Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd.En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:37 schreef fripper het volgende:
Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .
Als je dus geld hebt bij de ABNAMRO bank en Moneyou krijg je naar mijn idee maximaal 200.000 terug. Toch ?
Alex en Binck vallen in elk geval samen onder één regeling (dus je hebt maar 100k voor de twee samen). Dat weet ik in elk geval zeker.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
Er wordt naar vergunning gekeken. Fortis en ABN AMRO hebben bijvoorbeeld ook elk een eigen vergunning en dezelfde eigenaar (het Nederlandse Fortis/de Nederlandse staat). Als ABN AMRO Bank en ABN AMRO Hypotheken beide een eigen vergunning hebben, dan is het dus idd 2x ¤ 100.000.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.
[..]
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?
(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
goed dat ik dit lees, ik heb namelijk nog wat geld staan bij rabo voor 3,6%quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.
Wouter Bos gaat het geld dat ik tegen 4,2% aan hem heb uitgeleend woensdag terugbetalen, en daarna krijgt hij geen cent meer van mij. Het grootste deel gaat nu naar de Rabobank Loyaalrekening.
klopt, ze zien dan vanaf welke rekening er geld gestort wordt en leggen dan een link met de identificatie die je voor die rekening al hebt verzorgd.quote:Op zondag 11 januari 2009 13:47 schreef Brammetje het volgende:
Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?
Wel lekker snel op deze manier!
uiteraard... zij leveren basisdiensten. Bij moneyyou alleen spaarrekening.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:11 schreef SeLang het volgende:
Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
Percentages gelden idd t/m 18 januari.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:14 schreef uppie83 het volgende:
Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
Yep, dus sla je slag nu het nog kan. Scheelt .6 procentpunt.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:17 schreef Aether het volgende:
[..]
Percentages gelden idd t/m 18 januari.
quote:Diverse meningen: 'Rente moet wel omlaag'
Met ‘de ECB aarzelt, maar alle macro- economische cijfers pleiten voor een verdere verlaging van de rente’ en ‘de slechte Europese economie brengt ze op de knieën,’ verwoorden de analisten van ING Wholesale Banking en Schroder Investment het standpunt dat door veel experts ingenomen wordt.
Op 15 januari gaat zonder enige twijfel de Europese rente weer omlaag. Bij de vorige verlaging in december liet ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet doorschemeren wellicht eerst de effecten van de reeks renteverlagingen te willen aanzien alvorens weer een verlaging door te voeren.
‘Ze zullen echter toch weer moeten, want er dreigt een ernstige recessie,’ aldus Bank of America. Het ondernemers- en consumentenvertrouwen, de bestedingen en investeringen, de kredietverlening, de werkgelegenheid en de winsten, alles staat onder druk. Het enige lichtpuntje is de inflatie, vermits deze niet doorslaat naar deflatie.
Analisten voorzien dat de rente met een half procentpunt verlaagd wordt, tot 2%. Bij deze verlaging zal het niet blijven. Citigroup denkt dat de Europese rente in de zomer op 1% staat en misschien wel lager. Het vooruitzicht van een almaar dalende rente en de relatieve veiligheid maken obligaties nog steeds ongekend populair.
In het afgelopen jaar werd op Duitse staatsleningen een rendement behaald van 12%, inclusief herbelegde rente, rekende Merrill Lynch. Op Amerikaanse staatsleningen behaalden beleggers een resultaat van ruim 14%. Vermogensbeheerders Blackrock en Schroder steken vooral in 'Bunds' tientallen miljarden euro’s omdat zij de rente zien dalen en de obligatiekoersen stijgen.
Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde. ‘Het is onwaarschijnlijk dat dit eerder dan in het derde kwartaal zal plaatsvinden,’ menen de kenners bij Barclays. Enkele Europese overheden moeten in de loop van dit jaar aanzienlijke bedragen binnenhalen om de begrotingstekorten te (her-)financieren.
In Duitsland gaat het om ¤320 mrd, met inbegrip van de herfinanciering van ¤150 mrd bestaande leningen. Die behoefte aan kapitaal kan renteverhogend gaan werken
Even twee opmerkingen:quote:Op maandag 12 januari 2009 21:32 schreef DIGGER het volgende:
Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
[..]
Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).quote:Op maandag 12 januari 2009 22:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Even twee opmerkingen:
"Bunds"?"Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?quote:Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Aether het volgende:
[..]
Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
Klinkt inderdaad minder dan aandelen ‘rear-end’quote:Op maandag 12 januari 2009 22:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
Zal ik vanavond aanpassen.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:19 schreef elkravo het volgende:
cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:
http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag helemaal naar Nederland gereden puur en alleen om een rekening bij de Rabobank te openen
Zozo dat klinkt wel heel erg aantrekkelijkquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:55 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):
Spaarrente Engeland naar nul procent
Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.
Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.
Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:23 schreef RJD het volgende:
Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
Toegevoegd.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:02 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:
1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?quote:Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
Met de enorme drukte was het ongveer 2 week, 2,5...quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?
Volgens mij zijn ze het gewoon kwijtquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Dat zijn wel hele forse dalingen voor termijndeposito's, belooft weinig goeds voor de komende tijd ben ik bang.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Aether het volgende:
DSB Bank
Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
Schrijf het gewoon op het formulier zelf? Lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:37 schreef elkravo het volgende:
Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
Waarom wil je per sé een jeugdrekening?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef Christiaan het volgende:
Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken. Kan dat niet?
Omdat ik pas in april 18 wordt maar toch wel wat spaargeld heb.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
Ik vermoed dat dat rente op rente is ofzo....quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef Greetings het volgende:
Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.![]()
Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
Een Duitse bank adverteert als volgt:
Laufzeit Verzinsung Rendite**
2 Jahre 5% p.a. 5,13%
3 Jahre 5% p.a. 5,25%
4 Jahre 5% p.a. 5,39%
5 Jahre 5% p.a. 5,53%
6 Jahre 5% p.a. 5,67%
Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?
En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
Ja ik heb daar een rekening. Prima bank (wel lage creditrating). Het is alleen geen internetrekening, overboeken gaat telefonisch. Een paar maanden geleden heb ik tegelijkertijd geld opgenomen van diverse rekeningen en dat van Anadolu Bank was het snelste binnen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef hp38guser het volgende:
Ik zie overigens dat de Anadolubank een minimuminleg voor het deposito hanteert van ¤1000 en ook 5,25% biedt op deposito's van 1 t/m 5 jaar.
Iemand ervaringen met deze bank?
Ja hoor, zolang het maar minder is dan 20.000 euro.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
Toch nog een vraagje:
- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
Het was oorspronkelijk 20.000 volledig en de daarop volgende 20.000 voor 90% vergoed. In het slechtste geval gaan ze terug naar deze regeling maar mogelijk gaan ze naar de 50.000 (voorstel IIRC). Tot 20.000 loop je zeer waarschijnlijk geen risico.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Greetings het volgende:
Toch nog een vraagje:
- Die kredietgarantie tot 100K per rekening geldt officieel maar tot Oktober 2009. Als ik nu bij een Nederlandse bank geld voor 3 jaar vastzet, denken jullie dat ik dan ook echt risico ga lopen mijn inzet te verliezen vanaf Oktober 2009?
Of kan Wouter Bos het niet maken om na Oktober 2009 te zeggen: vanaf nu alles eigen risico? Durven jullie het risico te nemen om langer dan 1 jaar je geld vast te zetten bij een Nederlandse bank?
Dat kan ik niet allemaal bij gaan houden. Ik heb er bij staan dat je voor de exacte voorwaarden op de site van de bank moet kijken. Dat lijkt mij wel voldoende.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:08 schreef hp38guser het volgende:
Wat ik ook erg handig zou vinden als in de startpost van de depositio's ook de minimale inlegbedragen worden toegevoegd? Zo lopen deze bedragen nogal uiteen.
Bij Credit Europe is dat momenteel ¤2500, bij de ATBank zelfs ¤5000.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 3 en 6 maanden 5,50% 5,10% 9 maanden 5,70% 5,15% 1 jaar 5,70% 5,25% 2 en 3 jaar 5,90% 5,30% 4 jaar 5,90% 5,35% 5 jaar 6,00% 5,35% 6 en 7 jaar 6,00% 5,40% 8 en 9 jaar 6,00% 5,45% 10 jaar 6,00% 5,50% |
Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:36 schreef k_man het volgende:
Shit.... in de paar dagen die het duurt om een deposito bij Moneyou af te kunnen sluiten hebben ze de rente verlaagd.En als ik het nu ergens anders probeer zul je zien dat tegen die tijd ook daar de rente omlaag gegaan is. Blegh.
Dat is toch niet meer dan logisch?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Vandaag brief terug met rekening en klantnummer, maar niet met inlog code ...
Die wordt apart opgestuurd
Het moet eerst verwerkt worden. De volgende dag komt er een deposito met je bedrag te staan met daarnaast een loopde, in hetzelfde venster als waar je gewone spaarrekening zich nu bevindt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, het valt mee. Zojuist twee deposito's afgesloten bij NIBC. Net op tijd, voordat ze de rente maandag verlagen.
Wel irritant dat je op hun site geen overzicht kunt zien van je deposito's. Ik kan nergens vinden hoe lang ze nog lopen, tegen welke rente, etc. Of kijk ik niet goed?
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:26 schreef oinkoink12 het volgende:
Hallo, ik ben echt een zeer beginnende spaarder.
Ik wil komende tijd wat geld gaan sparen tegen een betere rente dan ik nu heb (3.5% bij DSBBANK)
ik heb een paar vraagjes
1: Wat is het verschil in rente uitbetalingen, sommige banken doen het eens per jaar, sommige twee keer, en sommige maandelijks?
2: Stel ik sluit een spaarreking bij moneyou. Hoevaak krijg ik dan rente erbij?
Alvast bedankt voor het antwoord op deze noobvragen
Maar dat snap ik dus niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 01:49 schreef OswaldDeformed het volgende:
[..]
Moneyou keert per kwartaal rente uit. NIBC en CreditEurope bijvoorbeeld doen dit per jaar. Daarnaast valuteert Moneyou op de boekdatum, NIBC en CE doen dit de dag erna. Met de huidige rentestanden is Moneyou waarschijnlijk de beste keuze.
Uitkeren en berekenen is niet hetzelfde. Duss uuuh. het wordt per dag berekend. Op jaarbasis (indien zelfde rente) maakt het qua bedrag niet uitdacht ik...quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Na een jaar heb je bij MoneYou ¤ 51 (5,1% rente) en bij CEB ¤ 50 (5,0% rente). De rente is de effectieve rente, dus wat je op jaarbasis krijgt.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 13:06 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus niet.
Stel ik heb 1000 euro bij MY, per kwartaal rente 50 euro, dus dan heb ik +- 200 euro rente
Als ik dus 1000 bij CE zet krijg ik maar 1 keer per jaar 50 euro?
Of snap ik het echt niet.
Ze verwachten dat de rente gaat dalen(dat doet die al)quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:48 schreef dyna18 het volgende:
Ook snap ik de rente van de langlopende deposito's niet echt. Hoe langer de looptijd, hoe minder ze bieden. Bij veel andere banken (bijv. NIBC) is het juist omgekeerd.
Dank je wel!quote:
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte termijn deposito zeker de moeite waard.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
Godverju zeg. Ik zat nog voor de zekerheid te denken over een korte termijndeposito bij CEB, maar nu die ook al gedaald zijn is dat ook al niet meer aantrekkelijk.
quote:Op zondag 18 januari 2009 23:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de rentes gaan dalen dit jaar is een korte lange termijn deposito zeker de moeite waard.
we gaan dus echt richting de 0%quote:Op maandag 19 januari 2009 14:05 schreef Aether het volgende:
Yapı Kredi Bank
Euro-Plus Spaarrekening - 4,50% » 4,00%
Euro-Plus Deposito (1 maand) - 5,10% » 3,50%
Euro-Plus Deposito (3 maanden) - 5,20% » 4,10%
Euro-Plus Deposito (6 maanden) - 5,30% » 4,50%
Euro-Plus Deposito (1 jaar) - 5,70% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (2 jaar) - 5,75% » 5,00%
Euro-Plus Deposito (3 jaar) - 5,75% » 5,00%
Dat zie ik nou ook weer niet gebeuren, misschien dat de rentestunters binnen enkele maanden rond de 3%-3,5% zullen zitten, maar veel lager verwacht ik het niet. De grootbanken zullen dan wel weer naar de 2% kruipen.quote:
Check, staat heerlijk 3 jaar vast tegen 5.9%quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:31 schreef DIGGER het volgende:
In Maart zal de ECB de rente ongetwijfeld nog wel verder laten dalen, dus zelfs nu is een deposito van pak hem beet 2 jaar (in bovenstaande CEB of NIBC voorbeeld) een prima financiele beslissing gezien de inflatie momenteel minimaal net zo hard meedaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |