abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64908552
Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Mannen kijken : hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Varieren doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
En vergeet niet : SHE is always RIGHT!

duurde me te lang voor er een nieuwe was
pi_64908559
fipo? Fipo!
pi_64908585
Goede TT, TJ

Razz, wat een schrik van je vriend zeg. En zo'n gebroken knie lijkt me inderdaad zeerder dan zeer doen. Sterkte voor jullie beiden. Een been in het gips maakt het leven niet makkelijker 6 weken lang.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_64908596
quote:
Op zondag 11 januari 2009 10:58 schreef conleche het volgende:
fipo? Fipo!
ik haat die clown doe dan bassie!

Straks ff een laptop aan internet helpen met een ExperiaBox van KPN. Kijken of ik dat nog snappen ga
pi_64908625
Oeh de mijne komt volgende week ergens TJ, dus het is mooi als jij het snapt, dan kan je het mij uitleggen als ik er niet uitkom
The way you rock'n'roll
pi_64908714
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeh de mijne komt volgende week ergens TJ, dus het is mooi als jij het snapt, dan kan je het mij uitleggen als ik er niet uitkom
Je weet waar ik werk dus dacht dat je al wel wist dat je dat soort dingen aan me kan vragen.
  zondag 11 januari 2009 @ 11:11:51 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64908754
Hoi.
Niet meer actief op Fok!
pi_64908876
ow trouwens zie het bovenste linkje in mn onderschrift. Zeker vandeweekj is weer aangetoond hoe belangrijk donoren zijn!
pi_64908941
Joh ik ben al donor sinds ik 12 jaar ben.
Maar geen donor, geen orgaan vind ik wat cru en ver gaan.
Wel was ik voor dat iedereen donor is tenzij je opgeeft van niet maar helaas ging dat ook niet door.
The way you rock'n'roll
pi_64908992
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh ik ben al donor sinds ik 12 jaar ben.
Maar geen donor, geen orgaan vind ik wat cru en ver gaan.
Wel was ik voor dat iedereen donor is tenzij je opgeeft van niet maar helaas ging dat ook niet door.
Dat laatste zou ik ook nog accepabel vinden maar zoals het nu gaat is het gewoon helemaal klote.

Maar top dat je donor bent!

Van mij mag je alles hebben alleen aan mn hart heb niemand wat vrees ik
pi_64909076
Lijstje

O drie crackers met kip grillworst
T magere yoghurt
L 4 geroosterde boterhammen met ei
D chili con carne
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 11:34:18 #12
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64909149
Ik ben ook gewoon donor. Vind dat ook echt 'gewoon', maar blijkbaar is het voor anderen soms toch heel belangrijk om 'heel' te blijven?

Gisteren 1180 kcal en daarbij gesport (-262 kcal). Vandaag ga ik daaroverheen, dat moet wel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64909159
Goedemorgen!

Jeetje Razz, wat een enorme schrik! Doe even lekker rustig aan met z'n tweeën. .

Ik ben pas net op. . M'n vriend is een weekendje naar het zuiden des lands, en ik slaap altijd zo heerlijk in m'n eentje. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 11:35:12 #14
70532 loveli
N
pi_64909165
Van mij mogen m'n nabestaanden bepalen wat er met m'n organen gebeurt. Hoornvlies heb ik helemaal geen problemen mee. Vitale organen die naar echt zieke mensen gaan ook niet. Maar het idee dat m'n lever naar een verstokte alcoholist zou gaan, daar heb ik wel problemen mee, eigenlijk.

Als ik bloed geef is het ook een fijner gevoel als het naar iemand gaat die een noodzakelijke operatie ondergaat dan naar iemand die met z'n dronken kop tijdens een kroeggevecht met een gebroken fles is gaan leegbloeden. Van te voren had ik niet gedacht dat ik erom zou geven. Mijn eerste bloeddonatie was in een regio waar op dat moment een voorraad werd aangelegd omdat er rellen verwacht werden. Toen ik hoorde dat mijn bloed was gebruikt voor de operatie van een 50-jarige man was ik daar best blij mee.
crap in = crap out
pi_64909261
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
Toen ik hoorde dat mijn bloed was gebruikt voor de operatie van een 50-jarige man was ik daar best blij mee.
Krijg je dat te horen dan? Wat bizar, toen ik nog bloeddonor was hoordik dat nooit.
Als ik nu nog bloed zou kunnen doneren zou het mij niks uitmaken wat ze ermee doen, het zou toch wel erg raar zijn als een hooligan uit het 'eigen schuld dukke bult' principe maar dood moet bloeden?
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 11:42:27 #16
70532 loveli
N
pi_64909290
Het scheelt als je de arts kent die de naald in je arm steekt

En ik heb niet zoveel met radicalen die speciaal voor rellen compleet georganiseerd naar een stad reizen die een paar honderd kilometer van hun wooplaats ligt.
crap in = crap out
pi_64909328
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
Als ik bloed geef is het ook een fijner gevoel als het naar iemand gaat die een noodzakelijke operatie ondergaat dan naar iemand die met z'n dronken kop tijdens een kroeggevecht met een gebroken fles is gaan leegbloeden. Van te voren had ik niet gedacht dat ik erom zou geven. Mijn eerste bloeddonatie was in een regio waar op dat moment een voorraad werd aangelegd omdat er rellen verwacht werden. Toen ik hoorde dat mijn bloed was gebruikt voor de operatie van een 50-jarige man was ik daar best blij mee.
Krijg je altijd te horen naar wie je bloed is gegaan? Ik was eerst ook bloeddonor maar mij vertelden ze het nooit.

Ik ben zelf trouwens ook gewoon donor, ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben. Snap het nooit zo goed als mensen het niet willen. Maar oke, iedereens eigen keus.
pi_64909341
Oh, ik zie het antwoord al, gaat te snel hier.
  zondag 11 januari 2009 @ 11:47:25 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64909376
Wow, wat een schrik Razz.. Vreselijk. Heel veel beterschap voor vriend

Lijst
O: 2 sneetjes volkoren met rosbief, beschuit met jam en thee
T: appel en peer
L: zelf gefabriceerde groentesoep met overdreven veel groente, rundergehaktballetjes en een tarwepistoletje met rosbief
T: mandarijn, blokje choco
D: zelfgemaakte bolognesesaus met een shitload aan groente, sla erbij met magere dressing, klein beetje spaghetti.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 januari 2009 @ 11:47:42 #20
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64909378
goedemorgen dames en heren

Knuffel voor Razz... wat zal jij geschrokken zijn... en wat fijn dat vriendlief er relatief goed is afgekomen....
gebroken knie is idd wel heel naar, maar als ik het zo lees heeft hij onwijs veel geluk gehad.

Sterkte daar

Ik ben ook al eeeeeuwen donor... ik hoef dr toch niets meer mee, als ik eenmaal dood ben. En wie het krijgt maakt voor mij geen verschil, een ieder heeft recht op medische zorg en ook mensen met een alcohol of drugsverslaving zijn ZIEK (psychisch) ... en als een arts het verantwoord vindt om een operatie te verrichten, dan zal diegene wel een goede reden hebben om er toch voor in aanmerking te komen.

en ik vind het idd ook jammer dat die wet er niet is gekomen (iedereen is donor, behalve als je hier zelf bezwaar tegen in dient.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64909387
tvp!
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 11:49:38 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64909405
Ik ben m'n nagelvijl kwijt en uitgerekend nu heb ik irritante haakjes aan m'n nagels. Ik word er echt gék van .
Ik ga straks naar m'n ouders en het eerste wat ik daar ga doen is m'n nagels bijvijlen .
Niet meer actief op Fok!
pi_64909453
Ik ben geen donor.

Overigens levert het "Ja, tenzij"-principe niet meer donoren op, in landen waar men dat systeem hanteert is net zo'n gebrek aan donororganen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 11 januari 2009 @ 11:53:42 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64909478
Waarom ben je geen donor, sigme? Of is dat net zo'n vervelende vraag als: waarom wil je geen kinderen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 11 januari 2009 @ 11:53:53 #25
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64909483
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:52 schreef sigme het volgende:
Ik ben geen donor.

Overigens levert het "Ja, tenzij"-principe niet meer donoren op, in landen waar men dat systeem hanteert is net zo'n gebrek aan donororganen.
net zo? of ook?

en ik kan me dat namelijk heel slecht voorstellen...
pi_64909544
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:53 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

net zo? of ook?

en ik kan me dat namelijk heel slecht voorstellen...
Net zo. Belgie heeft een ja-tenzij systeem .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 11 januari 2009 @ 11:58:44 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64909571
Hewwooo!

Dikke knuffel voor Razztwizzle! Da's schrikken hee! Kan me voorstellen dat je ergens ook ERG opgelucht bent! Dat je vriend maar snel weer mag opknappen! En dat jij even lekker mag uitrusten MWAH.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 11 januari 2009 @ 11:59:25 #28
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64909585
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Net zo. Belgie heeft een ja-tenzij systeem .
bijzonder...

had ik niet verwacht eigenlijk...

maar het blijft een groot probleem het tekort aan donoren...
pi_64909590
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:53 schreef Sugar het volgende:
Waarom ben je geen donor, sigme? Of is dat net zo'n vervelende vraag als: waarom wil je geen kinderen?
De kans dat ik bruikbaar omkom is minimaal.

En de keuze wel/geen kinderen motiveren / verdedigen vind ik moderne fratsen .
  zondag 11 januari 2009 @ 11:59:52 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64909596
Ik ben ook geen donor.
Ik weet niet of het waar is, maar mij is altijd verteld dat donororganen al verwijderd worden voor de donor gestorven is en dat heeft altijd tegen mijn principes ingedruisd (oa vanwege mijn religieuze achtergrond): er kan zomaar een wonder gebeuren waardoor je er toch weer bovenop komt en die kans ontneem je jezelf als je je beschikbaar stelt als donor.
Ik laat me graag corrigeren, hoor en ik zeg ook niet dat ik nooit donor wil zijn .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 12:00:20 #31
70532 loveli
N
pi_64909604
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

Krijg je dat te horen dan? Wat bizar, toen ik nog bloeddonor was hoordik dat nooit.
Als ik nu nog bloed zou kunnen doneren zou het mij niks uitmaken wat ze ermee doen, het zou toch wel erg raar zijn als een hooligan uit het 'eigen schuld dukke bult' principe maar dood moet bloeden?
Wat ik erger vond is dat niet urgente reguliere operaties werden uitgesteld omdat ziekenhuizen rekening moesten houden met gewonden door de rellen. Die kant van het plaatje had ik eerder nog niet bekeken. Radicalen die voor demonstraties en rellen op pad gaan is een ding, maar dat het leven van anderen daarom in de wacht moet is bizar. Er werden veel voorzorgsmaatregelen getroffen, waaronder het vrijhouden van operatieruimtes voor eventuele gewonden en het aanleggen van een druedubbele voorraad bloed.
Als ik arts was zou ik er anders tegenaan moeten kijken. Maar dat ben ik niet.
crap in = crap out
pi_64909613
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

bijzonder...

had ik niet verwacht eigenlijk...

maar het blijft een groot probleem het tekort aan donoren...
Helmplicht afschaffen, dat helpt. Italie heeft veel donororganen vanwege de hoeveelheid verkeersongelukken. Jong, snel.
pi_64909657
quote:
Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik weet niet of het waar is, maar mij is altijd verteld dat donororganen al verwijderd worden voor de donor gestorven is en dat heeft altijd tegen mijn principes ingedruisd (oa vanwege mijn religieuze achtergrond): er kan zomaar een wonder gebeuren waardoor je er toch weer bovenop komt en die kans ontneem je jezelf als je je beschikbaar stelt als donor.
Ik laat me graag corrigeren, hoor en ik zeg ook niet dat ik nooit donor wil zijn .
Nee hoor, dat doen ze echt pas als je echt dood bent. Mechanisch houden ze boel dan nog wat aan de praat zodat je niet bederft, maar echt morsdood, toch.
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 12:02:47 #34
70532 loveli
N
pi_64909668
Dat werd ook gezegd toen ik ging motorrijden: motorrijders zijn ideale donoren. Jong, gezond en vaak op sleg dood.
crap in = crap out
  zondag 11 januari 2009 @ 12:03:06 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64909678
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, dat doen ze echt pas als je echt dood bent. Mechanisch houden ze boel dan nog wat aan de praat zodat je niet bederft, maar echt morsdood, toch.
Dat weet je mooi te brengen
Maar het is iig wel duidelijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 12:03:59 #36
236335 neen
schone schijn
pi_64909692
Dat zou wat zijn... dat je nog leeft en dat er opeens wat lui langskomen die zeggen. "wij hebben jou allang opgegeven, ga liggen we pakken je organen"

Ik ben geen donor, ik ga ook nog lang niet dood dus ik kan er nog wel even over nadenken.
het lijkt niet wat het is
pi_64909697
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Helmplicht afschaffen, dat helpt. Italie heeft veel donororganen vanwege de hoeveelheid verkeersongelukken. Jong, snel.
Hef je de doden vanwege tekort aan donoren op, creëer je aan de andere kant weer nieuwe doden.

Overigens is de kans dat je geschikt ben als orgaandonor niet eens zo heel groot. Als je vredig inslaapt in een bejaardentehuis ben je niet nuttig.
The way you rock'n'roll
pi_64909732
Goedemiddag.

Arme Razz, wat zul jij geschrokken zijn.

Ik ben ook gewoon donor, maar ik kan me voorstellen dat mensen er moeite mee hebben omdat het lichaam voor vitale delen (hart e.d.) in "leven" moet worden gehouden en de beeindiging van het leven dus actief gebeurt.

Eetlijstje:
O: Optimel
T: Optimel
L: broodje met ei
T: gebakje
D: sperzieboontjes en aardappels uit de oven met boerenkoolpesto
T: Optimel

Edit vanwege ipv Stond een beetje raar.
pi_64909759
Goed gezegt vmw.
Ik ben wel donor maar snap en respecteer ook waarom sommigen het echt niet willen.
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 12:08:06 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64909780
Ik ben trouwens ook (nog) geen donor, ik denk er wel geregeld over na, maar ben er nog niet uit. Ik vind dit soort dingen lastig. Ergens heb ik het idee dat er een zekere essentie aan zo'n orgaan blijft 'kleven', wat niet in een andere persoon 'thuis hoort'. Andersom net zo, als ik dit op een bepaald punt zwaarder vind wegen dan zou ikzelf ook geen donororgaan meer 'mogen' accepteren van mezelf. Works both ways. Maar zoals gezegd, ik ben er dus nog niet uit.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:08:57 #41
163650 Greys
pi_64909794
Razz, wat een schrik!
En wat zullen jullie blij zijn dat het op zich toch nog goed is afgelopen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 12:09:09 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64909796
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat weet je mooi te brengen
Inderdaad. Ik ga er nog eens wat meer over opzoeken. Misschien dat ik m'n besluit toch ga heroverwegen. Als ze me daarna maar weer netjes dichtnaaien .

Wat voor redenen kun je dan nog meer hebben om geen donor te willen zijn? (behalve religieuze redenen dan).
Niet meer actief op Fok!
pi_64909844
Sommigen vinden het geen fijn idee voor hun nabestaanden dat je open gemaakt wordt terwijl zij er echt niks van zullen zien achteraf.
Iemand zei eens tegen mij, orgaandonatie moet binnen 24uur en dan moet mijn familie zo snel afscheid nemen en wie weet willen ze dat nog wat langer rekken.
The way you rock'n'roll
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 12:13:40 #44
70532 loveli
N
pi_64909910
Organen doneren is onwerkelijk, tot je in een stuatie komt waar je ziet wat het werkelijk inhoudt. Om daarom nu te zeggen dat je geen orgaan zou mogen accepteren als je zelf geen donor bent...

Net als met kinderen. Je kijk op kinderen kan ook compleet veranderen als je ze opeens zelf krijgt
crap in = crap out
  zondag 11 januari 2009 @ 12:16:50 #45
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64909985
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:13 schreef loveli het volgende:
Organen doneren is onwerkelijk, tot je in een stuatie komt waar je ziet wat het werkelijk inhoudt. Om daarom nu te zeggen dat je geen orgaan zou mogen accepteren als je zelf geen donor bent...

Net als met kinderen. Je kijk op kinderen kan ook compleet veranderen als je ze opeens zelf krijgt
Haha je hebt vast gelijk! Maar ik vind ergens nog wel dat ALS ik eenmaal echt een beslissing neem waar ik achter kan staan, waar ik in geloof, dan zou het wel Epic Hypocrisy zijn om dan ineens als je zelf in de situatie komt je idealen over boord te gooien Maar goed. Mensen blijven mensen, het kan gerust dat je dan ineens tot andere overweldigende inzichten komt Niks zo veranderlijk als...
  zondag 11 januari 2009 @ 12:19:08 #46
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910047
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sommigen vinden het geen fijn idee voor hun nabestaanden dat je open gemaakt wordt terwijl zij er echt niks van zullen zien achteraf.
Iemand zei eens tegen mij, orgaandonatie moet binnen 24uur en dan moet mijn familie zo snel afscheid nemen en wie weet willen ze dat nog wat langer rekken.
orgaandonatie van vitale organen wordt idd vaak met de heartbeatingmethode gedaan, dus iemand blijft aan de beademing en de organen worden zo goed mogelijk in conditie gehouden.

wat veel familieleden erg naar vinden, is dat deze donoren (meestal hersendood), warm naar de operatiekamer gaan (dus nog in leven gehouden met alle machines) en koud weer terugkomen (dus echt overleden)....
pi_64910056
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ook als je donor bent beslissen je nabestaanden. Aangezien je dood bent enzo. Vandaar dat het verschil met Belgie niet groot is: ook in een ja-tenzij-systeem beslissen de nabestaanden.
pi_64910090
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Haha je hebt vast gelijk! Maar ik vind ergens nog wel dat ALS ik eenmaal echt een beslissing neem waar ik achter kan staan, waar ik in geloof, dan zou het wel Epic Hypocrisy zijn om dan ineens als je zelf in de situatie komt je idealen over boord te gooien Maar goed. Mensen blijven mensen, het kan gerust dat je dan ineens tot andere overweldigende inzichten komt Niks zo veranderlijk als...
Och, dan kan je altijd nog alsnog donor worden, voor het eigen geweten.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:20:52 #49
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910097
De tijd tussen de vaststelling van de hersendood en de daadwerkelijke operatie is meestal 4 tot 12 uur. Dit is afhankelijk van het medisch team dat de organen uitneemt. Hoe snel zijn zij ter plaatse om de operatie uit te voeren? De beschikbaarheid van operatieruimte en het overige medisch personeel speelt ook een rol.

Tijd tot de operatie
Tot die tijd blijft de overledene op de IC-afdeling aan de beademingsmachine. Dit is noodzakelijk omdat vitale organen constant zuurstof nodig hebben. De nabestaanden mogen over het algemeen bij de overledene blijven tot aan de donoroperatie.
De artsen van het uitnameteam werken zeer zorgvuldig en met respect voor de overledene. De operatie duurt ongeveer 3 tot 6 uur.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:22:19 #50
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910129
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook als je donor bent beslissen je nabestaanden. Aangezien je dood bent enzo. Vandaar dat het verschil met Belgie niet groot is: ook in een ja-tenzij-systeem beslissen de nabestaanden.
Toestemming
De procedure voor orgaan- en weefseldonatie mag alleen in gang worden gezet als daar uitdrukkelijk toestemming voor is. Dat kan op 3 manieren:

1.
De overledene heeft zelf 'Ja' laten registreren in het Donorregister.

2.
Is de wil van de overledene niet bekend of heeft hij zijn nabestaanden in het Donorregister aangewezen om over donatie te beslissen, dan krijgen zij de donatievraag voorgelegd.

3.
De overledene heeft via het register een persoon aangewezen de toestemming al dan niet te geven.

Is er toestemming, dan meldt de arts die de dood heeft vastgesteld, de overledene aan als donor bij het orgaancentrum.

Wensen respecteren
Als de overledene zelf toestemming tot donatie heeft gegeven, zal de arts de nabestaanden daarover inlichten. Gezien de gevoeligheid van het onderwerp zal de arts serieus rekening houden met ernstige emotionele bezwaren van de nabestaanden. De praktijk wijst echter uit dat nabestaanden zoveel mogelijk de wens van hun overleden dierbare respecteren. De familie tracht in de geest van de overledene te handelen.
pi_64910160
Ik wilde het net ook gaan quoten BJ.
The way you rock'n'roll
pi_64910162
Weet je wat ook een goed dieet is? Ziek zijn Ik ben niet eens misselijk ofzo, maar heb zo'n last van dat gehoest en voel me hartstikke zwak. Heb dus geen zin in eten..

Ik lig nu maar half recht op in bed met de laptop. Liggen triggert de hoest alleen maar.

Lijstje tot nu toe:

O: bakje optimel yoghurt
T: banaan
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_64910231
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:22 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Toestemming
De procedure voor orgaan- en weefseldonatie mag alleen in gang worden gezet als daar uitdrukkelijk toestemming voor is. Dat kan op 3 manieren:

1.
De overledene heeft zelf 'Ja' laten registreren in het Donorregister.

2.
Is de wil van de overledene niet bekend of heeft hij zijn nabestaanden in het Donorregister aangewezen om over donatie te beslissen, dan krijgen zij de donatievraag voorgelegd.

3.
De overledene heeft via het register een persoon aangewezen de toestemming al dan niet te geven.

Is er toestemming, dan meldt de arts die de dood heeft vastgesteld, de overledene aan als donor bij het orgaancentrum.

Wensen respecteren
Als de overledene zelf toestemming tot donatie heeft gegeven, zal de arts de nabestaanden daarover inlichten. Gezien de gevoeligheid van het onderwerp zal de arts serieus rekening houden met ernstige emotionele bezwaren van de nabestaanden. De praktijk wijst echter uit dat nabestaanden zoveel mogelijk de wens van hun overleden dierbare respecteren. De familie tracht in de geest van de overledene te handelen.
Juist, ziehier waarom een ja-tenzij-systeem niet speciaal meer donoren oplevert. Als de dooie JA heeft laten registreren wordt dat gewoonlijk gevolgd, maar als er geen wens is vastgelegd werkt dat in een ja-tenzij-systeem niet speciaal positief. Niet positiever dan de situatie als in NL, waarbij bij geen-vastgelegde wens (dus geen NEE), er bij geschikte omstandigheden aan de nabestaanden gevraagd wordt wat zij willen.

En in een ja-tenzij-systeem hebben mensen (nog!) minder de neiging hun JA-wens schriftelijk vast te leggen..
pi_64910270
Het klinkt stom maar ik ben bang dat artsen eerder geneigd zijn iemand te laten sterven als hij donor is. Dit omdat er, naast het in leven houden van een patient, allerlei andere belangen zijn (prestige, geld).

Ik heb zeker teveel naar ziekenhuisseries gekeken?
pi_64910340
Ik heb een paar weken geleden zo'n donorcodicil aangevraagd en ontvangen maar ben 'm nu alweer kwijt *rommelkont*
pi_64910356
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:31 schreef Totziens het volgende:
Ik heb een paar weken geleden zo'n donorcodicil aangevraagd en ontvangen maar ben 'm nu alweer kwijt *rommelkont*
Dat geeft niet. Sinds het digitaal wordt geregistreerd kunnen ze het zo opzoeken.
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 12:32:23 #57
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64910363
Goedemorgen allemaal.

Wat ontzettend heftig, Razz. Het lijkt me een gigantische klap in je gezicht om je zo te realiseren dat je vriend er opeens niet meer zou kunnen zijn. Echt, my worst nightmare. Kan me voorstellen dat je je helemaal kapot bent geschrokken. Gelukkig valt de schade nog relatief mee. Heel veel sterkte beide de komende tijd .
  zondag 11 januari 2009 @ 12:33:42 #58
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910397
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Het klinkt stom maar ik ben bang dat artsen eerder geneigd zijn iemand te laten sterven als hij donor is. Dit omdat er, naast het in leven houden van een patient, allerlei andere belangen zijn (prestige, geld).

Ik heb zeker teveel naar ziekenhuisseries gekeken?
naar mijn eigen ervaring is dat totaal niet realistisch...
ik merk bij onze artsen pas gekeken wordt naar donatie, wanneer iemand eigenlijk al opgegeven is. (dus hersendood oid)
pi_64910431
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat geeft niet. Sinds het digitaal wordt geregistreerd kunnen ze het zo opzoeken.
Och oeps ik zeg t verkeerd denk ik, ik had een formulier aangevraagd waar ik op kon aangeven wat ik wil 'doneren' aan anderen als ik er niet meer ben. Ik ben dus nog steeds geen donor.

Zusje Tis een familiekwaal
pi_64910472
Heb je er ook last van?

Hmm schoonfamilie komt hier binnenwandelen. Ga maar even naar beneden
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 11 januari 2009 @ 12:37:13 #61
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64910474
Ik ben trouwens ook donor. Alleen m'n hart en hoornvlies heb ik niet beschikbaar gesteld, omdat ik daar zelf rare gevoelens bij heb. Niet rationeel te verklaren, maar ik vind 't al goed genoeg dat ik de rest wel beschikbaar stel .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:39:16 #62
163650 Greys
pi_64910529
Het is Puppeldaggggggggggggggggg!

Maar SHE is ziek
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 12:39:34 #63
70532 loveli
N
pi_64910534
Een collega van me heeft een paar jaar geleden een ernstig scooterongeluk gehad. Tegen beter weten in hebben ze 'em opgelapt met schroefjes om z'n oogkas bij elkaar te houden. Na een paar weken legden de artsen de situatie uit aan z'n vriendin: Er is al zo lang geen hersenactiviteit, we verwachten niet dat er nog verandering in gaat komen. Het lijkt ons het beste om over 24 uur de stekker eruit te trekken.

Mijn collega is inmiddels weer volledig aan het werk. Natuurlijk is het verhaal wat langer en gecompliceerder, maar als het aan zijn artsen had gelegen was hij er niet meer geweest. Dat maakt mij bang voor artsen (in dit geval neurochirurgen) die denken dat ze God zijn.
crap in = crap out
pi_64910547
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef Goodbye het volgende:
Heb je er ook last van?

Hmm schoonfamilie komt hier binnenwandelen. Ga maar even naar beneden
Yes, al paar dagen

De groetjes enzo
  zondag 11 januari 2009 @ 12:40:37 #65
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64910550
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:39 schreef Greys het volgende:
Het is Puppeldaggggggggggggggggg!

Maar SHE is ziek
Aw, nog steeds? Gaat ze dan wel mee?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:41:18 #66
163650 Greys
pi_64910564
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

naar mijn eigen ervaring is dat totaal niet realistisch...
ik merk bij onze artsen pas gekeken wordt naar donatie, wanneer iemand eigenlijk al opgegeven is. (dus hersendood oid)
Dat is ook het enige dat mij nog tegenhoudt donor te worden
Dat ik daar ook een beetje bang voor ben. Want dat zéggen ze wel, dat ze daar pas naar kijken als iemand eigenlijk al opgegeven is... maar omdat dat woordje 'eigenlijk' er staat denk ik dan weer.... brrrrr!
Hoezo EIGENLIJK opgegeven? En niet helemaal opgegeven? Snap je wat ik bedoel?
Ik heb heel stiekem altijd een piepklein beetje angst gehad dat ze bij een donor misschien net nog even niet die allerlaatste poging zullen doen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 12:41:58 #67
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64910579
Mensen maken fouten. Ik probeer vooral bij doctoren er altijd maar vanuit te gaan dat ze echt elke dag 100% hun best doen om mensenlevens te redden, maar gewoon niet genoeg verstand hebben van de wetenschap en te menselijk zijn om volledig juiste beslissingen te nemen. Ik denk of hoop dat dat niet komt door hun arrogantie..
  zondag 11 januari 2009 @ 12:44:57 #68
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910666
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:39 schreef loveli het volgende:
Een collega van me heeft een paar jaar geleden een ernstig scooterongeluk gehad. Tegen beter weten in hebben ze 'em opgelapt met schroefjes om z'n oogkas bij elkaar te houden. Na een paar weken legden de artsen de situatie uit aan z'n vriendin: Er is al zo lang geen hersenactiviteit, we verwachten niet dat er nog verandering in gaat komen. Het lijkt ons het beste om over 24 uur de stekker eruit te trekken.

Mijn collega is inmiddels weer volledig aan het werk. Natuurlijk is het verhaal wat langer en gecompliceerder, maar als het aan zijn artsen had gelegen was hij er niet meer geweest. Dat maakt mij bang voor artsen (in dit geval neurochirurgen) die denken dat ze God zijn.
ik denk idd dat het verhaal wel een beetje anders is dan dat het nu geschetst wordt, het is wel vaker zo dat er leuke verhalen rond gaan, omdat mensen inhoudelijk niet weten waar ze het over hebben....(dat bedoel ik niet verkeerd, maar zulke situaties zijn heel moeilijk om over te oordelen als je zelf niet de kennis en kunde hebt).
Een arts zal altijd in het belang van de pt proberen te handelen, maar hij kan ook de toekomst niet voorspellen, en de beslissing om te staken met een behandeling is zo;n beetje de moeilijkste beslissing voor een arts om te maken... en dat doen de artsen die ik ken, echt niet zomaar zonder enige onderbouwing.
(dus volledige tests van de hersenfuncties, denk aan EEG, SEPP etc).

en de opmerking; dat artsen denken dat ze GOD zijn, schiet mij echt in het verkeerde keelgat...(dan heb je dus echt niet door, wat de functie van arts inhoudt)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:44:58 #69
163650 Greys
pi_64910668
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:40 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Aw, nog steeds? Gaat ze dan wel mee?
Waarschijnlijk niet.
Maar ik hoop nog op een klein wonder
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 12:47:12 #70
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910740
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is ook het enige dat mij nog tegenhoudt donor te worden
Dat ik daar ook een beetje bang voor ben. Want dat zéggen ze wel, dat ze daar pas naar kijken als iemand eigenlijk al opgegeven is... maar omdat dat woordje 'eigenlijk' er staat denk ik dan weer.... brrrrr!
Hoezo EIGENLIJK opgegeven? En niet helemaal opgegeven? Snap je wat ik bedoel?
Ik heb heel stiekem altijd een piepklein beetje angst gehad dat ze bij een donor misschien net nog even niet die allerlaatste poging zullen doen
ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat, dus dat is moelijk om daar uitspraken over te doen.
maar bij ons, komt het gesprek pas op donatie, wanneer de beslissing om te staken met de behandeling. (want medisch zinloos) al is gevallen..
en dan wordt er pas gekeken of iemand al of dan niet geschikt is als donatiekandidaat....

dus eerst de beslissing helemaal los van het feit wel of geen donor... want dat wordt sowiezo pas achteraf bekeken (of iemand donor is weten wij helemaal niet ??)
pi_64910772
Aww dat zou jammer zijn als SHE niet mee kan.
Beterschap
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 12:49:00 #72
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910803
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mensen maken fouten. Ik probeer vooral bij doctoren er altijd maar vanuit te gaan dat ze echt elke dag 100% hun best doen om mensenlevens te redden, maar gewoon niet genoeg verstand hebben van de wetenschap en te menselijk zijn om volledig juiste beslissingen te nemen. Ik denk of hoop dat dat niet komt door hun arrogantie..
en daar ben ik het helemaal mee eens
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:49:31 #73
163650 Greys
pi_64910815
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:47 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat, dus dat is moelijk om daar uitspraken over te doen.
maar bij ons, komt het gesprek pas op donatie, wanneer de beslissing om te staken met de behandeling. (want medisch zinloos) al is gevallen..
en dan wordt er pas gekeken of iemand al of dan niet geschikt is als donatiekandidaat....

dus eerst de beslissing helemaal los van het feit wel of geen donor... want dat wordt sowiezo pas achteraf bekeken (of iemand donor is weten wij helemaal niet ??)
Oke, dat is goed om te weten, daar twijfelde ik dus aan: Weten de doktoren wel of niet dat je donor bent als ze met je bezig zijn. Maar dat weten ze dus helemaal niet op dat moment.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 12:50:14 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64910837
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet.
Maar ik hoop nog op een klein wonder
Ik help je hopen!

Wat betreft artsen: ik denk dat die een zekere arrogantie (als je het zo wilt noemen) MOETEN hebben, vanwege de zware beslissingen die hen soms ten deel valt. Als je in een crisissituatie je hoofd koel moet houden en moet beslissen wat het beste zou KUNNEN zijn voor je patiënt, moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan en zeker een goed idee hebben van je eigen kunnen. Ik denk dat het niet zo zwart-wit is dat er een 'juiste' keuze is die alleen gevonden moet worden - soms laten tijd en omstandigheden dit niet toe en zal de 'best mogelijke' beslissing genomen moeten worden, en zo'n arts zal dan naar eigen kunnen zo goed mogelijk moeten handelen om de boel tot een zo goed mogelijke afloop te laten komen.
Verder ga ik er gewoon maar van uit dat artsen gewoon mensen zijn en dus een razend schuldgevoel zouden oplopen als zij iets heul stoms doen omdat ze niet opletten

Misschien heb ik ook wel teveel ziekenhuis-series gekeken
  zondag 11 januari 2009 @ 12:51:27 #75
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910868
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Oke, dat is goed om te weten, daar twijfelde ik dus aan: Weten de doktoren wel of niet dat je donor bent als ze met je bezig zijn. Maar dat weten ze dus helemaal niet op dat moment.
neej dat staat niet eens in je medisch dossier.

pas na de beslissing om de behandeling te staken, vragen wij aan de familie om ze weten of iemand donor was/ is, en als zij dit niet weten kan het opgevraagd worden, of laten wij de beslissing aan de familie.
maar dit is dus allemaal NA de beslissing om te staken met behandelen....
  zondag 11 januari 2009 @ 12:53:03 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64910910
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:50 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wat betreft artsen: ik denk dat die een zekere arrogantie (als je het zo wilt noemen) MOETEN hebben, vanwege de zware beslissingen die hen soms ten deel valt. Als je in een crisissituatie je hoofd koel moet houden en moet beslissen wat het beste zou KUNNEN zijn voor je patiënt, moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan en zeker een goed idee hebben van je eigen kunnen. Ik denk dat het niet zo zwart-wit is dat er een 'juiste' keuze is die alleen gevonden moet worden - soms laten tijd en omstandigheden dit niet toe en zal de 'best mogelijke' beslissing genomen moeten worden, en zo'n arts zal dan naar eigen kunnen zo goed mogelijk moeten handelen om de boel tot een zo goed mogelijke afloop te laten komen.
Verder ga ik er gewoon maar van uit dat artsen gewoon mensen zijn en dus een razend schuldgevoel zouden oplopen als zij iets heul stoms doen omdat ze niet opletten

Misschien heb ik ook wel teveel ziekenhuis-series gekeken

nou dit komt in elk geval wel aardig bij de realiteit in de buurt
pi_64910923
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom denken dat ze minder moeite voor je zouden doen als je donor bent?
Je moet juist een soort van in leven worden gehouden om geschikt te zijn dus ik denk juist dat ze meer tijd er in zouden steken om je hart op gang te krijgen etc.
Maar misschien is dat wel heel naief gedacht, maar ik ga er vanuit dat doktoren ethisch handelen te allen tijde.
The way you rock'n'roll
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:54:40 #78
163650 Greys
pi_64910941
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:51 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

neej dat staat niet eens in je medisch dossier.

pas na de beslissing om de behandeling te staken, vragen wij aan de familie om ze weten of iemand donor was/ is, en als zij dit niet weten kan het opgevraagd worden, of laten wij de beslissing aan de familie.
maar dit is dus allemaal NA de beslissing om te staken met behandelen....
HIER zouden ze dus eens op moeten hameren, als men mensen wil overhalen om donor te worden.
Want dat vroeg ik (en velen met mij, dat weet ik zeker) me echt af, of dat in je medisch dossier staat.
Maar zoals jij het hier precies uitlegt, zo zouden ze dat eens in de voorlichting moeten gebruiken, want m.i. is daar nog véél te veel onduidelijkheid over! En zolang dat niet duidelijk is vind ik het niet zo gek dat mensen toch een tikkie huiverig zijn om dat formulier te ondertekenen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 12:55:04 #79
70532 loveli
N
pi_64910958
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
en de opmerking; dat artsen denken dat ze GOD zijn, schiet mij echt in het verkeerde keelgat...(dan heb je dus echt niet door, wat de functie van arts inhoudt)
Daarmee haal ik een vriendin van me aan, die als neuroloog dagelijks met neurochirurgen om gaat. Van haar heb ik verhalen gehoord waardoor m'n nekharen overeind gaan staan en van haar komt de uitspraak dat neurochirurgen denken dat ze God zijn.

Mijn collega is z'n geheugen van voor het ongeluk compleet kwijt. Hij heeft tijdens zijn herstel een tweetal zelfmoordpogingen gedaan, waar hij nu ook niets meer van weet. Hij heeft in het eerste jaar na zijn herstel een hersenbloeding gehad, waardoor hij weer een deel van zijn geheugen kwijtraakte.

Feit is wel dat de grafiek van zijn hersenactiviteit een horizontale lijn was. En dat de neurochirurg met een aantal collega's zijn (toch al getraumatiseerde) vriendin ijskoud de keus voorlegde om over 24 uur de stekker eruit te trekken. Dat vind ik not done, 5 witte jassen tegenover een vrouw.
Korte tijd later veranderde opeens de hersenactiviteit en is mijn collega vrijwel volledig hersteld.
crap in = crap out
  zondag 11 januari 2009 @ 12:55:54 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64910976
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

nou dit komt in elk geval wel aardig bij de realiteit in de buurt
Yee-haw.

Nee maar ik heb ECHT veel respect voor mensen die in de geneeskunde werken. Ik zou het niet kunnen, ik ben een te erge stressbal en zou denk ik teveel moeite hebben met 'falen' (bijv. een behandeling die niet aan slaat of een mislukte operatie, dat soort dingen. Zaken die heel goed fout kunnen gaan, waar artsen 'overheen' moeten stappen om verder te kunnen met hun werk. Pfoei.).
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 12:56:05 #81
163650 Greys
pi_64910983
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Waarom denken dat ze minder moeite voor je zouden doen als je donor bent?
Je moet juist een soort van in leven worden gehouden om geschikt te zijn dus ik denk juist dat ze meer tijd er in zouden steken om je hart op gang te krijgen etc.
Hm. Dit vind ik een lastig gestelde vraag
Ik moest hem ook drie keer lezen. En nog weet ik het antwoord niet precies. Het is een gevoel, een angst.
Maar BJ heeft hem al aardig weggenomen. Ik wist dus niet of het wel of niet in je dossier zou staan of je donor bent, dat soort dingen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 12:56:52 #82
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64911006
Wie van jullie is er wel eens in de VS geweest?

M'n vriend en ik zijn langzaam begonnen onze zomervakantie te gaan plannen. We gaan dan met een auto touren door de VS en aangezien we allebei natuurverslaafden zijn hebben we besloten ons (dit keer) enkel te richten op natuurparken en andere prachtige natuur. Dus geen New York, Las Vegas of andere steden . Iemand nog tips? Er zijn zoveel opties .
  zondag 11 januari 2009 @ 12:58:33 #83
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64911049
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:54 schreef Greys het volgende:

[..]

HIER zouden ze dus eens op moeten hameren, als men mensen wil overhalen om donor te worden.
Want dat vroeg ik (en velen met mij, dat weet ik zeker) me echt af, of dat in je medisch dossier staat.
Maar zoals jij het hier precies uitlegt, zo zouden ze dat eens in de voorlichting moeten gebruiken, want m.i. is daar nog véél te veel onduidelijkheid over! En zolang dat niet duidelijk is vind ik het niet zo gek dat mensen toch een tikkie huiverig zijn om dat formulier te ondertekenen.
ja ik denk dat veel mensen ook niet weten hoe het in de praktijk allemaal gaat. Best jammer eigenlijk....
in eerste instantie gaat het altijd bij ons om levens redden van onze patienten, en daar wordt echt ALLES aan gedaan (tenzij pt dit zelf niet meer wil en een wilsbeschikking en dergelijke heeft, of een niet reanimeren verklaring)
zolang het medisch zinvol is, wordt er alles op alles gezet, en pas als de behandeling niet aanslaat en er sprake is van medisch zinloos handelen, en de behandeling derhalve gestaakt dient te worden , dan pas, (en dan nog NA een gesprek met familie) dan wordt er gekeken of je nog andere levens kunt redden middels donatie....
pi_64911081
wat een zware kost voor de zondagochtend

ik ben gewoon donor, en ze mogen alles van me hebben, zolang ze me maar toonbaar in die kist leggen...

klaar

en ik lees mee over de USA tips, want ook wij gaan daar heen
Ja doei.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:00:55 #85
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64911121
Leuk! Ergens relatief binnenkort al of bedoel je tijdens jullie wereldreis?
pi_64911152
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Leuk! Ergens relatief binnenkort al of bedoel je tijdens jullie wereldreis?
wereldreis, helaas..

tot die tijd is het met vakanties een beetje op houtjes bijten, omdat we vooral geld moeten sparen
Ja doei.
pi_64911163
BJ, wat is het toch handig dat bij dit soort kost er vaak wel iemand is die er mee te maken heeft door werk ofzo. En wat leg je het allemaal goed uit en je ziet dat je zo toch wel vooroordelen weg kan nemen.
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 13:02:31 #88
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64911166
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Daarmee haal ik een vriendin van me aan, die als neuroloog dagelijks met neurochirurgen om gaat. Van haar heb ik verhalen gehoord waardoor m'n nekharen overeind gaan staan en van haar komt de uitspraak dat neurochirurgen denken dat ze God zijn.

Mijn collega is z'n geheugen van voor het ongeluk compleet kwijt. Hij heeft tijdens zijn herstel een tweetal zelfmoordpogingen gedaan, waar hij nu ook niets meer van weet. Hij heeft in het eerste jaar na zijn herstel een hersenbloeding gehad, waardoor hij weer een deel van zijn geheugen kwijtraakte.

Feit is wel dat de grafiek van zijn hersenactiviteit een horizontale lijn was. En dat de neurochirurg met een aantal collega's zijn (toch al getraumatiseerde) vriendin ijskoud de keus voorlegde om over 24 uur de stekker eruit te trekken. Dat vind ik not done, 5 witte jassen tegenover een vrouw.
Korte tijd later veranderde opeens de hersenactiviteit en is mijn collega vrijwel volledig hersteld.
wat hier wel mis is gegaan in elk geval: de keus bij de echtgenoot neerleggen! de keuze om te stoppen met een behandeling en of inschatting maken van medisch zinvol/ zinloos handelen is altijd aan de arts en die hoort NOOIT de beslissing aan familie te geven.

en wat hier ook niet klopt: hersenactiviteit meet je op meerdere manieren, als er alleen een EEG gemaakt is, dan heb je niet volledig hersendood vast kunnen stellen,
hiervoor moet je meerdere (wettelijk vastgestelde) onderzoeken doen; met name SSEP en een koudwatertest.
Misschien dat die tests nadien gedaan zijn en daaruit WEL hersenactiviteit bleek?
  zondag 11 januari 2009 @ 13:04:14 #89
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64911204
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
BJ, wat is het toch handig dat bij dit soort kost er vaak wel iemand is die er mee te maken heeft door werk ofzo. En wat leg je het allemaal goed uit en je ziet dat je zo toch wel vooroordelen weg kan nemen.
bedankt en ik moet zo wel douchen,

krijg straks verjaardagsvisite en ik vind het ook leuk om mensen iets meer inzicht te geven in hoe het echt in de praktijk gaat.
pi_64911209
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:56 schreef BlaatschaaP het volgende:

M'n vriend en ik zijn langzaam begonnen onze zomervakantie te gaan plannen. We gaan dan met een auto touren door de VS en aangezien we allebei natuurverslaafden zijn hebben we besloten ons (dit keer) enkel te richten op natuurparken en andere prachtige natuur. Dus geen New York, Las Vegas of andere steden . Iemand nog tips? Er zijn zoveel opties .
Ja, ben eens drie weken rondgereden. San Franscisco als start- en eindpunt, en dan een ronde door de omgeving, langs allerlei prachtige landschappen, nationale (en kleinere) parken.
Ik vond het geweldig. Heel afwisselend, daar, in 3 weken. Kamperen & af en toe een motel.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:05:13 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64911235
Er staat een (hopelijk) heerlijke cheesecake in mijn oven! Wel een foutje gemaakt, ik heb achteraf denk ik veel eveel vanille-essence gebruikt. Op het flesje stond 10-20 ml voor 1 liter gebak. Maar ik heb er zeker 40 ml ingetieft! Oh well...Wegaan het zien!
pi_64911288
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:05 schreef Aventura het volgende:
Er staat een (hopelijk) heerlijke cheesecake in mijn oven! Wel een foutje gemaakt, ik heb achteraf denk ik veel eveel vanille-essence gebruikt. Op het flesje stond 10-20 ml voor 1 liter gebak. Maar ik heb er zeker 40 ml ingetieft! Oh well...Wegaan het zien!
Fotoooooooooo straks en ik ben benieuwd hoe het smaakt
The way you rock'n'roll
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:07:40 #93
163650 Greys
pi_64911300
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:05 schreef Aventura het volgende:
Ik ga voor je duimen!
Ik heb van die vanille gewoon een scheut er in gegooid, geen ml gemeten ofzo en hij was heerlijk!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 13:08:55 #94
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64911330
hmmm aventura cheeesssecake jammie

wil ook wel een foto zien eigenlijk als ie klaar is

ik ga vast ff wat hapjes snijden....
  zondag 11 januari 2009 @ 13:10:00 #95
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64911364
Ik heb ook zin in taart!

Gelukkig heb ik geen taart Wel kiwi's. Hmm, kiwi's.
pi_64911454
Mijn cheesecake van laatst was mislukt. . De vulling en de zijkanten waren geweldig, maar de onderkant bleek nog niet helemaal gaar. Ik heb samen met m'n huisgenootje de vulling eruit zitten lepelen en opgegeten. .
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 13:14:51 #97
70532 loveli
N
pi_64911499
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:02 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

wat hier wel mis is gegaan in elk geval: de keus bij de echtgenoot neerleggen! de keuze om te stoppen met een behandeling en of inschatting maken van medisch zinvol/ zinloos handelen is altijd aan de arts en die hoort NOOIT de beslissing aan familie te geven.

en wat hier ook niet klopt: hersenactiviteit meet je op meerdere manieren, als er alleen een EEG gemaakt is, dan heb je niet volledig hersendood vast kunnen stellen,
hiervoor moet je meerdere (wettelijk vastgestelde) onderzoeken doen; met name SSEP en een koudwatertest.
Misschien dat die tests nadien gedaan zijn en daaruit WEL hersenactiviteit bleek?
Zo diep ging m'n collega er niet op in, grote kans dat 'ie dat vergeten is
Het is heel bizar om er met hem over te praten. Hij heeft emotioneel heel diep gezeten (ziekenhuis uitgelopen en op straat gaan liggen in de hoop overreden te worden), maar dat weet hij niet meer. Op de een of andere manier heeft hij het wel verwerkt, maar kan hij er heel open en nuchter over praten. En humoristisch, zijn gevoel voor humor is hetzelfde als vroeger.

Maar hoe werkt het dan, trekken de artsen zonder overleg met de familie de stekker eruit, om het plat te zeggen? Zoals ik het heb begrepen was het in zijn geval een overtuigende delegatie witte jassen tegenover een overspannen vrouw.
crap in = crap out
  zondag 11 januari 2009 @ 13:19:03 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64911618
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:56 schreef BlaatschaaP het volgende:

Yosemite!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:20:12 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64911661
Loveli, laatst met mn vader was het idd zo dat de artsen besloten de beademing eraf te halen, en eigenlijk vrij letterlijk af te wachten tot hij overleed. Ook omdat er geen hersenfunctie meer uit de meting kwam. Dat hebben ze niet aan mij of mn zus gevraagd, dat hebben ze zelf besloten. Is denk ik maar goed geweest; ik had niet geweten wat ik moest doen. De keus tussen iemand als kasplantje laten leven in de hoop op een wonder of laten overlijden als er iig rationéel gezien geen kans meer is, ja, die is voor familie lastig te maken denk ik.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:21:05 #100
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64911690
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Yosemite!!
Open deur!

Ingetrapt!

Edit: plaatje stuk, andere
  zondag 11 januari 2009 @ 13:24:32 #101
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64911798
Maar waarom is die zo mooi dan?
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 13:29:19 #102
70532 loveli
N
pi_64911942
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Loveli, laatst met mn vader was het idd zo dat de artsen besloten de beademing eraf te halen, en eigenlijk vrij letterlijk af te wachten tot hij overleed. Ook omdat er geen hersenfunctie meer uit de meting kwam. Dat hebben ze niet aan mij of mn zus gevraagd, dat hebben ze zelf besloten. Is denk ik maar goed geweest; ik had niet geweten wat ik moest doen. De keus tussen iemand als kasplantje laten leven in de hoop op een wonder of laten overlijden als er iig rationéel gezien geen kans meer is, ja, die is voor familie lastig te maken denk ik.
Dat is ook zo'n situatie waarvan je geen idee hebt wat het inhoudt tot je ermee geconfronteerd wordt. Ik hoop het nooit zelf mee te maken. Mijn ouders hebben vastgelegd (en ons kinderen ingelicht) wat ze in zo'n situatie zouden willen. Dat maakt het - voor zover mogelijk - makkelijker.
crap in = crap out
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:29:45 #103
163650 Greys
pi_64911955
Wiehoeeeeeeeeeeeeeee!
Ik hoor net dat er een Lush winkel in Schotland, Aberdeen zit! Dan kan Heer G fijn elke week Lush voor me meenemen! Oh joy!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64911996
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef Greys het volgende:
Wiehoeeeeeeeeeeeeeee!
Ik hoor net dat er een Lush winkel in Schotland, Aberdeen zit! Dan kan Heer G fijn elke week Lush voor me meenemen! Oh joy!
Gaat ie daar elke week naar toe dan?
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 13:32:17 #105
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64912016
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is ook zo'n situatie waarvan je geen idee hebt wat het inhoudt tot je ermee geconfronteerd wordt. Ik hoop het nooit zelf mee te maken. Mijn ouders hebben vastgelegd (en ons kinderen ingelicht) wat ze in zo'n situatie zouden willen. Dat maakt het - voor zover mogelijk - makkelijker.
Wederom, je hebt gelijk Ik verbaas me er vaak over waartoe mensen wel niet allemaal in staat zijn als de nood hoog is.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:33:03 #106
163650 Greys
pi_64912035
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gaat ie daar elke week naar toe dan?
Ja! Aankomende week zit hij er maandag t/m woensdag, maar meestal alleen de maandag en dinsdag.
En buiten werktijd en tussen de middag heeft ie daar niets te doen dus dan wandelt hij door Union Street en laat daar nou een Lush winkel zitten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 13:33:07 #107
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64912036
D'r zit d'r ook eentje in Antwerpen, je krijgt er folders en de lushtimes mee uit Nederland met alle .nl domeinen enzo

* zwahiel gaat nu weer echt aan de slag om te leren, anderhalf uur dan sportschool en daarna weer verder!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:34:08 #108
163650 Greys
pi_64912059
DML, dat blijft trouwens geen jaren zo doorgaan hoor, dat hij daar elke week is. Maar wel nog een aantal maanden in elk geval
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64912061
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja! Aankomende week zit hij er maandag t/m woensdag, maar meestal alleen de maandag en dinsdag.
En buiten werktijd en tussen de middag heeft ie daar niets te doen dus dan wandelt hij door Union Street en laat daar nou een Lush winkel zitten!
Ik wist niet dat heer G. zoveel weg was joh!
Dit is dus een positieve ontwikkeling dan. Hoef je 'm niet voor niks te missen
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 13:36:15 #110
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64912103
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Maar hoe werkt het dan, trekken de artsen zonder overleg met de familie de stekker eruit, om het plat te zeggen? Zoals ik het heb begrepen was het in zijn geval een overtuigende delegatie witte jassen tegenover een overspannen vrouw.
nou ze trekken niet de stekker eruit hoor.
eerst wordt er met de familie gesproken over de slechte prognose (slecht nieuws gesprek). Hierin wordt door de arts aangegeven dat hij het medisch niet meer zinvol acht om de behandeling voort te zetten, ook zal hier in dit gesprek aangeven wat dit zal inhouden.
De arts neemt dus deze beslissing, maar zal hierover wel netjes de familie informeren en hen ook de tijd geven om afscheid te nemen (of om nog mensne te laten komen).
uiteindelijk zal de behandeling dan gestaakt worden, hoe dit plaats zal vinden, is afhankelijk van hoe ziek de pt is, en welke hulpmiddelen hem op dat moment ondersteunen (bijv beademingsmachine, dialyse, bloeddrukverhogende middelen, middelen die het hart ondersteunen etc).
  zondag 11 januari 2009 @ 13:36:49 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64912116
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:24 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar waarom is die zo mooi dan?
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=yosemite&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:37:06 #112
163650 Greys
pi_64912126
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik wist niet dat heer G. zoveel weg was joh!
Dit is dus een positieve ontwikkeling dan. Hoef je 'm niet voor niks te missen
Hij wilde graag een baan waarvoor hij af en toe moet reizen en momenteel is dat Schotland. Na dit project wordt het waarschijnlijk Dubai! Maar dan is het niet elke week natuurlijk
Het bedrijf waar hij werkt maakt o.a. onderdelen voor schepen die kabels moeten trekken naar bv. een windmolen op zee. Hij is twee weken terug ook in Spanje geweest voor de doop van een van die schepen, dat was dan donderdag t/m zaterdag. En elke week twee dagen Schotland en na dit project begint hij aan een project voor een onderdeel van die Great Wheels, die hele grote reuzenraden waarvan er ook eentje in Londen staat (The London Eye heet die geloof ik?). Daarvan gaan ze een nóg grotere in Dubai bouwen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 13:37:52 #113
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64912145
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef loveli het volgende:

[..]

ik heb zelf gelukkig nog nooit een dierbare verloren op deze manier.
Maar word er op mijn werk toch wel erg regelmatig mee geconfronteerd.
Afgelopen week nog gestaakt met behandelen bij een jonge man...
best heftig hoor...
  zondag 11 januari 2009 @ 13:38:19 #114
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64912155
*ga nu ff douchen, reageer wel weer als ik terug ben*
  zondag 11 januari 2009 @ 13:40:17 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64912223
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik heb zelf gelukkig nog nooit een dierbare verloren op deze manier.
Maar word er op mijn werk toch wel erg regelmatig mee geconfronteerd.
Afgelopen week nog gestaakt met behandelen bij een jonge man...
best heftig hoor...
You strong woh-mahn!
pi_64912234
Ik wilde niet zo brutaal zijn het te vragen Greys omdat ik niet wist of je het op internet wilde zetten.
Maar dank je wel! Ik was benieuwd omdat heer G. toen met die bbq niet werkte.

Het zou mij ook een hele leuke baan lijken maar je partner moet er wel in mee gaan. Maar jij hebt baas bink om je te beschermen die twee dagen per week natuurlijk
The way you rock'n'roll
pi_64912268

Tv-moment van het jaar, goede PR voor friesland once and again hehe.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:46:04 #118
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64912398
Laptop online!
  Vis een optie? zondag 11 januari 2009 @ 13:46:32 #119
70532 loveli
N
pi_64912414
Nu ga ik weer over tot de orde van de dag met bijbehorende dilemma's. Vandaag sta ik voor het eerst op (oude, botte, ongeslepen) noren en ik heb vijf minuten om te bedenken of ik m'n skibroek aantrek of m'n motorbroek
crap in = crap out
pi_64912466
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:46 schreef loveli het volgende:
Nu ga ik weer over tot de orde van de dag met bijbehorende dilemma's. Vandaag sta ik voor het eerst op (oude, botte, ongeslepen) noren en ik heb vijf minuten om te bedenken of ik m'n skibroek aantrek of m'n motorbroek
Wat het zachtste valt
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 13:49:40 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64912517
Spannend, Loveliiii! Ik kan niet schaatsen, maar mijn balans is al ruk als ik gewoon met twee voeten op de grond sta Geef me een duwtje en ik lazer al half om.

Totziens, ik dacht dat jij een meiske was? Je icon zegt een dude!
pi_64912610
Identiteitscrisis hoezo een dude?!
  zondag 11 januari 2009 @ 13:55:48 #123
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64912692
Naast je naam! Dat is een mannetje, niet een vrouwtje, kan je in je profiel aanpassen geloof ik!

Ik bedoelde dus ook niet icon, maar eh. Dinges. Je ben je wel/niet online dingetje naast je naam!
pi_64912719
Oh gosh dat zal wel standaard zijn, heb mijn profiel nooit aangepast. Ik zal mij eens even in deze materie verdiepen!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:56:57 #125
163650 Greys
pi_64912724
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wilde niet zo brutaal zijn het te vragen Greys omdat ik niet wist of je het op internet wilde zetten.
Maar dank je wel! Ik was benieuwd omdat heer G. toen met die bbq niet werkte.

Het zou mij ook een hele leuke baan lijken maar je partner moet er wel in mee gaan. Maar jij hebt baas bink om je te beschermen die twee dagen per week natuurlijk
Van de zomer werkte hij ook nog niet voor dat bedrijf!
Toen werkte hij nog in Hazerswoude. Of was hij daar toen al weg? Hij heeft een maand helemaal niet gewerkt deze zomer.
Maar dit is voor hem heerlijk, precies wat hij wilde. En als er een keer een week is dat hij qua privé lastig naar het buitenland kan, kan hij dat zelf ook anders inplannen zodat hij bv in één dag op en neer reist naar Aberdeen. Dan is hij 's ochtends om vijf uur de deur uit, vliegt om kwart voor zeven en is dan om half acht 's avonds weer geland op Schiphol. Of hij regelt dat er een keertje iemand van dáár hierheen komt, als hij echt niet weg kan.

Ik heb er totaal geen problemen mee, ik kan mezelf goed vermaken. Jaren geleden woonde ik met een marinier samen die soms maanden achter elkaar weg was! Dus dan is twee daagjes per week peanuts.
Totaal geen problemen is trouwens niet helemaal eerlijk, soms vind ik het wel ongezellig als hij weg is. Dat het deze week twee nachtjes is ipv één nachtje is wat minder, maar nog heb ik niets te klagen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 13:58:22 #126
163650 Greys
pi_64912764
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:52 schreef Totziens het volgende:
Identiteitscrisis hoezo een dude?!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64912816
Ik verveeeeel me.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:04:05 #128
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64912948
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:00 schreef Goodbye het volgende:
Ik verveeeeel me.
Go shake some booty to the rhythms of AWESOME!

*is zelf druk tikkende aan essay*

*okay, sort of in ieder geval, actiever kan wel*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:05:40 #129
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64913007
Kan me weer 's niet motiveren om überhaupt te beginnen met leren...

Net me maar 's geschoren als het moment komt dat je je irriteert aan je baardharen in je nek dan moet je ff een badkamertje opzoeken. (en nee de baard is er niet af hoor, hij is alleen ingekort en bijgeschoren )
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_64913032
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:00 schreef Goodbye het volgende:
Ik verveeeeel me.
ga maar iets leuks uitzoeken voor vatti&mutti volgend jaar
Graag niet te duur want ik voelllllll aan mn klomp dat ik enorm blut ga zijn in augustus hehe.
pi_64913049
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Go shake some booty to the rhythms of AWESOME!

*is zelf druk tikkende aan essay*

*okay, sort of in ieder geval, actiever kan wel*
Actief is al het laatste wat ik ben en kan zijn! Ik hield het vanochtend nog niet eens vol een film uit te kijken

Powernap heeft me wel goed gedaan, though. Kijk nu met een half oog naar All acces op MTV, dat kan ik nog wel aan
pi_64913050
Oh de identiteitscrisis is voorbij
pi_64913062
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:06 schreef Totziens het volgende:

[..]

ga maar iets leuks uitzoeken voor vatti&mutti volgend jaar
Graag niet te duur want ik voelllllll aan mn klomp dat ik enorm blut ga zijn in augustus hehe.
Ja hee, we gaan wel iets leuks doen hoor Anders schiet ik wel voor.

Al heb ik het gevoel dat de kleine ook totaal geen rekening hiermee gaat houden en het geld uitgeeft aan kleding/stappen
pi_64913087
Tuurlijk wel maar t helpt als ik weet hoeveel geld ik niet mag uitgeven en als het wat duidelijker is waarvoor

Kleine is gewaarschuwd en heb haar aangeboden dat ze het op mn spaarrekening mocht gooien
  zondag 11 januari 2009 @ 14:10:15 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913139
zo ben lekker schoon en fris nu maar wachten op de visite....

had ik al gezegd dat ik niet van verjaardagen houd.....

pi_64913146
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:08 schreef Totziens het volgende:
Tuurlijk wel maar t helpt als ik weet hoeveel geld ik niet mag uitgeven en als het wat duidelijker is waarvoor

Kleine is gewaarschuwd en heb haar aangeboden dat ze het op mn spaarrekening mocht gooien
"Nee hoor, het lukt wel "

Nouja, komt wel goed. Ik heb wel wat ideetjes die gedeeld door vier helemaal niet zo extreem duur hoeven te zijn
pi_64913172
Ben weer in A'dam. Behoorlijk wat blikschade ongelukjes gezien in het zuiden!

O: eitje, 2 crackers met rosbief.
L: half bakkie cup a soup. (fiesse smaak! moet zo maar iets uit de vriezer trekken want niets in huis.)

Eerst in bad om warm te worden.....
  zondag 11 januari 2009 @ 14:11:47 #138
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64913176
Maakte weer de fout om A mijn laptop aan te zetten, B vannacht veulstelaat naar bed te gaan, C op mijn laptop DeepFM aan te zetten...

Daarop is namelijk de sundaychill... En chillen dat wil ik wel, maar ja zo komt 't nooit gedaan. Dus ik denk dat 'm zachtjes aanzet want ik wil wel iets van achtergrondruis hebben. Die Jood hier beneden schreeuwt alleen de hele tijd daar wordt ik lichtelijk agressief van. Ach even 50 minuten lezen en dan snel naar de sportschool om daarna terug aan de studie te gaan
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:14:32 #139
163650 Greys
pi_64913263
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:11 schreef conleche het volgende:
Ben weer in A'dam. Behoorlijk wat blikschade ongelukjes gezien in het zuiden!

O: eitje, 2 crackers met rosbief.
L: half bakkie cup a soup. (fiesse smaak! moet zo maar iets uit de vriezer trekken want niets in huis.)

Eerst in bad om warm te worden.....
Fijn dat je goed bent aangekomen!
Ik ga even met het hondje wandelen en dan maar eens radeloos voor de kledingkast staan, what to wear voor Tha Puppel Motown Avond?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 14:14:59 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913278
Siek.

Sjaggo.

Klootzak-kou.

*stil*
pi_64913302
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:14 schreef SHE het volgende:
Siek.

Sjaggo.

Klootzak-kou.

*stil*
I'm with you!
pi_64913312
quote:
Siek.

Sjaggo.

Klootzak-kou.

*stil*
Knuffel!!
  zondag 11 januari 2009 @ 14:16:27 #143
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64913326
quote:
Siek.

Sjaggo.

Klootzak-kou.

*stil*
MWAHHH!
*geeft kopje thee*
*en spinazie*
*en *
pi_64913330
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

I'm with you!
Ben jij ook ziek?? Knuffel to u 2 dan!!!
pi_64913337
Hallo , ik wil ook slank worden
Nou ja, op zich ben ik slank genoeg, maar ik wil vooral wat strakker en niet dikker worden
Ik was van plan dat te gaan doen door gezond te eten en dan wil ik met name mijn suikerinname omlaag schroeven. Dat is nodig, want ik kan geen maat houden met suiker . Van andere snacks kan ik gelukkig prima afblijven.
Verder wil ik buik- en beenspieroefeningen te gaan doen en zeer binnenkort (als de sneeuw/ergste kou weg is) te beginnen met de Evy-hardlooplessen. Dat wordt doorbijten want uit vorige ervaringen weet ik dat ik er eerst minimaal 3 weken een gruwelijke hekel aan heb en op dit moment is mijn conditie tot op een dieptepunt gezakt.
Ik weeg nu 56 kg bij 1m63. Dat mag zo blijven als ik zo ook strakker kan worden, maar als ik dan toch zou afvallen zou het tot 52 kg mogen gaan, daaronder word ik eng dun.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:17:06 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913340
knuffel voor Goodbye en SHE...

ziekzijn zuigt....

big times....

*tip: kijk een feelgoodmovie in bed*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:17:41 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64913356
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

I'm with you!
Zeg had ik jou al virtueel ingestopt met thee en koekjes? Nee he! Evil ik!

+ + + Ook voor jou!
pi_64913382
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Goodbye het volgende:

[..]

"Nee hoor, het lukt wel "

Nouja, komt wel goed. Ik heb wel wat ideetjes die gedeeld door vier helemaal niet zo extreem duur hoeven te zijn
Ze gaat het op mijn spaarrekening overmaken want als ze t op haar eigen spaarr. zet komt het niet goed zegt ze
Nee dat is waar alleen we moeten ook nog naar Berlijn hé rond die tijd 0-)

Goed wat een heerlijk msngeblaat is dit eigenlijk

Motown
  zondag 11 januari 2009 @ 14:18:47 #149
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913385
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

MWAHHH!
*geeft kopje thee*
*en spinazie*
*en *
JA! Spinazie. Heb ik mee ontbeten.
Want ik krijg niets vasts weg

Mijn lunch is een B12-injectie , hopelijk kan ik er zelf bij

Maar verder gaat het wel

* verlaat dramatisch het toneel *

*keert terug voor laatst applaus*

*lights out*
pi_64913414
Senk joe

Ik heb nog de hoop morgen gewoon te gaan werken, maar als het zoals afgelopen week elke nacht erger wordt ben ik bang dat dat niet gaat lukken
  zondag 11 januari 2009 @ 14:20:53 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913447
*staande ovatie*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:22:09 #152
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64913477
iedereen, kom maar naar de warme dieetvriendelijke koek en zopie tent van zwahiel!

Warme chocomel die wél goed voor je is, koffie, en verschillende smaakjes thee
* zwahiel kijkt in de kast, telt, ah 31 verschillende soorten thee
(thee passie!)

De chocomel wordt bereid met magere melk waarin een reep met 70% cacao ingestopt wordt, door de hete opgestoomde melk smelt deze reep als sneeuw voor de zon. Eroverheen gaat nog een beetje kokos voor de extra tropische smaak.

Zo goed en niet zo überslecht, geen echte calorieën knaller dames!

En extra gratis vitamine bruistabeletten en electrische dekentjes die je nog warmer houden onder de straalkachels!
  zondag 11 januari 2009 @ 14:23:52 #153
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913527
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef zwahiel het volgende:
iedereen, kom maar naar de warme dieetvriendelijke koek en zopie tent van zwahiel!

(thee passie!)

De chocomel wordt bereid met magere melk waarin een reep met 70% cacao ingestopt wordt, door de hete opgestoomde melk smelt deze reep als sneeuw voor de zon. Eroverheen gaat nog een beetje kokos voor de extra tropische smaak.

En extra gratis vitamine bruistabeletten en electrische dekentjes die je nog warmer houden onder de straalkachels!

*zwahiel doet BJ watertanden*

*veegt kin droog*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:24:20 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64913535
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
*staande ovatie*

*wacht nog op de Hamlet-speech*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:25:02 #155
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913555
quote:

(thee passie!)

Schitterend !
pi_64913567
quote:

(thee passie!)

Bezorg je ook? Antwerpen ligt nou niet echt om de hoek
pi_64913644
zwahiel doe eens niet nu heb ik zin in chocolademelk
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:27:57 #158
163650 Greys
pi_64913645
Ja, nu moet ik chocomel.
Warm.
Met slagroom.
Zwahiel!

Welkom SiTuSavais!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 14:28:33 #159
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913661
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:19 schreef Goodbye het volgende:
Senk joe

Ik heb nog de hoop morgen gewoon te gaan werken, maar als het zoals afgelopen week elke nacht erger wordt ben ik bang dat dat niet gaat lukken
Eerst beter worden, dan werken.

Ik heb grof geschut uit de kast gehaald, want ik MOET sporten morgen.

BJ: Ik kan zelf natuurlijk niet fatsoenlijk bij mijn bil. Volgens mij kan je het ook in je quadriceps spuiten toch?
( als het maar intramusculair is lijkt me? )
pi_64913671
Chocopasta is evil.
pi_64913709
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:27 schreef Totziens het volgende:
zwahiel doe eens niet nu heb ik zin in chocolademelk
Geen probleem als je het niet in huis hebt
  zondag 11 januari 2009 @ 14:30:09 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913711
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:

[..]

BJ: Ik kan zelf natuurlijk niet fatsoenlijk bij mijn bil. Volgens mij kan je het ook in je quadriceps spuiten toch?
vitB12 zei je?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:30:14 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64913713
quote:

(thee passie!)

Oooooh gelijk nen kuuroord heeft ge ook Glühwein open?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:30:37 #164
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913723
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

vitB12 zei je?
yes!
pi_64913741
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja maar

Ik heb ook nog wel ergens een vitaminetabletje liggen
  zondag 11 januari 2009 @ 14:31:18 #166
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64913747
Owja, welkom SiTuSavais! Iedereen lult hier drie kwartier in de rondte over 20 dingen tegelijk, ik ook, dus zou het bijna vergeten te zeggen

Chocola
  zondag 11 januari 2009 @ 14:31:48 #167
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64913759
Ik heb gisteren trouwens die test gedaan op www.voedingscentrum.nl over of je gezond eet. Bij mij kwam er uit dat ik tekort schoot op de schijf van 5 (vind je het gek als je geen vlees of vis eet) en dat ik iets meer fruit kon eten op een dag. Wat scoren jullie?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:32:20 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64913781
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef SHE het volgende:

[..]

yes!

Eeh eh ziek is ziek hé tante, als je significant verhoging hebt ga je morgen niet sporten begrepen
  zondag 11 januari 2009 @ 14:33:06 #169
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913804
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef SHE het volgende:

[..]

yes!
het lijkt mij idd geen probleem om die in het bovenbeen te jensen

(wel ff plunjer terugtrekken om te controleren of je niet in een bloedvat terecht bent gekomen)

maaruh ik ben geen dokter,
maar mi spier is spier
pi_64913820
STS, welkom!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:33:54 #171
163650 Greys
pi_64913832
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik heb het wel
En de slagroom ook
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64913838
Wat kan ik het beste eten als ik me na het uitgaan slap voel?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_64913850
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Goodbye het volgende:

[..]

ik wel dus

SiTuSavais
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:34:31 #174
163650 Greys
pi_64913851
Heb jij dat standaard in huis dan SHE, vitamine injecties?
Ik wist niet eens dat je dat kon kopen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 14:34:47 #175
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64913856
Glühwein dan weer niet, wel verschillende soorten alcoholische versnaperingen. Had gisteren nog een specialiteit gemaakt (caloriewaarschuwing!) een Marsipanie, dat is koffie met opgestoomde melk met daarin marsepein, een klein beetje slagroom met wat geraspte chocolade (natuurlijk 70%) erop. Da's nu niet echt gezond maar wel zo af en toe lekker.

Heb ook nog een verlichtte kerstboom staan voor de leuk en de gezelligheid, verder baad ik in de boeken en heb ik een gezonde douche die je na 5 minuten een schrik van je warme leventje geeft door een straal keihard koud water, goed voor de bloedsomloop zullen we maar zeggen.

In de gedempte open haard staat een vuurblikje voor het vuurtje en mijn electrische radiatoren zorgen voor de warmte

Kuuroord Carnotstraat staat tot uw dienst

Voor iedereen die zin heeft in chocomel; denk eraan je wordt er wel dufjes van dus als je net als ik bezig bent met leren...
  zondag 11 januari 2009 @ 14:34:58 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64913861
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Paaskonijn het volgende:
Wat kan ik het beste eten als ik me na het uitgaan slaap voel?
Een bed!

*flauw*

Maareh naar bed gaan helpt mij vaak wel Maar ik ben dan ook niet zo'n uitgaansdier
  zondag 11 januari 2009 @ 14:35:57 #177
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913889
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

het lijkt mij idd geen probleem om die in het bovenbeen te jensen

(wel ff plunjer terugtrekken om te controleren of je niet in een bloedvat terecht bent gekomen)

maaruh ik ben geen dokter,
maar mi spier is spier
Ik kan redelijk secuur prikken.

Thnx.

Hopelijk krijg ik een waanzinnige vreetkick en gaat mijn lijf die smerige ziekmaak beestjes in elkaar slaan.
pi_64913912
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Een bed!

*flauw*

Maareh naar bed gaan helpt mij vaak wel Maar ik ben dan ook niet zo'n uitgaansdier
Ik bedoelde dus slap.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:36:46 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913916
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef zwahiel het volgende:
Glühwein dan weer niet, wel verschillende soorten alcoholische versnaperingen. Had gisteren nog een specialiteit gemaakt (caloriewaarschuwing!) een Marsipanie, dat is koffie met opgestoomde melk met daarin marsepein, een klein beetje slagroom met wat geraspte chocolade (natuurlijk 70%) erop. Da's nu niet echt gezond maar wel zo af en toe lekker.

Heb ook nog een verlichtte kerstboom staan voor de leuk en de gezelligheid, verder baad ik in de boeken en heb ik een gezonde douche die je na 5 minuten een schrik van je warme leventje geeft door een straal keihard koud water, goed voor de bloedsomloop zullen we maar zeggen.

In de gedempte open haard staat een vuurblikje voor het vuurtje en mijn electrische radiatoren zorgen voor de warmte

Kuuroord Carnotstraat staat tot uw dienst

Voor iedereen die zin heeft in chocomel; denk eraan je wordt er wel dufjes van dus als je net als ik bezig bent met leren...

en nu heb ik eccccccht zin in chocolademelk
pi_64913956
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb het wel
En de slagroom ook
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Totziens het volgende:

[..]

ik wel dus

SiTuSavais
Oh oh, dan wordt het al een stuk lastiger. Ik zit aan de thee

En volgensmij heb/krijg ik verhoging. Heb alleen geen thermometer, so we'll never know for sure
  zondag 11 januari 2009 @ 14:38:37 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64913979
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik kan redelijk secuur prikken.

Thnx.

Hopelijk krijg ik een waanzinnige vreetkick en gaat mijn lijf die smerige ziekmaak beestjes in elkaar slaan.
Hoopt dat je je snel beter voelt
pi_64913981
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Nee idd, vriendin van me moet altijd naar de dokter

En die houdt echt van die injecties dus misschien is het maar beter dat ze dat niet weet... *verslavingsgevaar*
  zondag 11 januari 2009 @ 14:38:56 #183
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64913993
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Ja, B12 wel.
die gebruikte ik vroeger als 'supplementl' voor mijn sport.
Zelfs Epo heb ik in huis

Maar nee, die kan je niet kopen

Het is wel een fantastisch middel tegen een griep of fikse verkoudheid. Alles gaat gloeien, broeien en je krijgt weer leven in je lijf.
Ik kan namelijk elk moment begraven worden
  zondag 11 januari 2009 @ 14:39:09 #184
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64914003
Lijstje:
O: Dubbele boterham pindakaas en veel verse jus d'orange .
L: Zelfgemaakte minestronesoep met toast
T: Appel of kwark
D: Geen idee. Er is ook niet veel in huis..

Vandaag ga ik beginnen met m'n nieuwe fitness-schema (warming up, 30 mins krachttraining, 30 mins cardio). Ben benieuwd!

En natuurlijk ergens tussen dit alles nog een boel leren .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:39:56 #185
163650 Greys
pi_64914030
The harm is done...
Ik zit aan de choco met slagroom
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64914045
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef zwahiel het volgende:

zondag 11 januari 2009 @ 14:40:51 #187
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64914057
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, B12 wel.
Zelfs Epo heb ik in huis

Het is wel een fantastisch middel tegen een griep of fikse verkoudheid. Alles gaat gloeien, broeien en je krijgt weer leven in je lijf.
daar geloof ik dus echt geen hol van hé
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:41:13 #188
163650 Greys
pi_64914070
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, B12 wel.
Zelfs Epo heb ik in huis

Ik zat nog te denken om iets eerder naar Utrecht te komen om je even in te stoppen, maar ik geloof niet dat ik het durf met al die bacillen van jou en Ol!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64914077
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
The harm is done...
  zondag 11 januari 2009 @ 14:42:18 #190
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64914093
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:36 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

en nu heb ik eccccccht zin in chocolademelk
* zwahiel neemt nog een vitamine en energie bruistabletje. Zojuist ff wat muizenvallen gezet, klapten die krengen op mijn vingers dicht. Zei ik al dat 't hier net een kinderboerderij is, drinken en muisjes

Ej Kaasplankje ben jij Belg stiekempjes?

@Greys af en toe moet je jezelf verwennen. Maar wel niet teveel!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:42:30 #191
163650 Greys
pi_64914103
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

* Greys wijst naar Zwahiel.

Allemaal zijn schuld!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 14:42:34 #192
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64914107
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
The harm is done...

en ik neem straks een stukje gebak en hapjes en misschien vanavond wel patat ofzo
  zondag 11 januari 2009 @ 14:43:29 #193
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914142
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

daar geloof ik dus echt geen hol van hé
Dat ik het gebruikte als supplement of dat ik het in huis heb?
Is niet zo lastig hoor, zeker niet als je uit het BB circuit komt. Epo is an sich ook niet dubieus ofzo en B12 al helemaal niet.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:43:58 #194
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64914158
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef Goodbye het volgende:

[..]

juist die middelste ja, daarom heb ik me ook alweer 2 weken geleden hier voor 't laatst gedoucht. Dit dwingt mij echter wel om op zijn minst om de andere dag naar de sportschool te gaan naar die heerlijke rainshower douche die we daar hebben Zoniet elke dag!
pi_64914175
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Kun je je even melden op de berichtenuitwisseldienst van microsoft?

Zo, ik heb braaf een appel gegeten in plaats van warme choco
pi_64914184
B12 injecties heb ik ook een tijdje gehad maar dat was omdat ik zelf te weinig aanmaakte.
The way you rock'n'roll
  zondag 11 januari 2009 @ 14:45:02 #197
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64914194
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Greys het volgende:

[..]

* Greys wijst naar Zwahiel.

Allemaal zijn schuld!
pi_64914213
Zwahiel, ik snap er niets van. Hoe kun jij nou nog vrijgezel zijn?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:46:12 #199
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914230
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zat nog te denken om iets eerder naar Utrecht te komen om je even in te stoppen, maar ik geloof niet dat ik het durf met al die bacillen van jou en Ol!
Ollie is er wel erg aan toe
Maar volgens mij was hij de aanstichter ook, want hij was al dagen niet goed.

Als ik me vanavond iets beter voel, ga ik verpleegstertje spelen voor 'm. Hij is bang voor naalden, dus snelle fix zit er niet in.
Ik sleep mezelf dus zo maar even naar de drogist voor wat occcisjhdfgdhfgsdh-ium en wat koortspillen en maak wel een sauna douche voor 'm met eucalyptus,
Meer weet ik ook niet te verzinnen
pi_64914258
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Owja, welkom SiTuSavais! Iedereen lult hier drie kwartier in de rondte over 20 dingen tegelijk, ik ook, dus zou het bijna vergeten te zeggen

Chocola
Thx En dat had ik al gezien tijdens m'n lurkperiode

@ SHE, ik vind al die voedingsweetjes van je altijd heel interessant. Zou ik mogen weten waar je die vandaan haalt? (boeken, artikels? of gewoon studie?) Ik wil me er zelf namelijk graag in verdiepen zonder er meteen een studie in te doen. Ik heb toegang tot een aantal wetenschappelijke tijdschriften (Nature, Science en verder nog wat (technische) biomedische dingen).
  zondag 11 januari 2009 @ 14:48:09 #201
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64914298
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zwahiel, ik snap er niets van. Hoe kun jij nou nog vrijgezel zijn?
join the club. Misschien is een van de redenen dat ik niet naar vrouwen direct kijk. Als ik uitga ben ik meestal bezig met lol te maken en te dansen.
Ben een hele tijd fotograaf geweest in het uitgaansleven en toen was ik altijd aan het werk. Daarnaast draai ik al veul te lang mee in de horeca en dan ben je dus ook meestal aan het werk. Idem dat ik bij een festival werk, waar ik vooral de stille kracht ben samen met een directe collega. Je ziet ons bijna niet, want we werken altijd op de achtergrond. Dat is een beetje mijn ding zeg maar.

Uitgaan is feesten, daarbij hoeven echt niet per definitie dames en de zoektocht daarnaar betrokken te zijn om 't zo maar te zeggen.

daarnaast ben ik geen held in het versieren en schijn ik redelijk blind te zijn voor tekens
pi_64914363
Heee

Ik ben een hotel aan het uitzoeken ergens in België in de buurt van een stad of in een stad maar wel chique en dan met welness dingen als massage en manicure.. Maarr dat is nog best een klus
  zondag 11 januari 2009 @ 14:50:46 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64914367
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef SHE het volgende:

[..]

Als ik me vanavond iets beter voel, ga ik verpleegstertje spelen voor 'm. Hij is bang voor naalden, dus snelle fix zit er niet in.
Ik sleep mezelf dus zo maar even naar de drogist voor wat occcisjhdfgdhfgsdh-ium en wat koortspillen en maak wel een sauna douche voor 'm met eucalyptus,
Ook beterschap voor Ollie dan! Maarten was gisteren ook ziek, hij kwakkelt nu nog een beetje, maar zo stom want je kan eigenlijk niks dan wachten en thee voor hem maken ofzo

Woesj, essay zit op 3.480 van de 4.000 minimaal, dat ga ik redden vandaag
  zondag 11 januari 2009 @ 14:51:29 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64914397
quote:

[..]

Oscillococcinum bedoel je? Enne sta je soms ook op 't lijstje van Dr Mabuse?

body builders aan de EPO 't moet niet veel gekker worden
  zondag 11 januari 2009 @ 14:51:31 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914399
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Thx En dat had ik al gezien tijdens m'n lurkperiode

@ SHE, ik vind al die voedingsweetjes van je altijd heel interessant. Zou ik mogen weten waar je die vandaan haalt? (boeken, artikels? of gewoon studie?) Ik wil me er zelf namelijk graag in verdiepen zonder er meteen een studie in te doen. Ik heb toegang tot een aantal wetenschappelijke tijdschriften (Nature, Science en verder nog wat (technische) biomedische dingen).
Ik heb voedingswetenschappen gedaan.
Verder hang ik veel rond op pubmed en food-info.net en probeer ik via Wageningen nog weleens wat seminars te volgen. Daarnaast lik ik me in bij jongere studenten zodat ze me hun lesmateriaal afstaan
Met internet en een bieb is een studie ook bijna overbodig; zeker voedingswetenschappen ontwikkelen zich in zo'n krankzinnig tempo dat je studie al verouderd is als je er aan begint. ( gechargeerd natuurlijk )

Vanwaar je interesse, zit je in de biomedische hoek? Of is het pure interesse?
pi_64914449
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef P.F het volgende:
Heee

Ik ben een hotel aan het uitzoeken ergens in België in de buurt van een stad of in een stad maar wel chique en dan met welness dingen als massage en manicure.. Maarr dat is nog best een klus
Als je iets leuks hebt gevonden mag je dat op zich hier wel neerzetten *ooknogopzoekisnaarzoiets*
pi_64914476
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef P.F het volgende:
Heee

Momentje, ik zag laatst zoiets. Even zoeken.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:53:57 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914488
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oscillococcinum bedoel je? Enne sta je soms ook op 't lijstje van Dr Mabuse?

body builders aan de EPO 't moet niet veel gekker worden
Ik heb flesjes in de kleedkamers voorbij zien komen waar 'fur tiere ' op stond, dus epo is wat dat betreft een lachertje.
Het is ook echt geen gevaarlijke stof, het is alleen een dikke cheat.
Insuline wordt ook al jaren gebruikt door BB-ers. Niets raars aan.

En ja, osckdsflksjdkjhdf . Volgens Ollie werkt het. Ik geloof er geen snars van, maar baat het niet...
  zondag 11 januari 2009 @ 14:54:26 #209
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64914506
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat ik het gebruikte als supplement of dat ik het in huis heb?
Is niet zo lastig hoor, zeker niet als je uit het BB circuit komt. Epo is an sich ook niet dubieus ofzo en B12 al helemaal niet.
EPO is wél dubieus net als groeihormonen enzo. Daar moet je als amateur niet mee gaan kloten, en al helemaal niet zelf, en al helemaal niet als je niet eens precies weet wat intramusculair betekend
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:55:11 #210
163650 Greys
pi_64914530
Ossilocochsium of zoiets heet dan

Mijn collega gaf mij ooit een buisje met van die korrels en geloof het of niet, na 1 dag was ik er vanaf!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64914612
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:55 schreef Greys het volgende:
Ossilocochsium of zoiets heet dan

Mijn collega gaf mij ooit een buisje met van die korrels en geloof het of niet, na 1 dag was ik er vanaf!
Ik ben gevoelig voor placebo's, dus miss moet ik het ook even proberen!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 14:57:51 #212
163650 Greys
pi_64914614
http://www.i-drogist.nl/o(...)uisjes-p-110369.html

Oscillococcinum heet het dus
Het is duur, dus het werkt vast echt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 januari 2009 @ 14:59:49 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914677
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:54 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

EPO is wél dubieus net als groeihormonen enzo. Daar moet je als amateur niet mee gaan kloten, en al helemaal niet zelf, en al helemaal niet als je niet eens precies weet wat intramusculair betekend
Het is niets meer dan een eiwit. Alleen amateurs doen er paniekerig over. Het is een beetje het mandarijnen verhaal van gisteren. Je ziet dat mensen schrikken van zoutzuur en loog, terwijl het nergens over gaat en alles behalve gevaarlijk is.
Je lichaam is 1 grote chemische fabriek en met de juiste kennis van biochemische processen zijn weinig dingen echt gevaarlijk.

Die laatste zin volg ik niet helemaal; doel je op mijn vraag aan BJ?
  zondag 11 januari 2009 @ 14:59:55 #214
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64914684
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb flesjes in de kleedkamers voorbij zien komen waar 'fur tiere ' op stond, dus epo is wat dat betreft een lachertje.
Het is ook echt geen gevaarlijke stof, het is alleen een dikke cheat.
Insuline wordt ook al jaren gebruikt door BB-ers. Niets raars aan.

En ja, osckdsflksjdkjhdf . Volgens Ollie werkt het. Ik geloof er geen snars van, maar baat het niet...
tsss in het wielermetier ligt dat een beetje meer onder de oppervlakte, iig in de categorie waar ik in rijd. Volgens mij komt goed gebruik van dopingmiddelen enorm krap met doseringen enzo en die zijn p0ersoonsgebonden, en valt er van het placebo-effect nog het meeste resultaat te boeken
  zondag 11 januari 2009 @ 15:00:27 #215
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914698
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ben gevoelig voor placebo's, dus miss moet ik het ook even proberen!
!

Ollie zweert erbij, dus ik geloof het direct
pi_64914717
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik heb voedingswetenschappen gedaan.
Verder hang ik veel rond op pubmed en food-info.net en probeer ik via Wageningen nog weleens wat seminars te volgen. Daarnaast lik ik me in bij jongere studenten zodat ze me hun lesmateriaal afstaan
Met internet en een bieb is een studie ook bijna overbodig; zeker voedingswetenschappen ontwikkelen zich in zo'n krankzinnig tempo dat je studie al verouderd is als je er aan begint. ( gechargeerd natuurlijk )

Vanwaar je interesse, zit je in de biomedische hoek? Of is het pure interesse?
Bedankt Ik bedenk me net dat ik een neveninschrijving in Maastricht heb, dus misschien is het mogelijk om via die weg handouts etc binnen te halen Dat is denk ik handiger dan willekeurig wat artikels doorlezen.
Ik studeer biomedische technologie, maar dat is meer technisch dan biologisch Wat ik verder geweldig vind, maar die paar vakjes die we gehad hebben die iets met het metabolisme te maken hadden, hebben m'n interesse gewekt. Verder houd ik van koken/eten ( hmm, daarom ben ik waarschijnlijk hier ) en ik vind het leuk om daar dan meer over te weten
  zondag 11 januari 2009 @ 15:02:06 #217
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64914750
Ik heb ooit eens stackers gebruikt, nooit meer! Dood eng! Werd er super agressief van en helemaal psyched zeg maar. Maar 't hielp wel met afvallen, maar tegen welke prijs. Dan doe ik nog liever mijn dieet wat al slecht is op zichzelf maar toch.

Kreeg ook echt hartkloppingen enzo, toen ben ik maar snel mee gestopt.

Zeau, mijn papierwinkel uitgeprint en nu ga ik naar de sportschool, op de crosstrainer, papieren voor mijn neus en lezen die shizzel! Effectief twee vliegen in een klap

@ SiTuSavais ik was een kok op een crashdieet... Need I say more
  zondag 11 januari 2009 @ 15:02:46 #218
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914769
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

tsss in het wielermetier ligt dat een beetje meer onder de oppervlakte, iig in de categorie waar ik in rijd. Volgens mij komt goed gebruik van dopingmiddelen enorm krap met doseringen enzo en die zijn p0ersoonsgebonden, en valt er van het placebo-effect nog het meeste resultaat te boeken
Ik heb 1 wielerfanaat in de vriendenkring zitten en we discussieren elke zomer weer over de doping factor bij het wielrennen.
Het is de sport bij uitstek natuurlijk, maar ik moet bekennen er nog geen duidelijk standpunt over te hebben.
Lastig vraagstuk, want enerzijds is het slecht voor de sport, anderzijds moet je je afvragen hoe ver de sport was gekomen zonder suppletie.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:04:09 #219
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914804
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:02 schreef zwahiel het volgende:
Ik heb ooit eens stackers gebruikt, nooit meer! Dood eng! Werd er super agressief van en helemaal psyched zeg maar. Maar 't hielp wel met afvallen, maar tegen welke prijs. Dan doe ik nog liever mijn dieet wat al slecht is op zichzelf maar toch.

Kreeg ook echt hartkloppingen enzo, toen ben ik maar snel mee gestopt.

Zeau, mijn papierwinkel uitgeprint en nu ga ik naar de sportschool, op de crosstrainer, papieren voor mijn neus en lezen die shizzel! Effectief twee vliegen in een klap

@ SiTuSavais ik was een kok op een crashdieet... Need I say more
Efedrine is gewoon speed natuurlijk en niemand in his right mind zou tegenwoordig speed gebruiken om af te vallen. ( ondanks dat het werkt en hoe! )
Goede zaak dat het uit de handel is genomen. Slechte zaak dat het nog steeds onder de toonbank verkocht wordt; zeker door zogenaamde 'sportliefhebbers'
  zondag 11 januari 2009 @ 15:05:51 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64914851
Mijn groentesoep was heerlijk! Zonder pakje ofzo en allemaal groente uit de vriezer.
Nu staat de bolognesesaus te pruttelen.
Ik heb het gevoel dat ik alweer veel te veel heb gegeten.
Tot nu toe:
3 x volkorenboterham met rosbief
2 grote kommen (!) groentesoep
2 glazen wijn (er moest wat in de saus, de rest ga ik niet door de gootsteen gooien
appel en peer.

Geen pasta voor mij vanavond
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 11 januari 2009 @ 15:06:56 #221
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64914893
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:01 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Bedankt Ik bedenk me net dat ik een neveninschrijving in Maastricht heb, dus misschien is het mogelijk om via die weg handouts etc binnen te halen Dat is denk ik handiger dan willekeurig wat artikels doorlezen.
Ik studeer biomedische technologie, maar dat is meer technisch dan biologisch Wat ik verder geweldig vind, maar die paar vakjes die we gehad hebben die iets met het metabolisme te maken hadden, hebben m'n interesse gewekt. Verder houd ik van koken/eten ( hmm, daarom ben ik waarschijnlijk hier ) en ik vind het leuk om daar dan meer over te weten
Laat het me weten als je via Maastricht aan leuke artikelen/onderzoeken kunt komen. Je maakt me met weinig dingen gelukkiger!

Interessante studiekeuze trouwens, howcome?
  zondag 11 januari 2009 @ 15:07:19 #222
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64914904
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn groentesoep was heerlijk! Zonder pakje ofzo en allemaal groente uit de vriezer.
Nu staat de bolognesesaus te pruttelen.
Ik heb het gevoel dat ik alweer veel te veel heb gegeten.
Tot nu toe:
3 x volkorenboterham met rosbief
2 grote kommen (!) groentesoep
2 glazen wijn (er moest wat in de saus, de rest ga ik niet door de gootsteen gooien
appel en peer.

Geen pasta voor mij vanavond
Afgezien van de wijn is het best gezond allemaal toch? Lijkt me dat er ook geen rare meuk in je soep zat, dus ik zou zeggen neem die pasta Gewoon met mate.
pi_64914907
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef Totziens het volgende:

[..]

Als je iets leuks hebt gevonden mag je dat op zich hier wel neerzetten *ooknogopzoekisnaarzoiets*
Misschien moet ik opzoek naar een redelijk hotel en dat er in de buurt een soort spa is? Is wel heel tof en gezellig namelijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 15:09:05 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64914972
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:04 schreef SHE het volgende:

[..]

Efedrine is gewoon speed natuurlijk en niemand in his right mind zou tegenwoordig speed gebruiken om af te vallen. ( ondanks dat het werkt en hoe! )
Goede zaak dat het uit de handel is genomen. Slechte zaak dat het nog steeds onder de toonbank verkocht wordt; zeker door zogenaamde 'sportliefhebbers'
Efedrine werkt een beetje als speed maar het is niet hetzelfde komt van een plant genaamd Ephedra, ziet er een beetje uit als heermoes. Bepaalde hoestsiropen bevatten een geringe hoeveelheid efedrine om je een beetje op te peppen. Het staat wel op de dopinglijst dus als bv een Sven Kramer een lepel Nattermann zou nemen en hij wordt gecontroleerd, zou ie positief zijn.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:09:40 #225
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64914994
Beterschap SHE Je typt nog lekker, dus ik ga me nog geen weduwe noemen!

Ocsolocociumun (of zoiets) heb ik ook in huis. Nog niet gebruikt, maar als het zover komt, dan kieper ik het er gewoon in!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 11 januari 2009 @ 15:10:59 #226
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64915033
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Afgezien van de wijn is het best gezond allemaal toch? Lijkt me dat er ook geen rare meuk in je soep zat, dus ik zou zeggen neem die pasta Gewoon met mate.
Je hebt gelijk alleen met dat vetgedrukte, daar heb ik nogal moeite mee, dan is het makkelijker om het gewoon niet te doen
  zondag 11 januari 2009 @ 15:12:00 #227
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64915062
ik duik de sportschool in met mijn uitgeprinte samenvattingen en mijn boek

Mede een paar flesjes rituals uit mijn reissetje wat ik in het kerstpakket vond en dan komt 't goed!

:w
pi_64915077
O volgens mij kunnen we beter naar zwahiel gaan
pi_64915099
O en ik ben weer blij ende gelukkig

( ) Dusss !
  zondag 11 januari 2009 @ 15:13:33 #230
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64915114
http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_window.jsp?id=http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00597/paris_hilton_597231d.jpg&caption= ©right=Bild.de

fotoshop?
  zondag 11 januari 2009 @ 15:14:28 #231
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_64915144
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef P.F het volgende:
O volgens mij kunnen we beter naar zwahiel gaan
ghehe de sauna is hier vlakbij, daarachter het solarium en hotels zat in 't stad
pi_64915153
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:07 schreef P.F het volgende:

[..]

Misschien moet ik opzoek naar een redelijk hotel en dat er in de buurt een soort spa is? Is wel heel tof en gezellig namelijk!
Ja dat is ook wel goede mogelijkheid natuurlijk Bij nader inzien moet ik maar niks met een spa zoeken, niks voor mn vader
  zondag 11 januari 2009 @ 15:15:21 #233
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64915166
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je hebt gelijk alleen met dat vetgedrukte, daar heb ik nogal moeite mee, dan is het makkelijker om het gewoon niet te doen
Jij kent jezelf het beste! Heb je al wat anders lekkers uitgezocht om dan te eten vanaaf?

Over eten gesproken: lijstje van vandaag!

O/L: twee sneetjes brood met gekookte eitjes (ook twee)
T: Cola (wakker-wordt spul voor huiswerk! Werkt bij mij als een eh. Nouja het werkt!)
T2: knackebrotje
T3: nog wel een knackebrotje en kiwi denk ik. Of iets vullenders. Weeniewat. Oe! Appel met kaneel denkik
D: Satéschnitzel en spruitjes Baroooo. Maar goed.

Viel spass, Zwahiel!
pi_64915227
Vriendje kwam gisteravond langs en dat was heel tof Niet echt gepraat maar 't was wel weer even leuk
Dusss nu kan ik er wel weer een weekje tegen aan
  zondag 11 januari 2009 @ 15:18:11 #235
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64915272
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:16 schreef P.F het volgende:
Vriendje kwam gisteravond langs en dat was heel tof Niet echt gepraat maar 't was wel weer even leuk
Dusss nu kan ik er wel weer een weekje tegen aan
pi_64915281
Ah jullie konden beide een gaatje vrij maken?
  zondag 11 januari 2009 @ 15:19:57 #237
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64915328
Spruitjes, dat is heerlijk! Met nootmuskaat en een flinke lik mosterd! Jammie.

Ik eet nu beetje bolognesesaus en maak een enorme bak sla: botersla, ui, paprika, tomaat, komkommer, augurk en zilveruitjes.
Met dressing: magere yoghurt, mosterd, prov. kruiden, zoetstof, azijn, curry, zout, peper en een beetje zoete loempiasaus.
pi_64915345
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Laat het me weten als je via Maastricht aan leuke artikelen/onderzoeken kunt komen. Je maakt me met weinig dingen gelukkiger!

Interessante studiekeuze trouwens, howcome?
Will do. Ik moet wel even zelf nog uitzoeken hoe en wat, maar in principe heb ik vast recht op studiemateriaal met een inschrijving daar.
Studiekeuze, tja. Ik wilde eerst geneeskunde studeren, maar ik vond het bij nader inzien jammer om dan wiskunde/chemie haast volledig te laten vallen. Mijn vriend studeerde biomedische technologie (niet meer overigens), en zo kwam ik daar terecht. Tot nu toe geen spijt van, het past precies in mijn straatje. Maar de interesse voor het menselijk lichaam is gebleven. Ik vind het leuk om te zien hoe iets dat van zo veel variabelen afhankelijk is toch goed blijkt te functioneren in het algemeen .

Ook van mij beterschap trouwens

Het gaat zo snel dat er al een hele pagina bovenop is tegen de tijd dat ik een reactie getypt heb
pi_64915381
Hoi!

Doe mij even wat ephedrine, kan wel even wat energie gebruiken Gister alweer wakker met keelpijn, vandaag voel ik me ronduit beroerd. Maar goed, waarschijnlijk heeft het feit dat ik pas rond 05.00 ging slapen er ook niet echt geweldig aan gedaan...

Lijstje: (ben pas net gedouched)
O:
T:
L: banaan, kiwi, magere yoghurt
T:Misschien even een eitje op brood eten?
D: met vriendinnetje kip-kokos soep maken, als ik me goed genoeg voel..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_64915464
Ohja vergeet ik het bijna!
Mijn ongezonde leven van de afgelopen 3 dagen heeft tot gevolg dat ik EINDELIJK 60 weeg!! Whoeee!!!
Nog 2 kilo tot streefgewicht
pi_64915468
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:18 schreef Totziens het volgende:
Ah jullie konden beide een gaatje vrij maken?
Nou ik moest opeens huilen en toen wassik zielig en had (wel paar uur later) hij toch nog wel een beetje tijd en kon ie langskomen Of zo.. Ik ben ook gewoon een wussy.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:24:37 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64915507
Ik trainde vroeger in een piepklein fitnesshonkje van een buurtcentrum in R'dam west, en daar kwam 's avonds altijd een groepje mocro's die op coke of speed trainde. Niet echt de manier als je het mij vraagt maja 't was ook een zijstraatje vd West-Kruiskade
pi_64915540
quote:
Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben trouwens ook donor. Alleen m'n hart en hoornvlies heb ik niet beschikbaar gesteld, omdat ik daar zelf rare gevoelens bij heb. Niet rationeel te verklaren, maar ik vind 't al goed genoeg dat ik de rest wel beschikbaar stel .
Mijn hersenen en hoornvlies mogen ze niet hebben
pi_64915653
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou ik moest opeens huilen en toen wassik zielig en had (wel paar uur later) hij toch nog wel een beetje tijd en kon ie langskomen Of zo.. Ik ben ook gewoon een wussy.
Aahw, nou lief dat hij dan toch langskomt
  zondag 11 januari 2009 @ 15:29:36 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64915680
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Efedrine werkt een beetje als speed maar het is niet hetzelfde komt van een plant genaamd Ephedra, ziet er een beetje uit als heermoes. Bepaalde hoestsiropen bevatten een geringe hoeveelheid efedrine om je een beetje op te peppen. Het staat wel op de dopinglijst dus als bv een Sven Kramer een lepel Nattermann zou nemen en hij wordt gecontroleerd, zou ie positief zijn.
Zowel speed als efedrine komen van dezelfde plant hoor
pi_64915768
Ik vraag mij echt af wat voor effect speed op mij zou hebben
van teveel cola, suiker en kleurstoffen ga ik al stuiteren
  zondag 11 januari 2009 @ 15:33:20 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64915783
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:29 schreef SHE het volgende:

[..]

Zowel speed als efedrine komen van dezelfde plant hoor
Jamaar speed is toch een andere benaming voor amfetamine?
pi_64915797
Mijn toekomstige lijstjes zouden er als volgt uit moeten gaan zien
O: brinta met magere melk of een flinke kom magere kwark + espresso Ohja, en ei.
Kan je zachtgekookte eitjes eigenlijk bewaren?
T: fruit of worteltjes of zelfgemaakte smoothie ofzo.
L: knäckebröd met pindakaas/ham/in bouillon gekookte kipfilet (4 ofzo?). Of bruin brood met hetzelfde.
T: nog meer fruit of worteltjes Of een knäckebrödje Als ik niet op de uni zit kan ik ook zelfgemaakte groentensoep opwarmen.
D: variabel Maar wat vaker met kip, vis en vegetarisch. Iets van 2x per week wordt het eten wat de pot schaft want dan eet ik met huisgenoten of bij m'n ouders. En van toetjes moet ik afstappen, daar krijg ik zo'n trek van Kwark met zoetstof een idee?

[ Bericht 2% gewijzigd door SiTuSavais op 11-01-2009 15:43:07 ]
  zondag 11 januari 2009 @ 15:34:09 #249
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64915805
Hey SHE (of iemand anders!), zou je misschien hier even naar kunnen kijken? .

Ik wil het vanaf nu zo aan gaan pakken:

O: Boterhammen pindakaas/bakje cruesli/brinta met yoghurt (of 1 van beiden, of allebei)
T: Fruit
L: Iets hartigs. Denk aan soep, crackers, brood, misschien nog een bakje cruesli of kwark
(T: Crackers met iets of fruit)
D: Kan varieren. We eten redelijk vaak pasta en rijst. Is dat slecht?
T: Ik wil proberen niet meer teveel te eten na het diner. Maar mocht ik het willen, wat is dan verstandig? Ik lust geen amandelen. Cruesli en pindakaas zal ik in elk geval laten staan.

Verder wil ik minstens 3 keer per week gaan sporten (fitness, dus kracht en cardio). En als het even kan daaromheen nog gewoon Evy.

Hoe klinkt dit? Ben ik dan verstandig bezig of is er iets in m'n eetpatroon wat niet klopt?

Alvast bedankt .
pi_64915881
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ohjee, dit zou ik ook moeten weten.
*rent naar boekenkast*
pi_64915938
Ooo we hebben een nieuwe!
Heee SiTuSavais! Welkom
pi_64916007
Hoi allemaal! Let niet op mij, ik knal gewoon wat lijstjes tussendoor:

Gisteren:
O: frambozen magere yoghurt, jus
T: gekookt ei
T: 3 uur schaatsen, plak ontbijtkoek, appel
L: 2 boterhammen pindakaas, magere kwark
D: 2 viskoekjes, 2 sate kai, halve scherpe salade garnalen, halve bak kip knoflook basilicum, witte rijst
T: 2 cappucino, 2 glazen witte wijn

Vandaag:
O: frambozen magere yoghurt, grapefruitsap
T: gekookt ei
L: 3 uur schaatsen, boterham pindakaas
T: boterham pindakaas, nootjes, magere kwark
verder weetnognie

O, en door Zwahiel krijg ik allemaal visioenen van die Marzipane koffie Dus ik snel zo naar de Albert Heijn, kijken of er nog een marsepeinreep is
  zondag 11 januari 2009 @ 15:39:50 #253
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64916027
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee, een amfetamine is een verzamelnaam voor synthetische drugs ( werkend op je zenuwstelsel )
Er zijn diverse soorten amfetamine. De bekendste is speed.
Speed is in samenstelling vrijwel gelijk aan efedrine, alleen de synthese is anders. Uiteindelijk komt het van exact dezelfde plant. Efedrine is ook niet beter voor je ofzo.
Je kunt het vergelijken met cocaine. Het is de gesynthetiseerde versie van de coca-plant.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:41:20 #254
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64916081
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hey SHE (of iemand anders!), zou je misschien hier even naar kunnen kijken? .

Ik wil het vanaf nu zo aan gaan pakken:

O: Boterhammen pindakaas/bakje cruesli/brinta met yoghurt (of 1 van beiden, of allebei)
T: Fruit
L: Iets hartigs. Denk aan soep, crackers, brood, misschien nog een bakje cruesli of kwark
(T: Crackers met iets of fruit)
D: Kan varieren. We eten redelijk vaak pasta en rijst. Is dat slecht?
T: Ik wil proberen niet meer teveel te eten na het diner. Maar mocht ik het willen, wat is dan verstandig? Ik lust geen amandelen. Cruesli en pindakaas zal ik in elk geval laten staan.

Verder wil ik minstens 3 keer per week gaan sporten (fitness, dus kracht en cardio). En als het even kan daaromheen nog gewoon Evy.

Hoe klinkt dit? Ben ik dan verstandig bezig of is er iets in m'n eetpatroon wat niet klopt?

Alvast bedankt .
Enige wat ik zo snel niet terugzie zijn bergen groenten.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 15:41:31 #255
163650 Greys
pi_64916094
SHE, ga jij eens even je bedje in!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64916127
Ja slapen, is goed voor je
  zondag 11 januari 2009 @ 15:43:11 #257
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64916165
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Enige wat ik zo snel niet terugzie zijn bergen groenten.
Wij eten altijd veel groenten bij het avondeten (o.a. omdat ik vegetarier ben). En vanaf volgende week hebben we een groente-abbonnement, dus dan kan ik het avondeten daarop afstemmen . Maar verder klinkt het goed?
  zondag 11 januari 2009 @ 15:44:28 #258
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64916215
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:41 schreef Greys het volgende:
SHE, ga jij eens even je bedje in!
Ik moet eerst naar de drogist voor Ollie

En ik ben een beetje hyper

Daarna ga ik slapen
pi_64916229
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:37 schreef P.F het volgende:
Ooo we hebben een nieuwe!
Heee SiTuSavais! Welkom
Thx en ook Greys thx.
pi_64916252
Ik ga nog even wat eten en dan maar eens opruimen
  zondag 11 januari 2009 @ 15:46:26 #261
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64916287
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Daarna ga ik slapen
*krijgt visioenen van Greys in kaki-pakje die achter een hysterisch rondrennende SHE (incluus wild haar) aanrent met een verdovingspijltje om haar vervolgens liefdevol toe te dekken*

No more cola for me
  zondag 11 januari 2009 @ 15:46:56 #262
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_64916306
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Daarna ga ik slapen
Steek anders ff een reefertje aan
  zondag 11 januari 2009 @ 15:48:10 #263
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64916356
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:44 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Thx en ook Greys thx.
Where can ya see lions, only in Kenya, come to Kenya we got lions!
Where can ya see tigers, only in Kenya, we got lions and tigers, only in Kenyaaaaa!

Forget Norway!

Kenyaaaaaa.....

Oooooh, Kenyaaaaa....
Where the giraffes aaaaare.....
And the zebraaaaa....!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 15:48:15 #264
163650 Greys
pi_64916359
Over wild haar gesproken...
Om SHE toch een beetje te eren vanavond tijdens de PuppelMotownMeet zit ik nu met mijn hoofd in de carmenrollers

SHE, het is ook geen moeten hoor, maar als je er snel weer bovenop wilt zijn: ga dat spul met die korrels halen, spuit jezelf in met de B12 en ga lekker in bed liggen zweten. Misschien voel je je dan morgen alweer beter. Niet door blijven hyperen, want als je dat doet kom ik je alsnog naar de stadsschouwburg sleuren
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64916621
O leuk is die meet vanavond al! Veel plezier!!
pi_64916818
Jezus ik lees nu over Razz haar vriend! Brok in m'n keel, gelukkig dat het "goed" af is gelopen! Hoe gaat 't nu??
  zondag 11 januari 2009 @ 16:03:54 #267
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64916951
De titel is binnen!
  zondag 11 januari 2009 @ 16:05:53 #268
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64917035
gepoogd enigszins bij te lezen:

beterschapskroel voor SHE
dikke schrik voor razz
iedereen mag al mijn organen hebben

en dit is mn lijstje van vandaag:
-9 u pannenkoek met zoetstof
-11 u pannenkoek
-13.30u 2x pannenkoek
-16 u pannenkoek
-18 u berg paprika met tartaartje met uitjes, wel of geen aardappel....giseren had ik echt erge honger na het avond eten zonder mn aardappeltjes...
-20 u uitjes en augurkjes voor de lekkere trek
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:07:54 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64917110
Hey Kwak... gaat het een beetje? Lukt dat nog om het zo vol te houden?
  zondag 11 januari 2009 @ 16:11:38 #270
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64917245
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey Kwak... gaat het een beetje? Lukt dat nog om het zo vol te houden?
hej!

ja hoor. ik ben eigenlijk net weer in t ritme aan t komen sinds kerst. pannenkoeken zijn lekker, dus dat vind ik fijn overdag, ook lekker om niet te hoeven nadenken.
's avonds vind ik lastig. t is koud en ik ben moe (hard werken, heel druk) en dan heb ik extra veel honger...

maar ik sta nu met de kerst erbij al wel een maand f wat echt stil en daar heb ik geen zin meer in... met dit weer wil ik alleen niet hardlopen...brrr...
pi_64917367
Van hardlopen word je warm, Kwak!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 16:19:59 #272
163650 Greys
pi_64917530
Het haar is niet helemaal gelukt, maar de Puppels luffen met toch wel, ook met gekke haarpunten
Dus ik ga over tien minuutjes rijden! (Kwartiertje safety ingebouwd omdat ik vast de parkeergarage niet kan vinden ).

Tot zoooooooo!

En jullie allemaal een fijne avond!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64917639
Ik ga nu ook de deur uit!! Heb er zin in!!
  zondag 11 januari 2009 @ 16:22:53 #274
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64917667
veel plezier puppels!

@ co: ik weet t maar t doet zo'n pijn met ademen... ik heb t wel geprobeerd laatst een paar keer, maar ik stortte echt piepend ter aarde na een half rondje, en had de hele dag pijn aan mn bronchieën nog... dus ik wacht toch maar even op iets lekkerder weer...
  zondag 11 januari 2009 @ 16:22:57 #275
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64917670
Veel plezier allemaal!

Shake those booties
pi_64917675
Veel plezier, toff! Jullie zijn met 4 vanavond?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 januari 2009 @ 16:23:40 #277
163650 Greys
pi_64917700
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:23 schreef P.F het volgende:
Veel plezier, toff! Jullie zijn met 4 vanavond?
Dat was wel de bedoeling, maar SHE is ziek

Ik ga nu weg!
We zullen foto's maken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64917781
Ik heb nog een zak tortellini liggen met spinazie/ricottavulling. Wat voor saus kan ik daarbij maken?
  zondag 11 januari 2009 @ 16:27:43 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64917859
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nog een zak tortellini liggen met spinazie/ricottavulling. Wat voor saus kan ik daarbij maken?
Met spinazie is roomsaus wel lekker denk ik! Mn zus had laatst gemaakt met saus gefabriceerd van roomkaas maar dat vond ik niet zo heul lekker

Is alles trouwens weer happy met het vriendje?
  zondag 11 januari 2009 @ 16:27:51 #280
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64917865
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lekker met daardoor creme fraiche of kookroom en kaas... niet mager wel lekker
pi_64917867
Tomatensaus
  zondag 11 januari 2009 @ 16:28:15 #282
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_64917882
Veel plezier puppels !!
pi_64917915
O en we hebben gister mijn kamer omgebouwd tot big ass mediacentre incl big ass oude tv van ouders OMG!

En nu moet ik eigenlijk leren maar ik heb net allemaal leuke films gedownload Moet alleen nog even dat lijstje zoeken wat Vivi postte want die leken mij ook leuk!
pi_64917964
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:27 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Lekker met daardoor creme fraiche of kookroom en kaas... niet mager wel lekker
Alleen maar crème fraîche? .
pi_64918002
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik kan me eigenlijk amper herinneren of wijzelf of de artsen de beslissing hebben gemaakt. Als ik eraan terugdenk, dan hebben de artsen elke keer een beslissing voor een bepaalde behandeling gemaakt. Maar ze hebben ons zo goed op de hoogte gehouden dat we ons er als vanzelfsprekend bij betrokken voelden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64918009
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Met spinazie is roomsaus wel lekker denk ik! Mn zus had laatst gemaakt met saus gefabriceerd van roomkaas maar dat vond ik niet zo heul lekker

Is alles trouwens weer happy met het vriendje?
Ja hoor. . Hij komt zo weer thuis van een weekendje pokeren met de mannen. Heb 'm gemist. .
pi_64918024
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Heb je spinazie in huis dad?
The way you rock'n'roll
pi_64918033
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik zou iets doen met knoflook/uitjes/tomaten/ en/of een pot arabiatasaus das best lekker!
  zondag 11 januari 2009 @ 16:33:20 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64918059
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan me eigenlijk amper herinneren of wijzelf of de artsen de beslissing hebben gemaakt. Als ik eraan terugdenk, dan hebben de artsen elke keer een beslissing voor een bepaalde behandeling gemaakt. Maar ze hebben ons zo goed op de hoogte gehouden dat we ons er als vanzelfsprekend bij betrokken voelden.
Dan hebben ze het heel netjes gedaan, mijns inziens. De beslissing is aan hen, maar je hebt niet het idee van 'ik sta erbij en ik kijk ernaar". Je bent involved, maar de last van uiteindelijke verantwoordelijkheid rust niet op jouw schouders.
  zondag 11 januari 2009 @ 16:33:47 #290
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_64918075
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja hoor. . Hij komt zo weer thuis van een weekendje pokeren met de mannen. Heb 'm gemist. .
yaaaaay. Blij voor u!
pi_64918113
quote:

Dat homeopathische spul?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64918201
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Heb je spinazie in huis dad?
Nee, morgen doen we de boodschappen weer. De tortellini was ook niet bedoeld voor vanavond. . Maar tortellini gevuld met spinazie eten met spinazie? Dat doe ik met de vleesvariant (spinazie, spekjes, kruidenkaas - de gewone studentenhap).
  zondag 11 januari 2009 @ 16:38:08 #293
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64918231
Diz hoelaat eten we?
pi_64918242
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nee, morgen doen we de boodschappen weer. De tortellini was ook niet bedoeld voor vanavond. . Maar tortellini gevuld met spinazie eten met spinazie? Dat doe ik met de vleesvariant (spinazie, spekjes, kruidenkaas - de gewone studentenhap).
Ja ik eet het ook met de kaasvariant maar ik dacht dat je voor NU een receptje nodig had.
The way you rock'n'roll
pi_64918297
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Als je ze kant en klaar koopt smaakt de vulling niet heel sterk (vind ik) dus zou je dat op zich best kunnen doen..
pi_64918298
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef TJDoornbos het volgende:
Diz hoelaat eten we?
Ik eet om een uur of zes bij de buren, jij weet ik niet
The way you rock'n'roll
pi_64918323
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja ik eet het ook met de kaasvariant maar ik dacht dat je voor NU een receptje nodig had.
Oh, nee hoor. Ik zag het gewoon toevallig in de kast liggen tijdens het maken van een boodschappenlijstje voor morgen.

De kaasvariant eet ik trouwens met tomatenmascarpone saus, volgens een recept op ah.nl. Heel lekker en gemakkelijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 16:42:27 #298
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64918398
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik eet om een uur of zes bij de buren, jij weet ik niet
flauw, k rekende erop haha
pi_64918438
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh, nee hoor. Ik zag het gewoon toevallig in de kast liggen tijdens het maken van een boodschappenlijstje voor morgen.

De kaasvariant eet ik trouwens met tomatenmascarpone saus, volgens een recept op ah.nl. Heel lekker en gemakkelijk!
Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.
pi_64918501
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:39 schreef P.F het volgende:

[..]

Als je ze kant en klaar koopt smaakt de vulling niet heel sterk (vind ik) dus zou je dat op zich best kunnen doen..
Mjah, dat vind ik een beetje jammer. Zo eet ik het al vaker namelijk. Ik hoopte op wat geniale combinaties met spinazie. Zelf kom ik namelijk ook niet echt verder dan zalm en zo.
pi_64918565
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.
Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij de Jumbo . Heb je nog een iets preciezere how-to voor me? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')