abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62987577
Ik weet niet hoe het met andere kattenliefhebbers zit, maar ik heb een onverklaarbaar, maar echt gi-gan-tisch zwak voor schildpadkatten. Die mooie oogjes, volle staarten en zachte krulhaartjes, ik ben er gans dol op. Het gaat zo ver dat ik zelfs een beetje verliefderig word als ik er eentje zie. Ik kan er eigenlijk niet achteloos aan voorbij lopen.

Nou heb ik heb ik er zelf toevallig ook eentje thuis (echt toeval hoor, ooit uit het asiel gehaald en pas toen gek geworden op schildpadkatten), dus dat is adoratie all over our place. Madam komt overal mee weg, bespeelt ons feilloos en kan feitelijk geen kwaad doen bij haar baasjes.

Wellicht ten overvloede:
quote:

Schildpad kat, (Tortie Tabby)

Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.
Bron

Eigenlijk mogen ze geen wit hebben, want dan is het een lapje, maar veel vuilnisbakjes hebben hier en daar wel een toefje wit. Deze combinatie met wit komt alleen bij vrouwtjes voor, zo heb ik begrepen.

Enfin, waar ik eigenlijk naartoe wil is: Show hier je schildpadkat. En vertel je verhalen over je schildpadkat. Ik heb wel eens gehoord dat het altijd eenkennige, maar zeer loyale katten zijn (zou voor de onze wel gelden). Je kan je afvragen in hoeverre zoiets samenhangt met de samenstelling van de vacht, maar anderzijds is dat natuurlijk ook bepaald door een zekere DNA-samenstelling, dus waarom het karakter niet.

Nu foto's van mijn prachtige, lieve, gekke, slimme, fluffy schildpad:

Overigens is ze zeer regelmatig ronduit chagrijnig en stuurs. Zo erg heb ik het nog niet eerder bij een kat meegemaakt. Volgens ons heeft ze het gewoon te hoog in haar bol.

Nu jullie!

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-11-2008 00:13:19 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 november 2008 @ 13:20:49 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62997732
*adoreert schildpadden*

Helaas nooit een gehad, dus geen foto's
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_62998286
Maar je redt wel mijn topic en da's ook lief.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63002824
Schildpadkatten Mijn Mini is een schildpadje. Madame is stiekem meegereisd met Sasha (lees: poes was zwanger en ik wist het niet) en bij mij op bed (slaapbank) geboren Uiteraard was ik meteen verliefd en zodoende heb ik haar nog steeds. Ze is inmiddels allang geen Mini meer- die naam heb ik haar ooit gegeven omdat ze bij de geboorte 2x zo klein was als haar broertje- en uitgegroeid tot een prachtige langharige volwassen poes. Ze is nu 2,5 jaar en volgens mij nog niet uitgegroeid. Mams is een halve Coon/Pers en haar vader zal ook wel zo'n soort kat zijn geweest denk ik.

Anyway, ze is dus vanaf haar geboorte bij me en daarom is ze denk ik ook zo aan me gehecht (en ik aan haar!) Ze komt altijd als ik haar roep, ze apporteert en ik ga niet slapen voordat ze bij me ligt Als ze de wekker hoort, neemt ze een noodsprong om zo snel mogelijk bij me te komen (en redt me daarmee van opnieuw inslapen), als ik ga douchen zit ze voor de deur te wachten Ze is echt mijn oogappel en ik wil haar nooit meer kwijt!

Tijd voor de foto's:

Als kitten, net een paar dagen oud:

Met mama:

3 weken oud:

9 weken:

1 jaar:

Mini nu:

Sorry voor de overkill aan foto's
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_63004244
Oh! Mini is prachtig! Daarvan kun je geen overkill aan foto's posten hoor.

Is Mini eenkennig of een allemansvriend?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63004502
Nou, ze is beslist niet schuw, ook niet echt voor bezoek. Eerst kijkt ze de kat uit de boom ( ) en daarna komt ze wel om aandacht bedelen bij de visite hoor. En als die haar eenmaal een keertje geaaid hebben, gaat ze zo op haar rug liggen. Haar moeder is schuwer.

Maar ze is toch wel het meest aan mij gehecht. Ze is bij mij nog aanhaliger dan bij mijn vriend, die ze toch ook heel goed kent. Ik roep haar en ze komt aansprinten, drukt zich tegen mij aan en laat zich dan tegen me aan vallen en gaat op haar rug liggen

uiterst charmante pose:

Ik vind het alleen jammer dat ze niet zo heel fotogeniek is, haar moeder is makkelijker te fotograferen.
pi_63004553
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.

pi_63004650
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?

@Ewelina: die op de bank is grappig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63004687
Oh, maar mevrouw ligt er hier vaak genoeg als een dweil bij hoor Komt doordat ze zo enorm op haar gemak is hier denk ik
pi_63004817
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?
Het ene moment is ze poeslief, het andere bloedchagrijnig.
Ze bijt graag.
Niet alleen als ze chaggie is, maar ook als ze lieve kopjes geeft.

Sinds haar verhuizing van Groningen naar Arnhem is ze van een buitenkat een echte binnenkat geworden.
Ze komt nog wel buiten, maar gaat niet ver en rent om de haverklap weer hard het huis binnen.

En ze is huge, net als haar roodwitte dochter (in mijn fobo).

Bij mijn ex wonen mijn twee vorige schildpadden, waarvan eentje een grijze schildpad is.
  donderdag 6 november 2008 @ 16:59:39 #11
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63004901
Om de een of andere reden vind ik het heel gek staan bij kittens. Hun kleur en vacht komen pas echt mooi uit wanneer ze er ook wat volwassener uitzien vind ik
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_63005000
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)

Ik ben nu wel verliefd op die onderste

Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
pi_63005055
O ja en trouwens... een schildpadkat hoeft niet altijd zwart te zijn hoor. Mini is bijvoorbeeld bruin, met crème en rood. En een heel klein plukje wit.

Ik heb ook wel eens een blauw/grijze schildpad gezien, die was ook erg mooi!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:08:00 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63005100
Ze hebben wel bijna allemaal van die mooie groenige kijkers hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63005296
Ik heb er 1 die voornamelijk grijs is. Maar toch noemen ze het een schildpad..

Nikkie.

Is dit dan wel of geen schildpad?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 6 november 2008 @ 17:33:59 #16
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_63005776
Ik heb 2 schildpadjes (komen uit een nest van 6 hier geboren, 3 nog hier wonend)

Stinkerd

Stinkerd oefend voor het zwanenmeer

jeweettog.. chillll

en...

Drolletje Driepoot het bandje was een armband van visite en ligt alleen los om dr nek

Drolletje heeft een aantal jaar terug wrs een ongeluk gehad, ze kwam thuis met een half los achterpootje die was niet meer te redden, dus sinds dien doet ze het op 3 pootjes Niks zieligs aan, ze is sneller dan dr zusjes en vangt meer muisjes en vogeltjes dan de rest

hier was ze ongeveer 1,5 en nog met 4 pootjes

Sorry van de overload
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 6 november 2008 @ 17:35:27 #17
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_63005808
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben nu wel verliefd op die onderste

Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje

[ Bericht 1% gewijzigd door Nonneke op 06-11-2008 17:42:29 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_63006045
Ik ken ook katten met maar 2 kleuren die echt heel duidelijke kleurvlakken hebben (de kat van mijn nicht bijvoorbeeld). Maar ja, die middelste heeft wel wit, maar officieel is lapjeskat volgens mij geen kleuraanduiding en heet het allemaal tortie.
  donderdag 6 november 2008 @ 17:46:40 #19
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63006073
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:35 schreef Nonneke het volgende:

[..]

de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje
Zelfde bron als in de OP:

quote:
Schildpad met wit, (Tortie Tabby White)

Een schildpad mag geen enkel spoor van wit hebben. Als dit wel het geval is hebben we het over . Schildpad met wit'. Schildpadden worden erg donker geboren en de tekening wordt tijdens het volwassen worden steeds duidelijker. In de volksmond heet dit een . lapjeskat".
Schildpad met wit zijn uitsluitend poezen. Het is genetisch onmogelijk een schildpad met witte kater te zijn.
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 november 2008 @ 17:49:53 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63006145
Nonneke wat leuk om te zien dat die van jou ook zo elegant en lenig zijn! Hoewel Poes hier nu wat chubby wordt op haar ouwe dag, was ze altijd heel slank. En als ze zich dan uitrekte terwijl ze op haar kont zit (dus met de pootjes in de lucht) dan was dat ook echt Zwanenmeer. Nu nog wel, maar het is allemaal wat minder elegant.

Dat helemaal rond liggen, kan ze ook. Volgens mij zitten er geen botten in dat beest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63042390
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp

Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:20:53 #22
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_63042426
All cats taste alike
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:27:27 #23
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63042637
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:19 schreef Ewelina het volgende:
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp

Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63042834
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 22:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Ik vind het ook niet erg hoor, maar ik vind het wel grappig dat ze qua karakter eerder een hondje is dan een kat Madame volgt me namelijk altijd en overal.

Wat ik persoonlijk vooral leuk vind, is dat ze niet normaal kan jagen. Een normale kat gaat heel stil liggen en langzaam sluipen, Mini huppelt er überblij op af, enorm schuddend met haar kont. Echt, die zal denk ik nooit iets vangen

En wbt die lompheid... gewoon je huis een beetje catproof inrichten, dus niet teveel breekbaar spul. En als er iets omgaat, ach, dat hoort bij het leven met katten denk ik dan maar

Ik had trouwens niet verwacht dat ze zo cute zou blijven ogen. Haar broer is een prachtige kater geworden, maar schattig oogt ie beslist niet Hij is trouwens wel heel erg lief.

Oudje:

pi_63043069
OK, het moge duidelijk zijn; ik adoreer mijn Mini inderdaad En haar moeder ook hoor! Die heb ik ook nog steeds!
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:57:40 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63043352
Poes is ook niet zo'n jagert. Is ze te lui voor ook. Maar dat komt omdat ze eigenlijk een prinsesje is dat bij de geboorte is verwisseld en ze nu als gewone kat moet opgroeien bij ons, terwijl de andere kat in Sheba woont.

Alleen toen we loslopende konijntjes in de tuin hadden (en dus ook muisjes die mee-aten met het voer), ving Poes wel eens wat. Steevast springlevend zonder een gekrenkte haar. Ze zette ze op de vloer alsof ze een kitten meebracht. En wie kon weer achter de loslopende muis aan...

Poes heeft ook absoluut wat hondjesgedrag. Zeer loyaal! Ze houdt mijn vriend en mij ook feilloos uit elkaar en leert ontzettend snel waarmee ze bij wie weg kan komen. Echt verbazingwekkend, ze bespeelt ons echt! Als mijn vriend thuis is, zeurt ze er niet om op op de slaapkamer te komen, want hij is daar streng (nou ja, meestal ) in. Vriend een nachtje niet thuis, dan is hij de deur nog niet uit of ze begint heel schattig te kirren voor de slaapkamerdeur. Van mij mag ze dan soms een nachtje bij me slapen en zodra mijn vriend de volgende ochtend de sleutel in het slot steekt, gaan de oortje omhoog en maakt ze dat ze wegkomt. Om vervolgens zeer overtuigend rekkend en strekkend uit de badkamer naar hem toe te lopen. Daar slaapt ze normaal in de wasmand namelijk.

Ze verstopt zich ook wel eens onder het dekbed en dan doen we alsof we niets doorhebben. Ligt ze rustig zonder te bewegen een uur te zweten daar. Ze ligt daar heus niet lekker en ze slaapt helemaal niet, maar het gaat om het principe. Ze. Zal. Op. Dat. Bed. Slapen! Als we het dekbed dan wegtrekken blijft ze nog even zo liggen (Ik besta niet, ik ben lucht, ik ben onderdeel van het matras, move on folks, nothing to see here! ) Als topattractie doet ze dan even een 'buikie' waarmee ze het op schattigheid hoopt te redden en als we dan nog geen sjoegge geven stapt ze welhaast 'zuchtend' van het bed.

Het is de hele dag theater hier, met dat beest.

Zie, daarom moet ik geen kinderen krijgen: dan ga ik vast ook de hele dag zo debiel over hen praten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 07-11-2008 23:03:53 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:10:16 #27
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_63044936
even een tvp; wil dit topic volgen en snel foto's plaatsen van mijn Belle.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_63093685
quote:
Op donderdag 6 november 2008 @ 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zelfde bron als in de OP:

[afbeelding]
[..]

Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Ziggy is ook 'gevlamd' en ze heeft een paar witte vlekken. Ze heeft witte vlekken op haar buik, befje, snoetje en pootjes. Ik vind dat ze een beetje tussen lapje en schildpad invalt

Wat foto's:

(rechts)

'gevlamd'

Lapje of schildpad?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Moderator maandag 10 november 2008 @ 18:34:47 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_63108278
Die pootjes in de OP
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 10 november 2008 @ 18:44:07 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63108479
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).

Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 10 november 2008 @ 22:16:54 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63115671
Poeke, waar blijft je Belle??

Ik doe er nog een paar van Poes hoor! Voor de continuïteit

Samen met Marietje de buren begluren:

In het zonnetje in slaap soezen tijdens een was(ke)beurt:

Hoog in een kast verstopt en betrapt! Dus krijgen we een 'buikie' als charme-offensief:

Heur beminnelijke achterhoofdje. (Ik hou echt van haar achterhoofdje. Dat heb ik nou nog nooit gehad bij een kat )

[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 10-11-2008 23:39:56 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63117217
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[ afbeelding ]
Het hapje uit het oor, en de blik zijn om te smelten

Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.

Ik ben fan

Gevonden topic
Nog eentje

Nu nog foto's vinden
  maandag 10 november 2008 @ 23:16:49 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63117842
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.

Ik ben fan

Gevonden topic
Nog eentje

Nu nog foto's vinden
Och, Wiske Hopelijk heeft ze destijds een ander thuis gevonden en is er niets ergers (voor Wiske) aan de hand geweest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63118243
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 18:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).

Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit

Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 10 november 2008 @ 23:39:05 #35
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63118482
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:29 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit

Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Dan ligt het gewoon aan de combi! Gelukkig!

Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:

quote:
Zilver gecyperde kat, (Silver Tabby Mackerel)

Als laatste van de . Tabbykatten' het gevlekte exemplaar'. Net als voorgaande katten kunnen ook hier de kleuren Bruin, Zilver en Rood voorkomen, al dan niet in combinatie met Wit.
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63118890
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde .

Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
  dinsdag 11 november 2008 @ 00:00:21 #37
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63118941
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde .

Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
Jaja vrijwilligers van de dierenambulance en zo.
Maar ze hebben het wel mooi op een rijtje gezet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63122012
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Dank je.
Vanzelfsprekend komt de hap uit haar oor door een vechtpartij.

Wat een prachtige poezels in dit topic!
pi_63136198
quote:
Op maandag 10 november 2008 @ 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan ligt het gewoon aan de combi! Gelukkig!

Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:

[afbeelding]
[..]

Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Oh ja, een cyper, dat zou wel kunnen!
Nou ja, dan verblijft ze dus illegaal in dit topic
Ziggy played guitar
pi_64190367
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!

11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!

zaterdag 20 december 2008 @ 22:32:18 #41
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64190849
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:19 schreef Dollyyy het volgende:
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!

11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!

[ afbeelding ]
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!

Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet , want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.

Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64196123
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad:
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 21 december 2008 @ 01:17:27 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64196218
quote:
Op zondag 21 december 2008 01:14 schreef tombolafan het volgende:
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad: [ afbeelding ]
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
Ja een schildpad is meer gevlamd: de kleuren mengen zich in de vacht. En dan mag er dus eigenlijk geen wit bij zitten.

Maar wat een geweldige cyperse schildpad had je. Mooi beest zeg!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64201493
Purrr als kitje staat in mijn fobo.

Hieronder ligt Purrr in het midden met haar twee dochters Kay en Mudhle.
Deze foto is van pas geleden en zijn haar kindjes al weer ruim 1,5 jaar oud.
Purrr is zelf weer helemaal bitch-kitten. Dat hoofd als kitten heeft ze gewoon nog steeds.

Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64201544
Mudhle weet nog steeds niet wat ze nou is; schildpadje of cypers. Mamma schildpad en papa cypers. Vlekjes of streepjes? Rood of grijs of creme?

Maar ze is wel een happy mieuwl
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_64201780
Oeh oeh, hier horen mijn poezels ook thuis!

Gaia

Luna

Saampies
pi_64201906
GA ik hier ook ons schatje eens neerzetten. Het asiel noemde haar blauw/creme, ik heb ook al eens blauw/roze gehoord, maar als ik hier meelees zou het ook best een schildpadje kunnen zijn(wel met wat wit dan).. Het is misschien op de foto niet heel duidelijk te zien, maar er zit ook wat rood/roze in..

Graag jullie mening over ons schattige, stronteigenwijze kitten.

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 21 december 2008 @ 13:09:37 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64204682
Wat een bijzondere kleur teigan! Helemaal officieel een schildpad is het niet, maar wat dan wel hè? Vreselijk lief koppie zit er op in elk geval.

Nokwanda en bloempje, wat een geweldige beesten. Luna heeft wel wat van mijn padje. Die norsige en slimme blik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_64221566
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!

Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet , want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.

Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly ) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.

en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!

nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)

groetjes!
  zondag 21 december 2008 @ 21:26:43 #50
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_64222072
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef Dollyyy het volgende:

[..]

haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly ) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.

en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!

nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)

groetjes!
Wat een slimmerd als ze dat kan terwijl ze blind is!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')