Ik weet niet hoe het met andere kattenliefhebbers zit, maar ik heb een onverklaarbaar, maar echt gi-gan-tisch zwak voor schildpadkatten. Die mooie oogjes, volle staarten en zachte krulhaartjes, ik ben er gans dol op. Het gaat zo ver dat ik zelfs een beetje verliefderig word als ik er eentje zie. Ik kan er eigenlijk niet achteloos aan voorbij lopen.
Nou heb ik heb ik er zelf toevallig ook eentje thuis (echt toeval hoor, ooit uit het asiel gehaald en pas toen gek geworden op schildpadkatten), dus dat is adoratie
all over our place. Madam komt overal mee weg, bespeelt ons feilloos en kan feitelijk geen kwaad doen bij haar baasjes.
Wellicht ten overvloede:
quote:
![]()
Schildpad kat, (Tortie Tabby)
Schildpadden zijn vrijwel altijd poezen hoewel er heel soms ook een schildpad kater voorkomt, maar deze zijn vrijwel altijd steriel. De vacht van deze katten bestaat uit drie kleuren, zwart, lichtrood en donkerrood.Bron
Eigenlijk mogen ze geen wit hebben, want dan is het een lapje, maar veel vuilnisbakjes hebben hier en daar wel een toefje wit. Deze combinatie met wit komt alleen bij vrouwtjes voor, zo heb ik begrepen.
Enfin, waar ik eigenlijk naartoe wil is: Show hier je schildpadkat. En vertel je verhalen over je schildpadkat.

Ik heb wel eens gehoord dat het altijd eenkennige, maar zeer loyale katten zijn (zou voor de onze wel gelden). Je kan je afvragen in hoeverre zoiets samenhangt met de samenstelling van de vacht, maar anderzijds is dat natuurlijk ook bepaald door een zekere DNA-samenstelling, dus waarom het karakter niet.
Nu foto's van mijn prachtige, lieve, gekke, slimme, fluffy schildpad:
![]()
![]()
![]()
Overigens is ze zeer regelmatig ronduit chagrijnig en stuurs. Zo erg heb ik het nog niet eerder bij een kat meegemaakt. Volgens ons heeft ze het gewoon te hoog in haar bol.
Nu jullie!
[ Bericht 0% gewijzigd door Duderinnetje op 06-11-2008 00:13:19 ]