Het moet eerst verwerkt worden. De volgende dag komt er een deposito met je bedrag te staan met daarnaast een loopde, in hetzelfde venster als waar je gewone spaarrekening zich nu bevindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.
Wel irritant dat je op hun site geen overzicht kunt zien van je deposito's. Ik kan nergens vinden hoe lang ze nog lopen, tegen welke rente, etc. Of kijk ik niet goed?
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:26 schreef oinkoink12 het volgende:
Hallo, ik ben echt een zeer beginnende spaarder.
Ik wil komende tijd wat geld gaan sparen tegen een betere rente dan ik nu heb (3.5% bij DSBBANK)
ik heb een paar vraagjes
1: Wat is het verschil in rente uitbetalingen, sommige banken doen het eens per jaar, sommige twee keer, en sommige maandelijks?
2: Stel ik sluit een spaarreking bij moneyou. Hoevaak krijg ik dan rente erbij?
Alvast bedankt voor het antwoord op deze noobvragen
Maar dat snap ik dus niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:49 schreef OswaldDeformed het volgende:
[..]
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.
Uitkeren en berekenen is niet hetzelfde. Duss uuuh. het wordt per dag berekend. Op jaarbasis (indien zelfde rente) maakt het qua bedrag niet uitdacht ik...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Na een jaar heb je bij MoneYou ¤ 51 (5,1% rente) en bij CEB ¤ 50 (5,0% rente). De rente is de effectieve rente, dus wat je op jaarbasis krijgt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Ze verwachten dat de rente gaat dalen(dat doet die al)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef dyna18 het volgende:
Ook snap ik de rente van de langlopende deposito's niet echt. Hoe langer de looptijd, hoe minder ze bieden. Bij veel andere banken (bijv. NIBC) is het juist omgekeerd.
Dank je wel!quote:
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte termijn deposito zeker de moeite waard.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
Godverju zeg. Ik zat nog voor de zekerheid te denken over een korte termijndeposito bij CEB, maar nu die ook al gedaald zijn is dat ook al niet meer aantrekkelijk.
quote:Op zondag 18 januari 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte lange termijn deposito zeker de moeite waard.
we gaan dus echt richting de 0%quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef Aether het volgende:
Yapı Kredi Bank
Euro-Plus Spaarrekening - 4,50% » 4,00%
Euro-Plus Deposito (1 maand) - 5,10% » 3,50%
Euro-Plus Deposito (3 maanden) - 5,20% » 4,10%
Euro-Plus Deposito (6 maanden) - 5,30% » 4,50%
Euro-Plus Deposito (1 jaar) - 5,70% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (2 jaar) - 5,75% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (3 jaar) - 5,75% » 5,00%
Dat zie ik nou ook weer niet gebeuren, misschien dat de rentestunters binnen enkele maanden rond de 3%-3,5% zullen zitten, maar veel lager verwacht ik het niet. De grootbanken zullen dan wel weer naar de 2% kruipen.quote:
Check, staat heerlijk 3 jaar vast tegen 5.9%quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:31 schreef DIGGER het volgende:
In Maart zal de ECB de rente ongetwijfeld nog wel verder laten dalen, dus zelfs nu is een deposito van pak hem beet 2 jaar (in bovenstaande CEB of NIBC voorbeeld) een prima financiele beslissing gezien de inflatie momenteel minimaal net zo hard meedaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |