abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64881469
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:07 schreef Aether het volgende:

[..]

Ja, dat blijft altijd een gok. Zie dat spaarrente nog wel dalen bij Moneyou, dus een deposito tegen de nieuwe rente is misschien nog wel slim.
[..]

ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. is weer een onderdeel van ABN AMRO Bank NV. ABN AMRO Hypotheken Groep B.V. schijnt een eigen vergunning van de Nederlandsche Bank te hebben maar is wel eigendom van de Nederlandse staat. Als er naar vergunning gekeken wordt zou je inderdaad 2× 100.000 terugkrijgen. Weet iemand hier meer van?

(Dacht dat zoiets ook gold voor bijv. Alex en Binckbank).
Er wordt naar vergunning gekeken. Fortis en ABN AMRO hebben bijvoorbeeld ook elk een eigen vergunning en dezelfde eigenaar (het Nederlandse Fortis/de Nederlandse staat). Als ABN AMRO Bank en ABN AMRO Hypotheken beide een eigen vergunning hebben, dan is het dus idd 2x ¤ 100.000.
pi_64908265
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

En Woutertje leent nu zelf tegen 1,5%. De Nederlandse belastingbetaler gaat vet winst maken op die bailout! Mijn complimenten aan Wouter Bos.

Wouter Bos gaat het geld dat ik tegen 4,2% aan hem heb uitgeleend woensdag terugbetalen, en daarna krijgt hij geen cent meer van mij. Het grootste deel gaat nu naar de Rabobank Loyaalrekening.
goed dat ik dit lees, ik heb namelijk nog wat geld staan bij rabo voor 3,6%
meteen maar even omzetten naar Rabo Loyaal, scheelt gewoon 0,9% per jaar !
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_64911721
tvp
pi_64912424
Ik heb een spaarrekening aangevraagd bij Moneyou, op de site heb ik alle gegevens ingevuld, inclusief legitimatienr enz.

Als ik nu inlog op mijn Moneyou rekening word er aangegeven dat ik alleen nog een bedrag moet overboeken vanaf mijn tegenrekening, hierna is de moneyou rekening geactiveerd.

Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?

Wel lekker snel op deze manier!
pi_64913355
quote:
Op zondag 11 januari 2009 13:47 schreef Brammetje het volgende:
Mijn tegenrekening is een Rabobank rekening, betekent dit dat ik geen kopie van een legitimatie op hoef te sturen?

Wel lekker snel op deze manier!
klopt, ze zien dan vanaf welke rekening er geld gestort wordt en leggen dan een link met de identificatie die je voor die rekening al hebt verzorgd.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_64914426
Ja, "afgeleide indentificatie" heet dat.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:11:34 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64915048
Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 11 januari 2009 @ 15:22:07 #110
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_64915406
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:11 schreef SeLang het volgende:
Behalve bij de Rabobank. Die eisen dat je persoonlijk naar Nederland komt om je te identificeren
uiteraard... zij leveren basisdiensten. Bij moneyyou alleen spaarrekening.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_64915772
Niet alleen de Rabobank. Ik hoorde pas van zo'n akkefietje met Mees Pierson. Mensen die al jaren en jaren daar een rekening hadden moesten opeens op kantoor langskomen om zich te indentificeren. En het dichtsbijzijnde kantoor was 100 km verderop. Graag allebei langskomen (want en/of-rekening) tijdens kantooruren.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2009 15:33:33 ]
pi_64948410
Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64948501
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:14 schreef uppie83 het volgende:
Ik was gelukkig nog net op tijd met mijn termijndeposito voor 3 jaar tegen 5,9%
Percentages gelden idd t/m 18 januari.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64949301
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:17 schreef Aether het volgende:

[..]

Percentages gelden idd t/m 18 januari.
Yep, dus sla je slag nu het nog kan. Scheelt .6 procentpunt.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
pi_64949384
ATB heeft nog alle rentes laten staan...
ben benieuwd voor hoe lang... (want het is onderhand 1 van de weinige)
  maandag 12 januari 2009 @ 17:42:45 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64957449
Ik zou echt opschieten met een deposito inderdaad...
pi_64966837
Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
quote:
Diverse meningen: 'Rente moet wel omlaag'

Met ‘de ECB aarzelt, maar alle macro- economische cijfers pleiten voor een verdere verlaging van de rente’ en ‘de slechte Europese economie brengt ze op de knieën,’ verwoorden de analisten van ING Wholesale Banking en Schroder Investment het standpunt dat door veel experts ingenomen wordt.
Op 15 januari gaat zonder enige twijfel de Europese rente weer omlaag. Bij de vorige verlaging in december liet ECB-voorzitter Jean-Claude Trichet doorschemeren wellicht eerst de effecten van de reeks renteverlagingen te willen aanzien alvorens weer een verlaging door te voeren.

‘Ze zullen echter toch weer moeten, want er dreigt een ernstige recessie,’ aldus Bank of America. Het ondernemers- en consumentenvertrouwen, de bestedingen en investeringen, de kredietverlening, de werkgelegenheid en de winsten, alles staat onder druk. Het enige lichtpuntje is de inflatie, vermits deze niet doorslaat naar deflatie.

Analisten voorzien dat de rente met een half procentpunt verlaagd wordt, tot 2%. Bij deze verlaging zal het niet blijven. Citigroup denkt dat de Europese rente in de zomer op 1% staat en misschien wel lager. Het vooruitzicht van een almaar dalende rente en de relatieve veiligheid maken obligaties nog steeds ongekend populair.

In het afgelopen jaar werd op Duitse staatsleningen een rendement behaald van 12%, inclusief herbelegde rente, rekende Merrill Lynch. Op Amerikaanse staatsleningen behaalden beleggers een resultaat van ruim 14%. Vermogensbeheerders Blackrock en Schroder steken vooral in 'Bunds' tientallen miljarden euro’s omdat zij de rente zien dalen en de obligatiekoersen stijgen.

Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde. ‘Het is onwaarschijnlijk dat dit eerder dan in het derde kwartaal zal plaatsvinden,’ menen de kenners bij Barclays. Enkele Europese overheden moeten in de loop van dit jaar aanzienlijke bedragen binnenhalen om de begrotingstekorten te (her-)financieren.

In Duitsland gaat het om ¤320 mrd, met inbegrip van de herfinanciering van ¤150 mrd bestaande leningen. Die behoefte aan kapitaal kan renteverhogend gaan werken
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_64968867
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:32 schreef DIGGER het volgende:
Wel interessant voor hier (ook in dat kader):
[..]

Even twee opmerkingen:
"Bunds"? "Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
Bund when pronounced "boond" also means 'rear end' or butt in Urdu/Punjabi. Wat schiet hier tekort, mijn kennis van financiële producten of mijn kennis van Punjabi-eufemismen?
Verder heeft hij het in het hele artikel over renteverlaging, en dan komt ineens de zin: "Aan die rentestijging komt voorlopig geen einde.' Naar welke rentestijging verwijst hij nou ineens?

Beetje raar stukje..
  maandag 12 januari 2009 @ 22:08:57 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64968939
Bunds zijn Duitse 'bonds'
Mijn reisverslagen
pi_64969247
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Even twee opmerkingen:
"Bunds"? "Bonds" zijn natuurlijk bekend, maar als ik "Bund" opzoek krijg ik:
Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
pi_64969453
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:14 schreef Aether het volgende:

[..]

Is ‘bunds’ niet een land of federatie (staat?) (als in Bundesrepublik Deutschland).
Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
pi_64969540
cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:

http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
pi_64969598
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus Blackrock en Schroder beleggen direct in federale republieken? In ruil hiervoor krijgen ze geen aandelen maar stemrecht?
Klinkt inderdaad minder dan aandelen ‘rear-end’
pi_64970529
Hoe dien je om te gaan met banken die percentages wijzigen terwijl je formulier onderweg is op de post?

Als ik vandaag bij bank x 5,3 procent zie voor een termijdeposito, en mijn brief op de post doet, en de bank verlaagt morgen de rente naar 4,5%, voel ik me toch een beetje gepakt als ik dan voorts vastzit aan die 4,5% terwijl een andere bank in dtit geval een beter percentage had geboden...

Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
pi_64972426
Even een hersenspinsel van mij.

Op dit moment staan de geldkranen wagenwijd open. Banken kunnen geld zeer goedkoop krijgen bij de overheid. De overheden brengen zelf hun uitgaven omhoog en pomp miljarden in de economie. Veel wordt gedaan om de consumenten maar vertrouwen te geven en geld vooral uit te geven. Alles om zo een recessie te voorkomen te beperken.

Nou leert economy 101 ons dat bij een grote toestroom van geld de inflatie sterk toeneemt. Zitten we over 2 a 3 jaar niet ineens met een inflatie van (pak een willekeurig getal) 10% ofzo?

Stel dat we echt een hoge inflatie krijgen, dan zou je verwachten dat de bankaire rente ook hard gaat stijgen. Weinig mensen gaan namelijk sparen als de rente op een spaarrekening lager is dan de inflatie. Dus je zou dan ook enorme hoge rentes verwachten. Hoger dan we eind 2008 zelfs hebben gehad, mochten we inderdaad een hoge inflatie krijgen.

Oftewel we gaan ook de komende jaren een enorm onzekere tijd tegemoed qua sparen....
  maandag 12 januari 2009 @ 23:45:54 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64974210
Als de economie uiteindelijk weer aantrekt bestaat er inderdaad een groot inflatiegevaar. Normalitair zou je verwachten dat de reele rente structureel een stuk hoger komt te liggen dan we de laatste jaren gewend waren, tenminste als de centrale banken inderdaad die inflatie willen vermijden.

De hamvragen zijn natuurlijk of 1) de economie de komende jaren uberhaupt gaat aantrekken en 2) of de monetaire authoriteiten bereid zijn om de rente fors te verhogen en inflatie maar ook economisch herstel in de kiem te smoren. Koffiedik kijken.
Mijn reisverslagen
  maandag 12 januari 2009 @ 23:53:50 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64974557
Overigens is zelfs in de USA met (bijna) NUL rente sparen helemaal niet ongunstig: vanwege de lage inflatie (of zelfs deflatie) is de reele rente nieteens zo laag. In Nederland is het ook niet slecht.

(plaatje = USA)
Mijn reisverslagen
pi_64978273
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:19 schreef elkravo het volgende:
cijfers voor AKBANK voor de vaste looptijd tabel kloppen niet meer:

http://www.akbank.nl/html/renteoverzicht.htm o.a. 3e tab
Zal ik vanavond aanpassen.
pi_64978772
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 07:04 schreef RJD het volgende:

[..]

Zal ik vanavond aanpassen.
Check ook even DHB... die is ook niet meer de hoogste...
pi_64984197
Inderdaad, de DHB is toch gauw al zo'n 1% gedaald.
pi_65003884
Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
pi_65005190
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
Ik ben afgelopen woensdag helemaal naar Nederland gereden puur en alleen om een rekening bij de Rabobank te openen
Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):

Spaarrente Engeland naar nul procent

Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.

Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.

De gemiddelde spaarrente in Engeland op een rekening met 5000 pond ligt momenteel op 1,48 procent. Een jaar geleden was dat nog 4,08 procent. Dat betekent, met een huidige inflatie van drie procent, dat het spaargeld minder waard wordt.

Experts waarschuwen dat spaarders in de toekomst wellicht moeten gaan betalen om een spaarrekening bij een bank te hebben. Accountant Leonie Kerswill van PricewaterhouseCoopers zegt dat er geen garantie is dat het niet zal gebeuren. Het is immers in het verleden al voorgekomen in zowel Japan als Zwitserland.
pi_65005261
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:55 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Dan post ik deze speciaal voor jou (En Remco die een spaarrekening in ponden wou):

Spaarrente Engeland naar nul procent

Banken in Engeland hebben hun rente verlaagd tot soms wel nul procent. Zij doen dit in navolging van de renteverlaging van de Britse centrale bank vorige week tot 1,5 procent. Dat is het laagste niveau in het 315-jarige bestaan van de Bank of England.

Ongeveer veertig procent van de spaarrekeningen in Engeland biedt 1 procent rente of minder, 26 procent zit onder de 0,5 procent. De verwachting is dat straks het merendeel van de spaarrekeningen minder dan 1 procent aan rente biedt. West Bromwich en Julian Hodge bieden zelfs nul procent rente, meldt The Sunday Times.

Zozo dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk
pi_65005447
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:23 schreef RJD het volgende:
Het deposito-lijstje is weer up-to-date volgens mij.
Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:

1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:20:32 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65006190
Ja de rente in de UK is om te huilen. Mijn rekening die drie maanden terug nog 6,5% gaf geeft nu nog maar 3,3%. Het geld gaat nu naar ING Direct die 5% bieden (maar hoelang nog?)
Mijn reisverslagen
pi_65007449
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:02 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Niet helemaal: Door verlagingen van diverse partijen, mis je nu 2 deposito's van de AT Bank:

1 jaar 5,05 %
2 jaar 5,15 %
Toegevoegd.
pi_65014005
la maar
pi_65026071
Uit de Volkskrant van vandaag:

Liefde voor de spaarder is bekoeld
gepubliceerd op 14 januari 2009 03:12, bijgewerkt op 14 januari 2009 09:21

De kredietcrisis kende het afgelopen jaar ten minste één winnaar: de spaarder. Hij werd uit het verdomhoekje gehaald, afgestoft en in de schijnwerpers gezet. Op zoek naar geld om de balans te versterken, troefden banken elkaar af met steeds hogere renten op spaarrekeningen en deposito’s. Waar de spaarzame Hollander eerst nog genoegen moest nemen met een fooi van een procentje of twee, kon hij nu een rentevergoeding ontvangen tot wel 5,25 procent. En dat zonder beperkende voorwaarden.

Krap acht maanden later lijkt de rentewedloop, die begon in mei 2008 – met de komst van de inmiddels omgevallen IJslandse spaarbank Icesave op de Nederlandse markt – alweer ten einde. De ene na de andere bank grijpt de eerste maand van het nieuwe jaar aan om de renten op spaarrekeningen en deposito’s te verlagen.

Een paar voorbeelden: Internetspaarder NIBC Direct daalde van 5,25 tot 5,1 procent, en is daarmee niet langer de aanbieder van de hoogste rentevergoeding zonder restricties. Dat is nu Credit Europe, met 5,25 procent. Klanten van internetbank Alex moeten sinds vorige week genoegen nemen met 3,75 in plaats van 4 procent.

En het zijn niet alleen de relatief kleine internetbanken die hun tarieven verlagen. ING en SNS Bank verlaagden de rente op hun eenjarige deposito’s van 5 naar 4,8 procent. Spaarders die hun geld bij de Friesland Bank voor twee tot vijf jaar willen wegzetten, ontvangen sinds vorige week zelfs nog maar 3,5 in plaats van 4,75 procent rente.

Banken noemen de ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt als belangrijkste reden om de spaar- en depositorenten te korten. ‘Wij volgen de markt’, zegt Ingeborg Klunder, woordvoerster bij NIBC. ‘Andere banken doen dat ook. Iedereen is aan het dalen.’

De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagde de afgelopen maanden haar belangrijkste rentetarief in drie stappen van 4,25 naar 2,5 procent. Het doel: de torenhoge Euribor, het tarief dat banken elkaar in rekening brengen voor leningen, omlaag brengen.

Dat lijkt eindelijk te lukken: met 2,6 procent is het interbancaire tarief voor het eerst in tijden weer enigszins in lijn met de doelrente van de ECB. Daarmee is het voor banken iets makkelijker geworden om aan geld te komen. Dus kunnen de spaarrenten weer omlaag.

Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl verwacht dat meer banken de komende weken in de renten zullen snijden, nu de toestand op de geldmarkt weer iets is genormaliseerd. ‘Banken voelden afgelopen maanden de noodzaak te concurreren’, zegt hij. ‘De renteverlagingen van de ECB werden daarom eerst niet doorberekend.’ Maar nu, zegt Hilhorst, worden banken geconfronteerd met de ‘economische realiteit’.

Vorige maand al verlaagden veel banken – deels onder politieke druk – hun hypotheekrenten. Hilhorst: ‘Nu zie je hier en daar de unieke situatie ontstaan dat variabele hypotheektarieven lager zijn dan de beste spaartarieven. Dat is bedrijfseconomisch gezien onlogisch. Er wordt dan meer rente betaald dan wordt ontvangen en dat geeft een negatieve marge.’

Na maanden van renteverhogingen, waarbij banken tegen elkaar opboden om spaarders te trekken, is de weg naar beneden dus weer ingezet, al zijn de rentestapjes die banken terug doen nu nog klein. Dat is niet zo gek. Banken loeren voortdurend naar elkaar. Ze weten: prijsbewuste spaarders zijn vluchtig. In één keer een te grote hap uit de rente en de klant loopt naar de concurrent. Met internetsites als Independer.nl, Fx.nl of Wijzersparen.nl is tarieven vergelijken een fluitje van een cent geworden. Overstappen is met één klik op de muis al even gemakkelijk.

Dat het bij kleine tariefswijzigingen zal blijve,n is volgens Hilhorst uitgesloten. De rente die banken elkaar in rekening brengen staat nu immers op 2,6 procent. Het gat met bijvoorbeeld de 5,1 procent van NIBC direct is dus nog altijd erg groot. En als de ECB, die donderdag bijeenkomt, besluit de rente opnieuw te verlagen en de Euribor verder daalt, zal het verschil nog verder toenemen.

Op termijn is dat onhoudbaar. ‘De marges zullen kleiner worden’, zegt Hilhorst. ‘Al hoeven spaarrenten niet per se gelijk te zijn aan de Euribor. Een verschil van bijvoorbeeld 0,5 procentpunt zou realistisch zijn.’

Ook Arie Koornneef, hoofd marketing bij SNS Bank, dat dinsdag de rente op eenjarige deposito’s met 0,2 procentpunt kortte, sluit verdere renteverlagingen niet uit. ‘Van dag tot dag kijken we wat de veranderingen zijn. Als we bij wijze van spreken morgen de noodzaak zien de tarieven te verlagen, dan zullen we dat doen.’

Hilhorst van Independer.nl adviseert prijsbewuste spaarders die hun geld niet direct nodig hebben een deposito te openen, om zo te profiteren van een hoge rente nu dat nog kan. ‘Dit is het moment om de rente vast te klikken.’

Spaarders die hun geld laten staan, zullen over 2009 waarschijnlijk minder rendement ontvangen dan een jaar eerder. Al kan de schade nog meevallen omdat de inflatie afneemt.

Een voorbeeld. Wie vorig jaar 1.000 euro had weggezet tegen 5 procent rente, kreeg aan het eind van het jaar 50 euro rente. Na aftrek van de inflatie (2,5 procent) bleef aan ‘echte’ winst maar 25 euro over. In 2009 zal de inflatie uitkomen op 1,5 procent, denkt het Centraal Planbureau. Oftewel: een daling van 1 procentpunt ten opzichte van 2008.

Dalen de renten bij banken in 2009 met ditzelfde percentage, dan is de spaarder netto even goed af als in 2008.
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_65031103
DSB Bank
Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:29:51 #140
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_65032557
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:50 schreef One_conundrum het volgende:
Vandaag brief naar CEB op de post gedaan
Een maand geleden en nog steeds niets gehoord... Gaat dat nog lang duren dan?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 januari 2009 @ 15:37:10 #141
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65032906
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Met de enorme drukte was het ongveer 2 week, 2,5...
dus ik denk dat het niet onverstandig is om of even te bellen... of opnieuw aan te vragen..

Bij mijn rekeningnummer wijziging kreeg ik aan de telefoon te horen dat ik het opnieuw op moest sturen.. belde ik een week na het opnieuw opsturen op... bleek dat de eerste brief in het systeem stond...
Had ik dus die 2e brief niet op hoeven sturen... naar een antwoordnummer
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:38:24 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65032967
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze het gewoon kwijt
Mijn reisverslagen
pi_65036389
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:57 schreef Aether het volgende:
DSB Bank
Internet spaarrekening — 4,00% » 3,60%
Internetsparen Extra — 4,40% » 4,00%
Spaarrekening — 4,00 » 3,60%
Vaste Termijn Deposito (1 maand) — 4,00% » 2,40%
Vaste Termijn Deposito (3 maanden) — 4,40% » 2,70%
Vaste Termijn Deposito (6 maanden) — 4,40% » 2,80%
Vaste Termijn Deposito (9 maanden) — 4,50% » 2,80%
Dat zijn wel hele forse dalingen voor termijndeposito's, belooft weinig goeds voor de komende tijd ben ik bang.
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:47:57 #144
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_65038257
Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken . Kan dat niet?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:16:23 #145
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65039261
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:37 schreef elkravo het volgende:
Is een brief bij het openingsformulier erbij dat de rekening alleen geopent dient te worden bij het geldende percentage bij het ter post gaan van de brief, en dat anders de brief genegeerd dient te worden, een zinnig idee?
Schrijf het gewoon op het formulier zelf? Lijkt me duidelijk.
censuur :O
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:20:52 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65039449
Dus: omdat de overheid verzonnen geld tegen lage tarieven aan de banken uitlenen, omdat de banken door het uitlenen van verzonnen geld in de problemen zijn geraakt, is de spaarder, oftewel de enige die niet heeft bijgedragen aan de leen-crisis, nu de dupe?
censuur :O
pi_65042714
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef Christiaan het volgende:
Ik kan geen NIBC Direct jeugdrekening vinden, alleen die met 5,1 % en niet 5,25. Nu wil ik die wel, maar de tegenrekening moet van mijn ouders zijn, en ik wil gewoon zelf kunnen overboeken . Kan dat niet?
Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:39:07 #148
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_65042746
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom wil je per sé een jeugdrekening?
Omdat ik pas in april 18 wordt maar toch wel wat spaargeld heb.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_65044463
Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.

Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
Een Duitse bank adverteert als volgt:
Laufzeit Verzinsung Rendite**
2 Jahre 5% p.a. 5,13%
3 Jahre 5% p.a. 5,25%
4 Jahre 5% p.a. 5,39%
5 Jahre 5% p.a. 5,53%
6 Jahre 5% p.a. 5,67%

Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?

En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
pi_65046305
Hoe snel is NIBC? Gaat een rekening openen en een deposito aanvragen nog lukken voor de 18e? Vrij kansloos zeker?
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:07:19 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65046785
Morgen gaat Wouter Bos zijn lening terugbetalen aan mij.
Daarna krijgt hij geen cent meer
Hij gaat maar ergens anders bailout geld halen.
Mijn reisverslagen
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 14 januari 2009 @ 22:19:18 #152
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65050449
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef Greetings het volgende:
Shit, ik heb het grootste deel van mijn spaargeld nog vast staan tot respectievelijk mei 2009 en augustus 2009. Nu maar hopen dat er dan nog ergens banken zijn met rentepercentages rond de 5%.

Kan iemand me trouwens vertellen wat "Rendite" (Duits begrip geloof ik) betekent?
Een Duitse bank adverteert als volgt:
Laufzeit Verzinsung Rendite**
2 Jahre 5% p.a. 5,13%
3 Jahre 5% p.a. 5,25%
4 Jahre 5% p.a. 5,39%
5 Jahre 5% p.a. 5,53%
6 Jahre 5% p.a. 5,67%

Dus 5% rente maar de "Rendite" loopt steeds op per jaar. Wat moet ik hieronder verstaan? Is dat niet gewoon het effect van rente op rente? En als dat zo is, dan is het toch niet iets om mee te adverteren, dat is toch gewoon overal zo dat die hoger ligt dan de rente zelf?

En nog een vraagje voor de experts: stel ik neem dit aanbod van 5%, wat is dan de meest veilige looptijd om te kiezen met het oog op de dalende rente in de komende jaren, maar ook het mogelijk weer stijgen ervan daarna? Wanneer zou ongeveer het omslagpunt kunnen komen? 3 jaar?
Ik vermoed dat dat rente op rente is ofzo....
Dat ze de rente zelf ook op de rekening storten en daarmee doorrekenen.
pi_65059579
ATB heeft nog steeds niets aangepast...
verkapt wat is dit toch een fantastische bank post...
ps
en nu maar niet hopen dat hij morgen omvalt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')