abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:26:57 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720409
Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #18

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel voorlopig verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Wat er na afloop van dat jaar gebeurd met het Depositogarantiestelsel is op dit moment nog niet duidelijk. In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro, dit kan per land verhoogd worden tot 100.000 euro (dat is in Nederland en België dus het geval).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste 20.000 euro is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), het restant tot 40.000 euro is voor 100% gegarandeerd (is dus 18.000 euro) door DNB. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 15 oktober 2008**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 29

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30:03 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720500
Give me a break zeg...was nog bezig.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:30:08 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_64720502
Ik zit bij Argenta, daar ben ik wel tevreden mee. Hier voor zat ik bij postbank (volledig mee gestopt) en Credit Europe.
Met Credit Europe heb ik mindere ervaringen omdat ik zelf niet in mocht loggen toen ik nog geen 18 was.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:33:32 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720589
Ik heb nu trouwens ook een spaarrekening met 7% rentevergoeding. Maar ik speel vals want het is een personeelsconditie
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:34:14 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720617
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:36:29 #6
136730 PiRANiA
pi_64720681
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:34 schreef Aventura het volgende:
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
Nice
En 7% wil ik ook wel . Nog beperkingen?
pi_64720692
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:30 schreef Aventura het volgende:

Give me a break zeg...was nog bezig.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. Dacht dat je het misschien niet gezien had..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38:54 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64720751
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Nice
En 7% wil ik ook wel . Nog beperkingen?
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.

@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
pi_64720821
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.

@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
Ligt eraan.. wat voor rente biedt je

Ben nu zelf verdeeld tussen de Toprekening van de Postbank (restgeld) en de internetrekening van de ATB. Zit er aan te denken om wat geld over te halen naar een deposito (half jaar ofzo). Toch weer een procentje extra
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:45:16 #10
136730 PiRANiA
pi_64720936
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 januari 2009 @ 11:01:45 #11
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64721384
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:45 schreef PiRANiA het volgende:
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
1.56, dat is alleen bij credit europe.

En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:02:59 #12
136730 PiRANiA
pi_64721422
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:01 schreef Nizno het volgende:

[..]

1.56, dat is alleen bij credit europe.

En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 januari 2009 @ 11:08:10 #13
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64721575
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
een bedrag vast tegen 6%
en een bedrag los tegen 5.25%
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64722895
quote:
Lancering eerlijke bankwijzer
Amsterdam - Vanaf 22 januari kunnen consumenten op de website van de Eerlijke Bankwijzer een bank kiezen die bij hen past. Hier is te zien wat het beleid is van de Nederlandse banken op het gebied van milieu, mensenrechten, arbeidsomstandigheden, wapenhandel en -productie.

De Eerlijke Bankwijzer wordt gelanceerd tijdens het symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?” in de Munt in Utrecht. Minister Wouter Bos van Financiën opent de bijeenkomst met een videoboodschap. Het is voor het eerst dat banken zijn onderzocht op alle terreinen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat de resultaten daarvan overzichtelijk op een website zijn samengebracht.

De Eerlijke Bankwijzer geeft snel en duidelijk de scores van de banken op de verschillende terreinen. Wat: lancering Eerlijke Bankwijzer tijdens symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?”

Wie: Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib
Met: videoboodschap minister Wouter Bos (Financiën)
Waar: Koninklijke Nederlandse Munt (Geldmuseum), Leidseweg 90, 3531 BG Utrecht
Wanneer: donderdag 22 januari, 14.00 – 16.45 uur De initiatiefnemers, Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib, willen met de Eerlijke Bankwijzer de druk op de banken vergroten.

Zodat het geld dat rekeninghouders aan hen toevertrouwen op een duurzame en eerlijke manier wordt ingezet. Elk kwartaal wordt de Bankwijzer vernieuwd op basis van onderzoek dat controleert of de banken hun beleid ook echt toepassen in de praktijk.
Kunnen we zien waar die hoge rente vandaan komt
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64725169
Even een tvptje... ben nog bezig mijn rekening bij NIBC af te sluiten. Zodra ik meer weet, cq gebruikerservaringen heb zal ik ze melden.

Met de verwachting dat het rentepercentage weer gaat zakken zit ik zelfs te overwegen om een langere termijndeposito te doen dan 2 jaar.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64725323
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
pi_64728536
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een envelop heb gekregen van MoneYou. Volgensmij was het gewoon rekeningen openen, een bedrag overmaken om de rekening te activeren en gaan met die banaan. Of herinner ik me het verkeerd? Bij CEB en Icesave heb ik wel wat thuisgekregen.
pi_64728946
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
Dit staat op de website, link
quote:
Kan ik ook een MoneYou Spaarrekening openen via een aanmeldformulier op papier?

Nee, omdat we onze kosten zo laag mogelijk houden om een zo hoog mogelijke rente te kunnen bieden, kun je je alleen online aanmelden.
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
pi_64729505
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
quote:
wat ik mij afvraag....hoe zit dat met al die "papierloze" internetrekeningen, wanneer je iets overkomt of wanneer je niet in de gelegenheid bent (bijvoorbeeld door een ernstige ziekte) zelf je dingen te regelen...

misschien een beetje een rare gedachte maar toch...
als je heel vaak wisselt, wie kan het dan in je omgeving nog volgen, waar je hoeveel geld hebt en welke wachtwoorden je hebt en zo...

toen je nog uittreksels van je "huisbank" kreeg was er nog iets tastbaars, maar stel er moet snel iets geregeld worden door je naasten en jij bent erg ziek en kunt het niet zelf doen, wat dan...
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
pi_64729888
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]

hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Bij banken als CEB en AKBANK krijg je ook papieren afschriften thuis. Ze zijn in ieder geval verplicht om een overzicht aan te bieden, die je dan eventueel zelf moet afdrukken.

Het probleem van ziekte heb je ook bij andere banken (omdat je je moet identificeren). Wat dat betreft is een on-line rekening misschien wel makkelijker.
pi_64729957
quote:
[..]

Goede vraag. Bij mij weet mijn omgeving wel waar ik rekeningen heb lopen. CEB stuurt ook gewoon afschriften thuis, dus dat zit mooi tussen mijn andere bankafschriften. MoneYou is wat lastiger, maar als ze even de bankafschriften van mijn betaalrekening doorbladeren, dan vinden ze zo wat het bankrekeningnummer is van die rekening. Mocht er echt iets ernstigs gebeuren, dan kunnen ze bij mij iig vrij eenvoudig uitvinden waar ik geld heb staan en wat de rekeningnummers zijn. Maar misschien is het daarnaast ook wel handig om gewoon een lijstje er bij te doen met alle gegevens (geen wachtwoorden, pincodes e.d. natuurlijk!) zodat ze snel weten waar wat staat.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:05:56 #22
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_64729995
Zit nu nog bij MoneYou en ATBank, beide 5%+ rente. Gaat wel lekker zo. Denk niet dat ik nog ga overstappen. Over een half jaartje nog maar eens kijken als er niks veranderd.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:38:01 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_64731290
quote:
[..]

Ik print m'n afschriften niet uit, maar van elke bank ligt er wel een aanmeldbrief o.i.d. ...
censuur :O
pi_64731494
Iik ben i..g blij dat ik vorig jaar mijn geld weggehaald heb bij Citibank USA. Zit nu ook o.a. bij C.Europe
75 topics = FIN
pi_64733464
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:39 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Dit staat op de website, link
[..]

Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.
pi_64733823
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef RJD het volgende:

[..]

Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.
Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.
pi_64733945
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef Aether het volgende:

[..]

Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.
Raar. ASN is onderdeel van SNS Reaal. Ik had een rekening bij SNS en opende een rekening bij ASN, maar moest toch echt een id-bewijs opsturen.
pi_64736051
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Nizno het volgende:

[..]

een bedrag vast tegen 6%
en een bedrag los tegen 5.25%
Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?

Volgens de CEB website is de hoogte rente die ze aanbieden namelijk 5,75%.
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/
Toegang is geen open deur.
pi_64736133
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:24 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?

Volgens de CEB website is de hoogte rente die ze aanbieden namelijk 5,75%.
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/
Was een actie.
Zie ook: Banken met hoge rente #18
pi_64736346
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 17:27 schreef Aether het volgende:

[..]

Was een actie.
Zie ook: Banken met hoge rente #18
Bummer . Voortaan beter opletten Sarah .
Toegang is geen open deur.
pi_64737424
E-mail van NIBC gekregen.
Per 19 januari gaan de volgende rentes gelden:

• Internetspaarrekening 5,25% » 5,10% (vanaf 7 januari)
  • 3 en 6 maanden 5,50% » 5,10%
  • 9 maanden 5,70% » 5,15%
  • 1 jaar 5,70% » 5,25%
  • 2 en 3 jaar 5,90% » 5,30%
  • 4 jaar 5,90% » 5,35%
  • 5 jaar 6,00% » 5,35%
  • 6 en 7 jaar 6,00% » 5,40%
  • 8 en 9 jaar 6,00% » 5,45%
  • 10 jaar 6,00% » 5,50%
  • When the student is ready, the teacher will appear.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:58:03 #32
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_64739481
    Nog heel even de tijd om vast te zetten tegen de oude rente dus
    "We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
    pi_64739554
    bij credit europe bank op de site staat dat er een variabele rente is voor die top interest rekening.... wat houdt dat in ik zoek iig een rekening waar ik mn spaargeld op kan zetten (niet voor meerdere maanden ofzo) maar tegen een fatsoenlijk rentepercentage aangezien de postbank kut is
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
    pi_64740002
    Zal niet lang duren voordat ook de andere banken (fors) de rente gaan verlagen.
    Ik heb de heflt van mijn spaargeld in ieder geval vastgezet op 3 depsito's voor 10-jaar 6%, 1-jaar 6% en 4-jaar 5,70% (verspreid over meerdere banken).
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:09:39 #35
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_64740040
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:59 schreef swarmahoer het volgende:
    ..aangezien de postbank kut is..

Anyway, variabele rente betekent dat de bank de rente kan wijzigen. Meest gebruikte spaarvorm bij de gemiddelde consument. Als je je geld niet een tijd weg wilt zetten moet je deze spaarvorm nemen.
    pi_64740047
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:59 schreef swarmahoer het volgende:
    bij credit europe bank op de site staat dat er een variabele rente is voor die top interest rekening.... wat houdt dat in ik zoek iig een rekening waar ik mn spaargeld op kan zetten (niet voor meerdere maanden ofzo) maar tegen een fatsoenlijk rentepercentage aangezien de postbank kut is
    Elke normale spaarrekening heeft variabele rente. Maakt niet uit bij welke bank je de rekening neemt. Wil je een vaste rente dan moet je een deposito nemen, maar dat betekend ook dat je je geld vast zet en er voor een afgesproken tijd niet bij kan.
    pi_64740380
    Ik heb in december een beleggersrekening geopend bij de Binckbank.

Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:21:41 #38
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_64740557
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:

Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.
    Je kan morgen weer op 0% staan , daar kan geen bank alleen IceSave tegenop

Zolang je niet verkoopt heb je ook geen winst
    pi_64740653
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 19:09 schreef Cheiron het volgende:

[..]

het rentepercentage daarvan bedoel ik
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
    pi_64741492
    ik zit bij argenta, erg tevreden mee... al mogen ze van mij nu wel weer naar 4,50% of zo
    I'm not the man you think I am!
    pi_64742550
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:

• Internetspaarrekening 5,25% » 5,10% (vanaf 7 januari)
  • Die verlaging valt me mee.
    O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
    Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
    A Guinness a day keeps the doctor away
    pi_64742750
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:01 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Die verlaging valt me mee.
    Valt idd mee, maar NIBC moet het alleen hebben van de hoge rente, als ze te ver dalen dan loopt iedereen over naar CEB. Ik verwacht dat CEB binnenkort ook gaat dalen en dat het in kleine stapjes (max. 0,25% per keer) naar beneden gaat.
    pi_64743911
    Sowieso is er weinig reden voor NIBC als zij dezelfde rente hebben als moneyou.
    pi_64744787
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:
    Ik heb in december een beleggersrekening geopend bij de Binckbank.

nieuwjaarssentiment
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:02:37 #45
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64745563
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:01 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Die verlaging valt me mee.
    Inderdaad, laten we hopen dat het daarbij blijft
    (denk van niet)
    verkapte tvp
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_64745700
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
    Maar ik zie de huidige klanten van NIBC nu ook niet snel overstappen, als de rente nu onder de 5% zou komen dan misschien wel.
    pi_64746595
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
    Enige voordeel is dat NIBC ook deposito's korter dan 1 jaar heeft.
    pi_64750113
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:

enz..
    Die mail heb ik ook gehad. Nog maar even snel wat afsluiten. Ze zijn zelf alleen niet echt snel met mijn pakket.
    pi_64754114
    Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?

Heeft nu wel lang genoeg geduurd.
    pi_64755020
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:
    Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?

Nee die geldt voor een jaar.

Verder begin ik nu steeds meer te balen, want mijn geld uit IJsland is er nog steeds niet en de rente's beginnen nu al te dalen. Ben al te laat voor CEB deposito tegen 6% maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik de 5% nog haal. Ben benieuwd wat de banken gaan doen met hun rentes.

Tevens TVP'tje
    pi_64755747
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:

Waarom heeft het lang genoeg geduurd? Of het ooit terug gaat naar de ¤ 38.000 is nog maar de vraag, de ¤ 100.000 grens blijft iig nog tot oktober, daarna is er vanalles mogelijk.
      woensdag 7 januari 2009 @ 10:34:56 #52
    194330 Cottleston-Pie
    A Fish Can't Whistle
    pi_64761232
    De rente op deposito's begint ook aardig te zakken. Friesland bank is net van 4,75 naar 3,5% gezakt op 2 tot 4 jaar vast... (Rabobank deed de afgelopen tijd ongeveer hetzelfde, maar dan in etappes).
      woensdag 7 januari 2009 @ 14:18:01 #53
    44609 MrFl0ppY
    So Fucking What
    pi_64769167
    quote:
    Sparen bij MoneYou

* MoneYou Spaarrekening

5,10%

* MoneYou Sparen 1 Jaar Vast

5,00%

* MoneYou Sparen 2 Jaar Vast

4,50%
    Jep, volgens mij gaat de rente zakken
    He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
      woensdag 7 januari 2009 @ 14:24:49 #54
    136730 PiRANiA
    pi_64769431
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

YKB:
    pi_64771545
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 00:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee die geldt voor een jaar.

Verder begin ik nu steeds meer te balen, want mijn geld uit IJsland is er nog steeds niet en de rente's beginnen nu al te dalen. Ben al te laat voor CEB deposito tegen 6% maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik de 5% nog haal. Ben benieuwd wat de banken gaan doen met hun rentes.

Tevens TVP'tje
    wees blij dat je het terugkrijgt

Gelijk zeiken als je een maandje misloopt met de hoge rentes
    pi_64781422
    Ik heb vandaag mijn welkomstpakket met overige gegevens gekregen en mijn contract op de post gedaan. Ik heb al even ingelogd, maar ik twijfel...zal ik nu al geld kunnen storten of moet ik wachten tot het contract bij hen is binnengekomen?
    pi_64781742
    Maxisparen bij de SNS is al een tijdje met een kwart procentpunt gedaald naar 4,5 procent. Mijn rekeninginformatie geeft nog steeds 4,75% aan. Geldt de verlaging alleen voor nieuwe klanten?
    pi_64781959
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 19:11 schreef MCH het volgende:
    Maxisparen bij de SNS is al een tijdje met een kwart procentpunt gedaald naar 4,5 procent. Mijn rekeninginformatie geeft nog steeds 4,75% aan. Geldt de verlaging alleen voor nieuwe klanten?
    Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijk
    pi_64782289
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 19:02 schreef uppie83 het volgende:
    Ik heb vandaag mijn welkomstpakket met overige gegevens gekregen en mijn contract op de post gedaan. Ik heb al even ingelogd, maar ik twijfel...zal ik nu al geld kunnen storten of moet ik wachten tot het contract bij hen is binnengekomen?
    Je kunt direct storten. Opnemen en deposito's aanmaken is waarschijnlijk later pas mogelijk (na 1 à 3 weken IIRC).
    pi_64785089
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 19:16 schreef uppie83 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijk
    Nee, maxisparen.

Rekeninggegevens
    Datum informatie: 6-12-2008
    Rentepercentage 4,750% per jaar

Misschien is het nog niet bijgewerkt...
      woensdag 7 januari 2009 @ 21:07:13 #61
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_64786799
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Wat doet de inflatie eigenlijk momenteel?
    pi_64786949
    Europees gezien al onder de 2% - ik dacht recent 1.6% gelezen te hebben.
    Laatste cijfer voor Nederland ken ik niet, maar zal wel in die regio liggen.
      woensdag 7 januari 2009 @ 21:28:25 #63
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_64787770
    CEB schiet niet op
    "Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
      woensdag 7 januari 2009 @ 21:35:10 #64
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_64788041
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:11 schreef DIGGER het volgende:
    Europees gezien al onder de 2% - ik dacht recent 1.6% gelezen te hebben.
    Laatste cijfer voor Nederland ken ik niet, maar zal wel in die regio liggen.
    Oftewel de netto rente stijgt gewoon nog Niks mis mee!
    Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
    pi_64791081
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
    Gelukkig blijft het bedrag dat afgelost moet worden gelijk
    pi_64791151
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies, 3% rente bij 1% inflatie levert je meer op dan 5% rente bij 4% inflatie. Dat de rente daalt is jammer, maar de inflatie is tot nog toe harder gedaald.
    pi_64799231
    tvp
    Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
    pi_64801685
    GarantiBank Internetspaarrekening: 5,00% » 4,50%
    GarantiBank Spaarrekening: 4,80% » 4,30%

Deposito's per 12 januari:
    3 maanden 4,50%
    6 maanden 4,50%
    9 maanden 4,50%
    1 jaar 5,00%
    2 jaar 5,00%
    3 jaar 5,00%
    4 jaar 4,75%
    5 jaar 4,75%

[ Bericht 50% gewijzigd door Aether op 08-01-2009 10:21:01 ]
      donderdag 8 januari 2009 @ 10:51:09 #69
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64802825
    quote:
    Inflatie gedaald tot 1,9 procent

` De inflatie in Nederland daalde in
    december van 2,3% naar 1,9%.Over heel
    het jaar kwam de prijsstijging uit op
    2,5%.De daling komt vooral door de
    goedkopere autobrandstoffen.

Benzine en diesel begonnen vanaf
    september flink te dalen.In december
    waren de autobrandstoffen 17% goedkoper
    dan een jaar geleden.De prijzen van
    voedsel zijn het hele jaar door wel
    gestegen,maar in het laatste deel van
    het jaar veel minder dan aan het begin.

In de eerste helft van 2008 liep de
    inflatie op van 2% tot 3,2%.In december
    was de inflatie van 1,9% wel iets hoger
    dan gemiddeld in de EU.
    Mijn reisverslagen
    pi_64806352
    quote:
    Spaarrentes beginnen te dalen
    Banken zijn het nieuwe jaar begonnen met het verlagen van hun spaarrentes. Ten minste vijf banken hebben hun rentes met 0,15 tot wel 1,25 procentpunt verlaagd, zowel op vrij opneembare rekeningen als voor nieuwe spaardeposito's.

Zo is NIBC Direct niet langer de Nederlandse bank met de hoogste spaarrente: de bank verlaagde zijn rente van 5,25 naar 5,1 procent. De bank zegt de marktrentes te volgen.

Fortis Bank verlaagde gisteren de rentes op deposito's met 0,1 tot 0,3 procentpunt. Bij Friesland Bank ging de rente van 4,75 naar 3,5 procent voor deposito van twee tot vier jaar. Ook de Nederlandse beleggersbank Alex en het Turkse Garantibank verlaagden hun rentes iets.

Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl raadt spaarders die hun geld willen vastzetten in een deposito, dat nu te doen. ,,De kans is groot dat de spaarrentes verder dalen. De marktrentes zijn sinds de zomer met 1,5 tot 2 procent gedaald, terwijl de spaarrentes gelijk bleven. Dat levert zulke lage marges op voor banken, dat kan niet lang voortduren."
    http://www.geldenrecht.nl(...)ginnen_te_dalen.html
    pi_64822782
    AK-Bank begint al met verlagen

De nieuwe tarieven worden met ingang van 9 januari 2009:

- AK Internet Spaarrekening: 4,75 %* (was 5,20 %)
    - AK Internet Plus Spaarrekening: 4,50 %* (was 5,00 %)
    - AK Spaarrekening: 4,50 %* (was 5,00 %)
    - AK Plus Spaarrekening: 4,45 %* (was 4,95 %)
    * Rentewijzigingen voorbehouden. Het rentepercentage is variabel en kan dagelijks variëren afhankelijk van de marktontwikkelingen.

Graag willen wij u hierbij ook informeren over de rentepercentages en de voordelen van een AK Spaardeposito.

- Hoge rente percentages (zie onderstaande overzicht)
    - De keuze uit een rente betaling eenmaal per kwartaal of jaarlijks.
    - De keuze uit looptijden van 3,6,9,12,24,36,48 of 60 maanden.
    - De mogelijkheid om 10 % per depositojaar boetevrij op te nemen (bij looptijd van minimaal 24 maanden)
    - De mogelijkheid om een AK Spaardeposito te openen vanaf EUR 2.000,-.
    pi_64823668
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 10:51 schreef SeLang het volgende:

[..]
    RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediend

Maar goed, deposito's tegen 6 % met 1.9% inflatie is leuk
    Alleen die k*t VHR
      donderdag 8 januari 2009 @ 20:15:05 #73
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64824176
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef DIGGER het volgende:

[..]

RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediend

Maar goed, deposito's tegen 6 % met 1.9% inflatie is leuk
    Alleen die k*t VHR
    Wat is VHR?
    Mijn reisverslagen
    pi_64824237
    je kan je geld toch ook vast zetten tegen een behoorlijke hoge rente?
    ik dacht bij de Rabobank 5% rente, 2 jaar vast, maar weet niet zeker
    pi_64824654
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat is VHR?
    Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuh
    pi_64825069
    Ik geloof dat ik de komende tijd veel te doen krijg met al die renteverlagingen. De lijstjes moeten natuurlijk wel up-to-date blijven
      donderdag 8 januari 2009 @ 20:53:02 #77
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_64825908
    Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
    pi_64826239
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
    Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
    als hadden komt is hebben te laat
      donderdag 8 januari 2009 @ 22:03:11 #79
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64829347
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuh
    Okee

Maar jij woonde toch in Ierland? Ben je dan toch belastingplichtig in NL?

In de UK moet je rente gewoon bij je inkomen optellen, dus betaal je er in de praktijk 40% belasting over. Alleen worden allochtonen in positieve zin gediscrimineerd: zolang ze hun geld buiten de UK houden is het niet belast. Dus voor mij gelukkig geen enkele belasting over rente of vermogen (behalve over UK banktegoeden).
    Mijn reisverslagen
      donderdag 8 januari 2009 @ 22:05:41 #80
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64829471
    quote:
    Als je wilt speculeren met currency dan kun je beter ¤/£ futures kopen, of via een forex broker. Hoef je ook niet met geld tussen accounts heen en weer te boeken, en je kunt leverage gebruiken dus je hoeft maar een fractie van het bedrag daadwerkelijk op tafel te leggen.
    Mijn reisverslagen
    pi_64834855
    Ik ben iig blij dat ik het voor een jaar vast gezet heb tegen 6% rente bij CEB, hopelijk is het er in december weer een stijgende lijn
    pi_64843990
    Zo ik heb mijn centjes naar het NIBC gestort. Daarna nog maar even snel een termijndesposito voor 3 jaar tegen 5,9% afgesloten.
    pi_64844073
    quote:
    [koe,reet]
    pi_64854011
    edit- dubbel bericht

[ Bericht 94% gewijzigd door Irix op 11-01-2009 03:24:05 ]
    pi_64857597
    quote:
    Had ik gisteren mijn geld maar op rood gezet, dan had ik mijn vermogen verdubbeld.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 18:42:26 #86
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64861140
    Ik ben afgelopen woensdag helemaal naar Nederland gereden puur en alleen om een rekening bij de Rabobank te openen
    Mijn reisverslagen
    pi_64863136
    MoneYou deposito 1 jaar: 5,00% » 4,80%.
    pi_64864145
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Aether het volgende:
    MoneYou deposito 1 jaar: 5,00% » 4,80%.
    En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?
    pi_64864703
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?
    MoneYou zal waarschijnlijk binnenkort zakken. Zou alleen verwachten dat eerst de spaarrekening en dan pas de deposito's zouden zakken.
    pi_64865951
    Even een paar vragen hier:

- Zijn alle banken hier in het overzicht genoemd Nederlandse banken? Ik zie bijvoorbeeld de Duitse Mercedes-Benz Bank er niet bijstaan, met 5,4% rente voor 12 maanden vastleggen.
    - Waarom heeft NL maar een dekking van 100.000 euro per klant terwijl bijvoorbeeld een toch wat armer land als Duitsland tot in de miljoenen (weet niet eens precies wat, iets van 2 miljoen?) verzekert?
    - Geldt die 100.000 per rekening of per persoon? Als ik op twee verschillende banken 100.000 euro heb staan en ze gaan beiden failliet, krijg ik dan dus gewoon de beide 100K's terug?
    - Waarom varieren de rentepercentages zo ENORM in deze tijd? Er zijn serieuze banken met slechts 3% voor je geld 12 maanden vastleggen (het Duitse ING-Diba) terwijl er ook nog gewoon tientallen banken zijn die 5,5% bieden.
    - Bij mijn bank (ING-Diba) is het nu zelfs zo dat de rente bij 6 maanden vastleggen 3,25% is en bij 12 maanden maar 3,00%. Dit is natuurlijk erg raar, maar wijst dit erop dat de rente alleen maar verder zal dalen de komende tijd? Edit: ditzelfde zie ik nu ook bij Moneyou, die zelfs meer rente geven voor vrij opneembaar geld, dan voor vast te leggen geld (en meer voor 1 jaar vastleggen dan bij 2 jaar!)
    - Is het daarom raadzaam om zelfs periodes van langer dan 1 jaar te kiezen om je geld vast te leggen, aangezien je dan geen risico hebt dat je benadeeld wordt als de rente-verlagingen doorzetten de komende tijd.
    Wat zou een geschikte periode daarvoor zijn? 2 jaar, of zelfs 3 jaar of nog langer?

Veel vragen, maar ik hoop dat ze hier beantwoord kunnen worden
    pi_64866211
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Greetings het volgende:
    Even een paar vragen hier:

- Zijn alle banken hier in het overzicht genoemd Nederlandse banken? Ik zie bijvoorbeeld de Duitse Mercedes-Benz Bank er niet bijstaan, met 5,4% rente voor 12 maanden vastleggen.
    - Waarom heeft NL maar een dekking van 100.000 euro per klant terwijl bijvoorbeeld een toch wat armer land als Duitsland tot in de miljoenen (weet niet eens precies wat, iets van 2 miljoen?) verzekert?
    - Geldt die 100.000 per rekening of per persoon? Als ik op twee verschillende banken 100.000 euro heb staan en ze gaan beiden failliet, krijg ik dan dus gewoon de beide 100K's terug?
    - Waarom varieren de rentepercentages zo ENORM in deze tijd? Er zijn serieuze banken met slechts 3% voor je geld 12 maanden vastleggen (het Duitse ING-Diba) terwijl er ook nog gewoon tientallen banken zijn die 5,5% bieden.
    - Bij mijn bank (ING-Diba) is het nu zelfs zo dat de rente bij 6 maanden vastleggen 3,25% is en bij 12 maanden maar 3,00%. Dit is natuurlijk erg raar, maar wijst dit erop dat de rente alleen maar verder zal dalen de komende tijd? Edit: ditzelfde zie ik nu ook bij Moneyou, die zelfs meer rente geven voor vrij opneembaar geld, dan voor vast te leggen geld (en meer voor 1 jaar vastleggen dan bij 2 jaar!)
    - Is het daarom raadzaam om zelfs periodes van langer dan 1 jaar te kiezen om je geld vast te leggen, aangezien je dan geen risico hebt dat je benadeeld wordt als de rente-verlagingen doorzetten de komende tijd.
    Wat zou een geschikte periode daarvoor zijn? 2 jaar, of zelfs 3 jaar of nog langer?

Veel vragen, maar ik hoop dat ze hier beantwoord kunnen worden
    - Iedere bank in het lijstje heeft een Nederlands bijkantoor en een vergunning van de DNB Nederlands, we leven in Nederland tenslotte.
    - Volgens mij klopt dat van het Duitse depositostelsel niet, maar anders zal dat gedaan zijn om het vertrouwen in het bankwezen te versterken.
    - Het stelsel geldt per persoon per instelling.
    - De grote banken hebben al genoeg klanten en mensen zoeken blijkbaar niet genoeg naar andere banken met hogere rentes. Pas als het teveel klantenverlies op gaat leveren laten de grote banken de rente stijgen.
    - Als je bank bij een jaar vast zetten lagere rente bied gaan zij er vanuit dat de rente gaat dalen inderdaad.
    - De tijd om vast te zetten is afweging die je zelf moet maken, ik zelf doe dat niet langer dan een jaar, je weet maar nooit of je het ineens nodig hebt. De rente zie ik over een jaar dan wel weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dennis101 op 09-01-2009 21:06:45 ]
    pi_64866467
    En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
    Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?
    Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
    pi_64866532
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
    En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
    Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?
    Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinine hebben?
    Dat laatste dus.
    pi_64870878
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef Dennis101 het volgende:
    - Het stelsel geldt per persoon per instelling.
    NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.
    quote:
    Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
    Het is blijkbaar voor hen voordeliger om een hogere rente te bieden met de zekerheid dat ze in die periode over jouw geld kunnen beschikken. Veel banken doen dit, ook de bekendere zoals Fortis.
    pi_64874101
    quote:
    Je geld vastzetten is niet alleen een zekerheid voor jou dat je over die periode dat rentepercentage krijgt, maar ook een zekerheid voor een bank dat ze die periode over jou geld mogen beschikken. Hoe meer geld er voor langere tijd vast staat, hoe kleiner de kans op een bankrun en hoe meer geld ze kunnen stoppen in langdurige projecten. Aan de andere kant, als de rentes gaan dalen, dan zijn de termijndepositos die nu zijn afgesloten duur voor de banken. Het is dus een kwestie van de positieve en negatieve aspecten afwegen; voor de ene bank zal het aantrekkelijker zijn om meer termijndeposito's aan te trekken, zodat ze meer zekerheid hebben, voor de andere bank zal het kostenplaatje juist zwaarder wegen.

Dat de spaarrentes zullen dalen is wel zo goed als zeker, dat weten de banken zelf natuurlijk ook.
      zaterdag 10 januari 2009 @ 08:37:47 #96
    73742 fripper
    "Call It Anything"
    pi_64878516
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 23:01 schreef Aether het volgende:

[..]

NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.
    Dat is wat kort door de bocht lijkt mij

Om dit soort uitspraken te kunnen doen moet je weten wie de bankvergunning heeft. Dit kan je terugvinden in het wft register , zie het linkje hieronder :
    http://www.dnb.nl/over-dn(...)banken/dnb148053.jsp

Daar vind je dit :
    quote:
    Statutaire naam : Handelsnaam Plaats : Plaats
    ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. : Moneyou, Florius : Amersfoort
    Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .

Als je dus geld hebt bij de ABNAMRO bank en Moneyou krijg je naar mijn idee maximaal 200.000 terug. Toch ?
      zaterdag 10 januari 2009 @ 09:29:28 #97
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_64878832
    Ik verbaas me vooral over de renteverlagingen door banken die tegen 8.5 % geld lenen van Woutertje...
      zaterdag 10 januari 2009 @ 10:25:06 #98
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64879361
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
    Ik verbaas me vooral over de renteverlagingen door banken die tegen 8.5 % geld lenen van Woutertje...
    En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.

Wouter Bos gaat het geld dat ik tegen 4,2% aan hem heb uitgeleend woensdag terugbetalen, en daarna krijgt hij geen cent meer van mij. Het grootste deel gaat nu naar de Rabobank Loyaalrekening.
    Mijn reisverslagen
    pi_64879487
    Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd. En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
    pi_64879726
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:

Maar jij woonde toch in Ierland?
    In mijn dromen af en toe, woon gewoon in Nederland
    pi_64881060
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
    Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd. En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
    Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 08:37 schreef fripper het volgende:
    Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .

Als je dus geld hebt bij de ABNAMRO bank en Moneyou krijg je naar mijn idee maximaal 200.000 terug. Toch ?
    ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?

(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
      zaterdag 10 januari 2009 @ 12:16:29 #102
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64881274
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
    Alex en Binck vallen in elk geval samen onder één regeling (dus je hebt maar 100k voor de twee samen). Dat weet ik in elk geval zeker.

In geval van twijfel over Moneyou en ABN-AMRO doe je toch gewoon even een mailtje naar DNB?
    Mijn reisverslagen
    pi_64881469
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.
    [..]

ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?

Er wordt naar vergunning gekeken. Fortis en ABN AMRO hebben bijvoorbeeld ook elk een eigen vergunning en dezelfde eigenaar (het Nederlandse Fortis/de Nederlandse staat). Als ABN AMRO Bank en ABN AMRO Hypotheken beide een eigen vergunning hebben, dan is het dus idd 2x ¤ 100.000.
    pi_64908265
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.

Wouter Bos gaat het geld dat ik tegen 4,2% aan hem heb uitgeleend woensdag terugbetalen, en daarna krijgt hij geen cent meer van mij. Het grootste deel gaat nu naar de Rabobank Loyaalrekening.
    goed dat ik dit lees, ik heb namelijk nog wat geld staan bij rabo voor 3,6%
    meteen maar even omzetten naar Rabo Loyaal, scheelt gewoon 0,9% per jaar !
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_64911721
    tvp
    pi_64912424
    Ik heb een spaarrekening aangevraagd bij Moneyou, op de site heb ik alle gegevens ingevuld, inclusief legitimatienr enz.

Als ik nu inlog op mijn Moneyou rekening word er aangegeven dat ik alleen nog een bedrag moet overboeken vanaf mijn tegenrekening, hierna is de moneyou rekening geactiveerd.

Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?

Wel lekker snel op deze manier!
    pi_64913355
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 13:47 schreef Brammetje het volgende:
    Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?

Wel lekker snel op deze manier!
    klopt, ze zien dan vanaf welke rekening er geld gestort wordt en leggen dan een link met de identificatie die je voor die rekening al hebt verzorgd.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_64914426
    Ja, "afgeleide indentificatie" heet dat.
      zondag 11 januari 2009 @ 15:11:34 #109
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64915048
    Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
    Mijn reisverslagen
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 11 januari 2009 @ 15:22:07 #110
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_64915406
    quote:
    Op zondag 11 januari 2009 15:11 schreef SeLang het volgende:
    Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
    uiteraard... zij leveren basisdiensten. Bij moneyyou alleen spaarrekening.
    pi_64915772
    Niet alleen de Rabobank. Ik hoorde pas van zo'n akkefietje met Mees Pierson. Mensen die al jaren en jaren daar een rekening hadden moesten opeens op kantoor langskomen om zich te indentificeren. En het dichtsbijzijnde kantoor was 100 km verderop. Graag allebei langskomen (want en/of-rekening) tijdens kantooruren.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2009 15:33:33 ]
    pi_64948410
    Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
    pi_64948501
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:14 schreef uppie83 het volgende:
    Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
    Percentages gelden idd t/m 18 januari.
    pi_64949301
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 14:17 schreef Aether het volgende:

[..]

Percentages gelden idd t/m 18 januari.
    Yep, dus sla je slag nu het nog kan. Scheelt .6 procentpunt.
    pi_64949384
    ATB heeft nog alle rentes laten staan...
    ben benieuwd voor hoe lang... (want het is onderhand 1 van de weinige)
      maandag 12 januari 2009 @ 17:42:45 #116
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_64957449
    Ik zou echt opschieten met een deposito inderdaad...
    pi_64966837
    Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
    quote:
    Diverse meningen: 'Rente moet wel omlaag'

Met ‘de ECB aarzelt, maar alle macro- economische cijfers pleiten voor een verdere verlaging van de rente’ en ‘de slechte Europese economie brengt ze op de knieën,’ verwoorden de analisten van ING Wholesale Banking en Schroder Investment het standpunt dat door veel experts ingenomen wordt.
    Op 15 januari gaat zonder enige twijfel de Europese rente weer omlaag. Bij de vorige verlaging in december liet ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet doorschemeren wellicht eerst de effecten van de reeks renteverlagingen te willen aanzien alvorens weer een verlaging door te voeren.

‘Ze zullen echter toch weer moeten, want er dreigt een ernstige recessie,’ aldus Bank of America. Het ondernemers- en consumentenvertrouwen, de bestedingen en investeringen, de kredietverlening, de werkgelegenheid en de winsten, alles staat onder druk. Het enige lichtpuntje is de inflatie, vermits deze niet doorslaat naar deflatie.

Analisten voorzien dat de rente met een half procentpunt verlaagd wordt, tot 2%. Bij deze verlaging zal het niet blijven. Citigroup denkt dat de Europese rente in de zomer op 1% staat en misschien wel lager. Het vooruitzicht van een almaar dalende rente en de relatieve veiligheid maken obligaties nog steeds ongekend populair.

In het afgelopen jaar werd op Duitse staatsleningen een rendement behaald van 12%, inclusief herbelegde rente, rekende Merrill Lynch. Op Amerikaanse staatsleningen behaalden beleggers een resultaat van ruim 14%. Vermogensbeheerders Blackrock en Schroder steken vooral in 'Bunds' tientallen miljarden euro’s omdat zij de rente zien dalen en de obligatiekoersen stijgen.

Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde. ‘Het is onwaarschijnlijk dat dit eerder dan in het derde kwartaal zal plaatsvinden,’ menen de kenners bij Barclays. Enkele Europese overheden moeten in de loop van dit jaar aanzienlijke bedragen binnenhalen om de begrotingstekorten te (her-)financieren.

In Duitsland gaat het om ¤320 mrd, met inbegrip van de herfinanciering van ¤150 mrd bestaande leningen. Die behoefte aan kapitaal kan renteverhogend gaan werken
    pi_64968867
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 21:32 schreef DIGGER het volgende:
    Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
    [..]

Even twee opmerkingen:
    "Bunds"? "Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
    Bund when pronounced "boond" also means 'rear end' or butt in Urdu/Punjabi. Wat schiet hier tekort, mijn kennis van financiële producten of mijn kennis van Punjabi-eufemismen?
    Verder heeft hij het in het hele artikel over renteverlaging, en dan komt ineens de zin: "Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde.' Naar welke rentestijging verwijst hij nou ineens?

Beetje raar stukje..
      maandag 12 januari 2009 @ 22:08:57 #119
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64968939
    Bunds zijn Duitse 'bonds'
    Mijn reisverslagen
    pi_64969247
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Even twee opmerkingen:
    "Bunds"? "Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
    Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
    pi_64969453
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
    Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
    pi_64969540
    cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:

http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
    pi_64969598
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
    Klinkt inderdaad minder dan aandelen ‘rear-end’
    pi_64970529
    Hoe dien je om te gaan met banken die percentages wijzigen terwijl je formulier onderweg is op de post?

Als ik vandaag bij bank x 5,3 procent zie voor een termijdeposito, en mijn brief op de post doet, en de bank verlaagt morgen de rente naar 4,5%, voel ik me toch een beetje gepakt als ik dan voorts vastzit aan die 4,5% terwijl een andere bank in dtit geval een beter percentage had geboden...

Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
    pi_64972426
    Even een hersenspinsel van mij.

Op dit moment staan de geldkranen wagenwijd open. Banken kunnen geld zeer goedkoop krijgen bij de overheid. De overheden brengen zelf hun uitgaven omhoog en pomp miljarden in de economie. Veel wordt gedaan om de consumenten maar vertrouwen te geven en geld vooral uit te geven. Alles om zo een recessie te voorkomen te beperken.

Nou leert economy 101 ons dat bij een grote toestroom van geld de inflatie sterk toeneemt. Zitten we over 2 a 3 jaar niet ineens met een inflatie van (pak een willekeurig getal) 10% ofzo?

Stel dat we echt een hoge inflatie krijgen, dan zou je verwachten dat de bankaire rente ook hard gaat stijgen. Weinig mensen gaan namelijk sparen als de rente op een spaarrekening lager is dan de inflatie. Dus je zou dan ook enorme hoge rentes verwachten. Hoger dan we eind 2008 zelfs hebben gehad, mochten we inderdaad een hoge inflatie krijgen.

Oftewel we gaan ook de komende jaren een enorm onzekere tijd tegemoed qua sparen....
      maandag 12 januari 2009 @ 23:45:54 #126
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64974210
    Als de economie uiteindelijk weer aantrekt bestaat er inderdaad een groot inflatiegevaar. Normalitair zou je verwachten dat de reele rente structureel een stuk hoger komt te liggen dan we de laatste jaren gewend waren, tenminste als de centrale banken inderdaad die inflatie willen vermijden.

De hamvragen zijn natuurlijk of 1) de economie de komende jaren uberhaupt gaat aantrekken en 2) of de monetaire authoriteiten bereid zijn om de rente fors te verhogen en inflatie maar ook economisch herstel in de kiem te smoren. Koffiedik kijken.
    Mijn reisverslagen
      maandag 12 januari 2009 @ 23:53:50 #127
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_64974557
    Overigens is zelfs in de USA met (bijna) NUL rente sparen helemaal niet ongunstig: vanwege de lage inflatie (of zelfs deflatie) is de reele rente nieteens zo laag. In Nederland is het ook niet slecht.

(plaatje = USA)
    Mijn reisverslagen
    pi_64978273
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:19 schreef elkravo het volgende:
    cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:

http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
    Zal ik vanavond aanpassen.
    pi_64978772
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef RJD het volgende:

[..]

Zal ik vanavond aanpassen.
    Check ook even DHB... die is ook niet meer de hoogste...
    pi_64984197
    Inderdaad, de DHB is toch gauw al zo'n 1% gedaald.
    pi_65003884
    Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
    pi_65005190
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
    Ik ben afgelopen woensdag helemaal naar Nederland gereden puur en alleen om een rekening bij de Rabobank te openen
    Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):

Spaarrente Engeland naar nul procent

Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.

Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.

De gemiddelde spaarrente in Engeland op een rekening met 5000 pond ligt momenteel op 1,48 procent. Een jaar geleden was dat nog 4,08 procent. Dat betekent, met een huidige inflatie van drie procent, dat het spaargeld minder waard wordt.

Experts waarschuwen dat spaarders in de toekomst wellicht moeten gaan betalen om een spaarrekening bij een bank te hebben. Accountant Leonie Kerswill van PricewaterhouseCoopers zegt dat er geen garantie is dat het niet zal gebeuren. Het is immers in het verleden al voorgekomen in zowel Japan als Zwitserland.
    pi_65005261
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:55 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):

Spaarrente Engeland naar nul procent

Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.

Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.

Zozo dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk
    pi_65005447
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:23 schreef RJD het volgende:
    Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
    Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:

1 jaar 5,05 %
    2 jaar 5,15 %
      dinsdag 13 januari 2009 @ 21:20:32 #135
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65006190
    Ja de rente in de UK is om te huilen. Mijn rekening die drie maanden terug nog 6,5% gaf geeft nu nog maar 3,3%. Het geld gaat nu naar ING Direct die 5% bieden (maar hoelang nog?)
    Mijn reisverslagen
    pi_65007449
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 21:02 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:

1 jaar 5,05 %
    2 jaar 5,15 %
    Toegevoegd.
    pi_65014005
    la maar
    pi_65026071
    Uit de Volkskrant van vandaag:

Liefde voor de spaarder is bekoeld
    gepubliceerd op 14 januari 2009 03:12, bijgewerkt op 14 januari 2009 09:21

De kredietcrisis kende het afgelopen jaar ten minste één winnaar: de spaarder. Hij werd uit het verdomhoekje gehaald, afgestoft en in de schijnwerpers gezet. Op zoek naar geld om de balans te versterken, troefden banken elkaar af met steeds hogere renten op spaarrekeningen en deposito’s. Waar de spaarzame Hollander eerst nog genoegen moest nemen met een fooi van een procentje of twee, kon hij nu een rentevergoeding ontvangen tot wel 5,25 procent. En dat zonder beperkende voorwaarden.

Krap acht maanden later lijkt de rentewedloop, die begon in mei 2008 – met de komst van de inmiddels omgevallen IJslandse spaarbank Icesave op de Nederlandse markt – alweer ten einde. De ene na de andere bank grijpt de eerste maand van het nieuwe jaar aan om de renten op spaarrekeningen en deposito’s te verlagen.

Een paar voorbeelden: Internetspaarder NIBC Direct daalde van 5,25 tot 5,1 procent, en is daarmee niet langer de aanbieder van de hoogste rentevergoeding zonder restricties. Dat is nu Credit Europe, met 5,25 procent. Klanten van internetbank Alex moeten sinds vorige week genoegen nemen met 3,75 in plaats van 4 procent.

En het zijn niet alleen de relatief kleine internetbanken die hun tarieven verlagen. ING en SNS Bank verlaagden de rente op hun eenjarige deposito’s van 5 naar 4,8 procent. Spaarders die hun geld bij de Friesland Bank voor twee tot vijf jaar willen wegzetten, ontvangen sinds vorige week zelfs nog maar 3,5 in plaats van 4,75 procent rente.

Banken noemen de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt als belangrijkste reden om de spaar- en depositorenten te korten. ‘Wij volgen de markt’, zegt Ingeborg Klunder, woordvoerster bij NIBC. ‘Andere banken doen dat ook. Iedereen is aan het dalen.’

De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagde de afgelopen maanden haar belangrijkste rentetarief in drie stappen van 4,25 naar 2,5 procent. Het doel: de torenhoge Euribor, het tarief dat banken elkaar in rekening brengen voor leningen, omlaag brengen.

Dat lijkt eindelijk te lukken: met 2,6 procent is het interbancaire tarief voor het eerst in tijden weer enigszins in lijn met de doelrente van de ECB. Daarmee is het voor banken iets makkelijker geworden om aan geld te komen. Dus kunnen de spaarrenten weer omlaag.

Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl verwacht dat meer banken de komende weken in de renten zullen snijden, nu de toestand op de geldmarkt weer iets is genormaliseerd. ‘Banken voelden afgelopen maanden de noodzaak te concurreren’, zegt hij. ‘De renteverlagingen van de ECB werden daarom eerst niet doorberekend.’ Maar nu, zegt Hilhorst, worden banken geconfronteerd met de ‘economische realiteit’.

Vorige maand al verlaagden veel banken – deels onder politieke druk – hun hypotheekrenten. Hilhorst: ‘Nu zie je hier en daar de unieke situatie ontstaan dat variabele hypotheektarieven lager zijn dan de beste spaartarieven. Dat is bedrijfseconomisch gezien onlogisch. Er wordt dan meer rente betaald dan wordt ontvangen en dat geeft een negatieve marge.’

Na maanden van renteverhogingen, waarbij banken tegen elkaar opboden om spaarders te trekken, is de weg naar beneden dus weer ingezet, al zijn de rentestapjes die banken terug doen nu nog klein. Dat is niet zo gek. Banken loeren voortdurend naar elkaar. Ze weten: prijsbewuste spaarders zijn vluchtig. In één keer een te grote hap uit de rente en de klant loopt naar de concurrent. Met internetsites als Independer.nl, Fx.nl of Wijzersparen.nl is tarieven vergelijken een fluitje van een cent geworden. Overstappen is met één klik op de muis al even gemakkelijk.

Dat het bij kleine tariefswijzigingen zal blijve,n is volgens Hilhorst uitgesloten. De rente die banken elkaar in rekening brengen staat nu immers op 2,6 procent. Het gat met bijvoorbeeld de 5,1 procent van NIBC direct is dus nog altijd erg groot. En als de ECB, die donderdag bijeenkomt, besluit de rente opnieuw te verlagen en de Euribor verder daalt, zal het verschil nog verder toenemen.

Op termijn is dat onhoudbaar. ‘De marges zullen kleiner worden’, zegt Hilhorst. ‘Al hoeven spaarrenten niet per se gelijk te zijn aan de Euribor. Een verschil van bijvoorbeeld 0,5 procentpunt zou realistisch zijn.’

Ook Arie Koornneef, hoofd marketing bij SNS Bank, dat dinsdag de rente op eenjarige deposito’s met 0,2 procentpunt kortte, sluit verdere renteverlagingen niet uit. ‘Van dag tot dag kijken we wat de veranderingen zijn. Als we bij wijze van spreken morgen de noodzaak zien de tarieven te verlagen, dan zullen we dat doen.’

Hilhorst van Independer.nl adviseert prijsbewuste spaarders die hun geld niet direct nodig hebben een deposito te openen, om zo te profiteren van een hoge rente nu dat nog kan. ‘Dit is het moment om de rente vast te klikken.’

Spaarders die hun geld laten staan, zullen over 2009 waarschijnlijk minder rendement ontvangen dan een jaar eerder. Al kan de schade nog meevallen omdat de inflatie afneemt.

Een voorbeeld. Wie vorig jaar 1.000 euro had weggezet tegen 5 procent rente, kreeg aan het eind van het jaar 50 euro rente. Na aftrek van de inflatie (2,5 procent) bleef aan ‘echte’ winst maar 25 euro over. In 2009 zal de inflatie uitkomen op 1,5 procent, denkt het Centraal Planbureau. Oftewel: een daling van 1 procentpunt ten opzichte van 2008.

Dalen de renten bij banken in 2009 met ditzelfde percentage, dan is de spaarder netto even goed af als in 2008.
    Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
    pi_65031103
    DSB Bank
    Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
    Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
    Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
    Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
    Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
    Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
    Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
      woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:51 #140
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_65032557
    quote:
    Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
    Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
    Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 januari 2009 @ 15:37:10 #141
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65032906
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Met de enorme drukte was het ongveer 2 week, 2,5...
    dus ik denk dat het niet onverstandig is om of even te bellen... of opnieuw aan te vragen..

Bij mijn rekeningnummer wijziging kreeg ik aan de telefoon te horen dat ik het opnieuw op moest sturen.. belde ik een week na het opnieuw opsturen op... bleek dat de eerste brief in het systeem stond...
    Had ik dus die 2e brief niet op hoeven sturen... naar een antwoordnummer
      woensdag 14 januari 2009 @ 15:38:24 #142
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65032967
    quote:

[..]

Volgens mij zijn ze het gewoon kwijt
    Mijn reisverslagen
    pi_65036389
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Aether het volgende:
    DSB Bank
    Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
    Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
    Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
    Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
    Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
    Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
    Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
    Dat zijn wel hele forse dalingen voor termijndeposito's, belooft weinig goeds voor de komende tijd ben ik bang.
      woensdag 14 januari 2009 @ 17:47:57 #144
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_65038257
    Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken . Kan dat niet?
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
      woensdag 14 januari 2009 @ 18:16:23 #145
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_65039261
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 22:37 schreef elkravo het volgende:
    Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
    Schrijf het gewoon op het formulier zelf? Lijkt me duidelijk.
      woensdag 14 januari 2009 @ 18:20:52 #146
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_65039449
    Dus: omdat de overheid verzonnen geld tegen lage tarieven aan de banken uitlenen, omdat de banken door het uitlenen van verzonnen geld in de problemen zijn geraakt, is de spaarder, oftewel de enige die niet heeft bijgedragen aan de leen-crisis, nu de dupe?
    pi_65042714
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef Christiaan het volgende:
    Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken . Kan dat niet?
    Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
      woensdag 14 januari 2009 @ 19:39:07 #148
    50691 Christiaan
    Futue te ipsum
    pi_65042746
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 19:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
    Omdat ik pas in april 18 wordt maar toch wel wat spaargeld heb.
    Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
    Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
    pi_65044463
    Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.

Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
    Een Duitse bank adverteert als volgt:
    Laufzeit Verzinsung Rendite**
    2 Jahre 5% p.a. 5,13%
    3 Jahre 5% p.a. 5,25%
    4 Jahre 5% p.a. 5,39%
    5 Jahre 5% p.a. 5,53%
    6 Jahre 5% p.a. 5,67%

Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?

En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
    pi_65046305
    Hoe snel is NIBC? Gaat een rekening openen en een deposito aanvragen nog lukken voor de 18e? Vrij kansloos zeker?
      woensdag 14 januari 2009 @ 21:07:19 #151
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65046785
    Morgen gaat Wouter Bos zijn lening terugbetalen aan mij.
    Daarna krijgt hij geen cent meer
    Hij gaat maar ergens anders bailout geld halen.
    Mijn reisverslagen
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 januari 2009 @ 22:19:18 #152
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65050449
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef Greetings het volgende:
    Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.

Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
    Een Duitse bank adverteert als volgt:
    Laufzeit Verzinsung Rendite**
    2 Jahre 5% p.a. 5,13%
    3 Jahre 5% p.a. 5,25%
    4 Jahre 5% p.a. 5,39%
    5 Jahre 5% p.a. 5,53%
    6 Jahre 5% p.a. 5,67%

Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?

En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
    Ik vermoed dat dat rente op rente is ofzo....
    Dat ze de rente zelf ook op de rekening storten en daarmee doorrekenen.
    pi_65059579
    ATB heeft nog steeds niets aangepast...
    verkapt wat is dit toch een fantastische bank post...
    ps
    en nu maar niet hopen dat hij morgen omvalt...
      donderdag 15 januari 2009 @ 09:54:50 #154
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65060778
    Ik denk dat de meesten even wachten tot de ECB renteverlaging vandaag.
    Mijn reisverslagen
    pi_65061295
    DHB
    S@veOnline - 5,20% » 4,75%
    Voorspoedrekening - 5,00% » 4,50%

Gerucht gaat dat CEB vrijdag de tarieven gaat aanpassen.
    Andere banken als ATB zullen waarschijnlijk binnenkort wel volgen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Aether op 15-01-2009 10:33:57 ]
    pi_65067259
    Tja, ik vind het ook wel redelijk dat banken de rente verlagen. Je hebt er ook niets aan als banken over de kop gaan vanwege te hoge rente-schulden. Ik zou eigenlijks nog wel meer geld vast willen zetten nu, maar vanwege hogere autokosten dan gebruikelijk heb ik momenteel te weinig extra geld in kas.

Wat ik ook erg handig zou vinden als in de startpost van de depositio's ook de minimale inlegbedragen worden toegevoegd? Zo lopen deze bedragen nogal uiteen.
    Bij Credit Europe is dat momenteel ¤2500, bij de ATBank zelfs ¤5000.
    pi_65067326
    Ach ik blijf gewoon bij de AK bank met mijn kapitaal, als je overboekt kost het je ook geld en duurt lang voordat je het weer terug hebt.

Wellicht boek ik nog wel wat duizenden euro's naar de AK Bank, van mijn ABN Amro spaarrekening die ik gebruik als ik snel geld moet hebben staat ook alweer teveel op
    pi_65067582
    Ik zie overigens dat de Anadolubank een minimuminleg voor het deposito hanteert van ¤1000 en ook 5,25% biedt op deposito's van 1 t/m 5 jaar.

Iemand ervaringen met deze bank?
    pi_65067635
    Triest dat de rente zo hard daalt. Maar de hypotheekrente houden ze gewoon hoog en volgt niet de tred van de rente van de ECB
      donderdag 15 januari 2009 @ 13:31:15 #160
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65068217
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef hp38guser het volgende:
    Ik zie overigens dat de Anadolubank een minimuminleg voor het deposito hanteert van ¤1000 en ook 5,25% biedt op deposito's van 1 t/m 5 jaar.

Iemand ervaringen met deze bank?
    Ja ik heb daar een rekening. Prima bank (wel lage creditrating). Het is alleen geen internetrekening, overboeken gaat telefonisch. Een paar maanden geleden heb ik tegelijkertijd geld opgenomen van diverse rekeningen en dat van Anadolu Bank was het snelste binnen.
    Mijn reisverslagen
    pi_65072614
    Toch nog een vraagje:

- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
    Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
    pi_65073206
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
    Toch nog een vraagje:

- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
    Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
    Ja hoor, zolang het maar minder is dan 20.000 euro.
    pi_65073275
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
    Toch nog een vraagje:

Het was oorspronkelijk 20.000 volledig en de daarop volgende 20.000 voor 90% vergoed. In het slechtste geval gaan ze terug naar deze regeling maar mogelijk gaan ze naar de 50.000 (voorstel IIRC). Tot 20.000 loop je zeer waarschijnlijk geen risico.
    pi_65076568
    quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 13:08 schreef hp38guser het volgende:
    Wat ik ook erg handig zou vinden als in de startpost van de depositio's ook de minimale inlegbedragen worden toegevoegd? Zo lopen deze bedragen nogal uiteen.
    Bij Credit Europe is dat momenteel ¤2500, bij de ATBank zelfs ¤5000.
    Dat kan ik niet allemaal bij gaan houden. Ik heb er bij staan dat je voor de exacte voorwaarden op de site van de bank moet kijken. Dat lijkt mij wel voldoende.
    pi_65077536
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    NIBC Direct ZekerMeer:   Huidig    Per 19-01 
    3 en 6 maanden            5,50%      5,10% 
    9 maanden                 5,70%      5,15% 
    1 jaar                    5,70%      5,25% 
    2 en 3 jaar               5,90%      5,30% 
    4 jaar                    5,90%      5,35% 
    5 jaar                    6,00%      5,35% 
    6 en 7 jaar               6,00%      5,40% 
    8 en 9 jaar               6,00%      5,45% 
    10 jaar                   6,00%      5,50% 

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2009 17:16:31 ]
    pi_65077615
    Heb ook maar even 50k vastgezet bij de ABN !
    pi_65099840
    Credit Europe Bank
    Top-Interest Rekening - 5,25% » 5,00%
    Termijndeposito (3 maanden) - 5,00% » 4,25%
    Termijndeposito (6 maanden) - 5,25% » 4,50%
    Termijndeposito (9 maanden) - 5,25% » 4,50%
    Termijndeposito (1 jaar) - 5,50% » 5,00%
    Termijndeposito (2 jaar) - 5,75% » 5,50%
    Termijndeposito (3 jaar) - 5,70% » 5,00%
    Termijndeposito (4 jaar) - 5,70% » 4,75%
    Termijndeposito (5 jaar) - 5,65% » 4,75%

Had verwacht dat ze met Moneyou en NIBC zouden blijven concurreren.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 10:18:58 #168
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65100206
    Mwah, als ze die 5,00% kunnen houden dan blijft het een uitstekende rente. De inflatie gaat richting nul dit jaar. En Wouter Bos betaalt nog maar 1,5% !
    Mijn reisverslagen
    pi_65103376
    Jammer dat CEB inderdaad niet 5,1% biedt. Dit geeft toch aan dat de banken heel graag naar beneden willen qua rente. Anders hadden ze wel 0,1% meer geboden om toch de hoogste te zijn.

Ook snap ik de rente van de langlopende deposito's niet echt. Hoe langer de looptijd, hoe minder ze bieden. Bij veel andere banken (bijv. NIBC) is het juist omgekeerd.
    pi_65103441
    Op naar de nul %. weer naar de de oude situatie waarin spaarder worden afgescheept. En maar winst maken
    pi_65120671
    Vorig jaar heb ik gelukkig een behoorlijk deel omgezet in deposito's

Meer doe ik niet want ik heb wel wat reserve voor snelle boetevrije opname nodig.

Nu is het afwachten of er nog een rente correctie van de centrale banken komt.

Ik denk het wel al zal dat pas laat in de zomer zijn na de halfjaar cijfers.
    pi_65121613
    In Maart zal de ECB de rente ongetwijfeld nog wel verder laten dalen, dus zelfs nu is een deposito van pak hem beet 2 jaar (in bovenstaande CEB of NIBC voorbeeld) een prima financiele beslissing gezien de inflatie momenteel minimaal net zo hard meedaald.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 21:20:02 #173
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_65123776
    quote:

[..]

Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...

Die wordt apart opgestuurd
    pi_65124462
    quote:
    Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
    Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.

Wel irritant dat je op hun site geen overzicht kunt zien van je deposito's. Ik kan nergens vinden hoe lang ze nog lopen, tegen welke rente, etc. Of kijk ik niet goed?
    pi_65125385
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...

Die wordt apart opgestuurd
    Dat is toch niet meer dan logisch?
      vrijdag 16 januari 2009 @ 22:00:07 #176
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65125793
    Ik zit nog steeds te wachten op de bodem in aandelen
    Dus ik kan mijn geld helaas niet vastzetten en ben afhankelijk van variabele rente. Helaas wat lager, maar ik zie dat als een vorm van 'opportunity cost'.
    Nu moet het natuurlijk niet te lang gaan duren voordat die bodem komt
    Mijn reisverslagen
    pi_65127926
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.

Wel irritant dat je op hun site geen overzicht kunt zien van je deposito's. Ik kan nergens vinden hoe lang ze nog lopen, tegen welke rente, etc. Of kijk ik niet goed?
    Het moet eerst verwerkt worden. De volgende dag komt er een deposito met je bedrag te staan met daarnaast een loopde, in hetzelfde venster als waar je gewone spaarrekening zich nu bevindt.

Klik op het loepje en je ziet de info, voila.
    pi_65132297
    Hallo, ik ben echt een zeer beginnende spaarder.

Ik wil komende tijd wat geld gaan sparen tegen een betere rente dan ik nu heb (3.5% bij DSBBANK)

ik heb een paar vraagjes

1: Wat is het verschil in rente uitbetalingen, sommige banken doen het eens per jaar, sommige twee keer, en sommige maandelijks?

2: Stel ik sluit een spaarreking bij moneyou. Hoevaak krijg ik dan rente erbij?

Alvast bedankt voor het antwoord op deze noobvragen
    [b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
    Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
    [quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
    En met 2 handen heb je al een trio :P
    pi_65132648
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 01:26 schreef oinkoink12 het volgende:
    Hallo, ik ben echt een zeer beginnende spaarder.

Ik wil komende tijd wat geld gaan sparen tegen een betere rente dan ik nu heb (3.5% bij DSBBANK)

ik heb een paar vraagjes

1: Wat is het verschil in rente uitbetalingen, sommige banken doen het eens per jaar, sommige twee keer, en sommige maandelijks?

2: Stel ik sluit een spaarreking bij moneyou. Hoevaak krijg ik dan rente erbij?

Alvast bedankt voor het antwoord op deze noobvragen
    Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.
    pi_65138829
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 01:49 schreef OswaldDeformed het volgende:

[..]

Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.
    Maar dat snap ik dus niet.

Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
    Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
    Of snap ik het echt niet.
    pi_65138834
    dubbel
      zaterdag 17 januari 2009 @ 13:15:50 #182
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_65139118
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
    Uitkeren en berekenen is niet hetzelfde. Duss uuuh. het wordt per dag berekend. Op jaarbasis (indien zelfde rente) maakt het qua bedrag niet uitdacht ik...
    pi_65139409
    Of je de rente nu per jaar, per kwartaal of zelfs per maand uitgekeerd krijgt maakt trouwens niks uit, de rente die er aangegeven staat is de effectieve rente (rente die je per jaar krijgt, inclusief eventuele rente-over-rente).

MoneYou is trouwens een prima keuze voor nu, ze bieden op dit moment samen met NIBC de hoogste rente. Zeer waarschijnlijk gaan ze wel dalen, maar dat gaan de andere banken ook nog wel een keer doen; welke over een maand de aanbieder met de hoogste rente is valt niet te zeggen. Als MoneYou toch heel ver zou gaan dalen, terwijl NIBC en/of CEB dit niet gaan doen, dan kun je altijd nog overwegen om daar ook een rekening te openen. Om meerdere rekeningen aan te houden is trouwens altijd een verstandige keuze, mocht er wat gebeuren dan zit je iig niet 3 maanden zonder spaargeld.

Als je je spaargeld een jaartje kan missen, dan is een termijndeposito zeker het overwegen waard.
    pi_65139628
    quote:
    Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Na een jaar heb je bij MoneYou ¤ 51 (5,1% rente) en bij CEB ¤ 50 (5,0% rente). De rente is de effectieve rente, dus wat je op jaarbasis krijgt.

5,1% effectieve rente is gelijk aan 1,215% rente per kwartaal ((1,051^0,25)-1). Voorbeeld van MoneYou met ¤ 1000 inleg tegen 5,1% rente:

1 jan. ¤ 1000 (je begininleg)
    1 april ¤ 1012,51 (+1,251% rente)
    1 juli ¤ 1025,18 (+1,251% rente)
    1 okt. ¤ 1038,01 (+1,251% rente)
    1 jan. ¤ 1051 (+1,251% rente)

En zie, je hebt na een jaar 5,1% rente ontvangen.
      zaterdag 17 januari 2009 @ 13:33:43 #185
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_65139720
    Voor de liefhebbers heb ik even een plaatje gemaakt met de Consumer Price Index (CPI) en de reele rente (= rente min inflatie) gebaseerd op de 10-jaar staatsobligatie, voor zowel Nederland als de Verenigde Staten.

Het is duidelijk te zien dat de CPI in de USA scherp is gedaald (deflatie) en daardoor is ondanks de nominale rentedaling de reele rente zelfs gestegen. In Nederland zien we nog geen echte deflatie, maar Nederland loopt kwa economische cyclus doorgaans achter op de USA dus ook in NL zullen we nog wel verder dalen.

Note: voor wie het nog niet had uitgevogeld, voor aflezen van de CPI gebruik je de linker schaal, voor de reele rente de rechter schaal.

Mijn reisverslagen
      zaterdag 17 januari 2009 @ 17:10:35 #186
    154052 RobertVH
    I am your father
    pi_65145820
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef dyna18 het volgende:

Ook snap ik de rente van de langlopende deposito's niet echt. Hoe langer de looptijd, hoe minder ze bieden. Bij veel andere banken (bijv. NIBC) is het juist omgekeerd.
    Ze verwachten dat de rente gaat dalen(dat doet die al)
    Als ik het goed begrijp, en hoe het mij is uitgelegd zit dat als volgt:

Rente (kort)
    2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012
    ..10...-..9......-...8.....-...7.....-..6...

Rente (lang) (deposito, bast voor een paar jaar)
    2008 - 2009 - 2010 - 2011 - 2012
    ....8...-....8....-...8.....-...8.....-...8...

Dus de rente voor de vrij opneembare rekeningen daalt, en de langlopende rente is al aangepast op toekomstige daling.
    Of dit nou de echte reden is dat moet één van de economen maar conformeren, voor mij kwam het op zich wel logisch over
    pi_65156366
    Tja zo'n vastzittende rekening is niet echt iets voor mij, omdat ik pas sinds kort een hoop geld verdien, en dus net 2 maanden ben mbegonnen met sparen
      Moderator zondag 18 januari 2009 @ 17:14:43 #188
    236264 crew  capricia
    pi_65177601
    Kan iemand even proberen in te loggen op de NIBC-direct?
    Mij lukt het niet...
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_65178001
    Meteen even gecheckt. Werkt gewoon.
      Moderator zondag 18 januari 2009 @ 17:28:35 #190
    236264 crew  capricia
    pi_65178115
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 17:25 schreef Mutters het volgende:
    Meteen even gecheckt. Werkt gewoon.
    Dank je wel!
    Ik stuur ze meteen een mail.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      zondag 18 januari 2009 @ 23:16:46 #191
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_65192163
    Godverju zeg. Ik zat nog voor de zekerheid te denken over een korte termijndeposito bij CEB, maar nu die ook al gedaald zijn is dat ook al niet meer aantrekkelijk.
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_65192958
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
    Godverju zeg. Ik zat nog voor de zekerheid te denken over een korte termijndeposito bij CEB, maar nu die ook al gedaald zijn is dat ook al niet meer aantrekkelijk.
    Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte termijn deposito zeker de moeite waard.
      maandag 19 januari 2009 @ 00:25:02 #193
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65194332
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte lange termijn deposito zeker de moeite waard.
    Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
    En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
    Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
    pi_65207180
    Yapı Kredi Bank
    Euro-Plus Spaarrekening - 4,50% » 4,00%
    Euro-Plus Deposito (1 maand) - 5,10% » 3,50%
    Euro-Plus Deposito (3 maanden) - 5,20% » 4,10%
    Euro-Plus Deposito (6 maanden) - 5,30% » 4,50%
    Euro-Plus Deposito (1 jaar) - 5,70% » 5,00%
    Euro-Plus Deposito (2 jaar) - 5,75% » 5,00%
    Euro-Plus Deposito (3 jaar) - 5,75% » 5,00%
      maandag 19 januari 2009 @ 14:07:13 #195
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65207258
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef Aether het volgende:
    Yapı Kredi Bank
    Euro-Plus Spaarrekening - 4,50% » 4,00%
    Euro-Plus Deposito (1 maand) - 5,10% » 3,50%
    Euro-Plus Deposito (3 maanden) - 5,20% » 4,10%
    Euro-Plus Deposito (6 maanden) - 5,30% » 4,50%
    Euro-Plus Deposito (1 jaar) - 5,70% » 5,00%
    Euro-Plus Deposito (2 jaar) - 5,75% » 5,00%
    Euro-Plus Deposito (3 jaar) - 5,75% » 5,00%
    we gaan dus echt richting de 0%
    En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
    pi_65217898
    Potjandorie, wilde ik daar net een rekening openen...
    pi_65220564
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 14:07 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

we gaan dus echt richting de 0%
    Dat zie ik nou ook weer niet gebeuren, misschien dat de rentestunters binnen enkele maanden rond de 3%-3,5% zullen zitten, maar veel lager verwacht ik het niet. De grootbanken zullen dan wel weer naar de 2% kruipen.
    pi_65220858
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 20:31 schreef DIGGER het volgende:
    In Maart zal de ECB de rente ongetwijfeld nog wel verder laten dalen, dus zelfs nu is een deposito van pak hem beet 2 jaar (in bovenstaande CEB of NIBC voorbeeld) een prima financiele beslissing gezien de inflatie momenteel minimaal net zo hard meedaald.
    Check, staat heerlijk 3 jaar vast tegen 5.9%
      Moderator maandag 19 januari 2009 @ 22:03:52 #199
    236264 crew  capricia
    pi_65226027
    Het gekke is dat ik nu net nog inlogde op de NIBC en ik nog steeds 5,7% voor 9 maanden vast kan krijgen...meteen maar gedaan...
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_65226854
    Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
      Moderator maandag 19 januari 2009 @ 22:23:32 #201
    236264 crew  capricia
    pi_65226967
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
    Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
    Ligt aan de voorwaarden. Bij NIBC kun je het kostenloos weghalen als je bijv. je baan kwijt bent of in de WW terecht komt. Of als de bank failliet gaat...
    Maar vaak zijn er wel boeteclausules van toepassing, idd.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_65227431
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
    Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.
    pi_65227528
    Moneyou
    Deposito 1 jaar - 4,80% » 4,60%
    Deposito 2 jaar - 4,50% » 4,30%

Ben benieuwd of de spaarrekening dan ook omlaag gaat binnenkort...
      Moderator maandag 19 januari 2009 @ 22:39:08 #204
    236264 crew  capricia
    pi_65227709
    NIBC is nog steeds wel hoog hoor. Dit pluk ik net van mijn rekening af als mogelijke deposito's:

There is a name for it:
    We call them Poor"
      Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 20 januari 2009 @ 12:31:45 #205
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65240396
    Heb toch nog maar even een beetje in een deposito bij CEB gegooid, 5 % is net zo veel als ik nu aan rente krijg daar en als het zakt staat het in elk geval.
    Los sparen gaat nu nog tegen 5% en geld dat ik langer kan missen kan nog in het potje bij centraal beheer.
    pi_65240916
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef RJD het volgende:

[..]

Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.
    Ik kan het wel missen, maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst, je weet natuurlijk nooit of je hoge onverwachte uitgaves krijgt.
      dinsdag 20 januari 2009 @ 19:28:23 #207
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65256631
    Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_65266714
    Het lijkt er op dat de SNS een nieuwe spaarrekening heeft.

Plussparen - 4%

4% bij een saldo boven de ¤ 10.000
    2% bij een saldo onder de ¤ 10.000

http://www.snsbank.nl/particulier/sparen/plussparen.html
    -je UI was te groot en daarom verwijderd-
    pi_65341605
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
    Dat zie ik net ook, rentepercentage is bij Top Interest nog maar 5%
    pi_65343999
    Op naar de nul procent... . Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.

Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
    grote machtsmastodonten zijn en gedragen.

Markt kan prima werken, maar niet zo.
    pi_65344555
    Ik heb van de week een rekening aangevraagd bij MoneyYou. Dat werkt echt lekker zeg, kan je helemaal online regelen.

Ook wel lekker dat je gemakkelijk meerdere rekening kan aanmaken en dat je vanaf andere rekeningen dan je tegenrekening kan storten. Dat is IMHO wel nadeel van ATBank waar je alleen vanaf je tegenrekening kan boeken. Terugboeken gaat bij ATBank wel weer supersnel (is standaard een spoedoverboeking).

Geld stond er met een dag op bij MoneyYou, is ook netjes. Terugboeken heb ik nog geen ervaring mee.

Ben benieuwd hoe lang de rente percentages de moeite waard blijven ;-).
    Mooi licht en sfeervol appartement te koop in Den Haag.
    Deze zomer lekker genieten van dichtbij het strand wonen!
    Parkeren voor de deur en winkels op loopafstand.
    pi_65352239
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
    Op naar de nul procent... . Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.

Als de rente op 6% staat hoor je niemand klagen, logisch dat rente verandert. Zo werkt het nou eenmaal. Vind je het te weinig dan ga je op zoek naar andere mogelijkheden om er meer geld van te maken.
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:00:30 #213
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_65354616
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:

Verdiep je eens in het begrip "inflatie" en kijk wat verder dan alleen naar het percentage. Nu ben je zo iemand die blij is met meer salaris als het er aan inflatie net zo hard uit gaat...
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:01:48 #214
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_65354661
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
    Deposito's daar ook. Mijn rekening is geactiveerd
      Moderator zondag 25 januari 2009 @ 14:47:50 #215
    236264 crew  capricia
    pi_65385138
    Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
    Dat is toch vreemd?
    Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_65385397
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
    Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
    Dat is toch vreemd?
    Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
    Die 4.6 en 4.3 kunnen ze niet aanpassen (althans, niet voor reeds ingelegde bedragen). Die 5.1 kunnen ze morgen (ook voor reeds ingelegde bedragen) terugschroeven naar 4% of nog lager, dus het risico is kleiner...
    pi_65385557
    Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen

Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?

Is dat niet per 1 januari?
    pi_65385642
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
    Dat is toch vreemd?
    Ze verwachten waarschijnlijk dat de rente over twee jaar lager dan 4,3% is.
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:

Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.
    pi_65385786
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef Aether het volgende:

Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.
    Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?
    pi_65385848
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?
    Nee, maar sturen ze tegenwoordig niet één overzicht per kwartaal?

Edit: dacht dat je het jaaroverzicht bedoelde i.p.v. rekeningafschrift.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aether op 25-01-2009 15:16:33 ]
    pi_65385942
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:

de rente is reeds bijgeschreven. Dat is in de week van 12 januari gebeurt, met valutadatum 1-1-2009.
    Het afschrift daarvan heb ik niet ontvangen, terwijl ik wel een afschrift heb van een mutatie van 22 januari
    ff bellen maandag dus.

Het formele jaaroverzicht heb ik van geen enkelen bank nog binnen trouwens, maar dat is wel vaker zo laat.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_65386125
    Wij hebben 3 rekeningen bij CEB (3 verschillende personen dus) en alleen ik heb een afschrift gehad waarop de rente is bijgewerkt. Best vaag...
    pi_65386205
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef Asgard het volgende:
    Wij hebben 3 rekeningen bij CEB (3 verschillende personen dus) en alleen ik heb een afschrift gehad waarop de rente is bijgewerkt. Best vaag...
    Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
      zondag 25 januari 2009 @ 19:59:24 #224
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65396390
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ff wat weten aub
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_65396538
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Laat ff wat weten aub
    Yep.
    pi_65396609
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar zou je je in hemelsnaam druk over maken

De rente staat op je rekening, dat is toch het enige wat telt?
    pi_65396671
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 20:05 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Waar zou je je in hemelsnaam druk over maken

De rente staat op je rekening, dat is toch het enige wat telt?
    Dat laatste mag ik hopen. Normaal sturen ze altijd direct een afschrift. Dat is toch raar? Kennelijk ben ik niet de enige.
    pi_65396894
    hmm heb het euvel ook. Maak me nog geen zorgen maar hoor wel graag de reactie van CEB
    pi_65425444
    Mis ik de postbank/ING?
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 26 januari 2009 @ 22:29:53 #230
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65437855
    Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....

Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
      maandag 26 januari 2009 @ 23:08:30 #231
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65439474
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:
    Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....

Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
    ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar k

was even schrikken haha
    pi_65440081
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:

Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."

Vanmiddag al gebeld naar de klantenservice, rekening is nog wel actief en het saldo klopt ook gewoon. Ze vroegen me een print van m'n scherm te maken en dat te mailen naar de technische dienst: info@crediteurope.nl, het zou waarschijnlijk om een technisch probleempje gaan. Nog geen reactie terug gehad.
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 26 januari 2009 @ 23:29:17 #233
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65440321
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 23:23 schreef OswaldDeformed het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."

Vanmiddag al gebeld naar de klantenservice, rekening is nog wel actief en het saldo klopt ook gewoon. Ze vroegen me een print van m'n scherm te maken en dat te mailen naar de technische dienst: info@crediteurope.nl, het zou waarschijnlijk om een technisch probleempje gaan. Nog geen reactie terug gehad.
    ow dan maak ik ook een scrintpreentje

Ben in elk geval blij dat ik niet de enige ben.....
    quote:
    Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar k

was even schrikken haha
    Op 1 of andere manier vind ik het creepyerder bij CEB dit te zien dan bij de Rabo...
    pi_65451438
    Ak-Bank verlaagt rente

Akbank N.V. zal met ingang van 28 januari 2009 haar rentetarieven aanpassen. Hieronder treft u het overzicht aan.

Belangrijk: Alle AK Spaardeposito’s die voor zaterdag 31 januari 2009 zijn aangevraagd en geopend kunnen worden (voldoende saldo), zullen tegen het hogere rentepercentage worden geopend**.

- AK Internet Spaarrekening: 4,50%* (was 4,75%)

- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Plus Spaarrekening: 4,20%* (was 4,45%)

Gaat lekker daar
    pi_65455411
    Ohjee, als er 1 begint gaan ze waarschijnlijk straks allemaal :/.
    Mooi licht en sfeervol appartement te koop in Den Haag.
    Deze zomer lekker genieten van dichtbij het strand wonen!
    Parkeren voor de deur en winkels op loopafstand.
    pi_65462424
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 12:41 schreef Bulletdodger het volgende:
    Ak-Bank verlaagt rente

Akbank N.V. zal met ingang van 28 januari 2009 haar rentetarieven aanpassen. Hieronder treft u het overzicht aan.

Belangrijk: Alle AK Spaardeposito’s die voor zaterdag 31 januari 2009 zijn aangevraagd en geopend kunnen worden (voldoende saldo), zullen tegen het hogere rentepercentage worden geopend**.

- AK Internet Spaarrekening: 4,50%* (was 4,75%)

- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)

- AK Plus Spaarrekening: 4,20%* (was 4,45%)

Gaat lekker daar
    Zucht alweer lager dacht dat het zo goed ging me die turkse bank.
    pi_65464542
    Van de FP:
    quote:
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/105771/-Dollar-en-meer-banken-zullen-omvallen.html
    In de loop van dit jaar zullen meer banken omvallen. Deze voorspelling doet Rabo-topman Bert Bruggink, die gisterenavond een toelichting gaf over zijn visie voor de Rabobank in 2009. Bruggink: "Kijk maar naar de rentestanden. Die met de hoogste percentages gaan het eerst." Hij noemde geen specifieke banken.

Volgens de Rabobank is het een illusie dat later in 2009 de economie weer zal herstellen. Bruggink denkt dat het onvermijdelijk is dat de Amerikaanse dollar onderuit gaat en het herstel van de wereldeconomie pas in 2011 zal inzetten.

Over de recente aanpak van minister Bos is Bruggink ook niet te spreken: "In Nederland moeten de banken de hand ophouden in Den Haag. Dat werkt stigmatiserend. Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid." Frankrijk lijkt het beter te doen door in de gehele linie banken te ondersteunen, of de banken nu in moeilijkheden waren of niet.
    Realistisch of een poging om de concurrentie zwart te maken? Zou dit betekenen dat de Rabobank in het buitenland (waar ze zelf ook hoge rentes bieden) dit jaar ook in de problemen gaat komen?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 18:52:18 #238
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65464627
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Zucht alweer lager dacht dat het zo goed ging me die turkse bank.
    ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.
    pi_65464743
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.
    De rest volgt wel.
    pi_65465528
    Gisteren maar is een aanvraag gedaan bij moneyou, net de 1e boeking erheen gemaakt om mijn rekening te activeren.

Zie vanzelf wel hoe het gaat met de rentes, het is tot nu toe 2,1% hoger als bij de rabobank waar tot nu toe al mijn spaargeld staat.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 19:52:46 #241
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_65466672
    Zolang de inflatie bljift dalen vind ik lage rentes niet erg
    pi_65466834
    Maar waarom hoor ik dan veel mensen die zeggen: je geld wordt minder waard?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:11:52 #243
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65470078
    Ik wilde toen straks inloggen op CE, maar mijn klantnr (dat altijd bewaard wordt) was ineens weg.
    Ik heb maar niet ingelogd omdat ik het wat minder vertrouwde.

Ik hoop dat er geen problemen zijn bij CE, daar ik gisteren nog 1000 euro heb overgemaakt naar mn CE spaarrekening...
    pi_65471119
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:11 schreef daNpy het volgende:
    Ik wilde toen straks inloggen op CE, maar mijn klantnr (dat altijd bewaard wordt) was ineens weg.
    Ik heb maar niet ingelogd omdat ik het wat minder vertrouwde.
    dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
    (Roos Vonk)
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:37:03 #245
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65471196
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:

[..]

dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:38:26 #246
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65471258
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:

[..]

Nee maar als er bij hun een database of IP wijziging (of een phishing site) heeft plaatsgevonden ben je dat soort dingen wel kwijt...
    pi_65472540
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
    Omdat de inflatie niet nul is?
    pi_65472621
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 14:31 schreef McVirusS het volgende:
    Ohjee, als er 1 begint gaan ze waarschijnlijk straks allemaal :/.
    De anderen waren al begonnen hoor.
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 januari 2009 @ 09:20:39 #249
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65481573
    quote:
    Geachte meneer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen:

Onze technische dienst informeert ons dat een aantal klanten, waarschijnlijk via zoek machines of favorieten, op een verkeerde server terechtkomt. Indien u één der onderstaande meldingen ziet kunt u het volgende proberen:

1. Direct naar http://www.crediteurope.nl gaan (dus niet via google, yahoo etc.)
    2. Rechtsboven op "English" klikken
    3. Onder Direct Banking (rechts) de link "Consumer Login" klikken
    4. Het nieuwe venster sluiten
    5. Rechtsboven op "Nederlands" klikken
    6. De link "particulieren Login" klikken en aanmelden.

Foutmeldingen:

* U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht
    * Error 500, de pagina kan niet weergegeven worden
    * Is NULL

Technische verklaring:

Wij beschikken over meerdere Login servers die allen met een 128 bit versleuteling beveiligd zijn. De actuele server dient altijd via onze website opgeroepen te worden.
    Zoekmachines (en ook sommige privé computers) bufferen de opgevraagde pagina´s. Hierdoor kan het gebeuren dat de gewenste informatie niet
    up-to-date is. Door de pagina enigszins te veranderen (in het bovengenoemde geval door het veranderen van de taal) haalt de browser de informatie direct bij de server en niet uit de gebufferde informatie.

Veiligheidsoverweging:

Uit veiligheidsoverweging raden wij ervan af uw klantnummer en pincode vast te programmeren en ook de link voor het Login venster niet onder de favorieten op te slaan.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    Dit als antwoord op de vraag waarom ik mijn gegevens niet meer in kon zien.
    En ja inderdaad ik heb (lui als ik ben) de directe link in mijn favorieten staan. Via de hoofdsite pakt hij wel de gegevens.

Zal ze nog even terugmailen want op de vraag hoe het zit dat ik geen afschrift heb van de rente bijschrijving krijg ik dus geen antwoord.

Snap trouwens ook niet waarom je op het contactformulier moet zetten dat je man of vrouw bent... aangezien ze toch de mail sturen met geachte mevrouw/ meneer, boven aan de email
    pi_65484041
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
    Zolang er inflatie is en geen deflatie dan klopt dat gewoon; een euro is nu minder waard dan een jaar geleden. Als je rente echter hoger is dan de inflatie, dan groeit je reële vermogen.
    pi_65484823
    En en ING / Postbank dan.... ?
    Die staat nog niet in de lijst
    pi_65485080
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Postbank heeft als hoogste rente 4%.
    pi_65485149
    quote:
    De Postbank heeft een rekening die 4,75% rente biedt voor het eerste halfjaar, daarna zakt het naar 4% rente (beide onder voorbehoud, zoals alle rentes op vrij opneembare rekeningen). ING heeft de Toprente Sparen rekening met 4,5% rente plus een gratis leren portemonnee!!!
    pi_65485578
    Zojuist de jaaropgave van CEB ontvangen plus een afschrift van de rente en een paar reclame foldertjes voor een termijndeposito. Gelukkig staat mijn geld bij CEB al tegen 6% vast
    pi_65487363
    quote:
    Te lage rente. Zoals je ziet staan er veel kleine banken in de lijst, omdat die gewoonweg een (veel) hogere rente bieden dan de bekende banken. Ik kan natuurlijk de lijst oneindig lang maken, maar ik maak liever een lijstje die een stuk korter is.
    pi_65487647
    Je hebt wel andere banken met 4% in je lijstje staan. Dus hoezo een veel hogere rente?
    pi_65487947
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef RJD het volgende:

[..]

Te lage rente. Zoals je ziet staan er veel kleine banken in de lijst, omdat die gewoonweg een (veel) hogere rente bieden dan de bekende banken. Ik kan natuurlijk de lijst oneindig lang maken, maar ik maak liever een lijstje die een stuk korter is.

ING: 4,5%
    Postbank: 4%, met eerste half jaar 4,75.

De ING zou er dan toch wel bij moeten, de Postbank zou je eventueel voor Yapi Kredi kunnen vervangen (omdat deze toch wat bekender is).

Edit: ING staat er al in en Postbank zou dan vallen onder andere voorwaarden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dennis101 op 28-01-2009 13:21:53 ]
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 januari 2009 @ 12:43:07 #258
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65488052
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:31 schreef k_man het volgende:
    Je hebt wel andere banken met 4% in je lijstje staan. Dus hoezo een veel hogere rente?
    dat zijn 4% rekening zonder voorwaarden.,.. wat ING/Postbank dus wel heeft.. voorwaarden... ze zouden verboden moeten worden
      woensdag 28 januari 2009 @ 12:53:41 #259
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65488387
    Volgens mij kun je nu beter een paar k vastzetten op de termijndeposito van CEB voor 2 jaar. Vooral als je de Rabo-topman wilt geloven, die heeft voorspeld dat tot 2011 de economische situatie zal verergeren
    pi_65488487
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:43 schreef Nizno het volgende:

[..]

dat zijn 4% rekening zonder voorwaarden.,.. wat ING/Postbank dus wel heeft.. voorwaarden... ze zouden verboden moeten worden
    Ze hebben volgensmij geen speciale beperkende voorwaarden (wel normale voorwaarden, zoals elke rekening). Het zijn beide rekeningen waarop het geld vrijopneembaar is, dus 4,5% van ING zou iig wel passen in dit topic.
    pi_65488670
    De enige voorwaarde voor de ING rekening (4.5%) is minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 10.000.000 euro.
    Verder vrij opneembaar.

Postbank minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 1000.000 euro.
    (eerste 6 maanden 4.75%, daarna 4%)
    Als je een Postbank hypotheek hebt, of salaris of studiefinanciering laat storten op Girorekening, dan geldt er helemaal geen minimumsaldo.
    En volgens mij ook vrij opneembaar.

Deze twee mogen dus ook zeker in het rijtje
      Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 28 januari 2009 @ 13:09:21 #262
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65488915
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Hanneke1983 het volgende:
    De enige voorwaarde voor de ING rekening (4.5%) is minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 10.000.000 euro.
    Verder vrij opneembaar.

Als je een Postbank hypotheek hebt, of salaris of studiefinanciering laat storten op Girorekening, dan geldt er helemaal geen minimumsaldo.

kortom de beperking is dat je of A minimaal 5000 er op moet zetten of B je hypotheek salaris of stufi er moet plaatsen
    pi_65489013
    Ja, dus ze horen thuis in het lijstje 'rekeningen met andere voorwaarden'. Waar - zoals gezegd - ook andere rekeningen met 4% in staan.
    pi_65489283
    Is die rente van ING niets slechts de eerste paar maanden?
    pi_65490831
    Owja, zie nu pas die minimum van ¤ 5000, dus idd beperkende voorwaarden

De rente geldt niet voor een bepaalde periode, maar kan wel gewoon gewijzigd worden zoals altijd bij dit soort rekeningen.
    pi_65490921
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 09:20 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dit als antwoord op de vraag waarom ik mijn gegevens niet meer in kon zien.
    En ja inderdaad ik heb (lui als ik ben) de directe link in mijn favorieten staan. Via de hoofdsite pakt hij wel de gegevens.

Zal ze nog even terugmailen want op de vraag hoe het zit dat ik geen afschrift heb van de rente bijschrijving krijg ik dus geen antwoord.

Snap trouwens ook niet waarom je op het contactformulier moet zetten dat je man of vrouw bent... aangezien ze toch de mail sturen met geachte mevrouw/ meneer, boven aan de email
    Bedankt. Ik heb nog geen reactie terug gehad. Misschien komt dat omdat ik niet het contactformulier gebruikte, maar gewoon rechtstreeks mailde. Hoe dan ook, hij werkt weer. Maar niet meer de inloglink onder favorieten opslaan dan...
    pi_65491512
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Hanneke1983 het volgende:
    Verder vrij opneembaar.

ING staat al in het rijtje met beperkende voorwaarden. Postbank staat er inderdaad niet tussen.

Even een vraagje... is iedereen het er ook mee eens dat ik overal top 10-lijstjes van maak en voor de deposito's een top 5 lijstje per looptijd?

Vanavond ben ik er niet... ik zal dan proberen om donderdag de lijstjes bij te werken.
    pi_65491913
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef RJD het volgende:

[..]

ING staat al in het rijtje met beperkende voorwaarden. Postbank staat er inderdaad niet tussen.
    Ohja... Waar komt het vandaan dat na 14-02-09 de rentes naar 4% gaan?
    pi_65492102
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Ze verschuiven de datum steeds (was 15 februari):
    quote:
    Op de Toprekening ontvangt u een aantrekkelijke rente en kunt u altijd bij uw spaargeld. U kunt opnemen en storten, met behoud van deze aantrekkelijke rente. Als u voor 22 februari 2009 een Toprekening opent, ontvangt u de eerste 6 maanden een scherpe rente van maar liefst 4,75%*. Daarna profiteert u van 4%* rente. Bovendien ontvangt u dan 10.000 extra Rentepunten**.
    pi_65495212
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Hanneke1983 het volgende:

[..]

Op de website van ING Bank stond dat je bij Topsparen 4,5% rente krijg en dat deze rente vanaf 15-02-2009 naar 4,0% zou gaan. Ik zie nu op de website dat deze voorwaarde verdwenen is. Het is ook niet te doen om dagelijks alle voorwaarden in de gaten te houden. Gelukkig heb ik jullie. Ik zal dit binnenkort in het lijstje veranderen.
    pi_65497201
    Akbank heeft per vandaag de rente verlaagd naar 4,5%
    pi_65497534
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef RJD het volgende:
    Even een vraagje... is iedereen het er ook mee eens dat ik overal top 10-lijstjes van maak en voor de deposito's een top 5 lijstje per looptijd?

Vanavond ben ik er niet... ik zal dan proberen om donderdag de lijstjes bij te werken.
    Klinkt goed, maar maak dan wel een volledige top tien. Nu is het niet duidelijk waarom sommige banken wel en andere niet genoemd worden. Waarom DSB wel en Postbank niet? Persoonlijke voorkeur?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2009 16:50:57 ]
    pi_65499820
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 16:39 schreef HiZ het volgende:
    Akbank heeft per vandaag de rente verlaagd naar 4,5%
    Anders lees je het topic even, was gister allang gemeld

Banken met hoge rente # 19
      woensdag 28 januari 2009 @ 19:52:41 #274
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65503835
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef MrBadGuy het volgende:
    Zojuist de jaaropgave van CEB ontvangen plus een afschrift van de rente en een paar reclame foldertjes voor een termijndeposito. Gelukkig staat mijn geld bij CEB al tegen 6% vast
    Same here
    Nu even wachten op het volgende afschrift
    pi_65504914
    Ik heb net een rekening geopend bij Moneyou, de Akbank is de laatste tijd wel erg hard naar beneden gegaan.
      woensdag 28 januari 2009 @ 20:32:03 #276
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65505249
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 20:23 schreef HiZ het volgende:
    Ik heb net een rekening geopend bij Moneyou, de Akbank is de laatste tijd wel erg hard naar beneden gegaan.
    hmmm, raar als je vrij opneemnaar je geld op een spaarrek. zet bij moneyou krijg je 5,1% rente en bij vastzetten 4,6% voor 1 jaar en 4.3% voor 2 jaar....

Ik zie het komende jaar dat 5,1% lekker kelderen, kun je hem nu nog beter bij AK vastzetten.
    pi_65519711
    ASN Bank heeft een nieuwe betaalrekening waarop je 1% creditrente krijgt. Geen hoge rente maar wel vrij uniek dat je rente op een betaalrekening krijgt.
      donderdag 29 januari 2009 @ 11:19:18 #278
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65521676
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 10:20 schreef Aether het volgende:
    ASN Bank heeft een nieuwe betaalrekening waarop je 1% creditrente krijgt. Geen hoge rente maar wel vrij uniek dat je rente op een betaalrekening krijgt.
    En deze rekening kost maar 1,50 per maand, wat volgens mij ook een van de lagere tarieven is. Daar heb je dan ook nog internetbankieren voor. Ik heb al twee spaarrekeningen van ASN Bank, ik overweeg om de betaalrekening er nu ook bij te nemen.
    pi_65522008
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 10:20 schreef Aether het volgende:
    DSB heeft dat ook met 2,5% rente zie http://www.dsbbank.nl/betalen/ en de rekening is daar ook nog eens gratis. Nadeel is het pinnen omdat je maar 1x per dag bij een andere pinautomaat mag pinnen en minder opnemen.
      donderdag 29 januari 2009 @ 11:31:47 #280
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_65522136
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:28 schreef secondant het volgende:

[..]

DSB heeft dat ook met 2,5% rente zie http://www.dsbbank.nl/betalen/ en de rekening is daar ook nog eens gratis. Nadeel is het pinnen omdat je maar 1x per dag bij een andere pinautomaat mag pinnen en minder opnemen.
    Oke. Maar ik vertrouw Scheringa niet. Die gaat binnenkort zeker ook een tarief in rekening brengen. Het is een stunt om klanten te binden, iets waar DSB een handje van heeft.
    pi_65530109
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

hmmm, raar als je vrij opneemnaar je geld op een spaarrek. zet bij moneyou krijg je 5,1% rente en bij vastzetten 4,6% voor 1 jaar en 4.3% voor 2 jaar....

Ik zie het komende jaar dat 5,1% lekker kelderen, kun je hem nu nog beter bij AK vastzetten.
    Ik zet niks vast, als de spaarrente serieus naar beneden gaat ga ik het afbetalen van mijn hypotheek-lening weer oppakken.
    pi_65542404
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zet niks vast, als de spaarrente serieus naar beneden gaat ga ik het afbetalen van mijn hypotheek-lening weer oppakken.
    Ik heb een gedeelte van mijn geld voor 4 en voor 10 jaar vastgezet (6%). Dat levert mij meer op dan ik aan hypotheekrente moet betalen
      donderdag 29 januari 2009 @ 20:29:01 #283
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_65543130
    Volgens mij is DHB Bank s@ve online nu ook nog maar 4,50%...
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_65546741
    Lees op spaarinformatie.nl dat de deposito's 1 en 2 jaar zijn verlaagd naar 4% en 3%.
    Kan iemand dat bevestigen?
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 29 januari 2009 @ 22:45:33 #285
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_65548972
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 21:55 schreef Aether het volgende:
    Lees op spaarinformatie.nl dat de deposito's 1 en 2 jaar zijn verlaagd naar 4% en 3%.
    Kan iemand dat bevestigen?
    van welke bank?
    pi_65551441
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 20:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb een gedeelte van mijn geld voor 4 en voor 10 jaar vastgezet (6%). Dat levert mij meer op dan ik aan hypotheekrente moet betalen
    Ja op het moment wel, maar ik wil op een vrij kort termijn helemaal geen hypotheekschuld meer hebben. Alleen is het bij de huidige spaarrente de moeite om eventjes een paar maanden pas op de plaats te maken.
    pi_65554510
    Rabobank Internetbonussparen:

Rentewijziging basisrente
    De basisrente van uw rekening is per 29-01-2009 gewijzigd.
    Over het gehele saldo wordt een basisrente vergoed van 2,700%.

Was 3,00%

Misschien maar eens overstappen.
    pi_65554997
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 03:18 schreef Espabilado het volgende:
    Gewoon doen! Het kost niets (alleen wat moeite) en levert alleen maar meer op (centjes).
    pi_65555494
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 07:08 schreef RJD het volgende:

[..]

Gewoon doen! Het kost niets (alleen wat moeite) en levert alleen maar meer op (centjes).
    het kost wel wat, je raakt rentedagen kwijt door het overboeken
    pi_65556440
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 08:19 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

het kost wel wat, je raakt rentedagen kwijt door het overboeken
    Dat heb je binnen no-time terug van 2,7 ( ) naar 4,5+ %
    -je UI was te groot en daarom verwijderd-
    pi_65557261
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

van welke bank?
    Ja, da's handig -- Moneyou.
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 09:18 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Dat heb je binnen no-time terug van 2,7 ( ) naar 4,5+ %
    Idd, maar zo'n 2½ dag/rentedag.
    pi_65578670
    Wie heeft er ervaring met NIBC en ATB bank? Ik weet dat ze beide onder het Nederlandse depositostelsel vallen en dat de NIBC 5,1% rente geeft en ATB 5,0%. Wat zijn de voor en nadelen. Gaat het over- en terugboeken van geld snel? En hoe is de rente-ontwikkeling (in het verleden)? Blijven ze steeds een van de hoogste of zitten ze binnen een paar maanden op postbank-niveau?
    Zit nu bij DSB, maar wil nu ik die andere rentes heb gezien wel meer voor mijn geld.
    pi_65579316
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 20:35 schreef Sabsie het volgende:
    Wie heeft er ervaring met NIBC en ATB bank? Ik weet dat ze beide onder het Nederlandse depositostelsel vallen en dat de NIBC 5,1% rente geeft en ATB 5,0%. Wat zijn de voor en nadelen. Gaat het over- en terugboeken van geld snel? En hoe is de rente-ontwikkeling (in het verleden)? Blijven ze steeds een van de hoogste of zitten ze binnen een paar maanden op postbank-niveau?
    Zit nu bij DSB, maar wil nu ik die andere rentes heb gezien wel meer voor mijn geld.
    NIBC is te kort op de markt om wat van de renteontwikkeling te zeggen. Er zijn geen echte voor- en nadelen tussen de twee. Een pluspunt is misschien dat ATB bij deposito's de rente van een afgelopen maand stort (i.p.v. aan het eind of per jaar). Voor de rentegeschiedenis kun je bijv. kijken op spaarinformatie.nl:

ATB Internetspaarrekening
    pi_65594508
    CEB maakt mij nu wel een beetje bang. Ik kijk bijna elke week even of het saldo klopt. Dat wou ik net ook doen... krijg ik deze melding: U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht.

Aahhh... als ik geen rekening heb, waar is mijn geld dan gebleven? Hopelijk gewoon een foutje, maar zulke fouten kun je toch niet op je site maken?
    * fake it until you make it *
    pi_65594519
    ING 6 maanden deposito
    Van 5% naar 1,75% in minder dan 3 maanden

pi_65594580
    Toch nog even over dat deposito-garantiestelsel: als ik nu 100K voor 3 jaar vastzet, hoe groot is de kans dan dat na oktober 2009 de 100K limiet weer verlaagd wordt naar 20K?
    Mag ik aannemen dat Bos het niet kan maken om die limiet weer te verlagen?
    pi_65594635
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
    Toch nog even over dat deposito-garantiestelsel: als ik nu 100K voor 3 jaar vastzet, hoe groot is de kans dan dat na oktober 2009 de 100K limiet weer verlaagd wordt naar 20K?
    Mag ik aannemen dat Bos het niet kan maken om die limiet weer te verlagen?
    Of ze gaan naar het Europese gemiddelde van 50.000.
    Kun je 't niet splitsen over 2 à 3 banken?
    pi_65595421
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 14:01 schreef PurpleSky het volgende:
    CEB maakt mij nu wel een beetje bang. Ik kijk bijna elke week even of het saldo klopt. Dat wou ik net ook doen... krijg ik deze melding: U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht.

Aahhh... als ik geen rekening heb, waar is mijn geld dan gebleven? Hopelijk gewoon een foutje, maar zulke fouten kun je toch niet op je site maken?
    Niemand vindt het erg als je eerst even terugleest voor je iets post hoor.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 14:49:48 #299
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_65595580
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 03:18 schreef Espabilado het volgende:
    Rabobank Internetbonussparen:

Rentewijziging basisrente
    De basisrente van uw rekening is per 29-01-2009 gewijzigd.
    Over het gehele saldo wordt een basisrente vergoed van 2,700%.

Was 3,00%

en ze gaven maar 3%, goh wat zijn ze weer lekker bezig bij die boerenbank.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 15:35:51 #300
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_65596492
    Daarom ben ik ook aant sparen bij CEB. Wel lekker dat de rente van de IB groep meer gezakt is dan de rente bij CEB.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 15:38:18 #301
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_65596540
    Ik hoop niet dat Credit Europe nog meer zakt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')