Hallo allemaal/mede-schildpadkatjes-liefhebbers,
wat een leuk forum,ik weet 100% zeker dat mijn Lima hier op haar plaats is. Tussen al deze prachtige en bijzondere verhalen en ervaringen misstaat mijn (...totaal onverwachtte..) liefde voor m'n T.P.P (turtle-printed-princess) dan ook echt niet,in tegendeel...
Ik ben al veel vaker (jaar of 2,3 geleden) op dit forum beland als ik weer is 'schildpadkat gedrag- of karakter' intikte op google. Ik wil dan ook in ieder geval 'Duderinnetje' bedankt hebben nu ik hier dan eindelijk mezelf heb geregistreerd. U startte dit forum 2 dagen na mijn verjaardag in 2008 alweer,prachtig toch dat op de dag van vandaag er liefhebbers van deze prachtige dieren bijkomen!!?? Als het om mij en Lima gaat zou ik eerlijk gezegd niet egt precies weten waar te beginnen,puur omdat de manier waarop ik en zij elkaar vonden zó bijzonder is,nu ruim 8 jaar geleden.. Misschien is het het best iets over de oorsprong van haar naam te vertellen,misschien kom ik zo tot een goeie openingszin..
Zonder verder enorm uit te gaan wijdden en persoonlijk te worden durf ik hier wel te vertellen nu,dat ik ruim 10 jaar geleden lang niet zo'n fijn en rustig leven had als nu,anno 2013. Soms kan het zelfs zo zijn,en ja dan ga je al snel persoonlijk worden, dat je het zelf even niet meer vol kunt houden,dat je zo vast zit dat het gewoon 'allemaal' geen zin meer lijkt te hebben. Klinkt dus best ernstig en dat was het ook. Gelukkig was ik wel zo dapper mezelf toch op een andere manier te willen leren kennen,dmv intensieve psycho-therapie welliswaar van ruim 4 1/2 jaar in het begin,maar nu,zoveel jaar later door de juiste vrienden en familie leden op juist waarde weten te schatten en er van genieten. Ja ik zie nog wekelijks een therapeut maar ik heb er ondertussen wel een stuk meer ÍK' voor in de plaats weten te krijgen,ik heb er egt een stuk meer zin in tegenwoordig...eerlijk en simpel.
Hoe ik dan aan Lima kom?? Ja dat hoort dus in deze afgelopen 10 jaar ergens te zijn 'gebeurd'.
Wat ik nog heel goed weet was dat ik een jaar opgenomen was. Dat ik samen met een groep mensen dat jaar enorm veel geleerd heb. We waren een groep van 9 die dat jaar samen zouden volmaken,sommige leuke andere minder leuke mensen. Hoe dan ook,ik werd jarig,dan heb ik het over 3 november 2005. Een paar weken voor mijn 'ontslag'. Harstikke eng vooruitzicht weet ik ook nog,het nu zelf buiten moeten gaan doen...Brrrrr Maar mijn groep vond/dacht het tijdens het vieren van mijn verjaardag in de kliniek dat het wel een leuk idee als ik ,als ik weer terug naar mijn flat in Breda zou gaan,ik vast wel een leuk kitten zou willen om voor te zorgen!! Niets was minder waar,maar gelukkig bestond dit kado toen ook alleen nog maar uit een prachtige 'tegoed-bon-voor-een-kitten'-kaart/A4tje ,getekend door iedereen met uiteraad ook de beste wensen. Harstikke leuk natuurlijk,de moeite die men genomen had enzo voor het feestje maar ik vroeg wel mezelf hardop af,of het slim zou zijn een katje te nemen. Ik had er immers niks mee,was eerder toe aan een flinke hond,maar eigenlijk had ik nog totaal geen zin in een huisdier,ongeacht van welk soort...
Verbaasd was ik dan ook toen ik na 2 dagen weer thuis,samen met mijn broer op debank zat,vrijdags uur of zeven s'avonds,en de bel ging.
Ik woonde toen 6 hoog,en door intercom hoorde ik een vriendinnetje,die ik in groep had leren kennen,vragen of ik naar beneden wilde komen.. Verbaasd vroeg ik haar waarom ze zelf niet gewoon boven kwam. "Kom nou maar,ik heb wat voor je.." Ik dus heél verbaasd én nieuwsgierig naar beneden met de lift.. En ja,ik zag haar staan maar ze had iets vast,,ik kon het niet eens zien.. Ze vroeg mij m'n hand te openen en ja hoor,daar lag 'het'... Een heel klein kitten,heel pluizig,nog totaal hulpeloos -achtig ook. OMG,das wat ik d8,ik zei dan ook; "Mirella ,wat moet ik hier nu mee? " ja,zei zij,ik denk égt dat het voor jou wel fijn zal zijn voor iets te zorgen,dat je weet dat er in je huis altijd iets is om liefde mee te delen. Op dat moment was ik dus wel al thuis maar nog volledig in deeltijd-therapie,met als onderdeel onder andere mijn agora-fobische klachtten te verminderen..Ik kwam amper op straat en vond het allemaal nog veel te spannend buiten. Maar doordat ik dat kleine katje ook niet wilde weigeren; het zag er namelijk zo schattig en hulpeloos uit,was ik dus ook wel degene die met haar naar dierarts moest,haar eten moest gaan kopen in die leuke dierenwinkel waar ik altijd wel is binnen had willen lopen. Zodoende heeft mijn Lima mij al in zoveel situaties geholpen,dat een paar regelties over haar bijzondere aard niet zouden kunne volstaan. Misschien schrijf ik ook veel te uitgebreid over 'ons' ,maar zonder de voor-info snapt men nooit waarom wij al ruim 8 jaar lang een team zijn. Waarom ik nog ieder dag geniet van haar schilpad zijn,iets wat ik door de dierenarts toen bv over haar leerde en waarom ik wel snap dat als een kitten te vroeg van haar moeder weg gaat ze egt wel wat gedrags-probleempjes kan krijgen,en ik zelfs dáar nog van geniet. Hoe je samen met je kitten door nederland reist in de trein en je zo dapper voelt,Breda-Amsterdam kom maar op!! Ik kon gewoon de wereld (weer) opnieuw aan,samen met Salima (das eigenlijk haar hele naam,nadat we alle namen van de groep door elkaar gehusseld hadden kwam die er onder andere uit..) Nu dus dit jaar word zij 9 alweer, Voor mijn part word ze 100 jaar,blind,dement,doof en met slegts 1 goed pootje ofzo over; de liefde die ik voor haar voel is totaal oneindig. Als ik naar haar kijk,zoals nu ook weer,ze ligt te slapen,voelt ze na verloop van tijd gewoon mijn ogen op haar gericht... Het begint bij de oortjes,kopje omhoog als het aanhoud,en dan die snelle huppel-pas naar mij,naar baasje. Nee hoor,ik en Lima,wij zijn 1. We wonen nu alweer ruim 7 jaar in Amsterdam. iedereen is dol op haar en we hebben al zoveel geschiedenis weer samen geschreven,pff ik kan bezig blijven. Duderinntje,als je dit leest,nogmaals bedankt hoor!! Ik moet nu egt wat foto's ook gaan laten zien natuurlijk,heb van alles. Chillen op balkon in zomer,spelend op bed met nep-muis onder het overtrek,slechts 1 van toen ze nog écht klein was,en talloze filmpjes. Hieronder volgt kleine selectie; geniet ervan en bedankt voor het lezen,ik zou nog uren door kunnen gaan besef ik me. Over miss Lima,en haar gedrag bv,het (h)eerlijke koppige,de brutaliteit die bij mijn prinsesje ook om kan slaan in ronduit agressie,het speelse wat ze als kitten had en nu ook nog steeds heeft. Geloof dat het echte liefde is,dat je het zo het beste kan omschrijven.
Groetjes Eduardo del Carmen uit Amsterdam