Ligt aan de voorwaarden. Bij NIBC kun je het kostenloos weghalen als je bijv. je baan kwijt bent of in de WW terecht komt. Of als de bank failliet gaat...quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:21 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vind deposito's maar niets. stel ik heb het geld nodig dan kom je er vast wel bij maar dan moet je flinke boeterente betalen. Toch?
Ik kan het wel missen, maar dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst, je weet natuurlijk nooit of je hoge onverwachte uitgaves krijgt.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:33 schreef RJD het volgende:
[..]
Als je het geld niet kan missen, dan moet je het ook gewoon niet doen. Het heeft alleen zin als je het geld dat je vast wilt zetten voor langere tijd kan missen.
Dat zie ik net ook, rentepercentage is bij Top Interest nog maar 5%quote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Als de rente op 6% staat hoor je niemand klagen, logisch dat rente verandert. Zo werkt het nou eenmaal. Vind je het te weinig dan ga je op zoek naar andere mogelijkheden om er meer geld van te maken.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Verdiep je eens in het begrip "inflatie" en kijk wat verder dan alleen naar het percentage. Nu ben je zo iemand die blij is met meer salaris als het er aan inflatie net zo hard uit gaat...quote:Op vrijdag 23 januari 2009 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Op naar de nul procent.... Als de ene er aan begint, dan doen ze allemaal... Ze kijken meer naar elkaar dan naar de consument, die het gewoon voor het nakijken heeft.
Concurrentie is slechts een wassen neus, zolang banken gewoon
grote machtsmastodonten zijn en gedragen.![]()
Markt kan prima werken, maar niet zo.
Deposito's daar ook. Mijn rekening is geactiveerdquote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:28 schreef daNpy het volgende:
Credit Europe is zonder kennisgeving naar 5.00% terug gegaan?
Die 4.6 en 4.3 kunnen ze niet aanpassen (althans, niet voor reeds ingelegde bedragen). Die 5.1 kunnen ze morgen (ook voor reeds ingelegde bedragen) terugschroeven naar 4% of nog lager, dus het risico is kleiner...quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Ze verwachten waarschijnlijk dat de rente over twee jaar lager dan 4,3% is.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
Ik snap het niet of lees het verkeerd...Bij Moneyyou is directopneembaar 5,1%, 1 jaar vast 4,6% en 2 jaar vast 4,3%.
Dat is toch vreemd?
Ik dacht altijd hoe langer je het vast zet, hoe meer rente...maar bij Moneyyou niet?
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:02 schreef Aether het volgende:
Klopt. Verschilt per bank; CEB stuurt ze per post (die vertraagd zijn volgens forum.spaarinformatie.nl) en andere banken bieden een PDF overzicht aan.
Nee, maar sturen ze tegenwoordig niet één overzicht per kwartaal?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij de rente van CEB over 2008 ook nog niet binnen, althans het afschrift dan?
quote:Op zondag 25 januari 2009 14:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb de rente over 2008 van CEB nog niet ontvangen
Weet iemand hoe dat zit met die rentebetalingen bij CEB?
Is dat niet per 1 januari?
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet vanquote:Op zondag 25 januari 2009 15:16 schreef Asgard het volgende:
Wij hebben 3 rekeningen bij CEB (3 verschillende personen dus) en alleen ik heb een afschrift gehad waarop de rente is bijgewerkt. Best vaag...
Laat ff wat weten aubquote:Op zondag 25 januari 2009 15:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel vaag, ja. ik ga morgen direct bellen. Hier hou ik dus niet van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |