ik haat die clown doe dan bassie!quote:
Je weet waar ik werk dus dacht dat je al wel wist dat je dat soort dingen aan me kan vragen.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oeh de mijne komt volgende week ergens TJ, dus het is mooi als jij het snapt, dan kan je het mij uitleggen als ik er niet uitkom
Dat laatste zou ik ook nog accepabel vinden maar zoals het nu gaat is het gewoon helemaal klote.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh ik ben al donor sinds ik 12 jaar ben.
Maar geen donor, geen orgaan vind ik wat cru en ver gaan.
Wel was ik voor dat iedereen donor is tenzij je opgeeft van niet maar helaas ging dat ook niet door.
Krijg je dat te horen dan? Wat bizar, toen ik nog bloeddonor was hoordik dat nooit.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
Toen ik hoorde dat mijn bloed was gebruikt voor de operatie van een 50-jarige man was ik daar best blij mee.
Krijg je altijd te horen naar wie je bloed is gegaan?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
Als ik bloed geef is het ook een fijner gevoel als het naar iemand gaat die een noodzakelijke operatie ondergaat dan naar iemand die met z'n dronken kop tijdens een kroeggevecht met een gebroken fles is gaan leegbloeden. Van te voren had ik niet gedacht dat ik erom zou geven. Mijn eerste bloeddonatie was in een regio waar op dat moment een voorraad werd aangelegd omdat er rellen verwacht werden. Toen ik hoorde dat mijn bloed was gebruikt voor de operatie van een 50-jarige man was ik daar best blij mee.
net zo? of ook?quote:Op zondag 11 januari 2009 11:52 schreef sigme het volgende:
Ik ben geen donor.
Overigens levert het "Ja, tenzij"-principe niet meer donoren op, in landen waar men dat systeem hanteert is net zo'n gebrek aan donororganen.
Net zo. Belgie heeft een ja-tenzij systeemquote:Op zondag 11 januari 2009 11:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
net zo? of ook?
en ik kan me dat namelijk heel slecht voorstellen...
bijzonder...quote:Op zondag 11 januari 2009 11:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Net zo. Belgie heeft een ja-tenzij systeem.
De kans dat ik bruikbaar omkom is minimaal.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:53 schreef Sugar het volgende:
Waarom ben je geen donor, sigme? Of is dat net zo'n vervelende vraag als: waarom wil je geen kinderen?
Wat ik erger vond is dat niet urgente reguliere operaties werden uitgesteld omdat ziekenhuizen rekening moesten houden met gewonden door de rellen. Die kant van het plaatje had ik eerder nog niet bekeken. Radicalen die voor demonstraties en rellen op pad gaan is een ding, maar dat het leven van anderen daarom in de wacht moet is bizar. Er werden veel voorzorgsmaatregelen getroffen, waaronder het vrijhouden van operatieruimtes voor eventuele gewonden en het aanleggen van een druedubbele voorraad bloed.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Krijg je dat te horen dan? Wat bizar, toen ik nog bloeddonor was hoordik dat nooit.
Als ik nu nog bloed zou kunnen doneren zou het mij niks uitmaken wat ze ermee doen, het zou toch wel erg raar zijn als een hooligan uit het 'eigen schuld dukke bult' principe maar dood moet bloeden?
Helmplicht afschaffen, dat helpt. Italie heeft veel donororganen vanwege de hoeveelheid verkeersongelukken. Jong, snel.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bijzonder...
had ik niet verwacht eigenlijk...
maar het blijft een groot probleem het tekort aan donoren...
Nee hoor, dat doen ze echt pas als je echt dood bent. Mechanisch houden ze boel dan nog wat aan de praat zodat je niet bederft, maar echt morsdood, toch.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ook geen donor.
Ik weet niet of het waar is, maar mij is altijd verteld dat donororganen al verwijderd worden voor de donor gestorven is en dat heeft altijd tegen mijn principes ingedruisd (oa vanwege mijn religieuze achtergrond): er kan zomaar een wonder gebeuren waardoor je er toch weer bovenop komt en die kans ontneem je jezelf als je je beschikbaar stelt als donor.
Ik laat me graag corrigeren, hoor en ik zeg ook niet dat ik nooit donor wil zijn.
Dat weet je mooi te brengenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen ze echt pas als je echt dood bent. Mechanisch houden ze boel dan nog wat aan de praat zodat je niet bederft, maar echt morsdood, toch.
Hef je de doden vanwege tekort aan donoren op, creëer je aan de andere kant weer nieuwe doden.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Helmplicht afschaffen, dat helpt. Italie heeft veel donororganen vanwege de hoeveelheid verkeersongelukken. Jong, snel.
Inderdaad. Ik ga er nog eens wat meer over opzoeken. Misschien dat ik m'n besluit toch ga heroverwegen. Als ze me daarna maar weer netjes dichtnaaienquote:
Haha je hebt vast gelijk! Maar ik vind ergens nog wel dat ALS ik eenmaal echt een beslissing neem waar ik achter kan staan, waar ik in geloof, dan zou het wel Epic Hypocrisy zijn om dan ineens als je zelf in de situatie komt je idealen over boord te gooienquote:Op zondag 11 januari 2009 12:13 schreef loveli het volgende:
Organen doneren is onwerkelijk, tot je in een stuatie komt waar je ziet wat het werkelijk inhoudt. Om daarom nu te zeggen dat je geen orgaan zou mogen accepteren als je zelf geen donor bent...
Net als met kinderen. Je kijk op kinderen kan ook compleet veranderen als je ze opeens zelf krijgt
orgaandonatie van vitale organen wordt idd vaak met de heartbeatingmethode gedaan, dus iemand blijft aan de beademing en de organen worden zo goed mogelijk in conditie gehouden.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sommigen vinden het geen fijn idee voor hun nabestaanden dat je open gemaakt wordt terwijl zij er echt niks van zullen zien achteraf.
Iemand zei eens tegen mij, orgaandonatie moet binnen 24uur en dan moet mijn familie zo snel afscheid nemen en wie weet willen ze dat nog wat langer rekken.
Ook als je donor bent beslissen je nabestaanden. Aangezien je dood bent enzo. Vandaar dat het verschil met Belgie niet groot is: ook in een ja-tenzij-systeem beslissen de nabestaanden.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sommigen vinden het geen fijn idee voor hun nabestaanden dat je open gemaakt wordt terwijl zij er echt niks van zullen zien achteraf.
Iemand zei eens tegen mij, orgaandonatie moet binnen 24uur en dan moet mijn familie zo snel afscheid nemen en wie weet willen ze dat nog wat langer rekken.
Och, dan kan je altijd nog alsnog donor worden, voor het eigen geweten.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Haha je hebt vast gelijk! Maar ik vind ergens nog wel dat ALS ik eenmaal echt een beslissing neem waar ik achter kan staan, waar ik in geloof, dan zou het wel Epic Hypocrisy zijn om dan ineens als je zelf in de situatie komt je idealen over boord te gooienMaar goed. Mensen blijven mensen, het kan gerust dat je dan ineens tot andere overweldigende inzichten komt
Niks zo veranderlijk als...
Toestemmingquote:Op zondag 11 januari 2009 12:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook als je donor bent beslissen je nabestaanden. Aangezien je dood bent enzo. Vandaar dat het verschil met Belgie niet groot is: ook in een ja-tenzij-systeem beslissen de nabestaanden.
Juist, ziehier waarom een ja-tenzij-systeem niet speciaal meer donoren oplevert. Als de dooie JA heeft laten registreren wordt dat gewoonlijk gevolgd, maar als er geen wens is vastgelegd werkt dat in een ja-tenzij-systeem niet speciaal positief. Niet positiever dan de situatie als in NL, waarbij bij geen-vastgelegde wens (dus geen NEE), er bij geschikte omstandigheden aan de nabestaanden gevraagd wordt wat zij willen.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:22 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Toestemming
De procedure voor orgaan- en weefseldonatie mag alleen in gang worden gezet als daar uitdrukkelijk toestemming voor is. Dat kan op 3 manieren:
1.
De overledene heeft zelf 'Ja' laten registreren in het Donorregister.
2.
Is de wil van de overledene niet bekend of heeft hij zijn nabestaanden in het Donorregister aangewezen om over donatie te beslissen, dan krijgen zij de donatievraag voorgelegd.
3.
De overledene heeft via het register een persoon aangewezen de toestemming al dan niet te geven.
Is er toestemming, dan meldt de arts die de dood heeft vastgesteld, de overledene aan als donor bij het orgaancentrum.
Wensen respecteren
Als de overledene zelf toestemming tot donatie heeft gegeven, zal de arts de nabestaanden daarover inlichten. Gezien de gevoeligheid van het onderwerp zal de arts serieus rekening houden met ernstige emotionele bezwaren van de nabestaanden. De praktijk wijst echter uit dat nabestaanden zoveel mogelijk de wens van hun overleden dierbare respecteren. De familie tracht in de geest van de overledene te handelen.
Dat geeft niet. Sinds het digitaal wordt geregistreerd kunnen ze het zo opzoeken.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:31 schreef Totziens het volgende:
Ik heb een paar weken geleden zo'n donorcodicil aangevraagd en ontvangen maar ben 'm nu alweer kwijt *rommelkont*
naar mijn eigen ervaring is dat totaal niet realistisch...quote:Op zondag 11 januari 2009 12:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Het klinkt stom maar ik ben bang dat artsen eerder geneigd zijn iemand te laten sterven als hij donor is. Dit omdat er, naast het in leven houden van een patient, allerlei andere belangen zijn (prestige, geld).
Ik heb zeker teveel naar ziekenhuisseries gekeken?
Och oeps ik zeg t verkeerd denk ik, ik had een formulier aangevraagd waar ik op kon aangeven wat ik wil 'doneren' aan anderen als ik er niet meer ben. Ik ben dus nog steeds geen donor.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat geeft niet. Sinds het digitaal wordt geregistreerd kunnen ze het zo opzoeken.
Yes, al paar dagenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef Goodbye het volgende:
Heb je er ook last van?
Hmm schoonfamilie komt hier binnenwandelen. Ga maar even naar beneden
Aw, nog steeds?quote:Op zondag 11 januari 2009 12:39 schreef Greys het volgende:
Het is Puppeldaggggggggggggggggg!
Maar SHE is ziek
Dat is ook het enige dat mij nog tegenhoudt donor te wordenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
naar mijn eigen ervaring is dat totaal niet realistisch...
ik merk bij onze artsen pas gekeken wordt naar donatie, wanneer iemand eigenlijk al opgegeven is. (dus hersendood oid)
ik denk idd dat het verhaal wel een beetje anders is dan dat het nu geschetst wordt, het is wel vaker zo dat er leuke verhalen rond gaan, omdat mensen inhoudelijk niet weten waar ze het over hebben....(dat bedoel ik niet verkeerd, maar zulke situaties zijn heel moeilijk om over te oordelen als je zelf niet de kennis en kunde hebt).quote:Op zondag 11 januari 2009 12:39 schreef loveli het volgende:
Een collega van me heeft een paar jaar geleden een ernstig scooterongeluk gehad. Tegen beter weten in hebben ze 'em opgelapt met schroefjes om z'n oogkas bij elkaar te houden. Na een paar weken legden de artsen de situatie uit aan z'n vriendin: Er is al zo lang geen hersenactiviteit, we verwachten niet dat er nog verandering in gaat komen. Het lijkt ons het beste om over 24 uur de stekker eruit te trekken.
Mijn collega is inmiddels weer volledig aan het werk. Natuurlijk is het verhaal wat langer en gecompliceerder, maar als het aan zijn artsen had gelegen was hij er niet meer geweest. Dat maakt mij bang voor artsen (in dit geval neurochirurgen) die denken dat ze God zijn.
Waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Aw, nog steeds?Gaat ze dan wel mee?
ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat, dus dat is moelijk om daar uitspraken over te doen.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is ook het enige dat mij nog tegenhoudt donor te worden
Dat ik daar ook een beetje bang voor ben. Want dat zéggen ze wel, dat ze daar pas naar kijken als iemand eigenlijk al opgegeven is... maar omdat dat woordje 'eigenlijk' er staat denk ik dan weer.... brrrrr!
Hoezo EIGENLIJK opgegeven? En niet helemaal opgegeven? Snap je wat ik bedoel?
Ik heb heel stiekem altijd een piepklein beetje angst gehad dat ze bij een donor misschien net nog even niet die allerlaatste poging zullen doen
en daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op zondag 11 januari 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mensen maken fouten. Ik probeer vooral bij doctoren er altijd maar vanuit te gaan dat ze echt elke dag 100% hun best doen om mensenlevens te redden, maar gewoon niet genoeg verstand hebben van de wetenschap en te menselijk zijn om volledig juiste beslissingen te nemen. Ik denk of hoop dat dat niet komt door hun arrogantie..
Oke, dat is goed om te weten, daar twijfelde ik dus aan: Weten de doktoren wel of niet dat je donor bent als ze met je bezig zijn. Maar dat weten ze dus helemaal niet op dat moment.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen gaat, dus dat is moelijk om daar uitspraken over te doen.
maar bij ons, komt het gesprek pas op donatie, wanneer de beslissing om te staken met de behandeling. (want medisch zinloos) al is gevallen..
en dan wordt er pas gekeken of iemand al of dan niet geschikt is als donatiekandidaat....
dus eerst de beslissing helemaal los van het feit wel of geen donor... want dat wordt sowiezo pas achteraf bekeken (of iemand donor is weten wij helemaal niet ??)
Ik help je hopen!quote:Op zondag 11 januari 2009 12:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet.
Maar ik hoop nog op een klein wonder
neej dat staat niet eens in je medisch dossier.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, dat is goed om te weten, daar twijfelde ik dus aan: Weten de doktoren wel of niet dat je donor bent als ze met je bezig zijn. Maar dat weten ze dus helemaal niet op dat moment.
quote:Op zondag 11 januari 2009 12:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat betreft artsen: ik denk dat die een zekere arrogantie (als je het zo wilt noemen) MOETEN hebben, vanwege de zware beslissingen die hen soms ten deel valt. Als je in een crisissituatie je hoofd koel moet houden en moet beslissen wat het beste zou KUNNEN zijn voor je patiënt, moet je behoorlijk stevig in je schoenen staan en zeker een goed idee hebben van je eigen kunnen. Ik denk dat het niet zo zwart-wit is dat er een 'juiste' keuze is die alleen gevonden moet worden - soms laten tijd en omstandigheden dit niet toe en zal de 'best mogelijke' beslissing genomen moeten worden, en zo'n arts zal dan naar eigen kunnen zo goed mogelijk moeten handelen om de boel tot een zo goed mogelijke afloop te laten komen.
Verder ga ik er gewoon maar van uit dat artsen gewoon mensen zijn en dus een razend schuldgevoel zouden oplopen als zij iets heul stoms doen omdat ze niet opletten![]()
Misschien heb ik ook wel teveel ziekenhuis-series gekeken
Waarom denken dat ze minder moeite voor je zouden doen als je donor bent?quote:Op zondag 11 januari 2009 12:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, dat is goed om te weten, daar twijfelde ik dus aan: Weten de doktoren wel of niet dat je donor bent als ze met je bezig zijn. Maar dat weten ze dus helemaal niet op dat moment.
HIER zouden ze dus eens op moeten hameren, als men mensen wil overhalen om donor te worden.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
neej dat staat niet eens in je medisch dossier.
pas na de beslissing om de behandeling te staken, vragen wij aan de familie om ze weten of iemand donor was/ is, en als zij dit niet weten kan het opgevraagd worden, of laten wij de beslissing aan de familie.
maar dit is dus allemaal NA de beslissing om te staken met behandelen....
Daarmee haal ik een vriendin van me aan, die als neuroloog dagelijks met neurochirurgen om gaat. Van haar heb ik verhalen gehoord waardoor m'n nekharen overeind gaan staan en van haar komt de uitspraak dat neurochirurgen denken dat ze God zijn.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
en de opmerking; dat artsen denken dat ze GOD zijn, schiet mij echt in het verkeerde keelgat...(dan heb je dus echt niet door, wat de functie van arts inhoudt)
Yee-haw.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou dit komt in elk geval wel aardig bij de realiteit in de buurt
Hm. Dit vind ik een lastig gestelde vraagquote:Op zondag 11 januari 2009 12:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Waarom denken dat ze minder moeite voor je zouden doen als je donor bent?
Je moet juist een soort van in leven worden gehouden om geschikt te zijn dus ik denk juist dat ze meer tijd er in zouden steken om je hart op gang te krijgen etc.
ja ik denk dat veel mensen ook niet weten hoe het in de praktijk allemaal gaat. Best jammer eigenlijk....quote:Op zondag 11 januari 2009 12:54 schreef Greys het volgende:
[..]
HIER zouden ze dus eens op moeten hameren, als men mensen wil overhalen om donor te worden.
Want dat vroeg ik (en velen met mij, dat weet ik zeker) me echt af, of dat in je medisch dossier staat.
Maar zoals jij het hier precies uitlegt, zo zouden ze dat eens in de voorlichting moeten gebruiken, want m.i. is daar nog véél te veel onduidelijkheid over! En zolang dat niet duidelijk is vind ik het niet zo gek dat mensen toch een tikkie huiverig zijn om dat formulier te ondertekenen.
wereldreis, helaas..quote:Op zondag 11 januari 2009 13:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
Leuk! Ergens relatief binnenkort al of bedoel je tijdens jullie wereldreis?
wat hier wel mis is gegaan in elk geval: de keus bij de echtgenoot neerleggen! de keuze om te stoppen met een behandeling en of inschatting maken van medisch zinvol/ zinloos handelen is altijd aan de arts en die hoort NOOIT de beslissing aan familie te geven.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Daarmee haal ik een vriendin van me aan, die als neuroloog dagelijks met neurochirurgen om gaat. Van haar heb ik verhalen gehoord waardoor m'n nekharen overeind gaan staan en van haar komt de uitspraak dat neurochirurgen denken dat ze God zijn.
Mijn collega is z'n geheugen van voor het ongeluk compleet kwijt. Hij heeft tijdens zijn herstel een tweetal zelfmoordpogingen gedaan, waar hij nu ook niets meer van weet. Hij heeft in het eerste jaar na zijn herstel een hersenbloeding gehad, waardoor hij weer een deel van zijn geheugen kwijtraakte.
Feit is wel dat de grafiek van zijn hersenactiviteit een horizontale lijn was. En dat de neurochirurg met een aantal collega's zijn (toch al getraumatiseerde) vriendin ijskoud de keus voorlegde om over 24 uur de stekker eruit te trekken. Dat vind ik not done, 5 witte jassen tegenover een vrouw.
Korte tijd later veranderde opeens de hersenactiviteit en is mijn collega vrijwel volledig hersteld.
bedanktquote:Op zondag 11 januari 2009 13:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
BJ, wat is het toch handig dat bij dit soort kost er vaak wel iemand is die er mee te maken heeft door werk ofzo. En wat leg je het allemaal goed uit en je ziet dat je zo toch wel vooroordelen weg kan nemen.
Ja, ben eens drie weken rondgereden. San Franscisco als start- en eindpunt, en dan een ronde door de omgeving, langs allerlei prachtige landschappen, nationale (en kleinere) parken.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wie van jullie is er wel eens in de VS geweest?
M'n vriend en ik zijn langzaam begonnen onze zomervakantie te gaan plannen. We gaan dan met een auto touren door de VS en aangezien we allebei natuurverslaafden zijn hebben we besloten ons (dit keer) enkel te richten op natuurparken en andere prachtige natuur. Dus geen New York, Las Vegas of andere steden. Iemand nog tips? Er zijn zoveel opties
.
Fotoooooooooo straks en ik ben benieuwd hoe het smaaktquote:Op zondag 11 januari 2009 13:05 schreef Aventura het volgende:
Er staat een (hopelijk) heerlijke cheesecake in mijn oven! Wel een foutje gemaakt, ik heb achteraf denk ik veel eveel vanille-essence gebruikt. Op het flesje stond 10-20 ml voor 1 liter gebak. Maar ik heb er zeker 40 ml ingetieft! Oh well...Wegaan het zien!
Ik ga voor je duimen!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:05 schreef Aventura het volgende:
Er staat een (hopelijk) heerlijke cheesecake in mijn oven! Wel een foutje gemaakt, ik heb achteraf denk ik veel eveel vanille-essence gebruikt. Op het flesje stond 10-20 ml voor 1 liter gebak. Maar ik heb er zeker 40 ml ingetieft! Oh well...Wegaan het zien!
Zo diep ging m'n collega er niet op in, grote kans dat 'ie dat vergeten isquote:Op zondag 11 januari 2009 13:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wat hier wel mis is gegaan in elk geval: de keus bij de echtgenoot neerleggen! de keuze om te stoppen met een behandeling en of inschatting maken van medisch zinvol/ zinloos handelen is altijd aan de arts en die hoort NOOIT de beslissing aan familie te geven.
en wat hier ook niet klopt: hersenactiviteit meet je op meerdere manieren, als er alleen een EEG gemaakt is, dan heb je niet volledig hersendood vast kunnen stellen,
hiervoor moet je meerdere (wettelijk vastgestelde) onderzoeken doen; met name SSEP en een koudwatertest.
Misschien dat die tests nadien gedaan zijn en daaruit WEL hersenactiviteit bleek?
Yosemite!!quote:Op zondag 11 januari 2009 12:56 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wie van jullie is er wel eens in de VS geweest?
M'n vriend en ik zijn langzaam begonnen onze zomervakantie te gaan plannen. We gaan dan met een auto touren door de VS en aangezien we allebei natuurverslaafden zijn hebben we besloten ons (dit keer) enkel te richten op natuurparken en andere prachtige natuur. Dus geen New York, Las Vegas of andere steden. Iemand nog tips? Er zijn zoveel opties
.
Dat is ook zo'n situatie waarvan je geen idee hebt wat het inhoudt tot je ermee geconfronteerd wordt. Ik hoop het nooit zelf mee te maken. Mijn ouders hebben vastgelegd (en ons kinderen ingelicht) wat ze in zo'n situatie zouden willen. Dat maakt het - voor zover mogelijk - makkelijker.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Loveli, laatst met mn vader was het idd zo dat de artsen besloten de beademing eraf te halen, en eigenlijk vrij letterlijk af te wachten tot hij overleed. Ook omdat er geen hersenfunctie meer uit de meting kwam. Dat hebben ze niet aan mij of mn zus gevraagd, dat hebben ze zelf besloten. Is denk ik maar goed geweest; ik had niet geweten wat ik moest doen. De keus tussen iemand als kasplantje laten leven in de hoop op een wonder of laten overlijden als er iig rationéel gezien geen kans meer is, ja, die is voor familie lastig te maken denk ik.
Gaat ie daar elke week naar toe dan?quote:Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef Greys het volgende:
Wiehoeeeeeeeeeeeeeee!
Ik hoor net dat er een Lush winkel in Schotland, Aberdeen zit! Dan kan Heer G fijn elke week Lush voor me meenemen! Oh joy!
Wederom, je hebt gelijkquote:Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n situatie waarvan je geen idee hebt wat het inhoudt tot je ermee geconfronteerd wordt. Ik hoop het nooit zelf mee te maken. Mijn ouders hebben vastgelegd (en ons kinderen ingelicht) wat ze in zo'n situatie zouden willen. Dat maakt het - voor zover mogelijk - makkelijker.
Ja! Aankomende week zit hij er maandag t/m woensdag, maar meestal alleen de maandag en dinsdag.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Gaat ie daar elke week naar toe dan?
Ik wist niet dat heer G. zoveel weg was joh!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Aankomende week zit hij er maandag t/m woensdag, maar meestal alleen de maandag en dinsdag.
En buiten werktijd en tussen de middag heeft ie daar niets te doen dus dan wandelt hij door Union Street en laat daar nou een Lush winkel zitten!
nou ze trekken niet de stekker eruit hoor.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar hoe werkt het dan, trekken de artsen zonder overleg met de familie de stekker eruit, om het plat te zeggen? Zoals ik het heb begrepen was het in zijn geval een overtuigende delegatie witte jassen tegenover een overspannen vrouw.
Hij wilde graag een baan waarvoor hij af en toe moet reizen en momenteel is dat Schotland. Na dit project wordt het waarschijnlijk Dubai! Maar dan is het niet elke week natuurlijkquote:Op zondag 11 januari 2009 13:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik wist niet dat heer G. zoveel weg was joh!
Dit is dus een positieve ontwikkeling dan. Hoef je 'm niet voor niks te missen
ik heb zelf gelukkig nog nooit een dierbare verloren op deze manier.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n situatie waarvan je geen idee hebt wat het inhoudt tot je ermee geconfronteerd wordt. Ik hoop het nooit zelf mee te maken. Mijn ouders hebben vastgelegd (en ons kinderen ingelicht) wat ze in zo'n situatie zouden willen. Dat maakt het - voor zover mogelijk - makkelijker.
quote:Op zondag 11 januari 2009 13:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik heb zelf gelukkig nog nooit een dierbare verloren op deze manier.
Maar word er op mijn werk toch wel erg regelmatig mee geconfronteerd.
Afgelopen week nog gestaakt met behandelen bij een jonge man...
best heftig hoor...
Wat het zachtste valtquote:Op zondag 11 januari 2009 13:46 schreef loveli het volgende:
Nu ga ik weer over tot de orde van de dag met bijbehorende dilemma's. Vandaag sta ik voor het eerst op (oude, botte, ongeslepen) noren en ik heb vijf minuten om te bedenken of ik m'n skibroek aantrek of m'n motorbroek
Van de zomer werkte hij ook nog niet voor dat bedrijf!quote:Op zondag 11 januari 2009 13:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wilde niet zo brutaal zijn het te vragen Greys omdat ik niet wist of je het op internet wilde zetten.
Maar dank je wel! Ik was benieuwd omdat heer G. toen met die bbq niet werkte.
Het zou mij ook een hele leuke baan lijken maar je partner moet er wel in mee gaan. Maar jij hebt baas bink om je te beschermen die twee dagen per week natuurlijk
Go shake some booty to the rhythms of AWESOME!quote:
ga maar iets leuks uitzoeken voor vatti&mutti volgend jaarquote:
Actief is al het laatste wat ik ben en kan zijn!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Go shake some booty to the rhythms of AWESOME!![]()
*is zelf druk tikkende aan essay*
*okay, sort of in ieder geval, actiever kan wel*
Ja hee, we gaan wel iets leuks doen hoorquote:Op zondag 11 januari 2009 14:06 schreef Totziens het volgende:
[..]
ga maar iets leuks uitzoeken voor vatti&mutti volgend jaar![]()
Graag niet te duur want ik voelllllll aan mn klomp dat ik enorm blut ga zijn in augustus hehe.
"Nee hoor, het lukt welquote:Op zondag 11 januari 2009 14:08 schreef Totziens het volgende:
Tuurlijk wel maar t helpt als ik weet hoeveel geld ik niet mag uitgeven en als het wat duidelijker is waarvoor
Kleine is gewaarschuwd en heb haar aangeboden dat ze het op mn spaarrekening mocht gooien
Fijn dat je goed bent aangekomen!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:11 schreef conleche het volgende:
Ben weer in A'dam. Behoorlijk wat blikschade ongelukjes gezien in het zuiden!
O: eitje, 2 crackers met rosbief.
L: half bakkie cup a soup. (fiesse smaak! moet zo maar iets uit de vriezer trekken want niets in huis.)
Eerst in bad om warm te worden.....
I'm with you!quote:
Zeg had ik jou al virtueel ingestopt met thee en koekjes? Nee he! Evil ik!quote:
Ze gaat het op mijn spaarrekening overmaken want als ze t op haar eigen spaarr. zet komt het niet goed zegt zequote:Op zondag 11 januari 2009 14:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
"Nee hoor, het lukt wel"
Nouja, komt wel goed. Ik heb wel wat ideetjes die gedeeld door vier helemaal niet zo extreem duur hoeven te zijn
JA! Spinazie. Heb ik mee ontbeten.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
MWAHHH!
*geeft kopje thee*![]()
*en spinazie*![]()
*en*
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef zwahiel het volgende:
iedereen, kom maar naar de warme dieetvriendelijke koek en zopie tent van zwahiel!
Warme chocomel die wél goed voor je is, koffie, en verschillende smaakjes thee
* zwahiel kijkt in de kast, telt, ah 31 verschillende soorten thee
(thee passie!)
De chocomel wordt bereid met magere melk waarin een reep met 70% cacao ingestopt wordt, door de hete opgestoomde melk smelt deze reep als sneeuw voor de zon. Eroverheen gaat nog een beetje kokos voor de extra tropische smaak.
Zo goed en niet zo überslecht, geen echte calorieën knaller dames!
En extra gratis vitamine bruistabeletten en electrische dekentjes die je nog warmer houden onder de straalkachels!
Schitterend !quote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef zwahiel het volgende:
iedereen, kom maar naar de warme dieetvriendelijke koek en zopie tent van zwahiel!
(thee passie!)
De chocomel wordt bereid met magere melk waarin een reep met 70% cacao ingestopt wordt, door de hete opgestoomde melk smelt deze reep als sneeuw voor de zon. Eroverheen gaat nog een beetje kokos voor de extra tropische smaak.
En extra gratis vitamine bruistabeletten en electrische dekentjes die je nog warmer houden onder de straalkachels!
Bezorg je ook? Antwerpen ligt nou niet echt om de hoekquote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef zwahiel het volgende:
(thee passie!)
Eerst beter worden, dan werken.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:19 schreef Goodbye het volgende:
Senk joe![]()
Ik heb nog de hoop morgen gewoon te gaan werken, maar als het zoals afgelopen week elke nacht erger wordt ben ik bang dat dat niet gaat lukken
Geen probleem als je het niet in huis hebtquote:Op zondag 11 januari 2009 14:27 schreef Totziens het volgende:
zwahieldoe eens niet nu heb ik zin in chocolademelk
vitB12 zei je?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Eerst beter worden, dan werken.
Ik heb grof geschut uit de kast gehaald, want ik MOET sporten morgen.
BJ: Ik kan zelf natuurlijk niet fatsoenlijk bij mijn bil. Volgens mij kan je het ook in je quadriceps spuiten toch?
( als het maar intramusculair is lijkt me? )
Oooooh gelijk nen kuuroordquote:Op zondag 11 januari 2009 14:22 schreef zwahiel het volgende:
(thee passie!)
Ja maarquote:Op zondag 11 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Eerst beter worden, dan werken.
Ik heb grof geschut uit de kast gehaald, want ik MOET sporten morgen.
BJ: Ik kan zelf natuurlijk niet fatsoenlijk bij mijn bil. Volgens mij kan je het ook in je quadriceps spuiten toch?
( als het maar intramusculair is lijkt me? )
quote:
het lijkt mij idd geen probleem om die in het bovenbeen te jensenquote:
Ik heb het welquote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Geen probleem als je het niet in huis hebt
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Geen probleem als je het niet in huis hebt
Een bed!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Paaskonijn het volgende:
Wat kan ik het beste eten als ik me na het uitgaan slaap voel?
Ik kan redelijk secuur prikken.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het lijkt mij idd geen probleem om die in het bovenbeen te jensen
(wel ff plunjer terugtrekken om te controleren of je niet in een bloedvat terecht bent gekomen)
maaruh ik ben geen dokter,
maar mi spier is spier
Ik bedoelde dus slap.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Een bed!![]()
*flauw*
Maareh naar bed gaan helpt mij vaak welMaar ik ben dan ook niet zo'n uitgaansdier
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef zwahiel het volgende:
Glühwein dan weer niet, wel verschillende soorten alcoholische versnaperingen. Had gisteren nog een specialiteit gemaakt (caloriewaarschuwing!) een Marsipanie, dat is koffie met opgestoomde melk met daarin marsepein, een klein beetje slagroom met wat geraspte chocolade (natuurlijk 70%) erop. Da's nu niet echt gezond maar wel zo af en toe lekker.
Heb ook nog een verlichtte kerstboom staan voor de leuk en de gezelligheid, verder baad ik in de boeken en heb ik een gezonde douche die je na 5 minuten een schrik van je warme leventje geeft door een straal keihard koud water, goed voor de bloedsomloop zullen we maar zeggen.
In de gedempte open haard staat een vuurblikje voor het vuurtje en mijn electrische radiatoren zorgen voor de warmte
Kuuroord Carnotstraat staat tot uw dienst
Voor iedereen die zin heeft in chocomel; denk eraan je wordt er wel dufjes van dus als je net als ik bezig bent met leren...
quote:
Oh oh, dan wordt het al een stuk lastiger. Ik zit aan de theequote:
Hoopt dat je je snel beter voeltquote:Op zondag 11 januari 2009 14:35 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik kan redelijk secuur prikken.
Thnx.
Hopelijk krijg ik een waanzinnige vreetkick en gaat mijn lijf die smerige ziekmaak beestjes in elkaar slaan.
Nee idd, vriendin van me moet altijd naar de dokterquote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Heb jij dat standaard in huis dan SHE, vitamine injecties?
Ik wist niet eens dat je dat kon kopen
Ja, B12 wel.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef Greys het volgende:
Heb jij dat standaard in huis dan SHE, vitamine injecties?
Ik wist niet eens dat je dat kon kopen
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:34 schreef zwahiel het volgende:
Heb ook nog een verlichtte kerstboom staan voor de leuk en de gezelligheid, verder baad ik in de boeken en heb ik een gezonde douche die je na 5 minuten een schrik van je warme leventje geeft door een straal keihard koud water, goed voor de bloedsomloop zullen we maar zeggen.
daar geloof ik dus echt geen hol van héquote:Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, B12 wel.
die gebruikte ik vroeger als 'supplementl' voor mijn sport.
Zelfs Epo heb ik in huis
Maar nee, die kan je niet kopen![]()
Het is wel een fantastisch middel tegen een griep of fikse verkoudheid. Alles gaat gloeien, broeien en je krijgt weer leven in je lijf.
Ik kan namelijk elk moment begraven worden
Ik zat nog te denken om iets eerder naar Utrecht te komen om je even in te stoppen, maar ik geloof niet dat ik het durf met al die bacillen van jou en Ol!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, B12 wel.
die gebruikte ik vroeger als 'supplementl' voor mijn sport.
Zelfs Epo heb ik in huis
Maar nee, die kan je niet kopen![]()
Het is wel een fantastisch middel tegen een griep of fikse verkoudheid. Alles gaat gloeien, broeien en je krijgt weer leven in je lijf.
Ik kan namelijk elk moment begraven worden
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
The harm is done...
Ik zit aan de choco met slagroom
* zwahiel neemt nog een vitamine en energie bruistabletje. Zojuist ff wat muizenvallen gezet, klapten die krengen op mijn vingers dicht. Zei ik al dat 't hier net een kinderboerderij is, drinken en muisjesquote:Op zondag 11 januari 2009 14:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
![]()
en nu heb ik eccccccht zin in chocolademelk
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:39 schreef Greys het volgende:
The harm is done...
Ik zit aan de choco met slagroom
Dat ik het gebruikte als supplement of dat ik het in huis heb?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
daar geloof ik dus echt geen hol van hé
juist die middelste ja, daarom heb ik me ook alweer 2 weken geleden hier voor 't laatst gedoucht. Dit dwingt mij echter wel om op zijn minst om de andere dag naar de sportschool te gaan naar die heerlijke rainshower douche die we daar hebbenquote:
Kun je je even melden op de berichtenuitwisseldienst van microsoft?quote:
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:42 schreef Greys het volgende:
[..]
* Greys wijst naar Zwahiel.
Allemaal zijn schuld!
Ollie is er wel erg aan toequote:Op zondag 11 januari 2009 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zat nog te denken om iets eerder naar Utrecht te komen om je even in te stoppen, maar ik geloof niet dat ik het durf met al die bacillen van jou en Ol!
Thxquote:Op zondag 11 januari 2009 14:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Owja, welkom SiTuSavais!Iedereen lult hier drie kwartier in de rondte over 20 dingen tegelijk, ik ook, dus zou het bijna vergeten te zeggen
![]()
Chocola
join the club. Misschien is een van de redenen dat ik niet naar vrouwen direct kijk. Als ik uitga ben ik meestal bezig met lol te maken en te dansen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zwahiel, ik snap er niets van. Hoe kun jij nou nog vrijgezel zijn?
Ook beterschap voor Ollie dan! Maarten was gisteren ook ziek, hij kwakkelt nu nog een beetje, maar zo stom want je kan eigenlijk niks dan wachten en thee voor hem maken ofzoquote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Ollie is er wel erg aan toe![]()
Maar volgens mij was hij de aanstichter ook, want hij was al dagen niet goed.
Als ik me vanavond iets beter voel, ga ik verpleegstertje spelen voor 'm. Hij is bang voor naalden, dus snelle fix zit er niet in.
Ik sleep mezelf dus zo maar even naar de drogist voor wat occcisjhdfgdhfgsdh-ium en wat koortspillen en maak wel een sauna douche voor 'm met eucalyptus,
Meer weet ik ook niet te verzinnen
Oscillococcinum bedoel je? Enne sta je soms ook op 't lijstje van Dr Mabuse?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Ollie is er wel erg aan toe![]()
Maar volgens mij was hij de aanstichter ook, want hij was al dagen niet goed.
Als ik me vanavond iets beter voel, ga ik verpleegstertje spelen voor 'm. Hij is bang voor naalden, dus snelle fix zit er niet in.
Ik sleep mezelf dus zo maar even naar de drogist voor wat occcisjhdfgdhfgsdh-ium en wat koortspillen en maak wel een sauna douche voor 'm met eucalyptus,
Ik heb voedingswetenschappen gedaan.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:47 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
ThxEn dat had ik al gezien tijdens m'n lurkperiode
@ SHE, ik vind al die voedingsweetjes van je altijd heel interessant. Zou ik mogen weten waar je die vandaan haalt?(boeken, artikels? of gewoon studie?) Ik wil me er zelf namelijk graag in verdiepen zonder er meteen een studie in te doen. Ik heb toegang tot een aantal wetenschappelijke tijdschriften (Nature, Science en verder nog wat (technische) biomedische dingen).
Als je iets leuks hebt gevonden mag je dat op zich hier wel neerzetten *ooknogopzoekisnaarzoiets*quote:Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef P.F het volgende:
Heee![]()
Ik ben een hotel aan het uitzoeken ergens in België in de buurt van een stad of in een stad maar wel chique en dan met welness dingen als massage en manicure.. Maarr dat is nog best een klus
Momentje, ik zag laatst zoiets. Even zoeken.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:50 schreef P.F het volgende:
Heee![]()
Ik ben een hotel aan het uitzoeken ergens in België in de buurt van een stad of in een stad maar wel chique en dan met welness dingen als massage en manicure.. Maarr dat is nog best een klus
Ik heb flesjes in de kleedkamers voorbij zien komen waar 'fur tiere ' op stond, dus epo is wat dat betreft een lachertje.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oscillococcinum bedoel je? Enne sta je soms ook op 't lijstje van Dr Mabuse?![]()
body builders aan de EPO't moet niet veel gekker worden
EPO is wél dubieus net als groeihormonen enzo. Daar moet je als amateur niet mee gaan kloten, en al helemaal niet zelf, en al helemaal niet als je niet eens precies weet wat intramusculair betekendquote:Op zondag 11 januari 2009 14:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat ik het gebruikte als supplement of dat ik het in huis heb?
Is niet zo lastig hoor, zeker niet als je uit het BB circuit komt. Epo is an sich ook niet dubieus ofzo en B12 al helemaal niet.
Ik ben gevoelig voor placebo's, dus miss moet ik het ook even proberen!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:55 schreef Greys het volgende:
Ossilocochsium of zoiets heet dan
Mijn collega gaf mij ooit een buisje met van die korrels en geloof het of niet, na 1 dag was ik er vanaf!
Het is niets meer dan een eiwit. Alleen amateurs doen er paniekerig over. Het is een beetje het mandarijnen verhaal van gisteren. Je ziet dat mensen schrikken van zoutzuur en loog, terwijl het nergens over gaat en alles behalve gevaarlijk is.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
EPO is wél dubieus net als groeihormonen enzo. Daar moet je als amateur niet mee gaan kloten, en al helemaal niet zelf, en al helemaal niet als je niet eens precies weet wat intramusculair betekend
tsss in het wielermetier ligt dat een beetje meer onder de oppervlakte, iig in de categorie waar ik in rijd. Volgens mij komt goed gebruik van dopingmiddelen enorm krap met doseringen enzo en die zijn p0ersoonsgebonden, en valt er van het placebo-effect nog het meeste resultaat te boekenquote:Op zondag 11 januari 2009 14:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb flesjes in de kleedkamers voorbij zien komen waar 'fur tiere ' op stond, dus epo is wat dat betreft een lachertje.
Het is ook echt geen gevaarlijke stof, het is alleen een dikke cheat.
Insuline wordt ook al jaren gebruikt door BB-ers. Niets raars aan.
En ja, osckdsflksjdkjhdf. Volgens Ollie werkt het. Ik geloof er geen snars van, maar baat het niet...
quote:Op zondag 11 januari 2009 14:57 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik ben gevoelig voor placebo's, dus miss moet ik het ook even proberen!
Bedanktquote:Op zondag 11 januari 2009 14:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb voedingswetenschappen gedaan.
Verder hang ik veel rond op pubmed en food-info.net en probeer ik via Wageningen nog weleens wat seminars te volgen. Daarnaast lik ik me in bij jongere studenten zodat ze me hun lesmateriaal afstaan![]()
Met internet en een bieb is een studie ook bijna overbodig; zeker voedingswetenschappen ontwikkelen zich in zo'n krankzinnig tempo dat je studie al verouderd is als je er aan begint. ( gechargeerd natuurlijk )
Vanwaar je interesse, zit je in de biomedische hoek? Of is het pure interesse?
Ik heb 1 wielerfanaat in de vriendenkring zitten en we discussieren elke zomer weer over de doping factor bij het wielrennen.quote:Op zondag 11 januari 2009 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
tsss in het wielermetier ligt dat een beetje meer onder de oppervlakte, iig in de categorie waar ik in rijd. Volgens mij komt goed gebruik van dopingmiddelen enorm krap met doseringen enzo en die zijn p0ersoonsgebonden, en valt er van het placebo-effect nog het meeste resultaat te boeken
Efedrine is gewoon speed natuurlijk en niemand in his right mind zou tegenwoordig speed gebruiken om af te vallen. ( ondanks dat het werkt en hoe! )quote:Op zondag 11 januari 2009 15:02 schreef zwahiel het volgende:
Ik heb ooit eens stackers gebruikt, nooit meer! Dood eng! Werd er super agressief van en helemaal psyched zeg maar. Maar 't hielp wel met afvallen, maar tegen welke prijs. Dan doe ik nog liever mijn dieet wat al slecht is op zichzelf maar toch.
Kreeg ook echt hartkloppingen enzo, toen ben ik maar snel mee gestopt.
Zeau, mijn papierwinkel uitgeprint en nu ga ik naar de sportschool, op de crosstrainer, papieren voor mijn neus en lezen die shizzel! Effectief twee vliegen in een klap
@ SiTuSavais ik was een kok op een crashdieet... Need I say more
Laat het me weten als je via Maastricht aan leuke artikelen/onderzoeken kunt komen. Je maakt me met weinig dingen gelukkiger!quote:Op zondag 11 januari 2009 15:01 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
BedanktIk bedenk me net dat ik een neveninschrijving in Maastricht heb, dus misschien is het mogelijk om via die weg handouts etc binnen te halen
Dat is denk ik handiger dan willekeurig wat artikels doorlezen.
Ik studeer biomedische technologie, maar dat is meer technisch dan biologischWat ik verder geweldig vind, maar die paar vakjes die we gehad hebben die iets met het metabolisme te maken hadden, hebben m'n interesse gewekt. Verder houd ik van koken/eten (
hmm, daarom ben ik waarschijnlijk hier ) en ik vind het leuk om daar dan meer over te weten
Afgezien van de wijn is het best gezond allemaal toch? Lijkt me dat er ook geen rare meuk in je soep zat, dus ik zou zeggen neem die pastaquote:Op zondag 11 januari 2009 15:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn groentesoep was heerlijk! Zonder pakje ofzo en allemaal groente uit de vriezer.
Nu staat de bolognesesaus te pruttelen.
Ik heb het gevoel dat ik alweer veel te veel heb gegeten.
Tot nu toe:
3 x volkorenboterham met rosbief
2 grote kommen (!) groentesoep
2 glazen wijn (er moest wat in de saus, de rest ga ik niet door de gootsteen gooien
appel en peer.
Geen pasta voor mij vanavond
Misschien moet ik opzoek naar een redelijk hotel en dat er in de buurt een soort spa is? Is wel heel tof en gezellig namelijk!quote:Op zondag 11 januari 2009 14:52 schreef Totziens het volgende:
[..]
Als je iets leuks hebt gevonden mag je dat op zich hier wel neerzetten *ooknogopzoekisnaarzoiets*
Efedrine werkt een beetje als speed maar het is niet hetzelfdequote:Op zondag 11 januari 2009 15:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Efedrine is gewoon speed natuurlijk en niemand in his right mind zou tegenwoordig speed gebruiken om af te vallen. ( ondanks dat het werkt en hoe! )
Goede zaak dat het uit de handel is genomen. Slechte zaak dat het nog steeds onder de toonbank verkocht wordt; zeker door zogenaamde 'sportliefhebbers'
Je hebt gelijk alleen met dat vetgedrukte, daar heb ik nogal moeite mee, dan is het makkelijker om het gewoon niet te doenquote:Op zondag 11 januari 2009 15:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Afgezien van de wijn is het best gezond allemaal toch? Lijkt me dat er ook geen rare meuk in je soep zat, dus ik zou zeggen neem die pastaGewoon met mate.
ghehe de sauna is hier vlakbij, daarachter het solarium en hotels zat in 't stadquote:Op zondag 11 januari 2009 15:12 schreef P.F het volgende:
O volgens mij kunnen we beter naar zwahiel gaan
Ja dat is ook wel goede mogelijkheid natuurlijkquote:Op zondag 11 januari 2009 15:07 schreef P.F het volgende:
[..]
Misschien moet ik opzoek naar een redelijk hotel en dat er in de buurt een soort spa is? Is wel heel tof en gezellig namelijk!
Jij kent jezelf het beste!quote:Op zondag 11 januari 2009 15:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je hebt gelijk alleen met dat vetgedrukte, daar heb ik nogal moeite mee, dan is het makkelijker om het gewoon niet te doen
quote:Op zondag 11 januari 2009 15:16 schreef P.F het volgende:
Vriendje kwam gisteravond langs en dat was heel tofNiet echt gepraat maar 't was wel weer even leuk
![]()
Dusss nu kan ik er wel weer een weekje tegen aan
Will do. Ik moet wel even zelf nog uitzoeken hoe en wat, maar in principe heb ik vast recht op studiemateriaal met een inschrijving daar.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Laat het me weten als je via Maastricht aan leuke artikelen/onderzoeken kunt komen. Je maakt me met weinig dingen gelukkiger!
Interessante studiekeuze trouwens, howcome?
Nou ik moest opeens huilen en toen wassik zielig en had (wel paar uur later) hij toch nog wel een beetje tijd en kon ie langskomenquote:Op zondag 11 januari 2009 15:18 schreef Totziens het volgende:
Ah jullie konden beide een gaatje vrij maken?
Mijn hersenen en hoornvlies mogen ze niet hebbenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben trouwens ook donor. Alleen m'n hart en hoornvlies heb ik niet beschikbaar gesteld, omdat ik daar zelf rare gevoelens bij heb. Niet rationeel te verklaren, maar ik vind 't al goed genoeg dat ik de rest wel beschikbaar stel.
Aahw, nou lief dat hij dan toch langskomtquote:Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou ik moest opeens huilen en toen wassik zielig en had (wel paar uur later) hij toch nog wel een beetje tijd en kon ie langskomenOf zo.. Ik ben ook gewoon een wussy.
Zowel speed als efedrine komen van dezelfde plant hoorquote:Op zondag 11 januari 2009 15:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Efedrine werkt een beetje als speed maar het is niet hetzelfdekomt van een plant genaamd Ephedra, ziet er een beetje uit als heermoes. Bepaalde hoestsiropen bevatten een geringe hoeveelheid efedrine om je een beetje op te peppen. Het staat wel op de dopinglijst dus als bv een Sven Kramer een lepel Nattermann zou nemen en hij wordt gecontroleerd, zou ie positief zijn.
Jamaar speed is toch een andere benaming voor amfetamine?quote:Op zondag 11 januari 2009 15:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Zowel speed als efedrine komen van dezelfde plant hoor
Ohjee, dit zou ik ook moeten weten.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jamaar speed is toch een andere benaming voor amfetamine?
Nee, een amfetamine is een verzamelnaam voor synthetische drugs ( werkend op je zenuwstelsel )quote:Op zondag 11 januari 2009 15:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jamaar speed is toch een andere benaming voor amfetamine?
Enige wat ik zo snel niet terugzie zijn bergen groenten.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hey SHE (of iemand anders!), zou je misschien hier even naar kunnen kijken?.
Ik wil het vanaf nu zo aan gaan pakken:
O: Boterhammen pindakaas/bakje cruesli/brinta met yoghurt (of 1 van beiden, of allebei)
T: Fruit
L: Iets hartigs. Denk aan soep, crackers, brood, misschien nog een bakje cruesli of kwark
(T: Crackers met iets of fruit)
D: Kan varieren. We eten redelijk vaak pasta en rijst. Is dat slecht?
T: Ik wil proberen niet meer teveel te eten na het diner. Maar mocht ik het willen, wat is dan verstandig? Ik lust geen amandelen. Cruesli en pindakaas zal ik in elk geval laten staan.
Verder wil ik minstens 3 keer per week gaan sporten (fitness, dus kracht en cardio). En als het even kan daaromheen nog gewoon Evy.
Hoe klinkt dit? Ben ik dan verstandig bezig of is er iets in m'n eetpatroon wat niet klopt?
Alvast bedankt![]()
![]()
.
Wij eten altijd veel groenten bij het avondeten (o.a. omdat ik vegetarier ben). En vanaf volgende week hebben we een groente-abbonnement, dus dan kan ik het avondeten daarop afstemmenquote:Op zondag 11 januari 2009 15:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Enige wat ik zo snel niet terugzie zijn bergen groenten.
Thxquote:Op zondag 11 januari 2009 15:37 schreef P.F het volgende:
Ooo we hebben een nieuwe!
Heee SiTuSavais! Welkom
*krijgt visioenen van Greys in kaki-pakje die achter een hysterisch rondrennende SHE (incluus wild haar) aanrent met een verdovingspijltje om haar vervolgens liefdevol toe te dekken*quote:Op zondag 11 januari 2009 15:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik moet eerst naar de drogist voor Ollie![]()
En ik ben een beetje hyper![]()
Daarna ga ik slapen
Steek anders ff een reefertje aanquote:Op zondag 11 januari 2009 15:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik moet eerst naar de drogist voor Ollie![]()
En ik ben een beetje hyper![]()
Daarna ga ik slapen
Where can ya see lions, only in Kenya, come to Kenya we got lions!quote:
hej!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey Kwak... gaat het een beetje? Lukt dat nog om het zo vol te houden?
Dat was wel de bedoeling, maar SHE is ziekquote:Op zondag 11 januari 2009 16:23 schreef P.F het volgende:
Veel plezier, toff! Jullie zijn met 4 vanavond?
Met spinazie is roomsaus wel lekker denk ik! Mn zus had laatst gemaakt met saus gefabriceerd van roomkaas maar dat vond ik niet zo heul lekkerquote:Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nog een zak tortellini liggen met spinazie/ricottavulling. Wat voor saus kan ik daarbij maken?
Lekker met daardoor creme fraiche of kookroom en kaas... niet mager wel lekkerquote:Op zondag 11 januari 2009 16:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nog een zak tortellini liggen met spinazie/ricottavulling. Wat voor saus kan ik daarbij maken?
Alleen maar crème fraîche?quote:Op zondag 11 januari 2009 16:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker met daardoor creme fraiche of kookroom en kaas... niet mager wel lekker
Ik kan me eigenlijk amper herinneren of wijzelf of de artsen de beslissing hebben gemaakt. Als ik eraan terugdenk, dan hebben de artsen elke keer een beslissing voor een bepaalde behandeling gemaakt. Maar ze hebben ons zo goed op de hoogte gehouden dat we ons er als vanzelfsprekend bij betrokken voelden.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Loveli, laatst met mn vader was het idd zo dat de artsen besloten de beademing eraf te halen, en eigenlijk vrij letterlijk af te wachten tot hij overleed. Ook omdat er geen hersenfunctie meer uit de meting kwam. Dat hebben ze niet aan mij of mn zus gevraagd, dat hebben ze zelf besloten. Is denk ik maar goed geweest; ik had niet geweten wat ik moest doen. De keus tussen iemand als kasplantje laten leven in de hoop op een wonder of laten overlijden als er iig rationéel gezien geen kans meer is, ja, die is voor familie lastig te maken denk ik.
Ja hoor.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:27 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Met spinazie is roomsaus wel lekker denk ik! Mn zus had laatst gemaakt met saus gefabriceerd van roomkaas maar dat vond ik niet zo heul lekker![]()
Is alles trouwens weer happy met het vriendje?![]()
Dan hebben ze het heel netjes gedaan, mijns inziens. De beslissing is aan hen, maar je hebt niet het idee van 'ik sta erbij en ik kijk ernaar". Je bent involved, maar de last van uiteindelijke verantwoordelijkheid rust niet op jouw schouders.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk amper herinneren of wijzelf of de artsen de beslissing hebben gemaakt. Als ik eraan terugdenk, dan hebben de artsen elke keer een beslissing voor een bepaalde behandeling gemaakt. Maar ze hebben ons zo goed op de hoogte gehouden dat we ons er als vanzelfsprekend bij betrokken voelden.
yaaaaay. Blij voor u!quote:Op zondag 11 januari 2009 16:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja hoor.. Hij komt zo weer thuis van een weekendje pokeren met de mannen. Heb 'm gemist.
.
Dat homeopathische spul?quote:Op zondag 11 januari 2009 14:46 schreef SHE het volgende:
Nee, morgen doen we de boodschappen weer. De tortellini was ook niet bedoeld voor vanavond.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Heb je spinazie in huis dad?
Ja ik eet het ook met de kaasvariant maar ik dacht dat je voor NU een receptje nodig had.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, morgen doen we de boodschappen weer. De tortellini was ook niet bedoeld voor vanavond.. Maar tortellini gevuld met spinazie eten met spinazie? Dat doe ik met de vleesvariant (spinazie, spekjes, kruidenkaas - de gewone studentenhap).
Als je ze kant en klaar koopt smaakt de vulling niet heel sterk (vind ik) dus zou je dat op zich best kunnen doen..quote:Op zondag 11 januari 2009 16:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, morgen doen we de boodschappen weer. De tortellini was ook niet bedoeld voor vanavond.. Maar tortellini gevuld met spinazie eten met spinazie? Dat doe ik met de vleesvariant (spinazie, spekjes, kruidenkaas - de gewone studentenhap).
Oh, nee hoor.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja ik eet het ook met de kaasvariant maar ik dacht dat je voor NU een receptje nodig had.
flauw, k rekende erop hahaquote:Op zondag 11 januari 2009 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik eet om een uur of zes bij de buren, jij weet ik niet
Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh, nee hoor.Ik zag het gewoon toevallig in de kast liggen tijdens het maken van een boodschappenlijstje voor morgen.
De kaasvariant eet ik trouwens met tomatenmascarpone saus, volgens een recept op ah.nl. Heel lekker en gemakkelijk!
Mjah, dat vind ik een beetje jammer. Zo eet ik het al vaker namelijk. Ik hoopte op wat geniale combinaties met spinazie. Zelf kom ik namelijk ook niet echt verder dan zalm en zo.quote:Op zondag 11 januari 2009 16:39 schreef P.F het volgende:
[..]
Als je ze kant en klaar koopt smaakt de vulling niet heel sterk (vind ik) dus zou je dat op zich best kunnen doen..
Ah kijk! Die zakjes heb ik al zien bij dequote:Op zondag 11 januari 2009 16:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh in dat geval; haal zo'n puutje *echte* mozzarella bij de grote Jumbo of Gigi's (Herenbinnensingel) en maak dan een bloemsausje (likje roomboter of vrij neutrale olie) en het water van de mozzarella.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |