat het niet kan werken, zoals bijv. moblo wel heeft laten zien. Maar voor zover ik begrijp is voor optimale vetverbranding een heel ander soort sporten nodig dan voor uithoudingsvermogen (zoals spinning).
Als ik linkjes zie als deze (en daar zijn er veel meer van), dan krijg ik het idee dat ik dus het beste eerst krachttraining kan doen en daarna cardio om optimaal vet te verbranden (en door de krachttraining word ik meteen ook strakker).
Ik ben 't gewoon een beetje zat om maar wat aan te modderen en dan na een paar weken er weer eens achter te komen dat ik nutteloos bezig ben geweest.
mariaaaaaaa volkoren pastasalade? pannenkoekies? broodrolletjes met rauwkost en gepocheerde kip? bruine rijst volgens she receptje? kan allemaal in de trein!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
![]()
)
Zeker wel 55 minuten. De springvorm stond wel vrij hoog in de oven (ik heb het rekje voor de lagere stand niet meer). Na 40 minuten heb ik hem dan ook naar de bodem van de oven geplaatst en afgebakken. Hij ziet er op de pic ook donkerder uit dan-ie was. De taart was zeker niet verbrand, eerder goudbruin. De massa was precies stijf genoeg en de korst was zacht en knapperig tegelijk. Bijna perfect dus op het iets te zoete na.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang heb je je cheesecake erin laten zitten? Ik vind hem zo bruin!
kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderderquote:Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vind maaltijdsalades wel lekkerMaar moet 1: tijd hebben om het te halen voor mn trein weer weg is en ik een half uur moet wachten en 2: 2 x in de week maaltijdsalade wordt wel duur! Nouja ik zou 1 dag maaltijdsalade kunnen doen en de ander brood
![]()
Go Neen!Kick some ass. Take some names. And chew bubblegum.
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:
blaatschaap: sporten is sowieso nooit nutteloos...
vlgens mj is de regel voor afvallen:
- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen
nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
De waarheid als een koe! Maar dan moet het een hele dag in mn tas zitten en daar wordt het denk ik niet lekkerder opquote:Op zondag 11 januari 2009 19:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderder
de beste stuurlui...etc...quote:
Weet je wat ik vroeger in mijn tas rondzeulde?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Aventura het volgende:
Ik vind pastasalades heel vies. De pasta is vaak koud en rubberachtig en..iew ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Not for me.
Een beetje zoals Sjors?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef kwakveense het volgende:
[..]
de beste stuurlui...etc...
(nu zelf nog doen...)
Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:
blaatschaap: sporten is sowieso nooit nutteloos...
vlgens mj is de regel voor afvallen:
- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen
nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
*quails before Arnold's mighty bulk*quote:Op zondag 11 januari 2009 19:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Een beetje zoals Sjors?
Alhoewel ik weer helemaal spartaans ben tegenwoordig, maar toch. Ik heb 4 jr zitten slacken.
[ afbeelding ]
In zwarte thee zit ook een soort cafeďne!!quote:Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ga even kijken naar mijn blok 3quote:(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein etenBen echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan
)
Dat zit tussen je oren he..Had je toch meer groenten erbij moeten eten.quote:Op zondag 11 januari 2009 19:56 schreef kwakveense het volgende:
euh sjie.... heb je nog antwoord op mn aardappelvraag/plangedoe van gisteren?
ik probeerde t gisteren zonder potatoes, maar ik miste ze echt heel erg...had dikke honger na t eten... en vanavodn dus we wat genomen en veel minder honger...
quote:Op zondag 11 januari 2009 19:52 schreef SHE het volgende:
[..]
koude zilvervliesrijst met tonijn uit blik en plakken ananas
en koude volkorenpasta met ketchup
JIj was vega he?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.
quote:Op zondag 11 januari 2009 20:01 schreef SHE het volgende:
[..]
JIj was vega he?
Zal ik eens kijken of ik een hardcore vega schema in elkaar kan draaien?
( qua voeding ? )
En de info in je link klopt: eerst KT > dan cardio.
En onthoud dat cardio niet voor niets staat voor cardiovasculair. Je traint vooral je hart.
Maar voor een stukje efficiente verbranding is cardio prima na je KT workout.
Elke dag apart je spiergroepen trainen en aansluiten een les steps oid.
Tezamen met een strikt voedingsschema en let maar op hoe hard je gaat.
You need a plan!
Heb ik gewoon gejat van Gwyneth hoor; zie Goop!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:02 schreef P.F het volgende:
O en mag ik het recept van de pannenkoekjes want ik kan ze nergens vinden
Beloofd, ik heb nog wel ergens een oud boekje liggen van een vegetarische bodybuilder met fab voedingsadviezen.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]!!!
Als je dat zou willen doen, heel graag.
I shall try... morgen zonder aardappel, en met meer vullende groente dan vanavond...quote:Op zondag 11 januari 2009 19:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat zit tussen je oren he..Had je toch meer groenten erbij moeten eten.
Het blijft de beste manier > OF aardappels met ladingen groenten, OF vlees met groenten.
Probeer anders eens af te bouwen; gewoon om te kijken of je jezelf voor de gek kunt houden.
Haha o ja dat was mijn linkquote:Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Heb ik gewoon gejat van Gwyneth hoor; zie Goop!
Alleen heb ik wat dingen anders gedaan. Maria heeft recept wel.
Ik eet geen amandelen en ananasquote:Op zondag 11 januari 2009 20:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Beloofd, ik heb nog wel ergens een oud boekje liggen van een vegetarische bodybuilder met fab voedingsadviezen.
Ga ik morgen even in duiken.
Zijn er dingen die je perse niet wil eten?
En ben je een strikte vegetarier ( als in: ook geen ei, zuivel etc )?
Stimmt! Ik heb het documentje gevonden, ik zal letterlijk copy-pasten wat ik hier van het forum geplukt heb!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Heb ik gewoon gejat van Gwyneth hoor; zie Goop!
Alleen heb ik wat dingen anders gedaan. Maria heeft recept wel.
quote:TIME: 15 minutes
* 1 1/4 cups soy or rice milk
* 1 tablespoon lemon juice
* 1 tablespoon vegetable oil
* 1 tablespoon maple syrup, plus more for serving
* 1/2 cup buckwheat flour
* 1 teaspoon baking soda
* 1/2 cup unbleached all-purpose flour or white spelt flour (substitute rice flour to make pancakes completely gluten-free)
* 1/2 teaspoon salt
* 2 bananas, thinly sliced
Mix all the wet ingredients together in a small bowl. Mix all the dry ingredients together in a slightly bigger bowl. Add the wet to the dry and stir just enough to combine – be careful not to over-mix (that’s how you get tough pancakes).
Heat a large nonstick skillet or griddle over medium-high heat (I love Jamie Oliver’s nonstick cookware – it’s so slippery that I don’t need to use any oil or butter). Ladle as many pancakes as possible onto your griddle. Place a few slices of banana on top of each pancake. Cook for about a minute and a half on the first side or until the surface is covered with small bubbles and the underside is nicely browned. Flip and cook for about a minute on the second side. Repeat the process until you run out of batter. Serve stacked high with plenty of maple syrup.
Denk drumstelquote:
Iemand begrijpt mij!quote:
Ik begrijp jouw kreten altijd!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Iemand begrijpt mij!
IRL gebeurt dit inclusief drumsolo-met-stokjes-handbeweging, uiteraard.
Je mag je helemaal klem eten aan het groen he?quote:Op zondag 11 januari 2009 20:06 schreef kwakveense het volgende:
[..]
I shall try... morgen zonder aardappel, en met meer vullende groente dan vanavond...
O maar dat was toch teh voordehandliggendquote:Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Iemand begrijpt mij!
ik snapte m wel hoor, zo'n bassie & adriaan roffel; ik vond m alleen zo grappigquote:Op zondag 11 januari 2009 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Iemand begrijpt mij!
Yessahwr!*quote:Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
O maar dat was toch teh voordehandliggend
Oehquote:Op zondag 11 januari 2009 20:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Stimmt! Ik heb het documentje gevonden, ik zal letterlijk copy-pasten wat ik hier van het forum geplukt heb!![]()
*recept*
*bada-boom-PISH!*
Wat een aparte combi! Ik eet weleens bruine bonen met stroop. Dat vinden mensen ook heel gek, maar in mijn jeugd werd dat in de regio waar ik opgroeide zo nu en dan gegeten.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een lekker soepie gebrouwen van rundvlees en rettich. Neem ik morgen mee naar het werk als tussendoortje en lunch.
Vanavond heb ik bruine bonen met spek, worst en appelmoes gegeten.Dat eet ik zo eens of tweemaal per jaar en dan hoef ik het voorlopig niet weer. Maar het is zó lekker.
Ja, iedereen roept ook bah als ik dat eet maar ik vind het echt heerlijk.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat een aparte combi! Ik eet weleens bruine bonen met stroop. Dat vinden mensen ook heel gek, maar in mijn jeugd werd dat in de regio waar ik opgroeide zo nu en dan gegeten.
Jeutje, tis ook allemaal niet niks! Kan me voorstellen dat je het kut vindt dat je nu niet bij hem kan zijn. Toch zal het vast het eind van de week zijn voor je het door hebt, en hopelijk gaat het dan al ietsje beter met hem! Veel sterkte voor je vriend, en ook uiteraard voor jou!quote:
niets mis met dit topic als dagboek gebruikenquote:Op zondag 11 januari 2009 20:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou, ik val er weer even in hoor. M'n lief is naar z'n ouders in Groningen en ik ben alleen thuis voor de rest van de week. Deze week kan ik echt niet vrij nemen van school omdat ik mondelinge tentamens moet afnemen. Lief kan nog niets zelf, heeft enorm veel pijn en z'n moeder kan daar goed voor 'm zorgen. Ik voel me enorm schuldig dat ik dat niet kan deze week en heb er echt verdriet om. Zowieso komt vandaag alle spanning van het weekend eruit, ik loop de hele dag al te snotteren. We hebben het wrak van de auto bekeken en het is haast een wonder dat hij daar zelf nog uit is gekomen, en dat hij alleen z'n knie heeft gebroken. Ik vond het maar een eng gezicht. Het stuur zat waar de versnellingspook zou moeten zitten, de versnellingspook lag haast achterin, de pedalen waren foetsie en hij heeft met z'n voorhoofd het linker zijruitje eruit getikt
. Gelukkig hebben we wel z'n bril teruggevonden.
Morgen gaat hij naar de orthopeed in Groningen en horen we of 't nou wel of niet geopereerd moet worden. En vrijdag ga ik er weer heen. En nu moet ik nog 7 mondelingen voorbereiden.
Ik ben blij dat m'n ouders vanavond nog even langs waren gekomen en we ergens een hapje hebben gegeten, 'k geloof dat als ik alleen was gewest ik helemaal ingeklapt was ofzo.
Hier iedereen ook bedankt voor alle sterktewensen enzo. Ik gebruik 't topic nu wel een beetje als dagboek ofzo, maar ik weet 't ook even niet en van me af schrijven helpt gelukkig een beetje.
ik vind dat bruine bonen met stroop horen! En spekjes, zilveruitjes en augurkjes. Heerlijk!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat een aparte combi! Ik eet weleens bruine bonen met stroop. Dat vinden mensen ook heel gek, maar in mijn jeugd werd dat in de regio waar ik opgroeide zo nu en dan gegeten.
Haarlemmerdijk vanaf Dam: ga de Nieuwendijk in, en loop die helemaal uit. Steek over via het zebrapad en loop nog verder. Op een gegeven moment kom je vanzelf op de Haarlemmerdijk. Het is sws de moeite om daarheen te lopen, want leuke en hippe winkeltjes.quote:Op zondag 11 januari 2009 20:38 schreef P.F het volgende:
Ik ben totally n00big op dat gebied! En ik wou dat ik een betere topografische kennis had, want ik wil naar de winkel die het dichtse bij de Dam is..
1e van Swindenstraat 30-36
van Woustraat 80-82
Scheldestraat
JP Heijestraat 105- 109
Haarlemmerdijk 160-164
Constantijn Huygensstraat 49-55
Elandsgracht 23
Marathonweg
Kick ass!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo de top is er af. Ik ben weer begonnen met hardlopen. Uiteraard stelt mijn conditie niks voor maar het begin is er. Op naar die 5km.
Nu even douchen!
Oh en eenvoor Razz
wtfquote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Tinkepink het volgende:Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
Waah, da's ook schrikken!quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Tinkepink het volgende:Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
Nee. DAt niet. Maar ik weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen en denk er maar niet te veel over na. Hij kan dood gaan, blind worden, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het niet.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:06 schreef Aventura het volgende:
Jee Tink! Je brengt het alsof jullie er al eerder mee te maken hebben gehad? Met hartproblemen dus? Of haal ik dat er zelf uit?
ik zal iig aan jullie denken.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. DAt niet. Maar ik weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen en denk er maar niet te veel over na. Hij kan dood gaan, blind worden, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het niet.
Jezus, wat naar voor jullie.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Tinkepink het volgende:Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
En morgen hoor ik meer. Duidelijk is nu alleen dat de druk op zijn ogen veeeeeeeeeel te hoog is en dat er problemen zijn met zijn hart. Meer weet ik neit en zal ik ook niet horen vandaag. Morgen ga ikmee met de onderzoeken als ik de kinderen rustig krijg tenminste. Anders blijf ikbij de kinderen.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Waah, da's ook schrikken!Word je zo gebeld door het ziekenhuis of iets dergelijks? Je hoort wel snel meer neem ik aan?
Pfff logisch dat je niet blij bent!Hopelijk hoor je snel meer en valt het mee!
Heb je niet iemand waar jullie terecht kunnen vannacht? Ik denk dat thuis slapen misschien niet het beste idee is zo..quote:Op zondag 11 januari 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En morgen hoor ik meer. Duidelijk is nu alleen dat de druk op zijn ogen veeeeeeeeeel te hoog is en dat er problemen zijn met zijn hart. Meer weet ik neit en zal ik ook niet horen vandaag. Morgen ga ikmee met de onderzoeken als ik de kinderen rustig krijg tenminste. Anders blijf ikbij de kinderen.
Je klinkt sterk, je zet de feiten voor zover die er zijn op een rij. Dat kwam wellicht wat 'ervaren' over. Maar je moet ook sterk zijn! Hopelijk bedaren de kinderen wat. Ik hoop dat je snel wat hoort!quote:Op zondag 11 januari 2009 21:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. DAt niet. Maar ik weet niet goed wat ik er verder over moet zeggen en denk er maar niet te veel over na. Hij kan dood gaan, blind worden, of er is iets anders aan de hand. Ik weet het niet.
Wat ergquote:Op zondag 11 januari 2009 21:11 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En morgen hoor ik meer. Duidelijk is nu alleen dat de druk op zijn ogen veeeeeeeeeel te hoog is en dat er problemen zijn met zijn hart. Meer weet ik neit en zal ik ook niet horen vandaag. Morgen ga ikmee met de onderzoeken als ik de kinderen rustig krijg tenminste. Anders blijf ikbij de kinderen.
Waarom? Ik red me wel hoor, al maak ik me natuurlijk heel erg zorgen.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:13 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Heb je niet iemand waar jullie terecht kunnen vannacht? Ik denk dat thuis slapen misschien niet het beste idee is zo...
quote:Op zondag 11 januari 2009 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
als het niet ontzettend glad was hier zou ik nu op de motor springen, je kinderen opvangen en jou naar het ziekenhuis schoppen![]()
heb je geen familie in de buurt of die kan komen om de kids op te vangen zodat je zelf naar je man toe kan?
elektrolytenstoornis???quote:Op zondag 11 januari 2009 21:03 schreef Tinkepink het volgende:Ik heb net mijn man naar het ziekenhuis moeten brengen met hartproblemen én problemen met zijn zicht. Kinderen totaal overstuur, niemand weet wat er aan de hand is. Ben niet blij.
Nee, niet veel overgegeven. Helemaal niet overgegeven zelfs. misschien wel te weinig gedronken. Hij moet van dedokter ook heel veel drinken. Is dat erg,deze stoornis?quote:Op zondag 11 januari 2009 21:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
elektrolytenstoornis???
veel overgegeven? uitgedroogd?
Wel goed dat hij iig "bij" is, dat helpt vast wel een beetje, dat je hem even kan horenquote:Op zondag 11 januari 2009 21:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Ik heb mijn man net nog gebeld en hij gaat slapen Hij is heel erg moe namelijk. En ik neem 1 borrel (niet meer, want ik ben alleen thuis) en als troost een heleboel chocolade.
En bedankt voor het medeleven allemaal. Ik heb niet zo veel zin omvrienden te bellen,maar dit doet me wel goed.
dat wilde ik ook zeggen..quote:Op zondag 11 januari 2009 21:27 schreef Sugar het volgende:
Misschien niet speculeren? Of ben ik neurotisch nu?
als hij heel veel moet drinken kan het zijn dat hij een hypernatriemie heeft... ik zal eens ff mij inlezenquote:Op zondag 11 januari 2009 21:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee, niet veel overgegeven. Helemaal niet overgegeven zelfs. misschien wel te weinig gedronken. Hij moet van dedokter ook heel veel drinken. Is dat erg,deze stoornis?
Nee, dat zou ik ook niet hier doen. Al vind ik 't van BJ en haar IC-kennis natuurlijk weer wel een ander verhaal. Maar je kan het maar beter afwachten denk ik, dit kan ook onrust creëren.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:27 schreef Sugar het volgende:
Misschien niet speculeren? Of ben ik neurotisch nu?
Ze klonken vrij ernstig! Maar ter geruststelling is heel lief natuurlijk!quote:Op zondag 11 januari 2009 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
geeft alleen een paar opties, die helemaal niet zo ernstig zijn, om aan te geven dat het heel goed ook kan meevallen....ik hoop namelijk dat het allemaal meevalt voor Tink, was iig goed bedoeld....
Ik vind het wel interessant te weten wat het zou kúnnen zijn. Ik word er in ieder geval niet méér ongerust van, want dat ben ik al. Ben het type dat bij zorgen graag wat wil doen en dit leidt me een beetje af.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
als hij heel veel moet drinken kan het zijn dat hij een hypernatriemie heeft... ik zal eens ff mij inlezen
ik heb laatst ook iemand gehad met soortgelijke klachten namelijk..
Ik wou dat ik jouw ritme hadquote:Op zondag 11 januari 2009 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ga op bed liggen; heeeel veel sterkte Tink, ik duim voor je man! Dat alles maar goed mag komen.
Slaap lekker iedereen!
Je kunt gewoon om 22 uur er in duiken.quote:
Ik wil ook mee!quote:Op zondag 11 januari 2009 21:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
Je kunt gewoon om 22 uur er in duiken.
En dan tot 02:00 naar het plafond starenquote:Op zondag 11 januari 2009 21:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
Je kunt gewoon om 22 uur er in duiken.
Nee een heel saai studieboek pakken, ben je gegarandeerd zo wegquote:Op zondag 11 januari 2009 21:59 schreef P.F het volgende:
[..]
En dan tot 02:00 naar het plafond staren
Dan heeft ze nog geen ritmequote:
Getverquote:Op zondag 11 januari 2009 21:33 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind het wel interessant te weten wat het zou kúnnen zijn. Ik word er in ieder geval niet méér ongerust van, want dat ben ik al. Ben het type dat bij zorgen graag wat wil doen en dit leidt me een beetje af.
Echt diagnosticeren mag de dokter morgen doen. Mijn man had het over blind worden of mogelijk een "schlaganfall", en veel erger dan dat zullen de ziektes die bj noemt wel niet zijn
*googelt*quote:Op zondag 11 januari 2009 21:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
als hij heel veel moet drinken kan het zijn dat hij een hypernatriemie heeft... ik zal eens ff mij inlezen
ik heb laatst ook iemand gehad met soortgelijke klachten namelijk..
Dat hangt er maaar van af natuurlijkquote:Op zondag 11 januari 2009 22:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
maar ze staart ook niet naar het plafond
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:09 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat hangt er maaar van af natuurlijk
Koken, punniken, breien, origami, yoga, bonsai-en, tuinieren, ministeck, schilderen-op-nummer, fimoklei, doehetzelven, fietsen repareren, boetseren, beeldhouwen, schilderen, kruiswoordpuzzels.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Iemand suggesties voor een potentieel leuke hobby zonder computer? Ik kan mij heus wel uren vermaken zonder internet. Toch?
ga een boek lezen. of spelletjes spelen met je broertje of je vriendje. of fotografie. of schilderen/tekenen. of gedichten schrijven. Voor de plaatselijke krant stukjes schrijven. met oude mensen in het bejaardentehuis die eenzaam zijn kletsen.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Iemand suggesties voor een potentieel leuke hobby zonder computer? Ik kan mij heus wel uren vermaken zonder internet. Toch?
Ja koken doe ik wel somsquote:Op zondag 11 januari 2009 22:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Koken, punniken, breien, origami, yoga, bonsai-en, tuinieren, ministeck, schilderen-op-nummer, fimoklei, doehetzelven, fietsen repareren, boetseren, beeldhouwen, schilderen, kruiswoordpuzzels.
Serieus? Wel een tof idee!quote:Op zondag 11 januari 2009 22:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik wil graag mijn wasmachine pimpen, mss ga ik er wel potten verf tegenaan gooien
ligt je matras al beterz?quote:Op zondag 11 januari 2009 22:38 schreef Viking84 het volgende:
Toch nog even bijgelezen voor ik ga slapen en ik wilde Razz en Tink nog even een dikke knuffel geven. Ik hoop dat alles goed komt!.
Weltrusten iedereen.
ballondieren maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Mensen zijn nooit echt serieus bij hobby's.. Alsof het iets raars isquote:Op zondag 11 januari 2009 22:30 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ga een boek lezen. of spelletjes spelen met je broertje of je vriendje. of fotografie. of schilderen/tekenen. of gedichten schrijven. Voor de plaatselijke krant stukjes schrijven. met oude mensen in het bejaardentehuis die eenzaam zijn kletsen.
Genoeg te doen!
Hoi, dat ben ikquote:
Ga warhammer spelen.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:22 schreef P.F het volgende:
Ze komt mij bekend voor, maar hoe en wat weet ik niet precies..
Ik heb nog treinkaartjes van een baantje waar ik van de zomer heb gewerkt, heb ik nog enige kans die in te leveren?
Ik sprak hem net nog, hij ligt lekker in een fris opgemaakt bedje, z'n mams heeft hem goed vertroeteld. Morgen gaat hij naar 't ziekenhuis, maar de ergste schrik is eraf ondertussen. Alleen de foto's van het wrak is hij nogal van geschrokken, hij kan zich namelijk niets meer herinneren van het ongeluk. Het laatste dat hij nog weet is dat hij z'n vader op de trein heeft gezet en toen is teruggereden. Twee minuten later zat hij met auto en al om een lantaarnpaal heen gevouwen en vijf minuten later zat hij in de ambulance, kwam ik er al aangefietst en stonden ze de auto te blussen.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:30 schreef mspoez het volgende:
Hoera! Dankje Razz en leuk dat je er weer bent! Dit keer gaat het vast heel goed lukken!
Hoe is het met je lief, heb je hem nog gebeld?
Mafze Razz, daaaamn hell of a story stillquote:Op zondag 11 januari 2009 23:37 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik sprak hem net nog, hij ligt lekker in een fris opgemaakt bedje, z'n mams heeft hem goed vertroeteld. Morgen gaat hij naar 't ziekenhuis, maar de ergste schrik is eraf ondertussen. Alleen de foto's van het wrak is hij nogal van geschrokken, hij kan zich namelijk niets meer herinneren van het ongeluk. Het laatste dat hij nog weet is dat hij z'n vader op de trein heeft gezet en toen is teruggereden. Twee minuten later zat hij met auto en al om een lantaarnpaal heen gevouwen en vijf minuten later zat hij in de ambulance, kwam ik er al aangefietst en stonden ze de auto te blussen.
Nouja, 't komt goed met ons, het was erg schrikken en 't is jammer van de auto maar al met al is hij er goed vanaf gekomen. Ik zal nog wel eens een linkje naar de foto's posten, 't is echt eng. Maar nu ga ik slapen, morgen een drukke dag vol mondelingen en nakijkwerk.
Ik heb ze, en je voelt het tijdens het sporten wel als je te ver gaat. Of bedoel je dat niet?quote:Op zondag 11 januari 2009 19:29 schreef P.F het volgende:
O ik wil me door mijn dokter laten checken of ik geen harttritme stoornissen en weet ik veel heb voordat ik keihard ga sporten, of ben ik dan raar?
Ikquote:
Fotografie! Ideaal! Kan altijd en overal, er zijn géén dingen waar je geen foto van kan maken (is het donker, ga je rommelen met zaklampen, hoge sluitertijden etc. Buiten: plantjes, beestjes) en het kan ook 'even', je hoeft er niet meteen uuuuren mee bezig te zijn. Mag wel natuurlijk. Ik had er steeds te weinig tijd voorquote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Die heeft hier tijdje geleden ook al lang rondgehangenquote:
Nee. Ga lekker analoog foto's maken, zelf ontwikkelen erbij. Tof.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:52 schreef P.F het volgende:
@ Chico: Maar bij fotografie heb ik toch weer m'n computer nodigUiteindelijk
Pffff. Je hóeft niet te bewerken hoorquote:Op zondag 11 januari 2009 23:52 schreef P.F het volgende:
@ Chico: Maar bij fotografie heb ik toch weer m'n computer nodigUiteindelijk
Bij JPEG kan er anders nog een boel eindbewerking aan te pas komen als je wat af wil drukkenquote:Op zondag 11 januari 2009 23:53 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Pffff. Je hóeft niet te bewerken hoor. En foto's maken kan ook analoog
. Grootste deel van de tijd kan gewoon in het foto's maken zelf zitten. Moet je niet in RAW schieten, maar gewoon meteen in JPEG. Dus
.
Zoals?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:54 schreef neen het volgende:
[..]
Bij JPEG kan er anders nog een boel eindbewerking aan te pas komen als je wat af wil drukken
Ouwe taartquote:Op zondag 11 januari 2009 23:47 schreef Chicolate het volgende:
Die heeft hier tijdje geleden ook al lang rondgehangen. Zal wel voor jou tijd zijn geweest
.
Ik hou van jequote:
Met m'n pocketcam willen sommige foto's nog wel eens overbelicht zijn op sommige plekken en dat vind ik irritant dus ga ik er toch mee zitten klooien omdat ik het aardige plaatjes vindquote:Op maandag 12 januari 2009 00:01 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Zoals?Oefen erop dat je meteen goede uitsnede maakt (dus niet hoeft te croppen), neem genoegen met een 10x13cm formaat en niet klooien met helderheid/contrast/kleurbalans of het moet meteen bij je gebruiksprofiel in de camera zijn, want veel (goedkope) afdrukbedrijven draaien dat soort instellingen toch weer terug. Als je wil, hoef je weinig te bewerken
.
Ik bewerk wel bijna alles trouwens. Wil van een 'aardig plaatje' graag een 'echt mooi plaatje' maken. Maar de mooiste foto's komen zó uit mn camera. Zonder photoshop oid.
Nee, kon je dat niet zien aan mijn kledingvoorkeurenquote:Op maandag 12 januari 2009 00:05 schreef P.F het volgende:
Chico lees jij wel eens (mode) tijdschriften?
O, ik ben aan 't opruimen en ik heb er 1000quote:Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee, kon je dat niet zien aan mijn kledingvoorkeuren. Hoezo?
Ik heb ineens een briljant idee: neem twee krantenwijken! Je moet ze hollend doen om alles op tijd door de gleuf te hebben en je verdient al doende centjes die je weer kunt uitgeven aan Dermalogica en Bare Escentuals.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:26 schreef SHE het volgende:
Ziek zijn is slecht voor mijn shop gedrag
Ik heb een nieuwe verslaving : Dermalogica en Bare Escentuals
Ik wil alles
Jamaar ik ben lui.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb ineens een briljant idee: neem twee krantenwijken! Je moet ze hollend doen om alles op tijd door de gleuf te hebben en je verdient al doende centjes die je weer kunt uitgeven aan Dermalogica en Bare Escentuals.
Damn, wat ben ik toch briljant
Heel goed Neen, tell her!!quote:Op maandag 12 januari 2009 00:37 schreef neen het volgende:
Jij moet ook op bed PF, ritme dat is je nieuwe hobby.
Picture this... 2001... Noord-noord-Groningen...quote:Op maandag 12 januari 2009 00:38 schreef SHE het volgende:
Ik heb al gesleept !!
Haterquote:Op maandag 12 januari 2009 00:41 schreef neen het volgende:
Eigenlijk moet PF gewoon tussen 24:00 en 7:00 genegeerd worden in dit topic
It could have been mequote:Op maandag 12 januari 2009 00:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Picture this... 2003... Noord-noord-Groningen...
Miniatuurtje (toen een jaar of 3) trapt midden in de nacht de deur van onze slaapkamer in en zegt boos: "Ik wil niet slapen, ik heb al slaapt, kvin slapen stom!"![]()
neenquote:Op maandag 12 januari 2009 00:43 schreef neen het volgende:
Word ik hier nou gewoon genegeerd?
sit ups, schmitupsquote:Op maandag 12 januari 2009 00:49 schreef P.F het volgende:
O kut m'n 150 dagelijkse sit upsGrmbl. Nou ja nu heb ik spierpijn dus morgen maar weer
![]()
Ik heb het plaatje van arnie uitgeprint en als ik plakband heb gevonden ga ik hem op mijn spiegel plakken
Er hangt nu een kaartje: with a body like that you don't need intelligence
die is niet zo heel motiverend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |