abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 9 april 2001 @ 16:20:17 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_923567
Sammie, mijn 11 jaar oude kater, heeft nu voor de 3e keer in 2 maanden tijd blaasontsteking.
Ik stond net in de keuken en hij ging ineens naast me zitten plassen en ja hoor, allemaal bloed
Dat deed hij de 2 vorige keren ook , zo slim, ik wist meteen dat er wat mis was. Normaal is het de schoonste kat in huis maar zo is het wel in 1 keer duidelijk.
Hij heeft nu 2 vrij zware antibiotica kuren achter de rug waarvan de laatste "toch echt zou moeten werken anders hebben we een probleem"aldus mijn dierenarts.
Natuurlijk ga ik morgen gelijk naar het spreekuur en heb ik het volste vertrouwen in mijn dierenarts.
Maar misschien heeft iemand hier het meegemaakt en nog wat tips.
Volgens Arend ( de dierenarts) is het soms een compleet raadsel waardoor dit bij katten ontstaat maar zo langzamerhand ga ik me afvragen of ik iets in huis heb wat dit veroorzaakt.
Of dat Sammie gewoon steeds kouvat buiten ofzo.
Of zou het misschien, gezien de leeftijd, toch blaasgruis kunnen zijn???
Ik vind het zo zielig
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 april 2001 @ 16:25:33 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_923596
De poes van Bluezz heeft hier ook last van gehad, uhmm ik bedoel haar kat natuurlijk.
Zal haar straks even vragen om jou een adviesje te geven.
Haar kat mag nu alleen nog maar speciaal (duur) eten dat alleen via dierenarts verkrijgbaar is anders krijgt ze weer last van blaasontsteking/gruis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_924674
Wiske...( 7 jarige lapjespoes)tobt al vanaf dat ze kitten is met blaasproblemen.
Alle klachten die jij beschrijft.
Het blijkt bij haar in de aanleg van de plasbuis etc. te liggen, want blaasgruis is uiterst zeldzaam bij poezen.
Bij katers komt het meer voor , vooral als ze ouder worden.
Dan ligt het niet aan de aanleg van een en ander maar aan het niet meer kunnen verwerken van o.a. het eiwit in de voeding.
Dat maakt dan een soort kristallen aan ,die dus in de blaas omgevormd worden tot gruis.
Dat verstopt de urinewegen, en tja..dan kan ie niet meer plassen.
Ik weet niet of hij nog steeds kan plassen nu, want als dat niet meer kan ,vergiftigd ie zichzelf en gaat ie dood

Wiske staat nu op dieetvoer, alleen bij dierenarts te verkrijgen,daar zit bijna geen eiwit in, wat dus die aanmaak van gruis verminderd.
Als je kat aan dat voer moet van de dierenarts,ga dan geen soortgelijk (goedkoper)voer proberen van de dierenspeciaalzaak, want dat gaat het toch nog mis is mijn ervaring.

Soms probeerde ik nog wel eens een poosje gewoon kattevoer, b.v. in de vakantie , als het op was en mijn oppassers gewoon voer haalde...en ja hoor na nog geen 2 weken, zit ze konstant op de bak, plast overal, echt zielig...
Ben benieuwd hoe het gaat, sterkte ermee!!

Jubileum moderator woensdag 11 april 2001 @ 11:15:50 #4
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_931910
Nou we zijn eruit, het was toch blaasgruis.
Gisteravond naar het spreekuur geweest (na 3 kwartier met een gillende "sirene" in de auto ) en daar hebben ze Sammies blaas leeggedrukt. Urine opgevangen om te kunnen onderzoeken en met contrastvloeistof een rontgenfoto gemaakt van zijn blaas om een steentje uit te sluiten.
We mochten na een uurtje terugkomen en toen bleek dat de blaas echt volzat met gruis.
We hebben nu een nieuwe antibioticakuur gehad + een ontstekingsremmer voor de blaasonsteking.
En een zak speciaal voer wat Sammie 6 weken moet eten. Dat voer dient ervoor om de urine te verzuren zodat het gruis oplost en afgevoerd kan worden. Na 6 weken moeten we terugkomen om te kijken of het gruis goed weg is en dan kan ie over op een soort vervolgdieet. Het is heel belangrijk dat ie geen ander voer eet dan het dieetvoer. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan met nog 3 andere katten in huis. Die mogen weer niet dat dieetvoer eten, naja het kan geen kwaad als ze het wel doen maar 4 katten op dat dure voer was me een beetje teveel van het goede.
Dus alle katten op rantsoen en een beetje toestand met eten geven ( aparte ruimtes enzo) maar daar komen we ook wel weer overheen.
Sammie is nog diep onder de indruk van de autorit heen en terug en zelfs een beetje schor Hij heeft dan ook 3 kwartier heen en ook 3 kwartier terug zijn longetjes uit zijn lijf gegild.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_9705354
tja de mijne een poes heeft ook blaasontseking.
we hebben haar nog maar 8 maanden en ik d8 dat ik gek werd.
van al die kleine plasjes overal.
overal behalve in de kattebak natuurlijk.
wat kan ik daar aan doen?
ze heeft nu antibiotica dus ik hoop wel dat het ophoudt!
de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
  Jubileum moderator donderdag 10 april 2003 @ 20:17:30 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9705369
Wow das wel een heel oud topic.

Deze gaat naar F&F.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_9705398
bijna 2 jaar valt wel mee toch?!?
de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')