Een andere kat is vast geen Pip 2, maar heeft ongetwijfeld weer andere unieke gekkigheden. Echt, ik heb vaak genoeg een kat uit het asiel gehaald omdat ik een andere hoopte te vervangen. Dat gebeurde nooit. Het was steeds weer een eigen persoonlijkheid die niet te vergelijken was met zijn voorganger. Heus niet altijd was de kat even aanhankelijk, maar altijd was hij (of zij) toch gewoon weer een grappig, gek of stout dier dat heerlijk gezelschap was.quote:Op zondag 22 januari 2012 19:02 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik wil ook heel graag weer een schildpadpoesje, maar mijn vriend vindt ze niet zo mooi (hij vond Pip een uitzondering)... Soms hebben ze idd wel een chagrijnige blik
Edit: en ik ben een beetje bang dat ze nooit zoals Pip zal zijn. Natuurlijk is Pip onvervangbaar en uniek, maar dat volkomen vertrouwen en die onvoorwaardelijke liefde wil ik graag nog een keer ervaren... Meestal gaan katten een beetje hun eigen weg ("een mens kiest geen kat uit, een kat kiest z'n onderdaan uit"), of vinden ze het bijv. niet fijn als je over hun onderbuik aait, maar Pip vond alles heerlijk en was altijd bij me, behalve als ze buiten was, maar dan moest ik ook vaak mee...
Leuk zo'n ritueel! Pip ging altijd 's avonds op het kussen bij de pc liggen als ik er bezig was, rond uur of 12 begon ze dan beetje te miauwen en dan was het tijd om samen naar bed te gaanquote:Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!
Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer!
Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!
Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.
Ik vind het ook echt leuk om al jullie poezen/katers te zien!
Ik heb er sinds mijn geboorte ( ben nu 40) wel 15 gehad, denk ik. Ik weet mijn eerste kat nog, die werd geboren toen ik zes maanden was, en ik groeide met haar op. Daarna zijn er altijd wel katten geweest die de boventoon voerden gedurende een bepaalde periode. Ik heb er nu weer zo een. Maar die eerste gaat nooit meer weg.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:03 schreef TheHappyPrince het volgende:
Hoeveel katten heeft iedereen hier eigenlijk ooit gehad?
Pip was mijn vijfde (vanaf mijn geboorte).
Wat schrijf jij superlief over haar.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:58 schreef linda-1988 het volgende:
Ik vind het inderdaad ook frappant om te lezen dat sowieso de karakters veelal zo overeenkomen!
Stacey kan ook best fel uit het oogjes kijken en zij is ook behoorlijk eenkennig. Wanneer het haar niet zint (bijv. wanneer mijn vader haar te lang aait naar haar zin), dan wil ze nog wel eens een klap verkopen met haar pootje!
Ik vind Stacey echt helemaal super! Ze heeft ook echt zo haar vaste rituelen hoor! 'S avonds voor het slapen gaan, krijgt ze namelijk een snoepje. Dan zit ik altijd nog even op mijn bed en dan dan gaat ze voor me zitten en met grote oogjes elke beweging van mij in de gaten houden. Dan geef ik haar haar snoepjes (of een 'normaal' knabbeltje of een vleesstickje - daar is ze helemaal gek en dan spint ze al voordat ze een kruimel gegeten heeft). Heeft ze haar snoepje(s) op, dan gaat ze weer zitten wachten. Ze wacht dan echt totdat ik mijn licht uit doe, want vaak lees ik nog snel wat literatuur van mijn studie. Net alsof ze er voor 'waakt' dat ik niet te lang door ga. Afijn, licht uit en ik kruip onder mijn dekens en zij gaat wat brokjes eten. Net alsof ze mij dan wat tijd geeft om goed (naar haar zin) te gaan liggen, want niet veel later hoor ik getrippel en voel ik dat er een elegante sprong wordt gemaakt om boven op mij te belanden. En dit elke avond weer!
Ik vind haar kleurverdeling ook echt heel erg mooi. Ze heeft precies die deling van zwart/rood in het gezichtje. Zo mooi!
Ze ziet er ook echt niet uit dat ze 12 is. Ik kan echt geen grijze haartjes vinden. Ik begin nu alleen wel steeds met elke verjaring meer te voelen dat ze echt een behoorlijke leeftijd begint te krijgen. Hopelijk blijft ze nog heel lang gezond en wordt ze heel oud, want ik kan haar echt niet missen!!
Wij hadden ooit al eerder een schildpadpoes (helaas geen digitale foto's van) en die is toch wel rond de 20 jaar geworden! Zij had wat een wat 'ruwere' tekening in haar vacht. Allemaal mooie kleurvakjes.
Ik vind het ook echt leuk om al jullie poezen/katers te zien!
Wat natuurlijk niet voor penissen geldt, maar wel voor het leven: lengte is niet belangrijk, het is wat je ermee doet, dat telt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 12:08 schreef TheHappyPrince het volgende:
Dank jeen daar zit ik nog altijd mee, maar ik bedenk me dan maar dat ik die tijd met haar wel heel intensief heb beleefd en zij ook. Ze had het niet beter kunnen treffen...
Hmm, Mini heeft niet bepaald een felle blik in haar ogen. Eerder sereen. Of schattig.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou en verder wil ik al jullie katten.![]()
Ik vind het zó maf dat schildpadden zo op elkaar lijken, en dan bedoel ik dus ook in gedrag, eenkennigheid, manier van bewegen en die felle, schandere blik in de ogen. Schitterend!
Nee, mevrouw was geirriteerd door het flitslicht van de camera.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Op die laatste foto is haar sereniteit echter wel gericht op een naderende zeer serene doch bloedige aanval op een tot dan toe nog serene mensenteen.
Of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |