SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze was érg kieskeurig met haar eten, was goed in zeuren (binnen-buiten-zomaar) en niet altijd even zindelijk (ik kan me haar behoeftes op het tapijt nog herinneren, maar gelukkig hield dat op)...
Als ik er tegenwoordig over nadenk valt het me op dat ze nogal slecht tegen de hitte kon. Ook wastte ze zichzelf soms zó lang, dat haar pels er gewoon nat uitzag...
Mijn ouders dachten heel lang dat het een kater was (geen idee waarom; misschien door het wat meer afstandelijke gedrag) tot de dierenarts eens op bezoek kwam en zei dat het een kattin was. Dat was best wennen.
Het was een kat met een heel eigen willetje, die nooit kwam als je haar riep, tenzij het om te eten of schootzitten was. Later kwam ze soms ook op mijn schoot; wat ik natuurlijk heel gezellig vond.Als ze buiten was kon je haar nooit aaien aangezien ze altijd wegliep (niet voor niets een ex-zwerfkat waarschijnlijk). Het viel ook best op dat het een ex-zwerfkat was aangezien haar nagels altijd maar losjes stonden, ze een stukje van haar tong af had en niet veel tandjes meer in d'r mond.
Ik wou eens een naam voor deze poes aangezien ze geen naam had, en mijn broer zei voor de grap "Appelmoes" (misschien omdat we dat toen aten en appelmoes op poes rijmde) en dat was me toevallig weer binnengeschoten na een oud zelfgemaakt kaartje voor mijn pa waarop ik haar getekend had met die naam erbij.
Toen hebben m'n vriendinnetjes en ik haar dus een tijdje zo genoemd.![]()
Wel vermoeden we dat ze 16 jaar is geworden; wat al een flinke leeftijd is voor een kat. Ikzelf was net 13 toen ze stierf. Dat was even heel moeilijk toch wel...
Op het laatste was ze echt zwaar uitgeput. Haar longen zagen zwart volgens de dierenarts. Ze ging maar niet uit zichzelf dood ondanks de pijn en had weer eens veel last van de hitte (toen was het net een warme periode in juli). Het arme beest kon niet meer goed ademen en stappen en ging op den duur zelfs in haar kattenbak zitten (wist ze niet meer wat ze deed?) dat we er helaas een einde aan moesten maken.
Vandaag ligt ze nog steeds (wat er nog van over blijft) in onze oude tuin...
[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 04-02-2013 23:37:55 ]
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mooi verhaal Little_Dolls, over je kat!
Mijn schildpad was ook een koude-liefhebber. Lag graag op de koude douchevloer of trok was van het rek om daar op te liggen (waarna ze helemaal klam en koud voelde, maar zij vond het fijn). Grappig hoe dat per kat kan verschillen.
Mijn andere kat (geen schildpad) leeft echt óp als het zomer wordt. Ligt de hele dag te braden in de zon. Totaal tegenovergesteld van mijn kou-liefhebber. Die liep overigens ook moeiteloos in de stromende regen.
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Toevallig dat jouw kat ook liever koelte heeft. Zou dat een soort eigenschap zijn van die katten? Ik heb ook ooit eens gelezen dat enkel kattinnen schildpadkatten kunnen zijn, of is dat een fabeltje?
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Mutanten daargelaten.
Als je het topic een beetje terugleest, kom je heel veel te weten over schildpadden en hoe ze genetisch in elkaar zitten.
Iedere kat is uniek.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.
Dan zal ze uniek geweest zijn.
Ik bedoel maar dat ik hier sommige schildpadden zien die op elkaar lijken, maar geen enkele die op wijlen mijn poes lijkt.quote:
Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:06 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik zie toch geen enkele poes die op mijn oude lijkt met een volledig mosterdkleurig kopje.
Dan zal ze uniek geweest zijn.
WTF did I just read?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alle mensen zijn ook uniek en toch in het interessant te zien welke genetische overeenkomsten er zijn.
En in het geval van schildpadden: waarom het vrouwtjes zijn.
Ik bedoelde niet dat alle schildpadden gekloond zijn binnen een wereldwijd geheim kloonprogramma waarbij de schildpadden eerst infiltreren in onze huishoudens en uiteindelijk naar de macht grijpen, geholpen door duistere spionnen zoals de TS van dit topic die middels het world wide web de schildpad in the picture zet zodat zo veel mogelijk wereldburgers overgaan tot de aanschaf van de gevlamde infiltrant.
Uiteraard.
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.quote:
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:26 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij vroeg of het klopt of alle schildpadjes vrouwtjes zijn en als Dude je dan verwijst naar de genetische uitleg een paar posts hierboven heb jij het opeens erover dat je geen katten hier hebt gezien die op jouw poes lijken. Dus dat ze wel uniek zal zijn.
Het was een gebbetje.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:30 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, omdat ik het hele topic heb bekeken zoals mij werd geadviseerd. Dan merkte ik dat op.
Leuke teentjes heeft Sanne.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:13 schreef Baasje_van_Sanne het volgende:
Ik ben zomaar tegen dit topic aangegoogeld.
Zie hier Sanne (ruim 17,5 jaar) met buurpoes Charlie (nog geen jaar).
Eerlijk gezegd ben ik helemaal geen 'baasje van Sanne', het is meer een soort samenwonen wat we doen.
Het is een heerlijk beest, is regelmatig 'stout', maar op een leuke manier. Bijvoorbeeld door de druiven uit de fruitschaal en door de kamer meppen. M'n 06 van de trap af laten stuiteren vond ik dan weer wat minder grappig.
Haar karakter is erg uitsproken, lief = überlief, boos = furieus, vragen om eten = (soms) ontzettend dwingend zeuren. Dus krijgt ze zodra ze wat vraagt. Bij het ouder worden is ze toch wat gewicht kwijtgeraakt, dus wat extra eten kan geen kwaad. Maar de meeste tijd (als ze niet slaapt) is het een kat met een opmerkelijk opgewekt karakter.
Als je die grappige witte teentjes bedoelt, die zijn van Charlie, 'slechts' een figurant in dit schildpaddentopicquote:Leuke teentjes heeft Sanne.. (dat is het eerste wat me opviel haha)
Wat bedoel je?quote:Op maandag 11 februari 2013 17:25 schreef Lienekien het volgende:
Voor schildpadpoezen niet anders dan andere vachtvariëteiten, lijkt me.
Oh. Mij lijkt het dat je deze katten wat minder tegenkomt, of ligt dat aan mij? Ik heb in mijn leven toch al meer andere katten gezien.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:45 schreef Lienekien het volgende:
Niet anders dan waar je bijv. zwart-witte, grijze of rode katten zou vinden.
Mij leek het dat ze meer in het wild leven, maar ik kan er ook compleet naast zitten natuurlijk.quote:Op maandag 11 februari 2013 19:35 schreef Lienekien het volgende:
In mijn buurt stikt het ervan.
Maar dan nog, hoe zou de verdeling dan zijn over asiels, nestjes of aanlopers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |