Nicequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:34 schreef Aventura het volgende:
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. Dacht dat je het misschien niet gezien had..quote:
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nice
En 7% wil ik ook wel. Nog beperkingen?
Ligt eraan.. wat voor rente biedt jequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.
@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
1.56, dat is alleen bij credit europe.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:45 schreef PiRANiA het volgende:
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
1.56, dat is alleen bij credit europe.
En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
een bedrag vast tegen 6%quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
Kunnen we zien waar die hoge rente vandaan komtquote:Lancering eerlijke bankwijzer
Amsterdam - Vanaf 22 januari kunnen consumenten op de website van de Eerlijke Bankwijzer een bank kiezen die bij hen past. Hier is te zien wat het beleid is van de Nederlandse banken op het gebied van milieu, mensenrechten, arbeidsomstandigheden, wapenhandel en -productie.
De Eerlijke Bankwijzer wordt gelanceerd tijdens het symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?” in de Munt in Utrecht. Minister Wouter Bos van Financiën opent de bijeenkomst met een videoboodschap. Het is voor het eerst dat banken zijn onderzocht op alle terreinen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat de resultaten daarvan overzichtelijk op een website zijn samengebracht.
De Eerlijke Bankwijzer geeft snel en duidelijk de scores van de banken op de verschillende terreinen. Wat: lancering Eerlijke Bankwijzer tijdens symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?”
Wie: Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib
Met: videoboodschap minister Wouter Bos (Financiën)
Waar: Koninklijke Nederlandse Munt (Geldmuseum), Leidseweg 90, 3531 BG Utrecht
Wanneer: donderdag 22 januari, 14.00 – 16.45 uur De initiatiefnemers, Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib, willen met de Eerlijke Bankwijzer de druk op de banken vergroten.
Zodat het geld dat rekeninghouders aan hen toevertrouwen op een duurzame en eerlijke manier wordt ingezet. Elk kwartaal wordt de Bankwijzer vernieuwd op basis van onderzoek dat controleert of de banken hun beleid ook echt toepassen in de praktijk.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een envelop heb gekregen van MoneYou. Volgensmij was het gewoon rekeningen openen, een bedrag overmaken om de rekening te activeren en gaan met die banaan. Of herinner ik me het verkeerd? Bij CEB en Icesave heb ik wel wat thuisgekregen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Dit staat op de website, linkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.quote:Kan ik ook een MoneYou Spaarrekening openen via een aanmeldformulier op papier?
Nee, omdat we onze kosten zo laag mogelijk houden om een zo hoog mogelijke rente te kunnen bieden, kun je je alleen online aanmelden.
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriftenquote:wat ik mij afvraag....hoe zit dat met al die "papierloze" internetrekeningen, wanneer je iets overkomt of wanneer je niet in de gelegenheid bent (bijvoorbeeld door een ernstige ziekte) zelf je dingen te regelen...
misschien een beetje een rare gedachte maar toch...
als je heel vaak wisselt, wie kan het dan in je omgeving nog volgen, waar je hoeveel geld hebt en welke wachtwoorden je hebt en zo...
toen je nog uittreksels van je "huisbank" kreeg was er nog iets tastbaars, maar stel er moet snel iets geregeld worden door je naasten en jij bent erg ziek en kunt het niet zelf doen, wat dan...
Bij banken als CEB en AKBANK krijg je ook papieren afschriften thuis. Ze zijn in ieder geval verplicht om een overzicht aan te bieden, die je dan eventueel zelf moet afdrukken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Goede vraag. Bij mij weet mijn omgeving wel waar ik rekeningen heb lopen. CEB stuurt ook gewoon afschriften thuis, dus dat zit mooi tussen mijn andere bankafschriften. MoneYou is wat lastiger, maar als ze even de bankafschriften van mijn betaalrekening doorbladeren, dan vinden ze zo wat het bankrekeningnummer is van die rekening. Mocht er echt iets ernstigs gebeuren, dan kunnen ze bij mij iig vrij eenvoudig uitvinden waar ik geld heb staan en wat de rekeningnummers zijn. Maar misschien is het daarnaast ook wel handig om gewoon een lijstje er bij te doen met alle gegevens (geen wachtwoorden, pincodes e.d. natuurlijk!) zodat ze snel weten waar wat staat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Ik print m'n afschriften niet uit, maar van elke bank ligt er wel een aanmeldbrief o.i.d. ...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
[..]
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:39 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dit staat op de website, link
[..]
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef RJD het volgende:
[..]
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.
Raar. ASN is onderdeel van SNS Reaal. Ik had een rekening bij SNS en opende een rekening bij ASN, maar moest toch echt een id-bewijs opsturen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.
Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
een bedrag vast tegen 6%
en een bedrag los tegen 5.25%
Was een actie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:24 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?
Volgens de CEB website is de hoogte rente die ze aanbieden namelijk 5,75%.
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/
Bummerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Was een actie.
Zie ook: Banken met hoge rente #18
quote:
Elke normale spaarrekening heeft variabele rente. Maakt niet uit bij welke bank je de rekening neemt. Wil je een vaste rente dan moet je een deposito nemen, maar dat betekend ook dat je je geld vast zet en er voor een afgesproken tijd niet bij kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:59 schreef swarmahoer het volgende:
bij credit europe bank op de site staat dat er een variabele rente is voor die top interest rekening.... wat houdt dat inik zoek iig een rekening waar ik mn spaargeld op kan zetten (niet voor meerdere maanden ofzo) maar tegen een fatsoenlijk rentepercentage aangezien de postbank kut is
Je kan morgen weer op 0% staan , daar kan geen bank alleen IceSave tegenopquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:
Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.![]()
het rentepercentage daarvan bedoel ikquote:
Die verlaging valt me mee.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:
E-mail van NIBC gekregen.
Per 19 januari gaan de volgende rentes gelden:Internetspaarrekening 5,25% » 5,10% (vanaf 7 januari)
Valt idd mee, maar NIBC moet het alleen hebben van de hoge rente, als ze te ver dalen dan loopt iedereen over naar CEB. Ik verwacht dat CEB binnenkort ook gaat dalen en dat het in kleine stapjes (max. 0,25% per keer) naar beneden gaat.quote:
nieuwjaarssentimentquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:
Ik heb in december een beleggersrekening geopend bij de Binckbank.
Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.![]()
Inderdaad, laten we hopen dat het daarbij blijftquote:
Maar ik zie de huidige klanten van NIBC nu ook niet snel overstappen, als de rente nu onder de 5% zou komen dan misschien wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
Sowieso is er weinig reden voor NIBC als zij dezelfde rente hebben als moneyou.
Enige voordeel is dat NIBC ook deposito's korter dan 1 jaar heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
Sowieso is er weinig reden voor NIBC als zij dezelfde rente hebben als moneyou.
Die mail heb ik ook gehad. Nog maar even snel wat afsluiten. Ze zijn zelf alleen niet echt snel met mijn pakket.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:
E-mail van NIBC gekregen.
Per 19 januari gaan de volgende rentes gelden:
enz..
Nee die geldt voor een jaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?
Heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Waarom heeft het lang genoeg geduurd? Of het ooit terug gaat naar de ¤ 38.000 is nog maar de vraag, de ¤ 100.000 grens blijft iig nog tot oktober, daarna is er vanalles mogelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?
Heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Jep, volgens mij gaat de rente zakkenquote:Sparen bij MoneYou
* MoneYou Spaarrekening
5,10%
* MoneYou Sparen 1 Jaar Vast
5,00%
* MoneYou Sparen 2 Jaar Vast
4,50%
YKB:quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Jep, volgens mij gaat de rente zakken
wees blij dat je het terugkrijgtquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee die geldt voor een jaar.
Verder begin ik nu steeds meer te balen, want mijn geld uit IJsland is er nog steeds niet en de rente's beginnen nu al te dalen. Ben al te laat voor CEB deposito tegen 6% maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik de 5% nog haal. Ben benieuwd wat de banken gaan doen met hun rentes.
Tevens TVP'tje
Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:11 schreef MCH het volgende:
Maxisparen bij de SNS is al een tijdje met een kwart procentpunt gedaald naar 4,5 procent. Mijn rekeninginformatie geeft nog steeds 4,75% aan. Geldt de verlaging alleen voor nieuwe klanten?
Je kunt direct storten. Opnemen en deposito's aanmaken is waarschijnlijk later pas mogelijk (na 1 à 3 weken IIRC).quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:02 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb vandaag mijn welkomstpakket met overige gegevens gekregen en mijn contract op de post gedaan. Ik heb al even ingelogd, maar ik twijfel...zal ik nu al geld kunnen storten of moet ik wachten tot het contract bij hen is binnengekomen?
Nee, maxisparen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:16 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijk
Wat doet de inflatie eigenlijk momenteel?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Jep, volgens mij gaat de rente zakken
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:11 schreef DIGGER het volgende:
Europees gezien al onder de 2% - ik dacht recent 1.6% gelezen te hebben.
Laatste cijfer voor Nederland ken ik niet, maar zal wel in die regio liggen.
Gelukkig blijft het bedrag dat afgelost moet worden gelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogNiks mis mee!
Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
Precies, 3% rente bij 1% inflatie levert je meer op dan 5% rente bij 4% inflatie. Dat de rente daalt is jammer, maar de inflatie is tot nog toe harder gedaald.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogNiks mis mee!
Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
quote:Inflatie gedaald tot 1,9 procent
` De inflatie in Nederland daalde in
december van 2,3% naar 1,9%.Over heel
het jaar kwam de prijsstijging uit op
2,5%.De daling komt vooral door de
goedkopere autobrandstoffen.
Benzine en diesel begonnen vanaf
september flink te dalen.In december
waren de autobrandstoffen 17% goedkoper
dan een jaar geleden.De prijzen van
voedsel zijn het hele jaar door wel
gestegen,maar in het laatste deel van
het jaar veel minder dan aan het begin.
In de eerste helft van 2008 liep de
inflatie op van 2% tot 3,2%.In december
was de inflatie van 1,9% wel iets hoger
dan gemiddeld in de EU.
http://www.geldenrecht.nl(...)ginnen_te_dalen.htmlquote:Spaarrentes beginnen te dalen
Banken zijn het nieuwe jaar begonnen met het verlagen van hun spaarrentes. Ten minste vijf banken hebben hun rentes met 0,15 tot wel 1,25 procentpunt verlaagd, zowel op vrij opneembare rekeningen als voor nieuwe spaardeposito's.
Zo is NIBC Direct niet langer de Nederlandse bank met de hoogste spaarrente: de bank verlaagde zijn rente van 5,25 naar 5,1 procent. De bank zegt de marktrentes te volgen.
Fortis Bank verlaagde gisteren de rentes op deposito's met 0,1 tot 0,3 procentpunt. Bij Friesland Bank ging de rente van 4,75 naar 3,5 procent voor deposito van twee tot vier jaar. Ook de Nederlandse beleggersbank Alex en het Turkse Garantibank verlaagden hun rentes iets.
Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl raadt spaarders die hun geld willen vastzetten in een deposito, dat nu te doen. ,,De kans is groot dat de spaarrentes verder dalen. De marktrentes zijn sinds de zomer met 1,5 tot 2 procent gedaald, terwijl de spaarrentes gelijk bleven. Dat levert zulke lage marges op voor banken, dat kan niet lang voortduren."
RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediendquote:
Wat is VHR?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef DIGGER het volgende:
[..]
RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediend
Maar goed, deposito's tegen 6 % met 1.9% inflatie is leuk
Alleen die k*t VHR
Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuhquote:
als hadden komt is hebben te laatquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
Okeequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuh
Als je wilt speculeren met currency dan kun je beter ¤/£ futures kopen, of via een forex broker. Hoef je ook niet met geld tussen accounts heen en weer te boeken, en je kunt leverage gebruiken dus je hoeft maar een fractie van het bedrag daadwerkelijk op tafel te leggen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
[koe,reet]quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Had ik gisteren mijn geld maar op rood gezet, dan had ik mijn vermogen verdubbeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Aether het volgende:
MoneYou deposito 1 jaar: 5,00% » 4,80%.
MoneYou zal waarschijnlijk binnenkort zakken. Zou alleen verwachten dat eerst de spaarrekening en dan pas de deposito's zouden zakken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?
- Iedere bank in het lijstje heeft een Nederlands bijkantoor en een vergunning van de DNB Nederlands, we leven in Nederland tenslotte.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Greetings het volgende:
Even een paar vragen hier:
- Zijn alle banken hier in het overzicht genoemd Nederlandse banken? Ik zie bijvoorbeeld de Duitse Mercedes-Benz Bank er niet bijstaan, met 5,4% rente voor 12 maanden vastleggen.
- Waarom heeft NL maar een dekking van 100.000 euro per klant terwijl bijvoorbeeld een toch wat armer land als Duitsland tot in de miljoenen (weet niet eens precies wat, iets van 2 miljoen?) verzekert?
- Geldt die 100.000 per rekening of per persoon? Als ik op twee verschillende banken 100.000 euro heb staan en ze gaan beiden failliet, krijg ik dan dus gewoon de beide 100K's terug?
- Waarom varieren de rentepercentages zo ENORM in deze tijd? Er zijn serieuze banken met slechts 3% voor je geld 12 maanden vastleggen (het Duitse ING-Diba) terwijl er ook nog gewoon tientallen banken zijn die 5,5% bieden.
- Bij mijn bank (ING-Diba) is het nu zelfs zo dat de rente bij 6 maanden vastleggen 3,25% is en bij 12 maanden maar 3,00%. Dit is natuurlijk erg raar, maar wijst dit erop dat de rente alleen maar verder zal dalen de komende tijd? Edit: ditzelfde zie ik nu ook bij Moneyou, die zelfs meer rente geven voor vrij opneembaar geld, dan voor vast te leggen geld (en meer voor 1 jaar vastleggen dan bij 2 jaar!)
- Is het daarom raadzaam om zelfs periodes van langer dan 1 jaar te kiezen om je geld vast te leggen, aangezien je dan geen risico hebt dat je benadeeld wordt als de rente-verlagingen doorzetten de komende tijd.
Wat zou een geschikte periode daarvoor zijn? 2 jaar, of zelfs 3 jaar of nog langer?
Veel vragen, maar ik hoop dat ze hier beantwoord kunnen worden
Dat laatste dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?![]()
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinine hebben?
NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef Dennis101 het volgende:
- Het stelsel geldt per persoon per instelling.
Het is blijkbaar voor hen voordeliger om een hogere rente te bieden met de zekerheid dat ze in die periode over jouw geld kunnen beschikken. Veel banken doen dit, ook de bekendere zoals Fortis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?![]()
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
Je geld vastzetten is niet alleen een zekerheid voor jou dat je over die periode dat rentepercentage krijgt, maar ook een zekerheid voor een bank dat ze die periode over jou geld mogen beschikken. Hoe meer geld er voor langere tijd vast staat, hoe kleiner de kans op een bankrun en hoe meer geld ze kunnen stoppen in langdurige projecten. Aan de andere kant, als de rentes gaan dalen, dan zijn de termijndepositos die nu zijn afgesloten duur voor de banken. Het is dus een kwestie van de positieve en negatieve aspecten afwegen; voor de ene bank zal het aantrekkelijker zijn om meer termijndeposito's aan te trekken, zodat ze meer zekerheid hebben, voor de andere bank zal het kostenplaatje juist zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
Dat is wat kort door de bocht lijkt mijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:01 schreef Aether het volgende:
[..]
NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.
Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .quote:Statutaire naam : Handelsnaam Plaats : Plaats
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. : Moneyou, Florius : Amersfoort
En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me vooral over de renteverlagingen door banken die tegen 8.5 % geld lenen van Woutertje...
In mijn dromen af en toe, woon gewoon in Nederlandquote:
Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd.En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:37 schreef fripper het volgende:
Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .
Als je dus geld hebt bij de ABNAMRO bank en Moneyou krijg je naar mijn idee maximaal 200.000 terug. Toch ?
Alex en Binck vallen in elk geval samen onder één regeling (dus je hebt maar 100k voor de twee samen). Dat weet ik in elk geval zeker.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
Er wordt naar vergunning gekeken. Fortis en ABN AMRO hebben bijvoorbeeld ook elk een eigen vergunning en dezelfde eigenaar (het Nederlandse Fortis/de Nederlandse staat). Als ABN AMRO Bank en ABN AMRO Hypotheken beide een eigen vergunning hebben, dan is het dus idd 2x ¤ 100.000.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.
[..]
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?
(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
goed dat ik dit lees, ik heb namelijk nog wat geld staan bij rabo voor 3,6%quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.
Wouter Bos gaat het geld dat ik tegen 4,2% aan hem heb uitgeleend woensdag terugbetalen, en daarna krijgt hij geen cent meer van mij. Het grootste deel gaat nu naar de Rabobank Loyaalrekening.
klopt, ze zien dan vanaf welke rekening er geld gestort wordt en leggen dan een link met de identificatie die je voor die rekening al hebt verzorgd.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:47 schreef Brammetje het volgende:
Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?
Wel lekker snel op deze manier!
uiteraard... zij leveren basisdiensten. Bij moneyyou alleen spaarrekening.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:11 schreef SeLang het volgende:
Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
Percentages gelden idd t/m 18 januari.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:14 schreef uppie83 het volgende:
Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
Yep, dus sla je slag nu het nog kan. Scheelt .6 procentpunt.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Percentages gelden idd t/m 18 januari.
quote:Diverse meningen: 'Rente moet wel omlaag'
Met ‘de ECB aarzelt, maar alle macro- economische cijfers pleiten voor een verdere verlaging van de rente’ en ‘de slechte Europese economie brengt ze op de knieën,’ verwoorden de analisten van ING Wholesale Banking en Schroder Investment het standpunt dat door veel experts ingenomen wordt.
Op 15 januari gaat zonder enige twijfel de Europese rente weer omlaag. Bij de vorige verlaging in december liet ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet doorschemeren wellicht eerst de effecten van de reeks renteverlagingen te willen aanzien alvorens weer een verlaging door te voeren.
‘Ze zullen echter toch weer moeten, want er dreigt een ernstige recessie,’ aldus Bank of America. Het ondernemers- en consumentenvertrouwen, de bestedingen en investeringen, de kredietverlening, de werkgelegenheid en de winsten, alles staat onder druk. Het enige lichtpuntje is de inflatie, vermits deze niet doorslaat naar deflatie.
Analisten voorzien dat de rente met een half procentpunt verlaagd wordt, tot 2%. Bij deze verlaging zal het niet blijven. Citigroup denkt dat de Europese rente in de zomer op 1% staat en misschien wel lager. Het vooruitzicht van een almaar dalende rente en de relatieve veiligheid maken obligaties nog steeds ongekend populair.
In het afgelopen jaar werd op Duitse staatsleningen een rendement behaald van 12%, inclusief herbelegde rente, rekende Merrill Lynch. Op Amerikaanse staatsleningen behaalden beleggers een resultaat van ruim 14%. Vermogensbeheerders Blackrock en Schroder steken vooral in 'Bunds' tientallen miljarden euro’s omdat zij de rente zien dalen en de obligatiekoersen stijgen.
Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde. ‘Het is onwaarschijnlijk dat dit eerder dan in het derde kwartaal zal plaatsvinden,’ menen de kenners bij Barclays. Enkele Europese overheden moeten in de loop van dit jaar aanzienlijke bedragen binnenhalen om de begrotingstekorten te (her-)financieren.
In Duitsland gaat het om ¤320 mrd, met inbegrip van de herfinanciering van ¤150 mrd bestaande leningen. Die behoefte aan kapitaal kan renteverhogend gaan werken
Even twee opmerkingen:quote:Op maandag 12 januari 2009 21:32 schreef DIGGER het volgende:
Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
[..]
Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).quote:Op maandag 12 januari 2009 22:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Even twee opmerkingen:
"Bunds"?"Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?quote:Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
Klinkt inderdaad minder dan aandelen ‘rear-end’quote:Op maandag 12 januari 2009 22:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
Zal ik vanavond aanpassen.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:19 schreef elkravo het volgende:
cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:
http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag helemaal naar Nederland gereden puur en alleen om een rekening bij de Rabobank te openen
Zozo dat klinkt wel heel erg aantrekkelijkquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:55 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):
Spaarrente Engeland naar nul procent
Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.
Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.
Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:23 schreef RJD het volgende:
Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
Toegevoegd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:02 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:
1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?quote:Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
Met de enorme drukte was het ongveer 2 week, 2,5...quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?
Volgens mij zijn ze het gewoon kwijtquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele forse dalingen voor termijndeposito's, belooft weinig goeds voor de komende tijd ben ik bang.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Aether het volgende:
DSB Bank
Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
Schrijf het gewoon op het formulier zelf? Lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:37 schreef elkravo het volgende:
Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
Waarom wil je per sé een jeugdrekening?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef Christiaan het volgende:
Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken. Kan dat niet?
Omdat ik pas in april 18 wordt maar toch wel wat spaargeld heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
Ik vermoed dat dat rente op rente is ofzo....quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef Greetings het volgende:
Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.![]()
Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
Een Duitse bank adverteert als volgt:
Laufzeit Verzinsung Rendite**
2 Jahre 5% p.a. 5,13%
3 Jahre 5% p.a. 5,25%
4 Jahre 5% p.a. 5,39%
5 Jahre 5% p.a. 5,53%
6 Jahre 5% p.a. 5,67%
Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?
En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
Ja ik heb daar een rekening. Prima bank (wel lage creditrating). Het is alleen geen internetrekening, overboeken gaat telefonisch. Een paar maanden geleden heb ik tegelijkertijd geld opgenomen van diverse rekeningen en dat van Anadolu Bank was het snelste binnen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef hp38guser het volgende:
Ik zie overigens dat de Anadolubank een minimuminleg voor het deposito hanteert van ¤1000 en ook 5,25% biedt op deposito's van 1 t/m 5 jaar.
Iemand ervaringen met deze bank?
Ja hoor, zolang het maar minder is dan 20.000 euro.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
Toch nog een vraagje:
- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
Het was oorspronkelijk 20.000 volledig en de daarop volgende 20.000 voor 90% vergoed. In het slechtste geval gaan ze terug naar deze regeling maar mogelijk gaan ze naar de 50.000 (voorstel IIRC). Tot 20.000 loop je zeer waarschijnlijk geen risico.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
Toch nog een vraagje:
- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
Dat kan ik niet allemaal bij gaan houden. Ik heb er bij staan dat je voor de exacte voorwaarden op de site van de bank moet kijken. Dat lijkt mij wel voldoende.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:08 schreef hp38guser het volgende:
Wat ik ook erg handig zou vinden als in de startpost van de depositio's ook de minimale inlegbedragen worden toegevoegd? Zo lopen deze bedragen nogal uiteen.
Bij Credit Europe is dat momenteel ¤2500, bij de ATBank zelfs ¤5000.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 3 en 6 maanden 5,50% 5,10% 9 maanden 5,70% 5,15% 1 jaar 5,70% 5,25% 2 en 3 jaar 5,90% 5,30% 4 jaar 5,90% 5,35% 5 jaar 6,00% 5,35% 6 en 7 jaar 6,00% 5,40% 8 en 9 jaar 6,00% 5,45% 10 jaar 6,00% 5,50% |
Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd.En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...
Die wordt apart opgestuurd
Het moet eerst verwerkt worden. De volgende dag komt er een deposito met je bedrag te staan met daarnaast een loopde, in hetzelfde venster als waar je gewone spaarrekening zich nu bevindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.
Wel irritant dat je op hun site geen overzicht kunt zien van je deposito's. Ik kan nergens vinden hoe lang ze nog lopen, tegen welke rente, etc. Of kijk ik niet goed?
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:26 schreef oinkoink12 het volgende:
Hallo, ik ben echt een zeer beginnende spaarder.
Ik wil komende tijd wat geld gaan sparen tegen een betere rente dan ik nu heb (3.5% bij DSBBANK)
ik heb een paar vraagjes
1: Wat is het verschil in rente uitbetalingen, sommige banken doen het eens per jaar, sommige twee keer, en sommige maandelijks?
2: Stel ik sluit een spaarreking bij moneyou. Hoevaak krijg ik dan rente erbij?
Alvast bedankt voor het antwoord op deze noobvragen
Maar dat snap ik dus niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:49 schreef OswaldDeformed het volgende:
[..]
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.
Uitkeren en berekenen is niet hetzelfde. Duss uuuh. het wordt per dag berekend. Op jaarbasis (indien zelfde rente) maakt het qua bedrag niet uitdacht ik...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Na een jaar heb je bij MoneYou ¤ 51 (5,1% rente) en bij CEB ¤ 50 (5,0% rente). De rente is de effectieve rente, dus wat je op jaarbasis krijgt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Ze verwachten dat de rente gaat dalen(dat doet die al)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef dyna18 het volgende:
Ook snap ik de rente van de langlopende deposito's niet echt. Hoe langer de looptijd, hoe minder ze bieden. Bij veel andere banken (bijv. NIBC) is het juist omgekeerd.
Dank je wel!quote:
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte termijn deposito zeker de moeite waard.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
Godverju zeg. Ik zat nog voor de zekerheid te denken over een korte termijndeposito bij CEB, maar nu die ook al gedaald zijn is dat ook al niet meer aantrekkelijk.
quote:Op zondag 18 januari 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte lange termijn deposito zeker de moeite waard.
we gaan dus echt richting de 0%quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef Aether het volgende:
Yapı Kredi Bank
Euro-Plus Spaarrekening - 4,50% » 4,00%
Euro-Plus Deposito (1 maand) - 5,10% » 3,50%
Euro-Plus Deposito (3 maanden) - 5,20% » 4,10%
Euro-Plus Deposito (6 maanden) - 5,30% » 4,50%
Euro-Plus Deposito (1 jaar) - 5,70% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (2 jaar) - 5,75% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (3 jaar) - 5,75% » 5,00%
Dat zie ik nou ook weer niet gebeuren, misschien dat de rentestunters binnen enkele maanden rond de 3%-3,5% zullen zitten, maar veel lager verwacht ik het niet. De grootbanken zullen dan wel weer naar de 2% kruipen.quote:
Check, staat heerlijk 3 jaar vast tegen 5.9%quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:31 schreef DIGGER het volgende:
In Maart zal de ECB de rente ongetwijfeld nog wel verder laten dalen, dus zelfs nu is een deposito van pak hem beet 2 jaar (in bovenstaande CEB of NIBC voorbeeld) een prima financiele beslissing gezien de inflatie momenteel minimaal net zo hard meedaald.
Ligt aan de voorwaarden. Bij NIBC kun je het kostenloos weghalen als je bijv. je baan kwijt bent of in de WW terecht komt. Of als de bank failliet gaat...quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Ik kan het wel missen, maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst, je weet natuurlijk nooit of je hoge onverwachte uitgaves krijgt.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef RJD het volgende:
[..]
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.
Dat zie ik net ook, rentepercentage is bij Top Interest nog maar 5%quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Als de rente op 6% staat hoor je niemand klagen, logisch dat rente verandert. Zo werkt het nou eenmaal. Vind je het te weinig dan ga je op zoek naar andere mogelijkheden om er meer geld van te maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Verdiep je eens in het begrip "inflatie" en kijk wat verder dan alleen naar het percentage. Nu ben je zo iemand die blij is met meer salaris als het er aan inflatie net zo hard uit gaat...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Deposito's daar ook. Mijn rekening is geactiveerdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Die 4.6 en 4.3 kunnen ze niet aanpassen (althans, niet voor reeds ingelegde bedragen). Die 5.1 kunnen ze morgen (ook voor reeds ingelegde bedragen) terugschroeven naar 4% of nog lager, dus het risico is kleiner...quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Ze verwachten waarschijnlijk dat de rente over twee jaar lager dan 4,3% is.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef Aether het volgende:
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.
Nee, maar sturen ze tegenwoordig niet één overzicht per kwartaal?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?
quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet vanquote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef Asgard het volgende:
Wij hebben 3 rekeningen bij CEB (3 verschillende personen dus) en alleen ik heb een afschrift gehad waarop de rente is bijgewerkt. Best vaag...
Laat ff wat weten aubquote:Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
Waar zou je je in hemelsnaam druk over makenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
Dat laatste mag ik hopen. Normaal sturen ze altijd direct een afschrift. Dat is toch raar? Kennelijk ben ik niet de enige.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:05 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Waar zou je je in hemelsnaam druk over maken![]()
De rente staat op je rekening, dat is toch het enige wat telt?
ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar kquote:Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:
Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....
Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."quote:Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:
Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....
Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
ow dan maak ik ook een scrintpreentjequote:Op maandag 26 januari 2009 23:23 schreef OswaldDeformed het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."
Vanmiddag al gebeld naar de klantenservice, rekening is nog wel actief en het saldo klopt ook gewoon. Ze vroegen me een print van m'n scherm te maken en dat te mailen naar de technische dienst: info@crediteurope.nl, het zou waarschijnlijk om een technisch probleempje gaan. Nog geen reactie terug gehad.
Op 1 of andere manier vind ik het creepyerder bij CEB dit te zien dan bij de Rabo...quote:Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar k![]()
was even schrikken haha
Zucht alweer lagerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:41 schreef Bulletdodger het volgende:
Ak-Bank verlaagt rente
Akbank N.V. zal met ingang van 28 januari 2009 haar rentetarieven aanpassen. Hieronder treft u het overzicht aan.
Belangrijk: Alle AK Spaardeposito’s die voor zaterdag 31 januari 2009 zijn aangevraagd en geopend kunnen worden (voldoende saldo), zullen tegen het hogere rentepercentage worden geopend**.
- AK Internet Spaarrekening: 4,50%* (was 4,75%)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)
- AK Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)
- AK Plus Spaarrekening: 4,20%* (was 4,45%)
Gaat lekker daar![]()
Realistisch of een poging om de concurrentie zwart te maken? Zou dit betekenen dat de Rabobank in het buitenland (waar ze zelf ook hoge rentes bieden) dit jaar ook in de problemen gaat komen?quote:http://frontpage.fok.nl/nieuws/105771/-Dollar-en-meer-banken-zullen-omvallen.html
In de loop van dit jaar zullen meer banken omvallen. Deze voorspelling doet Rabo-topman Bert Bruggink, die gisterenavond een toelichting gaf over zijn visie voor de Rabobank in 2009. Bruggink: "Kijk maar naar de rentestanden. Die met de hoogste percentages gaan het eerst." Hij noemde geen specifieke banken.
Volgens de Rabobank is het een illusie dat later in 2009 de economie weer zal herstellen. Bruggink denkt dat het onvermijdelijk is dat de Amerikaanse dollar onderuit gaat en het herstel van de wereldeconomie pas in 2011 zal inzetten.
Over de recente aanpak van minister Bos is Bruggink ook niet te spreken: "In Nederland moeten de banken de hand ophouden in Den Haag. Dat werkt stigmatiserend. Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid." Frankrijk lijkt het beter te doen door in de gehele linie banken te ondersteunen, of de banken nu in moeilijkheden waren of niet.
ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zucht alweer lagerdacht dat het zo goed ging me die turkse bank.
De rest volgt wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:11 schreef daNpy het volgende:
Ik wilde toen straks inloggen op CE, maar mijn klantnr (dat altijd bewaard wordt) was ineens weg.
Ik heb maar niet ingelogd omdat ik het wat minder vertrouwde.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
Nee maar als er bij hun een database of IP wijziging (of een phishing site) heeft plaatsgevonden ben je dat soort dingen wel kwijt...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
Omdat de inflatie niet nul is?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
Maar waarom hoor ik dan veel mensen die zeggen: je geld wordt minder waard?
De anderen waren al begonnen hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:31 schreef McVirusS het volgende:
Ohjee, als er 1 begint gaan ze waarschijnlijk straks allemaal :/.
Dit als antwoord op de vraag waarom ik mijn gegevens niet meer in kon zien.quote:Geachte meneer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen:
Onze technische dienst informeert ons dat een aantal klanten, waarschijnlijk via zoek machines of favorieten, op een verkeerde server terechtkomt. Indien u één der onderstaande meldingen ziet kunt u het volgende proberen:
1. Direct naar http://www.crediteurope.nl gaan (dus niet via google, yahoo etc.)
2. Rechtsboven op "English" klikken
3. Onder Direct Banking (rechts) de link "Consumer Login" klikken
4. Het nieuwe venster sluiten
5. Rechtsboven op "Nederlands" klikken
6. De link "particulieren Login" klikken en aanmelden.
Foutmeldingen:
* U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht
* Error 500, de pagina kan niet weergegeven worden
* Is NULL
Technische verklaring:
Wij beschikken over meerdere Login servers die allen met een 128 bit versleuteling beveiligd zijn. De actuele server dient altijd via onze website opgeroepen te worden.
Zoekmachines (en ook sommige privé computers) bufferen de opgevraagde pagina´s. Hierdoor kan het gebeuren dat de gewenste informatie niet
up-to-date is. Door de pagina enigszins te veranderen (in het bovengenoemde geval door het veranderen van de taal) haalt de browser de informatie direct bij de server en niet uit de gebufferde informatie.
Veiligheidsoverweging:
Uit veiligheidsoverweging raden wij ervan af uw klantnummer en pincode vast te programmeren en ook de link voor het Login venster niet onder de favorieten op te slaan.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zolang er inflatie is en geen deflatie dan klopt dat gewoon; een euro is nu minder waard dan een jaar geleden. Als je rente echter hoger is dan de inflatie, dan groeit je reële vermogen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
Maar waarom hoor ik dan veel mensen die zeggen: je geld wordt minder waard?
Postbank heeft als hoogste rente 4%.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
En en ING / Postbank dan.... ?
Die staat nog niet in de lijst
De Postbank heeft een rekening die 4,75% rente biedt voor het eerste halfjaar, daarna zakt het naar 4% rente (beide onder voorbehoud, zoals alle rentes op vrij opneembare rekeningen). ING heeft de Toprente Sparen rekening met 4,5% rente plus een gratis leren portemonnee!!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
Te lage rente. Zoals je ziet staan er veel kleine banken in de lijst, omdat die gewoonweg een (veel) hogere rente bieden dan de bekende banken. Ik kan natuurlijk de lijst oneindig lang maken, maar ik maak liever een lijstje die een stuk korter is.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:12 schreef Hanneke1983 het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef RJD het volgende:
[..]
Te lage rente. Zoals je ziet staan er veel kleine banken in de lijst, omdat die gewoonweg een (veel) hogere rente bieden dan de bekende banken. Ik kan natuurlijk de lijst oneindig lang maken, maar ik maak liever een lijstje die een stuk korter is.
dat zijn 4% rekening zonder voorwaarden.,.. wat ING/Postbank dus wel heeft.. voorwaarden... ze zouden verboden moeten wordenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:31 schreef k_man het volgende:
Je hebt wel andere banken met 4% in je lijstje staan. Dus hoezo een veel hogere rente?
Ze hebben volgensmij geen speciale beperkende voorwaarden (wel normale voorwaarden, zoals elke rekening). Het zijn beide rekeningen waarop het geld vrijopneembaar is, dus 4,5% van ING zou iig wel passen in dit topic.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat zijn 4% rekening zonder voorwaarden.,.. wat ING/Postbank dus wel heeft.. voorwaarden... ze zouden verboden moeten worden
kortom de beperking is dat je of A minimaal 5000 er op moet zetten of B je hypotheek salaris of stufi er moet plaatsenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Hanneke1983 het volgende:
De enige voorwaarde voor de ING rekening (4.5%) is minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 10.000.000 euro.
Verder vrij opneembaar.
Postbank minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 1000.000 euro.
(eerste 6 maanden 4.75%, daarna 4%)
Als je een Postbank hypotheek hebt, of salaris of studiefinanciering laat storten op Girorekening, dan geldt er helemaal geen minimumsaldo.
En volgens mij ook vrij opneembaar.
Deze twee mogen dus ook zeker in het rijtje
Bedankt. Ik heb nog geen reactie terug gehad. Misschien komt dat omdat ik niet het contactformulier gebruikte, maar gewoon rechtstreeks mailde. Hoe dan ook, hij werkt weer. Maar niet meer de inloglink onder favorieten opslaan dan...quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dit als antwoord op de vraag waarom ik mijn gegevens niet meer in kon zien.
En ja inderdaad ik heb (lui als ik ben) de directe link in mijn favorieten staan. Via de hoofdsite pakt hij wel de gegevens.
Zal ze nog even terugmailen want op de vraag hoe het zit dat ik geen afschrift heb van de rente bijschrijving krijg ik dus geen antwoord.
Snap trouwens ook niet waarom je op het contactformulier moet zetten dat je man of vrouw bent... aangezien ze toch de mail sturen met geachte mevrouw/ meneer, boven aan de email
ING staat al in het rijtje met beperkende voorwaarden. Postbank staat er inderdaad niet tussen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Hanneke1983 het volgende:
De enige voorwaarde voor de ING rekening (4.5%) is minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 10.000.000 euro.
Verder vrij opneembaar.
Postbank minimaal 5000 euro spaargeld, maximaal 1000.000 euro.
(eerste 6 maanden 4.75%, daarna 4%)
Als je een Postbank hypotheek hebt, of salaris of studiefinanciering laat storten op Girorekening, dan geldt er helemaal geen minimumsaldo.
En volgens mij ook vrij opneembaar.
Deze twee mogen dus ook zeker in het rijtje
Ohja... Waar komt het vandaan dat na 14-02-09 de rentes naar 4% gaan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef RJD het volgende:
[..]
ING staat al in het rijtje met beperkende voorwaarden. Postbank staat er inderdaad niet tussen.
Ze verschuiven de datum steeds (was 15 februari):quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ohja... Waar komt het vandaan dat na 14-02-09 de rentes naar 4% gaan?
quote:Op de Toprekening ontvangt u een aantrekkelijke rente en kunt u altijd bij uw spaargeld. U kunt opnemen en storten, met behoud van deze aantrekkelijke rente. Als u voor 22 februari 2009 een Toprekening opent, ontvangt u de eerste 6 maanden een scherpe rente van maar liefst 4,75%*. Daarna profiteert u van 4%* rente. Bovendien ontvangt u dan 10.000 extra Rentepunten**.
Op de website van ING Bank stond dat je bij Topsparen 4,5% rente krijg en dat deze rente vanaf 15-02-2009 naar 4,0% zou gaan. Ik zie nu op de website dat deze voorwaarde verdwenen is. Het is ook niet te doen om dagelijks alle voorwaarden in de gaten te houden. Gelukkig heb ik jullie. Ik zal dit binnenkort in het lijstje veranderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:21 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Ohja... Waar komt het vandaan dat na 14-02-09 de rentes naar 4% gaan?
Klinkt goed, maar maak dan wel een volledige top tien. Nu is het niet duidelijk waarom sommige banken wel en andere niet genoemd worden. Waarom DSB wel en Postbank niet? Persoonlijke voorkeur?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:11 schreef RJD het volgende:
Even een vraagje... is iedereen het er ook mee eens dat ik overal top 10-lijstjes van maak en voor de deposito's een top 5 lijstje per looptijd?
Vanavond ben ik er niet... ik zal dan proberen om donderdag de lijstjes bij te werken.
Anders lees je het topic even, was gister allang gemeldquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:39 schreef HiZ het volgende:
Akbank heeft per vandaag de rente verlaagd naar 4,5%
Same herequote:Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Zojuist de jaaropgave van CEB ontvangen plus een afschrift van de rente en een paar reclame foldertjes voor een termijndeposito. Gelukkig staat mijn geld bij CEB al tegen 6% vast
hmmm, raar als je vrij opneemnaar je geld op een spaarrek. zet bij moneyou krijg je 5,1% rente en bij vastzetten 4,6% voor 1 jaar en 4.3% voor 2 jaar....quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:23 schreef HiZ het volgende:
Ik heb net een rekening geopend bij Moneyou, de Akbank is de laatste tijd wel erg hard naar beneden gegaan.
En deze rekening kost maar 1,50 per maand, wat volgens mij ook een van de lagere tarieven is. Daar heb je dan ook nog internetbankieren voor. Ik heb al twee spaarrekeningen van ASN Bank, ik overweeg om de betaalrekening er nu ook bij te nemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:20 schreef Aether het volgende:
ASN Bank heeft een nieuwe betaalrekening waarop je 1% creditrente krijgt. Geen hoge rente maar wel vrij uniek dat je rente op een betaalrekening krijgt.
DSB heeft dat ook met 2,5% rente zie http://www.dsbbank.nl/betalen/ en de rekening is daar ook nog eens gratis. Nadeel is het pinnen omdat je maar 1x per dag bij een andere pinautomaat mag pinnen en minder opnemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:20 schreef Aether het volgende:
ASN Bank heeft een nieuwe betaalrekening waarop je 1% creditrente krijgt. Geen hoge rente maar wel vrij uniek dat je rente op een betaalrekening krijgt.
Oke. Maar ik vertrouw Scheringa niet. Die gaat binnenkort zeker ook een tarief in rekening brengen. Het is een stunt om klanten te binden, iets waar DSB een handje van heeft.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:28 schreef secondant het volgende:
[..]
DSB heeft dat ook met 2,5% rente zie http://www.dsbbank.nl/betalen/ en de rekening is daar ook nog eens gratis. Nadeel is het pinnen omdat je maar 1x per dag bij een andere pinautomaat mag pinnen en minder opnemen.
Ik zet niks vast, als de spaarrente serieus naar beneden gaat ga ik het afbetalen van mijn hypotheek-lening weer oppakken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:32 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
hmmm, raar als je vrij opneemnaar je geld op een spaarrek. zet bij moneyou krijg je 5,1% rente en bij vastzetten 4,6% voor 1 jaar en 4.3% voor 2 jaar....
Ik zie het komende jaar dat 5,1% lekker kelderen, kun je hem nu nog beter bij AK vastzetten.
Ik heb een gedeelte van mijn geld voor 4 en voor 10 jaar vastgezet (6%). Dat levert mij meer op dan ik aan hypotheekrente moet betalenquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zet niks vast, als de spaarrente serieus naar beneden gaat ga ik het afbetalen van mijn hypotheek-lening weer oppakken.
van welke bank?quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:55 schreef Aether het volgende:
Lees op spaarinformatie.nl dat de deposito's 1 en 2 jaar zijn verlaagd naar 4% en 3%.
Kan iemand dat bevestigen?
Ja op het moment wel, maar ik wil op een vrij kort termijn helemaal geen hypotheekschuld meer hebben. Alleen is het bij de huidige spaarrente de moeite om eventjes een paar maanden pas op de plaats te maken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:13 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb een gedeelte van mijn geld voor 4 en voor 10 jaar vastgezet (6%). Dat levert mij meer op dan ik aan hypotheekrente moet betalen
het kost wel wat, je raakt rentedagen kwijt door het overboekenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 07:08 schreef RJD het volgende:
[..]
Gewoon doen! Het kost niets (alleen wat moeite) en levert alleen maar meer op (centjes).
Dat heb je binnen no-time terug van 2,7 (quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:19 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
het kost wel wat, je raakt rentedagen kwijt door het overboeken
Ja, da's handigquote:
Idd, maar zo'n 2½ dag/rentedag.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:18 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Dat heb je binnen no-time terug van 2,7 () naar 4,5+ %
NIBC is te kort op de markt om wat van de renteontwikkeling te zeggen. Er zijn geen echte voor- en nadelen tussen de twee. Een pluspunt is misschien dat ATB bij deposito's de rente van een afgelopen maand stort (i.p.v. aan het eind of per jaar). Voor de rentegeschiedenis kun je bijv. kijken op spaarinformatie.nl:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:35 schreef Sabsie het volgende:
Wie heeft er ervaring met NIBC en ATB bank? Ik weet dat ze beide onder het Nederlandse depositostelsel vallen en dat de NIBC 5,1% rente geeft en ATB 5,0%. Wat zijn de voor en nadelen. Gaat het over- en terugboeken van geld snel? En hoe is de rente-ontwikkeling (in het verleden)? Blijven ze steeds een van de hoogste of zitten ze binnen een paar maanden op postbank-niveau?
Zit nu bij DSB, maar wil nu ik die andere rentes heb gezien wel meer voor mijn geld.
Of ze gaan naar het Europese gemiddelde van 50.000.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
Toch nog even over dat deposito-garantiestelsel: als ik nu 100K voor 3 jaar vastzet, hoe groot is de kans dan dat na oktober 2009 de 100K limiet weer verlaagd wordt naar 20K?
Mag ik aannemen dat Bos het niet kan maken om die limiet weer te verlagen?
Niemand vindt het erg als je eerst even terugleest voor je iets post hoor.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:01 schreef PurpleSky het volgende:
CEB maakt mij nu wel een beetje bang. Ik kijk bijna elke week even of het saldo klopt. Dat wou ik net ook doen... krijg ik deze melding: U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht.
Aahhh... als ik geen rekening heb, waar is mijn geld dan gebleven? Hopelijk gewoon een foutje, maar zulke fouten kun je toch niet op je site maken?
en ze gaven maar 3%, goh wat zijn ze weer lekker bezig bij die boerenbank.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 03:18 schreef Espabilado het volgende:
Rabobank Internetbonussparen:
Rentewijziging basisrente
De basisrente van uw rekening is per 29-01-2009 gewijzigd.
Over het gehele saldo wordt een basisrente vergoed van 2,700%.
Was 3,00%![]()
Misschien maar eens overstappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |