als hadden komt is hebben te laatquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
Okeequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuh
Als je wilt speculeren met currency dan kun je beter ¤/£ futures kopen, of via een forex broker. Hoef je ook niet met geld tussen accounts heen en weer te boeken, en je kunt leverage gebruiken dus je hoeft maar een fractie van het bedrag daadwerkelijk op tafel te leggen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vroeg hier pas naar mogelijkheden voor een spaarrekening in ponden.... HAD IK HET MAAR GEDAAN! Het ding is sinds die tijd zo'n 7 % gestegen...
[koe,reet]quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Had ik gisteren mijn geld maar op rood gezet, dan had ik mijn vermogen verdubbeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:53 schreef RemcoDelft het volgende:
En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Aether het volgende:
MoneYou deposito 1 jaar: 5,00% » 4,80%.
MoneYou zal waarschijnlijk binnenkort zakken. Zou alleen verwachten dat eerst de spaarrekening en dan pas de deposito's zouden zakken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de vrij opneembare nog op 5,1%. Zou dit betekenen dat ze verwachten (of zelfs van plan zijn) dat de vrij opneembare rente binnen een jaar onder de 4,8% komt?
- Iedere bank in het lijstje heeft een Nederlands bijkantoor en een vergunning van de DNB Nederlands, we leven in Nederland tenslotte.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:52 schreef Greetings het volgende:
Even een paar vragen hier:
- Zijn alle banken hier in het overzicht genoemd Nederlandse banken? Ik zie bijvoorbeeld de Duitse Mercedes-Benz Bank er niet bijstaan, met 5,4% rente voor 12 maanden vastleggen.
- Waarom heeft NL maar een dekking van 100.000 euro per klant terwijl bijvoorbeeld een toch wat armer land als Duitsland tot in de miljoenen (weet niet eens precies wat, iets van 2 miljoen?) verzekert?
- Geldt die 100.000 per rekening of per persoon? Als ik op twee verschillende banken 100.000 euro heb staan en ze gaan beiden failliet, krijg ik dan dus gewoon de beide 100K's terug?
- Waarom varieren de rentepercentages zo ENORM in deze tijd? Er zijn serieuze banken met slechts 3% voor je geld 12 maanden vastleggen (het Duitse ING-Diba) terwijl er ook nog gewoon tientallen banken zijn die 5,5% bieden.
- Bij mijn bank (ING-Diba) is het nu zelfs zo dat de rente bij 6 maanden vastleggen 3,25% is en bij 12 maanden maar 3,00%. Dit is natuurlijk erg raar, maar wijst dit erop dat de rente alleen maar verder zal dalen de komende tijd? Edit: ditzelfde zie ik nu ook bij Moneyou, die zelfs meer rente geven voor vrij opneembaar geld, dan voor vast te leggen geld (en meer voor 1 jaar vastleggen dan bij 2 jaar!)
- Is het daarom raadzaam om zelfs periodes van langer dan 1 jaar te kiezen om je geld vast te leggen, aangezien je dan geen risico hebt dat je benadeeld wordt als de rente-verlagingen doorzetten de komende tijd.
Wat zou een geschikte periode daarvoor zijn? 2 jaar, of zelfs 3 jaar of nog langer?
Veel vragen, maar ik hoop dat ze hier beantwoord kunnen worden
Dat laatste dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?![]()
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinine hebben?
NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:00 schreef Dennis101 het volgende:
- Het stelsel geldt per persoon per instelling.
Het is blijkbaar voor hen voordeliger om een hogere rente te bieden met de zekerheid dat ze in die periode over jouw geld kunnen beschikken. Veel banken doen dit, ook de bekendere zoals Fortis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
En toch zijn er ook nog banken die wel degelijk een HOGER oplopende rente bieden naarmate de tijd dat je het langer vastzet oploopt.
Zijn die banken nou gewoon dom, sloom met aanpassen, onbetrouwbaar, of wat.....?![]()
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
Je geld vastzetten is niet alleen een zekerheid voor jou dat je over die periode dat rentepercentage krijgt, maar ook een zekerheid voor een bank dat ze die periode over jou geld mogen beschikken. Hoe meer geld er voor langere tijd vast staat, hoe kleiner de kans op een bankrun en hoe meer geld ze kunnen stoppen in langdurige projecten. Aan de andere kant, als de rentes gaan dalen, dan zijn de termijndepositos die nu zijn afgesloten duur voor de banken. Het is dus een kwestie van de positieve en negatieve aspecten afwegen; voor de ene bank zal het aantrekkelijker zijn om meer termijndeposito's aan te trekken, zodat ze meer zekerheid hebben, voor de andere bank zal het kostenplaatje juist zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:08 schreef Greetings het volgende:
Of denken ze echt dat de rente zal stijgen of tenminste gelijk blijft de komende jaren, en zijn er dus banken die wat dat betreft een compleet tegengestelde opinie hebben?
Dat is wat kort door de bocht lijkt mijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:01 schreef Aether het volgende:
[..]
NB. MoneYou is via via een dochter van ABN AMRO Bank. Als je bij MoneYou en ABN AMRO een rekening hebt krijg je tot 100.000 terug.
Moneyou valt dus onder de vergunning van ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. .quote:Statutaire naam : Handelsnaam Plaats : Plaats
ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. : Moneyou, Florius : Amersfoort
En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me vooral over de renteverlagingen door banken die tegen 8.5 % geld lenen van Woutertje...
In mijn dromen af en toe, woon gewoon in Nederlandquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |