Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of België.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:
[..]Nederlandse universiteiten zijn prima hoor. Tja, in vergelijking met private universiteiten als Harvard en Cambridge zal het niveau ongetwijfeld iets lager liggen, maar de universiteiten in Nederland zijn wel degelijk van niveau.
Ja, ik zal mijn Nederlandse studie eens gaan vergelijken met een paar van mijn buitenlandse studies.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of België.
Engeland heeft wel een paar goede universiteiten, maar Belgiequote:Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of België.
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het meest beschamende feit ben je nog vergeten..
[..]
Hoe voelt dat om op je 24ste nog tussen al dat breezahvolk te moeten lopen?
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:23 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Alles op het Internet is echt
Wie zegt dat hij niet 18 is en op het MBO zit. Sowieso 'MBO'... Schandálig nietwaar?quote:Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Goede reactie, kan niet anders zeggenquote:Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Maakt niet uit hoor, ik verwacht ook niet meer van een mbo'er.quote:Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Goede reactie, kan niet anders zeggen
Dat, mijnheer, is een pleonasme.quote:wo student
Ja , alle kindjes hier moet gewoon een beetje inzien dat er gewoon verschillen zijn in de samenleving en dat we zonder elkaar niet kunnen leven...quote:Op donderdag 11 december 2008 23:49 schreef Palmer het volgende:
Ach ja.
HBO'ers zijn inderdaad minder dan WO'ers. Het is jammer dat het leeuwendeel die dit claimt dit dan ook het hardste nodig heeft om zo hun superioriteit aan te tonen. Een cijferlijst gevuld met zesjes moet immers afgereageerd worden.
Was getekend,
een wo student
Dezelfde fouten blijven hier gemaakt worden. Zolang de arbeiders zo leuk blijven happen gaan de universitairen gewoon doorquote:Leuke discussie. Het leuke is dat aan beide zijden opmerkingen die niet serieus bedoeld zijn te serieus worden genomen waardoor het elke keer heel persoonlijk wordt
.
Overigens laten sommige HBO'ers zich wel ontzettend kennen als ze gelijk op de persoonlijke toer gaan met dingen als: geen leven, geen hobbies, anti-sociaal etc. tegen iemand van de universiteit die OVERDUIDELIJK een sarcastische opmerking maakt. Maarja, dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze HBO doen ipv uni
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:05 schreef Roux het volgende:
Het ironische is dat de meeste WO'ers die hier reageren zichzelf superieur voelen ten opzichte van de HBO/MBO'ers maar ondertussen wel dusdanig kinderachtig lopen te bashen hier.
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...quote:Je zou toch van de hoogst opgeleiden uit de samenleving beter verwachten. Ik kan me dan ook voorstellen dat het grootste gros tot de zesjescultuur behoort.
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
Jij discrimineert.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
[..]
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
Precies! Vaak volgt er dan nog '' non scholae, sed vitae discimus'. Als ook dan een glazige blik volgt, is wel duidelijk dat je een nieuwe toekomstig koffiemedewerker tot je beschikking hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
Wat een interessante invalshoek, discriminerende feiten! Kan je me ook vertellen waar dat strafbaar is gesteld?quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
[..]
quote:Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
![]()
1) MBO =/ studie, -> MBO-er =/ student
2) MBO < HBO -> je mag op kantoor de plee schoonmaken (incourante tijden uiteraard), jouw soort wil ik niet eens rond zien lopen
quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
HBO-ers kunnen nooit goede advocaten ed worden, daarentegen zijn ze wel capabel genoeg om de koffie rond te brengen.
Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:07 schreef Roux het volgende:
[..]
Aan jouw reacties (zie onder) te zien ben je zelf een VMBO'er dus wat doe je hier eigenlijk. Geeft niet, jouw soort mensen moeten er ook zijn.
[..]
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:10 schreef Biels het volgende:
[..]
Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.
Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Daarnaast wil ik graag bronnen zien als het volgens jou waarheden zijn.
Ik heb nog nooit een VMBO'er horen zeggen dat het MBO inferieur is aan het WO.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:
[..]
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Daarnaast wil ik graag bronnen zien als het volgens jou waarheden zijn.
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?
Interessant hoor.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?
Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?
Heel leuk maar je mist het punt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?
Wat is er zo feitelijk aan al de bewering dat WO'ers superieur zijn aan HBO'ers / MBO'ersquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Heel leuk maar je mist het punt.
En dat baseer jij op de jaaaren werk ervaring in goede functies die jij bij meerdere bedrijven hebt gehad?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef DurumDoner het volgende:
Moet wel toegeven dat die WO-kindjes zichzelf hier echt veel te stoer vinden. Zijn vaak van die types die in het bedrijfsleven toch wel overlopen worden. Waarom ze niet gewoon MBO gedaan hebben is mij een raadsel.
Wat is dat punt dan? Het blijft allemaal een beetje onduidelijk nu. Misschien moet je eens werken aan je formuleringen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Heel leuk maar je mist het punt.
HOAX! Iedereen weet dat alleen MBO'ers topjuristen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie isquote:Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
Wat een gelul, zo praat niemand voorbij de basisschool meer, ook een HBO'er niet.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:
[..]
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
Wat een kneuzenverweer.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is![]()
Ga is even goed kijken, heb ik daar uitlatingen over gedaan?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef solyaris het volgende:
[..]
Wat een kneuzenverweer.En weer dat gelijk proberen te stellen van het HBO met het WO.
HBO-ers zijn toch ook minder dan WO-ers? Hoe kun je dat nu ontkennen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
[..]
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is![]()
Jij bent wel erg slecht in verzinnenquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
Echt waar. Was wel uit de achterhoek though, misschien dat dat wat uitmaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jij bent wel erg slecht in verzinnenWat een lulkoek
Dat is wel typisch WO, nooit te beroerd om zichzelf een veer in de reet te stekenquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |