Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
Verder was hij ook heel cool, omdat hij na zijn quasi-opleiding (lees: prullenbak) de master rechten kon doen. Blijkbaar heeft deze wannabe-jurist nog nooit van "civiel effect" gehoord. Dit mist hij dus op HBO, waardoor hij nooit in zijn hele leven (zonder WO bachelor) advocaat, Officier van Justitie of rechter kan worden. Dus alleen "jurist", waar je dus geen flikker mee kunt, behalve misschien assistent worden.
TS studeert Europees Recht, is 2,5 jaar bezig, heeft alles gehaald, schrijft zijn scriptie en IS de manquote:Op woensdag 10 december 2008 00:29 schreef aaipod het volgende:
[..]
Klopt enigzins, toch zijn er tegenwoordig schakeltrajecten waarin ze je 'in ruil voor' een half jaartje meer toch civiel effect geven.
En TS studeert Nederlands Recht, is net 10 week bezig en vind zichzelf helemaal DE MAN?
* aaipod doet HBO-Rechten
TerroRobbie doet zeker Fiscaal Rechtquote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Europees Recht hadden ze niks nog saaiers?
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:32 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
TerroRobbie doet zeker Fiscaal Recht![]()
![]()
Interessant heurquote:Op woensdag 10 december 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:33 schreef zquing het volgende:
[..]
[..]
kunnen we weer gewoon HBO'ers gaan bashen?
quote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Dus het verschil tussen HBO en universiteit bestaat eigenlijk niet.
Vergeet je nou voor het gemak even dat 99% van de HBO-ers niet in staat is zijn master te halen omdat ze simpelweg niet de capaciteit daarvoor hebben? Jouw redenatie slaat werkelijk nergens opquote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
Je moet niet zo neerbuigend doen over het HBO. Net als op het WO doet de HBOer er 4 jaar over om zijn bachelor te halen. Daarna hoeft de HBOer nog maar twee jaar op de universiteit te studeren voor zijn masters.
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*quote:Op woensdag 10 december 2008 00:37 schreef esco_ het volgende:
[..]Droom verder. Het gaat overigens ook niet over HBO algemeen, maar over HBO rechten
want daarom is het HBO schrikbarend simpelquote:Op woensdag 10 december 2008 00:36 schreef heracles het volgende:
SPH en de PABO zijn Brabanderderquote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*
* Psychologie zijn de Brabanders van het WO natuurlijk
wat is er gebeurd met communicatiewetenschappen?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ja die mag je wel bashen.. dat zijn de Brabanders van het HBO*
* Psychologie zijn de Brabanders van het WO natuurlijk
R&P forum voor jou?quote:Op woensdag 10 december 2008 00:38 schreef cerror het volgende:
Ik ben beter dan jij topic. Wat een verandering op fok.
Maar dat is nu dus niet meer nodig, je kan verkort je master halen met civiel effect bij veel universeiten. Nog 2 en een half jaar door na je HBO diploma aan de RUG bijvoorbeeld: http://www.rug.nl/rechten(...)rtbanedrechtmaciviel Maar zoals je zegt is het inderdaad maar de vraag of het haalbaar is voor 99% van de 'studenten'quote:Op woensdag 10 december 2008 00:54 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik ga even serieus reageren hoor...
En ja, hij kan aan een master beginnen, en nee.. hij heeft geen civiel effect. Precies de reden waarom veel mensen met een afgeronde HBO-studie er toch voor kiezen om in jaar één te starten op de Universiteit.
Uh, ik snap het ff nietquote:Op woensdag 10 december 2008 01:22 schreef Biogarde het volgende:
Deze lees ik even mee.
Bij one-liners, gebagger, gezuig en getroll gaat 'ie dicht.
Ja, maar ik als TS kan daar niks aan doen? Nou, je lokt het aardig uit.
Reageren kan in het FB-topic.
Dat het een beetje netjes moet blijven zonder dat denigrerende wat we altijd zien in topics als deze.quote:
Geachte heer/mevrouw,quote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
HBO Rechten is heel moeilijk hoor, probeer jij maar eens een boek in spiegelbeeld te lezen.
Op academisch niveau.quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
Toen begon kakhoofd trots te vertellen dat hij na de eerste 1,5 jaar les op "academisch niveau" heeft, net als WO (besmeur niet ons onderwijs).
Ik ging echt even stukquote:Op woensdag 10 december 2008 00:26 schreef KirkLazarus het volgende:
HBO Rechten is heel moeilijk hoor, probeer jij maar eens een boek in spiegelbeeld te lezen.
Jij welquote:Op woensdag 10 december 2008 10:17 schreef Beauregard het volgende:
TS, heb je 'kakhoofd' geen vuistslag in zijn scrotum gegeven toen hij zei dat hij de eerste anderhalf jaar op het HBO les op academisch niveau had gehad? Ik zou me niet kunnen inhouden op zo'n moment, hoor. Zulk een onrecht! Ik zou 'm schuimbekkend een ferme schop tegen zijn slaap geven.
Vind ik best veel nogquote:Op woensdag 10 december 2008 10:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Op academisch niveau.Totdat hij straks zijn HBO-papiertje heeft en dan in de universitaire pre-master het vak Goederenrecht mag gaan volgen. Slagingspercentage voor Goederenrecht aan de UvT onder pre-masters vorig jaar: 20%.
En dat uit de mond van een proleet met een username als de jouwe.quote:
Ah jij bent zo'n figuur 1quote:Op woensdag 10 december 2008 00:24 schreef esco_ het volgende:
TS was niets vermoedend begonnen aan zijn huiswerk over de vergelijking tussen de franse, duitse, engelse en amerikaanse constitutie en hoorde toen toevallig de conversatie tussen bovengenoemde trieste figuren.
Zo zou ik ook reageren als ik enkel een MBO papiertje had, of momenteel schamele pogingen zou doen om zo'n papiertje te krijgen.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen die zich beter voelen dan andere om hun opleiding!
Gast, begin er maar aan dan.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:25 schreef Beauregard het volgende:
En dat uit de mond van een proleet met een username als de jouwe.
Ga je bezighouden met je cursus man, dwaas.
Ik voel me niet beter hoor dan iemand die een opleiding doet, ik ben beterquote:Op woensdag 10 december 2008 10:29 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen die zich beter voelen dan andere om hun opleiding!
Ik dacht dat het over de rechten van de zender HBO gingquote:Op woensdag 10 december 2008 10:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik dacht dat het over rechten ging om een HBO opleiding te doen
Wil je nu zeggen dat ik jaloers ben?quote:Op woensdag 10 december 2008 10:31 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Zo zou ik ook reageren als ik enkel een MBO papiertje had
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |