quote:
Schildpad kat, (Tortie Tabby)
Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.
Bron
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?quote:Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.![]()
[ afbeelding ]
Het ene moment is ze poeslief, het andere bloedchagrijnig.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapjequote:Op donderdag 6 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nu wel verliefd op die onderste
Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
Zelfde bron als in de OP:quote:Op donderdag 6 november 2008 17:35 schreef Nonneke het volgende:
[..]
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje![]()
![]()
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!quote:Schildpad met wit, (Tortie Tabby White)
Een schildpad mag geen enkel spoor van wit hebben. Als dit wel het geval is hebben we het over . Schildpad met wit'. Schildpadden worden erg donker geboren en de tekening wordt tijdens het volwassen worden steeds duidelijker. In de volksmond heet dit een . lapjeskat".
Schildpad met wit zijn uitsluitend poezen. Het is genetisch onmogelijk een schildpad met witte kater te zijn.
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:19 schreef Ewelina het volgende:
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp
Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
Ik vind het ook niet erg hoor, maar ik vind het wel grappig dat ze qua karakter eerder een hondje is dan een katquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Ziggy is ook 'gevlamd' en ze heeft een paar witte vlekken. Ze heeft witte vlekken op haar buik, befje, snoetje en pootjes. Ik vind dat ze een beetje tussen lapje en schildpad invaltquote:Op donderdag 6 november 2008 @ 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zelfde bron als in de OP:
[afbeelding]
[..]
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Het hapje uit het oor, en dequote:Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.![]()
[ afbeelding ]
Och, Wiskequote:Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het hapje uit het oor, en deblik zijn om te smelten
Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.
Ik ben fan
Gevonden topic
Nog eentje
Nu nog foto's vinden
Ze vinden elkaar niet liefquote:Op maandag 10 november 2008 @ 18:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!![]()
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).![]()
Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Dan ligt het gewoon aan de combi!quote:Op maandag 10 november 2008 23:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit![]()
Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.quote:Zilver gecyperde kat, (Silver Tabby Mackerel)
Als laatste van de . Tabbykatten' het gevlekte exemplaar'. Net als voorgaande katten kunnen ook hier de kleuren Bruin, Zilver en Rood voorkomen, al dan niet in combinatie met Wit.
Jaja vrijwilligers van de dierenambulance en zo.quote:Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde.
Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
Dank je.quote:Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Het hapje uit het oor, en deblik zijn om te smelten
Oh ja, een cyper, dat zou wel kunnen!quote:Op maandag 10 november 2008 @ 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan ligt het gewoon aan de combi!Gelukkig!
Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:
[afbeelding]
[..]
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:19 schreef Dollyyy het volgende:
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!
11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!
[ afbeelding ]
Ja een schildpad is meer gevlamd: de kleuren mengen zich in de vacht. En dan mag er dus eigenlijk geen wit bij zitten.quote:Op zondag 21 december 2008 01:14 schreef tombolafan het volgende:
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad: [ afbeelding ]
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dollyquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!![]()
Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet![]()
, want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.
Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!![]()
Wat een slimmerd als ze dat kan terwijl ze blind is!quote:Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef Dollyyy het volgende:
[..]
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.
en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!
nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)
groetjes!
Die van ons ook niet.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:50 schreef Ewelina het volgende:
Neem van mij maar aan dat mama wel degelijk het zonnetje in huis is hoorAs we speak ligt madame prinsheerlijk in mijn armen.
Oh, en dit mag Mini dus eigenlijki NIET![]()
[ afbeelding ]
ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmantquote:Op zondag 5 juni 2011 13:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Een soort lapje-schildpad-lapjeskat. Die oortjes!![]()
Jullie poeten zijn allemaal zo piekgaaf!
Die van mij heeft een hap uit een oor, momenteel een half geschoren rug (operatie gehad), een ouwe snoet, zwarte vlekken in haar groene ogen en haar dat na vijftien jaar niet echt meer in model wil.![]()
Maar goed, ze is dan ook een ouwe bes.
Prachtig is ze. Statig!quote:Op maandag 6 juni 2011 00:01 schreef senesta het volgende:
[..]
ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmant![]()
Doe je haar weer eens showen, Dude?![]()
ET vandaag, ze krijgt haar kraag weer terug![]()
[ afbeelding ]
Wat leuk, dat koppie steeds voor de camera !quote:Op zondag 18 september 2011 12:23 schreef CartWOman het volgende:
Bedankt voor je uitleg, Ruby. Dan denk ik dat wij torbie's krijgen, er was -vooral op de flanken- een duidelijk tabby patroon zichtbaar. Maar dat kan ook verdwijnen lees ik in je eigen topic? Wat denk jij?
Tja, het is maar hoe je ze wil noemenquote:Op zondag 18 september 2011 17:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar pumpkin, hoe zit het dan met schildpadjes (dus echt gevlamd en geen vlekken) met een wit medaillon? Zijn dat dan toch eigenlijk lapjes?
Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar.quote:Op zondag 18 september 2011 17:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je ze wil noemenHet is bij torties met wit meestal zo dat hoe meer wit de poes heeft, hoe groter de vlakken zijn. En veel mensen vinden een lapjeskat pas een echt lapje als ze grote vlakken heeft.
Schilpad en lapje zijn natuurlijk ook geen officiële namen, als je de beschrijving "tortie" of "tortie met wit" aanhoudt zit je eigenlijk altijd goed
Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.quote:Op zondag 18 september 2011 18:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar.![]()
Ik snap er eigenlijk überhaupt niks van.![]()
![]()
Enfin, wij hebben dan een taartie-met-wit, heb ik besloten.
Aha. Ok.quote:Op zondag 18 september 2011 18:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.
Ooooh, wat wordt ze mooiquote:Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:
Ik vind ze ook echt prachtig, ik kan er niets aan doen![]()
Maar wij hebben dan een torbie begrijp ik
[ afbeelding ]
Ze heeft geen air of zo hoor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even Mini's kraag posten.quote:Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:
Ik vind ze ook echt prachtig, ik kan er niets aan doen![]()
Maar wij hebben dan een torbie begrijp ik
[ afbeelding ]
Ze heeft geen air of zo hoor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die middelste lijkt op mijn ouwe mimi! is al heel lang dood maar wel 18 jaar geworden, mijn ouders hadden haar voor ik op de wereld kwam.. maar wat een schat. Purr Lijkt er precies op! leuk om weer eens zo een poes te zienquote:Op zondag 21 december 2008 10:45 schreef nokwanda het volgende:
Purrr als kitje staat in mijn fobo.
Hieronder ligt Purrr in het midden met haar twee dochters Kay en Mudhle.
Deze foto is van pas geleden en zijn haar kindjes al weer ruim 1,5 jaar oud.
Purrr is zelf weer helemaal bitch-kitten. Dat hoofd als kitten heeft ze gewoon nog steeds.
[ afbeelding ]
Wat een mooikie! Die ogen en de tekening, prachtig!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,
Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar)! Mijn vader vind ze minder leuk.
Hieronder een foto van haar:
[ afbeelding ]
groetjes,
Linda
Mijnes is al een jaar of 16. Ze is vanaf 1998 ongeveer bij mij. Weet haar leeftijd niet exact, ze komt uit het asiel en was op straat gevonden.quote:Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ja die lange staart was heerlijk, zat altijd in mijn neus/mond/ogen, interesseerde haar geen fuck![]()
Ik heb nog altijd een foto van haar onder mijn kussen, kan er niet zonder! Zelfs nog over haar gedroomd vannacht, heel toevallig...
Hoe oud is jouw schildpadje?
Och wat een knapperd! Mooie kleurverdeling ook!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,
Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar)! Mijn vader vind ze minder leuk.
Hieronder een foto van haar:
[ afbeelding ]
groetjes,
Linda
Ze ziet er uit als een enorme lieverd en ze is inderdaad prachtig. Ik heb een hele grote zwak voor tortiesquote:Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef TheHappyPrince het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn kleine meisje Pip, helaas één jaar geleden doodgereden, ze was maar anderhalf jaar bij me... Maar wát een tijd was dat, we waren verliefd op elkaar, ik zag haar als mijn dochter, ze sliep altijd bij me onder de dekens en volgde me overal, beantwoordde al mijn gepraat met mauwen... Heel anders als in het begin, ze was met haar broertjes en zusjes gedumpt en bang voor alles. Ze is door mij helemaal opgebloeid en dat koester ik...![]()
Sorry dat het er zoveel zijn, ik kon niet kiezen, ik vond haar zo mooi
Haaa, ja dat herken ikquote:Op zondag 22 januari 2012 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Pip was prachtig! Ik herken dat verliefde gevoel wel. Ik ben dat ook op mijn Schildpad. Er komen allemaal fijne stofjes vrij in mijn hoofd, als ik haar zien.
Ik neem op werkreis/vakantie ook altijd een foto van haar mee.![]()
![]()
Oh en Pip had al net zo'n mooie lange staart als mijnes!
Ik droom ook vaak over mijn katten... alleen dan meestal een soort van nachtmerriesquote:Op zondag 22 januari 2012 12:50 schreef TheHappyPrince het volgende:
Tof van die dromen! Ik hoop dat ik ook vaker over haar droom. En ik denk dat sommige mensen zoals jij en ik gewoon teveel van hun dieren houden... Ik heb zelfs bepaalde liedjes (zoals Bruce Springsteen - I'm on fire) 'van' haar waren, zoals een ander liedjes heeft die 'van' hun vriend of vriendin of van de eerste zoen... Ik kan die liedjes nu nog steeds niet luisteren zonder te janken, gaat nooit meer over denk ik
En Pip had gelukkig niet dat eenzijdige, maar ze moest niets hebben van onbekende mensen. Ik was haar moeder, mijn zusje en mijn vriend waren ook 'wel lief' en mijn vader was 'mwoah' en dat was het
Een andere kat is vast geen Pip 2, maar heeft ongetwijfeld weer andere unieke gekkigheden. Echt, ik heb vaak genoeg een kat uit het asiel gehaald omdat ik een andere hoopte te vervangen. Dat gebeurde nooit. Het was steeds weer een eigen persoonlijkheid die niet te vergelijken was met zijn voorganger. Heus niet altijd was de kat even aanhankelijk, maar altijd was hij (of zij) toch gewoon weer een grappig, gek of stout dier dat heerlijk gezelschap was.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik wil ook heel graag weer een schildpadpoesje, maar mijn vriend vindt ze niet zo mooi (hij vond Pip een uitzondering)... Soms hebben ze idd wel een chagrijnige blik
Edit: en ik ben een beetje bang dat ze nooit zoals Pip zal zijn. Natuurlijk is Pip onvervangbaar en uniek, maar dat volkomen vertrouwen en die onvoorwaardelijke liefde wil ik graag nog een keer ervaren... Meestal gaan katten een beetje hun eigen weg ("een mens kiest geen kat uit, een kat kiest z'n onderdaan uit"), of vinden ze het bijv. niet fijn als je over hun onderbuik aait, maar Pip vond alles heerlijk en was altijd bij me, behalve als ze buiten was, maar dan moest ik ook vaak mee...
Leuk zo'n ritueel! Pip ging altijd 's avonds op het kussen bij de pc liggen als ik er bezig was, rond uur of 12 begon ze dan beetje te miauwen en dan was het tijd om samen naar bed te gaanquote:Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!
Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer!
Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!
Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.
Ik vind het ook echt leuk om al jullie poezen/katers te zien!
Ik heb er sinds mijn geboorte ( ben nu 40) wel 15 gehad, denk ik. Ik weet mijn eerste kat nog, die werd geboren toen ik zes maanden was, en ik groeide met haar op. Daarna zijn er altijd wel katten geweest die de boventoon voerden gedurende een bepaalde periode. Ik heb er nu weer zo een. Maar die eerste gaat nooit meer weg.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:03 schreef TheHappyPrince het volgende:
Hoeveel katten heeft iedereen hier eigenlijk ooit gehad?
Pip was mijn vijfde (vanaf mijn geboorte).
Wat schrijf jij superlief over haar.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!
Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer!
Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!
Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.
Ik vind het ook echt leuk om al jullie poezen/katers te zien!
Wat natuurlijk niet voor penissen geldt, maar wel voor het leven: lengte is niet belangrijk, het is wat je ermee doet, dat telt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
Dank jeen daar zit ik nog altijd mee, maar ik bedenk me dan maar dat ik die tijd met haar wel heel intensief heb beleefd en zij ook. Ze had het niet beter kunnen treffen...
Hmm, Mini heeft niet bepaald een felle blik in haar ogen. Eerder sereen. Of schattig.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou en verder wil ik al jullie katten.![]()
Ik vind het zó maf dat schildpadden zo op elkaar lijken, en dan bedoel ik dus ook in gedrag, eenkennigheid, manier van bewegen en die felle, schandere blik in de ogen. Schitterend!
Nee, mevrouw was geirriteerd door het flitslicht van de camera.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Op die laatste foto is haar sereniteit echter wel gericht op een naderende zeer serene doch bloedige aanval op een tot dan toe nog serene mensenteen.
Of niet?
ET knijpt altijd meteen met haar ogen als ze me met camera zietquote:Op woensdag 25 januari 2012 08:46 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, mevrouw was geirriteerd door het flitslicht van de camera.
Fijn dat het met ET beter gaat!quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:10 schreef senesta het volgende:
Lief! ET is aan het opknappen, ze niest en snottert nog wel behoorlijk maar ook dat word al steeds minder. Ik ben blij dat ze opknapt want ze was wel echt heel ziek vorige week.
Goed om te horen!quote:Op woensdag 25 januari 2012 09:10 schreef senesta het volgende:
Lief! ET is aan het opknappen, ze niest en snottert nog wel behoorlijk maar ook dat word al steeds minder. Ik ben blij dat ze opknapt want ze was wel echt heel ziek vorige week.
Terecht, ze is prachtig! Wat een mooie staart ook.quote:Op donderdag 26 januari 2012 23:14 schreef senesta het volgende:
Wat sneu allemaal zeg.
ET![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog een beetje verfomfaait en er mag wel wat gewicht bij maar ik vind haar nog steeds zo mooi
Nope, zelfs dat is Mini niet... Mama is veel feller en observeert veel meer, Mini ligt gewoon superontspannen op haar rug met haar pootjes in de lucht. Ze is enorm op haar gemak hier.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijnes krabt of bijt ook niet. Echt een superdoetje. Maar ze is wel scherp in haar observaties. Er ontgaat haar weinig. Een lekker fel, pittig beestje wat dat betreft. Haar kan ook enorm overduidelijk van alles irriteren. Ze kan enorm theatraal chagrijnig zijn. Of bijna overlopen van liefde (daar gaat ze 'dronken' van lopen). In die zin pittig dus, Ewelina.![]()
Nee, ze had eerst keelpijn en nu is ze vooral verkouden, word wel steeds minder. Het zal iets van een virus zijn geweest denk ik. In December had ze ook al zoiets, wel iets minder maar toen was ze ook ziek.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:12 schreef Duderinnetje het volgende:
En terecht senesta. Prachtig is ze!
Ben je er nu achter wat haar precies mankeerde? Of heb ik daarover heen gelezen?
Oh nee, ET heeft al het één en ander gevangen toen ze nog in de tuin kon, muizen en zo, en ze bijt ze echt dood. En in tegenstelling tot Dodge die alles levend naar mij brengt....verstopt ET alles. Onder mijn bed of onder de bankquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Terecht, ze is prachtig! Wat een mooie staart ook.
[..]
Nope, zelfs dat is Mini niet... Mama is veel feller en observeert veel meer, Mini ligt gewoon superontspannen op haar rug met haar pootjes in de lucht. Ze is enorm op haar gemak hier.
Oh, en jagen kan ze ook niet. Madame huppelt al kwispelend op haar prooien af.![]()
Verstandig. Maar hopelijk waait het helemaal over.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ze had eerst keelpijn en nu is ze vooral verkouden, word wel steeds minder. Het zal iets van een virus zijn geweest denk ik. In December had ze ook al zoiets, wel iets minder maar toen was ze ook ziek.
Als ze nu weer zo snel weer klachten krijgt dan wil ik dat ze onder narcose even goed in haar neusje en keel gaan kijken. Maar ik hoop dat het nu met deze kuren en medicijnen gewoon weg blijft.
Oh nou dat is Mini toch lekker uniek!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Terecht, ze is prachtig! Wat een mooie staart ook.
[..]
Nope, zelfs dat is Mini niet... Mama is veel feller en observeert veel meer, Mini ligt gewoon superontspannen op haar rug met haar pootjes in de lucht. Ze is enorm op haar gemak hier.
Oh, en jagen kan ze ook niet. Madame huppelt al kwispelend op haar prooien af.![]()
Dat is ze zeker.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh nou dat is Mini toch lekker uniek!
Wij hebben zeven katten, voorheen acht toen de oudste nog leefde. En dat gaat prima. Ze zijn wel allemaal "geholpen" trouwens, want we hebben katers en poezen.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:56 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat geweldig, een moeder- en dochterschildpad.![]()
En wat zag het ouwetje er lief uit zeg, een echt besje.
Ik ben verder zooo jaloers op mensen die katten hebben die elkaar kunnen uitstaan.
P.s. Ik vind de hond toch óók een beetje schildpad heur!
De hond schijnt niet over de katten te kunnen, ze hebben meer katten. Ik weet het ook niet precies.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Is ze allergisch voor de hond?![]()
Of de hond voor haar?
Nooit van gehoord. Mooi beestje hoor.
De gezichtjes vind ik vaak zo op elkaar lijken. Deze dame lijkt ook echt op Daantje, of andersom natuurlijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:13 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Wij hebben zeven katten, voorheen acht toen de oudste nog leefde. En dat gaat prima. Ze zijn wel allemaal "geholpen" trouwens, want we hebben katers en poezen.
Hier trouwens de dochter van de dochter, heeft voor sterilisatie ook een nestje gehad, maar die woont bij de vader van mijn kinderen. Die zoekt een ander tehuis voor haar vanwege allergie bij de hond. Mooi beestje ook:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahha die laatste!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef WinnieWana het volgende:
Minous. Binnenkort tien jaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En af en toe ook wel een gekke bui
[ afbeelding ]
Wat? Wanneer dan? Oh Dude wat erg!quote:
Noooh!quote:
16 april. Ik kwam net thuis van een tweeweekse werkreis naar Zuid-Afrika. Tijdens mijn afwezigheid was ze nog aardig goed geweest (ze was minimaal 16 jaar oud en kwakkelde al langer met darmontstekingen. Die leken aardig vertraagd te kunnen worden met prednison, tot een niveau dat het leven nog de moeite waard was voor haar). Dat was plots in één keer klaar, dat was duidelijk. Dierenarts thuis gehad voor de finale prik. Mooi klote is dat. Ik mis haar belachelijk erg, al had het einde niet anders kunnen en moeten gaan. Dus ik heb er rationeel vrede mee. Maar om nou te bedenken dat ik haar nooooooit meer ga zien, dat blijft bizar. Ik heb toch een beetje het idee dat het voor spek en bonen is, die dood van haar.quote:
Bah, wat naar.quote:Op maandag 14 mei 2012 17:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
16 april. Ik kwam net thuis van een tweeweekse werkreis naar Zuid-Afrika. Tijdens mijn afwezigheid was ze nog aardig goed geweest (ze was minimaal 16 jaar oud en kwakkelde al langer met darmontstekingen. Die leken aardig vertraagd te kunnen worden met prednison, tot een niveau dat het leven nog de moeite waard was voor haar). Dat was plots in één keer klaar, dat was duidelijk. Dierenarts thuis gehad voor de finale prik. Mooi klote is dat. Ik mis haar belachelijk erg, al had het einde niet anders kunnen en moeten gaan. Dus ik heb er rationeel vrede mee. Maar om nou te bedenken dat ik haar nooooooit meer ga zien, dat blijft bizar. Ik heb toch een beetje het idee dat het voor spek en bonen is, die dood van haar.
Inmiddels wel een ander katje uit het asiel. Ik wilde graag weer een schildpad, maar dierenzaken gaan nooit zoals je ze als mens plant.Een pikzwart monster hebben we nu en ik ben dol op haar. Wel hou ik mijn ogen open voor een schildpadje.
Zo elegant!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:48 schreef DjinN het volgende:
Ohh wat ben ik blij met dit topicMijn kattendametje is ook een Schildpad
![]()
Ze is knuffelig, lief, en ik ben na 10 jaar nog steeds apentrots op haar![]()
[ afbeelding ]
Ja echt hequote:
O jee.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:58 schreef WinnieWana het volgende:
Ieniminie schildpadje.Deze heb ik in de opvang en is dus adopteerbaar
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En een beetje loenzend af en toe.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ohh, wat lief! Wat schijn schildpadkatjes toch leuk. Ze hebben ook altijd zo'n bepaalde blik, zelfs dit kleine ding al. Zo van "niemand maakt mij iets".
Dat is niet zo handig om op meerdere plekken dezelfde vraag te stellen. In het vraagbaaktopic lijkt me voldoende.quote:Op zondag 18 november 2012 18:06 schreef FinnTheHuman het volgende:
Hoi!
Ik kwam via Google op dit forum en ik vind het echt superleuk! Ik ben ook echt gek op schildpadkatten.
Nu vroeg ik me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb namelijk sinds gisteren een 4 jarige schildpadpoes overgenomen, maar ze is heel erg schuw. Ik heb al haar spullen in de badkamer en ze laat zich wel benaderen en aaien, maar ze komt de badkamer niet uit en zo nu en dan is ze heel bang en verstopt ze zich. Hoe kan ik haar sneller thuis laten voelen?
Ik kan het me zo voorstellen Dude. ET hier zit ook zo enorm diep onder mijn vel. Het is zo'n heerlijk wijffiequote:Op zondag 18 november 2012 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Oh, net zo'n halfie als mijn Poetje was.
Om wie ik gister gewoon weer eens flink heb lopen grienen zeg. Zeven maanden na dato. Wat gaan die Schildpadjes toch onder je huid zitten.
Wij hebben 5 katten thuis, mijn moeder kan de namen nooit zo goed onthouden dus ze noemt haar altijd 'halfhoofd' haha! We hebben 2 schildpadjes, de zusjes zaten bij de geboorte met de navelstrengen aan elkaar vast en hebben we zelf moeten afknippen. Ondanks dat er 5 kittens in het nest zaten waren die 2 vanaf de eerste dag onafscheidelijk van elkaar ♥quote:Op zondag 18 november 2012 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Om wie ik gister gewoon weer eens flink heb lopen grienen zeg. Zeven maanden na dato. Wat gaan die Schildpadjes toch onder je huid zitten.
En daar helpt maar 1 ding tegen, een nieuwe nemen. Ook al zijn ze natuurlijk allemaal onvervangbaar, het helpt wel.quote:Op zondag 18 november 2012 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja, wilde ik, maar er zat net geen schildpadje in het asiel.quote:Op maandag 19 november 2012 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En daar helpt maar 1 ding tegen, een nieuwe nemen. Ook al zijn ze natuurlijk allemaal onvervangbaar, het helpt wel.
Je spreekt het uit als Biemoquote:Op woensdag 21 november 2012 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Beemo!
Ik verwonder me er altijd over dat jullie van die leuke namen kunnen verzinnen voor je kat.
Bij mij heten ze elke dag weer anders, ik hou nooit een naam vol!
Probeer tinypic eens.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:27 schreef Scootermuisje het volgende:
Dit is de mijneTommie, meisje, 11 jaar
Ik ben slecht in foto's uploaden![]()
[ http://img831.imageshack.us/img831/7638/imageojmf.jpg (copy/paste deze link) ]
Wat een lieverd!quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:53 schreef Kadooosh het volgende:
Heb sinds gisteren ook een schilpadkat(met wit :p) van 4,5 jaar, opgehaald bij het asiel. Mist 1 achterpoot.
Maar wat een schatje, eerst uren beetje verlegen onder het bed zitten maar snel ging ze al ontdekken. En lekker kopjes geven enzo. Snachts gelijk al op bed geslapen en netjes de kattenbak gebruikt.
Nu zit ze voor het balkonraam koolmeesjes te bekijken :p.
[ link | afbeelding ]
Oh, wat een rooie! Mooi zeg!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:22 schreef Scootermuisje het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Tommie, meisje, 11 jaar![]()
![]()
![]()
Schildpadjes staan dan ook als pittig te boekquote:Op zondag 27 januari 2013 20:49 schreef Garbageman het volgende:
We dachten dat bij onze pinkie ook nog wel een andere kat kon, toen we haar in het asiel uitzochten.Pinkie zat binnen, andere poes kwam te dichtbij WHAM en toen zat de andere poes buiten te trillen op de kattebak. Het was écht geen "waarschuwingstikje" maar echt een zo hard mogelijke mep.
![]()
Dan eerst maar één kat....
Komt vast weer Dudequote:Op zondag 27 januari 2013 20:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil er zo graag weer een.![]()
De asielen in onze regio hebben er geen die bij ons kan (bij andere katten, buiten lopen) helaas.
Voor mij is een schildpad inderdaad puur zwart-rood. Dan heb je schildpad-met-wit, wat ik zelf eigenlijk altijd lapjespoes noem.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.
Weet iemand hoe dat zit?
De lapjes gedogen we hier gewoon.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.
Weet iemand hoe dat zit?
quote:Op zondag 18 september 2011 01:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Oh wat zijn ze schattig, die kittens van cartwoman ! En de poetie van Dude bij Arty![]()
Ik zie hier heel veel gegoochel met namen voor tortie poezen, ik zou het zo uitleggen;`
Je hebt bij katten twee hoofdkleuren; zwart en rood. Rood vererft via het X-chromosoom.
Een kater heeft geslachtschromosomen XY, dus maar één X en kan dus maar één basiskleur in zijn pakket hebben; zwart of rood.
Een poes heeft geslachtschromosomen XX, dus twee X en zij kan dus eventueel twee basiskleuren in haar pakketje hebben. Een poes met twee zwarte XXen is zwart,een poes met twee rode XXen is rood, en een poes met zowel één zwarte X als één rode X is een mengvorm, zwartrood door elkaar.
Dan krijg je een patroon wat soms lijkt op het tortoiseshell/schildpadschild materiaal waar vroeger haarspelden en kammen van gemaakt werden.
[ afbeelding ]
Schildpadschild. Wij noemen zo'n kat daarom een schildpadje.
De officiele kleurnaam tortoiseshell was te lang en wordt algemeen afgekort tot tortie.
Elke tortie heeft een uniek patroon, dit komt omdat het door het lot wordt bepaald als het poezenkitten nog in de baarmoeder zit. Elke cel heeft genetische informatie die zegt welk bouwplan er gevolgd moet worden om het kitten in elkaar te zetten. Maar van alle informatie zijn twee (in grote lijnen dezelfde, maar op sommige punten dus verschillende) exemplaren, ook van de twee X-chromosomen. Op een gegeven moment in de ontwikkeling beslist elke cel in het embryo welke van die twee bouwplannen het verder gaat gebruiken. Bij torties is dat bij sommige cellen het plan waarin staat dat het vachtje rood wordt, andere cellen kiezen toevallig juist het andere plan en daarin staat dat het vachtje zwart moet worden. Het is op dat moment nog vroeg in de ontwikkeling van het kitten, elke cel krijgt een hele groep nazaten die als groep allemaal het plan van het rode of zwarte vachtje uitvoeren. Een heel rood stukje op een poes kan dus veroorzaakt zijn door één voorlopercel die toevallig het rode bouwplan is gaan volgen.
Een gewone tortie oftewel schildpad is vrij gemêleerd, rood en zwart zitten redelijk gemengd en er zijn weinig grote afgetekende kleurvlakken.
Je hebt ook torties met witte vlekken. Zij hebben dus drie kleuren; rood, zwart en wit. wanneer een embryo ook wit in het genetisch materiaal heeft zitten dan worden er tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder flink minder pigment voorlopercellen gevormd. Elke voorlopercel zal daarom met z'n nakomelingen een groter gebiedje op de kat moeten gaan inkleuren. De gebiedjes rood en zwart worden daardoor grotere lapjes. En dan heb je dus een lapjeskat !
Dus;
tortie = rood en zwart, gemengd. Synoniem; schildpadje.
tortie met wit = rood en zwart meer verdeeld over afgetekende vlakken. Synoniem; lapjeskat.
Een tortie kan ook een tabbypatroon (streepjes) hebben. Dat noem je dan een tortie tabby, of samengetrokken torbie. Ook torbies heb je met en zonder wit, dus erg gemengd of juist met duidelijke vlakken.
ET en Sietske zijn tortietabbies met wit.
Bij katten heb je ook nog een gen wat "verdunning" geeft. Verdunning maakt de kleuren wat valer, meer pastel. Zwarte katten worden bijvoorbeeld blauw, rode katten worden crème (zalmkleurig).
En (black)torties veranderen onder invloed van verdunning van zwart/rood naar blauw/crème.
Owja, ik wil ook graag een tortie poesje ! Ze moeten me geen tortie opvangkittens geven want dat zou ik gemeen vinden
quote:Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Die was dus nep.![]()
Kijk je ook op dierenasiels.com?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze was érg kieskeurig met haar eten, was goed in zeuren (binnen-buiten-zomaar) en niet altijd even zindelijk (ik kan me haar behoeftes op het tapijt nog herinneren, maar gelukkig hield dat op)...
Als ik er tegenwoordig over nadenk valt het me op dat ze nogal slecht tegen de hitte kon. Ook wastte ze zichzelf soms zó lang, dat haar pels er gewoon nat uitzag...
Mijn ouders dachten heel lang dat het een kater was (geen idee waarom; misschien door het wat meer afstandelijke gedrag) tot de dierenarts eens op bezoek kwam en zei dat het een kattin was. Dat was best wennen.
Het was een kat met een heel eigen willetje, die nooit kwam als je haar riep, tenzij het om te eten of schootzitten was. Later kwam ze soms ook op mijn schoot; wat ik natuurlijk heel gezellig vond.Als ze buiten was kon je haar nooit aaien aangezien ze altijd wegliep (niet voor niets een ex-zwerfkat waarschijnlijk). Het viel ook best op dat het een ex-zwerfkat was aangezien haar nagels altijd maar losjes stonden, ze een stukje van haar tong af had en niet veel tandjes meer in d'r mond.
Ik wou eens een naam voor deze poes aangezien ze geen naam had, en mijn broer zei voor de grap "Appelmoes" (misschien omdat we dat toen aten en appelmoes op poes rijmde) en dat was me toevallig weer binnengeschoten na een oud zelfgemaakt kaartje voor mijn pa waarop ik haar getekend had met die naam erbij.
Toen hebben m'n vriendinnetjes en ik haar dus een tijdje zo genoemd.![]()
Wel vermoeden we dat ze 16 jaar is geworden; wat al een flinke leeftijd is voor een kat. Ikzelf was net 13 toen ze stierf. Dat was even heel moeilijk toch wel...
Op het laatste was ze echt zwaar uitgeput. Haar longen zagen zwart volgens de dierenarts. Ze ging maar niet uit zichzelf dood ondanks de pijn en had weer eens veel last van de hitte (toen was het net een warme periode in juli). Het arme beest kon niet meer goed ademen en stappen en ging op den duur zelfs in haar kattenbak zitten (wist ze niet meer wat ze deed?) dat we er helaas een einde aan moesten maken.
Vandaag ligt ze nog steeds (wat er nog van over blijft) in onze oude tuin...
[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 04-02-2013 23:37:55 ]
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!
Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen.
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Iedere kat is uniek.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.
Dan zal ze uniek geweest zijn.
Ik bedoel maar dat ik hier sommige schildpadden zien die op elkaar lijken, maar geen enkele die op wijlen mijn poes lijkt.quote:
Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.
Dan zal ze uniek geweest zijn.
WTF did I just read?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.
En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.
Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.
Uiteraard.
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.quote:
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.
Het was een gebbetje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:30 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
Leuke teentjes heeft Sanne.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Baasje_van_Sanne het volgende:
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.
Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).
Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.
Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.
Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
Als je die grappige witte teentjes bedoelt, die zijn van Charlie, 'slechts' een figurant in dit schildpaddentopicquote:Leuke teentjes heeft Sanne.. (dat is het eerste wat me opviel haha)
Wat bedoel je?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
Oh. Mij lijkt het dat je deze katten wat minder tegenkomt, of ligt dat aan mij? Ik heb in mijn leven toch al meer andere katten gezien.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Lienekien het volgende:
In mijn buurt stikt het ervan.
Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
Waarom denk je dat?quote:Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Maakt dat iets uit dan?quote:
Thnxquote:Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Garbageman het volgende:
mooi beest
Ons gekke wijf besloot een gevangen vogeltje gezellig op de vloer van de studeerkamer op te eten waar mijn vriendin net aan het werk was. (nee geen foto daarvan)
Toch knap met één oog een vogeltje kunnen vangen.
[ afbeelding ]
Mja ze heeft heel lang ge-melktrappeld en om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten, dat laatste is helaas overgegaan toen ze gesteriliseerd was omdat ze toen bijna een week lang met zo'n kap moest rondlopen om niet aan die wond te komen, dat mis ik nu wel een beetje dat had wel iets schattigsquote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb geen verstand van kittens, dus ik kan je niet helpen.
Ik vind haar alleen maar super super super super cute.Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn.
Heb je nog iets gemerkt van het feit dat ze (te) jong zonder moeder was?
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:40 schreef Garfield1985 het volgende:
om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten
Zo'n naam die door je hoofd blijft spoken.quote:Hahaha ik dacht wel dat iemand die vraag hier vroeg of laat zou gaan stellen xD.
Je wil niet weten hoeveel mensen me dát gevraagd hebben, het antwoord is eigenlijk heel simpel:
Ik heb in het verre verleden eens ergens gewerkt waar ze ook een kat hadden die heel veel van de mijne weg had, ze deed me er als kitten gelijk aan denken en de eerste dagen heb ik van allerlei namen overwogen, maar Miets was de enige die naam die me door constant door het hoofd bleef spoken. Het is tevens ook een Maastrichtse naam ( dat wist ik dan weer niet direct, dat vertelde mijn pa me naderhand) en aangezien ik zélf ook oorspronkelijk van Maastricht ben, was het voor mij een mede-reden om bij die naam te blijven![]()
Ps. Thnx Clown, dan zat ik er dus toch vrij goed in de buurt.
Aaaah dat is wel echt super cutequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]Veeg
Me
Op
.
Mijn babykitten (ook 6-7 weken) moest en zou op bed naast me liggen, en dan wel zodat hij met z'n kopje in mijn hand lag.
Hihi aanstekelijk he Dudequote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens, maak me geen kitten willen.
wat een schatjequote:Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:
Ohh schildpadkatten zijn zo leukIk wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer
![]()
Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat erg. nog gecondoleerd![]()
En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maandenHyperactief maar erg lief
(lief als het haar uitkomt natuurlijk...)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
He wat sneu van Lunaquote:Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:
Ohh schildpadkatten zijn zo leukIk wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer
![]()
Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maandenHyperactief maar erg lief
(lief als het haar uitkomt natuurlijk...)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:47 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
He wat sneu van LunaEn ze was zo prachtig met dat volle koppie......
Lily ziet erg erg cute uit, als ik het goed zie een grijs/blauwe schildpad?
Als dat zo is heb je wel een hele zeldzame want daar zijn er wel van maar die zie je echt niet snel.
Een richtig schildpadje dus hahahaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:41 schreef SickBitch het volgende:
[..]
Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt is![]()
Ze is af en toe wel erg gemeen met spelen, dan gaan de oren naar achter en gaat je hand (of voet) eraan
Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
Hey, volgens mij hoort hier mijn Troela thuis!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze is 10 jr en komt uit het asiel.
Was daar naartoe verbannen omdat haar temperament niet samengaat met kleine kinderen.
ja ze ziet er lief uit (maar is het nietquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.
Dat zijn soms de leukste kattenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 07:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja ze ziet er lief uit (maar is het niet)
En mijn dame ookquote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
Hey, volgens mij hoort hier mijn Troela thuis!
DM komt er aan!quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:51 schreef delcarmen het volgende:
Hé wat jammer,ik heb na mijn verhaal hierboven natuurlijke wat mooie foto's uitgezocht maar het lukte me niet ze erbij te plaatsen,kan iemand mij helpen?? groet Eduardo del Carmen
quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:53 schreef delcarmen het volgende:
Alinea's??
Prima tip hoor,maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.........?? En ik zie er wel een paar
Vanuit je Fotoboek:quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:21 schreef delcarmen het volgende:
Het is me ondertussen wel gelukt wat mooie foto's van Lima in mijn fotoboek hier op het forum te plaatsen. Ik doe mijn best ze gewoon hier,tussen de tekst te plaatsen. Dank u wel
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Delcarmen, ik heb alles gelezen hoor, alinea's of niet.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:26 schreef baniekje het volgende:
Let niet op de onaardige reacties, die zal je hier zeker krijgen maar laat je er niet door ontmoedigen om meer over Lima en je zelf te vertellen.
Ik ook niet zo hoorquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik snap echt niet wat hier onaardig aan is.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ook niet. Ik vind het wel onaardig dat je hem een haar noemt.
Ik vond je niet onaardig hoor.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
[..]WTF?
Ik vroeg gewoon om a.u.b. wat meer alinea's in te voeren omdat dat het verhaal iets makkelijker leesbaar maakt; dat gebeurt wel meer in topics in andere fora hier.
Heb ik het hier over de inhoud van haar verhaal? NEE.
Ik snap echt niet wat hier onaardig aan is.
Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Kan me wel voorstellen dat als je hier nieuw bent, je dat niet als eerste reactie verwacht.
Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.quote:Maar volgens mij is er verder niets aan de hand toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:34 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.
[..]
Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.Volgens mij zei delcarmen zelfs 'weer wat geleerd', dus die nam het je kennelijk niet kwalijk. Dus ik zou me er maar niet druk over maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar is dit topic ook veel te leuk voor!Snobs have more fun!
KLIK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |