abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 19:40:52 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924412
blaatschaap: sporten is sowieso nooit nutteloos...

vlgens mj is de regel voor afvallen:

- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen

nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_64924436
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je je er beter bij zou voelen dan zou ik het laten testen
[..]

Okay dan! Beetje zoals ik dus
Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at ! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel En ik mag dan cola om wakker te blijven
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit mee Alleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein eten Ben echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan )
Wanneer je budget het toelaat: ze verkopen maaltijdsalades bij de AH 2 go!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:41:37 #103
236335 neen
schone schijn
pi_64924438
quote:
[..]

Ik heb dagen dat gezond eten niet zo wil, de laatste tijd zijn ze wel schaarser! En het is iig al een HELE tijd niet meer voorgekomen dat ik in het weekend op 1 dag een combinatie van chips en chocola at ! In het weekend mag ik wel een koekie van mezelf of iets anders lekkers, maar niet teveel En ik mag dan cola om wakker te blijven
Doordeweeks gaat het nu prima met thee in mn thermoskan en broodjes / fruit mee Alleen het avondeten heb ik dus nog niet in de hand.
(Blok 3 gaat trouwens wel leuk worden, ik moet dan 2 x per week in de avond les hebben (tot 7 uur ofzo) dus moet ik in de trein eten Ben echt benieuwd WAT ik dan zal eten! Iedere week minstens 2 dagen per week brood lijkt me geen goed plan )
Volgens mij een beetje zoals iedereen van team solidair Morgenochtend ga ik iig op tijd opstaan... wil even een plan maken, leren moet nog even wat dingen regelen in de stad. Hoppaaaa. Iig niet uitslapen tot 12 uur.
het lijkt niet wat het is
  zondag 11 januari 2009 @ 19:42:33 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924468
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:33 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer hoor.. Heel uitputtende sporten (zoals spinning) zijn toch juist niet optimaal voor ververbranding? Niet dat het niet kan werken, zoals bijv. moblo wel heeft laten zien. Maar voor zover ik begrijp is voor optimale vetverbranding een heel ander soort sporten nodig dan voor uithoudingsvermogen (zoals spinning).

Als ik linkjes zie als deze (en daar zijn er veel meer van), dan krijg ik het idee dat ik dus het beste eerst krachttraining kan doen en daarna cardio om optimaal vet te verbranden (en door de krachttraining word ik meteen ook strakker).

Ik ben 't gewoon een beetje zat om maar wat aan te modderen en dan na een paar weken er weer eens achter te komen dat ik nutteloos bezig ben geweest .
Ik zou gewoon lopend/fietsend naar de gym gaan, dan meteen aan het ijzer hangen, en daarna met een flinke omweg weer naar huis wandele/fietsen. Stevige tred/snelheid erin houden. Tenminste, dat is een beetje mijn conclusie na hier al ruim een jaar rondhangen en meelezen. Bij mijn vorige werkgever was een inpandige gym. Dan ging ik 's morgens een half uur fietsen naar m'n werk, een half uur - drie kwartier een krachtcircuit plus abs, korte cooling-down van 5 minuten, hele dag werken, weer een half uur fietsend naar huis. Voor mijn gevoel benuttie ik dan mijn tijd ten volle en maakte ik handig gebruik van mijn woon-werkreis. Veel leuker ook dan 1,5 a 2 uur in de gym rondhangen.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:42:40 #105
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924475
quote:
[..]

mariaaaaaaa volkoren pastasalade? pannenkoekies? broodrolletjes met rauwkost en gepocheerde kip? bruine rijst volgens she receptje? kan allemaal in de trein!

ik sport momenteel ook even niet (zie piep-ademhaling/bronchien-auw verhaal tegen Co in vorige topic of op de eerste pagina, kweeniemeer)
  zondag 11 januari 2009 @ 19:44:15 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924534
Ik vind maaltijdsalades wel lekker Maar moet 1: tijd hebben om het te halen voor mn trein weer weg is en ik een half uur moet wachten en 2: 2 x in de week maaltijdsalade wordt wel duur! Nouja ik zou 1 dag maaltijdsalade kunnen doen en de ander brood

Go Neen! Kick some ass. Take some names. And chew bubblegum.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 11 januari 2009 @ 19:44:52 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924555
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang heb je je cheesecake erin laten zitten? Ik vind hem zo bruin!
Zeker wel 55 minuten. De springvorm stond wel vrij hoog in de oven (ik heb het rekje voor de lagere stand niet meer). Na 40 minuten heb ik hem dan ook naar de bodem van de oven geplaatst en afgebakken. Hij ziet er op de pic ook donkerder uit dan-ie was. De taart was zeker niet verbrand, eerder goudbruin. De massa was precies stijf genoeg en de korst was zacht en knapperig tegelijk. Bijna perfect dus op het iets te zoete na.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:45:57 #108
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924583
Oh alleen pastasalade doe ik niet meer sinds ik daar in London heul ziek van ben geweest 2,5 dag lang! Faal!
Pannenkoekjes nomnom. Volgens mij had ik SHE's recept voor gezonde pannenkoekjes opgeslagen! *zoekt* Dank u allen voor de toffe suggesties!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:47:30 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64924626
Ik vind pastasalades heel vies. De pasta is vaak koud en rubberachtig en..iew ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Not for me.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:48:28 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924656
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vind maaltijdsalades wel lekker Maar moet 1: tijd hebben om het te halen voor mn trein weer weg is en ik een half uur moet wachten en 2: 2 x in de week maaltijdsalade wordt wel duur! Nouja ik zou 1 dag maaltijdsalade kunnen doen en de ander brood

Go Neen! Kick some ass. Take some names. And chew bubblegum.
kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderder
  zondag 11 januari 2009 @ 19:49:47 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64924710
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:

- elke verbrande calorie telt, dus als je weinig tijd hebt en je wilt werken aan een goed calorieverbruik versus inname dan kun je denk ik beter even flink calorieën verbanden. het meest verbrand je met cardio met hogere hartslag
-voor vetverbranden op zích kun je beter op lagere intensiteit trainen, maar dan wel lang achter elkaar. en per saldo verband je misschien wat minder calorieën
-spieren trainen met zware krachttraining helpt om gedurende de dag een hoger verbruik te krijgen en is dus ook goed voor afvallen

nu zeg ik geen gekke dingen toch? miss dat ze er in het tips voor een goddelijk lichaam topic meer over weten...
  zondag 11 januari 2009 @ 19:49:48 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64924711
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:48 schreef kwakveense het volgende:

[..]

kun je toch ook zelf van te voren maken?? ik koop nooit die dure dingen bij de Aha Togo...zelfgemaakt is ook lekkerderderder
De waarheid als een koe! Maar dan moet het een hele dag in mn tas zitten en daar wordt het denk ik niet lekkerder op
  zondag 11 januari 2009 @ 19:50:33 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924736
Die Kwakkie; ze is een expertzors
  zondag 11 januari 2009 @ 19:51:35 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924789
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:50 schreef SHE het volgende:
Die Kwakkie; ze is een expertzors
de beste stuurlui...etc...
(nu zelf nog doen...)
  zondag 11 januari 2009 @ 19:52:17 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924816
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:47 schreef Aventura het volgende:
Ik vind pastasalades heel vies. De pasta is vaak koud en rubberachtig en..iew ik word gewoon misselijk als ik eraan denk. Not for me.
Weet je wat ik vroeger in mijn tas rondzeulde?

koude zilvervliesrijst met tonijn uit blik en plakken ananas
en koude volkorenpasta met ketchup

Ik ga nu al over mijn nek van het idee!!

Blijkbaar was dat toen verstand op nul en bunkeren maar.
*ril*

Ik krijg koude pasta echt niet meer weg
  zondag 11 januari 2009 @ 19:53:38 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64924888
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:51 schreef kwakveense het volgende:

[..]

de beste stuurlui...etc...
(nu zelf nog doen...)
Een beetje zoals Sjors?

Alhoewel ik weer helemaal spartaans ben tegenwoordig, maar toch. Ik heb 4 jr zitten slacken.

zondag 11 januari 2009 @ 19:54:52 #117
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64924942
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef kwakveense het volgende:

Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:55:09 #118
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64924958
ghehe hoor 't alweer, ik mis weer veel tips.

moet echt minder appeltje R-en!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 11 januari 2009 @ 19:56:02 #119
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64924994
euh sjie.... heb je nog antwoord op mn aardappelvraag/plangedoe van gisteren?

ik probeerde t gisteren zonder potatoes, maar ik miste ze echt heel erg...had dikke honger na t eten... en vanavodn dus we wat genomen en veel minder honger...
  zondag 11 januari 2009 @ 19:56:28 #120
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64925011
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Een beetje zoals Sjors?

Alhoewel ik weer helemaal spartaans ben tegenwoordig, maar toch. Ik heb 4 jr zitten slacken.

[ afbeelding ]
*quails before Arnold's mighty bulk*
pi_64925082
quote:

In zwarte thee zit ook een soort cafeïne!!
quote:
Ik ga even kijken naar mijn blok 3

Onderweg:
Dinsdag: 07:00-18:00
Woensdag: 08:00-18:00
Donderdag: 08:00-18:00
Vrijdag: 09:00-1500 (±drie keer en 7x vrij)

Dat lijkt in het midden van de week wel een fulltime job (En het stomme is dat ik nog steeds 16 uur reistijd heb.. En op maandag is mijn plan in de Ub te studeren dus dan ipv 4 uur reistijd die dag maar iets meer dan 2 jeej. Dus 18 uur per week )

Dus op zich hoef ik geen avond eten mee te nemen.. MAARR ik wil als ik uit ben nog studeren (dan ben ik om 17:00 in de UB... en dan daarna nog even studeren.. maar dat wil zeggen dat ik iedere dag eten moet kopen En ik heb maar 3 euro per week ( faal) te besteden aan ontbijt/diner en lunch en kleding en uitgaan dus ik moet ook nog heel veel werken
  zondag 11 januari 2009 @ 19:58:51 #122
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64925100
ja maar blaatschaap, soms zijn er meerdere wegen naar rome, en moet je gewoon één manier kiezen en kijken of je t wat vindt....
  zondag 11 januari 2009 @ 19:59:04 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925114
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:56 schreef kwakveense het volgende:
euh sjie.... heb je nog antwoord op mn aardappelvraag/plangedoe van gisteren?

ik probeerde t gisteren zonder potatoes, maar ik miste ze echt heel erg...had dikke honger na t eten... en vanavodn dus we wat genomen en veel minder honger...
Dat zit tussen je oren he..Had je toch meer groenten erbij moeten eten.
Het blijft de beste manier > OF aardappels met ladingen groenten, OF vlees met groenten.

Probeer anders eens af te bouwen; gewoon om te kijken of je jezelf voor de gek kunt houden.
pi_64925221
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:52 schreef SHE het volgende:

[..]
koude zilvervliesrijst met tonijn uit blik en plakken ananas
en koude volkorenpasta met ketchup

O dat kan ik best van huis meenemen en dat is goedkoop..
Maar wel fiesss
  zondag 11 januari 2009 @ 20:01:50 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64925236
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:54 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Klopt allemaal. Sporten is sowieso gezond en goed en ik voel me er ook goed bij, dus daar ga ik echt mee door. Maar momenteel heb ik me wel als doel gesteld om zo langzamerhand ook echt een keer af te gaan vallen. Ik heb weer m'n eetpatroon aangepast en nu zoek ik dus ook een fijne sportmethode. Nu noem je precies op wat mijn punt is, ik weet namelijk niet of ik met de krachttraining/cardio-methode of met bijv. spinning meer ga afvallen. Misschien moet ik het maar gaan combineren. Ik vind het gewoon heel irritant om constant te merken dat ik maar een beetje aan het klooien ben en dat ik niet gewoon duidelijk kan hebben wat ik precies moet doen om mijn doel te bereiken.
JIj was vega he?

Zal ik eens kijken of ik een hardcore vega schema in elkaar kan draaien?
( qua voeding ? )

En de info in je link klopt: eerst KT > dan cardio.
En onthoud dat cardio niet voor niets staat voor cardiovasculair. Je traint vooral je hart.
Maar voor een stukje efficiente verbranding is cardio prima na je KT workout.
Elke dag apart je spiergroepen trainen en aansluiten een les steps oid.

Tezamen met een strikt voedingsschema en let maar op hoe hard je gaat.

You need a plan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')