abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62987577
Ik weet niet hoe het met andere kattenliefhebbers zit, maar ik heb een onverklaarbaar, maar echt gi-gan-tisch zwak voor schildpadkatten. Die mooie oogjes, volle staarten en zachte krulhaartjes, ik ben er gans dol op. Het gaat zo ver dat ik zelfs een beetje verliefderig word als ik er eentje zie. Ik kan er eigenlijk niet achteloos aan voorbij lopen.

Nou heb ik heb ik er zelf toevallig ook eentje thuis (echt toeval hoor, ooit uit het asiel gehaald en pas toen gek geworden op schildpadkatten), dus dat is adoratie all over our place. Madam komt overal mee weg, bespeelt ons feilloos en kan feitelijk geen kwaad doen bij haar baasjes.

Wellicht ten overvloede:
quote:

Schildpad kat, (Tortie Tabby)

Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.
Bron

Eigenlijk mogen ze geen wit hebben, want dan is het een lapje, maar veel vuilnisbakjes hebben hier en daar wel een toefje wit. Deze combinatie met wit komt alleen bij vrouwtjes voor, zo heb ik begrepen.

Enfin, waar ik eigenlijk naartoe wil is: Show hier je schildpadkat. En vertel je verhalen over je schildpadkat. Ik heb wel eens gehoord dat het altijd eenkennige, maar zeer loyale katten zijn (zou voor de onze wel gelden). Je kan je afvragen in hoeverre zoiets samenhangt met de samenstelling van de vacht, maar anderzijds is dat natuurlijk ook bepaald door een zekere DNA-samenstelling, dus waarom het karakter niet.

Nu foto's van mijn prachtige, lieve, gekke, slimme, fluffy schildpad:

Overigens is ze zeer regelmatig ronduit chagrijnig en stuurs. Zo erg heb ik het nog niet eerder bij een kat meegemaakt. Volgens ons heeft ze het gewoon te hoog in haar bol.

Nu jullie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-11-2008 00:13:19 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 november 2008 @ 13:20:49 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62997732
*adoreert schildpadden*

Helaas nooit een gehad, dus geen foto's
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_62998286
Maar je redt wel mijn topic en da's ook lief.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63002824
Schildpadkatten Mijn Mini is een schildpadje. Madame is stiekem meegereisd met Sasha (lees: poes was zwanger en ik wist het niet) en bij mij op bed (slaapbank) geboren Uiteraard was ik meteen verliefd en zodoende heb ik haar nog steeds. Ze is inmiddels allang geen Mini meer- die naam heb ik haar ooit gegeven omdat ze bij de geboorte 2x zo klein was als haar broertje- en uitgegroeid tot een prachtige langharige volwassen poes. Ze is nu 2,5 jaar en volgens mij nog niet uitgegroeid. Mams is een halve Coon/Pers en haar vader zal ook wel zo'n soort kat zijn geweest denk ik.

Anyway, ze is dus vanaf haar geboorte bij me en daarom is ze denk ik ook zo aan me gehecht (en ik aan haar!) Ze komt altijd als ik haar roep, ze apporteert en ik ga niet slapen voordat ze bij me ligt Als ze de wekker hoort, neemt ze een noodsprong om zo snel mogelijk bij me te komen (en redt me daarmee van opnieuw inslapen), als ik ga douchen zit ze voor de deur te wachten Ze is echt mijn oogappel en ik wil haar nooit meer kwijt!

Tijd voor de foto's:

Als kitten, net een paar dagen oud:

Met mama:

3 weken oud:

9 weken:

1 jaar:

Mini nu:

Sorry voor de overkill aan foto's
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63004244
Oh! Mini is prachtig! Daarvan kun je geen overkill aan foto's posten hoor.

Is Mini eenkennig of een allemansvriend?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63004502
Nou, ze is beslist niet schuw, ook niet echt voor bezoek. Eerst kijkt ze de kat uit de boom ( ) en daarna komt ze wel om aandacht bedelen bij de visite hoor. En als die haar eenmaal een keertje geaaid hebben, gaat ze zo op haar rug liggen. Haar moeder is schuwer.

Maar ze is toch wel het meest aan mij gehecht. Ze is bij mij nog aanhaliger dan bij mijn vriend, die ze toch ook heel goed kent. Ik roep haar en ze komt aansprinten, drukt zich tegen mij aan en laat zich dan tegen me aan vallen en gaat op haar rug liggen

uiterst charmante pose:

Ik vind het alleen jammer dat ze niet zo heel fotogeniek is, haar moeder is makkelijker te fotograferen.
pi_63004553
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.

pi_63004650
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?

@Ewelina: die op de bank is grappig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63004687
Oh, maar mevrouw ligt er hier vaak genoeg als een dweil bij hoor Komt doordat ze zo enorm op haar gemak is hier denk ik
pi_63004817
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?
Het ene moment is ze poeslief, het andere bloedchagrijnig.
Ze bijt graag.
Niet alleen als ze chaggie is, maar ook als ze lieve kopjes geeft.

Sinds haar verhuizing van Groningen naar Arnhem is ze van een buitenkat een echte binnenkat geworden.
Ze komt nog wel buiten, maar gaat niet ver en rent om de haverklap weer hard het huis binnen.

En ze is huge, net als haar roodwitte dochter (in mijn fobo).

Bij mijn ex wonen mijn twee vorige schildpadden, waarvan eentje een grijze schildpad is.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:59:39 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63004901
Om de een of andere reden vind ik het heel gek staan bij kittens. Hun kleur en vacht komen pas echt mooi uit wanneer ze er ook wat volwassener uitzien vind ik
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_63005000
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)

Ik ben nu wel verliefd op die onderste

Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
pi_63005055
O ja en trouwens... een schildpadkat hoeft niet altijd zwart te zijn hoor. Mini is bijvoorbeeld bruin, met crème en rood. En een heel klein plukje wit.

Ik heb ook wel eens een blauw/grijze schildpad gezien, die was ook erg mooi!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:08:00 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63005100
Ze hebben wel bijna allemaal van die mooie groenige kijkers hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63005296
Ik heb er 1 die voornamelijk grijs is. Maar toch noemen ze het een schildpad..

Nikkie.

Is dit dan wel of geen schildpad?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 6 november 2008 @ 17:33:59 #16
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_63005776
Ik heb 2 schildpadjes (komen uit een nest van 6 hier geboren, 3 nog hier wonend)

Stinkerd

Stinkerd oefend voor het zwanenmeer

jeweettog.. chillll

en...

Drolletje Driepoot het bandje was een armband van visite en ligt alleen los om dr nek

Drolletje heeft een aantal jaar terug wrs een ongeluk gehad, ze kwam thuis met een half los achterpootje die was niet meer te redden, dus sinds dien doet ze het op 3 pootjes Niks zieligs aan, ze is sneller dan dr zusjes en vangt meer muisjes en vogeltjes dan de rest

hier was ze ongeveer 1,5 en nog met 4 pootjes

Sorry van de overload
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 6 november 2008 @ 17:35:27 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_63005808
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben nu wel verliefd op die onderste

Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje

[ Bericht 1% gewijzigd door Nonneke op 06-11-2008 17:42:29 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_63006045
Ik ken ook katten met maar 2 kleuren die echt heel duidelijke kleurvlakken hebben (de kat van mijn nicht bijvoorbeeld). Maar ja, die middelste heeft wel wit, maar officieel is lapjeskat volgens mij geen kleuraanduiding en heet het allemaal tortie.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:46:40 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63006073
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:35 schreef Nonneke het volgende:

[..]

de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje
Zelfde bron als in de OP:

quote:
Schildpad met wit, (Tortie Tabby White)

Een schildpad mag geen enkel spoor van wit hebben. Als dit wel het geval is hebben we het over . Schildpad met wit'. Schildpadden worden erg donker geboren en de tekening wordt tijdens het volwassen worden steeds duidelijker. In de volksmond heet dit een . lapjeskat".
Schildpad met wit zijn uitsluitend poezen. Het is genetisch onmogelijk een schildpad met witte kater te zijn.
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:49:53 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63006145
Nonneke wat leuk om te zien dat die van jou ook zo elegant en lenig zijn! Hoewel Poes hier nu wat chubby wordt op haar ouwe dag, was ze altijd heel slank. En als ze zich dan uitrekte terwijl ze op haar kont zit (dus met de pootjes in de lucht) dan was dat ook echt Zwanenmeer. Nu nog wel, maar het is allemaal wat minder elegant.

Dat helemaal rond liggen, kan ze ook. Volgens mij zitten er geen botten in dat beest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63042390
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp

Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:20:53 #22
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_63042426
All cats taste alike
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:27:27 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63042637
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:19 schreef Ewelina het volgende:
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp

Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63042834
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Ik vind het ook niet erg hoor, maar ik vind het wel grappig dat ze qua karakter eerder een hondje is dan een kat Madame volgt me namelijk altijd en overal.

Wat ik persoonlijk vooral leuk vind, is dat ze niet normaal kan jagen. Een normale kat gaat heel stil liggen en langzaam sluipen, Mini huppelt er überblij op af, enorm schuddend met haar kont. Echt, die zal denk ik nooit iets vangen

En wbt die lompheid... gewoon je huis een beetje catproof inrichten, dus niet teveel breekbaar spul. En als er iets omgaat, ach, dat hoort bij het leven met katten denk ik dan maar

Ik had trouwens niet verwacht dat ze zo cute zou blijven ogen. Haar broer is een prachtige kater geworden, maar schattig oogt ie beslist niet Hij is trouwens wel heel erg lief.

Oudje:

pi_63043069
OK, het moge duidelijk zijn; ik adoreer mijn Mini inderdaad En haar moeder ook hoor! Die heb ik ook nog steeds!
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:57:40 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63043352
Poes is ook niet zo'n jagert. Is ze te lui voor ook. Maar dat komt omdat ze eigenlijk een prinsesje is dat bij de geboorte is verwisseld en ze nu als gewone kat moet opgroeien bij ons, terwijl de andere kat in Sheba woont.

Alleen toen we loslopende konijntjes in de tuin hadden (en dus ook muisjes die mee-aten met het voer), ving Poes wel eens wat. Steevast springlevend zonder een gekrenkte haar. Ze zette ze op de vloer alsof ze een kitten meebracht. En wie kon weer achter de loslopende muis aan...

Poes heeft ook absoluut wat hondjesgedrag. Zeer loyaal! Ze houdt mijn vriend en mij ook feilloos uit elkaar en leert ontzettend snel waarmee ze bij wie weg kan komen. Echt verbazingwekkend, ze bespeelt ons echt! Als mijn vriend thuis is, zeurt ze er niet om op op de slaapkamer te komen, want hij is daar streng (nou ja, meestal ) in. Vriend een nachtje niet thuis, dan is hij de deur nog niet uit of ze begint heel schattig te kirren voor de slaapkamerdeur. Van mij mag ze dan soms een nachtje bij me slapen en zodra mijn vriend de volgende ochtend de sleutel in het slot steekt, gaan de oortje omhoog en maakt ze dat ze wegkomt. Om vervolgens zeer overtuigend rekkend en strekkend uit de badkamer naar hem toe te lopen. Daar slaapt ze normaal in de wasmand namelijk.

Ze verstopt zich ook wel eens onder het dekbed en dan doen we alsof we niets doorhebben. Ligt ze rustig zonder te bewegen een uur te zweten daar. Ze ligt daar heus niet lekker en ze slaapt helemaal niet, maar het gaat om het principe. Ze. Zal. Op. Dat. Bed. Slapen! Als we het dekbed dan wegtrekken blijft ze nog even zo liggen (Ik besta niet, ik ben lucht, ik ben onderdeel van het matras, move on folks, nothing to see here! ) Als topattractie doet ze dan even een 'buikie' waarmee ze het op schattigheid hoopt te redden en als we dan nog geen sjoegge geven stapt ze welhaast 'zuchtend' van het bed.

Het is de hele dag theater hier, met dat beest.

Zie, daarom moet ik geen kinderen krijgen: dan ga ik vast ook de hele dag zo debiel over hen praten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 07-11-2008 23:03:53 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:10:16 #27
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_63044936
even een tvp; wil dit topic volgen en snel foto's plaatsen van mijn Belle.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_63093685
quote:
Op donderdag 6 november 2008 @ 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zelfde bron als in de OP:

[afbeelding]
[..]

Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Ziggy is ook 'gevlamd' en ze heeft een paar witte vlekken. Ze heeft witte vlekken op haar buik, befje, snoetje en pootjes. Ik vind dat ze een beetje tussen lapje en schildpad invalt

Wat foto's:

(rechts)

'gevlamd'

Lapje of schildpad?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 18:34:47 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63108278
Die pootjes in de OP
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 10 november 2008 @ 18:44:07 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63108479
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).

Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 10 november 2008 @ 22:16:54 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63115671
Poeke, waar blijft je Belle??

Ik doe er nog een paar van Poes hoor! Voor de continuïteit

Samen met Marietje de buren begluren:

In het zonnetje in slaap soezen tijdens een was(ke)beurt:

Hoog in een kast verstopt en betrapt! Dus krijgen we een 'buikie' als charme-offensief:

Heur beminnelijke achterhoofdje. (Ik hou echt van haar achterhoofdje. Dat heb ik nou nog nooit gehad bij een kat )

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 10-11-2008 23:39:56 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63117217
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[ afbeelding ]
Het hapje uit het oor, en de blik zijn om te smelten

Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.

Ik ben fan

Gevonden topic
Nog eentje

Nu nog foto's vinden
  maandag 10 november 2008 @ 23:16:49 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63117842
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.

Ik ben fan

Gevonden topic
Nog eentje

Nu nog foto's vinden
Och, Wiske Hopelijk heeft ze destijds een ander thuis gevonden en is er niets ergers (voor Wiske) aan de hand geweest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63118243
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 18:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).

Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit

Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 10 november 2008 @ 23:39:05 #35
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63118482
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit

Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Dan ligt het gewoon aan de combi! Gelukkig!

Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:

quote:
Zilver gecyperde kat, (Silver Tabby Mackerel)

Als laatste van de . Tabbykatten' het gevlekte exemplaar'. Net als voorgaande katten kunnen ook hier de kleuren Bruin, Zilver en Rood voorkomen, al dan niet in combinatie met Wit.
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63118890
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde .

Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:00:21 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63118941
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde .

Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
Jaja vrijwilligers van de dierenambulance en zo.
Maar ze hebben het wel mooi op een rijtje gezet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63122012
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Dank je.
Vanzelfsprekend komt de hap uit haar oor door een vechtpartij.

Wat een prachtige poezels in dit topic!
pi_63136198
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan ligt het gewoon aan de combi! Gelukkig!

Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:

[afbeelding]
[..]

Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Oh ja, een cyper, dat zou wel kunnen!
Nou ja, dan verblijft ze dus illegaal in dit topic
Ziggy played guitar
pi_64190367
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!

11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!

zaterdag 20 december 2008 @ 22:32:18 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64190849
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:19 schreef Dollyyy het volgende:
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!

11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!

[ afbeelding ]
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!

Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet , want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.

Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64196123
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad:
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 21 december 2008 @ 01:17:27 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64196218
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:14 schreef tombolafan het volgende:
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad: [ afbeelding ]
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
Ja een schildpad is meer gevlamd: de kleuren mengen zich in de vacht. En dan mag er dus eigenlijk geen wit bij zitten.

Maar wat een geweldige cyperse schildpad had je. Mooi beest zeg!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64201493
Purrr als kitje staat in mijn fobo.

Hieronder ligt Purrr in het midden met haar twee dochters Kay en Mudhle.
Deze foto is van pas geleden en zijn haar kindjes al weer ruim 1,5 jaar oud.
Purrr is zelf weer helemaal bitch-kitten. Dat hoofd als kitten heeft ze gewoon nog steeds.

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64201544
Mudhle weet nog steeds niet wat ze nou is; schildpadje of cypers. Mamma schildpad en papa cypers. Vlekjes of streepjes? Rood of grijs of creme?

Maar ze is wel een happy mieuwl
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64201780
Oeh oeh, hier horen mijn poezels ook thuis!

Gaia

Luna

Saampies
pi_64201906
GA ik hier ook ons schatje eens neerzetten. Het asiel noemde haar blauw/creme, ik heb ook al eens blauw/roze gehoord, maar als ik hier meelees zou het ook best een schildpadje kunnen zijn(wel met wat wit dan).. Het is misschien op de foto niet heel duidelijk te zien, maar er zit ook wat rood/roze in..

Graag jullie mening over ons schattige, stronteigenwijze kitten.

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 21 december 2008 @ 13:09:37 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64204682
Wat een bijzondere kleur teigan! Helemaal officieel een schildpad is het niet, maar wat dan wel hè? Vreselijk lief koppie zit er op in elk geval.

Nokwanda en bloempje, wat een geweldige beesten. Luna heeft wel wat van mijn padje. Die norsige en slimme blik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64221566
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!

Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet , want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.

Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly ) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.

en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!

nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)

groetjes!
  zondag 21 december 2008 @ 21:26:43 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64222072
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef Dollyyy het volgende:

[..]

haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly ) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.

en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!

nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)

groetjes!
Wat een slimmerd als ze dat kan terwijl ze blind is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64223181
Leuke verhalen hier!

Vroegah hadden mijn buren een schildpad boerderijkat. We hadden haar Prot genoemd. Tja, we waren nog klein en ze maakte zo'n schattig prrrt... geluidje. Helaas heb ik geen digitale foto's van haar. Geweldig beest, heel aanhankelijk en met iedereen bevriend. Kleine kindjes konden alles met haar doen. Als je niet oplette zag je dan ook zo'n kind rondzeulen met een dubbelgevouwen poes. Want een kat pak je het gemakkelijkste op aan haar middel, nietwaar? Prot vond het allemaal prima. Helaas is ze na een paar jaar verdwenen, het is nooit duidelijk geworden wat er met haar gebeurd is. Tja, da's het leven van een boerderijpoes...

En dan ga ik hier semi-legaal mijn schildpad-met-wit/cyperse poes spammen. Ze is al eens langsgekomen in het nierfalen-topic. Sietske is een (half?)zus van Prot (de dames hebben elkaar nooit ontmoet, Prot was al verdwenen toen zij geboren werd) en inmiddels 13 jaar oud. Jahaa, er zit ook zwart in, een grote vlek op haar rug!

Zij is ook kampioen van het buikje (filmpje) Let niet op de kale plekken, daar was de arme schat net bloed geprikt. Filmpje is ook van een paar maanden geleden, de foto is recent en gelukkig ziet ze er weer een stuk beter uit.

Mevrouw Siets heeft bij haar geboorte besloten dat een menselijke schoot een zeer onvoorspelbare en gevaarlijke plaats is, waar nooit iets goeds van kan komen en heeft deze filosofie 13 jaar volgehouden. Net naast je op de bank liggen was wel zwaar acceptabel. Nu ze ziek is, heeft ze opeens ontdekt dat een schoot toch wel erg fijn kan zijn en nu daar ligt ze zowat elke avond. Daar krijgt ze nu haar krabbels en dat scheelt in het avond ritueel. Normaliter stormde mevrouw naar boven rond bedtijd en kon ik haar achterna, waar ze dan al op haar rug lag te wachten op een hoop gekroel. En ik op mijn buik op de overloop!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 december 2008 @ 22:39:50 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64225234
Wat een liefie!

Wel een lapje heur!

Gelukkig dat het al weer wat beter met haar gaat Cat! Buikkiekatten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64250304
Ik ben opgegroeid met twee echte schildpadpoezen. Geen digitale foto's van helaas, de dames zijn alweer jaren in de kattenhemel.
Sproetje (dun) en Joekel (dik), zusjes. Een vriendinnetje van mij kon hun namen maar niet onthouden en noemde ze Spikkel en Kanjer.. ze snapte het idee in ieder geval
Ik vind gevlekte katten er superleuk uitzien. Zelf heb ik ze niet... Doortje is egaal grijs (half Brit) en Stroevel is wit met maar 1 grijs vlekje, op d'r kop.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_64261563
2 januari mag ik mijn schildpadpoes ophalen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_76918315
hey schildpadlovers

Ik heb eergisteren mijn schildpadkatje verloren door een vergiftiging met antivriesgel in een fontein...
Ze was bijna 3 jaar oud en ik mis ze ongelofelijk. Ik vroeg mij af of jullie misschien weten hoe ik terug aan zo een katje kan geraken die ongeveer een half jaar oud is ofzo (of nog jonger)

Het zou super zijn. http://www.kapaza.be/detail/popup.cfm?23251907.jpg

hier zie je een foto van een kat die er bijna op 2 druppels water op lijkt. Moest iemand van jullie een nest hebben met zulk katje... Ik ben wel van Belgie.. Dat kan wel iets moeilijk zijn, maar laat me iets weten aub
pi_76919073
Misschien ook een oproep doen op een kattenforum?

ps wat een nare dood moet dat geweest zijn zeg
  zondag 28 november 2010 @ 12:45:51 #57
4893 _Midnight_
Volblaffen met BUD...
pi_89252610
Een Schildpad-poes:

Ze kunnen je echt zo doordringend aankijken he?
"Why?? I'll tell you why...."
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:02:27 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97671563
Schop!

Bij het googlen naar 'karakter' en 'schildpad' kwam dit topic omhoog. Ik vind alle foto's zo cute om weer terug te zien, dat ik het topic gewoon even schop hoor.

Onze poet wordt een dagje ouder en zodoende zijn we wat vaker bij de dierenarts te vinden. Die repte vandaag weer over het bijzondere karakter van schildpadkatten.
Die van ons is de laatste jaren zo mak als een lammetje, maar normaal moet de dierenarts schildpadden zo ongeveer in de houdgreep nemen, zei ze.
Onze poet laat echter alles met zich doen. Er moest vandaag een korst van een wond getrokken worden en hechtingen verwijderd. Kan geen pretje zijn geweest, maar ze gaf geen krimp.

Enfin, nauwelijks een erg inhoudelijke toevoeging aan dit topic, maar wel mooi al die mooie katten weer even omhooggeschopt! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:59:18 #59
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_97719890
Met trots wil ik jullie Jolie voorstellen. Een blijvertje na een van mijn nestjes van RedCat van vorig jaar en het liefste en zachtste poesje wat er in mijn opinie is ;)

Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 5 juni 2011 @ 00:54:02 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97722326
Oh O+

Ik vind het zo bijzonder dat alle schildpadden een zelfde soort uitstraling hebben.

Zwarte katten heb je in alle soorten en maten, rode ook, maar schildpadden hebben allemaal een zelfde blik. Vind ik. Of ik verbeeld het me, uit liefde. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 11:07:42 #61
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97729012
Ah, leuk om dit topic weer eens terug te zien! Mijn Mini heeft besloten om nog wat hariger te worden:

Met mama:
  zondag 5 juni 2011 @ 12:44:59 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97731873
Mama is niet helemaal het zonnetje in huis op die foto. :D

Wat is Mini toch leuk. O+
En hoe meer haar, hoe meer Mini.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 12:50:06 #63
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97732043
Neem van mij maar aan dat mama wel degelijk het zonnetje in huis is hoor O+ As we speak ligt madame prinsheerlijk in mijn armen. O+

Oh, en dit mag Mini dus eigenlijki NIET :(
  zondag 5 juni 2011 @ 12:57:05 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97732306
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:50 schreef Ewelina het volgende:
Neem van mij maar aan dat mama wel degelijk het zonnetje in huis is hoor O+ As we speak ligt madame prinsheerlijk in mijn armen. O+

Oh, en dit mag Mini dus eigenlijki NIET :(
[ afbeelding ]
Die van ons ook niet.

En daardoor is het een levensmissie an sich geworden voor poetje. Via het balkon, via een sluiproute vlak langs je benen als je de slaapkamerdoor opendoet, soms met een urenlange verschalking onder het bed, net zo lang tot je vertrokken bent en zij onder het dekbed kan kruipen. O en ze heeft zich ook wel eens laten insluiten in de kast, die ze daarna openpeuterde en linea recta haar opmars maakte richting bed.
If all fails, gaat ze tegenwoordig simpelweg langdurig en in vele toonsoorten lopen miauwen voor de deur. De eerste keer dachten we zo ongeveer dat ze aan de andere kant van de deur zat zonder staart en met gapende wonden na een ernstig ongeluk. Maar mevrouw sprintte naar het dons zodra we de deur op een kier hadden om te kijken wat haar tumult te betekenen had.

Oh en als mijn echtgenoot er een nachtje niet is, vergeet ik per ongeluk altijd de slaapkamerdeur goed dicht te doen voor ik ga slapen. Want ik vind het zo lekker slapen met mijn neus in een poezenbuik. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 13:16:52 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97732987
Ik mag hier nu ook meeposten he? :D

Mijn lapjespoes ET

zondag 5 juni 2011 @ 13:27:22 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97733303
Een soort lapje-schildpad-lapjeskat. Die oortjes! O+

Jullie poeten zijn allemaal zo piekgaaf!
Die van mij heeft een hap uit een oor, momenteel een half geschoren rug (operatie gehad), een ouwe snoet, zwarte vlekken in haar groene ogen en haar dat na vijftien jaar niet echt meer in model wil. :P

Maar goed, ze is dan ook een ouwe bes.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 13:29:20 #67
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97733371
Wat is ET toch mooi. O+
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 00:01:18 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97767944
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Een soort lapje-schildpad-lapjeskat. Die oortjes! O+

Jullie poeten zijn allemaal zo piekgaaf!
Die van mij heeft een hap uit een oor, momenteel een half geschoren rug (operatie gehad), een ouwe snoet, zwarte vlekken in haar groene ogen en haar dat na vijftien jaar niet echt meer in model wil. :P

Maar goed, ze is dan ook een ouwe bes.
ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmant O+
Doe je haar weer eens showen, Dude? O+

ET vandaag, ze krijgt haar kraag weer terug O+

maandag 6 juni 2011 @ 00:54:09 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97770317
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:01 schreef senesta het volgende:

[..]

ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmant O+
Doe je haar weer eens showen, Dude? O+

ET vandaag, ze krijgt haar kraag weer terug O+

[ afbeelding ]
Prachtig is ze. Statig!

Ik zal morgen onze poet weer eens kieken, met haar kale ruggetje (en geschoren voorpootjes vanwege infuus. Ze is net een poedel!)

Hier wat oude foto's. De eerste is de recentste. Echt een ouwe slaapkop is ze. De andere foto's zijn van 2009, schat ik. Ik heb in de tussentijd circa 2.654.800,05 foto's van haar gemaakt, maar die heb ik niet bij de hand op de laptop.
Ik adoreer haar enormement als ze zo ligt:

En een piets jonger (hoewel ze dit nog doet hoor, in het gras):

Met haar favoriete mens (ik ben dat uiteraard niet, hoewel ik haar uit een asiel heb gered en jaren haar asociale nukken accepteerde }:| ) :

Just hangin' about:

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-06-2011 01:04:30 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102073033
Schopje!

Even voorstellen: Mika en Molly.
We hebben vanmiddag kennis gemaakt en 29 september mogen we ze bij het asiel ophalen. *O*
Ik kan niet wachten, was direct verkocht...

Poesje vooraan is Molly

En Mika

Ik ben verliefd. O+

-Edit- Jullie schildpadjes zijn trouwens prachtig, vergat ik in mijn enthousiasme te zeggen, sorry! :@ Hoop dat de mijne straks ook zo mooi worden.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 23:09:44 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102074382
Oh wat een leukerds! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten.
Ik hoop dat je veel foto's komt spammen hier O+
pi_102081257
Oh wat zijn ze schattig, die kittens van cartwoman ! En de poetie van Dude bij Arty O+

Ik zie hier heel veel gegoochel met namen voor tortie poezen, ik zou het zo uitleggen;`

Je hebt bij katten twee hoofdkleuren; zwart en rood. Rood vererft via het X-chromosoom.
Een kater heeft geslachtschromosomen XY, dus maar één X en kan dus maar één basiskleur in zijn pakket hebben; zwart of rood.
Een poes heeft geslachtschromosomen XX, dus twee X en zij kan dus eventueel twee basiskleuren in haar pakketje hebben. Een poes met twee zwarte XXen is zwart,een poes met twee rode XXen is rood, en een poes met zowel één zwarte X als één rode X is een mengvorm, zwartrood door elkaar.

Dan krijg je een patroon wat soms lijkt op het tortoiseshell/schildpadschild materiaal waar vroeger haarspelden en kammen van gemaakt werden.

Schildpadschild. Wij noemen zo'n kat daarom een schildpadje.
De officiele kleurnaam tortoiseshell was te lang en wordt algemeen afgekort tot tortie.

Elke tortie heeft een uniek patroon, dit komt omdat het door het lot wordt bepaald als het poezenkitten nog in de baarmoeder zit. Elke cel heeft genetische informatie die zegt welk bouwplan er gevolgd moet worden om het kitten in elkaar te zetten. Maar van alle informatie zijn twee (in grote lijnen dezelfde, maar op sommige punten dus verschillende) exemplaren, ook van de twee X-chromosomen. Op een gegeven moment in de ontwikkeling beslist elke cel in het embryo welke van die twee bouwplannen het verder gaat gebruiken. Bij torties is dat bij sommige cellen het plan waarin staat dat het vachtje rood wordt, andere cellen kiezen toevallig juist het andere plan en daarin staat dat het vachtje zwart moet worden. Het is op dat moment nog vroeg in de ontwikkeling van het kitten, elke cel krijgt een hele groep nazaten die als groep allemaal het plan van het rode of zwarte vachtje uitvoeren. Een heel rood stukje op een poes kan dus veroorzaakt zijn door één voorlopercel die toevallig het rode bouwplan is gaan volgen.

Een gewone tortie oftewel schildpad is vrij gemêleerd, rood en zwart zitten redelijk gemengd en er zijn weinig grote afgetekende kleurvlakken.

Je hebt ook torties met witte vlekken. Zij hebben dus drie kleuren; rood, zwart en wit. wanneer een embryo ook wit in het genetisch materiaal heeft zitten dan worden er tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder flink minder pigment voorlopercellen gevormd. Elke voorlopercel zal daarom met z'n nakomelingen een groter gebiedje op de kat moeten gaan inkleuren. De gebiedjes rood en zwart worden daardoor grotere lapjes. En dan heb je dus een lapjeskat !

Dus;

tortie = rood en zwart, gemengd. Synoniem; schildpadje.
tortie met wit = rood en zwart meer verdeeld over afgetekende vlakken. Synoniem; lapjeskat.

Een tortie kan ook een tabbypatroon (streepjes) hebben. Dat noem je dan een tortie tabby, of samengetrokken torbie. Ook torbies heb je met en zonder wit, dus erg gemengd of juist met duidelijke vlakken.

ET en Sietske zijn tortietabbies met wit.

Bij katten heb je ook nog een gen wat "verdunning" geeft. Verdunning maakt de kleuren wat valer, meer pastel. Zwarte katten worden bijvoorbeeld blauw, rode katten worden crème (zalmkleurig).
En (black)torties veranderen onder invloed van verdunning van zwart/rood naar blauw/crème.

Owja, ik wil ook graag een tortie poesje ! Ze moeten me geen tortie opvangkittens geven want dat zou ik gemeen vinden :(
pi_102090494
Bedankt voor je uitleg, Ruby. Dan denk ik dat wij torbie's krijgen, er was -vooral op de flanken- een duidelijk tabby patroon zichtbaar. Maar dat kan ook verdwijnen lees ik in je eigen topic? Wat denk jij?

Nog even een filmpje O+ (vanaf het PSV bed van het gastgezin-zoontje)

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_102090874

pi_102093718
Hmm waarom heb ik dit topic niet eerder gezien ? :)

Drie foto's van Kitteh. Sinds vorig jaar heb ik in bijpassende kleur ook Layla, maar zo te zien heb ik daar nog geen foto's van online staan :$ Komen er binnenkort ook aan.
pi_102096512
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:23 schreef CartWOman het volgende:
Bedankt voor je uitleg, Ruby. Dan denk ik dat wij torbie's krijgen, er was -vooral op de flanken- een duidelijk tabby patroon zichtbaar. Maar dat kan ook verdwijnen lees ik in je eigen topic? Wat denk jij?

Wat leuk, dat koppie steeds voor de camera !

Ah, nog een stukje wat ik vergeten was;

Deze dames zijn genetisch effen, dus "gewone" torties met een pietsie wit (zo'n vlekje op de borst noemen ze heel sjiek een medaillon) maar omdat ze zoveel rood hebben zie je toch een tabbypatroon.
Op rode katten is vrijwel altijd een tabbypatroon zichtbaar. Bij zwarte katten is er een duidelijk onderscheid, een kat is tabby (cypers) wanneer het dier het tabby gen heeft of effen (bv zwart) wanneer het dier de defecte versie van het gen heeft. Die defecte versie kan hooguit een vage spooktekening op een zwarte kat maken.
Rode katten hebben een ander soort pigment en daarop kan ook het defecte gen nog een streepjespatroontje maken. Echt effen rode, dus ongestreepte katten zie je daarom eigenlijk nooit.
Sammy en Billy van fok!ster Winniewanna zijn een goed voorbeeld; Sammy links is een tabby kat, hij heeft ook de lichte neusvleugeltjes en lichte kin van een tabby. Billy rechts is genetisch effen, dat kun je dus oa zien aan het feit dat zijn neusvleugels en kinnetje helemaal rood zijn doorgekleurd. Toch heeft hij ook duidelijk een tabby patroon;

Bij torties gedragen de rode stukjes zich als de vacht van een rode kat, als er op die plek een streepje hoort dan zal dat ook tevoorschijn komen.
Je moet dan kijken naar de zwarte stukjes van de poes, als die ongestreept zijn (bv pikzwarte stukjes bij het neusje bij jouw kittens) dan is het dus een effen tortie poesje.
  zondag 18 september 2011 @ 17:22:15 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102102942
Maar pumpkin, hoe zit het dan met schildpadjes (dus echt gevlamd en geen vlekken) met een wit medaillon? Zijn dat dan toch eigenlijk lapjes?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102103700
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 17:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar pumpkin, hoe zit het dan met schildpadjes (dus echt gevlamd en geen vlekken) met een wit medaillon? Zijn dat dan toch eigenlijk lapjes?
Tja, het is maar hoe je ze wil noemen ;) Het is bij torties met wit meestal zo dat hoe meer wit de poes heeft, hoe groter de vlakken zijn. En veel mensen vinden een lapjeskat pas een echt lapje als ze grote vlakken heeft.
Schilpad en lapje zijn natuurlijk ook geen officiële namen, als je de beschrijving "tortie" of "tortie met wit" aanhoudt zit je eigenlijk altijd goed :P
  zondag 18 september 2011 @ 18:26:08 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102105396
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Tja, het is maar hoe je ze wil noemen ;) Het is bij torties met wit meestal zo dat hoe meer wit de poes heeft, hoe groter de vlakken zijn. En veel mensen vinden een lapjeskat pas een echt lapje als ze grote vlakken heeft.
Schilpad en lapje zijn natuurlijk ook geen officiële namen, als je de beschrijving "tortie" of "tortie met wit" aanhoudt zit je eigenlijk altijd goed :P
Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar. :@
Ik snap er eigenlijk überhaupt niks van. :D :@

Enfin, wij hebben dan een taartie-met-wit, heb ik besloten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102106672
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar. :@
Ik snap er eigenlijk überhaupt niks van. :D :@

Enfin, wij hebben dan een taartie-met-wit, heb ik besloten.
Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.
  zondag 18 september 2011 @ 19:03:56 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102106949
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.
Aha. Ok.
Nu ja, wat ik wel grappig vind, al heeft dat vast ook niets met X'en te maken, is dat onze schildpad nagenoeg recht over haar lijfje een scheidslijn heeft lopen: Links is alles dominerend (het blijft dus wel gevlamd) zwart en rechts is rood dominant. Zelfs haar snorharen doen mee: de ene kant zwart en aan de andere kant wit. :D

Zou de toegeschreven karakterschets ook met die X'en te maken hebben? Ik deed het altijd af als volkswijsheid (en natuurlijk wil je graag dat jouw kat bijzonder is), maar onze dierenarts zweert dat schildpadden een zeer eigengereid karakter hebben. Ik heb ook wel eens mensen aan de deur gehad die Poet voor het raam zagen zitten en vertelden dat hun eigen schildpad zo bijzonder was. Of de mijne ook zus-en-zo reageerde. En dat verhaal klopte precies!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 19:17:59 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102107444
Ik vind ze ook echt prachtig, ik kan er niets aan doen O+

Maar wij hebben dan een torbie begrijp ik :D

Ze heeft geen air of zo hoor :')

pi_102108446
Volgens mij is Minous ook een lapje/schilpadpoes

In ieder geval alle kleuren aanwezig ;)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_102109144
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooooh, wat wordt ze mooi O+ En wat krijgt ze een kraag O+ Meer foto's please? O-)

@pumpkin: zijn langharige torties eigenlijk zeldzaam? Mini is de eerste langharige schildpad die ik ooit gezien heb- en dan nu ET.
pi_102109237
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even Mini's kraag posten.

Met mama op bed.
pi_102111364
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Pumpkin_Ruby! Ik wist van de chromosomale overerving, maar niet hoe het precies zat.

Leuk om dit topic nog eens terug te zien. Mijn tortietabby met wit Sietske is helaas 2 jaar geleden overleden. Maar het was beter voor haar, haar lijfje was op. ;(

Dus, om met een meer vrolijke noot te eindigen: meet Polleke! Niet dat ik nu weet hoe deze dame genoemd moet worden, maar ik zet haar gewoon hier neer. :P

9 weken oud en een heerlijk eigenwijs hoofd. O+

Ze wil best haar rode onderbroek laten zien.

Je wordt er wel moe van. :z

Polleke woont nu 9 weken bij mij, vanaf de dag dat ze uit haar moeders buik kwam (en ook al eventjes daarvoor). Moeder is een zwerfkat die ik als gastgezin opvang tot haar kinderen groot genoeg zijn om zich door een eigen blikopener te laten bedienen. Polleke en moeder Puma zijn geadopteerd door een Fok!ker, dus ik verwacht veel updates te krijgen. O+ Dinsdag gaat ze verhuizen.

Lapjes/schildpadjes zijn echt speciale poesjes. Vanaf dag1 hing Pol voorop aan moeders tet en als enige meisje uit een gezin van 5 laat ze zich de kaas echt niet van het brood eten. Ze at met 4 weken al brokjes alsof ze nooit anders had gedaan en als ik een PETS voel kan ik ervan uitgaan dat Polleke weer bezig is. :') Ik heb haar baasje al veel sterkte gewenst. _O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102112786
Wauw wat een mooie poezen allemaal :o O+ En kleine Polleke... prachtig is ze.

Ik ging hier weer voor zwart-witjes maar dat is iets anders gelopen... en daar ben ik zo blij mee want ik was direct verliefd op deze poesjes en des te meer ik me in deze poezen verdiep en foto's en filmpjes bekijk des te sterker wordt dat gevoel.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:54:59 #88
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107073179
Hallo allemaal,

Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar :) )! Mijn vader vind ze minder leuk.

Hieronder een foto van haar:

groetjes,
Linda
pi_107073311
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2008 10:45 schreef nokwanda het volgende:
Purrr als kitje staat in mijn fobo.

Hieronder ligt Purrr in het midden met haar twee dochters Kay en Mudhle.
Deze foto is van pas geleden en zijn haar kindjes al weer ruim 1,5 jaar oud.
Purrr is zelf weer helemaal bitch-kitten. Dat hoofd als kitten heeft ze gewoon nog steeds.

[ afbeelding ]
die middelste lijkt op mijn ouwe mimi! is al heel lang dood maar wel 18 jaar geworden, mijn ouders hadden haar voor ik op de wereld kwam.. maar wat een schat. Purr Lijkt er precies op! leuk om weer eens zo een poes te zien :)
  zondag 22 januari 2012 @ 12:13:32 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107091426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,

Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar :) )! Mijn vader vind ze minder leuk.

[ afbeelding ]

groetjes,
Linda
Wat een mooikie! Die ogen en de tekening, prachtig! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107091803

Mijn kleine meisje Pip, helaas één jaar geleden doodgereden, ze was maar anderhalf jaar bij me... Maar wát een tijd was dat, we waren verliefd op elkaar, ik zag haar als mijn dochter, ze sliep altijd bij me onder de dekens en volgde me overal, beantwoordde al mijn gepraat met mauwen... Heel anders als in het begin, ze was met haar broertjes en zusjes gedumpt en bang voor alles. Ze is door mij helemaal opgebloeid en dat koester ik... O+

Sorry dat het er zoveel zijn, ik kon niet kiezen, ik vond haar zo mooi :@
  zondag 22 januari 2012 @ 12:32:38 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107091959
Pip was prachtig! Ik herken dat verliefde gevoel wel. Ik ben dat ook op mijn Schildpad. Er komen allemaal fijne stofjes vrij in mijn hoofd, als ik haar zien.
Ik neem op werkreis/vakantie ook altijd een foto van haar mee. :@ :D :')

Oh en Pip had al net zo'n mooie lange staart als mijnes!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107092203
Ja die lange staart was heerlijk, zat altijd in mijn neus/mond/ogen, interesseerde haar geen fuck :D
Ik heb nog altijd een foto van haar onder mijn kussen, kan er niet zonder! Zelfs nog over haar gedroomd vannacht, heel toevallig...

Hoe oud is jouw schildpadje?
  zondag 22 januari 2012 @ 12:45:47 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107092394
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ja die lange staart was heerlijk, zat altijd in mijn neus/mond/ogen, interesseerde haar geen fuck :D
Ik heb nog altijd een foto van haar onder mijn kussen, kan er niet zonder! Zelfs nog over haar gedroomd vannacht, heel toevallig...

Hoe oud is jouw schildpadje?
Mijnes is al een jaar of 16. Ze is vanaf 1998 ongeveer bij mij. Weet haar leeftijd niet exact, ze komt uit het asiel en was op straat gevonden.

Ze komt eigenlijk altijd in mijn dromen voor, dat vind ik zo raar! Loopt ze gewoon even door het beeld, zeg maar.

Overigens is ze gekker op mijn man, dan op mij. Mijn aanbidding is dus enigszins eenrichtingsverkeer. Sta ik bij thuiskomst haar luid te bejubelen en loopt ze zo hups langs me heen naar mijn man.

Goed, zo langzamerhand denkt iedereen nu wel dat ik mesjokke ben, denk ik. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 12:47:34 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107092451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,

[ afbeelding ]

groetjes,
Linda
Och wat een knapperd! Mooie kleurverdeling ook!

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef TheHappyPrince het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn kleine meisje Pip, helaas één jaar geleden doodgereden, ze was maar anderhalf jaar bij me... Maar wát een tijd was dat, we waren verliefd op elkaar, ik zag haar als mijn dochter, ze sliep altijd bij me onder de dekens en volgde me overal, beantwoordde al mijn gepraat met mauwen... Heel anders als in het begin, ze was met haar broertjes en zusjes gedumpt en bang voor alles. Ze is door mij helemaal opgebloeid en dat koester ik... O+

Sorry dat het er zoveel zijn, ik kon niet kiezen, ik vond haar zo mooi :@
Ze ziet er uit als een enorme lieverd en ze is inderdaad prachtig. Ik heb een hele grote zwak voor torties O+

quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Pip was prachtig! Ik herken dat verliefde gevoel wel. Ik ben dat ook op mijn Schildpad. Er komen allemaal fijne stofjes vrij in mijn hoofd, als ik haar zien.
Ik neem op werkreis/vakantie ook altijd een foto van haar mee. :@ :D :')

Oh en Pip had al net zo'n mooie lange staart als mijnes!
Haaa, ja dat herken ik O+

Mijn schildpadje is wat ziekig op het moment en de dierenarts had het vorige week zelfs even over FIP tot mijn enorme schrik. Ze lijkt nu weer wat op te knappen door de medicatie maar we zijn er nog niet helemaal, ze wil nog niet lekker gaan eten. Dus dwangvoer ik haar nu. Het geven van haar medicatie en het meenemen naar de dierenarts heeft me alleen momenteel niet zo geliefd gemaakt geloof ik.

Die vieze kraag ook :') Ik heb haar gisteravond gelukkig weer uitgebreid zien wassen want dat deed ze ook niet meer.
pi_107092538
Tof van die dromen! Ik hoop dat ik ook vaker over haar droom. En ik denk dat sommige mensen zoals jij en ik gewoon teveel van hun dieren houden... Ik heb zelfs bepaalde liedjes (zoals Bruce Springsteen - I'm on fire) 'van' haar waren, zoals een ander liedjes heeft die 'van' hun vriend of vriendin of van de eerste zoen... Ik kan die liedjes nu nog steeds niet luisteren zonder te janken, gaat nooit meer over denk ik :P

En Pip had gelukkig niet dat eenzijdige, maar ze moest niets hebben van onbekende mensen. Ik was haar moeder, mijn zusje en mijn vriend waren ook 'wel lief' en mijn vader was 'mwoah' en dat was het :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHappyPrince op 22-01-2012 12:56:17 ]
pi_107092654
Aww wat een gedoe, hopelijk wordt ze snel beter ;( Dat ze zich weer wast is wel een goed teken!
pi_107095280
*O*

Ik heb een schilpadden-tweeling :P

Smackie

Stinkie
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 14:09:50 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107095315
Mooi! O+
pi_107095636
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:50 schreef TheHappyPrince het volgende:
Tof van die dromen! Ik hoop dat ik ook vaker over haar droom. En ik denk dat sommige mensen zoals jij en ik gewoon teveel van hun dieren houden... Ik heb zelfs bepaalde liedjes (zoals Bruce Springsteen - I'm on fire) 'van' haar waren, zoals een ander liedjes heeft die 'van' hun vriend of vriendin of van de eerste zoen... Ik kan die liedjes nu nog steeds niet luisteren zonder te janken, gaat nooit meer over denk ik :P

En Pip had gelukkig niet dat eenzijdige, maar ze moest niets hebben van onbekende mensen. Ik was haar moeder, mijn zusje en mijn vriend waren ook 'wel lief' en mijn vader was 'mwoah' en dat was het :P
Ik droom ook vaak over mijn katten... alleen dan meestal een soort van nachtmerries :{
Ik ben ooit eens mijn zwart/witte kater kwijt geweest, die wist na het buitenspelen de weg niet meer terug (vlak na een verhuizing) omdat hij een drukke straat was overgestoken..
toen dacht ik dat ik hem zag lopen in de verte dus ik ren er op af en terwijl ik roep, rent die kater naar mij toe...
pas een meter of 10 dichtbij zag ik dat het mijn kat niet was ;(
ik voelde me toen zo dom, dat ik mijn eigen kat niet herkende in de verte..
het leek net mijn kater qua bouw en tekening alleen hij had een dunner streepje op zn neus.
nu droom ik steeds dat mijn katten 100én dubbelgangers hebben, en dat ik niet meer weet wie mijn ''echte'' katten zijn omdat ze allemaal op elkaar lijken en raaak ik in paniek }:|

niet fijn :P
  zondag 22 januari 2012 @ 15:15:58 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107098254
Beterschap voor de patiënt senesta! Hopelijk komt ze er helemaal bovenop.

Nare dromen over de katten heb ik gelukkig nooit. Wel droom ik vaak dat ik mijn konijnen wekenlang ben vergeten te voeren (ik heb nu geen konijnen meer overigens. En nee, bijdehandjes, ik heb ze destijds niet laten verhongeren. o|O )

Nou en verder wil ik al jullie katten. O+
Ik vind het zó maf dat schildpadden zo op elkaar lijken, en dan bedoel ik dus ook in gedrag, eenkennigheid, manier van bewegen en die felle, schandere blik in de ogen. Schitterend!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107108249
Ik wil ook heel graag weer een schildpadpoesje, maar mijn vriend vindt ze niet zo mooi (hij vond Pip een uitzondering)... Soms hebben ze idd wel een chagrijnige blik :P

Edit: en ik ben een beetje bang dat ze nooit zoals Pip zal zijn. Natuurlijk is Pip onvervangbaar en uniek, maar dat volkomen vertrouwen en die onvoorwaardelijke liefde wil ik graag nog een keer ervaren... Meestal gaan katten een beetje hun eigen weg ("een mens kiest geen kat uit, een kat kiest z'n onderdaan uit"), of vinden ze het bijv. niet fijn als je over hun onderbuik aait, maar Pip vond alles heerlijk en was altijd bij me, behalve als ze buiten was, maar dan moest ik ook vaak mee... :P
  zondag 22 januari 2012 @ 20:59:51 #103
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107113958
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik wil ook heel graag weer een schildpadpoesje, maar mijn vriend vindt ze niet zo mooi (hij vond Pip een uitzondering)... Soms hebben ze idd wel een chagrijnige blik :P

Edit: en ik ben een beetje bang dat ze nooit zoals Pip zal zijn. Natuurlijk is Pip onvervangbaar en uniek, maar dat volkomen vertrouwen en die onvoorwaardelijke liefde wil ik graag nog een keer ervaren... Meestal gaan katten een beetje hun eigen weg ("een mens kiest geen kat uit, een kat kiest z'n onderdaan uit"), of vinden ze het bijv. niet fijn als je over hun onderbuik aait, maar Pip vond alles heerlijk en was altijd bij me, behalve als ze buiten was, maar dan moest ik ook vaak mee... :P
Een andere kat is vast geen Pip 2, maar heeft ongetwijfeld weer andere unieke gekkigheden. Echt, ik heb vaak genoeg een kat uit het asiel gehaald omdat ik een andere hoopte te vervangen. Dat gebeurde nooit. Het was steeds weer een eigen persoonlijkheid die niet te vergelijken was met zijn voorganger. Heus niet altijd was de kat even aanhankelijk, maar altijd was hij (of zij) toch gewoon weer een grappig, gek of stout dier dat heerlijk gezelschap was.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107114078
Is ook zo hoor, maar Pip was echt one in a million en dat vergeet ik soms...
Kan niet wachten tot ik weer een poesje krijg, moeten mijn vriend en ik eerst samenwonen... En ik zal hem proberen over te halen om een schildpadje te nemen, al die mooie poesjes hier O+
pi_107114211
Hoeveel katten heeft iedereen hier eigenlijk ooit gehad?
Pip was mijn vijfde (vanaf mijn geboorte).
  zondag 22 januari 2012 @ 21:58:29 #106
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107118096
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!

Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer :D!

Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!

Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.

Ik vind het ook echt leuk om al jullie poezen/katers te zien!
pi_107118547
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!

Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer :D!

Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!

Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.

Leuk zo'n ritueel! Pip ging altijd 's avonds op het kussen bij de pc liggen als ik er bezig was, rond uur of 12 begon ze dan beetje te miauwen en dan was het tijd om samen naar bed te gaan :P

Heb je ook foto's van Stacey?
  maandag 23 januari 2012 @ 03:39:35 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107128015
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:03 schreef TheHappyPrince het volgende:
Hoeveel katten heeft iedereen hier eigenlijk ooit gehad?
Pip was mijn vijfde (vanaf mijn geboorte).
Ik heb er sinds mijn geboorte ( ben nu 40) wel 15 gehad, denk ik. Ik weet mijn eerste kat nog, die werd geboren toen ik zes maanden was, en ik groeide met haar op. Daarna zijn er altijd wel katten geweest die de boventoon voerden gedurende een bepaalde periode. Ik heb er nu weer zo een. Maar die eerste gaat nooit meer weg. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 23 januari 2012 @ 03:43:48 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107128045
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:

Wat schrijf jij superlief over haar. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 23 januari 2012 @ 21:48:16 #110
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107156902
Ze is ook echt mijn kindje zeg maar :$!!
Hier zijn nog wat foto's :D

Lekker op bed :)!

Dit was met Sinterklaas dit jaar :)! Even gezelschap houden met inpakken, hihi!

Beetje een bewogen foto, maar je ziet goed haar eigenwijze gezichtje!

Stacey eet een brokje!
  maandag 23 januari 2012 @ 21:49:51 #111
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107156987
oei, die ene is niet goed te zien:

Ik ben zelf inmiddels 23 (bijna 24) en heb die eerste kat (Pluimie) niet heel erg bewust meegemaakt!
  maandag 23 januari 2012 @ 21:52:45 #112
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107157157
Stacey is mijn eerste poes die ik bewust mee maak (vanaf mijn 11e :))!
Ik ben de helft ouder als mijn meisje!

Ik heb ookal met mijn vader afgesproken dat ik, wanneer ik het huis uit ga over ongeveer 2/3 jaar, zij met mij mee gaat. We kunnen niet gescheiden worden van elkaar :O!
  maandag 23 januari 2012 @ 22:18:30 #113
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107158876
Stacey heeft echt een gave tekening zeg, zo mooi verdeeld over dat koppie!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107160457
Aww wat schattig. Kan Stacey er wel tegen, verhuizen?

Mijn ouwe stinkerkat Tommie is nu bijna 17 en dement aan het worden, vandaar dat ik hem niet mee kon nemen... Ik mis hem elke dag ;( heb hem al vanaf mijn 6e.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:12:05 #115
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107161897
Bedankt :D! Ik vind die tekening ook heel erg mooi!

Stacey is al een keertje met ons mee verhuisd. Ze ging toen van een gelijkvloerse woning (flat) naar een woning met trap. Hoewel ze niet eerder trap had gelopen, deed ze dat eigenlijk meteen al zo knap! Wij wonen hier nu ongeveer 5jr, dus zij was toen ongeveer 7jr. Op het moment dat wij gaan verhuizen, zal zij rond de 15/16 jr zijn. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, dat ze er moeite mee zou kunnen hebben (nu ik je zo hoor over Tommie), maar ik denk (niet arrogant bedoeld) dat ze echt niet zonder mij kan. Niet gemeen tegenover mijn vader bedoeld, maar hij heeft gewoon beduidend minder met haar (en zij met hem). Mijn vader is echt een hondenman (we hebben ook 2 labradors). Mijn vader heeft ook weleens op haar staart gestaan :s! Dat neemt ze hem ook niet in dank af ;)! Maar als ik soms een weekendje weg ben, dan hoor ik achteraf dat ze echt wat onrustig is. Als ik er dan weer ben, gelijk miauwen en mijn aandacht vragen.
Hopelijk blijft ze geestelijk gezond! Lijkt me heel naar dat je je lieverdje achter moet laten en dus veel minder ziet :(!
pi_107162007
Nee Stacey klinkt inderdaad meer zoals Pip, onafscheidelijk van jou! Tommie houdt wel heel veel van mij, maar hij houdt meer van het warme bed waar hij dan op mag liggen en een beetje aandacht, en dat geven mijn vader en zusje ook wel + ik ga er zo vaak mogelijk heen. Ik vind het wel jammer dat ie verhuizen niet zou aankunnen, maar ja, ik heb een leuke tijd met hem gehad.

En op staarten staan is niet handig :N Mijn vader heeft ook niet zoveel met dieren, of dat laat ie niet blijken, want stiekem merk ik wel dat ie ze mist soms.
  maandag 23 januari 2012 @ 23:31:13 #117
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107162796
Haha, nee zeker niet handig ;)! Wij hebben een hoop diertjes thuis, maar we hebben nu alvast afgesproken dat ik naast Stacey ook wat cavia's meeneem.. Dat gaat trouwens ook goed samen
--> kat en cavia. Ze gaat altijd voor de kooien zitten en dan maar kijken :)! Als we kleintjes hebben, vind ze vooral de baby's leuk (net muisjes ;)).

Mijn ouders zijn nu bijna 5jr uit elkaar, maar ik heb toen wel gelijk tegen mijn mams gezegd dat Stacey bij mij bleef. Was bijna 1 van mijn eerste reacties ..

Ik weet ook nog goed dat Stacey een keertje bij mijn oma ging logeren (zo'n 2wkn) omdat wij op vakantie gingen. Het arme beestje is toen bijna niet onder het bed tevoorschijn gekomen. Ze kwam alleen even heel snel tevoorschijn om van die visjes te pakken die mijn oma had neergelegd ;)!

Maar Pip is nu jouw kat die bij jou in huis woont? Is dat ook een schildpadje? Kan best zijn dat ze al op het forum staat hoor, maar er staan er zoveel (l)!
pi_107163751
Pip was mijn katje, ze is helaas al heel jong overleden. Ze staat op de vorige pagina O+
pi_107165319
Ben ik de enige die soms denkt hun eigen kat op fotos te zien als je snel de pagina's scrolled? :p
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:03:37 #120
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107173979
oooooh Pip was heel erg mooi. Jammer dat je maar zo kort van haar hebt mogen genieten..
pi_107174150
Dank je :) en daar zit ik nog altijd mee, maar ik bedenk me dan maar dat ik die tijd met haar wel heel intensief heb beleefd en zij ook. Ze had het niet beter kunnen treffen... O+
  dinsdag 24 januari 2012 @ 12:14:34 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107174391
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
Dank je :) en daar zit ik nog altijd mee, maar ik bedenk me dan maar dat ik die tijd met haar wel heel intensief heb beleefd en zij ook. Ze had het niet beter kunnen treffen... O+
Wat natuurlijk niet voor penissen geldt, maar wel voor het leven: lengte is niet belangrijk, het is wat je ermee doet, dat telt. 8-)

Goed gedaan hoor, met Pip. :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107189087
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:

Nou en verder wil ik al jullie katten. O+
Ik vind het zó maf dat schildpadden zo op elkaar lijken, en dan bedoel ik dus ook in gedrag, eenkennigheid, manier van bewegen en die felle, schandere blik in de ogen. Schitterend!
Hmm, Mini heeft niet bepaald een felle blik in haar ogen. Eerder sereen. Of schattig.

heb de foto al eerder op Fok! gepost, maar ik blijf hem grappig vinden. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Ewelina op 24-01-2012 19:20:23 ]
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:14:43 #124
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107198747
Op die laatste foto is haar sereniteit echter wel gericht op een naderende zeer serene doch bloedige aanval op een tot dan toe nog serene mensenteen.

Of niet? :o
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107207983
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Op die laatste foto is haar sereniteit echter wel gericht op een naderende zeer serene doch bloedige aanval op een tot dan toe nog serene mensenteen.

Of niet? :o
Nee, mevrouw was geirriteerd door het flitslicht van de camera. :')
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 08:54:22 #126
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107208133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 08:46 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Nee, mevrouw was geirriteerd door het flitslicht van de camera. :')
ET knijpt altijd meteen met haar ogen als ze me met camera ziet :D Torties hebben altijd wel de naam om pittig en eigenzinnig te zijn he? :D

ET is echt een superknuffel, gaat helemaal in je nek liggen en kopjes geven. Maar als ze speelt .... Dan lijkt het wel een tijger, boh wat fel!
pi_107208307
Ik zou Mini niet pittig noemen. Eerder heel schattig en knuffelig. O+ Ze is niet heel fel, mama (zwart-wit) is veel feller. :)

Mini is gewoon mijn wandelende knuffelbeest. O+
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 09:10:36 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107208371
Lief! ET is aan het opknappen, ze niest en snottert nog wel behoorlijk maar ook dat word al steeds minder. Ik ben blij dat ze opknapt want ze was wel echt heel ziek vorige week.
pi_107208392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:10 schreef senesta het volgende:
Lief! ET is aan het opknappen, ze niest en snottert nog wel behoorlijk maar ook dat word al steeds minder. Ik ben blij dat ze opknapt want ze was wel echt heel ziek vorige week.
Fijn dat het met ET beter gaat! O+

Ja, Mini is echt mijn pluizige knuffel. O+ Ze zal ook nooit uithalen met nagels. (Tenzij ze gekamd wordt, alhoewel ze het meestal nu maar lijdzaam ondergaat. :X )
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 09:21:17 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107208583
Ik heb deze week al twee keer met mijn handen in de soda gezeten en ik heb de nodige pleisters nodig gehad na het naar binnen proberen te werken van de medicijnen :')
Maar zonder meds is het echt de liefste kat ever hoor ;)
pi_107208602
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:10 schreef senesta het volgende:
Goed om te horen!
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 09:28:03 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107208728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 09:22 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Goed om te horen!
Thnx :*
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:42:30 #133
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107214250
Mijnes krabt of bijt ook niet. Echt een superdoetje. Maar ze is wel scherp in haar observaties. Er ontgaat haar weinig. Een lekker fel, pittig beestje wat dat betreft. Haar kan ook enorm overduidelijk van alles irriteren. Ze kan enorm theatraal chagrijnig zijn. Of bijna overlopen van liefde (daar gaat ze 'dronken' van lopen). In die zin pittig dus, Ewelina. ;)

Wat een goed E.T.-nieuws senesta! hopelijk blijft het de goede kant op gaan!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 25 januari 2012 @ 16:11:11 #134
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107220919
Aawh! Wat naar dat ET zo ziek was, maar goed dat ze er (mede dankzij jouw goede zorgen) er weer bovenop aan het krabbelen is!

Stacey is niet echt een knuffel hoor. Zij bepaald wanneer er geaaid en geknuffeld wordt! Ik kan haar dan ook niet optillen (dan heb ik ook soda en pleisters nodig!). Dat is wel jammer hoor!
Als baby is ze wel vaak opgetild, maar dat is zo gegroeid op een gegeven moment.

Als ik Stacey met een tennisbal bezig zie, dan vind ik haar wel een fel ding hoor! Haha! Dan heeft ze de tennisbal met haar voorpootjes vast en dan gaat ze met haar achterpootjes tegen de bal 'trappen' zeg maar. Ziet er wel lief uit hoor, als ze zichzelf zo lekker bezig houdt!

Duderinnetje, wat schattig dat jouw lieverd kan overlopen van liefde!
  donderdag 26 januari 2012 @ 22:58:53 #135
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107278906
Mijn moeders poes was trouwens ook overreden, niet zo heel lang terug, maar die werd dus helaas ook niet zo oud. Mijn moeder zei ook dat ie een heel goed leven heeft gehad, kort, maar wel goed :).
  Moderator donderdag 26 januari 2012 @ 23:14:13 #136
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107279557
Wat sneu allemaal zeg.

ET O+

Nog een beetje verfomfaait en er mag wel wat gewicht bij maar ik vind haar nog steeds zo mooi O+
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:12:57 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107287067
En terecht senesta. Prachtig is ze!
Ben je er nu achter wat haar precies mankeerde? Of heb ik daarover heen gelezen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107287169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 23:14 schreef senesta het volgende:
Wat sneu allemaal zeg.

ET O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog een beetje verfomfaait en er mag wel wat gewicht bij maar ik vind haar nog steeds zo mooi O+
Terecht, ze is prachtig! Wat een mooie staart ook. O+
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 12:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijnes krabt of bijt ook niet. Echt een superdoetje. Maar ze is wel scherp in haar observaties. Er ontgaat haar weinig. Een lekker fel, pittig beestje wat dat betreft. Haar kan ook enorm overduidelijk van alles irriteren. Ze kan enorm theatraal chagrijnig zijn. Of bijna overlopen van liefde (daar gaat ze 'dronken' van lopen). In die zin pittig dus, Ewelina. ;)

Nope, zelfs dat is Mini niet... Mama is veel feller en observeert veel meer, Mini ligt gewoon superontspannen op haar rug met haar pootjes in de lucht. Ze is enorm op haar gemak hier. O+

Oh, en jagen kan ze ook niet. Madame huppelt al kwispelend op haar prooien af. :') O+
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:21:20 #139
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107287251
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:12 schreef Duderinnetje het volgende:
En terecht senesta. Prachtig is ze!
Ben je er nu achter wat haar precies mankeerde? Of heb ik daarover heen gelezen?
Nee, ze had eerst keelpijn en nu is ze vooral verkouden, word wel steeds minder. Het zal iets van een virus zijn geweest denk ik. In December had ze ook al zoiets, wel iets minder maar toen was ze ook ziek.
Als ze nu weer zo snel weer klachten krijgt dan wil ik dat ze onder narcose even goed in haar neusje en keel gaan kijken. Maar ik hoop dat het nu met deze kuren en medicijnen gewoon weg blijft.
  Moderator vrijdag 27 januari 2012 @ 10:23:41 #140
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107287294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[..]

Nope, zelfs dat is Mini niet... Mama is veel feller en observeert veel meer, Mini ligt gewoon superontspannen op haar rug met haar pootjes in de lucht. Ze is enorm op haar gemak hier. O+

Oh, en jagen kan ze ook niet. Madame huppelt al kwispelend op haar prooien af. :') O+
Oh nee, ET heeft al het één en ander gevangen toen ze nog in de tuin kon, muizen en zo, en ze bijt ze echt dood. En in tegenstelling tot Dodge die alles levend naar mij brengt....verstopt ET alles. Onder mijn bed of onder de bank :')
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:25:12 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107287328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, ze had eerst keelpijn en nu is ze vooral verkouden, word wel steeds minder. Het zal iets van een virus zijn geweest denk ik. In December had ze ook al zoiets, wel iets minder maar toen was ze ook ziek.
Als ze nu weer zo snel weer klachten krijgt dan wil ik dat ze onder narcose even goed in haar neusje en keel gaan kijken. Maar ik hoop dat het nu met deze kuren en medicijnen gewoon weg blijft.
Verstandig. Maar hopelijk waait het helemaal over.
En dan kan ze lekker gaan aansterken. :Y)
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:26:53 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107287375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:17 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[..]

Oh nou dat is Mini toch lekker uniek! :6
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107287403
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh nou dat is Mini toch lekker uniek! :6
Dat is ze zeker. O+ Mijn pluizige, knuffelige, ontzettend lieve, aanhankelijke haarbal. O+
Al kan ze wel goed verontwaardigd krijsen als ze gekamd wordt.
  Moderator zaterdag 28 januari 2012 @ 14:24:19 #144
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107327827
Tortiecoonliefde..

Zo lief O+
pi_107328049
Smelt O+
pi_107330818
O+ !
pi_107340803

Ons schild- of dikke padje!

Het gekke is dat ze eigenlijk helemaal niet op deze foto lijkt. Ze is heel schuchter en verlegen O+
pi_107340961
Geniale foto :D
pi_107379529
Twee van onze drie schildpadden, de derde moet nog eens even op de foto. Op de eerste twee foto's de oudste, die helaas recent is overleden, was bijna 15. Op de derde foto haar dochter. De vierde foto is ook de dochter maar dan als kitten. De hond is geen schildpad maar een Mechelse herder. :)

zondag 29 januari 2012 @ 21:56:24 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107379744
O wat geweldig, een moeder- en dochterschildpad. O+
En wat zag het ouwetje er lief uit zeg, een echt besje.

Ik ben verder zooo jaloers op mensen die katten hebben die elkaar kunnen uitstaan.

P.s. Ik vind de hond toch óók een beetje schildpad heur!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107380825
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 21:56 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat geweldig, een moeder- en dochterschildpad. O+
En wat zag het ouwetje er lief uit zeg, een echt besje.

Ik ben verder zooo jaloers op mensen die katten hebben die elkaar kunnen uitstaan.

P.s. Ik vind de hond toch óók een beetje schildpad heur!
Wij hebben zeven katten, voorheen acht toen de oudste nog leefde. En dat gaat prima. Ze zijn wel allemaal "geholpen" trouwens, want we hebben katers en poezen.
Hier trouwens de dochter van de dochter, heeft voor sterilisatie ook een nestje gehad, maar die woont bij de vader van mijn kinderen. Die zoekt een ander tehuis voor haar vanwege allergie bij de hond. Mooi beestje ook:

zondag 29 januari 2012 @ 22:23:04 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107381382
Is ze allergisch voor de hond? :o :? Of de hond voor haar?

Nooit van gehoord. Mooi beestje hoor. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107381541
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Is ze allergisch voor de hond? :o :? Of de hond voor haar?

Nooit van gehoord. Mooi beestje hoor. O+
De hond schijnt niet over de katten te kunnen, ze hebben meer katten. Ik weet het ook niet precies.
Vlooienallergie wellicht.
pi_107382021
Minous. Binnenkort tien jaar :)

En af en toe ook wel een gekke bui

[ Bericht 37% gewijzigd door WinnieWana op 29-01-2012 22:40:14 ]
pi_107385821
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:13 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Wij hebben zeven katten, voorheen acht toen de oudste nog leefde. En dat gaat prima. Ze zijn wel allemaal "geholpen" trouwens, want we hebben katers en poezen.
Hier trouwens de dochter van de dochter, heeft voor sterilisatie ook een nestje gehad, maar die woont bij de vader van mijn kinderen. Die zoekt een ander tehuis voor haar vanwege allergie bij de hond. Mooi beestje ook:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De gezichtjes vind ik vaak zo op elkaar lijken. Deze dame lijkt ook echt op Daantje, of andersom natuurlijk.
  maandag 30 januari 2012 @ 02:05:57 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107389831
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef WinnieWana het volgende:
Minous. Binnenkort tien jaar :)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En af en toe ook wel een gekke bui
[ afbeelding ]
Hahha die laatste! _O- O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 14:15:47 #157
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111458294
Ik schop hem weer even, tijd voor nieuwe foto's!

zaterdag 12 mei 2012 @ 15:47:12 #158
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111461072
OOoh die raamfoto van ET! O+ Wat een droppie.

Mini.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:57:24 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111461357
Mijnes is dood. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 12 mei 2012 @ 16:04:52 #160
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111461573
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijnes is dood. -O-
Wat? Wanneer dan? Oh Dude wat erg!
pi_111461831
:'(
pi_111462903
quote:
Mijnes is dood. -O-
Noooh! ;(
pi_111464222
Ik ben het topic zo door aan het lezen, maar wat zijn er inmiddels al veel overleden. ;(
Dudepoes, Ziggy, mijn Sietske en volgens mij nog een paar. *slik*

Gelukkig wandelen er ook nog heel veel gezonde exemplaren rond. O+ Ik heb op dit moment zelfs 2 minischildpadjes (ieder zo'n 220 gram schoon aan de haak) boven liggen!
  zaterdag 12 mei 2012 @ 17:32:02 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111464236
quote:
Mijnes is dood. -O-
Ah, nee. Wat verdrietig.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 mei 2012 @ 17:32:51 #165
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111539887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 16:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat? Wanneer dan? Oh Dude wat erg!
16 april. Ik kwam net thuis van een tweeweekse werkreis naar Zuid-Afrika. Tijdens mijn afwezigheid was ze nog aardig goed geweest (ze was minimaal 16 jaar oud en kwakkelde al langer met darmontstekingen. Die leken aardig vertraagd te kunnen worden met prednison, tot een niveau dat het leven nog de moeite waard was voor haar). Dat was plots in één keer klaar, dat was duidelijk. Dierenarts thuis gehad voor de finale prik. Mooi klote is dat. Ik mis haar belachelijk erg, al had het einde niet anders kunnen en moeten gaan. Dus ik heb er rationeel vrede mee. Maar om nou te bedenken dat ik haar nooooooit meer ga zien, dat blijft bizar. Ik heb toch een beetje het idee dat het voor spek en bonen is, die dood van haar.

Inmiddels wel een ander katje uit het asiel. Ik wilde graag weer een schildpad, maar dierenzaken gaan nooit zoals je ze als mens plant. ;) Een pikzwart monster hebben we nu en ik ben dol op haar. Wel hou ik mijn ogen open voor een schildpadje. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_111544392
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

16 april. Ik kwam net thuis van een tweeweekse werkreis naar Zuid-Afrika. Tijdens mijn afwezigheid was ze nog aardig goed geweest (ze was minimaal 16 jaar oud en kwakkelde al langer met darmontstekingen. Die leken aardig vertraagd te kunnen worden met prednison, tot een niveau dat het leven nog de moeite waard was voor haar). Dat was plots in één keer klaar, dat was duidelijk. Dierenarts thuis gehad voor de finale prik. Mooi klote is dat. Ik mis haar belachelijk erg, al had het einde niet anders kunnen en moeten gaan. Dus ik heb er rationeel vrede mee. Maar om nou te bedenken dat ik haar nooooooit meer ga zien, dat blijft bizar. Ik heb toch een beetje het idee dat het voor spek en bonen is, die dood van haar.

Inmiddels wel een ander katje uit het asiel. Ik wilde graag weer een schildpad, maar dierenzaken gaan nooit zoals je ze als mens plant. ;) Een pikzwart monster hebben we nu en ik ben dol op haar. Wel hou ik mijn ogen open voor een schildpadje. :)
Bah, wat naar. ;( Het is altijd te vroeg als ze gaan. Sterkte. :*
pi_111622410
Even spam:
(tijdelijk) huisje gezocht voor mooie Poes!
Het is allemaal op het laatste moment, maar hopelijk net op tijd!
  woensdag 16 mei 2012 @ 14:28:24 #168
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_111624676
Ach gos, Dude :*
pi_118206907
Even een brutaal kickje:

Ik ben op zoek naar een kameraadje voor mijn schildpadje Loes, maar Loes is heel mooi klein, en zou er graag weer zo'n kleintje bij willen hebben. Is het zo dat schildpadjes vaker wat kleiner blijven als andere rassen? Of weten jullie een ander ras wat lekker klein blijft?
pi_118207022
Nee hoor dat ligt niet aan de vachtkleur. Maar eerder aan hoe groot de ouders zijn. En poezen zijn in het algemeen kleiner dan katers
Ik heb nu net vandaag een kleine schildpadpoes van 4 weken in de opvang gekregen O+
pi_118208045
Ik heb 2 schildpadjes uit hetzelfde nest, de een is klein en fluffy en de ander is groot vet en brutaal :D ligt niet aan de vacht dus haha!
pi_118208296
En zijn het allebei poezen? Waarschijnlijk wel, want dat zijn schildpadden meestal natuurlijk.
pi_118238615
Mijn Mini (ook schildpad) heeft vrij monsterlijke afmetingen, dus nee, het is niet zo dat alle schildpadjes klein en elegant blijven. :P
pi_118239378
Mini dus. O+ Groot, harig en lomp. O+

pi_118665009
Ohh wat ben ik blij met dit topic O+ Mijn kattendametje is ook een Schildpad *O*
Ze is knuffelig, lief, en ik ben na 10 jaar nog steeds apentrots op haar O+

"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_118679456
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:48 schreef DjinN het volgende:
Ohh wat ben ik blij met dit topic O+ Mijn kattendametje is ook een Schildpad *O*
Ze is knuffelig, lief, en ik ben na 10 jaar nog steeds apentrots op haar O+

[ afbeelding ]
Zo elegant! :D
pi_118686733
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:38 schreef mootie het volgende:

[..]

Zo elegant! :D
Ja echt he O+ :D Ze zit er echt vaak zo bij :') Dan weer op haar troon (de plastic tuinstoel in de keuken, met precies dat kussentje want anders wil madam er niet op liggen :X ), dan is het tegen de deur, of soms hangt ze zo tegen de bank aan :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_118710898
Ieniminie schildpadje. O+ Deze heb ik in de opvang en is dus adopteerbaar :P

donderdag 1 november 2012 @ 16:59:52 #179
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_118710942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:58 schreef WinnieWana het volgende:
Ieniminie schildpadje. O+ Deze heb ik in de opvang en is dus adopteerbaar :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O jee.

Ojeeojeeojee.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_118713337
Ohh, wat lief! Wat schijn schildpadkatjes toch leuk. Ze hebben ook altijd zo'n bepaalde blik, zelfs dit kleine ding al. Zo van "niemand maakt mij iets".
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:47:57 #181
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_118733159
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ohh, wat lief! Wat schijn schildpadkatjes toch leuk. Ze hebben ook altijd zo'n bepaalde blik, zelfs dit kleine ding al. Zo van "niemand maakt mij iets".
En een beetje loenzend af en toe. *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_118733353
Ik zou zelf nog wel ooit een lapjeskat willen, er zitten echt prachtexemplaren tussen en die karakters vaak ook O+ Maar ach, tegen die tijd kom ik vast weer met iets heel anders thuis, zul je altijd zien :P
pi_118750487
Dit is Snoesel, ons schildpadje van 6 jaar oud O+

[ Bericht 1% gewijzigd door Laysa op 02-11-2012 19:16:30 ]
pi_119349901

[ Bericht 100% gewijzigd door FinnTheHuman op 18-11-2012 18:21:08 ]
C'mon, grab your friends, we'll go to very distant Lands
With Jake the Dog, and Finn the Human,
The Adventures'll never end, it's Adventure Time!
  zondag 18 november 2012 @ 18:15:25 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119350207
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:06 schreef FinnTheHuman het volgende:
Hoi!

Ik kwam via Google op dit forum en ik vind het echt superleuk! Ik ben ook echt gek op schildpadkatten.
Nu vroeg ik me af of jullie me misschien kunnen helpen, ik heb namelijk sinds gisteren een 4 jarige schildpadpoes overgenomen, maar ze is heel erg schuw. Ik heb al haar spullen in de badkamer en ze laat zich wel benaderen en aaien, maar ze komt de badkamer niet uit en zo nu en dan is ze heel bang en verstopt ze zich. Hoe kan ik haar sneller thuis laten voelen?
Dat is niet zo handig om op meerdere plekken dezelfde vraag te stellen. In het vraagbaaktopic lijkt me voldoende.
pi_119350748
  zondag 18 november 2012 @ 18:55:29 #187
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119351816
Oh, net zo'n halfie als mijn Poetje was. O+

Om wie ik gister gewoon weer eens flink heb lopen grienen zeg. Zeven maanden na dato. Wat gaan die Schildpadjes toch onder je huid zitten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 20:04:20 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119355184
Ik blijf ook zwaar schildpadjes fan O+
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 20:09:18 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119355463
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 18:55 schreef Duderinnetje het volgende:

Om wie ik gister gewoon weer eens flink heb lopen grienen zeg. Zeven maanden na dato. Wat gaan die Schildpadjes toch onder je huid zitten.
Ik kan het me zo voorstellen Dude. ET hier zit ook zo enorm diep onder mijn vel. Het is zo'n heerlijk wijffie O+
De fokker van Dodge postte vanmorgen een foto van de dametjes uit zijn laatste nest, hij gaat ze allebei zelf houden en gelukkig maar want je zou toch zo weer in de verleiding komen O+

zondag 18 november 2012 @ 20:10:35 #190
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119355545
Oei O+ O+ O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_119362621
quote:

Wij hebben 5 katten thuis, mijn moeder kan de namen nooit zo goed onthouden dus ze noemt haar altijd 'halfhoofd' haha! We hebben 2 schildpadjes, de zusjes zaten bij de geboorte met de navelstrengen aan elkaar vast en hebben we zelf moeten afknippen. Ondanks dat er 5 kittens in het nest zaten waren die 2 vanaf de eerste dag onafscheidelijk van elkaar ♥
pi_119370871
quote:

En daar helpt maar 1 ding tegen, een nieuwe nemen. Ook al zijn ze natuurlijk allemaal onvervangbaar, het helpt wel.
pi_119377551
Oooh die onderste senesta! O+ Wat een droppie!!! ~:)
  maandag 19 november 2012 @ 23:07:44 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119410248
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En daar helpt maar 1 ding tegen, een nieuwe nemen. Ook al zijn ze natuurlijk allemaal onvervangbaar, het helpt wel.
Ja, wilde ik, maar er zat net geen schildpadje in het asiel.
Heb er wel een fantastische pikzwarte opvolgster vandaan hoor, die ik niet zou willen missen. En er komt vast weer een keer een asielschildpad op mijn weg. *;
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_119464052
Omdat Beemo eindelijk gewend is bij mij thuis, heb ik ook maar wat foto's gemaakt :)
Ze is 4 jaar en woont net een paar dagen bij me maar ik ben helemaal verliefd op haar <3

Ik vind haar vacht echt supermooi en ze is ook heerlijk zacht :)
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:29 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119464295
Oh, wat een leuke kat! En ze lijkt al best op haar gemak!

Goed nieuws!
  woensdag 21 november 2012 @ 15:08:54 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_119465935
Beemo! O+

Ik verwonder me er altijd over dat jullie van die leuke namen kunnen verzinnen voor je kat.
Bij mij heten ze elke dag weer anders, ik hou nooit een naam vol!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_119467619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Beemo! O+

Ik verwonder me er altijd over dat jullie van die leuke namen kunnen verzinnen voor je kat.
Bij mij heten ze elke dag weer anders, ik hou nooit een naam vol!
Je spreekt het uit als Biemo :) en de naam komt uit Adventure Time, haha. Ik vind namen verzinnen ook altijd moeilijk hoor! Mijn schildpadje (een echte schildpad) heette Kapitein Willem haha
  woensdag 21 november 2012 @ 22:01:13 #199
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_119483995
Hier maar eens wat foto's van Mac plaatsen :) .

Samen met Tosh.

Zo wel weer even genoeg foto's :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_119485503
ahh wat lief! Mac is ook een leuke naam trouwens :)
pi_121978876
Heb sinds gisteren ook een schilpadkat(met wit :p) van 4,5 jaar, opgehaald bij het asiel. Mist 1 achterpoot.
Maar wat een schatje, eerst uren beetje verlegen onder het bed zitten maar snel ging ze al ontdekken. En lekker kopjes geven enzo. Snachts gelijk al op bed geslapen en netjes de kattenbak gebruikt.
Nu zit ze voor het balkonraam koolmeesjes te bekijken :p.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kadooosh op 24-01-2013 13:00:34 ]
pi_122024886
Wat een leuk beestje Kadoosh, veel plezier met haar! O+
  vrijdag 25 januari 2013 @ 12:19:18 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122025139
Wat fijn dat het al zo gauw goed gaat met haar! Mooi diertje hoor. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122029872
Dit is de mijne O+ Tommie, meisje, 11 jaar O+

Ik ben slecht in foto's uploaden 8)7

http://imageshack.us/photo/photo/831/imageojmf.jpg/ (copy/paste deze link)
hee hallo
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:30:29 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122029983
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:27 schreef Scootermuisje het volgende:

Dit is de mijne O+ Tommie, meisje, 11 jaar O+

Ik ben slecht in foto's uploaden 8)7
[ http://img831.imageshack.us/img831/7638/imageojmf.jpg (copy/paste deze link) ]
Probeer tinypic eens.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:31:14 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122030013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:53 schreef Kadooosh het volgende:
Heb sinds gisteren ook een schilpadkat(met wit :p) van 4,5 jaar, opgehaald bij het asiel. Mist 1 achterpoot.
Maar wat een schatje, eerst uren beetje verlegen onder het bed zitten maar snel ging ze al ontdekken. En lekker kopjes geven enzo. Snachts gelijk al op bed geslapen en netjes de kattenbak gebruikt.
Nu zit ze voor het balkonraam koolmeesjes te bekijken :p.

[ link | afbeelding ]

Wat een lieverd! O+
pi_122035666
Wat zijn schildpadjes toch geweldig leuk.

De onze baalt momenteel vreselijk van het weer. Gaat alleen voor het hoognodige naar buiten en komt dan zo snel mogelijk weer naar binnen gerend om op de verwarming te gaan zitten. Terwijl het normaal echt een kat is die veel buitenkomt en dan trots weer binnenkomt met gevangen muizen en vogeltjes. Maar nu even niet.

Ze kan dan ook naar buiten kijken en heel zielig mauwen naar mij toe alsof ze denkt dat ik het weer kan regelen of zo. Dat zou wel mooi zijn.
pi_122069435

Mijn Tommie, meisje, 11 jaar O+ O+ O+ O+
hee hallo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:29:29 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122069713
Mooi!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:38:16 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122084964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:22 schreef Scootermuisje het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn Tommie, meisje, 11 jaar O+ O+ O+ O+
Oh, wat een rooie! Mooi zeg! O+ :o
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122085230
Omg, alle Schildpadden hier zijn net zulke bollies als mijn kattendametje O+ O+ O+
pi_122093098
Wat een leuke beestjes.
Ура для россии
pi_122129516
Schildpadjes zijn leuk :)

Mijn poes Winnie is 18,5 geworden.

Nu poes Pinkie, ook weer een schildpad, rond de 10 jaar oud :)

één oog inderdaad. Het zijn beide eigenwijze monstertjes. (Nou ja Winnie niet meer dus :@ )
...
  zondag 27 januari 2013 @ 20:13:03 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122129794
Ik wil er zo graag weer een. -O-

De asielen in onze regio hebben er geen die bij ons kan (bij andere katten, buiten lopen) helaas. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122132193
We dachten dat bij onze pinkie ook nog wel een andere kat kon, toen we haar in het asiel uitzochten. *O* Pinkie zat binnen, andere poes kwam te dichtbij WHAM en toen zat de andere poes buiten te trillen op de kattebak. Het was écht geen "waarschuwingstikje" maar echt een zo hard mogelijke mep. -O-
Dan eerst maar één kat....
...
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 10:23:34 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122153418
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:49 schreef Garbageman het volgende:
We dachten dat bij onze pinkie ook nog wel een andere kat kon, toen we haar in het asiel uitzochten. *O* Pinkie zat binnen, andere poes kwam te dichtbij WHAM en toen zat de andere poes buiten te trillen op de kattebak. Het was écht geen "waarschuwingstikje" maar echt een zo hard mogelijke mep. -O-
Dan eerst maar één kat....
Schildpadjes staan dan ook als pittig te boek :P

quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil er zo graag weer een. -O-

De asielen in onze regio hebben er geen die bij ons kan (bij andere katten, buiten lopen) helaas. ;(
Komt vast weer Dude :*
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 10:30:37 #217
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122153591
Mijn dametje..

Begint inmiddels ook weer steeds meer kraag te krijgen, zoo mooi O+
pi_122156445
ET is zo mooi. O+
pi_122157066
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.

Weet iemand hoe dat zit?
  maandag 28 januari 2013 @ 12:13:54 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122157113
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.

Weet iemand hoe dat zit?
Voor mij is een schildpad inderdaad puur zwart-rood. Dan heb je schildpad-met-wit, wat ik zelf eigenlijk altijd lapjespoes noem.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:38:54 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160211
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:

Weet iemand hoe dat zit?
De lapjes gedogen we hier gewoon.
Omdat ze óók lief zijn.

Maar inderdaad is een schildpad gevlamd, zonder wit.
Mijn schildpad had echter een kleine witte bef, maar was toch niet echt een lapje te noemen, dus tjaaaa.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 28 januari 2013 @ 13:44:07 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122160404
Die was dus nep. :7

Kijk je ook op dierenasiels.com?
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 13:46:37 #223
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122160502
Ik wil ook best een apart topic openen hoor :Y :@

Mooie uitleg van pumpkin_Ruby:

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 01:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Oh wat zijn ze schattig, die kittens van cartwoman ! En de poetie van Dude bij Arty O+

Ik zie hier heel veel gegoochel met namen voor tortie poezen, ik zou het zo uitleggen;`

Je hebt bij katten twee hoofdkleuren; zwart en rood. Rood vererft via het X-chromosoom.
Een kater heeft geslachtschromosomen XY, dus maar één X en kan dus maar één basiskleur in zijn pakket hebben; zwart of rood.
Een poes heeft geslachtschromosomen XX, dus twee X en zij kan dus eventueel twee basiskleuren in haar pakketje hebben. Een poes met twee zwarte XXen is zwart,een poes met twee rode XXen is rood, en een poes met zowel één zwarte X als één rode X is een mengvorm, zwartrood door elkaar.

Dan krijg je een patroon wat soms lijkt op het tortoiseshell/schildpadschild materiaal waar vroeger haarspelden en kammen van gemaakt werden.

[ afbeelding ]

Schildpadschild. Wij noemen zo'n kat daarom een schildpadje.
De officiele kleurnaam tortoiseshell was te lang en wordt algemeen afgekort tot tortie.

Elke tortie heeft een uniek patroon, dit komt omdat het door het lot wordt bepaald als het poezenkitten nog in de baarmoeder zit. Elke cel heeft genetische informatie die zegt welk bouwplan er gevolgd moet worden om het kitten in elkaar te zetten. Maar van alle informatie zijn twee (in grote lijnen dezelfde, maar op sommige punten dus verschillende) exemplaren, ook van de twee X-chromosomen. Op een gegeven moment in de ontwikkeling beslist elke cel in het embryo welke van die twee bouwplannen het verder gaat gebruiken. Bij torties is dat bij sommige cellen het plan waarin staat dat het vachtje rood wordt, andere cellen kiezen toevallig juist het andere plan en daarin staat dat het vachtje zwart moet worden. Het is op dat moment nog vroeg in de ontwikkeling van het kitten, elke cel krijgt een hele groep nazaten die als groep allemaal het plan van het rode of zwarte vachtje uitvoeren. Een heel rood stukje op een poes kan dus veroorzaakt zijn door één voorlopercel die toevallig het rode bouwplan is gaan volgen.

Een gewone tortie oftewel schildpad is vrij gemêleerd, rood en zwart zitten redelijk gemengd en er zijn weinig grote afgetekende kleurvlakken.

Je hebt ook torties met witte vlekken. Zij hebben dus drie kleuren; rood, zwart en wit. wanneer een embryo ook wit in het genetisch materiaal heeft zitten dan worden er tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder flink minder pigment voorlopercellen gevormd. Elke voorlopercel zal daarom met z'n nakomelingen een groter gebiedje op de kat moeten gaan inkleuren. De gebiedjes rood en zwart worden daardoor grotere lapjes. En dan heb je dus een lapjeskat !

Dus;

tortie = rood en zwart, gemengd. Synoniem; schildpadje.
tortie met wit = rood en zwart meer verdeeld over afgetekende vlakken. Synoniem; lapjeskat.

Een tortie kan ook een tabbypatroon (streepjes) hebben. Dat noem je dan een tortie tabby, of samengetrokken torbie. Ook torbies heb je met en zonder wit, dus erg gemengd of juist met duidelijke vlakken.

ET en Sietske zijn tortietabbies met wit.

Bij katten heb je ook nog een gen wat "verdunning" geeft. Verdunning maakt de kleuren wat valer, meer pastel. Zwarte katten worden bijvoorbeeld blauw, rode katten worden crème (zalmkleurig).
En (black)torties veranderen onder invloed van verdunning van zwart/rood naar blauw/crème.

Owja, ik wil ook graag een tortie poesje ! Ze moeten me geen tortie opvangkittens geven want dat zou ik gemeen vinden :(
  maandag 28 januari 2013 @ 13:46:51 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160513
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Die was dus nep. :7

Kijk je ook op dierenasiels.com?
}:|

Ik kijk op ikzoekbaas.nl en ook apart bij de dierenasiels in de regio. Zal nog even op jouw tip kijken, of dat nog wat nieuws oplevert. ^O^
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 28 januari 2013 @ 13:48:48 #225
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160574
Maar die uitleg van pumkin is ook wel wat verwarrend senesta. Want er zijn dus ook gevlamde schildpadden ( zonder afgetekende vlekken dus), waar tóch een wit teentje of befje aan kan zitten.

Nu zijn schildpadden nog al eigenwijs, dus ach, dan past dat ook wel weer. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122161663
Haha, ik wil ook niemand buitensluiten hoor, want lapjeskatten zijn ook lief. Maar ik vroeg het me gewoon af.

Maar we gedogen ze gewoon allemaal.

Ik heb wel een echte schildpad, zal van de week eens een foto uploaden van onze Dokus.
pi_122491724
Mijn eerste kat was er ééntje... De eerste kat die ik ooit in m'n leven gezien heb ook denk ik aangezien ze er al was van zolang ik me kon herinneren.
Haar kopje was helemaal geel-mosterd van kleur en voor de rest was ze redelijk donker (donkerbruin - zwart - mosterd) met een wit borstje, maar kon ze in de zomer lichter worden van pels (ja, echt).

Ik heb altijd gevonden dat ze zich als een senior gedroeg; ook toen ze nog wat jonger was. Ze sliep echt héél veel, meer dan welke andere kat dan ook. Haar precieze leeftijd wisten we niet, aangezien het oorspronkelijk een zwerfkat "van de paardenstallen" was. Ik geloof dat ze er in mijn geboortejaar is bijgekomen, maar ben dat niet zeker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze was érg kieskeurig met haar eten, was goed in zeuren (binnen-buiten-zomaar) en niet altijd even zindelijk (ik kan me haar behoeftes op het tapijt nog herinneren, maar gelukkig hield dat op)...

Als ik er tegenwoordig over nadenk valt het me op dat ze nogal slecht tegen de hitte kon. Ook wastte ze zichzelf soms zó lang, dat haar pels er gewoon nat uitzag... :{

Mijn ouders dachten heel lang dat het een kater was (geen idee waarom; misschien door het wat meer afstandelijke gedrag) tot de dierenarts eens op bezoek kwam en zei dat het een kattin was. Dat was best wennen.

Het was een kat met een heel eigen willetje, die nooit kwam als je haar riep, tenzij het om te eten of schootzitten was. Later kwam ze soms ook op mijn schoot; wat ik natuurlijk heel gezellig vond. O+ Als ze buiten was kon je haar nooit aaien aangezien ze altijd wegliep (niet voor niets een ex-zwerfkat waarschijnlijk). Het viel ook best op dat het een ex-zwerfkat was aangezien haar nagels altijd maar losjes stonden, ze een stukje van haar tong af had en niet veel tandjes meer in d'r mond.

Ik wou eens een naam voor deze poes aangezien ze geen naam had, en mijn broer zei voor de grap "Appelmoes" (misschien omdat we dat toen aten en appelmoes op poes rijmde) en dat was me toevallig weer binnengeschoten na een oud zelfgemaakt kaartje voor mijn pa waarop ik haar getekend had met die naam erbij. ;)
Toen hebben m'n vriendinnetjes en ik haar dus een tijdje zo genoemd. :D _O-

Wel vermoeden we dat ze 16 jaar is geworden; wat al een flinke leeftijd is voor een kat. Ikzelf was net 13 toen ze stierf. Dat was even heel moeilijk toch wel...

Op het laatste was ze echt zwaar uitgeput. Haar longen zagen zwart volgens de dierenarts. Ze ging maar niet uit zichzelf dood ondanks de pijn en had weer eens veel last van de hitte (toen was het net een warme periode in juli). Het arme beest kon niet meer goed ademen en stappen en ging op den duur zelfs in haar kattenbak zitten (wist ze niet meer wat ze deed?) dat we er helaas een einde aan moesten maken.

Vandaag ligt ze nog steeds (wat er nog van over blijft) in onze oude tuin...

[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 04-02-2013 23:37:55 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:55:12 #228
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122506100
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!

Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122508949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!

Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen. :)
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:43:34 #230
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122510652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122511614
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje. :o
Dan zal ze uniek geweest zijn. O+
pi_122511702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje. :o
Iedere kat is uniek.
pi_122511754
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Iedere kat is uniek.
Ik bedoel maar dat ik hier sommige schildpadden zien die op elkaar lijken, maar geen enkele die op wijlen mijn poes lijkt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:39:31 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122513208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.

En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.

Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.

Uiteraard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122517449
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.

En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.

Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.

Uiteraard.
WTF did I just read? :')
pi_122517683
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

WTF did I just read? :')
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.

8)7
pi_122517838
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.

8)7
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:23:02 #238
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122519877
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
Het was een gebbetje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122520347
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het was een gebbetje.
Gebbertje? :@
pi_122540162
Geintje. (wel een beetje mesjoche ;) )

Mijn schildpadpoes is ook een beetje raar met naar de kattebak gaan. Meestal gaat ze pas als één van ons (vriendin en ik) thuiskomt of in de woonkamer komt 's ochtends. Dan is er eerst een enthousiaste begroeting en daarna moet er eerst flink geplast of gekakt worden 8)7
...
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:13:02 #241
395975 Baasje_van_Sanne
Living in the meow zone
pi_122601954
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.

Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).

Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.

Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.

Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
pi_122602187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Baasje_van_Sanne het volgende:
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.

Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).

Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.

Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.

Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
Leuke teentjes heeft Sanne. :P . (dat is het eerste wat me opviel haha)
  maandag 11 februari 2013 @ 14:45:02 #243
395975 Baasje_van_Sanne
Living in the meow zone
pi_122750883
quote:
Leuke teentjes heeft Sanne. :P . (dat is het eerste wat me opviel haha)
Als je die grappige witte teentjes bedoelt, die zijn van Charlie, 'slechts' een figurant in dit schildpaddentopic ;)

Nog een filmpje:

pi_122756943
Waar halen jullie schildpadpoezen eigenlijk vooral vandaan? Vind je ze geregeld in het asiel, nestjes, of komen ze gewoon uit het wild aangeklopt?
  maandag 11 februari 2013 @ 17:25:57 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122757019
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
pi_122757067
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
Wat bedoel je?
  maandag 11 februari 2013 @ 17:45:01 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122757684
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
pi_122759390
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
Oh. Mij lijkt het dat je deze katten wat minder tegenkomt, of ligt dat aan mij? Ik heb in mijn leven toch al meer andere katten gezien.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:35:30 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122761849
In mijn buurt stikt het ervan.

Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
pi_122766698
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Lienekien het volgende:
In mijn buurt stikt het ervan.

Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:58:14 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122766727
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Waarom denk je dat?
pi_122767120
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Maakt dat iets uit dan? :P

Waarschijnlijk zullen er ook wel veel in asielen te vinden zijn.

Het valt me gewoon op dat ik deze katten niet vaak tegenkom als en als ik ze dan tegekom, zijn het wilde. Dit is enkel mijn ervaring natuurlijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:05:54 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122767217
Ja, zo kun je van alles wel bedenken. :)
pi_127922377
Hallo iedereen,
Even omhoog schoppen!

Ik denk dat Miets hier ook wel op de juiste plaats is ;)
Ik heb echter zó ontzettend veel foto's van haar dat ik er even een paar uit pak die recent zijn en ik het mooist vind.

Miets is nu circa 3 jaar, helemaal exact weet ik het niet want ze is als (geschat) 6/7 weken oud kitten komen aanwaaien. Mijn stiefmoeder kwam ermee aanzetten, liep in het park doelloos rond en rende achter alles en iedereen aan en bij wat navragen in de buurt kon niemand vertellen waar ze bij hoorde, was ook niet gechipt of niks, zodoende heb ik haar opgevangen en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht *; . Ze liep duidelijk al een tijdje buiten want ze heeft de eerste paar dagen extreem veel gedronken. Maar dat is helemaal goed gekomen want ze is inmiddels uitgegroeid tot een prachtige volwassen schildpad poes zoals jullie hieronder kunnen zien.

pi_127923615
mooi beest :)

Ons gekke wijf besloot een gevangen vogeltje gezellig op de vloer van de studeerkamer op te eten waar mijn vriendin net aan het werk was. (nee geen foto daarvan)
Toch knap met één oog een vogeltje kunnen vangen.

...
  maandag 17 juni 2013 @ 22:23:47 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127926267
Oooh Miets. O+

En een eenoogje dat nog een vogeltje weet te vangen. :o

Wat zijn ze toch allemaal leuk!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127926918
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Garbageman het volgende:
mooi beest :)

Ons gekke wijf besloot een gevangen vogeltje gezellig op de vloer van de studeerkamer op te eten waar mijn vriendin net aan het werk was. (nee geen foto daarvan)
Toch knap met één oog een vogeltje kunnen vangen.

[ afbeelding ]
Thnx :)

Ik vind die van jou anders ook érg mooi, één oog minder of niet maar tis een prachtige kat om te zien. En dat ze dat vogeltje met maar één oog gevangen heeft valt ook wel wat voor te zeggen, want normaal kun je met maar één oog geen diepte zien en dus ook de afstand moeilijker inschatten, dus het feit dat ze hem toch heeft weten te vangen is wel knap ^O^
Hoe is het eigenlijk gekomen dat ze er ene mist als ik vragen mag?
pi_127930375
ooginfectie die ze had toen ze als zwervertje bij het dierenasiel kwam.

F&F / Pinkie de poes

Vorig jaar al drie muizen te pakken genomen :)
...
pi_127949216
Misschien zijn er wat mede FOK!kers die me kunnen helpen; zoals ik hierboven beschreef was Miets toen ik haar kreeg naar eigen schatting een week of 6 á 7 oud, zijn er mensen die aan de hand van wat kitten foto's van haar kunnen aangeven of ik het bij het rechte eind had?
Ze had de blauwe kitten oogjes nog ( heeft ook nog best een tijd geduurd voordat die verkleurden) en ze had duidelijk de 'wilde haren' nog in de vacht zoals jullie kunnen zien.
Sommige foto's zijn niet al te scherp helaas, op de site van Flickr zelf zijn ze iets kleiner uitgevoerd en daardoor wat duidelijker.

dinsdag 18 juni 2013 @ 21:12:08 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127962563
Ik heb geen verstand van kittens, dus ik kan je niet helpen.

Ik vind haar alleen maar super super super super cute. O+ Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn.

Heb je nog iets gemerkt van het feit dat ze (te) jong zonder moeder was?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127962777
Ik denk dat 6 weken een goede schatting was, als ik haar vergelijk met mijn zwerfkittens. Veel ouder zal ze in ieder geval niet zijn geweest.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:42:14 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127963962
Wat is Miets trouwens een leuke naam. Hoe kom je daar nou op?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127966604
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb geen verstand van kittens, dus ik kan je niet helpen.

Ik vind haar alleen maar super super super super cute. O+ Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn.

Heb je nog iets gemerkt van het feit dat ze (te) jong zonder moeder was?
Mja ze heeft heel lang ge-melktrappeld en om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten, dat laatste is helaas overgegaan toen ze gesteriliseerd was omdat ze toen bijna een week lang met zo'n kap moest rondlopen om niet aan die wond te komen, dat mis ik nu wel een beetje dat had wel iets schattigs :)

Wat is Miets trouwens een leuke naam. Hoe kom je daar nou op?
[/quote]

Hahaha ik dacht wel dat iemand die vraag hier vroeg of laat zou gaan stellen xD.
Je wil niet weten hoeveel mensen me dát gevraagd hebben, het antwoord is eigenlijk heel simpel:
Ik heb in het verre verleden eens ergens gewerkt waar ze ook een kat hadden die heel veel van de mijne weg had, ze deed me er als kitten gelijk aan denken en de eerste dagen heb ik van allerlei namen overwogen, maar Miets was de enige die naam die me door constant door het hoofd bleef spoken. Het is tevens ook een Maastrichtse naam ( dat wist ik dan weer niet direct, dat vertelde mijn pa me naderhand) en aangezien ik zélf ook oorspronkelijk van Maastricht ben, was het voor mij een mede-reden om bij die naam te blijven ;)

Ps. Thnx Clown, dan zat ik er dus toch vrij goed in de buurt.
pi_127966928
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:40 schreef Garfield1985 het volgende:

om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten
O+ Veeg O+ Me O+ Op O+.

Mijn babykitten (ook 6-7 weken) moest en zou op bed naast me liggen, en dan wel zodat hij met z'n kopje in mijn hand lag O+.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:52:46 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127967284
quote:
Hahaha ik dacht wel dat iemand die vraag hier vroeg of laat zou gaan stellen xD.
Je wil niet weten hoeveel mensen me dát gevraagd hebben, het antwoord is eigenlijk heel simpel:
Ik heb in het verre verleden eens ergens gewerkt waar ze ook een kat hadden die heel veel van de mijne weg had, ze deed me er als kitten gelijk aan denken en de eerste dagen heb ik van allerlei namen overwogen, maar Miets was de enige die naam die me door constant door het hoofd bleef spoken. Het is tevens ook een Maastrichtse naam ( dat wist ik dan weer niet direct, dat vertelde mijn pa me naderhand) en aangezien ik zélf ook oorspronkelijk van Maastricht ben, was het voor mij een mede-reden om bij die naam te blijven ;)

Ps. Thnx Clown, dan zat ik er dus toch vrij goed in de buurt.
Zo'n naam die door je hoofd blijft spoken. O+ Love it.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:54:41 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127967409
Jongens, maak me geen kitten willen. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127994521
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

O+ Veeg O+ Me O+ Op O+.

Mijn babykitten (ook 6-7 weken) moest en zou op bed naast me liggen, en dan wel zodat hij met z'n kopje in mijn hand lag O+.
Aaaah dat is wel echt super cute *; ( sorry kort 'gay' moment haha )

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens, maak me geen kitten willen. }:|
Hihi aanstekelijk he Dude :P
  zondag 14 juli 2013 @ 17:00:54 #268
405473 Garfield1985
Die voor je
pi_128940214
Kick!
pi_128943527
Ohh schildpadkatten zijn zo leuk O+ Ik wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer O+ O+

Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker ;(

En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maanden :) Hyperactief maar erg lief O+ (lief als het haar uitkomt natuurlijk...)

pi_128943562
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:
Ohh schildpadkatten zijn zo leuk O+ Ik wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer O+ O+

Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker ;(
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

wat erg. nog gecondoleerd :*

En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maanden :) Hyperactief maar erg lief O+ (lief als het haar uitkomt natuurlijk...)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat een schatje O+
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_129010971
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
He wat sneu van Luna ;( En ze was zo prachtig met dat volle koppie......
Lily ziet erg erg cute uit, als ik het goed zie een grijs/blauwe schildpad?
Als dat zo is heb je wel een hele zeldzame want daar zijn er wel van maar die zie je echt niet snel.
pi_129015152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

He wat sneu van Luna ;( En ze was zo prachtig met dat volle koppie......
Lily ziet erg erg cute uit, als ik het goed zie een grijs/blauwe schildpad?
Als dat zo is heb je wel een hele zeldzame want daar zijn er wel van maar die zie je echt niet snel.
Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt is :P

Ze is af en toe wel erg gemeen met spelen, dan gaan de oren naar achter en gaat je hand (of voet) eraan :')
pi_129015933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:41 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt is :P

Ze is af en toe wel erg gemeen met spelen, dan gaan de oren naar achter en gaat je hand (of voet) eraan :')
Een richtig schildpadje dus hahaha ;) , dat 'vaal' spelen herken ik heel goed, Miets heeft precies dezelfde buien af en toe, zo kan ze heel leuk spelen en dan ineens 'pets' dan heb je ze fiks hangen.
Bij mij is het spelletje dan ook gelijk afgelopen en dat weet ze dus is ze nu iets terughoudender met meppen uitdelen of (gemeen) bijten. Dat 'verstopppen' wat Lily op de bank achter de leuning doet herken ik trouwens ook héél goed, dan worden de oogjes ineens heel groot en willen ze datgene wat ze aan de andere kant zien 'bespringen' O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Garfield1985 op 16-07-2013 19:19:16 ]
pi_129016006

[ Bericht 100% gewijzigd door Garfield1985 op 16-07-2013 19:17:01 ]
pi_129135904
Hey, volgens mij hoort hier mijn Troela thuis!

Ze is 10 jr en komt uit het asiel.
Was daar naartoe verbannen omdat haar temperament niet samengaat met kleine kinderen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2013 @ 21:52:58 #276
137949 Disana
pi_129136332
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze is 10 jr en komt uit het asiel.
Was daar naartoe verbannen omdat haar temperament niet samengaat met kleine kinderen.
Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.
pi_129146863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.
ja ze ziet er lief uit (maar is het niet >:) )
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 10:02:15 #278
137949 Disana
pi_129147982
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja ze ziet er lief uit (maar is het niet >:) )
Dat zijn soms de leukste katten :D
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:04:53 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129148032
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129148352
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
En mijn dame ook ;) Meet Elin, Noorse Boskat van 2 jaar. Momenteel is ze wat gevulder en voller in d'r vacht. Ze had net een nestje gehad toen ik haar kreeg.

[/URL][/img]
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:06 #281
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992427
Hallo allemaal/mede-schildpadkatjes-liefhebbers,
wat een leuk forum,ik weet 100% zeker dat mijn Lima hier op haar plaats is. Tussen al deze prachtige en bijzondere verhalen en ervaringen misstaat mijn (...totaal onverwachtte..) liefde voor m'n T.P.P (turtle-printed-princess) dan ook echt niet,in tegendeel...
Ik ben al veel vaker (jaar of 2,3 geleden) op dit forum beland als ik weer is 'schildpadkat gedrag- of karakter' intikte op google. Ik wil dan ook in ieder geval 'Duderinnetje' bedankt hebben nu ik hier dan eindelijk mezelf heb geregistreerd. U startte dit forum 2 dagen na mijn verjaardag in 2008 alweer,prachtig toch dat op de dag van vandaag er liefhebbers van deze prachtige dieren bijkomen!!?? Als het om mij en Lima gaat zou ik eerlijk gezegd niet egt precies weten waar te beginnen,puur omdat de manier waarop ik en zij elkaar vonden zó bijzonder is,nu ruim 8 jaar geleden.. Misschien is het het best iets over de oorsprong van haar naam te vertellen,misschien kom ik zo tot een goeie openingszin..
Zonder verder enorm uit te gaan wijdden en persoonlijk te worden durf ik hier wel te vertellen nu,dat ik ruim 10 jaar geleden lang niet zo'n fijn en rustig leven had als nu,anno 2013. Soms kan het zelfs zo zijn,en ja dan ga je al snel persoonlijk worden, dat je het zelf even niet meer vol kunt houden,dat je zo vast zit dat het gewoon 'allemaal' geen zin meer lijkt te hebben. Klinkt dus best ernstig en dat was het ook. Gelukkig was ik wel zo dapper mezelf toch op een andere manier te willen leren kennen,dmv intensieve psycho-therapie welliswaar van ruim 4 1/2 jaar in het begin,maar nu,zoveel jaar later door de juiste vrienden en familie leden op juist waarde weten te schatten en er van genieten. Ja ik zie nog wekelijks een therapeut maar ik heb er ondertussen wel een stuk meer ÍK' voor in de plaats weten te krijgen,ik heb er egt een stuk meer zin in tegenwoordig...eerlijk en simpel.

Hoe ik dan aan Lima kom?? Ja dat hoort dus in deze afgelopen 10 jaar ergens te zijn 'gebeurd'.
Wat ik nog heel goed weet was dat ik een jaar opgenomen was. Dat ik samen met een groep mensen dat jaar enorm veel geleerd heb. We waren een groep van 9 die dat jaar samen zouden volmaken,sommige leuke andere minder leuke mensen. Hoe dan ook,ik werd jarig,dan heb ik het over 3 november 2005. Een paar weken voor mijn 'ontslag'. Harstikke eng vooruitzicht weet ik ook nog,het nu zelf buiten moeten gaan doen...Brrrrr Maar mijn groep vond/dacht het tijdens het vieren van mijn verjaardag in de kliniek dat het wel een leuk idee als ik ,als ik weer terug naar mijn flat in Breda zou gaan,ik vast wel een leuk kitten zou willen om voor te zorgen!! Niets was minder waar,maar gelukkig bestond dit kado toen ook alleen nog maar uit een prachtige 'tegoed-bon-voor-een-kitten'-kaart/A4tje ,getekend door iedereen met uiteraad ook de beste wensen. Harstikke leuk natuurlijk,de moeite die men genomen had enzo voor het feestje maar ik vroeg wel mezelf hardop af,of het slim zou zijn een katje te nemen. Ik had er immers niks mee,was eerder toe aan een flinke hond,maar eigenlijk had ik nog totaal geen zin in een huisdier,ongeacht van welk soort...
Verbaasd was ik dan ook toen ik na 2 dagen weer thuis,samen met mijn broer op debank zat,vrijdags uur of zeven s'avonds,en de bel ging.
Ik woonde toen 6 hoog,en door intercom hoorde ik een vriendinnetje,die ik in groep had leren kennen,vragen of ik naar beneden wilde komen.. Verbaasd vroeg ik haar waarom ze zelf niet gewoon boven kwam. "Kom nou maar,ik heb wat voor je.." Ik dus heél verbaasd én nieuwsgierig naar beneden met de lift.. En ja,ik zag haar staan maar ze had iets vast,,ik kon het niet eens zien.. Ze vroeg mij m'n hand te openen en ja hoor,daar lag 'het'... Een heel klein kitten,heel pluizig,nog totaal hulpeloos -achtig ook. OMG,das wat ik d8,ik zei dan ook; "Mirella ,wat moet ik hier nu mee? " ja,zei zij,ik denk égt dat het voor jou wel fijn zal zijn voor iets te zorgen,dat je weet dat er in je huis altijd iets is om liefde mee te delen. Op dat moment was ik dus wel al thuis maar nog volledig in deeltijd-therapie,met als onderdeel onder andere mijn agora-fobische klachtten te verminderen..Ik kwam amper op straat en vond het allemaal nog veel te spannend buiten. Maar doordat ik dat kleine katje ook niet wilde weigeren; het zag er namelijk zo schattig en hulpeloos uit,was ik dus ook wel degene die met haar naar dierarts moest,haar eten moest gaan kopen in die leuke dierenwinkel waar ik altijd wel is binnen had willen lopen. Zodoende heeft mijn Lima mij al in zoveel situaties geholpen,dat een paar regelties over haar bijzondere aard niet zouden kunne volstaan. Misschien schrijf ik ook veel te uitgebreid over 'ons' ,maar zonder de voor-info snapt men nooit waarom wij al ruim 8 jaar lang een team zijn. Waarom ik nog ieder dag geniet van haar schilpad zijn,iets wat ik door de dierenarts toen bv over haar leerde en waarom ik wel snap dat als een kitten te vroeg van haar moeder weg gaat ze egt wel wat gedrags-probleempjes kan krijgen,en ik zelfs dáar nog van geniet. Hoe je samen met je kitten door nederland reist in de trein en je zo dapper voelt,Breda-Amsterdam kom maar op!! Ik kon gewoon de wereld (weer) opnieuw aan,samen met Salima (das eigenlijk haar hele naam,nadat we alle namen van de groep door elkaar gehusseld hadden kwam die er onder andere uit..) Nu dus dit jaar word zij 9 alweer, Voor mijn part word ze 100 jaar,blind,dement,doof en met slegts 1 goed pootje ofzo over; de liefde die ik voor haar voel is totaal oneindig. Als ik naar haar kijk,zoals nu ook weer,ze ligt te slapen,voelt ze na verloop van tijd gewoon mijn ogen op haar gericht... Het begint bij de oortjes,kopje omhoog als het aanhoud,en dan die snelle huppel-pas naar mij,naar baasje. Nee hoor,ik en Lima,wij zijn 1. We wonen nu alweer ruim 7 jaar in Amsterdam. iedereen is dol op haar en we hebben al zoveel geschiedenis weer samen geschreven,pff ik kan bezig blijven. Duderinntje,als je dit leest,nogmaals bedankt hoor!! Ik moet nu egt wat foto's ook gaan laten zien natuurlijk,heb van alles. Chillen op balkon in zomer,spelend op bed met nep-muis onder het overtrek,slechts 1 van toen ze nog écht klein was,en talloze filmpjes. Hieronder volgt kleine selectie; geniet ervan en bedankt voor het lezen,ik zou nog uren door kunnen gaan besef ik me. Over miss Lima,en haar gedrag bv,het (h)eerlijke koppige,de brutaliteit die bij mijn prinsesje ook om kan slaan in ronduit agressie,het speelse wat ze als kitten had en nu ook nog steeds heeft. Geloof dat het echte liefde is,dat je het zo het beste kan omschrijven.

Groetjes Eduardo del Carmen uit Amsterdam
pi_129992836
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef delcarmen het volgende:
-lap tekst-
Alinea's a.u.b.? Dat leest makkelijker...
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:51:59 #283
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992879
Hé wat jammer,
ik heb na mijn verhaal hierboven natuurlijke wat mooie foto's uitgezocht maar het lukte me niet ze erbij te plaatsen,kan iemand mij helpen??

groet Eduardo del Carmen
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:53:34 #284
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992954
Alinea's??
Prima tip hoor,maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.........?? En ik zie er wel een paar
pi_129992981
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:51 schreef delcarmen het volgende:
Hé wat jammer,ik heb na mijn verhaal hierboven natuurlijke wat mooie foto's uitgezocht maar het lukte me niet ze erbij te plaatsen,kan iemand mij helpen?? groet Eduardo del Carmen
DM komt er aan!
Prachtig verhaal en dank dat je het wilde delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 13-08-2013 10:33:59 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_129992987
quote:
12s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:53 schreef delcarmen het volgende:
Alinea's??
Prima tip hoor,maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.........?? En ik zie er wel een paar
:{ Jawel, want dat leest makkelijker, en dáár gaat het wel om... In alle topics in alle fora hier.
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:13:46 #287
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129993968
@ Little_Dolls,

zo leer je altijd weer wat bij,ik en m'n alinea's...,
Ben hier dan ook vandaag voor eerst officieel geregistreerd. Puur voor mijn Lima. Heeft u nog tips over hoe ik mijn mooiste schildpad-plaatjes vanuit 'mijn afbeedlingen' hierheen kan vervoeren of bijvoegen??
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:08 #288
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129997420
Het is me ondertussen wel gelukt wat mooie foto's van Lima in mijn fotoboek hier op het forum te plaatsen. Ik doe mijn best ze gewoon hier,tussen de tekst te plaatsen. Dank u wel
pi_129998141
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:21 schreef delcarmen het volgende:
Het is me ondertussen wel gelukt wat mooie foto's van Lima in mijn fotoboek hier op het forum te plaatsen. Ik doe mijn best ze gewoon hier,tussen de tekst te plaatsen. Dank u wel
Vanuit je Fotoboek:

Rechtermuisknop op de foto > Afbeeldings-URL kopiëren > in je venster plakken en tussen de tags [ img ] [ / img ] (maar dan zonder spaties) plaatsen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:17:17 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130002808
Delcarmen, ik heb alles gelezen hoor, alinea's of niet. ;)

Mooi en ontroerend verhaal. Geniet maar goed van Lima. Zo te lezen waren jullie voorbestemd voor elkaar. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130010904
Mooi verhaal trouwens
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:54 #292
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_130015512
Zo zie je maar, een kat is een hele waardevolle aanvulling op een leven, vooral als het je zo helpt met genezen en omgaan met je leven. Ze oordelen en veroordelen niet en zijn er voor je, onvoorwaardelijk en altijd. :)
Heel fijn dat je je verhaal met ons deelt, en veel plezier hier op het forum!

[ Bericht 15% gewijzigd door Lavenderlily op 13-08-2013 20:39:08 (Onbedoeld op lange tenen getrapt, sorry daar voor.) ]
pi_130016212
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Delcarmen, ik heb alles gelezen hoor, alinea's of niet. ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:26 schreef baniekje het volgende:
Let niet op de onaardige reacties, die zal je hier zeker krijgen maar laat je er niet door ontmoedigen om meer over Lima en je zelf te vertellen.
:{ WTF? :')

Ik vroeg gewoon om a.u.b. wat meer alinea's in te voeren omdat dat het verhaal iets makkelijker leesbaar maakt; dat gebeurt wel meer in topics in andere fora hier.

Heb ik het hier over de inhoud van haar zijn verhaal? NEE.

Ik snap echt niet wat hier onaardig aan is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 13-08-2013 19:28:37 (had niet door dat het een "hij" was...) ]
pi_130027120
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:

Ik ook niet zo hoor
pi_130028047
Ik ook niet. Ik vind het wel onaardig dat je hem een haar noemt. :P
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:01:15 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130028080
Is baniekje weer aan het stoken?
pi_130028208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ook niet. Ik vind het wel onaardig dat je hem een haar noemt. :P
:@ :')

- Aangepast :) -

[ Bericht 13% gewijzigd door Little_Dolls op 13-08-2013 19:29:30 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:07:16 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130028291
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

[..]

:{ WTF? :')

Ik vroeg gewoon om a.u.b. wat meer alinea's in te voeren omdat dat het verhaal iets makkelijker leesbaar maakt; dat gebeurt wel meer in topics in andere fora hier.

Heb ik het hier over de inhoud van haar verhaal? NEE.

Ik vond je niet onaardig hoor.

Kan me wel voorstellen dat als je hier nieuw bent, je dat niet als eerste reactie verwacht.
Maar volgens mij is er verder niets aan de hand toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130029325
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Kan me wel voorstellen dat als je hier nieuw bent, je dat niet als eerste reactie verwacht.
Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.

quote:
Maar volgens mij is er verder niets aan de hand toch?
Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:19:53 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130031135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:34 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.

[..]

Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.

SPOILER
Volgens mij zei delcarmen zelfs 'weer wat geleerd', dus die nam het je kennelijk niet kwalijk. Dus ik zou me er maar niet druk over maken. :*

Daar is dit topic ook veel te leuk voor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:16:17 #301
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_130036977
Goedenavond allemaal,
harstikke leuk zeg die reakties,na zo'n lange post waar ik toch wel over getwijfeld had.
Ik had het ook kunnen houden bij 'gewoon' miss Lima,een prachtige schildpadkat. Das toch uiteindelijk de opzet van dit forum. Maar zoals ik zelf ook geloof,ik las het hier net terug ook al,zij en ik lijken voorbestemd,vooral omdat ikzelf NOOIT aan een kat gedacht had,zeker op dát moment in mijn leven. En dan volsta je niet met drie regels en een paar foto's (die ik overigens wel ga proberen nu hier te krijgen na de tip...)

Over de 'ophef' over de reactie van Little_dolls; ik snap wel beetje waar het vandaan komt. Ik denk dat ik wel zoiets had van wat duderinnetje zei,dat je hier als eerste komt,met zó'n verhaal en dat dan uitgerekend dáar je eerste reactie over gaat!!!!! Hahaaaa,das tog een beetje een downer,voor mij wel in ieder geval.
Maar zoals je hoort,ik kan er ook om lachen, Ik ging er toch ook van uit dat het vooral leerzaam bedoeld was zullen we maar zeggen. :s)

Terug naar schildpad-liefde zeg ik,en voor iedereen die nog twijfelde; ja,ben een man (netjes en leuk ook die kleine correctie daar!)

groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')