abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121978876
Heb sinds gisteren ook een schilpadkat(met wit :p) van 4,5 jaar, opgehaald bij het asiel. Mist 1 achterpoot.
Maar wat een schatje, eerst uren beetje verlegen onder het bed zitten maar snel ging ze al ontdekken. En lekker kopjes geven enzo. Snachts gelijk al op bed geslapen en netjes de kattenbak gebruikt.
Nu zit ze voor het balkonraam koolmeesjes te bekijken :p.

[ Bericht 24% gewijzigd door Kadooosh op 24-01-2013 13:00:34 ]
pi_122024886
Wat een leuk beestje Kadoosh, veel plezier met haar! O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 25 januari 2013 @ 12:19:18 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122025139
Wat fijn dat het al zo gauw goed gaat met haar! Mooi diertje hoor. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122029872
Dit is de mijne O+ Tommie, meisje, 11 jaar O+

Ik ben slecht in foto's uploaden 8)7

http://imageshack.us/photo/photo/831/imageojmf.jpg/ (copy/paste deze link)
hee hallo
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:30:29 #205
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122029983
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:27 schreef Scootermuisje het volgende:

Dit is de mijne O+ Tommie, meisje, 11 jaar O+

Ik ben slecht in foto's uploaden 8)7
[ http://img831.imageshack.us/img831/7638/imageojmf.jpg (copy/paste deze link) ]
Probeer tinypic eens.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 14:31:14 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122030013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:53 schreef Kadooosh het volgende:
Heb sinds gisteren ook een schilpadkat(met wit :p) van 4,5 jaar, opgehaald bij het asiel. Mist 1 achterpoot.
Maar wat een schatje, eerst uren beetje verlegen onder het bed zitten maar snel ging ze al ontdekken. En lekker kopjes geven enzo. Snachts gelijk al op bed geslapen en netjes de kattenbak gebruikt.
Nu zit ze voor het balkonraam koolmeesjes te bekijken :p.

[ link | afbeelding ]

Wat een lieverd! O+
pi_122035666
Wat zijn schildpadjes toch geweldig leuk.

De onze baalt momenteel vreselijk van het weer. Gaat alleen voor het hoognodige naar buiten en komt dan zo snel mogelijk weer naar binnen gerend om op de verwarming te gaan zitten. Terwijl het normaal echt een kat is die veel buitenkomt en dan trots weer binnenkomt met gevangen muizen en vogeltjes. Maar nu even niet.

Ze kan dan ook naar buiten kijken en heel zielig mauwen naar mij toe alsof ze denkt dat ik het weer kan regelen of zo. Dat zou wel mooi zijn.
pi_122069435

Mijn Tommie, meisje, 11 jaar O+ O+ O+ O+
hee hallo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:29:29 #209
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122069713
Mooi!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:38:16 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122084964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:22 schreef Scootermuisje het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn Tommie, meisje, 11 jaar O+ O+ O+ O+
Oh, wat een rooie! Mooi zeg! O+ :o
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122085230
Omg, alle Schildpadden hier zijn net zulke bollies als mijn kattendametje O+ O+ O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_122093098
Wat een leuke beestjes.
Ура для россии
pi_122129516
Schildpadjes zijn leuk :)

Mijn poes Winnie is 18,5 geworden.

Nu poes Pinkie, ook weer een schildpad, rond de 10 jaar oud :)

één oog inderdaad. Het zijn beide eigenwijze monstertjes. (Nou ja Winnie niet meer dus :@ )
...
  zondag 27 januari 2013 @ 20:13:03 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122129794
Ik wil er zo graag weer een. -O-

De asielen in onze regio hebben er geen die bij ons kan (bij andere katten, buiten lopen) helaas. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122132193
We dachten dat bij onze pinkie ook nog wel een andere kat kon, toen we haar in het asiel uitzochten. *O* Pinkie zat binnen, andere poes kwam te dichtbij WHAM en toen zat de andere poes buiten te trillen op de kattebak. Het was écht geen "waarschuwingstikje" maar echt een zo hard mogelijke mep. -O-
Dan eerst maar één kat....
...
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 10:23:34 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122153418
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:49 schreef Garbageman het volgende:
We dachten dat bij onze pinkie ook nog wel een andere kat kon, toen we haar in het asiel uitzochten. *O* Pinkie zat binnen, andere poes kwam te dichtbij WHAM en toen zat de andere poes buiten te trillen op de kattebak. Het was écht geen "waarschuwingstikje" maar echt een zo hard mogelijke mep. -O-
Dan eerst maar één kat....
Schildpadjes staan dan ook als pittig te boek :P

quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil er zo graag weer een. -O-

De asielen in onze regio hebben er geen die bij ons kan (bij andere katten, buiten lopen) helaas. ;(
Komt vast weer Dude :*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 10:30:37 #217
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122153591
Mijn dametje..

Begint inmiddels ook weer steeds meer kraag te krijgen, zoo mooi O+
pi_122156445
ET is zo mooi. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_122157066
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.

Weet iemand hoe dat zit?
  maandag 28 januari 2013 @ 12:13:54 #220
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122157113
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat is nou eigenlijk de definiitie van schildpadkat? Ik zie hier namelijk ook vaak lapjeskatten voorbij komen en veel mensen noemen die ook schildpadkatten. Maar ik zeg eigenlijk alleen schildpadkat tegen zo'n beest dat zwart is met bruine/rode haartjes tussendoor en een enkele witte. Zoals Pinky hierboven.

Weet iemand hoe dat zit?
Voor mij is een schildpad inderdaad puur zwart-rood. Dan heb je schildpad-met-wit, wat ik zelf eigenlijk altijd lapjespoes noem.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:38:54 #221
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160211
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:12 schreef bloodymary1 het volgende:

Weet iemand hoe dat zit?
De lapjes gedogen we hier gewoon.
Omdat ze óók lief zijn.

Maar inderdaad is een schildpad gevlamd, zonder wit.
Mijn schildpad had echter een kleine witte bef, maar was toch niet echt een lapje te noemen, dus tjaaaa.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 28 januari 2013 @ 13:44:07 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122160404
Die was dus nep. :7

Kijk je ook op dierenasiels.com?
  Moderator maandag 28 januari 2013 @ 13:46:37 #223
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_122160502
Ik wil ook best een apart topic openen hoor :Y :@

Mooie uitleg van pumpkin_Ruby:

quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 01:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Oh wat zijn ze schattig, die kittens van cartwoman ! En de poetie van Dude bij Arty O+

Ik zie hier heel veel gegoochel met namen voor tortie poezen, ik zou het zo uitleggen;`

Je hebt bij katten twee hoofdkleuren; zwart en rood. Rood vererft via het X-chromosoom.
Een kater heeft geslachtschromosomen XY, dus maar één X en kan dus maar één basiskleur in zijn pakket hebben; zwart of rood.
Een poes heeft geslachtschromosomen XX, dus twee X en zij kan dus eventueel twee basiskleuren in haar pakketje hebben. Een poes met twee zwarte XXen is zwart,een poes met twee rode XXen is rood, en een poes met zowel één zwarte X als één rode X is een mengvorm, zwartrood door elkaar.

Dan krijg je een patroon wat soms lijkt op het tortoiseshell/schildpadschild materiaal waar vroeger haarspelden en kammen van gemaakt werden.

[ afbeelding ]

Schildpadschild. Wij noemen zo'n kat daarom een schildpadje.
De officiele kleurnaam tortoiseshell was te lang en wordt algemeen afgekort tot tortie.

Elke tortie heeft een uniek patroon, dit komt omdat het door het lot wordt bepaald als het poezenkitten nog in de baarmoeder zit. Elke cel heeft genetische informatie die zegt welk bouwplan er gevolgd moet worden om het kitten in elkaar te zetten. Maar van alle informatie zijn twee (in grote lijnen dezelfde, maar op sommige punten dus verschillende) exemplaren, ook van de twee X-chromosomen. Op een gegeven moment in de ontwikkeling beslist elke cel in het embryo welke van die twee bouwplannen het verder gaat gebruiken. Bij torties is dat bij sommige cellen het plan waarin staat dat het vachtje rood wordt, andere cellen kiezen toevallig juist het andere plan en daarin staat dat het vachtje zwart moet worden. Het is op dat moment nog vroeg in de ontwikkeling van het kitten, elke cel krijgt een hele groep nazaten die als groep allemaal het plan van het rode of zwarte vachtje uitvoeren. Een heel rood stukje op een poes kan dus veroorzaakt zijn door één voorlopercel die toevallig het rode bouwplan is gaan volgen.

Een gewone tortie oftewel schildpad is vrij gemêleerd, rood en zwart zitten redelijk gemengd en er zijn weinig grote afgetekende kleurvlakken.

Je hebt ook torties met witte vlekken. Zij hebben dus drie kleuren; rood, zwart en wit. wanneer een embryo ook wit in het genetisch materiaal heeft zitten dan worden er tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder flink minder pigment voorlopercellen gevormd. Elke voorlopercel zal daarom met z'n nakomelingen een groter gebiedje op de kat moeten gaan inkleuren. De gebiedjes rood en zwart worden daardoor grotere lapjes. En dan heb je dus een lapjeskat !

Dus;

tortie = rood en zwart, gemengd. Synoniem; schildpadje.
tortie met wit = rood en zwart meer verdeeld over afgetekende vlakken. Synoniem; lapjeskat.

Een tortie kan ook een tabbypatroon (streepjes) hebben. Dat noem je dan een tortie tabby, of samengetrokken torbie. Ook torbies heb je met en zonder wit, dus erg gemengd of juist met duidelijke vlakken.

ET en Sietske zijn tortietabbies met wit.

Bij katten heb je ook nog een gen wat "verdunning" geeft. Verdunning maakt de kleuren wat valer, meer pastel. Zwarte katten worden bijvoorbeeld blauw, rode katten worden crème (zalmkleurig).
En (black)torties veranderen onder invloed van verdunning van zwart/rood naar blauw/crème.

Owja, ik wil ook graag een tortie poesje ! Ze moeten me geen tortie opvangkittens geven want dat zou ik gemeen vinden :(
  maandag 28 januari 2013 @ 13:46:51 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160513
quote:
17s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Die was dus nep. :7

Kijk je ook op dierenasiels.com?
}:|

Ik kijk op ikzoekbaas.nl en ook apart bij de dierenasiels in de regio. Zal nog even op jouw tip kijken, of dat nog wat nieuws oplevert. ^O^
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 28 januari 2013 @ 13:48:48 #225
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122160574
Maar die uitleg van pumkin is ook wel wat verwarrend senesta. Want er zijn dus ook gevlamde schildpadden ( zonder afgetekende vlekken dus), waar tóch een wit teentje of befje aan kan zitten.

Nu zijn schildpadden nog al eigenwijs, dus ach, dan past dat ook wel weer. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122161663
Haha, ik wil ook niemand buitensluiten hoor, want lapjeskatten zijn ook lief. Maar ik vroeg het me gewoon af.

Maar we gedogen ze gewoon allemaal.

Ik heb wel een echte schildpad, zal van de week eens een foto uploaden van onze Dokus.
pi_122491724
Mijn eerste kat was er ééntje... De eerste kat die ik ooit in m'n leven gezien heb ook denk ik aangezien ze er al was van zolang ik me kon herinneren.
Haar kopje was helemaal geel-mosterd van kleur en voor de rest was ze redelijk donker (donkerbruin - zwart - mosterd) met een wit borstje, maar kon ze in de zomer lichter worden van pels (ja, echt).

Ik heb altijd gevonden dat ze zich als een senior gedroeg; ook toen ze nog wat jonger was. Ze sliep echt héél veel, meer dan welke andere kat dan ook. Haar precieze leeftijd wisten we niet, aangezien het oorspronkelijk een zwerfkat "van de paardenstallen" was. Ik geloof dat ze er in mijn geboortejaar is bijgekomen, maar ben dat niet zeker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze was érg kieskeurig met haar eten, was goed in zeuren (binnen-buiten-zomaar) en niet altijd even zindelijk (ik kan me haar behoeftes op het tapijt nog herinneren, maar gelukkig hield dat op)...

Als ik er tegenwoordig over nadenk valt het me op dat ze nogal slecht tegen de hitte kon. Ook wastte ze zichzelf soms zó lang, dat haar pels er gewoon nat uitzag... :{

Mijn ouders dachten heel lang dat het een kater was (geen idee waarom; misschien door het wat meer afstandelijke gedrag) tot de dierenarts eens op bezoek kwam en zei dat het een kattin was. Dat was best wennen.

Het was een kat met een heel eigen willetje, die nooit kwam als je haar riep, tenzij het om te eten of schootzitten was. Later kwam ze soms ook op mijn schoot; wat ik natuurlijk heel gezellig vond. O+ Als ze buiten was kon je haar nooit aaien aangezien ze altijd wegliep (niet voor niets een ex-zwerfkat waarschijnlijk). Het viel ook best op dat het een ex-zwerfkat was aangezien haar nagels altijd maar losjes stonden, ze een stukje van haar tong af had en niet veel tandjes meer in d'r mond.

Ik wou eens een naam voor deze poes aangezien ze geen naam had, en mijn broer zei voor de grap "Appelmoes" (misschien omdat we dat toen aten en appelmoes op poes rijmde) en dat was me toevallig weer binnengeschoten na een oud zelfgemaakt kaartje voor mijn pa waarop ik haar getekend had met die naam erbij. ;)
Toen hebben m'n vriendinnetjes en ik haar dus een tijdje zo genoemd. :D _O-

Wel vermoeden we dat ze 16 jaar is geworden; wat al een flinke leeftijd is voor een kat. Ikzelf was net 13 toen ze stierf. Dat was even heel moeilijk toch wel...

Op het laatste was ze echt zwaar uitgeput. Haar longen zagen zwart volgens de dierenarts. Ze ging maar niet uit zichzelf dood ondanks de pijn en had weer eens veel last van de hitte (toen was het net een warme periode in juli). Het arme beest kon niet meer goed ademen en stappen en ging op den duur zelfs in haar kattenbak zitten (wist ze niet meer wat ze deed?) dat we er helaas een einde aan moesten maken.

Vandaag ligt ze nog steeds (wat er nog van over blijft) in onze oude tuin...

[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 04-02-2013 23:37:55 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:55:12 #228
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122506100
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!

Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122508949
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!

Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen. :)
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:43:34 #230
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122510652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122511614
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje. :o
Dan zal ze uniek geweest zijn. O+
pi_122511702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje. :o
Iedere kat is uniek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122511754
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:08 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Iedere kat is uniek.
Ik bedoel maar dat ik hier sommige schildpadden zien die op elkaar lijken, maar geen enkele die op wijlen mijn poes lijkt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:39:31 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122513208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.

En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.

Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.

Uiteraard.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122517449
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.

En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.

Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.

Uiteraard.
WTF did I just read? :')
pi_122517683
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

WTF did I just read? :')
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.

8)7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_122517838
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.

8)7
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:23:02 #238
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_122519877
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:30 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
Het was een gebbetje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_122520347
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Het was een gebbetje.
Gebbertje? :@
pi_122540162
Geintje. (wel een beetje mesjoche ;) )

Mijn schildpadpoes is ook een beetje raar met naar de kattebak gaan. Meestal gaat ze pas als één van ons (vriendin en ik) thuiskomt of in de woonkamer komt 's ochtends. Dan is er eerst een enthousiaste begroeting en daarna moet er eerst flink geplast of gekakt worden 8)7
...
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:13:02 #241
395975 Baasje_van_Sanne
Living in the meow zone
pi_122601954
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.

Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).

Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.

Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.

Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
pi_122602187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Baasje_van_Sanne het volgende:
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.

Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).

Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.

Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.

Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
Leuke teentjes heeft Sanne. :P . (dat is het eerste wat me opviel haha)
  maandag 11 februari 2013 @ 14:45:02 #243
395975 Baasje_van_Sanne
Living in the meow zone
pi_122750883
quote:
Leuke teentjes heeft Sanne. :P . (dat is het eerste wat me opviel haha)
Als je die grappige witte teentjes bedoelt, die zijn van Charlie, 'slechts' een figurant in dit schildpaddentopic ;)

Nog een filmpje:

pi_122756943
Waar halen jullie schildpadpoezen eigenlijk vooral vandaan? Vind je ze geregeld in het asiel, nestjes, of komen ze gewoon uit het wild aangeklopt?
  maandag 11 februari 2013 @ 17:25:57 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122757019
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
pi_122757067
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
Wat bedoel je?
  maandag 11 februari 2013 @ 17:45:01 #247
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122757684
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
pi_122759390
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
Oh. Mij lijkt het dat je deze katten wat minder tegenkomt, of ligt dat aan mij? Ik heb in mijn leven toch al meer andere katten gezien.
  maandag 11 februari 2013 @ 19:35:30 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122761849
In mijn buurt stikt het ervan.

Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
pi_122766698
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Lienekien het volgende:
In mijn buurt stikt het ervan.

Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:58:14 #251
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122766727
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:57 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.
Waarom denk je dat?
pi_122767120
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Maakt dat iets uit dan? :P

Waarschijnlijk zullen er ook wel veel in asielen te vinden zijn.

Het valt me gewoon op dat ik deze katten niet vaak tegenkom als en als ik ze dan tegekom, zijn het wilde. Dit is enkel mijn ervaring natuurlijk.
  maandag 11 februari 2013 @ 21:05:54 #253
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_122767217
Ja, zo kun je van alles wel bedenken. :)
pi_127922377
Hallo iedereen,
Even omhoog schoppen!

Ik denk dat Miets hier ook wel op de juiste plaats is ;)
Ik heb echter zó ontzettend veel foto's van haar dat ik er even een paar uit pak die recent zijn en ik het mooist vind.

Miets is nu circa 3 jaar, helemaal exact weet ik het niet want ze is als (geschat) 6/7 weken oud kitten komen aanwaaien. Mijn stiefmoeder kwam ermee aanzetten, liep in het park doelloos rond en rende achter alles en iedereen aan en bij wat navragen in de buurt kon niemand vertellen waar ze bij hoorde, was ook niet gechipt of niks, zodoende heb ik haar opgevangen en het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht *; . Ze liep duidelijk al een tijdje buiten want ze heeft de eerste paar dagen extreem veel gedronken. Maar dat is helemaal goed gekomen want ze is inmiddels uitgegroeid tot een prachtige volwassen schildpad poes zoals jullie hieronder kunnen zien.

pi_127923615
mooi beest :)

Ons gekke wijf besloot een gevangen vogeltje gezellig op de vloer van de studeerkamer op te eten waar mijn vriendin net aan het werk was. (nee geen foto daarvan)
Toch knap met één oog een vogeltje kunnen vangen.

...
  maandag 17 juni 2013 @ 22:23:47 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127926267
Oooh Miets. O+

En een eenoogje dat nog een vogeltje weet te vangen. :o

Wat zijn ze toch allemaal leuk!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127926918
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Garbageman het volgende:
mooi beest :)

Ons gekke wijf besloot een gevangen vogeltje gezellig op de vloer van de studeerkamer op te eten waar mijn vriendin net aan het werk was. (nee geen foto daarvan)
Toch knap met één oog een vogeltje kunnen vangen.

[ afbeelding ]
Thnx :)

Ik vind die van jou anders ook érg mooi, één oog minder of niet maar tis een prachtige kat om te zien. En dat ze dat vogeltje met maar één oog gevangen heeft valt ook wel wat voor te zeggen, want normaal kun je met maar één oog geen diepte zien en dus ook de afstand moeilijker inschatten, dus het feit dat ze hem toch heeft weten te vangen is wel knap ^O^
Hoe is het eigenlijk gekomen dat ze er ene mist als ik vragen mag?
pi_127930375
ooginfectie die ze had toen ze als zwervertje bij het dierenasiel kwam.

F&F / Pinkie de poes

Vorig jaar al drie muizen te pakken genomen :)
...
pi_127949216
Misschien zijn er wat mede FOK!kers die me kunnen helpen; zoals ik hierboven beschreef was Miets toen ik haar kreeg naar eigen schatting een week of 6 á 7 oud, zijn er mensen die aan de hand van wat kitten foto's van haar kunnen aangeven of ik het bij het rechte eind had?
Ze had de blauwe kitten oogjes nog ( heeft ook nog best een tijd geduurd voordat die verkleurden) en ze had duidelijk de 'wilde haren' nog in de vacht zoals jullie kunnen zien.
Sommige foto's zijn niet al te scherp helaas, op de site van Flickr zelf zijn ze iets kleiner uitgevoerd en daardoor wat duidelijker.

dinsdag 18 juni 2013 @ 21:12:08 #260
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127962563
Ik heb geen verstand van kittens, dus ik kan je niet helpen.

Ik vind haar alleen maar super super super super cute. O+ Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn.

Heb je nog iets gemerkt van het feit dat ze (te) jong zonder moeder was?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127962777
Ik denk dat 6 weken een goede schatting was, als ik haar vergelijk met mijn zwerfkittens. Veel ouder zal ze in ieder geval niet zijn geweest.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:42:14 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127963962
Wat is Miets trouwens een leuke naam. Hoe kom je daar nou op?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127966604
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb geen verstand van kittens, dus ik kan je niet helpen.

Ik vind haar alleen maar super super super super cute. O+ Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zijn.

Heb je nog iets gemerkt van het feit dat ze (te) jong zonder moeder was?
Mja ze heeft heel lang ge-melktrappeld en om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten, dat laatste is helaas overgegaan toen ze gesteriliseerd was omdat ze toen bijna een week lang met zo'n kap moest rondlopen om niet aan die wond te komen, dat mis ik nu wel een beetje dat had wel iets schattigs :)

Wat is Miets trouwens een leuke naam. Hoe kom je daar nou op?
[/quote]

Hahaha ik dacht wel dat iemand die vraag hier vroeg of laat zou gaan stellen xD.
Je wil niet weten hoeveel mensen me dát gevraagd hebben, het antwoord is eigenlijk heel simpel:
Ik heb in het verre verleden eens ergens gewerkt waar ze ook een kat hadden die heel veel van de mijne weg had, ze deed me er als kitten gelijk aan denken en de eerste dagen heb ik van allerlei namen overwogen, maar Miets was de enige die naam die me door constant door het hoofd bleef spoken. Het is tevens ook een Maastrichtse naam ( dat wist ik dan weer niet direct, dat vertelde mijn pa me naderhand) en aangezien ik zélf ook oorspronkelijk van Maastricht ben, was het voor mij een mede-reden om bij die naam te blijven ;)

Ps. Thnx Clown, dan zat ik er dus toch vrij goed in de buurt.
pi_127966928
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:40 schreef Garfield1985 het volgende:

om zichzelf in slaap te sussen heeft ze een hele lange periode op haar staartje gesabbeld als ze ging dutten
O+ Veeg O+ Me O+ Op O+.

Mijn babykitten (ook 6-7 weken) moest en zou op bed naast me liggen, en dan wel zodat hij met z'n kopje in mijn hand lag O+.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:52:46 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127967284
quote:
Hahaha ik dacht wel dat iemand die vraag hier vroeg of laat zou gaan stellen xD.
Je wil niet weten hoeveel mensen me dát gevraagd hebben, het antwoord is eigenlijk heel simpel:
Ik heb in het verre verleden eens ergens gewerkt waar ze ook een kat hadden die heel veel van de mijne weg had, ze deed me er als kitten gelijk aan denken en de eerste dagen heb ik van allerlei namen overwogen, maar Miets was de enige die naam die me door constant door het hoofd bleef spoken. Het is tevens ook een Maastrichtse naam ( dat wist ik dan weer niet direct, dat vertelde mijn pa me naderhand) en aangezien ik zélf ook oorspronkelijk van Maastricht ben, was het voor mij een mede-reden om bij die naam te blijven ;)

Ps. Thnx Clown, dan zat ik er dus toch vrij goed in de buurt.
Zo'n naam die door je hoofd blijft spoken. O+ Love it.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:54:41 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127967409
Jongens, maak me geen kitten willen. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_127994521
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

O+ Veeg O+ Me O+ Op O+.

Mijn babykitten (ook 6-7 weken) moest en zou op bed naast me liggen, en dan wel zodat hij met z'n kopje in mijn hand lag O+.
Aaaah dat is wel echt super cute *; ( sorry kort 'gay' moment haha )

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens, maak me geen kitten willen. }:|
Hihi aanstekelijk he Dude :P
  zondag 14 juli 2013 @ 17:00:54 #268
405473 Garfield1985
Die voor je
pi_128940214
Kick!
pi_128943527
Ohh schildpadkatten zijn zo leuk O+ Ik wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer O+ O+

Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker ;(

En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maanden :) Hyperactief maar erg lief O+ (lief als het haar uitkomt natuurlijk...)

pi_128943562
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:
Ohh schildpadkatten zijn zo leuk O+ Ik wilde een zwarte kat en kwam thuis met een schildpadje. Wil nu ook niet anders meer O+ O+

Dit is mijn schildpadje Luna. Ze is als kitten gevonden zonder moeder en ik heb haar uit het asiel gehaald. Ze was echt mijn baby, wilde alleen bij mij liggen, kwam altijd achter me aan en lekker bitchy ook natuurlijk. Helaas is ze een paar maanden geleden veeelste jong overleden aan longkanker ;(
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

wat erg. nog gecondoleerd :*

En dit is Lily, mijn blue tortie kitten van 3 maanden :) Hyperactief maar erg lief O+ (lief als het haar uitkomt natuurlijk...)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat een schatje O+
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_129010971
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:48 schreef SickBitch het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
He wat sneu van Luna ;( En ze was zo prachtig met dat volle koppie......
Lily ziet erg erg cute uit, als ik het goed zie een grijs/blauwe schildpad?
Als dat zo is heb je wel een hele zeldzame want daar zijn er wel van maar die zie je echt niet snel.
pi_129015152
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:47 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

He wat sneu van Luna ;( En ze was zo prachtig met dat volle koppie......
Lily ziet erg erg cute uit, als ik het goed zie een grijs/blauwe schildpad?
Als dat zo is heb je wel een hele zeldzame want daar zijn er wel van maar die zie je echt niet snel.
Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt is :P

Ze is af en toe wel erg gemeen met spelen, dan gaan de oren naar achter en gaat je hand (of voet) eraan :')
pi_129015933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:41 schreef SickBitch het volgende:

[..]

Blauw/grijze schildpad inderdaad! Zie gewone schildpadjes al niet zo heel vaak, valt ze iig lekker op als ze buiten gaat spelen. De buurkatten zijn al bang voor haar haha. Ze begint nu wel iets donkerder te worden, dus ik ben benieuwd hoe de kleur is als ze haar pluisvachtje kwijt is :P

Ze is af en toe wel erg gemeen met spelen, dan gaan de oren naar achter en gaat je hand (of voet) eraan :')
Een richtig schildpadje dus hahaha ;) , dat 'vaal' spelen herken ik heel goed, Miets heeft precies dezelfde buien af en toe, zo kan ze heel leuk spelen en dan ineens 'pets' dan heb je ze fiks hangen.
Bij mij is het spelletje dan ook gelijk afgelopen en dat weet ze dus is ze nu iets terughoudender met meppen uitdelen of (gemeen) bijten. Dat 'verstopppen' wat Lily op de bank achter de leuning doet herken ik trouwens ook héél goed, dan worden de oogjes ineens heel groot en willen ze datgene wat ze aan de andere kant zien 'bespringen' O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Garfield1985 op 16-07-2013 19:19:16 ]
pi_129016006

[ Bericht 100% gewijzigd door Garfield1985 op 16-07-2013 19:17:01 ]
pi_129135904
Hey, volgens mij hoort hier mijn Troela thuis!

Ze is 10 jr en komt uit het asiel.
Was daar naartoe verbannen omdat haar temperament niet samengaat met kleine kinderen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2013 @ 21:52:58 #276
137949 Disana
pi_129136332
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ze is 10 jr en komt uit het asiel.
Was daar naartoe verbannen omdat haar temperament niet samengaat met kleine kinderen.
Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.
pi_129146863
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een mooi tevreden rond koppie heeft ze.
ja ze ziet er lief uit (maar is het niet >:) )
  † In Memoriam † zaterdag 20 juli 2013 @ 10:02:15 #278
137949 Disana
pi_129147982
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 07:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja ze ziet er lief uit (maar is het niet >:) )
Dat zijn soms de leukste katten :D
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:04:53 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129148032
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129148352
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 21:42 schreef computergirl het volgende:
En mijn dame ook ;) Meet Elin, Noorse Boskat van 2 jaar. Momenteel is ze wat gevulder en voller in d'r vacht. Ze had net een nestje gehad toen ik haar kreeg.

[/URL][/img]
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:06 #281
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992427
Hallo allemaal/mede-schildpadkatjes-liefhebbers,
wat een leuk forum,ik weet 100% zeker dat mijn Lima hier op haar plaats is. Tussen al deze prachtige en bijzondere verhalen en ervaringen misstaat mijn (...totaal onverwachtte..) liefde voor m'n T.P.P (turtle-printed-princess) dan ook echt niet,in tegendeel...
Ik ben al veel vaker (jaar of 2,3 geleden) op dit forum beland als ik weer is 'schildpadkat gedrag- of karakter' intikte op google. Ik wil dan ook in ieder geval 'Duderinnetje' bedankt hebben nu ik hier dan eindelijk mezelf heb geregistreerd. U startte dit forum 2 dagen na mijn verjaardag in 2008 alweer,prachtig toch dat op de dag van vandaag er liefhebbers van deze prachtige dieren bijkomen!!?? Als het om mij en Lima gaat zou ik eerlijk gezegd niet egt precies weten waar te beginnen,puur omdat de manier waarop ik en zij elkaar vonden zó bijzonder is,nu ruim 8 jaar geleden.. Misschien is het het best iets over de oorsprong van haar naam te vertellen,misschien kom ik zo tot een goeie openingszin..
Zonder verder enorm uit te gaan wijdden en persoonlijk te worden durf ik hier wel te vertellen nu,dat ik ruim 10 jaar geleden lang niet zo'n fijn en rustig leven had als nu,anno 2013. Soms kan het zelfs zo zijn,en ja dan ga je al snel persoonlijk worden, dat je het zelf even niet meer vol kunt houden,dat je zo vast zit dat het gewoon 'allemaal' geen zin meer lijkt te hebben. Klinkt dus best ernstig en dat was het ook. Gelukkig was ik wel zo dapper mezelf toch op een andere manier te willen leren kennen,dmv intensieve psycho-therapie welliswaar van ruim 4 1/2 jaar in het begin,maar nu,zoveel jaar later door de juiste vrienden en familie leden op juist waarde weten te schatten en er van genieten. Ja ik zie nog wekelijks een therapeut maar ik heb er ondertussen wel een stuk meer ÍK' voor in de plaats weten te krijgen,ik heb er egt een stuk meer zin in tegenwoordig...eerlijk en simpel.

Hoe ik dan aan Lima kom?? Ja dat hoort dus in deze afgelopen 10 jaar ergens te zijn 'gebeurd'.
Wat ik nog heel goed weet was dat ik een jaar opgenomen was. Dat ik samen met een groep mensen dat jaar enorm veel geleerd heb. We waren een groep van 9 die dat jaar samen zouden volmaken,sommige leuke andere minder leuke mensen. Hoe dan ook,ik werd jarig,dan heb ik het over 3 november 2005. Een paar weken voor mijn 'ontslag'. Harstikke eng vooruitzicht weet ik ook nog,het nu zelf buiten moeten gaan doen...Brrrrr Maar mijn groep vond/dacht het tijdens het vieren van mijn verjaardag in de kliniek dat het wel een leuk idee als ik ,als ik weer terug naar mijn flat in Breda zou gaan,ik vast wel een leuk kitten zou willen om voor te zorgen!! Niets was minder waar,maar gelukkig bestond dit kado toen ook alleen nog maar uit een prachtige 'tegoed-bon-voor-een-kitten'-kaart/A4tje ,getekend door iedereen met uiteraad ook de beste wensen. Harstikke leuk natuurlijk,de moeite die men genomen had enzo voor het feestje maar ik vroeg wel mezelf hardop af,of het slim zou zijn een katje te nemen. Ik had er immers niks mee,was eerder toe aan een flinke hond,maar eigenlijk had ik nog totaal geen zin in een huisdier,ongeacht van welk soort...
Verbaasd was ik dan ook toen ik na 2 dagen weer thuis,samen met mijn broer op debank zat,vrijdags uur of zeven s'avonds,en de bel ging.
Ik woonde toen 6 hoog,en door intercom hoorde ik een vriendinnetje,die ik in groep had leren kennen,vragen of ik naar beneden wilde komen.. Verbaasd vroeg ik haar waarom ze zelf niet gewoon boven kwam. "Kom nou maar,ik heb wat voor je.." Ik dus heél verbaasd én nieuwsgierig naar beneden met de lift.. En ja,ik zag haar staan maar ze had iets vast,,ik kon het niet eens zien.. Ze vroeg mij m'n hand te openen en ja hoor,daar lag 'het'... Een heel klein kitten,heel pluizig,nog totaal hulpeloos -achtig ook. OMG,das wat ik d8,ik zei dan ook; "Mirella ,wat moet ik hier nu mee? " ja,zei zij,ik denk égt dat het voor jou wel fijn zal zijn voor iets te zorgen,dat je weet dat er in je huis altijd iets is om liefde mee te delen. Op dat moment was ik dus wel al thuis maar nog volledig in deeltijd-therapie,met als onderdeel onder andere mijn agora-fobische klachtten te verminderen..Ik kwam amper op straat en vond het allemaal nog veel te spannend buiten. Maar doordat ik dat kleine katje ook niet wilde weigeren; het zag er namelijk zo schattig en hulpeloos uit,was ik dus ook wel degene die met haar naar dierarts moest,haar eten moest gaan kopen in die leuke dierenwinkel waar ik altijd wel is binnen had willen lopen. Zodoende heeft mijn Lima mij al in zoveel situaties geholpen,dat een paar regelties over haar bijzondere aard niet zouden kunne volstaan. Misschien schrijf ik ook veel te uitgebreid over 'ons' ,maar zonder de voor-info snapt men nooit waarom wij al ruim 8 jaar lang een team zijn. Waarom ik nog ieder dag geniet van haar schilpad zijn,iets wat ik door de dierenarts toen bv over haar leerde en waarom ik wel snap dat als een kitten te vroeg van haar moeder weg gaat ze egt wel wat gedrags-probleempjes kan krijgen,en ik zelfs dáar nog van geniet. Hoe je samen met je kitten door nederland reist in de trein en je zo dapper voelt,Breda-Amsterdam kom maar op!! Ik kon gewoon de wereld (weer) opnieuw aan,samen met Salima (das eigenlijk haar hele naam,nadat we alle namen van de groep door elkaar gehusseld hadden kwam die er onder andere uit..) Nu dus dit jaar word zij 9 alweer, Voor mijn part word ze 100 jaar,blind,dement,doof en met slegts 1 goed pootje ofzo over; de liefde die ik voor haar voel is totaal oneindig. Als ik naar haar kijk,zoals nu ook weer,ze ligt te slapen,voelt ze na verloop van tijd gewoon mijn ogen op haar gericht... Het begint bij de oortjes,kopje omhoog als het aanhoud,en dan die snelle huppel-pas naar mij,naar baasje. Nee hoor,ik en Lima,wij zijn 1. We wonen nu alweer ruim 7 jaar in Amsterdam. iedereen is dol op haar en we hebben al zoveel geschiedenis weer samen geschreven,pff ik kan bezig blijven. Duderinntje,als je dit leest,nogmaals bedankt hoor!! Ik moet nu egt wat foto's ook gaan laten zien natuurlijk,heb van alles. Chillen op balkon in zomer,spelend op bed met nep-muis onder het overtrek,slechts 1 van toen ze nog écht klein was,en talloze filmpjes. Hieronder volgt kleine selectie; geniet ervan en bedankt voor het lezen,ik zou nog uren door kunnen gaan besef ik me. Over miss Lima,en haar gedrag bv,het (h)eerlijke koppige,de brutaliteit die bij mijn prinsesje ook om kan slaan in ronduit agressie,het speelse wat ze als kitten had en nu ook nog steeds heeft. Geloof dat het echte liefde is,dat je het zo het beste kan omschrijven.

Groetjes Eduardo del Carmen uit Amsterdam
pi_129992836
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:43 schreef delcarmen het volgende:
-lap tekst-
Alinea's a.u.b.? Dat leest makkelijker...
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:51:59 #283
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992879
Hé wat jammer,
ik heb na mijn verhaal hierboven natuurlijke wat mooie foto's uitgezocht maar het lukte me niet ze erbij te plaatsen,kan iemand mij helpen??

groet Eduardo del Carmen
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:53:34 #284
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129992954
Alinea's??
Prima tip hoor,maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.........?? En ik zie er wel een paar
pi_129992981
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:51 schreef delcarmen het volgende:
Hé wat jammer,ik heb na mijn verhaal hierboven natuurlijke wat mooie foto's uitgezocht maar het lukte me niet ze erbij te plaatsen,kan iemand mij helpen?? groet Eduardo del Carmen
DM komt er aan!
Prachtig verhaal en dank dat je het wilde delen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 13-08-2013 10:33:59 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_129992987
quote:
12s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:53 schreef delcarmen het volgende:
Alinea's??
Prima tip hoor,maar daar gaat het hier toch helemaal niet om.........?? En ik zie er wel een paar
:{ Jawel, want dat leest makkelijker, en dáár gaat het wel om... In alle topics in alle fora hier.
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:13:46 #287
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129993968
@ Little_Dolls,

zo leer je altijd weer wat bij,ik en m'n alinea's...,
Ben hier dan ook vandaag voor eerst officieel geregistreerd. Puur voor mijn Lima. Heeft u nog tips over hoe ik mijn mooiste schildpad-plaatjes vanuit 'mijn afbeedlingen' hierheen kan vervoeren of bijvoegen??
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:21:08 #288
409742 delcarmen
SalimaTortiePrncss
pi_129997420
Het is me ondertussen wel gelukt wat mooie foto's van Lima in mijn fotoboek hier op het forum te plaatsen. Ik doe mijn best ze gewoon hier,tussen de tekst te plaatsen. Dank u wel
pi_129998141
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:21 schreef delcarmen het volgende:
Het is me ondertussen wel gelukt wat mooie foto's van Lima in mijn fotoboek hier op het forum te plaatsen. Ik doe mijn best ze gewoon hier,tussen de tekst te plaatsen. Dank u wel
Vanuit je Fotoboek:

Rechtermuisknop op de foto > Afbeeldings-URL kopiëren > in je venster plakken en tussen de tags [ img ] [ / img ] (maar dan zonder spaties) plaatsen.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:17:17 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130002808
Delcarmen, ik heb alles gelezen hoor, alinea's of niet. ;)

Mooi en ontroerend verhaal. Geniet maar goed van Lima. Zo te lezen waren jullie voorbestemd voor elkaar. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130010904
Mooi verhaal trouwens
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:26:54 #292
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_130015512
Zo zie je maar, een kat is een hele waardevolle aanvulling op een leven, vooral als het je zo helpt met genezen en omgaan met je leven. Ze oordelen en veroordelen niet en zijn er voor je, onvoorwaardelijk en altijd. :)
Heel fijn dat je je verhaal met ons deelt, en veel plezier hier op het forum!

[ Bericht 15% gewijzigd door Lavenderlily op 13-08-2013 20:39:08 (Onbedoeld op lange tenen getrapt, sorry daar voor.) ]
pi_130016212
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 00:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Delcarmen, ik heb alles gelezen hoor, alinea's of niet. ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:26 schreef baniekje het volgende:
Let niet op de onaardige reacties, die zal je hier zeker krijgen maar laat je er niet door ontmoedigen om meer over Lima en je zelf te vertellen.
:{ WTF? :')

Ik vroeg gewoon om a.u.b. wat meer alinea's in te voeren omdat dat het verhaal iets makkelijker leesbaar maakt; dat gebeurt wel meer in topics in andere fora hier.

Heb ik het hier over de inhoud van haar zijn verhaal? NEE.

Ik snap echt niet wat hier onaardig aan is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 13-08-2013 19:28:37 (had niet door dat het een "hij" was...) ]
pi_130027120
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:

Ik ook niet zo hoor
pi_130028047
Ik ook niet. Ik vind het wel onaardig dat je hem een haar noemt. :P
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:01:15 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130028080
Is baniekje weer aan het stoken?
pi_130028208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ook niet. Ik vind het wel onaardig dat je hem een haar noemt. :P
:@ :')

- Aangepast :) -

[ Bericht 13% gewijzigd door Little_Dolls op 13-08-2013 19:29:30 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:07:16 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130028291
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

[..]

:{ WTF? :')

Ik vroeg gewoon om a.u.b. wat meer alinea's in te voeren omdat dat het verhaal iets makkelijker leesbaar maakt; dat gebeurt wel meer in topics in andere fora hier.

Heb ik het hier over de inhoud van haar verhaal? NEE.

Ik vond je niet onaardig hoor.

Kan me wel voorstellen dat als je hier nieuw bent, je dat niet als eerste reactie verwacht.
Maar volgens mij is er verder niets aan de hand toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130029325
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Kan me wel voorstellen dat als je hier nieuw bent, je dat niet als eerste reactie verwacht.
Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.

quote:
Maar volgens mij is er verder niets aan de hand toch?
Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:19:53 #300
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130031135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:34 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het was in ieder geval niet onaardig bedoeld.

[..]

Had het ook vooral over de reactie van baniekje. Vond die maar wat triest.

SPOILER
Volgens mij zei delcarmen zelfs 'weer wat geleerd', dus die nam het je kennelijk niet kwalijk. Dus ik zou me er maar niet druk over maken. :*

Daar is dit topic ook veel te leuk voor!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')