Ligt aan de voorwaarden. Bij NIBC kun je het kostenloos weghalen als je bijv. je baan kwijt bent of in de WW terecht komt. Of als de bank failliet gaat...quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Ik kan het wel missen, maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst, je weet natuurlijk nooit of je hoge onverwachte uitgaves krijgt.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef RJD het volgende:
[..]
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.
Dat zie ik net ook, rentepercentage is bij Top Interest nog maar 5%quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Als de rente op 6% staat hoor je niemand klagen, logisch dat rente verandert. Zo werkt het nou eenmaal. Vind je het te weinig dan ga je op zoek naar andere mogelijkheden om er meer geld van te maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Verdiep je eens in het begrip "inflatie" en kijk wat verder dan alleen naar het percentage. Nu ben je zo iemand die blij is met meer salaris als het er aan inflatie net zo hard uit gaat...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Deposito's daar ook. Mijn rekening is geactiveerdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Die 4.6 en 4.3 kunnen ze niet aanpassen (althans, niet voor reeds ingelegde bedragen). Die 5.1 kunnen ze morgen (ook voor reeds ingelegde bedragen) terugschroeven naar 4% of nog lager, dus het risico is kleiner...quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Ze verwachten waarschijnlijk dat de rente over twee jaar lager dan 4,3% is.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef Aether het volgende:
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.
Nee, maar sturen ze tegenwoordig niet één overzicht per kwartaal?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?
quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet vanquote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef Asgard het volgende:
Wij hebben 3 rekeningen bij CEB (3 verschillende personen dus) en alleen ik heb een afschrift gehad waarop de rente is bijgewerkt. Best vaag...
Laat ff wat weten aubquote:Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
Waar zou je je in hemelsnaam druk over makenquote:Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
Dat laatste mag ik hopen. Normaal sturen ze altijd direct een afschrift. Dat is toch raar? Kennelijk ben ik niet de enige.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:05 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Waar zou je je in hemelsnaam druk over maken![]()
De rente staat op je rekening, dat is toch het enige wat telt?
ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar kquote:Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:
Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....
Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."quote:Op maandag 26 januari 2009 22:29 schreef Nizno het volgende:
Log ik in bij CEB... kan ik netjes inloggen... Kies ik rekeningoverzicht.. staat er dat ik geen rekening heb voor deze dienst....
Morgen maar ff kijken... en als het er dan nog niet staat ga ik even stennis maken
ow dan maak ik ook een scrintpreentjequote:Op maandag 26 januari 2009 23:23 schreef OswaldDeformed het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde: "U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht."
Vanmiddag al gebeld naar de klantenservice, rekening is nog wel actief en het saldo klopt ook gewoon. Ze vroegen me een print van m'n scherm te maken en dat te mailen naar de technische dienst: info@crediteurope.nl, het zou waarschijnlijk om een technisch probleempje gaan. Nog geen reactie terug gehad.
Op 1 of andere manier vind ik het creepyerder bij CEB dit te zien dan bij de Rabo...quote:Op maandag 26 januari 2009 23:08 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ach heb ik ook een keer met het inloggen op mijn spaarrekening bij de Rabo gehad. Stond er 0 euro ipv een paar k![]()
was even schrikken haha
Zucht alweer lagerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:41 schreef Bulletdodger het volgende:
Ak-Bank verlaagt rente
Akbank N.V. zal met ingang van 28 januari 2009 haar rentetarieven aanpassen. Hieronder treft u het overzicht aan.
Belangrijk: Alle AK Spaardeposito’s die voor zaterdag 31 januari 2009 zijn aangevraagd en geopend kunnen worden (voldoende saldo), zullen tegen het hogere rentepercentage worden geopend**.
- AK Internet Spaarrekening: 4,50%* (was 4,75%)
- AK Internet Plus Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)
- AK Spaarrekening: 4,25%* (was 4,50%)
- AK Plus Spaarrekening: 4,20%* (was 4,45%)
Gaat lekker daar![]()
Realistisch of een poging om de concurrentie zwart te maken? Zou dit betekenen dat de Rabobank in het buitenland (waar ze zelf ook hoge rentes bieden) dit jaar ook in de problemen gaat komen?quote:http://frontpage.fok.nl/nieuws/105771/-Dollar-en-meer-banken-zullen-omvallen.html
In de loop van dit jaar zullen meer banken omvallen. Deze voorspelling doet Rabo-topman Bert Bruggink, die gisterenavond een toelichting gaf over zijn visie voor de Rabobank in 2009. Bruggink: "Kijk maar naar de rentestanden. Die met de hoogste percentages gaan het eerst." Hij noemde geen specifieke banken.
Volgens de Rabobank is het een illusie dat later in 2009 de economie weer zal herstellen. Bruggink denkt dat het onvermijdelijk is dat de Amerikaanse dollar onderuit gaat en het herstel van de wereldeconomie pas in 2011 zal inzetten.
Over de recente aanpak van minister Bos is Bruggink ook niet te spreken: "In Nederland moeten de banken de hand ophouden in Den Haag. Dat werkt stigmatiserend. Bovendien kun je je afvragen waar eurocommissaris Kroes (die waakt over een eerlijke concurrentie) op dit moment is. Ik denk dat ze op het toilet is opgesloten en dat de sleutel is weggegooid." Frankrijk lijkt het beter te doen door in de gehele linie banken te ondersteunen, of de banken nu in moeilijkheden waren of niet.
ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Zucht alweer lagerdacht dat het zo goed ging me die turkse bank.
De rest volgt wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ze zijn gieriger dan de andere 'Turkse bank' CEB in ieder geval. Dit is al de tweede renteverlaging van AK dit jaar.
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:11 schreef daNpy het volgende:
Ik wilde toen straks inloggen op CE, maar mijn klantnr (dat altijd bewaard wordt) was ineens weg.
Ik heb maar niet ingelogd omdat ik het wat minder vertrouwde.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
Nee maar als er bij hun een database of IP wijziging (of een phishing site) heeft plaatsgevonden ben je dat soort dingen wel kwijt...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:34 schreef Essebes het volgende:
[..]
dus jij denkt dat de CE Bank door het lijntje van je pc is gekropen en stiekum de cookie van jouw pc heeft verwijderd?
Omdat de inflatie niet nul is?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
Maar waarom hoor ik dan veel mensen die zeggen: je geld wordt minder waard?
De anderen waren al begonnen hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:31 schreef McVirusS het volgende:
Ohjee, als er 1 begint gaan ze waarschijnlijk straks allemaal :/.
Dit als antwoord op de vraag waarom ik mijn gegevens niet meer in kon zien.quote:Geachte meneer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw email kunnen wij u het volgende mededelen:
Onze technische dienst informeert ons dat een aantal klanten, waarschijnlijk via zoek machines of favorieten, op een verkeerde server terechtkomt. Indien u één der onderstaande meldingen ziet kunt u het volgende proberen:
1. Direct naar http://www.crediteurope.nl gaan (dus niet via google, yahoo etc.)
2. Rechtsboven op "English" klikken
3. Onder Direct Banking (rechts) de link "Consumer Login" klikken
4. Het nieuwe venster sluiten
5. Rechtsboven op "Nederlands" klikken
6. De link "particulieren Login" klikken en aanmelden.
Foutmeldingen:
* U heeft geen Credit Europe Bank rekening voor deze opdracht
* Error 500, de pagina kan niet weergegeven worden
* Is NULL
Technische verklaring:
Wij beschikken over meerdere Login servers die allen met een 128 bit versleuteling beveiligd zijn. De actuele server dient altijd via onze website opgeroepen te worden.
Zoekmachines (en ook sommige privé computers) bufferen de opgevraagde pagina´s. Hierdoor kan het gebeuren dat de gewenste informatie niet
up-to-date is. Door de pagina enigszins te veranderen (in het bovengenoemde geval door het veranderen van de taal) haalt de browser de informatie direct bij de server en niet uit de gebufferde informatie.
Veiligheidsoverweging:
Uit veiligheidsoverweging raden wij ervan af uw klantnummer en pincode vast te programmeren en ook de link voor het Login venster niet onder de favorieten op te slaan.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zolang er inflatie is en geen deflatie dan klopt dat gewoon; een euro is nu minder waard dan een jaar geleden. Als je rente echter hoger is dan de inflatie, dan groeit je reële vermogen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:56 schreef Bulletdodger het volgende:
Maar waarom hoor ik dan veel mensen die zeggen: je geld wordt minder waard?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |