quote:
Schildpad kat, (Tortie Tabby)
Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.
Bron
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?quote:Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.![]()
[ afbeelding ]
Het ene moment is ze poeslief, het andere bloedchagrijnig.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Oeh! Stoer! En vertel eens over haar karakter?
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapjequote:Op donderdag 6 november 2008 17:03 schreef Ewelina het volgende:
Wat me vooral opvalt in dit topic is dat het alle 3 heel gemêleerde katten zijn, met kleurtjes die een beetje overlopen. Heel veel schildpadkatten hebben echt duidelijk afgebakende kleurvlakken, zoals dit (plaatjes zijn van Google)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben nu wel verliefd op die onderste
Edit: ik denk dat dat vooral de katten zijn die ook veel wit in de vacht hebben.
Zelfde bron als in de OP:quote:Op donderdag 6 november 2008 17:35 schreef Nonneke het volgende:
[..]
de bovenste 2 zijn middelste is toch zeker een lapje![]()
![]()
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!quote:Schildpad met wit, (Tortie Tabby White)
Een schildpad mag geen enkel spoor van wit hebben. Als dit wel het geval is hebben we het over . Schildpad met wit'. Schildpadden worden erg donker geboren en de tekening wordt tijdens het volwassen worden steeds duidelijker. In de volksmond heet dit een . lapjeskat".
Schildpad met wit zijn uitsluitend poezen. Het is genetisch onmogelijk een schildpad met witte kater te zijn.
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.quote:Op vrijdag 7 november 2008 22:19 schreef Ewelina het volgende:
Nou, Mini is beslist niet elegant. Eerder ontzettend lomp
Mevrouw gooit alles om wat ze maar om kan gooien, ploft neer en echt goed jagen kan ze ook niet. Haar moeder is eleganter. Ze is trouwens wel best wel een slank poesje, maar oogt nog redelijk fors door haar enorme bos haar.
Ik vind het ook niet erg hoor, maar ik vind het wel grappig dat ze qua karakter eerder een hondje is dan een katquote:Op vrijdag 7 november 2008 22:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja maar Mini compenseert dat met cuteness.
Ziggy is ook 'gevlamd' en ze heeft een paar witte vlekken. Ze heeft witte vlekken op haar buik, befje, snoetje en pootjes. Ik vind dat ze een beetje tussen lapje en schildpad invaltquote:Op donderdag 6 november 2008 @ 17:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Zelfde bron als in de OP:
[afbeelding]
[..]
Over dat wit zijn de meningen verdeeld. Op een andere site (weet niet meer welke) kwam ik tegen dat een lapjeskat een witte bles en een deel van de kop en buik wit zou moeten hebben. Mijn schildpad heeft een paar witte teentjes en een klein toefje wit op haar borst. Dus geen idee wat ze (officieel) nou is. Zelf vind ik een kat een lapje als het echt een lappendeken is, dus met grote vlekken. Mijn schildpad is 'gevlamd'en dus gewoon lekker geen lapje!
Het hapje uit het oor, en dequote:Op donderdag 6 november 2008 16:48 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Met een vleugje Noorse boskat en bijzonder veel karakter.![]()
[ afbeelding ]
Och, Wiskequote:Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het hapje uit het oor, en deblik zijn om te smelten
Ik had ook een lapje. Wiske de telefoonsnoerpoes die weggelopen is, vlak na een peperdure operatie.... er is nog wel een topic over te vinden op fok.
Ik ben fan
Gevonden topic
Nog eentje
Nu nog foto's vinden
Ze vinden elkaar niet liefquote:Op maandag 10 november 2008 @ 18:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Jeetje wat zijn die katten lief samen MissBliss!![]()
Dat heb ik nou nooit! Mijn katten háten elkaar. Haten op een vrouwelijke, vileine doch geweldloze manier (ze geven elkaar regelmatig 'the back' ).![]()
Wij hebben trouwens dezelfde combinatie qua vachttekening, dus daaraan ligt het kennelijk niet.
Dan ligt het gewoon aan de combi!quote:Op maandag 10 november 2008 23:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ze vinden elkaar niet lief
Ziggy blaast en slaat regematig naar Spider, dit zijn 2 toevalstreffers. Als hij ergens zit waar zij wil zitten propt ze zich er gewoon bij, maar oh wee als hij ergens wil zitten waar zij zit![]()
Nee, 90% van de tijd negeren ze elkaar gelukkig
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.quote:Zilver gecyperde kat, (Silver Tabby Mackerel)
Als laatste van de . Tabbykatten' het gevlekte exemplaar'. Net als voorgaande katten kunnen ook hier de kleuren Bruin, Zilver en Rood voorkomen, al dan niet in combinatie met Wit.
Jaja vrijwilligers van de dierenambulance en zo.quote:Op maandag 10 november 2008 23:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een verschrikkelijk taalgebruik in die bron. Maar dat terzijde.
Ziggy lijkt me inderdaad (een uiterst stoere) cyperdame.
Dank je.quote:Op maandag 10 november 2008 22:59 schreef Bluezz het volgende:
Het hapje uit het oor, en deblik zijn om te smelten
Oh ja, een cyper, dat zou wel kunnen!quote:Op maandag 10 november 2008 @ 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dan ligt het gewoon aan de combi!Gelukkig!
Over je vraag of het een lapje of schildpad is... ik denk eigenlijk dat het 'officieel' een cyper is.
Uit eerder genoemde bron:
[afbeelding]
[..]
Uiteraard is Ziggy veel leuker dan die stomme tekening hierboven.
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:19 schreef Dollyyy het volgende:
hoi!!! hier even snel eenfoto van mijn poezebeest!!!
11 jaar geleden uit t asiel gehaald en volgens hun was het een schildpadpoes...al heeft ze wel wit..wat denken jullie?...een verdere beschrijving volgt, moet nu weg!!
[ afbeelding ]
Ja een schildpad is meer gevlamd: de kleuren mengen zich in de vacht. En dan mag er dus eigenlijk geen wit bij zitten.quote:Op zondag 21 december 2008 01:14 schreef tombolafan het volgende:
Wat een leuk topic! Wij hadden hier ook 18 jaar een poes die een beetje hing tussen cypers en schildpad: [ afbeelding ]
Wij noemden haar altijd een cyperse schildpad!
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een lapje echt alleen "lappen" in verschillende kleuren heeft (dus echt vlakken), en dat het bij een schildpad meer in elkaar overlopend is/een beetje gestroomd... Maar maakt niet uit, als ze maar lief zijn!
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dollyquote:Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat dat een lapje is. Maar who cares. Lief hoor!![]()
Mijn schildpadje is ook een asielkat trouwens. Ik wilde haar eerst niet![]()
, want ik had mijn zinnen gezet op een kater. Maar er was op dat moment geen kater die bij ons paste en toen stond mijn toenmalige vriend erop de schildpad mee te nemen.
Het idee dat ik haar toen eigenlijk niet heel graag wilde!![]()
Wat een slimmerd als ze dat kan terwijl ze blind is!quote:Op zondag 21 december 2008 21:15 schreef Dollyyy het volgende:
[..]
haha ja dat had ik ook in t asiel!! ik had me oog laten vallen op een zwarte kitten, de verzorgster ging de doos al halen (is dat normaal trouwens dat ze katten meegeven in een kartonnen doos?) voor t zwarte kleintje toen ik haar in haar kooitje (toen vlekje, nu dolly) zag zitten, het was liefde op het eerste gezicht.
en het is een geweldige kat!..ongeloofelijk aanhankelijk/aanhalig, nu nog meer dan eerst, ze heeft epileptische aanvallen gehad en is daardoor blind geworden, en ik heb t idee dat ze daardoor nog meer aan me hangt dan ze ervoor deed. ze kon goed met onze hond overweg (die is inmiddels overleden) maar kinderen moet ze niets van hebben!! als ze hoort dat er kinderen in huis zijn vlucht ze weg en je ziet er niet meer terug voor de kids goed en wel weg zijn.
ze praat heel veel, en is een kei in bedelen...waarschijnlijk van de hond geleerd.
ook eet ze alles!..van bloemkool tot brood, en vaak gaat ze ook met dr pootjes tussen het kippengaas om broodpap van de kippen te pikken (hoe ze dat voor elkaar krijgt terwijl ze blind is...) maar die nemen er geengenoegen mee endie pikken dus regelmatig in dr pootjes...best wel zielig!!
nou dit was het berichtje over mijn dolly (die eigelijk illegaal in dit topic is:P)
groetjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |