Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
Verder was hij ook heel cool, omdat hij na zijn quasi-opleiding (lees: prullenbak) de master rechten kon doen. Blijkbaar heeft deze wannabe-jurist nog nooit van "civiel effect" gehoord. Dit mist hij dus op HBO, waardoor hij nooit in zijn hele leven (zonder WO bachelor) advocaat, Officier van Justitie of rechter kan worden. Dus alleen "jurist", waar je dus geen flikker mee kunt, behalve misschien assistent worden.
TS studeert Europees Recht, is 2,5 jaar bezig, heeft alles gehaald, schrijft zijn scriptie en IS de manquote:Op woensdag 10 december 2008 00:29 schreef aaipod het volgende:
[..]
Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.
En TS studeert Nederlands Recht, is net 10 week bezig en vind zichzelf helemaal DE MAN?
* aaipod doet HBO-Rechten
TerroRobbie doet zeker Fiscaal Rechtquote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Europees Recht hadden ze niks nog saaiers?
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:32 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
TerroRobbie doet zeker Fiscaal Recht![]()
![]()
Interessant heurquote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:33 schreef zquing het volgende:
[..]
[..]
kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Dus het verschil tussen HBO en universiteit bestaat eigenlijk niet.
Vergeet je nou voor het gemak even dat 99% van de HBO-ers niet in staat is zijn master te halen omdat ze simpelweg niet de capaciteit daarvoor hebben? Jouw redenatie slaat werkelijk nergens opquote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*quote:Op woensdag 10 december 2008 00:37 schreef esco_ het volgende:
[..]Droom verder. Het gaat overigens ook niet over HBO algemeen, maar over HBO rechten
want daarom is het HBO schrikbarend simpelquote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
SPH en de PABO zijn Brabanderderquote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*
* Psychologie zijn de Brabanders van het WO natuurlijk
wat is er gebeurd met communicatiewetenschappen?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*
* Psychologie zijn de Brabanders van het WO natuurlijk
R&P forum voor jou?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef cerror het volgende:
Ik ben beter dan jij topic. Wat een verandering op fok.
Maar dat is nu dus niet meer nodig, je kan verkort je master halen met civiel effect bij veel universeiten. Nog 2 en een half jaar door na je HBO diploma aan de RUG bijvoorbeeld: http://www.rug.nl/rechten(...)rtbanedrechtmaciviel Maar zoals je zegt is het inderdaad maar de vraag of het haalbaar is voor 99% van de 'studenten'quote:Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik ga even serieus reageren hoor...
En ja, hij kan aan een master beginnen, en nee.. hij heeft geen civiel effect. Precies de reden waarom veel mensen met een afgeronde HBO-studie er toch voor kiezen om in jaar één te starten op de Universiteit.
Uh, ik snap het ff nietquote:Op woensdag 10 december 2008 01:22 schreef Biogarde het volgende:
Deze lees ik even mee.
Bij one-liners, gebagger, gezuig en getroll gaat 'ie dicht.
Ja, maar ik als TS kan daar niks aan doen? Nou, je lokt het aardig uit.
Reageren kan in het FB-topic.
Dat het een beetje netjes moet blijven zonder dat denigrerende wat we altijd zien in topics als deze.quote:
Geachte heer/mevrouw,quote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
HBO Rechten is heel moeilijk hoor, probeer jij maar eens een boek in spiegelbeeld te lezen.
Op academisch niveau.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
Toen begon kakhoofd trots te vertellen dat hij na de eerste 1,5 jaar les op "academisch niveau" heeft, net als WO (besmeur niet ons onderwijs).
Ik ging echt even stukquote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
HBO Rechten is heel moeilijk hoor, probeer jij maar eens een boek in spiegelbeeld te lezen.
Jij welquote:Op woensdag 10 december 2008 10:17 schreef Beauregard het volgende:
TS, heb je 'kakhoofd' geen vuistslag in zijn scrotum gegeven toen hij zei dat hij de eerste anderhalf jaar op het HBO les op academisch niveau had gehad? Ik zou me niet kunnen inhouden op zo'n moment, hoor. Zulk een onrecht! Ik zou 'm schuimbekkend een ferme schop tegen zijn slaap geven.
Vind ik best veel nogquote:Op woensdag 10 december 2008 10:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Op academisch niveau.Totdat hij straks zijn HBO-papiertje heeft en dan in de universitaire pre-master het vak Goederenrecht mag gaan volgen. Slagingspercentage voor Goederenrecht aan de UvT onder pre-masters vorig jaar: 20%.
En dat uit de mond van een proleet met een username als de jouwe.quote:
Ah jij bent zo'n figuur 1quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
TS was niets vermoedend begonnen aan zijn huiswerk over de vergelijking tussen de franse, duitse, engelse en amerikaanse constitutie en hoorde toen toevallig de conversatie tussen bovengenoemde trieste figuren.
Zo zou ik ook reageren als ik enkel een MBO papiertje had, of momenteel schamele pogingen zou doen om zo'n papiertje te krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen die zich beter voelen dan andere om hun opleiding!
Gast, begin er maar aan dan.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:25 schreef Beauregard het volgende:
En dat uit de mond van een proleet met een username als de jouwe.
Ga je bezighouden met je cursus man, dwaas.
Ik voel me niet beter hoor dan iemand die een opleiding doet, ik ben beterquote:Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen die zich beter voelen dan andere om hun opleiding!
Ik dacht dat het over de rechten van de zender HBO gingquote:Op woensdag 10 december 2008 10:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik dacht dat het over rechten ging om een HBO opleiding te doen
Wil je nu zeggen dat ik jaloers ben?quote:Op woensdag 10 december 2008 10:31 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Zo zou ik ook reageren als ik enkel een MBO papiertje had
In WO heb je in 3 jaar je Bachelor hoor. Als je tenminste geen vertraging oplooptquote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen.
HBO and playboy, showtime and MTVquote:Op woensdag 10 december 2008 10:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ik dacht dat het over de rechten van de zender HBO ging
quote:Op woensdag 10 december 2008 10:06 schreef Beauregard het volgende:
Nog mooier zijn die flapdrollen die MBO-rechten 'studeren'.!
Verder een goed topic. De OP schetst vrij nauwkeurig wat de attitude van de HBO-scholier tegenwoordig is. Samengevat komt het neer op het met een hoop air verkondigen dat er absoluut bewust gekozen is voor HBO vanwege de praktische inslag. WO is voor nerds, is alleen maar theorie en je bent een nummer ().
Eigenlijk bedoelen dat soort klootviolen te zeggen: "Ik ben helaas net te debiel om WO aan te kunnen. Dat ga ik niet vertellen want dan lijdt ik gezichtsverlies, of ze rossen me in elkaar. Daarom verzin ik bovenstaand verhaal."
wat ben jij een achterlijke mongool zegquote:Op woensdag 10 december 2008 10:17 schreef Beauregard het volgende:
TS, heb je 'kakhoofd' geen vuistslag in zijn scrotum gegeven toen hij zei dat hij de eerste anderhalf jaar op het HBO les op academisch niveau had gehad? Ik zou me niet kunnen inhouden op zo'n moment, hoor. Zulk een onrecht! Ik zou 'm schuimbekkend een ferme schop tegen zijn slaap geven.
No shitquote:Op woensdag 10 december 2008 11:15 schreef Homdeck het volgende:
[..]
wat ben jij een achterlijke mongool zeg
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
Dat zal toch wel meevallen? Zo erg is het toch niet?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:11 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Oh nee wat erg de wereld vergaat
Grappig inderdaad dat dit omhoog gevallen mannetje toch blijkbaar niet zo heel intellectueel is als hij wil doen voorkomen.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:20 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen? Zo erg is het toch niet?
Maar ik vind het wel erg grappig dat iemand die zichzelf vanwege zijn opleiding compleet meerwaardig voelt een grammaticale fout maakt die er in groep drie al bijna letterlijk uitgeslagen wordt.
Ja ik zag niet eens dat hij het wasquote:Op woensdag 10 december 2008 11:20 schreef BoNi het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel erg grappig dat iemand die zichzelf vanwege zijn opleiding compleet meerwaardig voelt een grammaticale fout maakt die er in groep drie al bijna letterlijk uitgeslagen wordt.
Als je in het 3e en 4e jaar van HBO-Rechten je premaster volgt, en je daarna je master volgt, zit er wel civiel effect bij.quote:Verder was hij ook heel cool, omdat hij na zijn quasi-opleiding (lees: prullenbak) de master rechten kon doen. Blijkbaar heeft deze wannabe-jurist nog nooit van "civiel effect" gehoord. Dit mist hij dus op HBO, waardoor hij nooit in zijn hele leven (zonder WO bachelor) advocaat, Officier van Justitie of rechter kan worden. Dus alleen "jurist", waar je dus geen flikker mee kunt, behalve misschien assistent worden .
leuk voor je dat je de uitzondering bentquote:Op woensdag 10 december 2008 11:57 schreef DurumDoner het volgende:
Ik doe zelf HBO en laat uni-kindjes voor me werken.:)
Ik heb die fout er bewust in gezet om te zien of minderwaardig tuig als jij de fout er uit zou pikken.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:20 schreef BoNi het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 december 2008 02:10 schreef ARKON het volgende:
HBO recht, je hebt het recht om te studeren.
Logical fail.quote:Op woensdag 10 december 2008 11:06 schreef Asskicker14 het volgende:
Rechten überhaupt is een kansloze studie/opleiding. Iedereen die niet weet wat hij/zij wilt studeren en/of met het leven aanmoet, kiest steevast voor Rechten. 'Omdat het zo'n brede studie is en je later veel gaat verdienen'.
Doorredenering op logische fail in combinatie met feitelijke fail. Stellen dat een jurist slechts boeken en wetten uit het hoofd hoeft te stampen is even dom als stellen dat een natuurkundige alleen formules uit het hoofd hoeft te stampen.quote:Als je propageert, slim te zijn, kies dan eens voor een technische / natuurkundige studie/opleiding waar er daadwerkelijk iets van je hersenkracht gevraagd wordt. In plaats van boeken en wetten uit je hoofd te
stampen.
Bron? Relevantie?quote:Zo durf ik te beweren dat het intelligentie-niveau van 'studenten' die hun bachelor halen op HBO (werktuig)bouwkunde niet veel zal onderdoen dan die van studenten van WO Rechten.
Wat een mongoolquote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
Spiegelbeeld?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2008 12:45 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik heb die fout er bewust in gezet om te zien of minderwaardig tuig als jij de fout er uit zou pikken.
Heus waar! Iedere fout die ik maak is bewust, om mijn omgeving te testen.
Gelukkig nemen zich sommigen wél nog serieus, anders zouden we allemaal als idioten rondlopen (zoals jij?quote:Op woensdag 10 december 2008 13:47 schreef TheVotary het volgende:
Kneuzige TS![]()
Rechten![]()
HBO![]()
WO![]()
Je moet jezelf eens wat minder serieus nemen, dat doet de rest van NL namelijk ook.![]()
Ja het boek niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:21 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
[..]
Die foto is gespiegeld.
Geloof het of niet.
Ik denk (hoop) dan ook dat het een grap was anders heeft hij zijn onderschrift niet nageleefd.quote:
In je Donerzaak zeker?quote:Op woensdag 10 december 2008 11:57 schreef DurumDoner het volgende:
Ik doe zelf HBO en laat uni-kindjes voor me werken.:)
quote:Op woensdag 10 december 2008 14:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niet om lullig te doen maar TS lijkt me niet al te slim
Doe ik altijd, brengt me niet tot nieuwe openbaringen over jouw mening?quote:
Het is niet zo dat bij ons directe begeleiding is, maar als ik voor mijn scriptie of een opdracht hulp nodig heb, kan ik altijd even mailen met de desbetreffende docent. Allemaal vriendelijke mensen en ze zien je echt niet als een nummertje. Als je bovendien bijv. eens studenttutor bent geweest, ben je al helemaal populair bij die mensen en sommigen vragen je idd op de koffiequote:Op woensdag 10 december 2008 15:17 schreef Taurus het volgende:
Wat is er mis met de constatering dat er geen individuele begeleiding is op het WO? Ik weet niet welke studie TS volgt, maar bij WO geschiedenis aan de UU is dat inderdaad het geval. Niet dat ik daar mee zit, maar wij zijn inderdaad slechts 'nummertjes'. Ik zie alleen het negatieve daar niet van, ik hoef geen erkenning als ik lerende ben. Negentig procent gaat niet opvallen binnen de studie, dus terecht dat we niet 's middags door docenten op de koffie worden gevraagd. Ook vinden er geen groepsprojecten plaats bij ons, voor zover ik weet, wat ik trouwens ook een zegen vind.
Joh.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:19 schreef esco_ het volgende:
Eens met Pool.
Ik heb bewust voor rechten gekozen, wilde ik altijd al.
Bovendien faal je op een gegeven moment hard, als je alles probeert van buiten te leren. De kunst is juist de systematiek te begrijpen en toe te kunnen passen.
Overigens ken ik genoeg domme bouwkunde-studenten/-leerlingen.
[..]
Gelukkig nemen zich sommigen wél nog serieus, anders zouden we allemaal als idioten rondlopen (zoals jij?)
Wat is de essentie van je post als ik vragen mag? Ik antwoord gewoon op een mening van iemand anders met een persoonlijke constatering. Jij daarentegen maakt daarvan weer een haatopmerking. Zoek toch eens een leven klein kindquote:Op woensdag 10 december 2008 16:59 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Joh.En Pietje kent domme Rechtenstudenten, en Klaas kent domme Psychologiestudenten, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Als we toch gaan mierenneuken:quote:Op woensdag 10 december 2008 13:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Logical fail.![]()
Voorbeeld van juiste logica:
1. Alle kansloze studiekiezers kiezen rechten
2. Student A is een kansloze studiekiezer
Dus: Student A kiest rechten.
Voorbeeld van jouw onjuiste fail-logica:
1. Alle kansloze studiekiezers kiezen rechten
2. Student B studeert rechten
Dus: Student B is kansloos
Of: De rechtenstudie is kansloos
[..]
Hier stopte ik met lezen.quote:
Geweldig inderdaad als je van voorspelbare humor houdt.quote:
Ik heb voor niemand zoveel respect als iemand die zijn eigen beperkingen kent en durft uit te spreken. Ik heb geen hekel aan succesvolle mensen, maar wel aan opscheppers. Bescheidenheid siert de mens.quote:Op donderdag 11 december 2008 11:25 schreef aaipod het volgende:
Hoe vaak hoor je nou iemand zeggen: nou ik doe een MBO opleiding omdat ik het HBO gewoon niet aankon.
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:03 schreef DurumDoner het volgende:
Ik doe WO en ben slimmer dan iedereen hier.
Dat zijn inderdaad de mietjes van de maatschappij die ontzettend graag aan het handje genomen willen worden. Daarnaast willen ze ook vaak in het kontje genomen worden, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:28 schreef FrituurVetPet het volgende:
Mensen die geen WO doen omdat het 'te onpersoonlijk is'
Wat een internet held ben jij zegquote:Op donderdag 11 december 2008 19:06 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de mietjes van de maatschappij die ontzettend graag aan het handje genomen willen worden. Daarnaast willen ze ook vaak in het kontje genomen worden, maar dat terzijde.
Conclusie: HBO
Slotje d'r op en nooit meer openmaken.
Ze zouden een slotje op jouw voordeur moeten plaatsen en die nooit meer openmaken.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:06 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de mietjes van de maatschappij die ontzettend graag aan het handje genomen willen worden. Daarnaast willen ze ook vaak in het kontje genomen worden, maar dat terzijde.
Conclusie: HBO
Slotje d'r op en nooit meer openmaken.
Kereltje, hou jij nou maar op. Kom eens een keer met een scherpe post, waar ik daadwerkelijk 'leuk' op kan reageren. Steeds van die schrale dooddoeners die je maar blijft herhalen. Jammer! Er zit meer in.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wat een internet held ben jij zegStoer hé anoniem bashen achter je PCtje?
Waarom? Niet zo best in het onderscheid maken tussen FOK! en het dagelijks leven, toevallig?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:47 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ze zouden een slotje op jouw voordeur moeten plaatsen en die nooit meer openmaken.
En dat zijn?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Universitairen die denken dat ze een voorsprong hebben met hun diploma, maar er in het bedrijfsleven pas achterkomen dat de dingen die echt belangrijk zijn totaal niet behandeld werden bij hun opleiding.
Ken jij ze? Vertel er eens meer over. Je komt nu over als een of andere lopende band medewerker die na een bepaalde beslissing van een manager gaat lopen briesen van: "Whooaaa, hoe durft ie!? Hij weet niet wat er speelt op de vloer!".quote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Universitairen die denken dat ze een voorsprong hebben met hun diploma, maar er in het bedrijfsleven pas achterkomen dat de dingen die echt belangrijk zijn totaal niet behandeld werden bij hun opleiding.
Onzinquote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Ja want in de praktijk blijken HBO-ers succesvoller en verdienen meer?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Nee, die koffiehaalstage van je geeft je een goed inzicht over wat er allemaal komt kijken bij het reilen en zeilen van grote multinationals.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Ligt helemaal aan je opleiding.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:05 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
OnzinIk heb 't beiden gedaan en dat gepraktijk valt reuze mee, het is voornamelijk kwantiteit ipv kwaliteit.
Dit is ook wel weer echt een HBO-excuusquote:Op donderdag 11 december 2008 19:56 schreef Ixnay het volgende:
Wat let je om de conclusie van dat betreffende onderzoek met ons te delen?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:04 schreef Mojo-Jojo het volgende:
voor de mensen die een Abbo op AA hebben, in de afgelopen twee nummers stond een stuk over de vergelijking tussen HBO en WO voor met name de togaberoepen. was erg interessant
HBO-ers kunnen nooit goede advocaten ed worden, daarentegen zijn ze wel capabel genoeg om de koffie rond te brengen.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:10 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Wat let je om de conclusie van dat betreffende onderzoek met ons te delen?
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
HBO-ers kunnen nooit goede advocaten ed worden, daarentegen zijn ze wel capabel genoeg om de koffie rond te brengen.
Ah, in het kader van "ik weet dat ik praktisch geestelijk gehandicapt ben maar laat ik toch eens proberen een grapje te maken" perst KirkLazarus er ook nog even een fijne post uit.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:23 schreef KirkLazarus het volgende:
Diederik_Duck, Beauregard.. wat posten jullie hier nog? Het is 11 december, de zielepieten zijn alweer richting Spanje hoor.
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Mensen die denken dat ze de shit zijn omdat ze WO studeren terwijl het opleidingsniveau in Nederland schrikbarend laag is.
Als jij er al naartoe mag kan het nooit heel moeilijk zijn toch?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]Nederlandse universiteiten zijn prima hoor. Tja, in vergelijking met private universiteiten als Harvard en Cambridge zal het niveau ongetwijfeld iets lager liggen, maar de universiteiten in Nederland zijn wel degelijk van niveau.
In de top één procent zelfs van de meer dan 15.000 universiteiten die de wereld telt.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]Nederlandse universiteiten zijn prima hoor. Tja, in vergelijking met private universiteiten als Harvard en Cambridge zal het niveau ongetwijfeld iets lager liggen, maar de universiteiten in Nederland zijn wel degelijk van niveau.
De top één?quote:Op donderdag 11 december 2008 22:38 schreef solyaris het volgende:
[..]
In de top één zelfs van de meer dan 15.000 universiteiten die de wereld telt.
Het was van hoger niveau dan jouw gemiddelde post vriendquote:Op donderdag 11 december 2008 22:29 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ah, in het kader van "ik weet dat ik praktisch geestelijk gehandicapt ben maar laat ik toch eens proberen een grapje te maken" perst KirkLazarus er ook nog even een fijne post uit.
Hulde, kerel.
Zucht.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:50 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Het was van hoger niveau dan jouw gemiddelde post vriend
Ben je niet goed bij je hoofd, of wat!? Omhooggevallen scholiertje.quote:opleiding: MBO
beroep: Student
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:23 schreef KirkLazarus het volgende:
Diederik_Duck, Beauregard.. wat posten jullie hier nog? Het is 11 december, de zielepieten zijn alweer richting Spanje hoor.
Het meest beschamende feit ben je nog vergeten..quote:Op donderdag 11 december 2008 22:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Zucht.
Wat zie ik trouwens voor kromme meuk in je profiel staan? Schoft!
[..]
Ben je niet goed bij je hoofd, of wat!? Omhooggevallen scholiertje.
Hoe voelt dat om op je 24ste nog tussen al dat breezahvolk te moeten lopen?quote:Geboortedatum: 11-09-1984
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of Belgiė.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:
Ja, ik zal mijn Nederlandse studie eens gaan vergelijken met een paar van mijn buitenlandse studies.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of Belgiė.
Engeland heeft wel een paar goede universiteiten, maar Belgiequote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of Belgiė.
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het meest beschamende feit ben je nog vergeten..
[..]
Hoe voelt dat om op je 24ste nog tussen al dat breezahvolk te moeten lopen?
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:23 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Alles op het Internet is echt
Wie zegt dat hij niet 18 is en op het MBO zit. Sowieso 'MBO'... Schandįlig nietwaar?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Goede reactie, kan niet anders zeggenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Maakt niet uit hoor, ik verwacht ook niet meer van een mbo'er.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Goede reactie, kan niet anders zeggen
Dat, mijnheer, is een pleonasme.quote:wo student
Ja , alle kindjes hier moet gewoon een beetje inzien dat er gewoon verschillen zijn in de samenleving en dat we zonder elkaar niet kunnen leven...quote:Op donderdag 11 december 2008 23:49 schreef Palmer het volgende:
Ach ja.
HBO'ers zijn inderdaad minder dan WO'ers. Het is jammer dat het leeuwendeel die dit claimt dit dan ook het hardste nodig heeft om zo hun superioriteit aan te tonen. Een cijferlijst gevuld met zesjes moet immers afgereageerd worden.
Was getekend,
een wo student
Dezelfde fouten blijven hier gemaakt worden. Zolang de arbeiders zo leuk blijven happen gaan de universitairen gewoon doorquote:Leuke discussie. Het leuke is dat aan beide zijden opmerkingen die niet serieus bedoeld zijn te serieus worden genomen waardoor het elke keer heel persoonlijk wordt
.
Overigens laten sommige HBO'ers zich wel ontzettend kennen als ze gelijk op de persoonlijke toer gaan met dingen als: geen leven, geen hobbies, anti-sociaal etc. tegen iemand van de universiteit die OVERDUIDELIJK een sarcastische opmerking maakt. Maarja, dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze HBO doen ipv uni
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:05 schreef Roux het volgende:
Het ironische is dat de meeste WO'ers die hier reageren zichzelf superieur voelen ten opzichte van de HBO/MBO'ers maar ondertussen wel dusdanig kinderachtig lopen te bashen hier.
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...quote:Je zou toch van de hoogst opgeleiden uit de samenleving beter verwachten. Ik kan me dan ook voorstellen dat het grootste gros tot de zesjescultuur behoort.
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
Jij discrimineert.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
[..]
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
Precies! Vaak volgt er dan nog '' non scholae, sed vitae discimus'. Als ook dan een glazige blik volgt, is wel duidelijk dat je een nieuwe toekomstig koffiemedewerker tot je beschikking hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
Wat een interessante invalshoek, discriminerende feiten! Kan je me ook vertellen waar dat strafbaar is gesteld?quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
[..]
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
1) MBO =/ studie, -> MBO-er =/ student
2) MBO < HBO -> je mag op kantoor de plee schoonmaken (incourante tijden uiteraard), jouw soort wil ik niet eens rond zien lopen
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
HBO-ers kunnen nooit goede advocaten ed worden, daarentegen zijn ze wel capabel genoeg om de koffie rond te brengen.
Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:07 schreef Roux het volgende:
[..]
Aan jouw reacties (zie onder) te zien ben je zelf een VMBO'er dus wat doe je hier eigenlijk. Geeft niet, jouw soort mensen moeten er ook zijn.
[..]
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:10 schreef Biels het volgende:
[..]
Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.
Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Daarnaast wil ik graag bronnen zien als het volgens jou waarheden zijn.
Ik heb nog nooit een VMBO'er horen zeggen dat het MBO inferieur is aan het WO.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Daarnaast wil ik graag bronnen zien als het volgens jou waarheden zijn.
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?
Interessant hoor.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?
Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?
Heel leuk maar je mist het punt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?
Wat is er zo feitelijk aan al de bewering dat WO'ers superieur zijn aan HBO'ers / MBO'ersquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Heel leuk maar je mist het punt.
En dat baseer jij op de jaaaren werk ervaring in goede functies die jij bij meerdere bedrijven hebt gehad?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef DurumDoner het volgende:
Moet wel toegeven dat die WO-kindjes zichzelf hier echt veel te stoer vinden. Zijn vaak van die types die in het bedrijfsleven toch wel overlopen worden. Waarom ze niet gewoon MBO gedaan hebben is mij een raadsel.
Wat is dat punt dan? Het blijft allemaal een beetje onduidelijk nu. Misschien moet je eens werken aan je formuleringen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Heel leuk maar je mist het punt.
HOAX! Iedereen weet dat alleen MBO'ers topjuristen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie isquote:Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
Wat een gelul, zo praat niemand voorbij de basisschool meer, ook een HBO'er niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:
[..]
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
Wat een kneuzenverweer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is![]()
Ga is even goed kijken, heb ik daar uitlatingen over gedaan?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef solyaris het volgende:
[..]
Wat een kneuzenverweer.En weer dat gelijk proberen te stellen van het HBO met het WO.
HBO-ers zijn toch ook minder dan WO-ers? Hoe kun je dat nu ontkennen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is![]()
Jij bent wel erg slecht in verzinnenquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
Echt waar. Was wel uit de achterhoek though, misschien dat dat wat uitmaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij bent wel erg slecht in verzinnenWat een lulkoek
Dat is wel typisch WO, nooit te beroerd om zichzelf een veer in de reet te stekenquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
Als je geen onderscheid wil maken tussen HBO`ers en WO`ers waarom dan wel tussen het HBO en het WO? Je wilt HBO`ers als mens zijnde gelijkstellen aan WO`ers. Dat gaat natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:27 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Ga is even goed kijken, heb ik daar uitlatingen over gedaan?
Oké, dat is iets helderder, je leert het wel.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
De 'da bomb' opmerking van mij is gewoon een stereotypering die provocerend is bedoeld. Dit om een normaal onderbouwde reactie uit te lokken die meer inhoud dan: 'WO'ers zijn beter dan HBO'ers omdat ze hoger opgeleid zijn.'
Het is wel typisch voor het HBO en lager om als sociale norm te nemen dat je je intellectuele prestaties niet mag tonen, maar dat je wel mag patsen met je aantal in de sportschool doorgebrachte uren en je 'projectcompetenties'.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat is wel typisch WO, nooit te beroerd om zichzelf een veer in de reet te stekenTopjurist
Ik vind dat meer Duits gedragquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dat is wel typisch WO, nooit te beroerd om zichzelf een veer in de reet te stekenTopjurist
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat Pool op de 300e post altijd met wedstrijd-winnende argumenten kwam.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:56 schreef EvilMarc het volgende:
Duitsers zijn vaak erg happig op titels e.d. Vooral als ze gestudeerd hebben en een hoge titel mogen voeren. Dan wensen ze vaak ook zo aangesproken te worden.
Jammer dat '(top)jurist' geen titel is. Maar goed, ik word liever voor Duitser uitgemaakt dan voor HBO'er.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:56 schreef EvilMarc het volgende:
Duitsers zijn vaak erg happig op titels e.d. Vooral als ze gestudeerd hebben en een hoge titel mogen voeren. Dan wensen ze vaak ook zo aangesproken te worden.
Whehe.e!!quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:58 schreef Biels het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je bedoelde dat Pool op de 300e post altijd met wedstrijd-winnende argumenten kwam.
MScquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:58 schreef Pool het volgende:
[..]
Jammer dat '(top)jurist' geen titel is. Maar goed, ik word liever voor Duitser uitgemaakt dan voor HBO'er.
Inderdaad. Hoogst opmerkelijk (of eigenlijk niet).quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is wel typisch voor het HBO en lager om als sociale norm te nemen dat je je intellectuele prestaties niet mag tonen, maar dat je wel mag patsen met je aantal in de sportschool doorgebrachte uren en je 'projectcompetenties'.
O verschrikkelijk is dat. De vrouw van een huisarts laat zich daar maar al te graag Frau Doctor noemenquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:56 schreef EvilMarc het volgende:
Wetboek van Strafvordering meenemenquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:07 schreef Shadowlyse het volgende:
Iemand nog tips voor het WO tentamen formeel strafrecht?
Nou, laat ik het even anders uitleggen. In de laatste twee nummers van AA stond een stuk over de toelating van HBO-mensen in de togaberoepen. Hirsch-Ballin had volgens mij voorgesteld om de HBO'ers ook tot deze beroepen toe te laten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
De 'da bomb' opmerking van mij is gewoon een stereotypering die provocerend is bedoeld. Dit om een normaal onderbouwde reactie uit te lokken die meer inhoud dan: 'WO'ers zijn beter dan HBO'ers omdat ze hoger opgeleid zijn.'
Er zijn in de AA zelfs vier artikelen aan besteed. Ik vond eerlijk gezegd zelfs dat stuk over de staatskundige geschiedenis van Limburg 1794-1867 nog interessanter.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:00 schreef Mojo-Jojo het volgende:
[..]
Nou, laat ik het even anders uitleggen. In de laatste twee nummers van AA stond een stuk over de toelating van HBO-mensen in de togaberoepen. Hirsch-Ballin had volgens mij voorgesteld om de HBO'ers ook tot deze beroepen toe te laten.
Misschien had dat er mee te maken dat de conclusie wat minder voor de hand lag.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Er zijn in de AA zelfs vier artikelen aan besteed. Ik vond eerlijk gezegd zelfs dat stuk over de staatskundige geschiedenis van Limburg 1794-1867 nog interessanter.
Dat valt mij eigenlijk bij iedereen op Fok wel op, dus dat is een beetje een duf punt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:26 schreef DurumDoner het volgende:
Valt me op dat WOérs nergens zo'n grote bek hebben als op internet.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:32 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat valt mij eigenlijk bij iedereen op Fok wel op, dus dat is een beetje een duf punt.
Ik denk dat je je daar wel eens in kan vergissen wanneer je verder kijkt dan de clientele van je shoarmazaak.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:38 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Buiten internet (ja daar kom ik wel eens) zijn de rollen alleen een beetje omgedraaid. Hier treden de WOérs graag op de voorgrond terwijl ze buiten vaak in een hoekje zitten met hun mac.
Nu zullen de meeste reacties bedoeld zijn om anderen te laten happen, maar desalniettemin blijft het triest als jij trots zijn op jouw eigen kunnen gelijk stelt met het afkraken van anderen die het niet kunnen, willen of doen...quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Het is wel typisch voor het HBO en lager om als sociale norm te nemen dat je je intellectuele prestaties niet mag tonen, maar dat je wel mag patsen met je aantal in de sportschool doorgebrachte uren en je 'projectcompetenties'.
Later... als je groot bent zul je ontdekken dat 'stoer / cool / whatever' zijn toch niet alles is in het leven...quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:38 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Buiten internet (ja daar kom ik wel eens) zijn de rollen alleen een beetje omgedraaid. Hier treden de WOérs graag op de voorgrond terwijl ze buiten vaak in een hoekje zitten met hun mac.
EvilMarc is achterlijkquote:
quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:40 schreef KirkLazarus het volgende:
Jij zoekt ook met iedereen ruzie hé esco_?
Wees jij maar blij dat ik niet weet waar je woont, anders kwam ik eens langs
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:38 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Kopje theequote:Op vrijdag 12 december 2008 19:40 schreef KirkLazarus het volgende:
Wees jij maar blij dat ik niet weet waar je woont, anders kwam ik eens langs
Zitten Beauregard en Diederick_Duck daar toevallig ook op? Zou mij niks verbazen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:10 schreef KirkLazarus het volgende:
Nee joh, is maar maar een grapje. TS en ik studeren aan dezelfde ROC.
Altijd zo triest, hoe HBO'ers hun status moeten ontlenen aan wat ze vroeger allemaal gestolen hebben.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:28 schreef Roux het volgende:
Op de middelbare school werd hun lunchgeld altijd gestolen door Havo'ers
Wat nog veel triester is als je je status van een internetforum moet ontlenen, met je 15431 posts.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Altijd zo triest, hoe HBO'ers hun status moeten ontlenen aan wat ze vroeger allemaal gestolen hebben.
Wat nog veel triester is, is als je de posts van iemand anders op een internetforum gaat opzoekenquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:41 schreef Roux het volgende:
[..]
Wat nog veel triester is als je je status van een internetforum moet ontlenen, met je 15431 posts.
Hoezo is dat triest dan? Ik heb er niet voor hoeven zoeken hoor, staat gewoon in z'n profiel.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:44 schreef esco_ het volgende:
[..]
Wat nog veel triester is, is als je de posts van iemand anders op een internetforum gaat opzoeken
Ik heb hem nog niet kunnen betrappen op het gebruiken van zijn postaantal als statussymbool. Maargoed, jij zal dat natuurlijk wel beter zienquote:Op vrijdag 12 december 2008 20:41 schreef Roux het volgende:
[..]
Wat nog veel triester is als je je status van een internetforum moet ontlenen, met je 15431 posts.
4 al?quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Er zijn in de AA zelfs vier artikelen aan besteed. Ik vond eerlijk gezegd zelfs dat stuk over de staatskundige geschiedenis van Limburg 1794-1867 nog interessanter.
Ja want alle turken worden pooierboy andersquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:05 schreef muay-toy het volgende:
ik vind het goed van turken dat er nog velen voor een vervolgopleiding kiezen na hun middelbare diploma behaald te hebben. ze geven een goed voorbeeld voor de andere turken die vaak pooierboy worden. of de vervolgopleiding nou mbo, hbo of wo is alles is goed!
Scherp +1quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:41 schreef Roux het volgende:
[..]
Tuurlijk. De WO'ers voelen in real life te goed om met de plebs te praten, vandaar dat je ze niet tegen komt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:38 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ja ze willen allemaal als answa zijn. Hun held.quote:Op vrijdag 12 december 2008 21:18 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Ja want alle turken worden pooierboy andersLeuk he generaliseren.
Vergeet je wetboek niet. En ken het verschil tussen OVAR/vrijspraak.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:07 schreef Shadowlyse het volgende:
Iemand nog tips voor het WO tentamen formeel strafrecht?
Recent de kranten een beetje bij gehouden? Als je dat had gedaan had je geweten dat men aldaar nog geen kromme zin kan schrijven, laat staan van die mooie ronkende volzinnen zoals ondergetekende.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:29 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Zitten Beauregard en Diederick_Duck daar toevallig ook op? Zou mij niks verbazen.
Horen de universiteiten niet gewoon tot ROC? Uitleg over de term vind ik namelijk nogal vaag.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Recent de kranten een beetje bij gehouden? Als je dat had gedaan had je geweten dat men aldaar nog geen kromme zin kan schrijven, laat staan van die mooie ronkende volzinnen zoals ondergetekende.
Niet distantieren op die manierquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:10 schreef KirkLazarus het volgende:
ROC's zijn MBO's. Maar geen reden om je daarvan te distantiėren hoor, van contact met een MBO'er krijg je geen dodelijke ziekte. Anders was je nu al fucked beste vriend.
Is inderdaad een of ander trekje..quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:43 schreef Nobu het volgende:
Geweldig om te zien hoe alle HBO'ers meteen weer op de persoonlijke toer gaan als ze geen fatsoenlijke argumenten meer weten te verzinnen.
Alsjeblieft zeg... of je overdrijft even ofzo. Nou ja, sowieso een nutteloze discussie dus ik reageer verder ook maar niet. Het enige wat ik nog wel even kwijt wil is: ik heb er een hekel aan als mensen zich beter voelen dan anderen met als enige reden dat ze een hoger opleidingsniveau hebben.quote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef BartBunny het volgende:
Mijn vriendin is, evenals ikzelf, student WO Nederlands Recht. Ik ben daar wel blij mee, want zo kunnen wij tenminste op niveau discussieren, ik moet er niet aan denken om een relatie met een HBO'er te hebben. Ik vraag mij weleens af hoe mijn ouders dat doen, mijn vader is huisarts, mijn moeder maar makelaar. Ik erger me veelvuldig stuk aan de domme vragen die mijn moeder stelt. Ik zeg daar natuurlijk niets van, want dan zijn mijn privileges weg.
In mijn ogen zegt een studie rechten niet zo veel over het intellectueel niveau van een mensquote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef BartBunny het volgende:
Mijn vriendin is, evenals ikzelf, student WO Nederlands Recht. Ik ben daar wel blij mee, want zo kunnen wij tenminste op niveau discussieren, ik moet er niet aan denken om een relatie met een HBO'er te hebben. Ik vraag mij weleens af hoe mijn ouders dat doen, mijn vader is huisarts, mijn moeder maar makelaar. Ik erger me veelvuldig stuk aan de domme vragen die mijn moeder stelt. Ik zeg daar natuurlijk niets van, want dan zijn mijn privileges weg.
quote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef BartBunny het volgende:
quote:Op zondag 14 december 2008 00:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ach op de universiteit noemen ze rechten ook een studie. Terwijl een vmbo cursus timmeren theoretisch moeilijker is dan rechten. Deugt geen zak van dat systeem.
Pot ...ketel... zwart hčquote:Op zondag 14 december 2008 03:30 schreef Nickenator het volgende:
Sommige mensen hier.
Jemig, zo enorm pronken met je opleiding en intelligentie dat je te stom bent om in te zien hoe debiel je overkomt.
N~
quote:Op zondag 14 december 2008 03:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vervelende topics altijd. Ik ben afgestudeerd HBO'er die nu WO doet, dus wie moet ik nou precies bashen?
Dit soort types?quote:Op zondag 14 december 2008 00:10 schreef BartBunny het volgende:
Nou ja met zulke posts maak je jezelf al voldoende belachelijk, daar valt geen bash-eer aan te behalenquote:
Zou je zijn beste vriend willen worden dan?quote:Op zondag 14 december 2008 04:02 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nou ja met zulke posts maak je jezelf al voldoende belachelijk, daar valt geen bash-eer aan te behalen![]()
Bartje zou nu op geen enkele mogelijkheid een gesprek met me kunnen voeren, maar als ik over een jaar of 2 m'n WO papiertje heb en ik het hem in z'n gezicht wapper ben ik spontaan z'n beste vriend
Uiteraard, ik heb al al m'n vrienden die niet op het WO zitten moeten dumpen, dus ik ben nog zoekende naar vervangingquote:Op zondag 14 december 2008 04:07 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zou je zijn beste vriend willen worden dan?
quote:Op zondag 14 december 2008 04:10 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb al al m'n vrienden die niet op het WO zitten moeten dumpen, dus ik ben nog zoekende naar vervanging![]()
Maar daar is het corps toch voor? Lekker zuijpen met Hendrickus-Jan en Frederick-Peter.quote:Op zondag 14 december 2008 04:13 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Tja, dan zou ik maar niet gaan promoveren! Anders houd je helemaal geen vrienden meer over
respect als je 't haalt, maar eigenlijk moet je jezelf bashen hierquote:Op zondag 14 december 2008 03:55 schreef Dennis_enzo het volgende:
Vervelende topics altijd. Ik ben afgestudeerd HBO'er die nu WO doet, dus wie moet ik nou precies bashen?
Vrijetijds managementquote:Op zondag 14 december 2008 11:31 schreef Agiath het volgende:
Rechten is sowieso een mickey mouse studie, ongeacht het niveau
Ze zeggen het op Google dus dan is het waar.quote:
Tsja, wat kun je meer van ze verwachten? Op argumenten kunnen ze het immers nooit winnen van een WO-er.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:43 schreef Nobu het volgende:
Geweldig om te zien hoe alle HBO'ers meteen weer op de persoonlijke toer gaan als ze geen fatsoenlijke argumenten meer weten te verzinnen.
Onterechte mickey mouse diss!quote:Op zondag 14 december 2008 11:31 schreef Agiath het volgende:
Rechten is sowieso een mickey mouse studie, ongeacht het niveau
Hehe, leuk tentamen vrijdag hequote:Op zondag 14 december 2008 13:42 schreef N.i.c.k het volgende:
WO rechten in Utrecht benadert het niveau van HBO recht anders verfoeilijk dichtbij.
Trouwens: kan een beperkt recht teniet gaan door verjaring ?
quote:Op zondag 14 december 2008 09:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar daar is het corps toch voor? Lekker zuijpen met Hendrickus-Jan en Frederick-Peter.
quote:Op zondag 14 december 2008 09:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar daar is het corps toch voor? Lekker zuijpen met Hendrickus-Jan en Frederick-Peter.
O jee, een echte willem-pieter reactie!quote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef Biels het volgende:
Haha, een grapje over het corps en dan 2 lange namen erachter, wat een bak!
butthurtquote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef Biels het volgende:
quote:Op zondag 14 december 2008 16:24 schreef Biels het volgende:
'Wat een bak' klinkt me behoorlijk als een corpsballetje in de oren of zit ik er naast Floris-Willem?quote:Op zondag 14 december 2008 16:49 schreef Biels het volgende:
[..]
Nee, "groene ribbroek, crybaby" doet het altijd goed.
quote:Op zondag 14 december 2008 16:49 schreef Biels het volgende:
[..]
Nee, "groene ribbroek, crybaby" doet het altijd goed.
Ja, je zit ernaast.quote:Op zondag 14 december 2008 16:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
'Wat een bak' klinkt me behoorlijk als een corpsballetje in de oren of zit ik er naast Floris-Willem?
Me dunkt! Je bent gewoon een vierkraagjes student! Geef maar toe!quote:
Oh, ik snap het al, het is de "ik zoek een foto van iemand van het corps op zodat iedereen die ook bij het corps zit meteen een nerd isquote:
quote:Op zondag 14 december 2008 17:05 schreef Biels het volgende:
[..]
Oh, ik snap het al, het is de "ik zoek een foto van iemand van het corps op zodat iedereen die ook bij het corps zit meteen een nerd is![]()
![]()
"-truuk. Erg sterk.
Kijk, een turk: [ afbeelding ] Haha, jij hoort daarbij!!!11!!!!
[..]
Oh, ik snap het al, het is de "ik zoek een foto van iemand van het corps op zodat iedereen die ook bij het corps zit meteen een nerd is![]()
![]()
"-truuk. Erg sterk.
Dat zegt alweer voldoende over je dacht ik zo!quote:Relatie Nee
Studierichting Op niveau natuurlijk
quote:Op zondag 14 december 2008 16:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
'Wat een bak' klinkt me behoorlijk als een corpsballetje in de oren of zit ik er naast Floris-Willem?
[..]
![]()
"-truuk. Erg sterk.
hoe vaak ben je dus bij een corps geweest?quote:Op zondag 14 december 2008 17:12 schreef DurumDoner het volgende:
Feit is wel dat de gemiddelde corpsbal er nog homofieler uit ziet dan die gast op de door mij bovenaan deze page geposte foto.
" Ja nou, ik zie ze wel eens op tv he, en dat is dus gewoon de keiharde waarheid!!!11!!!! "quote:Op zondag 14 december 2008 17:13 schreef zquing het volgende:
[..]
hoe vaak ben je dus bij een corps geweest?
"Maar dat kan ik niet zeggen op Fok, dus ik zeg gewoon 'heel vaak!!111!!!' en dan geloven ze me wel op mijn babyblauwe ogen"quote:Op zondag 14 december 2008 17:14 schreef Biels het volgende:
[..]
" Ja nou, ik zie ze wel eens op tv he, en dat is dus gewoon de keiharde waarheid!!!11!!!! "
quote:Op zondag 14 december 2008 17:13 schreef zquing het volgende:
[..]
hoe vaak ben je dus bij een corps geweest?
Liever niet, maar af en toe kom je er dus wel?quote:Op zondag 14 december 2008 17:20 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik kom liever niet op homo-ontmoetingsplaatsen.
ik had echt gehoop op een beter antwoordquote:Op zondag 14 december 2008 17:20 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik kom liever niet op homo-ontmoetingsplaatsen.
Nee nooit.quote:Op zondag 14 december 2008 17:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Liever niet, maar af en toe kom je er dus wel?
quote:Op zondag 14 december 2008 17:27 schreef wikwakka2 het volgende:
Corpsballen die zich getroffen voelen door mijn corpsgrapStel je niet aan, het was maar een grapje en van mij mag je lekker zelf weten wat je doet. Als je niet-leden maar niet voor 'minder' uitmaakt terwijl je zelf door een laatstejaars als voetveeg wordt gebruikt.
[..]
![]()
"-truuk. Erg sterk.
Tja, je verheven voelen boven bepaalde groepen... dat is menseigen. Sommige voelen zich verheven boven alle laagopgeleiden, anderen gothics, weer andere parasieten, enzovoort. Heel menselijk.quote:Op zondag 14 december 2008 17:37 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom corpsballen zich verheven voelen boven niet-leden terwijl ze als kontveger fungeren van balletjes die hoger in de hiėrarchie staan.Op zich wel knap dat ze nog een soort van trots hebben terwijl heel Nederland op ze neer kijkt.
Aan de andere kant voel jij je weer verheven boven wel-leden. Knap dat je nog een soort van trots hebt wanneer je toch moet vliegen als iemand 3 doner bestelt.quote:Op zondag 14 december 2008 17:37 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom corpsballen zich verheven voelen boven niet-leden terwijl ze als kontveger fungeren van balletjes die hoger in de hiėrarchie staan.Op zich wel knap dat ze nog een soort van trots hebben terwijl heel Nederland op ze neer kijkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |