Ik heb alle seizoenen van play.comquote:Op dinsdag 13 januari 2009 23:09 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Battlestar Galactica: The Complete Third Season (6 Disc Set)
CD-WOW: ¤ 44
Bol.com: ¤ 65
Play.com: ¤ 22.50
En maar klagen....weet je wel hoe lang wij hebben moeten wachten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:13 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
27 december begonnen en net de laatste gezien. WTF. Ik wil niet nog 2 dagen wachten. Gelukkig heb ik de DVDs liggen en kan ik dus wat dingen met commentaar etc gaan kijken <3
Mijn gok is trouwens dat Anastacia Dualla de final cylon is. Weet niet waarom.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
Aflevering van morgen duurt 3,5 minuten langer dan gewoonlijk. Jottem!
Hmmm.. en wat mag dat betekenen? Een andere klok of zo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
Fijn van ze dat ze even waarschuwen toch? Je zal 't opnemen en je hebt de laatste 3,5 minuut er niet op staanquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:33 schreef Migue het volgende:
En dat voor het tweede seizoen op rij al...quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:35 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
En maar klagen....weet je wel hoe lang wij hebben moeten wachten?
Dat gebeurt echt wel vaker bij series. Meestal zijn ze 43, soms ook 45 en zelfs ook nog wel eens korter dan 43.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:21 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Fijn van ze dat ze even waarschuwen toch? Je zal 't opnemen en je hebt de laatste 3,5 minuut er niet op staan
* Tigh: "You're the Fifth" - camera draait naar persoon buiten beeld *
Oeps, 3,5 minuut te weinig geprogrammeerd
of er zit een extra lange: 'previously on....'quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:00 schreef Mirel het volgende:
[..]
Dat gebeurt echt wel vaker bij series. Meestal zijn ze 43, soms ook 45 en zelfs ook nog wel eens korter dan 43.
dat over de aarde was een grapje hoor! hahaha!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb het hier helemaal mee zitten volgen en naar mijn weten tot de laatste aflevering gezien, maar ik heb géén aflevering gezien waar ze op aarde aankwamen. De laatste aflevering die ik heb gezien bleef Adama in zijn eentje achter terwijl hij op de president aan het wachten was.
Hoeveel heb ik er dan gemist?.
Adama heeft moeite met democratisch gekozen presidenten lijkt het. Alleen Baltar en Zarek hadden een mandaat van het volk. Roslin en Lee zijn nooit verkozen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:18 schreef Angelof9 het volgende:
#
69. Season 4, Ep 8: Sine Qua Non
8.325 Reviews
After President Roslin's disappearance, Admiral Adama is reluctant to recognize Tom Zarek as the new president. Lee realizes that his father will never accept Zarek so he seeks the assistance of attorney Romo Lampkin in finding another candidate. Meanwhile, Adama continues the search for the missing Cylon base ship, and President Roslin.
Aired: 5/30/2008
Dus je hebt er nog drie te gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:28 schreef FoXje het volgende:
Is er al een nieuwe ep?? Niet de webepisodes dus ?
oooh, overmorgen dus
Maar op de scifi bsg forums hebben ze het er al over!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door KirkLazarus op 15-01-2009 21:15:49 ]
Noes!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:18 schreef Angelof9 het volgende:
#
69. Season 4, Ep 8: Sine Qua Non
8.325 Reviews
After President Roslin's disappearance, Admiral Adama is reluctant to recognize Tom Zarek as the new president. Lee realizes that his father will never accept Zarek so he seeks the assistance of attorney Romo Lampkin in finding another candidate. Meanwhile, Adama continues the search for the missing Cylon base ship, and President Roslin.
Aired: 5/30/2008
Dus je hebt er nog drie te gaan.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat You Will Know The Truth drijft mij ook tot waanzin zeg.
"O my Gods"Dat zou me ZO tegenvallen hehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat You Will Know The Truth drijft mij ook tot waanzin zeg.
"O my Gods"Uit welke aflevering komt die opmerking en hoe luidde die precies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Ik vind het persoonlijk belangrijker hoe de FC bekend wordt gemaakt. Alleen een bekentenis tijdens een confrontatie/gesprek oid is lame. Maar een super vette actie kan het juist heel tof maken. Bijvoorbeeld dat de FC opeens een hoofdpersoon afmaakt, of dat 'ie een bataljon Centurions deactiveert ofzoquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:50 schreef KirkLazarus het volgende:
Het gaat sowieso een hoop mensen tegenvallen. De hype is te groot. Als je de scifi-boards checkt dan zie je belachelijk veel en de wildste theorieën.
Misschien gaan ze de ontmaskering van de Final Cylon wel helemaal niet zo interessant maken en richten ze zich op de andere mysteries. Het lijkt me wel iets voor RDM en consorten hoor: 5 min. in de komende aflevering even de FC bekendmaken. Wij maken er allemaal van dat die laatste bijzonder moet zijn, misschien is hij/zij dat helemaal niet
Net zoals Anders die een heel squadron Raiders op de vlucht doet slaan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk belangrijker hoe de FC bekend wordt gemaakt. Alleen een bekentenis tijdens een confrontatie/gesprek oid is lame. Maar een super vette actie kan het juist heel tof maken. Bijvoorbeeld dat de FC opeens een hoofdpersoon afmaakt, of dat 'ie een bataljon Centurions deactiveert ofzoHet moet een spectaculaire onthulling zijn, niet een coming out.
Daar moest ik idd aan denken. Okee, het is al eens gebeurd, maar ik vond dat een erg coole actie en vond toen al dat dat een vette manier was geweest om een Cylon te onthullen (maar het zal nu dus wel niet meer gebeuren op die manierquote:Op donderdag 15 januari 2009 23:38 schreef PPL het volgende:
[..]
Net zoals Anders die een heel squadron Raiders op de vlucht doet slaan?
?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 03:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Volgens mij staat in de prophecies slechts dat de dying leader ze naar het promised land of homeland zal leiden, en wordt nergens letterlijk gezegd dat dat Aarde is. Opties te over:
1. De planeet in Revelations is Aarde niet.
2. Aarde is het promised land niet.
3. Roslin is de dying leader niet.
4. De prophecies hebben een andere betekenis.
5. ...
Het was gisteren ook al morgen, ik hoop dat dat op een bepaald moment toch eens veranderd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:49 schreef FoXje het volgende:
Morgen dus pas?
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:16 schreef Angelof9 het volgende:
Nembrionic, wat een mega-griezelige avatar!!
Kleine verbetering.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:04 schreef PPL het volgende:
Doet mij ook enigzins denken aan het verhaal van Mozes.
40 jaar door de woestijn reizen na de Exodus uit Egypte.
Hij kwam heel ver, zag de grenzen van Israel, maar zou het land nooit betreden.
Straf voor het Gouden beeld toen hij de 10 geboden aan het uithouwen was.
Ik was echt he-le-maal OMFGWTFHAPPENEDJUSTTHERE-hyper na die aflevering.quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:56 schreef Hendrik_ het volgende:
All Allong the Watchtower was natuurlijk ook een fantastische vondst
Idd. Ook zo'n 'rechtop-op-het-puntje-van-de-bank' moment. Zelfs toen ik het pas voor de 2e keer zag (dvd box) was het wéér spannend.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Dít was een OMFG-moment. Nog steeds.....n.
Thanks.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Kleine verbetering.
Vanwege het gouden kalf kreeg het hele volk Israel de straf om 40 jaar door de woestijn te dwalen en het beloofde land niet in te mogen trekken. Iederen ouder dan ik dacht 21 zou het land nooit betreden. Mozes echter was niet aanwezig bij het maken van het gouden kalf en kreeg deze straf niet.
Dat Mozes het beloofde land niet in mocht was omdat hij na veel gezeur van het volk om water (waarna God zei dat Mozes met een staf op een rots moest slaan en God voor water zou zorgen uit die rots), Mozes inderdaad dat deed, maar zei dat hij (Mozes dus) wel voor water zou zorgen ipv God.
Het enige wat ik weet is dat ze het hebben over 'a devastated earth', maar dat geeft ook geen uitsluitsel omdat door de toevoeging niet 100% zeker is dat het gaat over de Aarde.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:09 schreef Spatzmann het volgende:
Denken jullie trouwens echt dat de Aarde de aarde is? Volgens mij is het Terra (zoals uit de originele serie)...
Eerst vonden ze Terra, nog in de originele serie. Dachten ze dat het Aarde was, maar dat was het niet. Details weet ik niet meer. In Galactica 1980 hadden ze Aarde daadwerkelijk gevonden, dat was met die supermotorenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:52 schreef LaTiNo het volgende:
Wat is het verschil tussen Terra en Earth?
In het vervolg op BG reden ze op van die supermotoren rond, en dat was gewoon op onze aarde in de jaren 80
Dat was vet ja. Ik was toen 7 of 8 ofzo en ging er helemaal in op!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Eerst vonden ze Terra, nog in de originele serie. Dachten ze dat het Aarde was, maar dat was het niet. Details weet ik niet meer. In Galactica 1980 hadden ze Aarde daadwerkelijk gevonden, dat was met die supermotoren
Je had het eigenlijk andersom moeten doenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:20 schreef Jarno het volgende:
Als BSG afgelopen is ga ik eens de originele series kijken denk ik.
Jup, en een tweede seizoen onder naam Galactica 1980quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:24 schreef planethugo het volgende:
de originele serie heeft maar 1 seizoen gehad toch? Dacht dat RTL5 dat jaren geleden altijd uitzond maar zal wel andere SF serie geweest zijn
Ja, erg leuk om zo veel dingen van TOS in de nieuwe series terug te zien, maar dan steeds weer nèt iets anders. Dus dit zal dan ook ongetwijfeld Terra zijn, waar de kernoorlog wel heeft plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Je had het eigenlijk andersom moeten doen
Vergeet dan trouwens ook niet de vervolgserie Galactica 1980
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:41 schreef Migue het volgende:
[..]
Ja, erg leuk om zo veel dingen van TOS in de nieuwe series terug te zien, maar dan steeds weer nèt iets anders. Dus dit zal dan ook ongetwijfeld Terra zijn, waar de kernoorlog wel heeft plaatsgevonden.
Maar 1980 hoef je niemand aan te smeren hoor, dat is het kijken niet waard
Dat is ook wel waar allemaal. Leuk om te kijken, maar je mist niets als je dat niet doet.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.
Plus, het eindigde met een erg sterke aflevering (The return of Starbuck) en had de eerste Cylon skinjobs ooit
KnightRider 2008 toevallig?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:15 schreef Jarno het volgende:
Knightrider kan ik nog prima zien hoor..
Mijn nieuwe verslaving wordt Dexterquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:44 schreef PPL het volgende:
[..]
KnightRider 2008 toevallig?
Van de week net eerste aflevering van gevonden.
Wel al de pilot gezien, maar ben benieuwd naar de serie.
Misschien leuke nieuwe verslaving in het post-BSG tijdperk.
Ik vond de 2e original series (1980), echt niet goed. De echte original kan ik ook niet meer zo goed aanzien. Is toch wel flink gedateerd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar 1980 maakte het verhaal wel af, daarbij heeft het maar 10 afleveringen.
Plus, het eindigde met een erg sterke aflevering (The return of Starbuck) en had de eerste Cylon skinjobs ooit
Die stukje waar de Galactica vipers vs Pegasus vipers komt te staan is ook zo'n moment.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Is allemaal flink gedateerd inderdaad en Galactica 1980 zal het nooit halen bij de originele.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:47 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik vond de 2e original series (1980), echt niet goed. De echte original kan ik ook niet meer zo goed aanzien. Is toch wel flink gedateerd.
Maar ... vertel nog eens iets over die eerste Skinjobs, ik kan me dat niet meer herinneren.
Ik dacht echt dat de Galactica eraan ging met die vier basestars.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:11 schreef Nembrionic het volgende:
Dat zit toch in Razor?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik mis maar een ding in de huidige BG en dat is een vette "By your command" van een Centurion! (Zie de oude serie als dit een rare opmerking lijkt te zijn).
straks gelijk ff kijken want dan heb ik dat gemist hebquote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:28 schreef PPL het volgende:
[..]
Dat zit toch in Razor?
Het kan zijn dat ik abuis ben hoor.
aja. weliswaar is sharon geen centurion maar toch cool vanzelfsprekend. ook die dokter trouwens met zijn sigaret!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:33 schreef Salamander het volgende:
Klopt.
Dat was ook weer een cool moment.
En het zit in de miniserie. De laatste scene denk ik. Waar je ziet dat Sharon een Cylon is. Dan wordt het ook gezegd door iemand. Six denk ik zo uit mijn hoofd.
Het komt wel vaker langs:quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:39 schreef KirkLazarus het volgende:
bij Veronica Mars lieten ze aan aflevering de personages Frak zeggen
Deze dan:quote:The word has recently been referenced numerous times in popular culture including in Dilbert, Veronica Mars, Gilmore Girls, Robot Chicken, the English dub of Crayon Shin Chan, The OC, Buffy the Vampire Slayer Season Eight, the Gaunt's Ghosts novel series and in Marvel Comics' World War Hulk: Prologue.Star Wars uses this word, but not often. It also appears once in the television series Batman Beyond, in an episode titled "Final Cut". And it has appeared in the Elfquest spinoff comic Rebels. Spelt 'Frack', the word is used in the 30th century-set DC comic series Legion of Super Heroes.
quote:Fräck (spelled with the umlaut ä) is also the product name of a shaving mirror produced by IKEA, a multinational home products retailer. Since most IKEA product names are in Swedish, fräck is the Swedish word for audacious, shameless or bold (while frack, without ä, would translate to tailcoat). In the re-imagined Battlestar Galactica series, a mirror of this type is installed in the cabin of William Adama
Ik heb laatst alle afleveringen van Babylon 5 zitten kijken en volgens mij werd daar ook al de kreet Frag gebruikt! Ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen het toch echt te hebben gehoord. En Babylon 5 is al 10-15 jaar oud.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Ook in The Office wordt BSG vaak genoemd en bij Veronica Mars lieten ze aan aflevering de personages Frak zeggen
quote:Ivanova shrugs her sentence trailing off, as Sheridan continues to itch.
SHERIDAN
I understand how they feel, but those Minbari ships are
the only reason President Clark doesn’t come in and
frag all of us. With luck, we’ll be able to find another
solution. Until then, we need all the help we can get.
Het klinkt wel hetzelfde en ik wist niet dat je het als frack schreef eigenlijk, voor de spelling ging ik uit van de klank.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:18 schreef PPL het volgende:
Er is een verschil tussen frag en frack hoor.
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe seriequote:
idd.. maar de Original is blehquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe serie
quote:Frack is a minced oath version of "fuck" first used in the original Battlestar Galactica series. In the "re-imagined" version it appears with greater frequency and with the revised spelling "frak", as the producers wanted to make it a four-letter word.
en "felgercarb" niet vergeten!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Frack is originele serie. Frak is de nieuwe serie
Ik vond KirkLazarus`titel wel mooi eigenlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe noemen we het volgende deel?
You Will Know The Truth? Sometimes A Great Notion?
Vroeger dan 5 uur 's ochtends zou een wondertje zijn. Ik verwacht 'm morgenochtend eigenlijk pas.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou het? Zou het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |