abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111620333
Hoi :W

Ik ben een klein beetje wanhopig.

Van de week toen ik aan het wandelen was in de buurt zag ik een magere kat een vuilniszak opentrekken. Ze was aan het mauwen en ik ging naar haar toe. Ze bleek onwijs lief en vertrouwde me, maar ze is onwijs mager. Poes heeft 2 loopoogjes die behandeld moeten worden en ze heeft natuurlijk erg honger. Maar het is een vreselijke kroelpoes die lekker op mijn schoot lag te spinnen O+

Nu had ik de dierenambulance gebeld omdat ik vermoedde dat het een weggelopen kat was, omdat ze zo mager was (niet gewend om op de straat te leven leek het) en onwijs tam. De dierenambulance wilde niet komen. Toen ben ik weer naar Poes gegaan en ben bij haar gaan zitten met wat brokken. Die vrat ze natuurlijk zo op. Ik had zo'n medelijden met haar dat ik besloot om nogmaals de dierenambulance te bellen en te vragen of ze Poes wel op wilden komen halen als ik haar gevangen zou hebben. Dat wilden ze wel.
Gisteren heb ik haar samen met een ander gastgezin (ik ben gastgezin voor kittens) uit de buurt gevangen. Poes zit nu tijdelijk bij dat andere gastgezin. De dierenambulance kon gisteren niet meer langskomen dus zijn ze vandaag geweest. Ze hadden van te voren gezegd dat als Poes er goed genoeg uit zou zien, Poes weer de straat op moest. De ambulance heeft haar beoordeeld en vonden haar er goed uit zien; Poes moet dus weer de straat op. En dit wil ik absoluut niet.
Ik heb echter geen plek in huis voor haar en het gastgezin waar ze nu is kan ze ook niet blijven, die hebben het huis te vol.

Vanmiddag ga ik naar het asiel met Poes en dan hoop ik dat ze haar op willen nemen, ik zou het belachelijk vinden als dat niet zo is. Mocht dit niet zo zijn, dan hoop ik via deze weg (of juist liever via deze weg!) een (tijdelijk) huisje voor Poes te vinden.
Poes verdient een huisje, ze is onwijs leuk O+

Poes zit nu in Enschede.

Filmpje van Poes:
Foto's:

Mager scharminkeltje ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Oognip op 16-05-2012 12:48:16 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 mei 2012 @ 12:42:25 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_111620414
Poes is niet gechipt dus?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 16 mei 2012 @ 12:42:53 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111620430
Poes is een ze? Is ze niet gechipt?

Enig idee hoe oud ze ongeveer is, dat soort dingen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111620535
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:42 schreef Netsplitter het volgende:
Poes is niet gechipt dus?
Niet dat ik weet dus... Ik weet ook niet of de ambulance dat heeft gecheckt, die vraag heb ik gesteld aan het gastgezin en ik wacht nog op antwoord.
pi_111620555
quote:
14s.gif Op woensdag 16 mei 2012 12:42 schreef error_404 het volgende:
Poes is een ze? Is ze niet gechipt?

Enig idee hoe oud ze ongeveer is, dat soort dingen?
Volgens mij kunnen deze kleuren alleen maar een poes zijn.
Volgens mij is ze nog redelijk jong. Ik zou een jaar of 3/4 gokken? Maar dat is maar een wilde gok :P
pi_111621606
Ah, Poes heeft geen chip...
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:19:01 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_111621808
Briefjes en zulks in de omgeving opgehangen? Katvinder geinformeerd?
Zou vervelend zijn om een poes in huis te halen, als iemand het beestje kwijt is en aan het zoeken is.

Welke plaats hebben we het over? O, wacht. Enschede.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_111621855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:19 schreef error_404 het volgende:
Briefjes en zulks in de omgeving opgehangen? Katvinder geinformeerd?
Zou vervelend zijn om een poes in huis te halen, als iemand het beestje kwijt is en aan het zoeken is.

Welke plaats hebben we het over? O, wacht. Enschede.
Ik heb in de buurt gevraagd en Poes schijnt er al een tijdje te zitten. Ik heb op de site van het asiel gekeken en op amivedi. Poes staat daar niet op.

Maar ik weet gewoon niet wat ik moet als het asiel ook weigert. Ik heb dan gewoon geen keuze om haar weer terug te zetten maar dat gaat vreselijk tegen mijn gevoel in ;(
  woensdag 16 mei 2012 @ 13:25:30 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_111622077
misschien een long shot, maar deze user is min of meer op zoek naar een schildpadpoesje.

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..].

Inmiddels wel een ander katje uit het asiel. Ik wilde graag weer een schildpad, maar dierenzaken gaan nooit zoals je ze als mens plant. ;) Een pikzwart monster hebben we nu en ik ben dol op haar. Wel hou ik mijn ogen open voor een schildpadje. :)
The love you take is equal to the love you make.
pi_111622174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:25 schreef Lienekien het volgende:
misschien een long shot, maar deze user is min of meer op zoek naar een schildpadpoesje.

[..]

Thanks! Ik ga meteen contact opnemen!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 14:33:57 #11
163650 Greys
pi_111624910
Maar je kunt toch geen kat die misschien wel van iemand is (maar gewoon veel buiten komt en weinig eet) aan een andere FOK!ker weg doen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111624955
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:33 schreef Greys het volgende:
Maar je kunt toch geen kat die misschien wel van iemand is (maar gewoon veel buiten komt en weinig eet) aan een andere FOK!ker weg doen? :@
Maar hij heeft geen baasje? Ik heb in de buurt geinformeerd en het is een zwerfkat die daar al tijden zit...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 14:35:03 #13
163650 Greys
pi_111624959
Owww wacht, ik lees op twee plekken tegelijk nu over dit ( :P ) en ik zie dat je zo naar het asiel gaat.
Neem je de kat mee? Dan zeggen ze vast geen nee :+

En als de kat dan niet uit het asiel wordt opgehaald kan de FOK!ker idd evt. informeren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 14:35:47 #14
163650 Greys
pi_111624997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:34 schreef Oognip het volgende:

[..]

Maar hij heeft geen baasje? Ik heb in de buurt geinformeerd en het is een zwerfkat die daar al tijden zit...
Sorry, ik zit uit mijn werk bij te lezen, ik las te snel (en ook op je FB :D ).
Dan ga ik duimen dat het asiel haar neemt. Lijkt me wel als het een zwerfkat is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111625134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Sorry, ik zit uit mijn werk bij te lezen, ik las te snel (en ook op je FB :D ).
Dan ga ik duimen dat het asiel haar neemt. Lijkt me wel als het een zwerfkat is.
Het probleem is dat het hier vol zit met zwerfkatten. Ik snap wel dat ze niet alle zwerfkatten op kunnen vangen uiteraard, maar dit is een hartstikke tam beestje en ziekig dus het moet gewoon O+
Poes gaat mee naar het asiel idd. Ik was wel van plan om haar in de auto even te laten tijdens het gesprek, want ze kan erg goed mauwen :+
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 14:41:22 #16
163650 Greys
pi_111625202
Ik zou d'r meenemen naar binnen :@
Juist omdat ze zo goed kan mauwen.... grotere kans dat ze haar zielig vinden en wel opnemen.
Of ben ik nu erg? :+

En flink overdrijven, dat alle buurtbewoners haar alllltijd buiten zien en ze steeds dunner wordt enzo...
En dat ze van niemand is, dat je dat overal gevraagd hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111625294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:41 schreef Greys het volgende:
Ik zou d'r meenemen naar binnen :@
Juist omdat ze zo goed kan mauwen.... grotere kans dat ze haar zielig vinden en wel opnemen.
Of ben ik nu erg? :+

En flink overdrijven, dat alle buurtbewoners haar alllltijd buiten zien en ze steeds dunner wordt enzo...
En dat ze van niemand is, dat je dat overal gevraagd hebt.
Zal ik het toch maar doen ja? Dat komt zo opdringerig over vind ik :@ maar misschien wel het beste :P
En je tips neem ik zeker mee :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 mei 2012 @ 14:45:45 #18
163650 Greys
pi_111625356
Ik ga duimen voor jou en poes! ^O^
Want het zou idd rot zijn als ze weer terug de straat op moest.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111625412
je kan op amivedi ook een melding maken van 'gevonden'

:)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111625491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:47 schreef Leipo666 het volgende:
je kan op amivedi ook een melding maken van 'gevonden'

:)
Klopt. Maar ik ga er toch van uit dat als jij je poes kwijt bent, je zelf wel een melding maakt dat ze kwijt is :@ Daar staat ze dus niet tussen. Hopelijk neemt de asiel haar aan, dan kunnen zij alsnog een melding maken.
pi_111625588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik ga er toch van uit dat als jij je poes kwijt bent, je zelf wel een melding maakt dat ze kwijt is :@ Daar staat ze dus niet tussen. Hopelijk neemt de asiel haar aan, dan kunnen zij alsnog een melding maken.
zou je denken, maar niet iedereen handelt hetzelfde ;)

tis een kleine moeite (een mailtje) en kan misschien net de oplossing zijn ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_111625644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 14:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

zou je denken, maar niet iedereen handelt hetzelfde ;)

tis een kleine moeite (een mailtje) en kan misschien net de oplossing zijn ;)
Ik kan een melding maken dat ze in het asiel zit, maar dat gaat het asiel zelf ook doen lijkt me. Anders kan ik een melding maken met het adres waar ze weer is teruggezet... Ja, kan.
pi_111625985
Ik ben toch bezig met een melding op amivedi, maar heb geen idee wat ik als verblijfplaats neer moet zetten. Kan denk ik beter wachten tot ik bij het asiel ben geweest en weet waar ze naar toe moet.
  Moderator woensdag 16 mei 2012 @ 16:10:48 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_111628440
Oooh ;( Wat is ze leuk!
Misschien wel handig om even een snaptest te laten doen bij een dierenarts voor iemand haar in huis zou nemen al dan niet tijdelijk, zeker als er andere katten in huis zijn? :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 16 mei 2012 @ 16:26:10 #25
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_111629100
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 13:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Helaas pas zodra mijn overgebleven hoogbejaarde ook is overleden. Ik heb nu namelijk net een eenjarig katje uit het asiel in huis en het wordt te veel (ook voor het oudje) om twéé nieuwkomers te hebben.

Het spijt me enorm. -O-
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')