Nicequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:34 schreef Aventura het volgende:
@ Cheiron ik heb je post verwijderd, anders krijgen we zo'n lap.
Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. Dacht dat je het misschien niet gezien had..quote:
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nice
En 7% wil ik ook wel. Nog beperkingen?
Ligt eraan.. wat voor rente biedt jequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niks, ik kan inleggen hoeveel ik wil en onbeperkt opnemen. alleen jammer dat ik geen 10.000 euro heb om erop te zetten, want dan wordt het pas leuk.
@ Cheiron het kwam er misschien wat kribbig uit, omdat ik met 3 dingen tegelijk bezig was denk ik. Vriendjes?
1.56, dat is alleen bij credit europe.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:45 schreef PiRANiA het volgende:
Het is trouwens leuk om te berekenen hoe veel rente je per dag krijgt
Ik kom uit op ¤0,75
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
1.56, dat is alleen bij credit europe.
En ja is inderdaad leuk om je rente te zien groeien.
een bedrag vast tegen 6%quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
welke vorm van sparen heb je bij credit europe dan?
Kunnen we zien waar die hoge rente vandaan komtquote:Lancering eerlijke bankwijzer
Amsterdam - Vanaf 22 januari kunnen consumenten op de website van de Eerlijke Bankwijzer een bank kiezen die bij hen past. Hier is te zien wat het beleid is van de Nederlandse banken op het gebied van milieu, mensenrechten, arbeidsomstandigheden, wapenhandel en -productie.
De Eerlijke Bankwijzer wordt gelanceerd tijdens het symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?” in de Munt in Utrecht. Minister Wouter Bos van Financiën opent de bijeenkomst met een videoboodschap. Het is voor het eerst dat banken zijn onderzocht op alle terreinen van maatschappelijk verantwoord ondernemen en dat de resultaten daarvan overzichtelijk op een website zijn samengebracht.
De Eerlijke Bankwijzer geeft snel en duidelijk de scores van de banken op de verschillende terreinen. Wat: lancering Eerlijke Bankwijzer tijdens symposium “Een duurzame financiële sector: Utopie?”
Wie: Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib
Met: videoboodschap minister Wouter Bos (Financiën)
Waar: Koninklijke Nederlandse Munt (Geldmuseum), Leidseweg 90, 3531 BG Utrecht
Wanneer: donderdag 22 januari, 14.00 – 16.45 uur De initiatiefnemers, Amnesty International, FNV, Milieudefensie en Oxfam Novib, willen met de Eerlijke Bankwijzer de druk op de banken vergroten.
Zodat het geld dat rekeninghouders aan hen toevertrouwen op een duurzame en eerlijke manier wordt ingezet. Elk kwartaal wordt de Bankwijzer vernieuwd op basis van onderzoek dat controleert of de banken hun beleid ook echt toepassen in de praktijk.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik een envelop heb gekregen van MoneYou. Volgensmij was het gewoon rekeningen openen, een bedrag overmaken om de rekening te activeren en gaan met die banaan. Of herinner ik me het verkeerd? Bij CEB en Icesave heb ik wel wat thuisgekregen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Dit staat op de website, linkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:59 schreef staticdata het volgende:
aanvraag gedaan bij moneyyou maar nog geen envelop binnen. Duurt nu toch al meer dan anderhalve week. zal het door de feestdagen komen?
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.quote:Kan ik ook een MoneYou Spaarrekening openen via een aanmeldformulier op papier?
Nee, omdat we onze kosten zo laag mogelijk houden om een zo hoog mogelijke rente te kunnen bieden, kun je je alleen online aanmelden.
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriftenquote:wat ik mij afvraag....hoe zit dat met al die "papierloze" internetrekeningen, wanneer je iets overkomt of wanneer je niet in de gelegenheid bent (bijvoorbeeld door een ernstige ziekte) zelf je dingen te regelen...
misschien een beetje een rare gedachte maar toch...
als je heel vaak wisselt, wie kan het dan in je omgeving nog volgen, waar je hoeveel geld hebt en welke wachtwoorden je hebt en zo...
toen je nog uittreksels van je "huisbank" kreeg was er nog iets tastbaars, maar stel er moet snel iets geregeld worden door je naasten en jij bent erg ziek en kunt het niet zelf doen, wat dan...
Bij banken als CEB en AKBANK krijg je ook papieren afschriften thuis. Ze zijn in ieder geval verplicht om een overzicht aan te bieden, die je dan eventueel zelf moet afdrukken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Goede vraag. Bij mij weet mijn omgeving wel waar ik rekeningen heb lopen. CEB stuurt ook gewoon afschriften thuis, dus dat zit mooi tussen mijn andere bankafschriften. MoneYou is wat lastiger, maar als ze even de bankafschriften van mijn betaalrekening doorbladeren, dan vinden ze zo wat het bankrekeningnummer is van die rekening. Mocht er echt iets ernstigs gebeuren, dan kunnen ze bij mij iig vrij eenvoudig uitvinden waar ik geld heb staan en wat de rekeningnummers zijn. Maar misschien is het daarnaast ook wel handig om gewoon een lijstje er bij te doen met alle gegevens (geen wachtwoorden, pincodes e.d. natuurlijk!) zodat ze snel weten waar wat staat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
ik had in het laatste topic een vraag gesteld, maar het was een van de laatste posts, dus misschien heeft die niemand meer gelezen
[..]
hoe doen jullie dat met de "administratie" en hoe bewaren jullie on-line bankafschriften
Ik print m'n afschriften niet uit, maar van elke bank ligt er wel een aanmeldbrief o.i.d. ...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef Zana het volgende:
[..]
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:39 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Dit staat op de website, link
[..]
Dus ik denk dat er bij hen gewoon helemaal geen papier aan te pas komt.
Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef RJD het volgende:
[..]
Moet wel, want je zal toch echt nog een handtekening moeten zetten. En je moet een kopie id-bewijs opsturen. Daar ontkom je niet aan.
Raar. ASN is onderdeel van SNS Reaal. Ik had een rekening bij SNS en opende een rekening bij ASN, maar moest toch echt een id-bewijs opsturen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Doen ze niet als je een ABN rekening hebt IIRC.
Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
een bedrag vast tegen 6%
en een bedrag los tegen 5.25%
Was een actie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:24 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Mag ik vragen voor welke looptijd je bij CEB hebt gekozen?
Volgens de CEB website is de hoogte rente die ze aanbieden namelijk 5,75%.
http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/nl/consumer/rates/
Bummerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:27 schreef Aether het volgende:
[..]
Was een actie.
Zie ook: Banken met hoge rente #18
quote:
Elke normale spaarrekening heeft variabele rente. Maakt niet uit bij welke bank je de rekening neemt. Wil je een vaste rente dan moet je een deposito nemen, maar dat betekend ook dat je je geld vast zet en er voor een afgesproken tijd niet bij kan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:59 schreef swarmahoer het volgende:
bij credit europe bank op de site staat dat er een variabele rente is voor die top interest rekening.... wat houdt dat inik zoek iig een rekening waar ik mn spaargeld op kan zetten (niet voor meerdere maanden ofzo) maar tegen een fatsoenlijk rentepercentage aangezien de postbank kut is
Je kan morgen weer op 0% staan , daar kan geen bank alleen IceSave tegenopquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:
Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.![]()
het rentepercentage daarvan bedoel ikquote:
Die verlaging valt me mee.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:
E-mail van NIBC gekregen.
Per 19 januari gaan de volgende rentes gelden:Internetspaarrekening 5,25% » 5,10% (vanaf 7 januari)
Valt idd mee, maar NIBC moet het alleen hebben van de hoge rente, als ze te ver dalen dan loopt iedereen over naar CEB. Ik verwacht dat CEB binnenkort ook gaat dalen en dat het in kleine stapjes (max. 0,25% per keer) naar beneden gaat.quote:
nieuwjaarssentimentquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:17 schreef Bassfly het volgende:
Ik heb in december een beleggersrekening geopend bij de Binckbank.
Afgelopen vrijdag voor het eerst ingestapt in een aantal AEX fondsen en sta inmiddels op + 11 %. Daar kan geen bank tegenop.![]()
Inderdaad, laten we hopen dat het daarbij blijftquote:
Maar ik zie de huidige klanten van NIBC nu ook niet snel overstappen, als de rente nu onder de 5% zou komen dan misschien wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
Sowieso is er weinig reden voor NIBC als zij dezelfde rente hebben als moneyou.
Enige voordeel is dat NIBC ook deposito's korter dan 1 jaar heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
Sowieso is er weinig reden voor NIBC als zij dezelfde rente hebben als moneyou.
Die mail heb ik ook gehad. Nog maar even snel wat afsluiten. Ze zijn zelf alleen niet echt snel met mijn pakket.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:00 schreef Aether het volgende:
E-mail van NIBC gekregen.
Per 19 januari gaan de volgende rentes gelden:
enz..
Nee die geldt voor een jaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?
Heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |