abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:17:36 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_63948183
Goed topic. Weinig nieuws, jammer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_63948191
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nederlandse universiteiten zijn prima hoor. Tja, in vergelijking met private universiteiten als Harvard en Cambridge zal het niveau ongetwijfeld iets lager liggen, maar de universiteiten in Nederland zijn wel degelijk van niveau.
Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of België.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:22:36 #138
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63948366
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat er geen niveau is, maar het is schrikbarend laag. Vergelijk het maar eens met een universiteit in Engeland of België.
Ja, ik zal mijn Nederlandse studie eens gaan vergelijken met een paar van mijn buitenlandse studies. Heb jij in België, Engeland en Nederland gestudeerd? Ik niet, ik ken slechts de onderzoeken en lijstjes en daarin scoort Nederland vrij hoog voor een land met louter publieke universiteiten. België en Engeland scoren iig niet (beduidend) hoger.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_63948380
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:17 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Engeland heeft wel een paar goede universiteiten, maar Belgie ? Daar leiden ze alleen maar HBO-ers op, die mensen zijn totaal niet in staat zelfstandig te denken, dat is daar zelfs verboden.

Het mag dan ook geen verbazing wekken dat er zo goed als geen vooraanstaande Belgische wetenschappers zijn.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:23:11 #140
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63948385
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Het meest beschamende feit ben je nog vergeten..
[..]

Hoe voelt dat om op je 24ste nog tussen al dat breezahvolk te moeten lopen?
Alles op het Internet is echt
pi_63948731
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:23 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Alles op het Internet is echt
Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  Moderator donderdag 11 december 2008 @ 23:36:04 #142
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_63948792
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Waarom zet je het er dan neer, ezel? Denk je dat mensen je eerder serieus nemen als er staat dat je 24 bent of zo?
Wie zegt dat hij niet 18 is en op het MBO zit. Sowieso 'MBO'... Schandálig nietwaar?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 december 2008 @ 23:36:24 #143
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63948800
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:34 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Goede reactie, kan niet anders zeggen
pi_63949181
Ach ja.

HBO'ers zijn inderdaad minder dan WO'ers. Het is jammer dat het leeuwendeel die dit claimt dit dan ook het hardste nodig heeft om zo hun superioriteit aan te tonen. Een cijferlijst gevuld met zesjes moet immers afgereageerd worden.

Was getekend,
een wo student
pi_63949355
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:36 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

Goede reactie, kan niet anders zeggen
Maakt niet uit hoor, ik verwacht ook niet meer van een mbo'er.
quote:
wo student
Dat, mijnheer, is een pleonasme.
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  donderdag 11 december 2008 @ 23:58:18 #146
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63949456
Noh, moi? MBO?

Check mijn profiel andermaal zou ik zeggen.
pi_63951598
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:49 schreef Palmer het volgende:
Ach ja.

HBO'ers zijn inderdaad minder dan WO'ers. Het is jammer dat het leeuwendeel die dit claimt dit dan ook het hardste nodig heeft om zo hun superioriteit aan te tonen. Een cijferlijst gevuld met zesjes moet immers afgereageerd worden.

Was getekend,
een wo student
Ja , alle kindjes hier moet gewoon een beetje inzien dat er gewoon verschillen zijn in de samenleving en dat we zonder elkaar niet kunnen leven...

Een arbeider zorgt er voor dat het werk op de vloer goed wordt uitgevoerd, een HBO'er voert de beleidsinstructies die door het management zijn gegeven uit en de top van de organistatie denkt na en analyseert hoe het beste te handelen en stelt een beleid op.... zo is het altijd gegaan en zo zal het denk ik voorlopig nog blijven. Dit is de manier hoe het systeem werkt.

Ik als arts later (hopelijk over een paar jaar) zal ook niet het verbandje gaan aanleggen of de patiënt zijn eten en drinken en medicatie geven, daar zijn MBO en HBO verplegers voor die daar goed voor zijn opgeleid.
pi_63952220
Mensen mensen. Zal ik mijn post uit een vorig topic genaamd HBO er nog maar eens bijpakken:
quote:
Leuke discussie . Het leuke is dat aan beide zijden opmerkingen die niet serieus bedoeld zijn te serieus worden genomen waardoor het elke keer heel persoonlijk wordt .

Overigens laten sommige HBO'ers zich wel ontzettend kennen als ze gelijk op de persoonlijke toer gaan met dingen als: geen leven, geen hobbies, anti-sociaal etc. tegen iemand van de universiteit die OVERDUIDELIJK een sarcastische opmerking maakt . Maarja, dat zal dan ook wel de reden zijn dat ze HBO doen ipv uni
Dezelfde fouten blijven hier gemaakt worden. Zolang de arbeiders zo leuk blijven happen gaan de universitairen gewoon door .
pi_63954319
TS doet MBO
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_63954693
Haha, mensen die zogenaamd kiezen voor HBO-rechten. Leuke kllacht.
ik hou van holland. jij?
pi_63957419
Het ironische is dat de meeste WO'ers die hier reageren zichzelf superieur voelen ten opzichte van de HBO/MBO'ers maar ondertussen wel dusdanig kinderachtig lopen te bashen hier.

Je zou toch van de hoogst opgeleiden uit de samenleving beter verwachten. Ik kan me dan ook voorstellen dat het grootste gros tot de zesjescultuur behoort.
pi_63959573
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:05 schreef Roux het volgende:
Het ironische is dat de meeste WO'ers die hier reageren zichzelf superieur voelen ten opzichte van de HBO/MBO'ers maar ondertussen wel dusdanig kinderachtig lopen te bashen hier.
Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
quote:
Je zou toch van de hoogst opgeleiden uit de samenleving beter verwachten. Ik kan me dan ook voorstellen dat het grootste gros tot de zesjescultuur behoort.
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:31:26 #153
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63959666
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Een zesje op het WO is nog altijd van veel grotere waarde dan een 10 op het HBO...
Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
pi_63960152
quote:

[..]

Hoezo? We doen alleen maar constateringen van feitelijke aard. Daar is niets kinderachtigs aan. Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
[..]

Jij discrimineert.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:52:47 #155
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63960258
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Bovendien wordt daar onderling wel mee afgerekend. Tegen studenten die slechts het noodzakelijke begrijpen en bij alles vragen "meneer, behoort dit tot de tentamenstof?" wordt vaak ook lacherig gezegd dat ze zich HBO'erig opstellen. Zo'n belediging wil je natuurlijk niet te vaak horen.
Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
pi_63960498
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Precies! Vaak volgt er dan nog '' non scholae, sed vitae discimus'. Als ook dan een glazige blik volgt, is wel duidelijk dat je een nieuwe toekomstig koffiemedewerker tot je beschikking hebt.
pi_63960545
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:48 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Jij discrimineert.
Wat een interessante invalshoek, discriminerende feiten! Kan je me ook vertellen waar dat strafbaar is gesteld?
pi_63960668
quote:

[..]

[..]

Aan jouw reacties (zie onder) te zien ben je zelf een VMBO'er dus wat doe je hier eigenlijk. Geeft niet, jouw soort mensen moeten er ook zijn.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

1) MBO =/ studie, -> MBO-er =/ student
2) MBO < HBO -> je mag op kantoor de plee schoonmaken (incourante tijden uiteraard), jouw soort wil ik niet eens rond zien lopen
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

HBO-ers kunnen nooit goede advocaten ed worden, daarentegen zijn ze wel capabel genoeg om de koffie rond te brengen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:10:21 #159
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63960738
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:07 schreef Roux het volgende:

[..]

Aan jouw reacties (zie onder) te zien ben je zelf een VMBO'er dus wat doe je hier eigenlijk. Geeft niet, jouw soort mensen moeten er ook zijn.
[..]

[..]
Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.
pi_63961081
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:10 schreef Biels het volgende:

[..]

Waar is precies het deel waar hij een VMBO'er is? Ik kan het niet zien tussen alle waarheden door.
Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Daarnaast wil ik graag bronnen zien als het volgens jou waarheden zijn.
pi_63961169
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:

[..]

Het niveau van z'n infantiele reacties is hetzelfde als dat van de meeste VMBO'ers.
Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?

Interessant hoor.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:29:03 #162
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63961236
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:23 schreef Roux het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een VMBO'er horen zeggen dat het MBO inferieur is aan het WO.
pi_63961483
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij wil dus beweren dat MBO gelijk is aan HBO? Of dat je als MBO-er ook student bent?

Interessant hoor.
Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:49:05 #164
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63961646
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Praat jij toevallig ook met een bekakt accent, vind je hele dure kleding 'da bomb' en ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld?

Gekkie.
pi_63961686
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:49 schreef Biels het volgende:

[..]

Gekkie.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:51:24 #166
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63961688
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:40 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?
pi_63961761
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:51 schreef Pool het volgende:

[..]

Je hebt de ene loze kreet (diskriminazziieee!) nog niet onderbouwd of je komt alweer met de volgende. Hoe kom je erbij dat nette studenten met termen als 'da bomb' zouden strooien, terwijl 'heel wel prima' ook volstaat? En waarom zouden studenten op hun eigen spiegelbeeld vallen, terwijl er zoveel leuke dispuutsmeisjes rondlopen?
Heel leuk maar je mist het punt.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:57:15 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_63961807
quote:

[..]

[..]

Wat is er zo feitelijk aan al de bewering dat WO'ers superieur zijn aan HBO'ers / MBO'ers

Of wil je beweren dat de mate van superioriteit van een persoon puur en alleen bepaald wordt door het niveau van zijn of haar studie?
Krekker is de bom!
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:57:55 #169
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63961822
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:58:25 #170
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_63961834
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef DurumDoner het volgende:
Moet wel toegeven dat die WO-kindjes zichzelf hier echt veel te stoer vinden. Zijn vaak van die types die in het bedrijfsleven toch wel overlopen worden. Waarom ze niet gewoon MBO gedaan hebben is mij een raadsel.
En dat baseer jij op de jaaaren werk ervaring in goede functies die jij bij meerdere bedrijven hebt gehad?
Krekker is de bom!
pi_63961889
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:55 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

Wat is dat punt dan? Het blijft allemaal een beetje onduidelijk nu. Misschien moet je eens werken aan je formuleringen?
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:00:46 #172
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63961892
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 14:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Als een WO-topjurist jouw 'punt' mist, dan heb je wellicht je punt gewoon niet helemaal gemaakt. Maar aangezien ik de beroerdste niet ben, krijg je bij dezen een herkansing.
HOAX! Iedereen weet dat alleen MBO'ers topjuristen kunnen zijn.
pi_63962091
quote:

[..]

quote:
Wat kinderachtig is, is dat HBO-ers het niet kunnen hebben dat ze minder zijn. Ik daarentegen heb daar geen enkel probleem mee, ik heb zelfs aangegeven dat die mensen er ook moeten zijn.
Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is

De 'da bomb' opmerking van mij is gewoon een stereotypering die provocerend is bedoeld. Dit om een normaal onderbouwde reactie uit te lokken die meer inhoud dan: 'WO'ers zijn beter dan HBO'ers omdat ze hoger opgeleid zijn.'
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:14:00 #174
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_63962243
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:

[..]

Zo was ik laatst op college bij een of ander eerstejaarsvak, zegt er zo'n meisje tegen me dat ze "Juf Anke" wel erg aardig vond. Even later werden mijn vermoedens bevestigd, het was inderdaad een HBO-instromer.
Wat een gelul, zo praat niemand voorbij de basisschool meer, ook een HBO'er niet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:25:51 #175
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_63962589
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

[..]

Het bovenstaande van Diederik_Duck impliceert dat HBO'ers 'minder' zijn dan WO'ers. In mijn ogen maakt hij hierdoor een degelijk, niet positief bedoeld onderscheid tussen twee soorten mensen. Zijnde de HBO'ers en WO'ers. Wat in mijn ogen discriminatie is
Wat een kneuzenverweer. En weer dat gelijk proberen te stellen van het HBO met het WO.
pi_63962645
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:25 schreef solyaris het volgende:

[..]

Wat een kneuzenverweer. En weer dat gelijk proberen te stellen van het HBO met het WO.
Ga is even goed kijken, heb ik daar uitlatingen over gedaan?
pi_63962729
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:08 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

[..]

HBO-ers zijn toch ook minder dan WO-ers? Hoe kun je dat nu ontkennen?
pi_63962820
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:52 schreef Biels het volgende:
Jij bent wel erg slecht in verzinnen Wat een lulkoek
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:35:31 #179
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_63962856
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 15:33 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Jij bent wel erg slecht in verzinnen Wat een lulkoek
Echt waar. Was wel uit de achterhoek though, misschien dat dat wat uitmaakt.
pi_63962869
quote:
Dat is wel typisch WO, nooit te beroerd om zichzelf een veer in de reet te steken Topjurist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')