Waarom heeft het lang genoeg geduurd? Of het ooit terug gaat naar de ¤ 38.000 is nog maar de vraag, de ¤ 100.000 grens blijft iig nog tot oktober, daarna is er vanalles mogelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Elwood1802 het volgende:
Wordt die garantieregeling bij faillessement nog een keer teruggedraaid naar 20k?
Heeft nu wel lang genoeg geduurd.
Jep, volgens mij gaat de rente zakkenquote:Sparen bij MoneYou
* MoneYou Spaarrekening
5,10%
* MoneYou Sparen 1 Jaar Vast
5,00%
* MoneYou Sparen 2 Jaar Vast
4,50%
YKB:quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Jep, volgens mij gaat de rente zakken
wees blij dat je het terugkrijgtquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee die geldt voor een jaar.
Verder begin ik nu steeds meer te balen, want mijn geld uit IJsland is er nog steeds niet en de rente's beginnen nu al te dalen. Ben al te laat voor CEB deposito tegen 6% maar als het zo door gaat mag ik blij zijn als ik de 5% nog haal. Ben benieuwd wat de banken gaan doen met hun rentes.
Tevens TVP'tje
Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:11 schreef MCH het volgende:
Maxisparen bij de SNS is al een tijdje met een kwart procentpunt gedaald naar 4,5 procent. Mijn rekeninginformatie geeft nog steeds 4,75% aan. Geldt de verlaging alleen voor nieuwe klanten?
Je kunt direct storten. Opnemen en deposito's aanmaken is waarschijnlijk later pas mogelijk (na 1 ą 3 weken IIRC).quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:02 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb vandaag mijn welkomstpakket met overige gegevens gekregen en mijn contract op de post gedaan. Ik heb al even ingelogd, maar ik twijfel...zal ik nu al geld kunnen storten of moet ik wachten tot het contract bij hen is binnengekomen?
Nee, maxisparen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:16 schreef uppie83 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, tenzij je termijndeposito hebt natuurlijk
Wat doet de inflatie eigenlijk momenteel?quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:18 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Jep, volgens mij gaat de rente zakken
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:11 schreef DIGGER het volgende:
Europees gezien al onder de 2% - ik dacht recent 1.6% gelezen te hebben.
Laatste cijfer voor Nederland ken ik niet, maar zal wel in die regio liggen.
Gelukkig blijft het bedrag dat afgelost moet worden gelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogNiks mis mee!
Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
Precies, 3% rente bij 1% inflatie levert je meer op dan 5% rente bij 4% inflatie. Dat de rente daalt is jammer, maar de inflatie is tot nog toe harder gedaald.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel de netto rente stijgt gewoon nogNiks mis mee!
Mensen realiseer je dat salarisverhogingen en hoge rente NIETS opleveren als de inflatie het tegenwerkt... Kijk naar het verschil, anders heb je het alleen over een nietszeggend getal in de vergelijking.
quote:Inflatie gedaald tot 1,9 procent
` De inflatie in Nederland daalde in
december van 2,3% naar 1,9%.Over heel
het jaar kwam de prijsstijging uit op
2,5%.De daling komt vooral door de
goedkopere autobrandstoffen.
Benzine en diesel begonnen vanaf
september flink te dalen.In december
waren de autobrandstoffen 17% goedkoper
dan een jaar geleden.De prijzen van
voedsel zijn het hele jaar door wel
gestegen,maar in het laatste deel van
het jaar veel minder dan aan het begin.
In de eerste helft van 2008 liep de
inflatie op van 2% tot 3,2%.In december
was de inflatie van 1,9% wel iets hoger
dan gemiddeld in de EU.
http://www.geldenrecht.nl(...)ginnen_te_dalen.htmlquote:Spaarrentes beginnen te dalen
Banken zijn het nieuwe jaar begonnen met het verlagen van hun spaarrentes. Ten minste vijf banken hebben hun rentes met 0,15 tot wel 1,25 procentpunt verlaagd, zowel op vrij opneembare rekeningen als voor nieuwe spaardeposito's.
Zo is NIBC Direct niet langer de Nederlandse bank met de hoogste spaarrente: de bank verlaagde zijn rente van 5,25 naar 5,1 procent. De bank zegt de marktrentes te volgen.
Fortis Bank verlaagde gisteren de rentes op deposito's met 0,1 tot 0,3 procentpunt. Bij Friesland Bank ging de rente van 4,75 naar 3,5 procent voor deposito van twee tot vier jaar. Ook de Nederlandse beleggersbank Alex en het Turkse Garantibank verlaagden hun rentes iets.
Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl raadt spaarders die hun geld willen vastzetten in een deposito, dat nu te doen. ,,De kans is groot dat de spaarrentes verder dalen. De marktrentes zijn sinds de zomer met 1,5 tot 2 procent gedaald, terwijl de spaarrentes gelijk bleven. Dat levert zulke lage marges op voor banken, dat kan niet lang voortduren."
RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediendquote:
Wat is VHR?quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef DIGGER het volgende:
[..]
RemcoDelft (en ik) worden op ons wenken bediend
Maar goed, deposito's tegen 6 % met 1.9% inflatie is leuk
Alleen die k*t VHR
Vermogens Rendements Heffing maar dan met een spelvoutjuhquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |