abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64223181
Leuke verhalen hier!

Vroegah hadden mijn buren een schildpad boerderijkat. We hadden haar Prot genoemd. Tja, we waren nog klein en ze maakte zo'n schattig prrrt... geluidje. Helaas heb ik geen digitale foto's van haar. Geweldig beest, heel aanhankelijk en met iedereen bevriend. Kleine kindjes konden alles met haar doen. Als je niet oplette zag je dan ook zo'n kind rondzeulen met een dubbelgevouwen poes. Want een kat pak je het gemakkelijkste op aan haar middel, nietwaar? Prot vond het allemaal prima. Helaas is ze na een paar jaar verdwenen, het is nooit duidelijk geworden wat er met haar gebeurd is. Tja, da's het leven van een boerderijpoes...

En dan ga ik hier semi-legaal mijn schildpad-met-wit/cyperse poes spammen. Ze is al eens langsgekomen in het nierfalen-topic. Sietske is een (half?)zus van Prot (de dames hebben elkaar nooit ontmoet, Prot was al verdwenen toen zij geboren werd) en inmiddels 13 jaar oud. Jahaa, er zit ook zwart in, een grote vlek op haar rug!

Zij is ook kampioen van het buikje (filmpje) Let niet op de kale plekken, daar was de arme schat net bloed geprikt. Filmpje is ook van een paar maanden geleden, de foto is recent en gelukkig ziet ze er weer een stuk beter uit.

Mevrouw Siets heeft bij haar geboorte besloten dat een menselijke schoot een zeer onvoorspelbare en gevaarlijke plaats is, waar nooit iets goeds van kan komen en heeft deze filosofie 13 jaar volgehouden. Net naast je op de bank liggen was wel zwaar acceptabel. Nu ze ziek is, heeft ze opeens ontdekt dat een schoot toch wel erg fijn kan zijn en nu daar ligt ze zowat elke avond. Daar krijgt ze nu haar krabbels en dat scheelt in het avond ritueel. Normaliter stormde mevrouw naar boven rond bedtijd en kon ik haar achterna, waar ze dan al op haar rug lag te wachten op een hoop gekroel. En ik op mijn buik op de overloop!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 december 2008 @ 22:39:50 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64225234
Wat een liefie!

Wel een lapje heur!

Gelukkig dat het al weer wat beter met haar gaat Cat! Buikkiekatten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64250304
Ik ben opgegroeid met twee echte schildpadpoezen. Geen digitale foto's van helaas, de dames zijn alweer jaren in de kattenhemel.
Sproetje (dun) en Joekel (dik), zusjes. Een vriendinnetje van mij kon hun namen maar niet onthouden en noemde ze Spikkel en Kanjer.. ze snapte het idee in ieder geval
Ik vind gevlekte katten er superleuk uitzien. Zelf heb ik ze niet... Doortje is egaal grijs (half Brit) en Stroevel is wit met maar 1 grijs vlekje, op d'r kop.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_64261563
2 januari mag ik mijn schildpadpoes ophalen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_76918315
hey schildpadlovers

Ik heb eergisteren mijn schildpadkatje verloren door een vergiftiging met antivriesgel in een fontein...
Ze was bijna 3 jaar oud en ik mis ze ongelofelijk. Ik vroeg mij af of jullie misschien weten hoe ik terug aan zo een katje kan geraken die ongeveer een half jaar oud is ofzo (of nog jonger)

Het zou super zijn. http://www.kapaza.be/detail/popup.cfm?23251907.jpg

hier zie je een foto van een kat die er bijna op 2 druppels water op lijkt. Moest iemand van jullie een nest hebben met zulk katje... Ik ben wel van Belgie.. Dat kan wel iets moeilijk zijn, maar laat me iets weten aub
pi_76919073
Misschien ook een oproep doen op een kattenforum?

ps wat een nare dood moet dat geweest zijn zeg
  zondag 28 november 2010 @ 12:45:51 #57
4893 _Midnight_
Volblaffen met BUD...
pi_89252610
Een Schildpad-poes:

Ze kunnen je echt zo doordringend aankijken he?
"Why?? I'll tell you why...."
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:02:27 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97671563
Schop!

Bij het googlen naar 'karakter' en 'schildpad' kwam dit topic omhoog. Ik vind alle foto's zo cute om weer terug te zien, dat ik het topic gewoon even schop hoor.

Onze poet wordt een dagje ouder en zodoende zijn we wat vaker bij de dierenarts te vinden. Die repte vandaag weer over het bijzondere karakter van schildpadkatten.
Die van ons is de laatste jaren zo mak als een lammetje, maar normaal moet de dierenarts schildpadden zo ongeveer in de houdgreep nemen, zei ze.
Onze poet laat echter alles met zich doen. Er moest vandaag een korst van een wond getrokken worden en hechtingen verwijderd. Kan geen pretje zijn geweest, maar ze gaf geen krimp.

Enfin, nauwelijks een erg inhoudelijke toevoeging aan dit topic, maar wel mooi al die mooie katten weer even omhooggeschopt! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 4 juni 2011 @ 23:59:18 #59
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_97719890
Met trots wil ik jullie Jolie voorstellen. Een blijvertje na een van mijn nestjes van RedCat van vorig jaar en het liefste en zachtste poesje wat er in mijn opinie is ;)

Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zondag 5 juni 2011 @ 00:54:02 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97722326
Oh O+

Ik vind het zo bijzonder dat alle schildpadden een zelfde soort uitstraling hebben.

Zwarte katten heb je in alle soorten en maten, rode ook, maar schildpadden hebben allemaal een zelfde blik. Vind ik. Of ik verbeeld het me, uit liefde. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 11:07:42 #61
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97729012
Ah, leuk om dit topic weer eens terug te zien! Mijn Mini heeft besloten om nog wat hariger te worden:

Met mama:
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zondag 5 juni 2011 @ 12:44:59 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97731873
Mama is niet helemaal het zonnetje in huis op die foto. :D

Wat is Mini toch leuk. O+
En hoe meer haar, hoe meer Mini.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 12:50:06 #63
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97732043
Neem van mij maar aan dat mama wel degelijk het zonnetje in huis is hoor O+ As we speak ligt madame prinsheerlijk in mijn armen. O+

Oh, en dit mag Mini dus eigenlijki NIET :(
  zondag 5 juni 2011 @ 12:57:05 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97732306
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:50 schreef Ewelina het volgende:
Neem van mij maar aan dat mama wel degelijk het zonnetje in huis is hoor O+ As we speak ligt madame prinsheerlijk in mijn armen. O+

Oh, en dit mag Mini dus eigenlijki NIET :(
[ afbeelding ]
Die van ons ook niet.

En daardoor is het een levensmissie an sich geworden voor poetje. Via het balkon, via een sluiproute vlak langs je benen als je de slaapkamerdoor opendoet, soms met een urenlange verschalking onder het bed, net zo lang tot je vertrokken bent en zij onder het dekbed kan kruipen. O en ze heeft zich ook wel eens laten insluiten in de kast, die ze daarna openpeuterde en linea recta haar opmars maakte richting bed.
If all fails, gaat ze tegenwoordig simpelweg langdurig en in vele toonsoorten lopen miauwen voor de deur. De eerste keer dachten we zo ongeveer dat ze aan de andere kant van de deur zat zonder staart en met gapende wonden na een ernstig ongeluk. Maar mevrouw sprintte naar het dons zodra we de deur op een kier hadden om te kijken wat haar tumult te betekenen had.

Oh en als mijn echtgenoot er een nachtje niet is, vergeet ik per ongeluk altijd de slaapkamerdeur goed dicht te doen voor ik ga slapen. Want ik vind het zo lekker slapen met mijn neus in een poezenbuik. :@
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 5 juni 2011 @ 13:16:52 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97732987
Ik mag hier nu ook meeposten he? :D

Mijn lapjespoes ET

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 5 juni 2011 @ 13:27:22 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97733303
Een soort lapje-schildpad-lapjeskat. Die oortjes! O+

Jullie poeten zijn allemaal zo piekgaaf!
Die van mij heeft een hap uit een oor, momenteel een half geschoren rug (operatie gehad), een ouwe snoet, zwarte vlekken in haar groene ogen en haar dat na vijftien jaar niet echt meer in model wil. :P

Maar goed, ze is dan ook een ouwe bes.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 5 juni 2011 @ 13:29:20 #67
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_97733371
Wat is ET toch mooi. O+
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 00:01:18 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97767944
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:27 schreef Duderinnetje het volgende:
Een soort lapje-schildpad-lapjeskat. Die oortjes! O+

Jullie poeten zijn allemaal zo piekgaaf!
Die van mij heeft een hap uit een oor, momenteel een half geschoren rug (operatie gehad), een ouwe snoet, zwarte vlekken in haar groene ogen en haar dat na vijftien jaar niet echt meer in model wil. :P

Maar goed, ze is dan ook een ouwe bes.
ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmant O+
Doe je haar weer eens showen, Dude? O+

ET vandaag, ze krijgt haar kraag weer terug O+

maandag 6 juni 2011 @ 00:54:09 #69
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97770317
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:01 schreef senesta het volgende:

[..]

ET is dan ook nog piepjong, ik hoop dat ze over 15 jaar nog bij me is en dan maakt het me helemaal niet uit hoe ze eruit ziet dan. Ik vind die oude besjes altijd erg charmant O+
Doe je haar weer eens showen, Dude? O+

ET vandaag, ze krijgt haar kraag weer terug O+

[ afbeelding ]
Prachtig is ze. Statig!

Ik zal morgen onze poet weer eens kieken, met haar kale ruggetje (en geschoren voorpootjes vanwege infuus. Ze is net een poedel!)

Hier wat oude foto's. De eerste is de recentste. Echt een ouwe slaapkop is ze. De andere foto's zijn van 2009, schat ik. Ik heb in de tussentijd circa 2.654.800,05 foto's van haar gemaakt, maar die heb ik niet bij de hand op de laptop.
Ik adoreer haar enormement als ze zo ligt:

En een piets jonger (hoewel ze dit nog doet hoor, in het gras):

Met haar favoriete mens (ik ben dat uiteraard niet, hoewel ik haar uit een asiel heb gered en jaren haar asociale nukken accepteerde }:| ) :

Just hangin' about:

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-06-2011 01:04:30 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102073033
Schopje!

Even voorstellen: Mika en Molly.
We hebben vanmiddag kennis gemaakt en 29 september mogen we ze bij het asiel ophalen. *O*
Ik kan niet wachten, was direct verkocht...

Poesje vooraan is Molly

En Mika

Ik ben verliefd. O+

-Edit- Jullie schildpadjes zijn trouwens prachtig, vergat ik in mijn enthousiasme te zeggen, sorry! :@ Hoop dat de mijne straks ook zo mooi worden.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Moderator zaterdag 17 september 2011 @ 23:09:44 #71
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102074382
Oh wat een leukerds! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten.
Ik hoop dat je veel foto's komt spammen hier O+
pi_102081257
Oh wat zijn ze schattig, die kittens van cartwoman ! En de poetie van Dude bij Arty O+

Ik zie hier heel veel gegoochel met namen voor tortie poezen, ik zou het zo uitleggen;`

Je hebt bij katten twee hoofdkleuren; zwart en rood. Rood vererft via het X-chromosoom.
Een kater heeft geslachtschromosomen XY, dus maar één X en kan dus maar één basiskleur in zijn pakket hebben; zwart of rood.
Een poes heeft geslachtschromosomen XX, dus twee X en zij kan dus eventueel twee basiskleuren in haar pakketje hebben. Een poes met twee zwarte XXen is zwart,een poes met twee rode XXen is rood, en een poes met zowel één zwarte X als één rode X is een mengvorm, zwartrood door elkaar.

Dan krijg je een patroon wat soms lijkt op het tortoiseshell/schildpadschild materiaal waar vroeger haarspelden en kammen van gemaakt werden.

Schildpadschild. Wij noemen zo'n kat daarom een schildpadje.
De officiele kleurnaam tortoiseshell was te lang en wordt algemeen afgekort tot tortie.

Elke tortie heeft een uniek patroon, dit komt omdat het door het lot wordt bepaald als het poezenkitten nog in de baarmoeder zit. Elke cel heeft genetische informatie die zegt welk bouwplan er gevolgd moet worden om het kitten in elkaar te zetten. Maar van alle informatie zijn twee (in grote lijnen dezelfde, maar op sommige punten dus verschillende) exemplaren, ook van de twee X-chromosomen. Op een gegeven moment in de ontwikkeling beslist elke cel in het embryo welke van die twee bouwplannen het verder gaat gebruiken. Bij torties is dat bij sommige cellen het plan waarin staat dat het vachtje rood wordt, andere cellen kiezen toevallig juist het andere plan en daarin staat dat het vachtje zwart moet worden. Het is op dat moment nog vroeg in de ontwikkeling van het kitten, elke cel krijgt een hele groep nazaten die als groep allemaal het plan van het rode of zwarte vachtje uitvoeren. Een heel rood stukje op een poes kan dus veroorzaakt zijn door één voorlopercel die toevallig het rode bouwplan is gaan volgen.

Een gewone tortie oftewel schildpad is vrij gemêleerd, rood en zwart zitten redelijk gemengd en er zijn weinig grote afgetekende kleurvlakken.

Je hebt ook torties met witte vlekken. Zij hebben dus drie kleuren; rood, zwart en wit. wanneer een embryo ook wit in het genetisch materiaal heeft zitten dan worden er tijdens de ontwikkeling in de baarmoeder flink minder pigment voorlopercellen gevormd. Elke voorlopercel zal daarom met z'n nakomelingen een groter gebiedje op de kat moeten gaan inkleuren. De gebiedjes rood en zwart worden daardoor grotere lapjes. En dan heb je dus een lapjeskat !

Dus;

tortie = rood en zwart, gemengd. Synoniem; schildpadje.
tortie met wit = rood en zwart meer verdeeld over afgetekende vlakken. Synoniem; lapjeskat.

Een tortie kan ook een tabbypatroon (streepjes) hebben. Dat noem je dan een tortie tabby, of samengetrokken torbie. Ook torbies heb je met en zonder wit, dus erg gemengd of juist met duidelijke vlakken.

ET en Sietske zijn tortietabbies met wit.

Bij katten heb je ook nog een gen wat "verdunning" geeft. Verdunning maakt de kleuren wat valer, meer pastel. Zwarte katten worden bijvoorbeeld blauw, rode katten worden crème (zalmkleurig).
En (black)torties veranderen onder invloed van verdunning van zwart/rood naar blauw/crème.

Owja, ik wil ook graag een tortie poesje ! Ze moeten me geen tortie opvangkittens geven want dat zou ik gemeen vinden :(
pi_102090494
Bedankt voor je uitleg, Ruby. Dan denk ik dat wij torbie's krijgen, er was -vooral op de flanken- een duidelijk tabby patroon zichtbaar. Maar dat kan ook verdwijnen lees ik in je eigen topic? Wat denk jij?

Nog even een filmpje O+ (vanaf het PSV bed van het gastgezin-zoontje)

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_102090874

pi_102093718
Hmm waarom heb ik dit topic niet eerder gezien ? :)

Drie foto's van Kitteh. Sinds vorig jaar heb ik in bijpassende kleur ook Layla, maar zo te zien heb ik daar nog geen foto's van online staan :$ Komen er binnenkort ook aan.
pi_102096512
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:23 schreef CartWOman het volgende:
Bedankt voor je uitleg, Ruby. Dan denk ik dat wij torbie's krijgen, er was -vooral op de flanken- een duidelijk tabby patroon zichtbaar. Maar dat kan ook verdwijnen lees ik in je eigen topic? Wat denk jij?

Wat leuk, dat koppie steeds voor de camera !

Ah, nog een stukje wat ik vergeten was;

Deze dames zijn genetisch effen, dus "gewone" torties met een pietsie wit (zo'n vlekje op de borst noemen ze heel sjiek een medaillon) maar omdat ze zoveel rood hebben zie je toch een tabbypatroon.
Op rode katten is vrijwel altijd een tabbypatroon zichtbaar. Bij zwarte katten is er een duidelijk onderscheid, een kat is tabby (cypers) wanneer het dier het tabby gen heeft of effen (bv zwart) wanneer het dier de defecte versie van het gen heeft. Die defecte versie kan hooguit een vage spooktekening op een zwarte kat maken.
Rode katten hebben een ander soort pigment en daarop kan ook het defecte gen nog een streepjespatroontje maken. Echt effen rode, dus ongestreepte katten zie je daarom eigenlijk nooit.
Sammy en Billy van fok!ster Winniewanna zijn een goed voorbeeld; Sammy links is een tabby kat, hij heeft ook de lichte neusvleugeltjes en lichte kin van een tabby. Billy rechts is genetisch effen, dat kun je dus oa zien aan het feit dat zijn neusvleugels en kinnetje helemaal rood zijn doorgekleurd. Toch heeft hij ook duidelijk een tabby patroon;

Bij torties gedragen de rode stukjes zich als de vacht van een rode kat, als er op die plek een streepje hoort dan zal dat ook tevoorschijn komen.
Je moet dan kijken naar de zwarte stukjes van de poes, als die ongestreept zijn (bv pikzwarte stukjes bij het neusje bij jouw kittens) dan is het dus een effen tortie poesje.
  zondag 18 september 2011 @ 17:22:15 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102102942
Maar pumpkin, hoe zit het dan met schildpadjes (dus echt gevlamd en geen vlekken) met een wit medaillon? Zijn dat dan toch eigenlijk lapjes?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102103700
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 17:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar pumpkin, hoe zit het dan met schildpadjes (dus echt gevlamd en geen vlekken) met een wit medaillon? Zijn dat dan toch eigenlijk lapjes?
Tja, het is maar hoe je ze wil noemen ;) Het is bij torties met wit meestal zo dat hoe meer wit de poes heeft, hoe groter de vlakken zijn. En veel mensen vinden een lapjeskat pas een echt lapje als ze grote vlakken heeft.
Schilpad en lapje zijn natuurlijk ook geen officiële namen, als je de beschrijving "tortie" of "tortie met wit" aanhoudt zit je eigenlijk altijd goed :P
  zondag 18 september 2011 @ 18:26:08 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102105396
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:41 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Tja, het is maar hoe je ze wil noemen ;) Het is bij torties met wit meestal zo dat hoe meer wit de poes heeft, hoe groter de vlakken zijn. En veel mensen vinden een lapjeskat pas een echt lapje als ze grote vlakken heeft.
Schilpad en lapje zijn natuurlijk ook geen officiële namen, als je de beschrijving "tortie" of "tortie met wit" aanhoudt zit je eigenlijk altijd goed :P
Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar. :@
Ik snap er eigenlijk überhaupt niks van. :D :@

Enfin, wij hebben dan een taartie-met-wit, heb ik besloten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102106672
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar ik snap niet hoe dat wit dan op die X'en zit, zeg maar. :@
Ik snap er eigenlijk überhaupt niks van. :D :@

Enfin, wij hebben dan een taartie-met-wit, heb ik besloten.
Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.
  zondag 18 september 2011 @ 19:03:56 #81
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102106949
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 18:55 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Wit heeft gelukkig niks met X-en te maken. Dat vererft voor katers en poesjes hetzelfde. Maar dat gaat weer met allerlei gradaties dus dat is eigenlijk ook weer een heel lang verhaal.
Aha. Ok.
Nu ja, wat ik wel grappig vind, al heeft dat vast ook niets met X'en te maken, is dat onze schildpad nagenoeg recht over haar lijfje een scheidslijn heeft lopen: Links is alles dominerend (het blijft dus wel gevlamd) zwart en rechts is rood dominant. Zelfs haar snorharen doen mee: de ene kant zwart en aan de andere kant wit. :D

Zou de toegeschreven karakterschets ook met die X'en te maken hebben? Ik deed het altijd af als volkswijsheid (en natuurlijk wil je graag dat jouw kat bijzonder is), maar onze dierenarts zweert dat schildpadden een zeer eigengereid karakter hebben. Ik heb ook wel eens mensen aan de deur gehad die Poet voor het raam zagen zitten en vertelden dat hun eigen schildpad zo bijzonder was. Of de mijne ook zus-en-zo reageerde. En dat verhaal klopte precies!
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 18 september 2011 @ 19:17:59 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_102107444
Ik vind ze ook echt prachtig, ik kan er niets aan doen O+

Maar wij hebben dan een torbie begrijp ik :D

Ze heeft geen air of zo hoor :')

pi_102108446
Volgens mij is Minous ook een lapje/schilpadpoes

In ieder geval alle kleuren aanwezig ;)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_102109144
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ooooh, wat wordt ze mooi O+ En wat krijgt ze een kraag O+ Meer foto's please? O-)

@pumpkin: zijn langharige torties eigenlijk zeldzaam? Mini is de eerste langharige schildpad die ik ooit gezien heb- en dan nu ET.
pi_102109237
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 19:17 schreef senesta het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Even Mini's kraag posten.

Met mama op bed.
pi_102111364
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Pumpkin_Ruby! Ik wist van de chromosomale overerving, maar niet hoe het precies zat.

Leuk om dit topic nog eens terug te zien. Mijn tortietabby met wit Sietske is helaas 2 jaar geleden overleden. Maar het was beter voor haar, haar lijfje was op. ;(

Dus, om met een meer vrolijke noot te eindigen: meet Polleke! Niet dat ik nu weet hoe deze dame genoemd moet worden, maar ik zet haar gewoon hier neer. :P

9 weken oud en een heerlijk eigenwijs hoofd. O+

Ze wil best haar rode onderbroek laten zien.

Je wordt er wel moe van. :z

Polleke woont nu 9 weken bij mij, vanaf de dag dat ze uit haar moeders buik kwam (en ook al eventjes daarvoor). Moeder is een zwerfkat die ik als gastgezin opvang tot haar kinderen groot genoeg zijn om zich door een eigen blikopener te laten bedienen. Polleke en moeder Puma zijn geadopteerd door een Fok!ker, dus ik verwacht veel updates te krijgen. O+ Dinsdag gaat ze verhuizen.

Lapjes/schildpadjes zijn echt speciale poesjes. Vanaf dag1 hing Pol voorop aan moeders tet en als enige meisje uit een gezin van 5 laat ze zich de kaas echt niet van het brood eten. Ze at met 4 weken al brokjes alsof ze nooit anders had gedaan en als ik een PETS voel kan ik ervan uitgaan dat Polleke weer bezig is. :') Ik heb haar baasje al veel sterkte gewenst. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102112786
Wauw wat een mooie poezen allemaal :o O+ En kleine Polleke... prachtig is ze.

Ik ging hier weer voor zwart-witjes maar dat is iets anders gelopen... en daar ben ik zo blij mee want ik was direct verliefd op deze poesjes en des te meer ik me in deze poezen verdiep en foto's en filmpjes bekijk des te sterker wordt dat gevoel.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 18:54:59 #88
365985 linda-1988
groetjes, Linda
pi_107073179
Hallo allemaal,

Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar :) )! Mijn vader vind ze minder leuk.

Hieronder een foto van haar:

groetjes,
Linda
pi_107073311
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2008 10:45 schreef nokwanda het volgende:
Purrr als kitje staat in mijn fobo.

Hieronder ligt Purrr in het midden met haar twee dochters Kay en Mudhle.
Deze foto is van pas geleden en zijn haar kindjes al weer ruim 1,5 jaar oud.
Purrr is zelf weer helemaal bitch-kitten. Dat hoofd als kitten heeft ze gewoon nog steeds.

[ afbeelding ]
die middelste lijkt op mijn ouwe mimi! is al heel lang dood maar wel 18 jaar geworden, mijn ouders hadden haar voor ik op de wereld kwam.. maar wat een schat. Purr Lijkt er precies op! leuk om weer eens zo een poes te zien :)
  zondag 22 januari 2012 @ 12:13:32 #90
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107091426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,

Toevallig vond ik dit leuke gesprek via google. Ook ik heb een schildpadpoes. Ze heet Stacey en is inmiddels alweer 12 jaar. Ze is echt helemaal gek op mij (en ik op haar :) )! Mijn vader vind ze minder leuk.

[ afbeelding ]

groetjes,
Linda
Wat een mooikie! Die ogen en de tekening, prachtig! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107091803

Mijn kleine meisje Pip, helaas één jaar geleden doodgereden, ze was maar anderhalf jaar bij me... Maar wát een tijd was dat, we waren verliefd op elkaar, ik zag haar als mijn dochter, ze sliep altijd bij me onder de dekens en volgde me overal, beantwoordde al mijn gepraat met mauwen... Heel anders als in het begin, ze was met haar broertjes en zusjes gedumpt en bang voor alles. Ze is door mij helemaal opgebloeid en dat koester ik... O+

Sorry dat het er zoveel zijn, ik kon niet kiezen, ik vond haar zo mooi :@
  zondag 22 januari 2012 @ 12:32:38 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107091959
Pip was prachtig! Ik herken dat verliefde gevoel wel. Ik ben dat ook op mijn Schildpad. Er komen allemaal fijne stofjes vrij in mijn hoofd, als ik haar zien.
Ik neem op werkreis/vakantie ook altijd een foto van haar mee. :@ :D :')

Oh en Pip had al net zo'n mooie lange staart als mijnes!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_107092203
Ja die lange staart was heerlijk, zat altijd in mijn neus/mond/ogen, interesseerde haar geen fuck :D
Ik heb nog altijd een foto van haar onder mijn kussen, kan er niet zonder! Zelfs nog over haar gedroomd vannacht, heel toevallig...

Hoe oud is jouw schildpadje?
  zondag 22 januari 2012 @ 12:45:47 #94
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_107092394
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:40 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ja die lange staart was heerlijk, zat altijd in mijn neus/mond/ogen, interesseerde haar geen fuck :D
Ik heb nog altijd een foto van haar onder mijn kussen, kan er niet zonder! Zelfs nog over haar gedroomd vannacht, heel toevallig...

Hoe oud is jouw schildpadje?
Mijnes is al een jaar of 16. Ze is vanaf 1998 ongeveer bij mij. Weet haar leeftijd niet exact, ze komt uit het asiel en was op straat gevonden.

Ze komt eigenlijk altijd in mijn dromen voor, dat vind ik zo raar! Loopt ze gewoon even door het beeld, zeg maar.

Overigens is ze gekker op mijn man, dan op mij. Mijn aanbidding is dus enigszins eenrichtingsverkeer. Sta ik bij thuiskomst haar luid te bejubelen en loopt ze zo hups langs me heen naar mijn man.

Goed, zo langzamerhand denkt iedereen nu wel dat ik mesjokke ben, denk ik. ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 12:47:34 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107092451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 18:54 schreef linda-1988 het volgende:
Hallo allemaal,

[ afbeelding ]

groetjes,
Linda
Och wat een knapperd! Mooie kleurverdeling ook!

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:26 schreef TheHappyPrince het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn kleine meisje Pip, helaas één jaar geleden doodgereden, ze was maar anderhalf jaar bij me... Maar wát een tijd was dat, we waren verliefd op elkaar, ik zag haar als mijn dochter, ze sliep altijd bij me onder de dekens en volgde me overal, beantwoordde al mijn gepraat met mauwen... Heel anders als in het begin, ze was met haar broertjes en zusjes gedumpt en bang voor alles. Ze is door mij helemaal opgebloeid en dat koester ik... O+

Sorry dat het er zoveel zijn, ik kon niet kiezen, ik vond haar zo mooi :@
Ze ziet er uit als een enorme lieverd en ze is inderdaad prachtig. Ik heb een hele grote zwak voor torties O+

quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Pip was prachtig! Ik herken dat verliefde gevoel wel. Ik ben dat ook op mijn Schildpad. Er komen allemaal fijne stofjes vrij in mijn hoofd, als ik haar zien.
Ik neem op werkreis/vakantie ook altijd een foto van haar mee. :@ :D :')

Oh en Pip had al net zo'n mooie lange staart als mijnes!
Haaa, ja dat herken ik O+

Mijn schildpadje is wat ziekig op het moment en de dierenarts had het vorige week zelfs even over FIP tot mijn enorme schrik. Ze lijkt nu weer wat op te knappen door de medicatie maar we zijn er nog niet helemaal, ze wil nog niet lekker gaan eten. Dus dwangvoer ik haar nu. Het geven van haar medicatie en het meenemen naar de dierenarts heeft me alleen momenteel niet zo geliefd gemaakt geloof ik.

Die vieze kraag ook :') Ik heb haar gisteravond gelukkig weer uitgebreid zien wassen want dat deed ze ook niet meer.
pi_107092538
Tof van die dromen! Ik hoop dat ik ook vaker over haar droom. En ik denk dat sommige mensen zoals jij en ik gewoon teveel van hun dieren houden... Ik heb zelfs bepaalde liedjes (zoals Bruce Springsteen - I'm on fire) 'van' haar waren, zoals een ander liedjes heeft die 'van' hun vriend of vriendin of van de eerste zoen... Ik kan die liedjes nu nog steeds niet luisteren zonder te janken, gaat nooit meer over denk ik :P

En Pip had gelukkig niet dat eenzijdige, maar ze moest niets hebben van onbekende mensen. Ik was haar moeder, mijn zusje en mijn vriend waren ook 'wel lief' en mijn vader was 'mwoah' en dat was het :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHappyPrince op 22-01-2012 12:56:17 ]
pi_107092654
Aww wat een gedoe, hopelijk wordt ze snel beter ;( Dat ze zich weer wast is wel een goed teken!
pi_107095280
*O*

Ik heb een schilpadden-tweeling :P

Smackie

Stinkie
  Moderator zondag 22 januari 2012 @ 14:09:50 #99
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_107095315
Mooi! O+
pi_107095636
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:50 schreef TheHappyPrince het volgende:
Tof van die dromen! Ik hoop dat ik ook vaker over haar droom. En ik denk dat sommige mensen zoals jij en ik gewoon teveel van hun dieren houden... Ik heb zelfs bepaalde liedjes (zoals Bruce Springsteen - I'm on fire) 'van' haar waren, zoals een ander liedjes heeft die 'van' hun vriend of vriendin of van de eerste zoen... Ik kan die liedjes nu nog steeds niet luisteren zonder te janken, gaat nooit meer over denk ik :P

En Pip had gelukkig niet dat eenzijdige, maar ze moest niets hebben van onbekende mensen. Ik was haar moeder, mijn zusje en mijn vriend waren ook 'wel lief' en mijn vader was 'mwoah' en dat was het :P
Ik droom ook vaak over mijn katten... alleen dan meestal een soort van nachtmerries :{
Ik ben ooit eens mijn zwart/witte kater kwijt geweest, die wist na het buitenspelen de weg niet meer terug (vlak na een verhuizing) omdat hij een drukke straat was overgestoken..
toen dacht ik dat ik hem zag lopen in de verte dus ik ren er op af en terwijl ik roep, rent die kater naar mij toe...
pas een meter of 10 dichtbij zag ik dat het mijn kat niet was ;(
ik voelde me toen zo dom, dat ik mijn eigen kat niet herkende in de verte..
het leek net mijn kater qua bouw en tekening alleen hij had een dunner streepje op zn neus.
nu droom ik steeds dat mijn katten 100én dubbelgangers hebben, en dat ik niet meer weet wie mijn ''echte'' katten zijn omdat ze allemaal op elkaar lijken en raaak ik in paniek }:|

niet fijn :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')