Ik keek gisteren nog ff op Wikipedia om de data van de afleveringen te zien en toen zag ik dit al staan:quote:Op zaterdag 27 december 2008 11:49 schreef Zhenar het volgende:
Amazon heeft per ongeluk alle nieuwe webisodes (ook de nog-niet-uitgezonden) online staan: http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000128561
Alleen jammer dat het van buiten de US niet te zien is![]()
Maar volgens dit artikel schijnen het wel de echte episodes te zijn.
Wat een lame fout
Vroeg me toen al af waarom ze aflevering 9 niet zouden hebben :pquote:Episodes 1,2,4,5,6,7,8, and 10 are all currently available on Amazon.com's video on demand service
Webisode 5 is van de 24e, webisode 6 komt de 29e.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:41 schreef Mirel het volgende:
edit: 5 staat er nu op.
Hoort 5 vandaag uit te komen? Als het niet zo is dan kan de rest snel volgen denk ik.
Niet per definitie. Maargoed, tvp dus.quote:Op zaterdag 27 december 2008 10:59 schreef Mirel het volgende:
dt
Daarom wacht ik ook totdat ze er allemaal op staan en kijk ze in 1x achter elkaar.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:02 schreef MrFl0ppY het volgende:
Mwah die webepisodes doen me niet echt veel. Te kort om je echt in leven.
Dat is Boomer niet maar een andere Eight, dat is al door de makers bevestigd. Hard Eight (de eerste die sneuvelde aan boord van die Raptor) en Sweet Eight worden ze genoemd, waarom die Hard Eight een Colonial-pilotenjack droeg is me nog steeds een raadsel.quote:Op zaterdag 27 december 2008 18:04 schreef Mirel het volgende:
Wat er speelt is die dood van die ene persoon, en of het Boomer was of iemand anders. Denk dat die flashbacks alleen met Gaeta te maken hebben, maar Boomer zit er wel in en het is dus de vraag of er nog iets gaande is met haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en fuck you Felix! Col. Tigh is not a Cylon, he is an officer in the Colonial fleet, your superior...
...and one awesome dude![MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
Gaius Baltarquote:Caprica: I'd like to think that we three have shared something. Transcended the barriers that separate people. And yet, somehow, the more time goes on, the more I find myself on the outside looking in.
Baltar: Well, that's not the case at all. Is it? Because we three, we're integral. We're part of…
Je gaat alleen voorbij aan het feit dat tijdens Exodus deel 2 Galactica en de Pegasus maar met een minimale bemanning zaten om het schip operationeel te houden. Ze konden daarom niet op volle kracht vechten... Het gros zat op nieuw Caprica gevangen toen de Cylons uit het niets aan kwamen zetten en de spacefloot moest wegjumpen. Tijdens Ressurection Ship deel 2 waren de Galactica en de Pegasus volledig bemand en konden dus op volle kracht vechten.quote:Op maandag 29 december 2008 23:00 schreef KirkLazarus het volgende:
De aanval op de resurrection ship was een groot succes, Galactica en Pegasus waren de twee basestars met gemak de baas. Bij de bevrijding van New Caprica gingen ze ook uit van twee basestars (ook al bleken dit er uiteindelijk vier te worden), verder was de situatie identiek!!! Hád Pegasus gewoon direct deelgenomen aan de actie dan hadden ze Galactica na de atmospheric jump kunnen ontzetten. Men hoefde hier niet eens zo nodig de basestars te vernietigen, maar slechts bezig te houden zodat de schepen New Caprica konden verlaten. Dat was makkelijk gelukt. Pegasus heeft het alleen zelfs al eens opgenomen tegen drie basestars (The Captain's Hand).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..opgezegd@fok.nl
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:17 schreef FoXje het volgende:Dat is bullshitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dat was gewoon iets zoals behind the scenes, buiten de studios.
When all else fails, you always have delusion.
Ja, of gewoon promotiemateriaal. Al lijkt het mij niet helemaal ondenkbaar dat zoiets later in het seizoen te zien zal zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:54 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat is bullshitDat was gewoon iets zoals behind the scenes, buiten de studios.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat geeft toch wel te denken.
Zelf hoop ik dat ze BSG tijdloos houden en we dus niet te weten komen in welk tijdperk dit (precies) verhaal speelt.
Zijn deze ook ergens te koop?quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:22 schreef dapluiz het volgende:
Bij gebrek aan betere tvp, grappige BSG posters
[ afbeelding ]
Ik heb zelden zo'n onzin post gezien over het onstaan van de VSquote:Op maandag 5 januari 2009 17:21 schreef Mirel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de 13 Engelse koloniën die naar Amerika gingen? Uiteindelijk is een stuk daarvan deel geworden van de VS samen met de rest van de gebieden in Noord-Amerika.
[ afbeelding ]
Aantal zitten dus in Zuid-Amerika. Ik weet of dit zóveel verbonden is met BSG, maar omdat ze uiteindelijk 1 land werden (iig een aantal koloniën, Jamaica en nog wat dingen niet) met een aantal gebieden zou er op kunnen wijzen dat de mensen samen met de Cylons verder zullen gaan. Als dat zo is dan waarschijnlijk de rebellerende Cylons. De Cavils iig niet.
Naja, geschiedenis experts hier? Er zit ook nog wat inspiratie uit de oudheid in, Baltar enzo
En voel opeens een dikke vette history tie-in aankomen.quote:"It's quite — do we use the phrase "space opera"? There is something operatic about the ending of the show, only in the sense that it's like a full orchestra. Imagine very single person in the cast represents an instrument, and you've heard their theme or fugue. And then all the instruments play together. Everybody involved in this thing together — it's like the '1812 Overture.' Not only have you got all of the violins and the flutes, you've also got the flipping cannons they brought off Napoleon's ship, blowing off the roof. It's going off with a bang, this thing."
Was he perhaps setting our expectations too high?
"Honestly you can't be disappointed," he said. "I think if Adolf Hitler were back, he'd be crying in his handkerchief."
quote:Just to switch gears, the final episodes of “Battlestar Galactica” are coming out this month. What can you tell us about those?
I can be pretty general. I will be happy when they finally start showing them because it’s driving me crazy to not be able to discuss it.
How long ago did the show wrap up?
We finished the show in July [2008]. Maybe August. And then “The Plan,” the movie, finished a couple months ago. It’s been in the can for a while. They’re probably just locking them now, I believe. I doubt if they’re all completely finished yet but close. I’ve seen cuts of all of them. I have not seen “The Plan,” though.
Is the ending worthy of the show and what’s come before, and will it excite and/or infuriate everyone?
Look, I love the show, so I have bias, but if you ask the actors that were on the show, if you ask the crew, you ask any of the writers, those final episodes are some of the most moving and amazing stories I’ve ever seen for television. Or any medium, for that matter. As a wrap up to this series, it is really quite amazing and I know that sounds like hyperbole but they’re great. It is hard to imagine how to wrap something up that’s not only got so many pieces you’re trying to wrap up and so many characters. It’s certainly been an emotional ride for the audience. But if anyone did it, it’s these episodes. They are really something and I think people will be very pleased and moved by them. And by the way I’ll also say the final ten episodes are quite a ride. I will say we answer most of the dangling questions that are out there about the Cylons, the final five and where they end up and what happened to that blown up planet.
I’ve never been on a show where we knew it was ending and we could write to an ending and what that gives you is a sense of any reticence is off the table, let’s write the ending. It also means no character is safe. And none of them are. It is not an easy trip for this rag tag crew as they file forward for the final run.
When did you find out this would be the last season of “Galactica?” Did you learn last season or before this one started?
We knew from the start of this season, season four. The decision was made fairly early. So it ended up being twenty-three episodes because the “Razor’ movie is counted as part of season four even though it’s a flashback episode. But we knew, so every aspect of the show from episode one on was building towards the end.
People have asked, “Are you happy it’s ending?” And I don’t know anyone that ever worked in TV who’s happy about something ending. I think we’re happy we’re able to end it in a satisfying way. I think the worst thing that could have happened would be to plow through season 4 and anticipate doing another without wrapping things up and then finding we couldn’t. This is he best way to do that and by the way, I can’t thank the SciFi Network enough for being so supportive of the show. They supported eighty-some episodes of a very challenging sci-fi experience and it’s been great. And obviously they picked up “Caprica.”
Were you involved in developing the spinoff, “Caprica?” Are you returning to work on the show?
At this point I’m not quite sure how I can do that since I’m on “Heroes.” I was involved in the early stages of “Caprica.” Not the pilot, but we did planning for the series and I wrote the first episode for the series. As far as continuing with the series, I just don’t know. I’m gloriously busy and as a freelance writer basically all my working life, I love that. It’s great to be busy. I’ve known the alternative and busy is far better.
With “Caprica,” it’s a fascinating idea because on the one hand, if you watch “Battlestar,” you know how the story ends in a sense, but it seems like a completely different story and a different kind of story.
Again, I don’t know whether it’s going to change from what we had planned earlier, but if it follows any of what we’d discussed, it’s wildly different from “Battlestar.” It’s set on Caprica but it’s wildly different in terms of tone -- very emotional, very character based. What it shares with ‘Battlestar” is very adult, science fiction themes. It’s just great to know that’s going to be coming. One of the great things of being able to work on “Battlestar” was being able to work on a genuinely adult science fiction show. There are others and have been others. I’m not saying “Battlestar” was the only one, or even the best, but it’s one that I think pushed the genre forward a bit.
Ik heb al een trailer gezien van Caprica, dat lijkt mij eigenlijk helemaal niks. Ik vrees dat het toch een stuk actie gaat missen, want lets face it, BS:G houdt de actie er wel inquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:41 schreef Angelof9 het volgende:
Van die film wist ik wel, maar de spin-off is weer nieuws voor mij! Goed nieuws!
Ik check TV Calender voor al mijn seriesquote:Kara struggles with the foreboding prediction of the Cylon Hybrid, while Adama and the Colonial fleet face despair over their shocking discovery.
Was the Resistance niet genoeg voor je?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:59 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik hoop dat S.4.5 en The Plan zo goed bekeken worden dat ze groen licht geven voor nóg een tv-film. En dan gaarne iets over het verzet op New Caprica
En hiermee wordt mijn vorige stelling bewezen, de beste BSG eps zijn toch vooral die met veel actie & spanning.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:10 schreef Migue het volgende:
Dan kijk je de extended cut van Unfinished Business, zie je nog veel meer over New Caprica en hoe niet boeiend de gebeurtenissen waren.
thanks, dit is precies wat ik nodig hadquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:28 schreef Mirel het volgende:
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Season_4_(2008) Daar staat wel genoeg dat je kan herschrijven in het NL.
Ooh nee zo bedoelde ik het niet. Ik vond die episode van vooral de extended cut juist erg goed, omdat het zo character driven is, in tegenstelling tot de meeste BSG afleveringen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
En hiermee wordt mijn vorige stelling bewezen, de beste BSG eps zijn toch vooral die met veel actie & spanning.
De spin-off speelt zich af op Caprica, niet New Caprica.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:25 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij heeft New Caprica gewoon terecht zo weinig aandacht gekregen. Het was ook allemaal niet zo interessant wat er daar aan de gang was. Naast wat we gezien hebben was New Caprica weinig meer dan een tentenkamp dat moest gaan uitgroeien naar een nederzetting. De problemen die er dan spelen kan iedereen zich wel voorstellen.
Ik denk dat meer 'New Caprica' meer afleveringen van het soort filler-rotzooi had betekend waar we in seizoen 1 mee werden 'verwend'.
Niet helemaal waar. We misten nummer 9 nogquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:36 schreef Mirel het volgende:
Ja iemand, en toen werden ze eraf gehaald door Youtube.
Daarom zei ik ook:quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. We misten nummer 9 nog
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef Zhenar het volgende:
Sneak peak van de eerste 90 seconden van Battlestar: http://scifiwire.com/2009/01/exclusive-battlestar-galactica.php
Nou weet ik weer waarom ik deze serie kijkquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:17 schreef Zhenar het volgende:
Sneak peak van de eerste 90 seconden van Battlestar: http://scifiwire.com/2009/01/exclusive-battlestar-galactica.php
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dat zou echt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zijn
Er is leven na de lach.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:37 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]En wat is dan het verschil metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Dat zou echt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 12:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En wat is dan het verschil metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Daar stond ook een hint over dat je de stem al gehoord had maar degene die bij de stem hoort nog niet hebt gezien. Wel gehoord, niet gezien dus. Het is dus waarschijnlijk iemand die een geprek over de wireless heeft gevoerd en daarbij niet in beeld kwam, maar wie kan ik niet bedenken.quote:
Bij US-series is het altijd de bekendste acteur. Soms zie je iemand als verdachte en dan denk je meteen "dat is um", want waarom zouden ze hem anders laten opdravenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:35 schreef KirkLazarus het volgende:
Als BSG hetzelfde is als een gemiddelde Duitse krimi is het gewoon Starbuck of Baltar. Bij Duitse krimi's is het altijd de eerste persoon die ze gaan ondervragen, vervolgens wordt alles en iedereen verdacht gemaakt en in de slotminuten blijkt het toch die pianoleraar/apotheker/pindaverkoper aan het begin te zijn.
Zak Adama, Ellen Tigh, Socrata Thrace..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:28 schreef PPL het volgende:
Ik gok nog steeds een beetje op Zak Adama.
Die hebben we toch gehoord via flashbacks.
Maar ja... ook gezien (op foto's weliswaar).
quote:Giana is a young woman who, after winning a lottery drawing, is rescued from Caprica by Sharon Valerii and Karl Agathon.
Her husband served in the Colonial Fleet near Gemenon and is presumed dead (Miniseries).
Notes
* Giana is played by Puerto Rican actress Lymari Nadal, who is the wife of Edward James Olmos.
* She will play a role in the upcoming television movie "The Plan".
http://en.battlestarwiki.org/wiki/Giana
Datzelfde onbevredigende gevoel had ik met Alias, een van de vele J. J. Abrams die nooit netjes is beeindigd...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:33 schreef 1972 het volgende:
Wel grappig om te lezen al die mogelijke theorieën over hoe het gaat aflopen.
Van al die verhalen krijg ik een beetje The Matrix 2/3 deja vu gevoel: Toen The Matrix 2 uitkwam waren er ook de meest wilde spannende ideeën in de diverse fora hoe deel 3 zou gaan lopen.... Nou ik hoef denk ik niets te zeggen wat voor bagger verhaal uiteindelijk deel 3 was![]()
Ik ben bang dat dit lot ook gaat gelden voor de laatste afleveringen van BSG; veel vragen zullen onbeantwoord blijven en het einde zal minder spectaculair zijn dan we met z'n allen hopen.![]()
(Maar ik hoop dat ik geen gelijk ga krijgen)
Alstie het met Lost flikt dan istie Marked for Death!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 02:01 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Datzelfde onbevredigende gevoel had ik met Alias, een van de vele J. J. Abrams die nooit netjes is beeindigd...
Goed gedaan!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:04 schreef planethugo het volgende:
zo ik ben in 8 weken helemaal van 1.1 tot 4.10.
Ja, laatste seizoen.quote:Kan iemand me even bijpraten, is dit het laatste seizoen,
Er is een Piot besteld ja.quote:komt er een spin-off Caprica?
Het kan ook sneller:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:34 schreef LaTiNo het volgende:
Heb net 4x09 en 4x10 opnieuw bekeken om 'klaar' te staan voor 16-1
is misschien maar beter ook dat het t laatste seizoen is. Na de sublieme eerste afleveringen van seizoen 3 vind ik t allemaal wat minder geworden. Vind t een geweldige serie maar denk dat het beter geweest was als ze bij t concept van seizoen 1 gebleven waren, dwz 13 afleveringen per seizoen. Nu had ik zowel in seizoen 2 als 3 teveel afleveringen het gevoel van 'opvulling' die niks bijdroegen behalve wat cheesy scenes zoals een paar keer dat gedoe tussen Starbuck en die Cat... wat was ik blij dat die doodgingquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:23 schreef PPL het volgende:
[..]
Goed gedaan!
[..]
Ja, laatste seizoen.
[..]
Er is een Piot besteld ja.
Dat zal meer een 'prequel' zijn die zich jaren en jaren voor BSG afspeelt.
En de Miniseries ('het echte begin') ook al gezien? (1x01 is officieel 33 minutes, briljante aflevering was dat, wist gelijk dat ik mijn serie gevonden had toen. Nou ja, dat wist ik eigenlijk al na het gevecht bij Raknor station, en de laatste scene van de Miniseries, briljant!) 33 trok me over de streep laten we maar zeggenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:04 schreef planethugo het volgende:
zo ik ben in 8 weken helemaal van 1.1 tot 4.10.
Kan iemand me even bijpraten, is dit het laatste seizoen, komt er een spin-off Caprica?
Ik hoop met je mee, maar ik ben er nog altijd niet zeker van. Vergeet niet dat ie een hoop knopen met elkaar te verbinden heeftquote:Op zondag 11 januari 2009 15:35 schreef Migue het volgende:
Battlestar Galactica is in vier seizoenen nog geen enkele keer met een prutverhaal op de proppen gekomen, lekker dom als je nu denkt dat de finale wel prut zou zijn en dingen open zal laten.
Nou weet ik niet zo goed wat dat er mee te maken heeft...quote:En Caprica is al opgepikt voor een compleet seizoen.
Nou moet ik bekennen dat ik nooit echt Star Trek gevolgd heb, maar daar heeft ie genoeg credits mee verdiend begrijp ikquote:Op maandag 12 januari 2009 00:18 schreef Migue het volgende:
Ron Moore is een geweldig goede schrijver en de finale duurt 3 uur, reken er maar op dat alles op z'n plaats zal vallen
yup, ben uiteraard met de miniserie begonnen. Hou normaal niet zo van sciencefiction series, moet ik altijd meteen aan star trek en die gekke oren etc denken, Star Wars daarentegen vind ik wel goed dus die miniserie was een goede test of ik de serie wilde gaan kijken en na '33', idd een briljante aflevering, wist ik t zeker. Had alleen beter 2 maandjes kunnen wachten, dan had ik de complete serie achter elkaar kunnen kijkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:27 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
En de Miniseries ('het echte begin') ook al gezien? (1x01 is officieel 33 minutes, briljante aflevering was dat, wist gelijk dat ik mijn serie gevonden had toen. Nou ja, dat wist ik eigenlijk al na het gevecht bij Raknor station, en de laatste scene van de Miniseries, briljant!) 33 trok me over de streep laten we maar zeggen
2 TV films? Op dit moment is er alleen Razor dacht ik. Wel komt er een afsluitende TV film. Razor staat officieel als aflevering 1 en 2 van eht vierde seizoen, maar speelt zich eerder af.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:02 schreef planethugo het volgende:
Heb de 2 tv-films nog niet gezien, Razor en dan is er nog ene? Maar heb gelezen dat die niets bijdragen aan de serie zelf? Wel die korte stukjes van Face of the Enemy gezien en dan is er nog iets van het verzet dat ik nog niet gekeken heb.
Dat zit ik nu te kijken.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:34 schreef planethugo het volgende:
ow ok dacht dat the risistance ook een soort film was, thnx for the info
op eztv staat trouwens een pas uitgezonden stukje met de makers en 10 basisregels die gelden voor de laatste 10 afleveringen, eigenlijk een korte samenvatting tot nu toe van 22 minuten
Ze verdelen de series finale zo te zien over twee afleveringen: Daybreak I en een week later Daybreak II. De eerste een uur, de tweede twee uur.quote:MR: Dave Howe said the final episode itself could be two or three or four hours. Can you clarify that?
RDM: [The finale] started as two hours. It was always meant to be two [hours long]. It was going to be episodes 21 and 22, in terms of production [for production purposes, Season 4 episodes were numbered 1 through 22, with the standalone movie “Razor” as the first two “episodes” of that 22 hours.]
Then we wrote it and prepped it and realized that it was much bigger than two [hours] and went to the network and studio and said, “Look, to do this justice, we probably need it to be longer than two. Would you be willing to do that?” And they had to crunch all their numbers and they loved it too, and they came back and they said, “Yeah, we’ll do three [hours for the finale].”
But we haven’t cut it together, it’s being cut together as we speak. We’re way long, as usual. I don’t know what that means -- if there’s a possibility it goes to four [hours], do we keep it at three? It’s hard to say until you see it. So I think he’s being honest when he says we don’t quite know yet because none of us know, even the director hasn’t seen it. We just know there’s a lot of footage right now.
MR: So at this point it’d be safe to say…
RDM: It’s 11 hours…
MR: Airing next year.
RDM: And the finale of the show is the last three of those 11 hours.
sorryquote:Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef Mirel het volgende:
Niet van Star Trek houden vanwege gekke oortjes maar wel Star Wars met allemaal bullshit wezens
Ja idd, Jarjar alleen al maakt van Star Wars een dure Muppetshow!quote:Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef Mirel het volgende:
Niet van Star Trek houden vanwege gekke oortjes maar wel Star Wars met allemaal bullshit wezens
Er zijn best een aantal minder sterke afleveringen geweest hoor. Dat heeft Moore achteraf ook gewoon erkend in zijn podcasts. (black market en een aantal fillers)quote:Op zondag 11 januari 2009 15:35 schreef Migue het volgende:
Battlestar Galactica is in vier seizoenen nog geen enkele keer met een prutverhaal op de proppen gekomen
BSG en Lost weer bijna begonnen.quote:
Die zijn zeer zeldzaam in Sci-Fi land.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Series met een doorlopende verhaallijn.
Precies wat ik dacht, hahaquote:Op maandag 12 januari 2009 22:04 schreef Mirel het volgende:
En dat was gewoon gedwongen door SciFi.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er zijn best een aantal minder sterke afleveringen geweest hoor. Dat heeft Moore achteraf ook gewoon erkend in zijn podcasts. (black market en een aantal fillers)
linkje iemand?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:15 schreef Karina het volgende:
Ik ga deze Battlestar.Galactica The Top 10 Things You Need To Know aflevering(?) ook maar even kijken, schijnt erg handig te zijn als je het allemaal niet zo goed meer weet.
Echt een aanrader ja!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:15 schreef Karina het volgende:
Ik ga deze Battlestar.Galactica The Top 10 Things You Need To Know aflevering(?) ook maar even kijken, schijnt erg handig te zijn als je het allemaal niet zo goed meer weet.
33min saai? Wat is er mis met jou manquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:29 schreef Mirel het volgende:
Aantal eps in het begin waren ook saai. Die met het het resourcen zoeken op planeten en of asteroiden en die met de 33 minuten. Maar dat was dan ook in het begin en was ik nog niet hooked.
Geef RDM nou niet nóg een idee voor een spinoffquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:34 schreef KirkLazarus het volgende:
De Olympic CarrierDat zette wel de toon voor de rest van de serie.
Zouden we ooit nog te weten komen wat er nu met dat ding aan de hand was?
"e:# Producers Ron Moore, David Eick and director Michael Rymer noted in their DVD comentary for "33" that digital effects artists from Zoic hid small signs of movement within the Olympic Carrier during the up-close shots of the ship. In the scene where Apollo is trying to look for people inside through the windows, lights within the ship flicker on and off and several dark figures can be observed darting about the aisle ways between seats in the lower part of the ship. This is revisited in a deleted scene from "Razor", where Apollo and Starbuck review their gun camera footage of the ship's destruction and Apollo claims to see a person peering through one of the windows.
quote:# In their DVD and podcast commentaries of various episodes, Moore and Eick have stated that there were originally going to be live people on the Olympic Carrier at the time of its destruction, and that Apollo was going to see them before giving the order to attack, but the network would not allow them to do it, claiming that "33" was becoming too dark of an episode. Regardless, every subsequent reference to the Olympic Carrier's destruction has been written from the perspective that the ship was inhabited at the time of its destruction, whether or not its passengers were seen.
Is-ie niet gewoon te importeren?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:30 schreef Migue het volgende:
Ik wacht nogsteeds op een fatsoenlijke S03 dvdbox. Wat een stelletje prutsers bij Universal NL, om een dvdbox uit te brengen met een out of sync episode, zónder webispodes en zónder director's cut van Unifinished Business
Jezus, die 33 was een van de beste afleveringen. Je zag de wanhoop en de vermoeidheid van iedereen zijn gezicht af. Echt super!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:29 schreef Mirel het volgende:
Aantal eps in het begin waren ook saai. Die met het het resourcen zoeken op planeten en of asteroiden en die met de 33 minuten. Maar dat was dan ook in het begin en was ik nog niet hooked.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:06 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Jezus, die 33 was de beste aflevering.
Nederlandse ondertiteling op S3 DVD vertalen ze skinjobs als vleeskippenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:43 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Is-ie niet gewoon te importeren?
ik doe niet aan ondertiteling
Battlestar Galactica: The Complete Third Season (6 Disc Set)quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:33 schreef Migue het volgende:
[..]
En ja, die dvdbox is te importeren natuurlijk, maar dan moet ie uit de VS komen en ik weet niet of mijn dvdspeler dat afspeelt of de pc van mijn vriendin dat doet. Bovendien kost dat klauwen vol geld en het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Raap me op!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:12 schreef Salamander het volgende:
Ze zullen wel in de war geraakt zijn van al die kippen die overal op de Galactica rondlopen. Volkomen logische fout eigenlijk.
Dat is een zeker waar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:15 schreef KirkLazarus het volgende:
Met Cain had de bemanning nog wat plezier van zo'n vleeskippetje aan boord.
Maar het heeft geen enkele connectie met skinjobs!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:19 schreef Zhenar het volgende:
Ik vind "vleeskippen" eigenlijk best leuk gevonden
De Duitse titel van TOS en miniseries is serieus Kampfstern Galactica. Ik lig iedere keer weer series dubbel van het lachen als ik die dvdboxen zie staan.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:27 schreef KirkLazarus het volgende:
"KnokSter Galactica lanceert haar Adders!"?
Het drukt anders uitstekend het denigrerende karakter van het woord 'skinjob' uit. Vertalen is soms wat meer dan alleen maar het engelse woord vervangen voor hetzelfde woord in het Nederlands.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:20 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Maar het heeft geen enkele connectie met skinjobs!
Je kunt de Duitse aanpak op geen enkele manier vergelijken met de Nederlandse. In Nederland blijf je altijd het 'probleem' houden van het de originele geluidsband bij de ondertitels, dat maakt het soms onvermijdelijk dat je de Engelse namen overneemt. In de Duitse situatie met nasynchronisatie MOET je wel alles in het Duits omzetten. Al was het alleen maar omdat het voor de acteurs bijna onmogelijk is om de hele tijd om te schakelen tussen Duitse en Engelse termen EN natuurlijk te blijven klinken.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:58 schreef Migue het volgende:
[..]
De Duitse titel van TOS en miniseries is serieus Kampfstern Galactica. Ik lig iedere keer weer series dubbel van het lachen als ik die dvdboxen zie staan.
OMFG....quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Nederlandse ondertiteling op S3 DVD vertalen ze skinjobs als vleeskippen
S03 is in Duitsland nog niet uit, nog niet eens op tv geweest, ze beginnen binnenkort helemaal overnieuw met de complete seriesquote:Op woensdag 14 januari 2009 00:13 schreef KirkLazarus het volgende:
En dan wilde ik eigenlijk nog eens bij de Duitse Mediamarkt voor S3 kijken. Blij dat ik dat niet heb gedaan
Skinjob komt van Bladerunner, dus lijkt mij dan niet meer dan logisch om de vertaling van Bladerunner over te nemen in de ondertiteling, en ik kan mij niet herinneren dat dit vleeskippen was.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het drukt anders uitstekend het denigrerende karakter van het woord 'skinjob' uit. Vertalen is soms wat meer dan alleen maar het engelse woord vervangen voor hetzelfde woord in het Nederlands.
Whahaha, hilarisch!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:27 schreef KirkLazarus het volgende:
Leuk gevonden ja, maar ze moeten dat soort dingen niet vertalen. Het is toch ook niet "KnokSter Galactica lanceert haar Adders!"?
Ik heb die van mij op Amazon UK gekocht. Doe ik altijd. Gewoon de goeie regio en die ondertitels heb ik toch niet nodig.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:33 schreef Migue het volgende:
[..]
En ja, die dvdbox is te importeren natuurlijk, maar dan moet ie uit de VS komen en ik weet niet of mijn dvdspeler dat afspeelt of de pc van mijn vriendin dat doet. Bovendien kost dat klauwen vol geld en het moet wel leuk blijven natuurlijk.
En andere mensen vinden dat het verknoeien van het beeld een belediging is voor de makers. Overigens is het heel vaak zo dat ook de 'originele versie' stukken bevat met nasynchronisatie alleen valt dat niet zo heel erg op omdat de acteur zelf de stem levert.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:53 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Whahaha, hilarisch!
Nasynchroniseren is een belediging voor de makers, de acteurs en de film/serie zelf! Ondertitel dan gewoon!
Die Spanjolen doen het ook altijd waardoor een film als een reclame klinkt.
Het verknoeien van het beeld?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
En andere mensen vinden dat het verknoeien van het beeld een belediging is voor de makers. Overigens is het heel vaak zo dat ook de 'originele versie' stukken bevat met nasynchronisatie alleen valt dat niet zo heel erg op omdat de acteur zelf de stem levert.
Heb nog nooit een film gehad waarbij de acteur zelf Duits of Frans spreekt. Altijd dezelfde en dat is pas een belediging kan ik je zeggen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
En andere mensen vinden dat het verknoeien van het beeld een belediging is voor de makers. Overigens is het heel vaak zo dat ook de 'originele versie' stukken bevat met nasynchronisatie alleen valt dat niet zo heel erg op omdat de acteur zelf de stem levert.
Dat was dus ook mijn plan tot ik erachter kwam dat de webisodes en Unfinished Business directors cut ook daar niet op staan, alleen op de VS versie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:03 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij op Amazon UK gekocht. Doe ik altijd. Gewoon de goeie regio en die ondertitels heb ik toch niet nodig.
* Hendrik_ komt de volgende 3 dagen niet meer op het internetquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:16 schreef Migue het volgende:
[..]
Vandaag is overigens uitgelekt wie de Final Cylon is dankzij een of andere mongool die het script van een aflevering (ik zal in het midden laten welke aflevering dat is) heeft aangeboden op ebayHelaas weet ik nu dus welke aflevering dat bekend wordt, maar gelukkig niet wie het is, dat zou te kut zijn.
Ik trek mij ook terug van het BSG nieuws zolang het nog niet publiekelijk is. Ik wil verrast worden/quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:27 schreef Hendrik_ het volgende:
* Hendrik_ komt de volgende 3 dagen niet meer op het internet
Ik heb geen idee wat je hier zegt, als je je klep maar gewoon houdtquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:46 schreef Mirel het volgende:
Als die ep op de torrentsites komt dan zal ik hier wel zeggen welke episode nummer die heeft. Als het eentje is die op volgorde zal komen met welke episode we dan zijn, dan zou het goed uitkomen en kan je hem van te voren kijken ipv te wachten tot zaterdag
OBAMA IS THE FINAL CYLON!!quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik trek mij ook terug van het BSG nieuws zolang het nog niet publiekelijk is. Ik wil verrast worden/
ik stel een ban voor, voor de persoon die het toch meld
Oh wacht ja, dan weet je dat voordat je de ep gaat kijkenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:09 schreef Migue het volgende:
Ik stel voor dat ook niemand zegt welke aflevering het is tot de aflevering ook daadwerkelijk uitgezonden is?
Dank je wel voor de waarschuwing!quote:Vandaag is overigens uitgelekt wie de Final Cylon is dankzij een of andere mongool die het script van een aflevering (ik zal in het midden laten welke aflevering dat is) heeft aangeboden op ebayHelaas weet ik nu dus welke aflevering dat bekend wordt, maar gelukkig niet wie het is, dat zou te kut zijn.
Lefgozerquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:06 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik ben nog op de gebruikelijke BSG-boards geweest en nergens een naam zien staan. Het valt dus wel mee.
DAT KAN TOCH HELEMAAL NIETquote:Op woensdag 14 januari 2009 21:16 schreef planethugo het volgende:
t zou wel een goeie grap zijn als Tom Cruise de final Cylon blijkt te zijn
Het hele scientology-verhaal maakt wel ineens veel meer sensequote:Op woensdag 14 januari 2009 21:16 schreef planethugo het volgende:
t zou wel een goeie grap zijn als Tom Cruise de final Cylon blijkt te zijn
Ik hoop dit ook.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoop vooral dat de laatste Cylon niet Ellen Tigh is, die vind ik nogal irritant. Ik hoop ook dat het iemand is die nog leeft (geen dode die plots terugkeert of toch niet zo dood bleek te zijn of zoiets onnozels).
ik heb ze net v/d US iTunes in HD afgehaald.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:56 schreef Asgard het volgende:
Ik moet die webisodes nog kijken trouwens
Ik heb alle seizoenen van play.comquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:09 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Battlestar Galactica: The Complete Third Season (6 Disc Set)
CD-WOW: ¤ 44
Bol.com: ¤ 65
Play.com: ¤ 22.50
En maar klagen....weet je wel hoe lang wij hebben moeten wachten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
27 december begonnen en net de laatste gezien. WTF. Ik wil niet nog 2 dagen wachten. Gelukkig heb ik de DVDs liggen en kan ik dus wat dingen met commentaar etc gaan kijken <3
Mijn gok is trouwens dat Anastacia Dualla de final cylon is. Weet niet waarom.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
Aflevering van morgen duurt 3,5 minuten langer dan gewoonlijk. Jottem!
Hmmm.. en wat mag dat betekenen? Een andere klok of zo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
Fijn van ze dat ze even waarschuwen toch? Je zal 't opnemen en je hebt de laatste 3,5 minuut er niet op staanquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
En dat voor het tweede seizoen op rij al...quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:35 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
En maar klagen....weet je wel hoe lang wij hebben moeten wachten?
Dat gebeurt echt wel vaker bij series. Meestal zijn ze 43, soms ook 45 en zelfs ook nog wel eens korter dan 43.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:21 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Fijn van ze dat ze even waarschuwen toch? Je zal 't opnemen en je hebt de laatste 3,5 minuut er niet op staan
* Tigh: "You're the Fifth" - camera draait naar persoon buiten beeld *
Oeps, 3,5 minuut te weinig geprogrammeerd
of er zit een extra lange: 'previously on....'quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:00 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt wel vaker bij series. Meestal zijn ze 43, soms ook 45 en zelfs ook nog wel eens korter dan 43.
dat over de aarde was een grapje hoor! hahaha!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het hier helemaal mee zitten volgen en naar mijn weten tot de laatste aflevering gezien, maar ik heb géén aflevering gezien waar ze op aarde aankwamen. De laatste aflevering die ik heb gezien bleef Adama in zijn eentje achter terwijl hij op de president aan het wachten was.
Hoeveel heb ik er dan gemist?.
Adama heeft moeite met democratisch gekozen presidenten lijkt het. Alleen Baltar en Zarek hadden een mandaat van het volk. Roslin en Lee zijn nooit verkozen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:18 schreef Angelof9 het volgende:
#
69. Season 4, Ep 8: Sine Qua Non
8.325 Reviews
After President Roslin's disappearance, Admiral Adama is reluctant to recognize Tom Zarek as the new president. Lee realizes that his father will never accept Zarek so he seeks the assistance of attorney Romo Lampkin in finding another candidate. Meanwhile, Adama continues the search for the missing Cylon base ship, and President Roslin.
Aired: 5/30/2008
Dus je hebt er nog drie te gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef FoXje het volgende:
Is er al een nieuwe ep?? Niet de webepisodes dus ?
oooh, overmorgen dus
Maar op de scifi bsg forums hebben ze het er al over!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door KirkLazarus op 15-01-2009 21:15:49 ]
Noes!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:18 schreef Angelof9 het volgende:
#
69. Season 4, Ep 8: Sine Qua Non
8.325 Reviews
After President Roslin's disappearance, Admiral Adama is reluctant to recognize Tom Zarek as the new president. Lee realizes that his father will never accept Zarek so he seeks the assistance of attorney Romo Lampkin in finding another candidate. Meanwhile, Adama continues the search for the missing Cylon base ship, and President Roslin.
Aired: 5/30/2008
Dus je hebt er nog drie te gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat You Will Know The Truth drijft mij ook tot waanzin zeg.
"O my Gods"Dat zou me ZO tegenvallen hehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat You Will Know The Truth drijft mij ook tot waanzin zeg.
"O my Gods"Uit welke aflevering komt die opmerking en hoe luidde die precies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Ik vind het persoonlijk belangrijker hoe de FC bekend wordt gemaakt. Alleen een bekentenis tijdens een confrontatie/gesprek oid is lame. Maar een super vette actie kan het juist heel tof maken. Bijvoorbeeld dat de FC opeens een hoofdpersoon afmaakt, of dat 'ie een bataljon Centurions deactiveert ofzoquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef KirkLazarus het volgende:
Het gaat sowieso een hoop mensen tegenvallen. De hype is te groot. Als je de scifi-boards checkt dan zie je belachelijk veel en de wildste theorieën.
Misschien gaan ze de ontmaskering van de Final Cylon wel helemaal niet zo interessant maken en richten ze zich op de andere mysteries. Het lijkt me wel iets voor RDM en consorten hoor: 5 min. in de komende aflevering even de FC bekendmaken. Wij maken er allemaal van dat die laatste bijzonder moet zijn, misschien is hij/zij dat helemaal niet
Net zoals Anders die een heel squadron Raiders op de vlucht doet slaan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk belangrijker hoe de FC bekend wordt gemaakt. Alleen een bekentenis tijdens een confrontatie/gesprek oid is lame. Maar een super vette actie kan het juist heel tof maken. Bijvoorbeeld dat de FC opeens een hoofdpersoon afmaakt, of dat 'ie een bataljon Centurions deactiveert ofzoHet moet een spectaculaire onthulling zijn, niet een coming out.
Daar moest ik idd aan denken. Okee, het is al eens gebeurd, maar ik vond dat een erg coole actie en vond toen al dat dat een vette manier was geweest om een Cylon te onthullen (maar het zal nu dus wel niet meer gebeuren op die manierquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:38 schreef PPL het volgende:
[..]
Net zoals Anders die een heel squadron Raiders op de vlucht doet slaan?
?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Volgens mij staat in de prophecies slechts dat de dying leader ze naar het promised land of homeland zal leiden, en wordt nergens letterlijk gezegd dat dat Aarde is. Opties te over:
1. De planeet in Revelations is Aarde niet.
2. Aarde is het promised land niet.
3. Roslin is de dying leader niet.
4. De prophecies hebben een andere betekenis.
5. ...
Het was gisteren ook al morgen, ik hoop dat dat op een bepaald moment toch eens veranderd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:49 schreef FoXje het volgende:
Morgen dus pas?
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:16 schreef Angelof9 het volgende:
Nembrionic, wat een mega-griezelige avatar!!
Kleine verbetering.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:04 schreef PPL het volgende:
Doet mij ook enigzins denken aan het verhaal van Mozes.
40 jaar door de woestijn reizen na de Exodus uit Egypte.
Hij kwam heel ver, zag de grenzen van Israel, maar zou het land nooit betreden.
Straf voor het Gouden beeld toen hij de 10 geboden aan het uithouwen was.
Ik was echt he-le-maal OMFGWTFHAPPENEDJUSTTHERE-hyper na die aflevering.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:56 schreef Hendrik_ het volgende:
All Allong the Watchtower was natuurlijk ook een fantastische vondst
Idd. Ook zo'n 'rechtop-op-het-puntje-van-de-bank' moment. Zelfs toen ik het pas voor de 2e keer zag (dvd box) was het wéér spannend.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Dít was een OMFG-moment. Nog steeds.....n.
Thanks.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Kleine verbetering.
Vanwege het gouden kalf kreeg het hele volk Israel de straf om 40 jaar door de woestijn te dwalen en het beloofde land niet in te mogen trekken. Iederen ouder dan ik dacht 21 zou het land nooit betreden. Mozes echter was niet aanwezig bij het maken van het gouden kalf en kreeg deze straf niet.
Dat Mozes het beloofde land niet in mocht was omdat hij na veel gezeur van het volk om water (waarna God zei dat Mozes met een staf op een rots moest slaan en God voor water zou zorgen uit die rots), Mozes inderdaad dat deed, maar zei dat hij (Mozes dus) wel voor water zou zorgen ipv God.
Het enige wat ik weet is dat ze het hebben over 'a devastated earth', maar dat geeft ook geen uitsluitsel omdat door de toevoeging niet 100% zeker is dat het gaat over de Aarde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:09 schreef Spatzmann het volgende:
Denken jullie trouwens echt dat de Aarde de aarde is? Volgens mij is het Terra (zoals uit de originele serie)...
Eerst vonden ze Terra, nog in de originele serie. Dachten ze dat het Aarde was, maar dat was het niet. Details weet ik niet meer. In Galactica 1980 hadden ze Aarde daadwerkelijk gevonden, dat was met die supermotorenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:52 schreef LaTiNo het volgende:
Wat is het verschil tussen Terra en Earth?
In het vervolg op BG reden ze op van die supermotoren rond, en dat was gewoon op onze aarde in de jaren 80
Dat was vet ja. Ik was toen 7 of 8 ofzo en ging er helemaal in op!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eerst vonden ze Terra, nog in de originele serie. Dachten ze dat het Aarde was, maar dat was het niet. Details weet ik niet meer. In Galactica 1980 hadden ze Aarde daadwerkelijk gevonden, dat was met die supermotoren
Je had het eigenlijk andersom moeten doenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
Als BSG afgelopen is ga ik eens de originele series kijken denk ik.
Jup, en een tweede seizoen onder naam Galactica 1980quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:24 schreef planethugo het volgende:
de originele serie heeft maar 1 seizoen gehad toch? Dacht dat RTL5 dat jaren geleden altijd uitzond maar zal wel andere SF serie geweest zijn
Ja, erg leuk om zo veel dingen van TOS in de nieuwe series terug te zien, maar dan steeds weer nèt iets anders. Dus dit zal dan ook ongetwijfeld Terra zijn, waar de kernoorlog wel heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je had het eigenlijk andersom moeten doen
Vergeet dan trouwens ook niet de vervolgserie Galactica 1980
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:41 schreef Migue het volgende:
[..]
Ja, erg leuk om zo veel dingen van TOS in de nieuwe series terug te zien, maar dan steeds weer nèt iets anders. Dus dit zal dan ook ongetwijfeld Terra zijn, waar de kernoorlog wel heeft plaatsgevonden.
Maar 1980 hoef je niemand aan te smeren hoor, dat is het kijken niet waard
Dat is ook wel waar allemaal. Leuk om te kijken, maar je mist niets als je dat niet doet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.
Plus, het eindigde met een erg sterke aflevering (The return of Starbuck) en had de eerste Cylon skinjobs ooit
KnightRider 2008 toevallig?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:15 schreef Jarno het volgende:
Knightrider kan ik nog prima zien hoor..
Mijn nieuwe verslaving wordt Dexterquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:44 schreef PPL het volgende:
[..]
KnightRider 2008 toevallig?
Van de week net eerste aflevering van gevonden.
Wel al de pilot gezien, maar ben benieuwd naar de serie.
Misschien leuke nieuwe verslaving in het post-BSG tijdperk.
Ik vond de 2e original series (1980), echt niet goed. De echte original kan ik ook niet meer zo goed aanzien. Is toch wel flink gedateerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.
Plus, het eindigde met een erg sterke aflevering (The return of Starbuck) en had de eerste Cylon skinjobs ooit
Die stukje waar de Galactica vipers vs Pegasus vipers komt te staan is ook zo'n moment.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Is allemaal flink gedateerd inderdaad en Galactica 1980 zal het nooit halen bij de originele.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik vond de 2e original series (1980), echt niet goed. De echte original kan ik ook niet meer zo goed aanzien. Is toch wel flink gedateerd.
Maar ... vertel nog eens iets over die eerste Skinjobs, ik kan me dat niet meer herinneren.
Ik dacht echt dat de Galactica eraan ging met die vier basestars.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Dat zit toch in Razor?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik mis maar een ding in de huidige BG en dat is een vette "By your command" van een Centurion! (Zie de oude serie als dit een rare opmerking lijkt te zijn).
straks gelijk ff kijken want dan heb ik dat gemist hebquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:28 schreef PPL het volgende:
[..]
Dat zit toch in Razor?
Het kan zijn dat ik abuis ben hoor.
aja. weliswaar is sharon geen centurion maar toch cool vanzelfsprekend. ook die dokter trouwens met zijn sigaret!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:33 schreef Salamander het volgende:
Klopt.
Dat was ook weer een cool moment.
En het zit in de miniserie. De laatste scene denk ik. Waar je ziet dat Sharon een Cylon is. Dan wordt het ook gezegd door iemand. Six denk ik zo uit mijn hoofd.
Het komt wel vaker langs:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:39 schreef KirkLazarus het volgende:
bij Veronica Mars lieten ze aan aflevering de personages Frak zeggen
Deze dan:quote:The word has recently been referenced numerous times in popular culture including in Dilbert, Veronica Mars, Gilmore Girls, Robot Chicken, the English dub of Crayon Shin Chan, The OC, Buffy the Vampire Slayer Season Eight, the Gaunt's Ghosts novel series and in Marvel Comics' World War Hulk: Prologue.Star Wars uses this word, but not often. It also appears once in the television series Batman Beyond, in an episode titled "Final Cut". And it has appeared in the Elfquest spinoff comic Rebels. Spelt 'Frack', the word is used in the 30th century-set DC comic series Legion of Super Heroes.
quote:Fräck (spelled with the umlaut ä) is also the product name of a shaving mirror produced by IKEA, a multinational home products retailer. Since most IKEA product names are in Swedish, fräck is the Swedish word for audacious, shameless or bold (while frack, without ä, would translate to tailcoat). In the re-imagined Battlestar Galactica series, a mirror of this type is installed in the cabin of William Adama
Ik heb laatst alle afleveringen van Babylon 5 zitten kijken en volgens mij werd daar ook al de kreet Frag gebruikt! Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen het toch echt te hebben gehoord. En Babylon 5 is al 10-15 jaar oud.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Ook in The Office wordt BSG vaak genoemd en bij Veronica Mars lieten ze aan aflevering de personages Frak zeggen
quote:Ivanova shrugs her sentence trailing off, as Sheridan continues to itch.
SHERIDAN
I understand how they feel, but those Minbari ships are
the only reason President Clark doesn’t come in and
frag all of us. With luck, we’ll be able to find another
solution. Until then, we need all the help we can get.
Het klinkt wel hetzelfde en ik wist niet dat je het als frack schreef eigenlijk, voor de spelling ging ik uit van de klank.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef PPL het volgende:
Er is een verschil tussen frag en frack hoor.
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe seriequote:
idd.. maar de Original is blehquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe serie
quote:Frack is a minced oath version of "fuck" first used in the original Battlestar Galactica series. In the "re-imagined" version it appears with greater frequency and with the revised spelling "frak", as the producers wanted to make it a four-letter word.
en "felgercarb" niet vergeten!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe serie
Ik vond KirkLazarus`titel wel mooi eigenlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe noemen we het volgende deel?
You Will Know The Truth? Sometimes A Great Notion?
Vroeger dan 5 uur 's ochtends zou een wondertje zijn. Ik verwacht 'm morgenochtend eigenlijk pas.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou het? Zou het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |