abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62455721
God houdt van ons allemaal. Maar toch vooral van conservatief Amerika!
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_62455992
tossers vote palin
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:46:24 #4
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62456014
God loves Sarah Palin?

Nog een reden om er niet op te stemmen dan. Want als je naar de wereld om je heen kijkt, kun je nou niet echt zeggen dat God bestuurlijk goed is aangelegd
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:47:44 #5
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_62456050
Zou het afgelopen zijn met McCain of komt ie nog terug uit de dood?

Heeft iemand nog een mooi gifje van het moment waarop McCain de vrouw van Obama probeert te knuffelen ipv zijn eigen vrouw
pi_62456077
quote:
Sarah Palin to appear on SNL

(CNN) -- Republican vice presidential nominee Sarah Palin plans to appear on "Saturday Night Live" this weekend, multiple sources told CNN Thursday.

"Saturday Night Live" has featured three opening skits in which former cast member and Palin lookalike Tina Fey portrays the Alaska governor.

It was not known whether Fey also will appear on Saturday night's program.

The live comedy program airs on NBC at 11:30 p.m. ET.

Fey first appeared as Palin for the show's season premiere last month in a sketch with SNL cast member Amy Poehler, who played Sen. Hillary Clinton.

Fey reprised her role as Palin two weeks later, again alongside Poehler, who played CBS's Katie Couric in a parody of Palin's interview with the CBS anchor earlier that week.

Earlier this week, Palin told reporters that she'd love to appear on the show with Fey, The Associated Press reported.

"I love her, she's a hoot and she's so talented," Palin said, according to the AP.

"It would be fun to meet her, imitate her and keep on giving her new material."

http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/TV/10/16/palin.snl/index.html

Blijft een leuke en sympathieke vrouw die Sarah Palin
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:55:00 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62456237
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:49 schreef laforest het volgende:
Wat moet ze anders zeggen dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_62456272
quote:

Met Bush en McCain kun je volgens mij ook wel gezellig een biertje drinken maar ze hoeven van mij niet gelijk een land te leiden.
pi_62456422
Sympathiek, noemt ie dat

Onwetende... Die heeft haar ziel allang verkocht.
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:04:59 #11
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_62456502
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 11:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met Bush en McCain kun je volgens mij ook wel gezellig een biertje drinken maar ze hoeven van mij niet gelijk een land te leiden.
Laat Kamp en van Baalen dat niet horen!
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_62456510
Iedere dag krijg ik meer respect voor Bill O'Reilly

Die man maakt briljante analyses

Fair!

http://www.foxnews.com/oreilly/index.html?playerId=oreillyhomeplayer&streamingFormat=FLASH&referralObject=3154400&referralPlaylistId=bbeb11095dff273e354ffbd0dfa4c070c9e8730b&maven_dartZone=undefined&maven_dartSite=undefined

[ Bericht 0% gewijzigd door laforest op 17-10-2008 12:11:46 ]
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:12:43 #13
Stranger than fiction
pi_62456671
Wel een relevante reclame...
pi_62456916
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:01 schreef Googolplexian het volgende:
Sympathiek, noemt ie dat

Onwetende... Die heeft haar ziel allang verkocht.
Dat filmpje heeft niks met Palin te maken en verder is er niks mis met jagen, dat doen dieren nou eenmaal in de natuur, dood normaal
Mensen doen dat al sinds de mens bestaat omdat het normaal is.
En sommige bontjassen zijn heel mooi (als het niet om het voedsel gaat)
pi_62456920
quote:
Ik neem je vanaf nu niet meer serieus... Trouwens wat een achterlijke TT...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_62457053
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik neem je vanaf nu niet meer serieus...
Waarom niet? Geef eens aan waarin hij geen gelijk heeft dan? Zijn kritiek is terecht, weerleg jij hem maar eens dan.
Je roept alleen maar dingen jegens mijn persoon maar inhoudelijk reageren doe je niet.
pi_62457084
Voor Verbal

De McCain quote vond ik gewoon goed omdat John gelijk heeft, Obama loopt Bush af te zeiken maar daar is McCain niet verantwoordelijk voor en wil ook een hoop dingen van Bush aanpassen, dus vandaar dat zijn uitspraak jegens Obama goed was en is.
pi_62457093
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef laforest het volgende:

Dat filmpje heeft niks met Palin te maken en verder is er niks mis met jagen, dat doen dieren nou eenmaal in de natuur, dood normaal
Dus Palin is een dier in de natuur? Ah, dus toch een varken met lipstick
pi_62457128
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Waarom niet? Geef eens aan waarin hij geen gelijk heeft dan? Zijn kritiek is terecht, weerleg jij hem maar eens dan.
Je roept alleen maar dingen jegens mijn persoon maar inhoudelijk reageren doe je niet.
Heb je voor de grap wel eens meerdere shows van O'reilly gezien, hij is de slechtste talkshow host ooit. Hij laat niemand uitpraten die een andere mening heeft, en zijn manier van winnen wordt bepaald door diegene die het hardste kan schreeuwen. Als O'reilly dat niet wint dan gooit hij je gewoon uit je programma omdat je niet patriotistisch genoeg bent. Vervelende vent...
pi_62457144
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef laforest het volgende:
Voor Verbal

De McCain quote vond ik gewoon goed omdat John gelijk heeft, Obama loopt Bush af te zeiken maar daar is McCain niet verantwoordelijk voor en wil ook een hoop dingen van Bush aanpassen, dus vandaar dat zijn uitspraak jegens Obama goed was en is.
Obama heeft daarop in het laatste debat gereageerd, hij gaf aan dat het stemgedrag van McCain het moeilijk maakt hem te onderscheiden van Bush. Dus zo bezien heeft Obama gelijk.

PS: "John"? Ken jij hem persoonlijk of zo?
pi_62457161
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef laforest het volgende:
Voor Verbal

Misschien is McCain er niet verantwoordelijk voor maar hij is het voor 90% van de tijd eens met Bush, dat zei hij zelf.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:32:51 #22
Stranger than fiction
pi_62457174
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik neem je vanaf nu niet meer serieus... Trouwens wat een achterlijke TT...
Ik vond O'Reilly een heel normale weergave van het debat geven. Wel rechtsgeorienteerd, maar niet onredelijk of onwaar. Dit in tegenstelling tot eerdere verkiezingen.
pi_62457234
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik vond O'Reilly een heel normale weergave van het debat geven. Wel rechtsgeorienteerd, maar niet onredelijk of onwaar. Dit in tegenstelling tot eerdere verkiezingen.
Het gaat over O'reilly in het algemeen. Laforest zegt dat O'reilly briljante analyses maakt, maar dat doet hij niet. Misschien 1 keer, maar de rest van de tijd zijn zijn analyse ronduit bagger.

1 van zijn standaard analyses is, als je anti-war bent, ben je anti-amerika of een terrorist.
pi_62457242
O'Reilly kan er wel mee leven dan Obama president wordt. Hij vindt het een decent guy sinds hij hem geïnterviewd heeft.
lollig
pi_62457261
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus Palin is een dier in de natuur?

Mensen zijn zoogdieren, onderdeel van het dierenrijk

Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Chordadieren)
Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
Orde: Primates (Primaten)
Familie: Hominidae (Grote mensapen en mensachtigen)
Geslacht: Homo (Mensen)
pi_62457300
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Heb je voor de grap wel eens meerdere shows van O'reilly gezien, hij is de slechtste talkshow host ooit. Hij laat niemand uitpraten die een andere mening heeft, en zijn manier van winnen wordt bepaald door diegene die het hardste kan schreeuwen. Als O'reilly dat niet wint dan gooit hij je gewoon uit je programma omdat je niet patriotistisch genoeg bent. Vervelende vent...
Dat is zijn goed recht, hij zit niet op de publieke zender maar op een commercial broadcasting network.
Bill O'Reilly is veel neutraler dan dat hij in jarenis geweest, zijn kritiek op Obama in zijn laatste O'Reilly factor is terecht, weerleg het maar eens.
pi_62457318
Is deze comedy van de kandidaten zelf hier al gepost?

http://edition.cnn.com/20(...)dinner.ap/index.html
pi_62457331
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:35 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het gaat over O'reilly in het algemeen. Laforest zegt dat O'reilly briljante analyses maakt, maar dat doet hij niet. Misschien 1 keer, maar de rest van de tijd zijn zijn analyse ronduit bagger.

1 van zijn standaard analyses is, als je anti-war bent, ben je anti-amerika of een terrorist.
Deze verkiezingen doet hij dat WEL. Kijk maar naar meer uitzendingen en je zult het zien
O'Reilly doet het heel goed deze verkiezingen
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:43:13 #29
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62457403
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wel erg toevallig dat de enige landen waar Amerika "ingrijpt" de in-de-buurt-van-Israël-liggende-olie-naties zijn vind je niet?
Totaal niet toevallig eigenlijk, lijkt me niet meer dan logisch dat een land bepaalde belangen moet hebben willen ze tot actie overgaan. Als het alleen uit aardigheid zou zijn, zouden de opofferingen veel te groot zijn.
pi_62457405
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:38 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is zijn goed recht, hij zit niet op de publieke zender maar op een commercial broadcasting network.
Bill O'Reilly is veel neutraler dan dat hij in jarenis geweest, zijn kritiek op Obama in zijn laatste O'Reilly factor is terecht, weerleg het maar eens.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:39 schreef laforest het volgende:

[..]

Deze verkiezingen doet hij dat WEL. Kijk maar naar meer uitzendingen en je zult het zien
O'Reilly doet het heel goed deze verkiezingen
Dat zal best maar hij heeft het bij mij al verkloot.. Hij maakt iedereen die niet voor Amerika uit voor anti-Amerikaans, en kon nooit een goed woordje over ze kwijt... Prima dat hij dat doet hoor, maar ik ga niet naar een talkshow kijken die constant maar 1 kant van de zaak belicht en de andere belachelijk maakt.

Dat hij nu wat gematigd is prima, maar het blijft O'reilly, en die gozer is helemaal niet zo goed in analyses maken...
pi_62457448
O'reilly heeft wel gelijk over een aantal punten, maar hetzelfde geldt uiteraard ook voor de plannen van McCain.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:45:54 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62457469
Hebben jullie ook door hoe laforest overgaat op een ander onderwerp als er iemand komt met een argument dat niet te weerleggen is?

Mooi om te zien. Doet me denken aan dat Biden / Palin debat:

"Nee, die vraag ga ik niet beantwoorden. Ik wil het over iets anders hebben."
pi_62457472
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef BB-boy het volgende:
O'reilly heeft wel gelijk over een aantal punten, maar hetzelfde geldt uiteraard ook voor de plannen van McCain.
Als je maar genoeg roept heb je vanzelf wel een keer gelijk...
pi_62457482
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
Hebben jullie ook door hoe laforest overgaat op een ander onderwerp als er iemand komt met een argument dat niet te weerleggen is.

!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:47:08 #35
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62457506
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb mij er ook in verdiept. Heel erg zelfs, en hoewel ik het een boude bewering vind, zou ik niet keihard durven stellen dat het niet waar is.

V.
Maar waarom dan? Bush voer juist een non-interventie, bijna een neo-isolationistische koers voor 9/11. Daar was hij ook op gekozen. De man wilde geen geprut in het buitenland meer, dus waarom zouden de Moslims juist pissig op hem zijn?

Na 9/11 moest hij natuurlijk wel naar de PNAC'ers luisteren, maar we hebben het hier over de aanloop naar die gebeurtenis.

Nog even los van het 'feit' (tenzij je meer naar de complot-kant leunt) dat de voorbereiding allang voor Bush zijn 1e termijn begonnen, en dat ook in de Clinton jaren de VS al slachtoffer werd van Islamitische terreur.
pi_62457534
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:43 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

[..]

Dat zal best maar hij heeft het bij mij al verkloot.. Hij maakt iedereen die niet voor Amerika uit voor anti-Amerikaans, en kon nooit een goed woordje over ze kwijt... Prima dat hij dat doet hoor, maar ik ga niet naar een talkshow kijken die constant maar 1 kant van de zaak belicht en de andere belachelijk maakt.

Dat hij nu wat gematigd is prima, maar het blijft O'reilly, en die gozer is helemaal niet zo goed in analyses maken...
Met andere woorden je bent gewoon bevooroordeeld
pi_62457551
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
Hebben jullie ook door hoe laforest overgaat op een ander onderwerp als er iemand komt met een argument dat niet te weerleggen is?

pi_62457606
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:48 schreef laforest het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent gewoon bevooroordeeld
Nee, ik zeg net dat ik tientallen van zijn shows heb gezie, met conservatieven is hij vriendjes, met liberalen is hij vijanden, best maar ik heb geenzin constant naar zijn eentonige gezeik te luisteren.

Hij maakt gewoon heel veel conservatieve analyses die ik niet hoef te horen... Best dat jij het met hem eens bent, maar dat betekent niet dat hij goede analyses maakt.
pi_62457708
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Obama heeft daarop in het laatste debat gereageerd, hij gaf aan dat het stemgedrag van McCain het moeilijk maakt hem te onderscheiden van Bush. Dus zo bezien heeft Obama gelijk.

Pertinente onzin!

Even wat quotes

McCain began 2001 by breaking with the new George W. Bush administration on a number of matters, including HMO reform, climate change, and gun legislation; McCain-Feingold was opposed by Bush as well.[146][109] In May 2001, McCain was one of only two Senate Republicans to vote against the Bush tax cuts.[146][147] Besides the differences with Bush on ideological grounds, there was considerable antagonism between the two remaining from the previous year's campaign.[148][149]

In May 2003, McCain voted against the second round of Bush tax cuts, saying it was unwise at a time of war

In October 2003, McCain and Lieberman co-sponsored the Climate Stewardship Act that would have introduced a cap and trade system aimed at returning greenhouse gas emissions to 2000 levels

Om maar even een paar voorbeelden te geven.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:55:46 #40
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62457748
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef waht het volgende:

[..]

En er moet natuurlijk iets van waarde zijn in het betreffende land (mensen zijn van geen waarde in dit geval).
Zeker, maar ik ben naief genoeg om te geloven dat, zelfs al komen ze op de tweede plaats, de burgers van zo'n land ook wel degelijk geholpen kunnen worden door een buitenlandse interventie.

Het zijn ontzettend ingewikkelde kwesties. Ik doe bijvoorbeeld een minor conflict studies en daar behandelen we ook casussen als Rwanda en dan zie je hoeveel belangen er spelen en hoe moeilijk en tijdrovend het is om landen iets te laten bijdragen. Terwijl ondertussen soms honderduizenden mensen blijven sterven....

Maarja, als ik van te voren had geweten hoe ernstig het sectarisch geweld in Irak zou worden had ik natuurlijk wel twee keer nagedacht over mijn steun voor de oorlog. Wie weet hadden we echter met een goede aanpak in Darfur of Rwanda juist een hoop levens kunnen redden, dat is allemaal achteraf praten.
pi_62457754
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:50 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nee, ik zeg net dat ik tientallen van zijn shows heb gezie, met conservatieven is hij vriendjes, met liberalen is hij vijanden, best maar ik heb geenzin constant naar zijn eentonige gezeik te luisteren.

Hij maakt gewoon heel veel conservatieve analyses die ik niet hoef te horen... Best dat jij het met hem eens bent, maar dat betekent niet dat hij goede analyses maakt.
Zijn kritiek is terecht maar jij wilt gewoon geen terechte kritiek op Obama horen, maar alleen maar wat MSNBC en CNN te melden hebben over Obama (Biased berichtgeving).

vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:57:04 #42
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62457808
O'Reilly speelt overigens voor een deel een rol natuurlijk, als hij genuanceerder in zijn meningen zou zijn had hij niet zoveel kijkers kunnen trekken.
pi_62457840
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef laforest het volgende:

[..]

Zijn kritiek is terecht maar jij wilt gewoon geen terechte kritiek op Obama horen, maar alleen maar wat MSNBC en CNN te melden hebben over Obama (Biased berichtgeving).

Nee, kritiek is prima, maar O'reilly zeurt over het algemeen maar wat. Dus ik haat O'reillly gewoon, en daar heb ik genoeg redenen voor...
pi_62457849
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:57 schreef Wheelgunner het volgende:
O'Reilly speelt overigens voor een deel een rol natuurlijk, als hij genuanceerder in zijn meningen zou zijn had hij niet zoveel kijkers kunnen trekken.
Hij lijkt op Stephen Colbert, maar dan zonder humor.
pi_62457871
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:

[..]

D'r is geloof ik geen grens aan hoezeer jij jezelf voor schut zet.
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:01:27 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62457920
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:58 schreef pberends het volgende:
Die keer dat Stephen Colbert te gast was bij O'Reilly was dan wel weer briljant:

vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:02:29 #47
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62457949
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:58 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Stephen Colbert op hem lijkt, maar dan met humor
pi_62457995
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Stephen Colbert op hem lijkt, maar dan met humor
I am America and so can you!
pi_62458008
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die keer dat Stephen Colbert te gast was bij O'Reilly was dan wel weer briljant:

Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:07:04 #50
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62458071
Zo, Obama en McCain die samen aan het grappen zijn
pi_62458078
O'reilly is een persiflage van zichzelf 'Nuff said
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:07:56 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62458101
"Bill, I'm whoever you want me to be"
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:08:00 #53
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62458362
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

D'r is geloof ik geen grens aan hoezeer jij jezelf voor schut zet.
Dus hiermee zeg je dat onderstaande informatie niet klopt?

pi_62458590
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Hou eens op joh. Deze reeks begint onderhand een Laforest monoloog te worden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_62458605
Laforest houdt de humor er wel in
pi_62458622
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:25 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Hij moet zich maar weer eens bezighouden met Paris Hilton..
pi_62458623
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Daarmee zeg ik dat je weer eens iets quote wat totaal los staat van het eerder gezegde maar waaruit wel duidelijk blijkt dat je niet weet waar je het over hebt.
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef laforest het volgende:

In early 2007, Palin's administration approved an initiative to pay a $150 bounty to hunters who killed a wolf from an airplane in certain areas, hacked off the left foreleg, and brought in the appendage. Ruling that the Palin administration didn't have the authority to offer payments, a state judge quickly put a halt to them but not to the shooting of wolves from aircraft.
quote:
En sommige bontjassen zijn heel mooi (als het niet om het voedsel gaat)
Troll.
Calm down, please!
pi_62458673
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:25 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Waarom reageert niemand inhoudelijk?
Men doet waar men mensen als Palin van beschuldigd.
Ook toen ik in dit topic aangaf dat McCain niet continue met Bush meestemt en ik dit aantoon met feiten, reageert niemand meer.

Zwak hoor
pi_62458751
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Ook toen ik in dit topic aangaf dat McCain niet continue met Bush meestemt en ik dit aantoon met feiten, reageert niemand meer.

Zwak hoor
Ik reageer inhoudelijk.
pi_62459167
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:31 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik reageer inhoudelijk.
Klopt en dat waardeer ik, ik had het niet over jou
pi_62459429
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daarmee zeg ik dat je weer eens iets quote wat totaal los staat van het eerder gezegde maar waaruit wel duidelijk blijkt dat je niet weet waar je het over hebt.
[..]

In early 2007, Palin's administration approved an initiative to pay a $150 bounty to hunters who killed a wolf from an airplane in certain areas, hacked off the left foreleg, and brought in the appendage. Ruling that the Palin administration didn't have the authority to offer payments, a state judge quickly put a halt to them but not to the shooting of wolves from aircraft.
[..]

Troll.
Dus als je geen problemen met bont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?

Afin, met jou valt dus geen redelijke discussie te voeren omdat mensen belachelijk maken en voor trol uitmaken je enige technieken zijn.

Ik snap niet waarom ik nog op jou reageer.

De payments mochten niet en zijn gestopt, het jagen niet, nou mooi toch, niks mis met jagen imho.

Nu maar weer serieus discussieren over de verkiezingen.

Palin praises McCain's debate performance in Democratic Maine

From CNN Political Producer Peter Hamby

BANGOR, Maine (CNN) – Sarah Palin strolled into a chilly open-air hangar at the Bangor airport on Thursday and was reminded of far-flung Alaska, or so she told the enthusiastic crowd of Mainers who arrived early this morning to see the vice presidential candidate.

“I feel like I am at home because I see the Carhartts and the steel-toed boots,” she said, standing next to Maine’s senior senator Olympia Snowe. “And I see mixed in there with the suits and the ties, the NRA hats and all those good things that remind me of home.”

Palin sounded a note of triumph about Wednesday’s presidential debate on behalf of John McCain, who told his rival Barack Obama last night that he is not George Bush redux, despite Democratic efforts to paint him as such.

“They look to the past because they’d rather run against the current administration, it sounds like, and that strategy though, thankfully, it’s really starting to wear very very thin,” Palin said of the Democratic ticket. “As John McCain reminded Barack Obama last night, if he wanted to run against George Bush he had his chance four years ago. This year, the name on the ballot is John McCain — and America knows that John McCain is his own man, he is the maverick.”

Though Maine has trended Democratic for nearly two decades, the McCain campaign is making a push in the state’s rural 2nd Congressional District, which is allotted one electoral vote independent of how the state votes at large. Despite the McCain camp’s efforts, the Republican National Committee has stopped running advertisements in the state.

“Maine, soon the choice will be yours to make, and I’m sure that you all remember the saying that as Maine goes, so goes the nation,” she said, ignoring the fact that the state in fact voted for Al Gore and John Kerry in the last two presidential elections. “So I am here to ask you, are you ready to help us carry the state of Maine to victory?” The crowd roared.

The first woman ever to run for vice president on the GOP ticket was sure to pay homage to Maine’s tradition of electing female Republicans.

“It’s so great to be here in the state that has elected Sen. Margaret Chase Smith, has elected Sen. Olympia Snowe and Sen. Susan Collins,” she said. “Maine, you all know something about those cracks in the glass ceiling, but the women of America aren’t finished yet. Maine, with your help this November we are going to shatter once and for all that final glass ceiling.”

http://politicalticker.bl(...)in-democratic-maine/
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:56:00 #63
Stranger than fiction
pi_62459451
quote:

[..]

Zwak hoor
Kap nou met die kul.
pi_62459543
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:55 schreef laforest het volgende:

[..]

Dus als je geen problemen met vont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?

Afin, met jou valt dus geen redelijke discussie te voeren omdat mensen belachelijk maken en voor trol uitmaken je enige technieken zijn.

De payments mochten niet en zijn gestopt, het jagen niet, nou mooi toch, niks mis met jagen imho.

Palin praises McCain's debate performance in Democratic Maine

From CNN Political Producer Peter Hamby

BANGOR, Maine (CNN) – Sarah Palin strolled into a chilly open-air hangar at the Bangor airport on Thursday and was reminded of far-flung Alaska, or so she told the enthusiastic crowd of Mainers who arrived early this morning to see the vice presidential candidate.

“I feel like I am at home because I see the Carhartts and the steel-toed boots,” she said, standing next to Maine’s senior senator Olympia Snowe. “And I see mixed in there with the suits and the ties, the NRA hats and all those good things that remind me of home.”

Palin sounded a note of triumph about Wednesday’s presidential debate on behalf of John McCain, who told his rival Barack Obama last night that he is not George Bush redux, despite Democratic efforts to paint him as such.

“They look to the past because they’d rather run against the current administration, it sounds like, and that strategy though, thankfully, it’s really starting to wear very very thin,” Palin said of the Democratic ticket. “As John McCain reminded Barack Obama last night, if he wanted to run against George Bush he had his chance four years ago. This year, the name on the ballot is John McCain — and America knows that John McCain is his own man, he is the maverick.”

Though Maine has trended Democratic for nearly two decades, the McCain campaign is making a push in the state’s rural 2nd Congressional District, which is allotted one electoral vote independent of how the state votes at large. Despite the McCain camp’s efforts, the Republican National Committee has stopped running advertisements in the state.

“Maine, soon the choice will be yours to make, and I’m sure that you all remember the saying that as Maine goes, so goes the nation,” she said, ignoring the fact that the state in fact voted for Al Gore and John Kerry in the last two presidential elections. “So I am here to ask you, are you ready to help us carry the state of Maine to victory?” The crowd roared.

The first woman ever to run for vice president on the GOP ticket was sure to pay homage to Maine’s tradition of electing female Republicans.

“It’s so great to be here in the state that has elected Sen. Margaret Chase Smith, has elected Sen. Olympia Snowe and Sen. Susan Collins,” she said. “Maine, you all know something about those cracks in the glass ceiling, but the women of America aren’t finished yet. Maine, with your help this November we are going to shatter once and for all that final glass ceiling.”

http://politicalticker.bl(...)in-democratic-maine/
Het zou wat zijn als palin het optreden van mccain niet zou 'praisen'... Dat zou pas nieuws zijn...
pi_62459565
tvp
Ik weet het ook niet
pi_62459799
Goed, McCain had wel leukere grappen gisteren bij het benefietdiner.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:15:30 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62460002
McCain lijkt een beetje in te lopen in de peilingen, is mijn voorbarige conclusie. Echter, pas over 2 a 3 dagen kunnen we weer kijken wat voor impact de debatten echt gehad hebben. Ik zou het vreemd vinden wanneer McCain daadwerkelijk 2 - 4% kan inlopen terwijl Obama volgens de kenners en de peilingen de beste was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62460056
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:55 schreef laforest het volgende:

Dus als je geen problemen met bont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?
Bont komt niet van koeien die we ook eten, debiel. Zelfs koeien gunnen we nog enigzins een "humane dood". Heel wat anders dan er dik 10 keer met buckshot op schieten en het dier gek zien worden van de pijn.
quote:
Discussiëren is met jou inderdaad niet mogelijk omdat je geen inhoudelijke reacties hebt, alleen maar quotes
quote:
Doen trolls altijd ... kicken ze op. Echter nooit inhoudelijk want da's een brug naar nergens te ver.
quote:
Dat de door jou verafgode Palin weer eens een knap staaltje machtsmisbruik demonstreert denk je verder niet over na. Dat in de dunst bevolkte staat wolven harteloos worden afgeknald vanuit vliegtuigen vind jij nog een vorm van jagen. Dat plus het feit dat je dingen zegt als "Palin voor VP en dan President " (wat niet alleen een verkapte doodsverwensing is maar ook nog eens één van de domste politieke uitgangspunten EVER gezien je niet op een VP stemt maar op president) geeft wel aan hoe verknipt je bent.
quote:
Laat me raden ... hierna zeker een ellenlange quote zonder eigen bijdrage? Jup, dacht ik wel. Dat noem jij discussiëren.
Calm down, please!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:19:26 #69
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62460153
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als palin het optreden van mccain niet zou 'praisen'... Dat zou pas nieuws zijn...
Dat was het bij het eerste debat dan ook. Palin was toen nog niet klaar om commentaar te geven op de prestaties van McCain... Ze beginnen eindelijk door te hebben dat 1 optreden per week alleen maar meer aandacht vestigt op haar onkunde.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:41:47 #70
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62460807
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef Googolplexian het volgende:
Dat de door jou verafgode Palin weer eens een knap staaltje machtsmisbruik demonstreert denk je verder niet over na. Dat in de dunst bevolkte staat wolven harteloos worden afgeknald vanuit vliegtuigen vind jij nog een vorm van jagen. Dat plus het feit dat je dingen zegt als "Palin voor VP en dan President " (wat niet alleen een verkapte doodsverwensing is maar ook nog eens één van de domste politieke uitgangspunten EVER gezien je niet op een VP stemt maar op president) geeft wel aan hoe verknipt je bent.
QFT !
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:56:22 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62461234
Joe the plumber als Sahar Palin 2.0: http://www.politico.com/b(...)_depths.html?showall

Een onbekende in het diepe gooien om een kortstondige hype te creeeren. Leuke gimmicks op het eerste gezicht, maar weinig om het lijf.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62461292
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Niet volgens Palin dus. Want als mensen dieren zijn, geloof je automatisch in de evolutietheorie (mensen stammen af van primaten).
Een creationist zou dit een belediging vinden.
-
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:02:58 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62461428
Oef, Obama op voorsprong in Missouri volgens Rasmussen: 52% versus 46%. 2% undecided dus.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:08:32 #75
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_62461603
quote:

!
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_62461928
De kandidaten in actie gisteren, met dank aan http://www.daylife.com.

vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:58:09 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62462754
Gisteren bij SNL: Obama started putting ads in videogames, McCain in MRI machines.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62462807
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 15:58 schreef popolon het volgende:
Gisteren bij SNL: Obama started putting ads in videogames, McCain in MRI machines.
pi_62463631
God loves Sarah Palin? Hebben Karl Rove en Dick Cheney dat bedacht?
PWBF
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:34:55 #80
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_62463781
Best wel hilarisch, die presidentiële fatoes.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62464003
quote:

[..]

Zwak hoor
Ik wou bijna zeggen: "huilie"

Maar dat is veel te makkelijk, dus doe ik het niet.
PWBF
pi_62464091
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:43 schreef pberends het volgende:

Ik vond Obama toch beter op het diner, zeker de presentatie .
"I hear that from the doorstep, you can see all the way to the Russian tearoom"

In your face, Sarah "puppet of Karl Rove / Dick Cheney" Palin.
PWBF
pi_62464337
Van http://www.drudgereport.com:
AP/YAHOO Poll of 873 Democrats; 650 Republicans shows OBAMA 44%, MCCAIN 42%...
pi_62464488
quote:

[..]

Zwak hoor
haha ga weg man. Denk je nou echt dat iemand je serieus neemt zo lang je hier vol blijft houden dat Palin een goede kandidaat is? Half jaar geleden wist je niet eens wie het was en nu prijs je haar de lucht in alsof het Jesus Christus is. Hou jezelf lekker voor de gek met je "feiten" en selectieve waarneming.

Palin hoort niet in de regering. PUNT (daarmee laat ik in het midden of McCain, Obama of Biden er wel horen, klaarduidelijk is echter dat Sarah Palin een prutser is)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62465462
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:15 schreef Montov het volgende:
McCain lijkt een beetje in te lopen in de peilingen, is mijn voorbarige conclusie. Echter, pas over 2 a 3 dagen kunnen we weer kijken wat voor impact de debatten echt gehad hebben. Ik zou het vreemd vinden wanneer McCain daadwerkelijk 2 - 4% kan inlopen terwijl Obama volgens de kenners en de peilingen de beste was.
Eens.
pi_62465682
Als je flink achterstaat kun je alleen maar inhalen.
pi_62465683
Ik heb inhoudelijk niet zoveel tegen laforest (ook al kan ik het onmogelijk met hem eens zijn) maar de wijze waarop hij zijn bijdragen hardnekkig meent te moeten larderen met allerhande smiley´s, wekt me soms een beetje op de zenuwen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62465835
High court rejects GOP bid in Ohio voting dispute

11 minutes ago

WASHINGTON (AP) — The Supreme Court is siding with Ohio's top elections official in a dispute with the state Republican Party over voter registrations.

The justices on Friday overruled a federal appeals court that had ordered Ohio's top elections official to do more to help counties verify voter eligibility.

Secretary of State Jennifer Brunner, a Democrat, faced a deadline of Friday to set up a system to provide local officials with names of newly registered voters whose driver's license numbers or Social Security numbers on voter registration forms don't match records in other government databases.

Ohio Republicans contended the information for counties would help prevent fraud. Brunner said the GOP is trying to disenfranchise voters.
pi_62465887
quote:
Joe is geen loodgieter

Joe the Plumber' blijkt helemaal geen loodgieter te zijn. De man die door John McCain werd opgevoerd als de Amerikaanse Jan Modaal heeft geen loodgietersdiploma. Joe mag daarom in Ohio waar hij woont niet zelfstandig als loodgieter werken.

Joe, die eigenlijk Samuel Wurzelbacher heet, speelde deze week een hoofdrol in het verkiezingsdebat. Hij vroeg eerder in de campagne Barack Obama wat diens belastingplannen voor hem betekenen.

Belastingschuld
McCain voerde Joe the Plumber op om aan te tonen dat gewone Amerikanen hard getroffen worden als Obama president wordt.

Spitwerk van Amerikaanse media heeft ook aan het licht gebracht dat loodgieter Joe nog een belastingschuld heeft van ruim duizend dollar.
http://www.nos.nl/nosjour(...)1008_no_plumber.html
quote:
Joe de Loodgieter blijkt notoire zwartwerker

AMSTERDAM - Joe de Loodgieter, de kleine zelfstandige uit Ohio die wereldberoemd werd dankzij de Amerikaanse verkiezingsstrijd, blijkt een notoire zwartwerker.

De man, Joe Wurzelbacher, staat in zijn omgeving bekend als iemand die het niet zo nauw neemt met het afdragen van belastingen. Ook heeft hij niet de vereiste papieren om zijn beroep uit te voeren. Bovendien 'vergat' hij twee jaar geleden inkomstenbelasting te doen.

De Amerikaanse media liepen de afgelopen dagen weg met Joe. De gescheiden vader, die alleen voor zijn 13-jarige zoon zorgt, riep veel sympathie op toen hij Barack Obama tegen het lijf liep tijdens een van zijn verkiezingsrondjes. het werd een geanimeerd gesprek toen Joe kritiek uitte op Obama´s belastingplan.

Maar de held van hardwerkend Amerika blijkt niet zo'n brave werker als steeds werd aangenomen. Zo moet Joe nog een openstaande boete van ruim duizend dollar betalen wegens belastingfraude. En in 2005 gaf hij zo'n 100.000 dollar te weinig op aan de belastingdienst. De laatste twee jaar deed hij maar helemaal geen aangifte, aldus buurtbewoners.

Daarbij is hij volgens de voorzitter van de Amerikaanse loodgietersvakbond helemaal geen loodgieter door het ontbreken van de juiste papieren.

John McCain gebruikte Joe tijdens het derde en laatste tv-debat met de Barack Obama op als symbool voor Amerikanen die gedupeerd zouden raken door Obama’s belastingplannen.

„Joe werkte 10, 12 uur per dag”, memoreerde McCain. „En hij wilde de zaak kopen, waar hij al die jaren voor werkte, maar hij keek naar jouw belastingplan en hij zag dat hij veel hogere belastingen zou moeten betalen.” Volgens McCain dupeert Obama kleine ondernemers met zijn belastingplannen.

De Democraat ervoer het gesprek met Joe heel anders. „Wat ik in feite tegen hem zei, was dat hij vijf jaar geleden, toen hij in de positie was om de zaak te kopen, een belastingvoordeel nodig had”, aldus Obama. „Wat ik wil doen is de loodgieter, de verpleegster, de brandweerman, de leraar, de jonge ondernemer die nog geen geld hebben, tijdelijk geen belasting laten betalen.”

Conservatieve radiotalkshows liepen de afgelopen dagen weg met Joe. Dinsdag interviewde het tv-station Fox hem nog over het gesprek met Obama. „Robin Hood stal van de hebberige rijke mensen en gaf aan de armen, dus hij noemt ons min of meer armen en dat vind ik maar niks”, aldus Wurzelbacher. Hij voegde er nog aan toe dat de Amerikaanse Droom voor hem de volgende betekenis heeft. „Je werkt hard. En dan krijg je uiteindelijk wat je wilt.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)twerker__.html?p=6,1
quote:
Joe niet zo blij met Britney Spears-status

[In het debat met Obama schetste McCain 'Joe the plumber' als de belichaming van de harkwerkende Amerikaanse held. Joe uit Ohio begint inmiddels behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort.

In het debat met Obama schetste McCain 'Joe the plumber' als de belichaming van de harkwerkende Amerikaanse held. Joe uit Ohio begint inmiddels behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort. Foto AP/Madalyn Ruggiero

WASHINGTON - De beroemdste loodgieter van Amerika, Joe Wurzelbacher uit Ohio, begint behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort. Moet echt de hele wereld weten dat hij werkt zonder de vereiste vergunning?

''Het is alsof ik Britney Spears ben,'' zei de 34-jarige Wurzelbacher donderdag. Nadat hij in het laatste debat tussen John McCain en Barack Obama onverwachts was opgevoerd als de ultieme gewone man, is hij het middelpunt geworden van een mediastorm, inclusief onthullingen waar hij alleen maar ongelukkig van kan worden.

Zo blijkt hij helemaal niet te hoeven vrezen voor Obama's belastingplan: hij komt eerder in aanmerking voor een verlaging van zijn aanslag dan voor een verhoging.

De 34-jarige gescheiden Wurzelbacher, vader van een dertienjarige zoon, beweerde vorige week in een ontmoeting met Obama dat hij op het punt stond zijn eigen loodgietersbedrijf te kopen. Dat zou hem 250.000 tot 280.000 dollar per jaar opleveren, waardoor hij het slachtoffer zou worden van de belastingvoorstellen van Obama.

De Democratische kandidaat zei daarop dat het 'goed voor iedereen was om de welvaart te verdelen', een citaat dat alle televisiezenders haalde. John McCain sprong er gretig op in door 'Joe the plumber' in het debat op te voeren als de hardwerkende Amerikaanse held die door Obama gestraft zou worden voor zijn inspanningen. Ook feliciteerde McCain de loodgieter met zijn succes: 'Joe, you're rich!'

Dat blijkt in werkelijkheid tegen te vallen. Wurzelbacher, woonachtig in Holland, Ohio, werkt samen met een collega in een tweemansbedrijf dat onmogelijk aan beiden een inkomen van meer dan 250.000 dollar kan verstrekken.

Volgens Bob Williams, researcher bij het Tax Policy Center, zouden Wurzelbacher en zijn compagnon daarom waarschijnlijk op een belastingverláging mogen rekenen als Obama's plannen worden uitgevoerd.

Overigens heeft de populaire loodgieter nog een belastingschuldje openstaan van 1182,98 dollar. En het blijkt dat hij zich niet heeft ingeschreven als gediplomeerd loodgieter in het register van Toledo, waar zijn bedrijf is gevestigd. ''Hij heeft die vergunning wel nodig,'' aldus de lokale bouwinspectie.

Wurzelbacher zei donderdag overvallen te zijn door alle aandacht. ''Ik ben geen Matt Damon en ik hoop dat ik mezelf niet al te erg voor gek heb gezet.''
http://www.parool.nl/paro(...)-Spears-status.dhtml

Darwin Award!

[ Bericht 96% gewijzigd door pberends op 17-10-2008 18:25:12 ]
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:16:51 #91
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62466009
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:56 schreef Majar het volgende:
Van http://www.drudgereport.com:
AP/YAHOO Poll of 873 Democrats; 650 Republicans shows OBAMA 44%, MCCAIN 42%...
Drudgereport is al een tijdje bezig met het pushen van een comebackverhaal van McCain. Een paar dagen geleden gingen ze daar echter de mist mee in, toen de peilingen toch nog weer naar een nieuw hoogtepunt klommen. De kans is groot dat ze uiteindelijk gelijk krijgen dat McCain weer iets inloopt, maar veel waarde kan je niet hechten aan die site.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:30:37 #92
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62466267
Drudge.
quote:
Bad Spin Watch: Drudge Touts Weeks-Old, Web-Based Poll

For his latest trick, Matt Drudge is touting the results of an AP-Yahoo poll that shows a two-point race between Obama and McCain.

You may never have heard of the AP-Yahoo poll before. This is for good reason, since a look at the fine print reveals that it's not really intended for its horse race numbers (the AP uses a separate agency, GfK, for those).

For one thing, the poll is not timely. It entered the field on October 3 -- two weeks ago -- and left the field on October 13, which was this Monday.

For another thing, it's an internet-based poll:

The survey was conducted using the web-enabled KnowledgePanelSM, a probability-based Panel designed to be representative of the U.S. population. Initially, participants are chosen scientifically by a random selection of telephone numbers. Persons in selected households are then invited by telephone to participate in the webenabled KnowledgePanelSM. For those who agree to participate, but do not already have Internet access, Knowledge Networks provides at no cost an Internet appliance and Internet service connection. People who already have computers and Internet service are permitted to participate using their own equipment. Panelists then receive unique log-in information for accessing surveys online, and then are sent emails three to four times a month inviting them to participate in research.
For a third thing, it has no likely voter screen, and the horse race question does not even appear to have a registered voter screen ... it's a poll of all adults.

Go, Drudge! Go!

http://www.fivethirtyeigh(...)touts-weeks-old.html
Op http://www.fivethirtyeight.com/ zijn nog meer posts te vinden van de wanhopigheid van drudge.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62467392
quote:
High court rejects GOP bid in Ohio voting dispute

The justices overruled a federal appeals court that had ordered Ohio's top elections official to do more to help counties verify voter eligibility.

Secretary of State Jennifer Brunner, a Democrat, faced a deadline of Friday to set up a system to provide local officials with names of newly registered voters whose driver's license numbers or Social Security numbers on voter registration forms don't match records in other government databases.
http://news.yahoo.com/s/a(...)s_voter_registration

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_62467658
Drudgereport is dan ook niets meer dan een kwalitatief beroerd rechts(-extremistisch) roddelblogje. O ja, en Monica. Maar verder...

Hoewel: Drudge rules our world. Aldus journalisten. En dat verklaart een hóóp.
pi_62467944
quote:
An internal investigation by the popular online market Intrade has revealed that a single investor’s purchases prompted “unusual” price swings that significantly boosted the prediction that Sen. John McCain will become president.

Over the past several weeks, the investor has pushed hundreds of thousands of dollars into one of Intrade’s predictive markets for the presidential election, the company said, resulting in repeated monetary losses through a strategy that belies any financial motive.
http://www.cqpolitics.com/wmspage.cfm?docID=news-000002976265&referrer=js

Hm!
pi_62468234
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bont komt niet van koeien die we ook eten, debiel. Zelfs koeien gunnen we nog enigzins een "humane dood". Heel wat anders dan er dik 10 keer met buckshot op schieten en het dier gek zien worden van de pijn.
[..]

Discussiëren is met jou inderdaad niet mogelijk omdat je geen inhoudelijke reacties hebt, alleen maar quotes
[..]

Doen trolls altijd ... kicken ze op. Echter nooit inhoudelijk want da's een brug naar nergens te ver.
[..]

[..]

Laat me raden ... hierna zeker een ellenlange quote zonder eigen bijdrage? Jup, dacht ik wel. Dat noem jij discussiëren.
Fantastisch niveau en zelfbeheersing dat jij je als crewmember verlaagd tot ordinair schelden.

Bont komt van een dier, bijvoorbeeld van een zeehond en men eet die ook in bijvoorbeeld Canada (ik zal je geen debiel noemen, dat is te min voor mij).
Leer komt van een koe die wij eten, same thing.

Zeg nou niet "maar wij eten geen zeehond", in India eet men ook geen koe!

Verder eet men in Alaska bijvoorbeeld Elandvlees (Palin ook) en draagt men de vacht ivm het klimaat aldaar. De jacht is dus legitiem, de kleding mooi, net als de lerenjassen (van een koe die jij eet) die helemaal niet noodzakelijk zijn met een C klimaat (Köppen systeem) in Nederland.

Een schotwond van een jachtgeweer is humaan vergeleken bij een religeuze Jood of Moslim die zijn dieren slacht puur voor consumptie maar zonder verdoving met een mes en dus het dier laat lijden.

Een voorbeeld
quote:
Bij koosjer slachten wordt de keel op een zodanige manier doorgesneden dat het dier snel doodbloedt. Er zijn twee manieren van koosjer slachten: Glatt en niet-Glatt. Alleen bij de laatste is het toegestaan na de halssnede het dier te bedwelmen. Dit wordt door de hoofdstroom van de orthodoxe gemeenschap niet aanvaard. Dat hangt samen met het risoc van bloeduitstorting bij bedwelming.

http://ae.imcode.com/nl/1138?template=ReferenceText
en
quote:
HOUTEN - Het onverdoofd, ritueel slachten van runderen en schapen tast het welzijn van de dieren op een onaanvaardbare wijze aan.
Dat stelt de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) in een brief aan minister Gerda Verburg (Landbouw).
Iemand die puur om de vacht echter een dier slacht zal zeker niet 10 buckshots in een dier schieten want dat verpest de pels.

Er zijn verder veel kamervragen gesteld n.a.v. AID inspecties en over het stelselmatig mishandelen van varkens en koeien die bij jou op het bord komen, dus wederom vraag ik me af waar jij het vandaan haalt om de door jouw gegeten koe humaan geslacht te noemen. Dus loop Sarah Palin of mij als het hier omgaat niet zo af te bekken met non-argumenten en slappe scheldwoorden bij gebrek aan echte argumenten.

Ik hoop dat Sarah Palin VP wordt en over 4 jaar zelf voor het Presidentschap gaat. Mocht McCain als president komen te overlijden dan is het logisch dat zij in dat geval president wordt.
Dat ji gauw de draai wilt geven dat ik iemand doodwens en zeg dat men op Palin moet stemmen dat heb je er zelf bijbedacht.

McCain voor president en Sarah Palin VP

En vanaf nu reageer ik niet meer op jouw want je bent van een te laag niveau om mee te discussiëren. Je doet de nullen in het getal van je naam eer aan. Je post zelfalleen maar Gallup polls zonder verder nuttige bijdrage, je post smilies of je probeert met krampachtige pogingen mensen belachelijk te maken wat je dus nu wederom niet is gelukt of uit te schelden als je het even niet meer weet.

Nu wil ik graag weer over de verkiezingen discussiëren.

[ Bericht 1% gewijzigd door laforest op 17-10-2008 20:15:23 ]
pi_62468756
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:55 schreef laforest het volgende:

[..]

Fantastisch niveau en zelfbeheersing dat jij je als crewmember verlaagd tot ordinair schelden.
Je mag het beestje best bij z'n naam noemen
Calm down, please!
pi_62469232
quote:
We believe that the best of America is not all in Washington, D.C. We believe" -- here the audience interrupted Palin with applause and cheers -- "We believe that the best of America is in these small towns that we get to visit, and in these wonderful little pockets of what I call the real America, being here with all of you hard working very patriotic, um, very, um, pro-America areas of this great nation. This is where we find the kindness and the goodness and the courage of everyday Americans. Those who are running our factories and teaching our kids and growing our food and are fighting our wars for us. Those who are protecting us in uniform.Those who are protecting the virtues of freedom.
http://voices.washingtonp(...)in.html?hpid=topnews
http://www.huffingtonpost(...)t-part_n_135641.html

OMG...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:44:38 #100
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62469387
Hmm, 3 polls in oktober in North Dakota laat 2 keer een voorsprong zien voor Obama en 1 tie.
Vandaag heeft R2000 een peiling met een gelijke stand, terwijl het een naamd gelden nog 13% voorsprong van McCain aangaf.
quote:
Oud nieuws: http://www.fivethirtyeigh(...)ng-is-suspcious.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_62469536
McCain kan beter z'n campagne stopzetten van nu tot 4 november.
nog 18 dagen. hoeveel erger gaat deze grap worden.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:17:48 #102
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62470279
quote:
Barack Obama Friday found a novel way to appeal to the white blue-collar voters he badly needs to win in Ohio: Get Al Bundy to campaign for him.

http://washingtonbureau.t(...)al-bundy-stumps.html
Géén kloon van tvlxd!
pi_62470355
Laat ze maar Mc Cain nemen. Eigen schuld
dan zijn er nog 100.000 straalrijke dikke mensen over en 240.000.000 hongerlijders

Trouwens nu wordt er weer gepraat over een impeachment van Bush, beetje onzin nu, dat hadden ze beter vier jaar terug kunnen doen , of acht jaar nog beter

[ Bericht 9% gewijzigd door henkway op 17-10-2008 21:44:49 ]
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:25:39 #104
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62470472
Nog meer dan 2 weken, er kan nog een hoop gebeuren.
pi_62471630
Ik ben echt bang dat Obama nog steeds niet genoeg voorsprong heeft.

Ik vrees dat een groot deel van de mensen die nu zegt Obama te gaan stemmen zich op het laatste moment alsnog bedenken en toch een veiligere, vertrouwde keuze maken voor een blanke, ervaren man ipv iemand die grote veranderingen bepleit.

Ook is er altijd het gevaar dat als Obama té goed in de peilingen staat dat mensen te makkelijk gaan denken en niet meer de behoefte voelen om te gaan stemmen of het gevoel hebben dat hun stem de doorslag kan geven.

Daarnaast vrees ik dat er weer grote groepen kiezers niet zullen mogen stemmen door futiliteiten.

Dus ik hou angstvallig de peilingen in de gaten, en de nacht van 4 november op 5 november zal het nagelbijten worden, want Amerika maar ook de wereld is wel weer toe aan een president die de wereld samenbrengt en motiveert en inspireerd ipv een president die de wereld verdeeld en er een grotere puinhoop van maakt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:07:16 #106
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62471706
Volgens mij gaat Obama nog wel even last krijgen van zijn 'spread the wealth' opmerking.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:09:17 #107
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62471756
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 21:25 schreef Wheelgunner het volgende:
Nog meer dan 2 weken, er kan nog een hoop gebeuren.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:12:51 #108
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62471846
Géén kloon van tvlxd!
pi_62473326
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:12 schreef Montov het volgende:
[ afbeelding ]
Calm down, please!
pi_62473864
ik lach me echt suf om die rechtse blogs.
echt radeloos zijn ze. ze proberen vanalles.
nu weer dat Ayers eigenlijk het boek 'Dreams' van Obama heeft geschreven.
http://www.americanthinke(...)s_ayers_cowrote.html
ACORN, Ayers, Odinga - weet ik veel wat allemaal nog meer.
en de liberal media heeft het er niet over. dan móet het wel waar zijn dus.
9/11 complottheoriën zijn er niets bij.
pi_62474005
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben echt bang dat Obama nog steeds niet genoeg voorsprong heeft.

Ik vrees dat een groot deel van de mensen die nu zegt Obama te gaan stemmen zich op het laatste moment alsnog bedenken en toch een veiligere, vertrouwde keuze maken voor een blanke, ervaren man ipv iemand die grote veranderingen bepleit.

Ook is er altijd het gevaar dat als Obama té goed in de peilingen staat dat mensen te makkelijk gaan denken en niet meer de behoefte voelen om te gaan stemmen of het gevoel hebben dat hun stem de doorslag kan geven.

Daarnaast vrees ik dat er weer grote groepen kiezers niet zullen mogen stemmen door futiliteiten.

Dus ik hou angstvallig de peilingen in de gaten, en de nacht van 4 november op 5 november zal het nagelbijten worden, want Amerika maar ook de wereld is wel weer toe aan een president die de wereld samenbrengt en motiveert en inspireerd ipv een president die de wereld verdeeld en er een grotere puinhoop van maakt.
Nee dat geloof ik niet, mensen zijn zo geschrokken van het resultaat van het beleid van Bush dat men dat nooit meer wilt
pi_62474559
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:30 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee dat geloof ik niet, mensen zijn zo geschrokken van het resultaat van het beleid van Bush dat men dat nooit meer wilt
Een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen?
Calm down, please!
pi_62475330
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 23:24 schreef Caesu het volgende:
ik lach me echt suf om die rechtse blogs.
echt radeloos zijn ze. ze proberen vanalles.
nu weer dat Ayers eigenlijk het boek 'Dreams' van Obama heeft geschreven.
http://www.americanthinke(...)s_ayers_cowrote.html
ACORN, Ayers, Odinga - weet ik veel wat allemaal nog meer.
en de liberal media heeft het er niet over. dan móet het wel waar zijn dus.
9/11 complottheoriën zijn er niets bij.
Oh, ik dacht dat complottheoriën altijd op het conto kwamen van linkse doemdenkers?
pi_62475397
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:31 schreef pberends het volgende:
http://www.timesonline.co(...)s/article4965036.ece

Powell may endorse Obama in TV interview

Zondag dus...
Woei. Ik ben benieuwd.
pi_62475581
Als ik het goed begrijp gaan er dus geruchten dat Collin Powell gaat samenwerken met Barack Obama of hem gaat aanbevelen ofzo
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_62475638
Aanbevelen dus ja...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_62475646
Palin weer gierend de fout in:
quote:
CNN) -- Democratic vice presidential candidate Joe Biden ripped into recent comments by his Republican counterpart that suggested that some places in the U.S. are more "pro-America" than others.

Alaska Gov. Sarah Palin holds a rally Friday in West Chester, Ohio.

"We believe that the best of America is in the small towns that we get to visit, and in the wonderful little pockets of what I call the real America, being here with all of you hard-working, very patriotic, very pro-America areas of this great nation," she said.

"This is where we find the kindness and the goodness and the courage of everyday Americans," Palin added.

On Friday, Palin clarified her comments.

"It's all pro-America. I was just reinforcing the fact that there, where I was, there's good patriotic people there in these rallies, so excited about positive change and reform of government that's coming that they are so appreciative of hearing our message, hearing our plan. Not any one area of America is more pro-America patriotically than others," she said.

At a rally in Mesilla, New Mexico, on Friday, Biden responded to those comments in a vociferous tone.

"I hope it was just a slip on her part and she doesn't really mean it. But she said, it was reported she said, that she likes to visit, 'pro-American' parts of the country," he said to loud boos.

"It doesn't matter where you live, we all love this country, and I hope it gets through. We all love this country," he said. "We are one nation, under God, indivisible. We are all patriotic. We all love our country in every part of this nation! And I'm tired. I am tired, tired, tired, tired of the implications about patriotism."
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_62475693
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 22:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Volgens mij gaat Obama nog wel even last krijgen van zijn 'spread the wealth' opmerking.
Niet zijn 'finest hour' maar die hele opmerking is opgegaan in het Joe the Plumber-gebeuren en dat is het nachtkaarsstadium al bijna voorbij.
pi_62475858
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:43 schreef Argento het volgende:
Palin weer gierend de fout in:
[..]

dit zou reden moeten zijn om haar direct terug naar Alaska te sturen.
maar ja, er waren al 1000den redenen eerder en toen ging zo ook niet.

in zo'n verkiezing, nog even zulke verdeeldheid zaaien. ongelooflijk.
pi_62475940
quote:
Obama Camp Connects ACORN Probe to US Attorneys Scandal
By Zachary Roth - October 17, 2008, 3:01PM

Add the Obama campaign to the growing list of players who think that DOJ's election-eve investigation into ACORN is a repeat of the politicization of the department that we saw in the US attorney firings scandal.

"With this voter fraud [investigation], we're seeing an unholy alliance of law enforcement and the ugliest form of partisan politics," Bob Bauer, an elections lawyer with the Obama camp, said on a conference call with reporters just now. Bauer compared the decision to launch the investigation with the US attorneys scandal, in which several US attorneys were fired for their unwillingess to pursue politically charged cases, including voter fraud, with sufficient aggression to satisfy the Bush administration.

Bauer released a letter sent to Attorney General Michael Mukasey calling on him to have the issue taken on by Nora Dannehy, the prosecutor he appointed to investigate the US attorney firings.

Bauer went on to accuse John McCain of "trying to create a much greater doubt about the electoral process altogether," by alleging that ACORN voter fraud could threaten the fabric of our democracy, as McCain claimed in the debate Wednesday night.

House Judiciary chair John Conyers, as well as David Iglesias -- whose firing as US attorney was a direct result of his reluctance to pursue GOP-pushed claims of voter fraud, according to the recent OIG report -- have also connected the FBI's ACORN investigation to the kind of politicization exposed in the firings saga.
http://tpmmuckraker.talki(...)nects_acorn_prob.php

the plot thickens...

Michelle Bachmann (Huis van Afgevaardigden R):
quote:
"What I would say is that the news media should do a penetrating expose and take a look. I wish they would. I wish the American media would take a great look at the views of the people in Congress and find out, are they pro-America or Anti-America? I think the American people would love to see an expose like that."

McCarthyism is back

!!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Caesu op 18-10-2008 01:12:03 ]
pi_62477243
Wat verontrustende cijfers voor Obama:
Florida SurveyUSA Obama 47, McCain 49 McCain +2
National Gallup Tracking (Traditional)* Obama 49, McCain 47 Obama +2
Andere polls geven hem vrijdag nog een 4 of 5 procent voorsprong.

Ook opvallend:
North Dakota Research 2000 McCain 45, Obama 45 Tie
pi_62477808
Kennen jullie deze al ?

John Cleese over Sarah Palin ... niet mis te verstane woorden over Palin en Amerika
pi_62477831
Voor de fans

ps vergeet vooral niet op de telefoon te klikken...
pi_62477846
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 05:38 schreef contactpersoon het volgende:
Voor de fans

ps vergeet vooral niet op de telefoon te klikken...

Lekker krassen in het bureau
............................
pi_62479187
quote:

[..]

http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/TV/10/16/palin.snl/index.html

jij vindt het gewoon een lekker wijf, maakt voor jouw niet uit of ze hersens heeft
al die opgelezen tekstje,
pi_62479878

Die film Nailing Paylin is uit... dit is een fotootje ervan .

Zijn dat troopers ofzo?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:02:31 #128
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62479916
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 00:45 schreef Argento het volgende:

[..]

Niet zijn 'finest hour' maar die hele opmerking is opgegaan in het Joe the Plumber-gebeuren en dat is het nachtkaarsstadium al bijna voorbij.
Dus niet op de conservatieve fora, maar het zou inderdaad kunnen dat het verder niet blijft plakken.
pi_62479932
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn dat troopers ofzo?
Ik denk Russen
Calm down, please!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:08:40 #130
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62480038
Als de Libertariers trouwens een betere kandidaat dan Barr hadden genomen zouden ze nu echt wat stemmen kunnen stelen van de Republikeinen, maarja.
pi_62480195
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dus niet op de conservatieve fora,
Ongetwijfeld niet. Maar het zijn nu eenmaal Amerikanen die stemmen over twee weken en niet op internet postende conservatieve Amerikanen. Als ik het goed heb, ik zou het moeten opzoeken, en dat wil ik nu niet, zijn, volgens peilingen, Amerikanen over het algemeen het eens met veel Democratische standpunten en vinden ze Obama's economisch plan beter. Spread the wealth, oftewel: draai de Bush-tax cuts voor de rijken terug en geef normale, gemiddelde Amerikanen meer belastinggeld terug dan McCain. En daarom staat Obama natuurlijk ook in de peilingen voor, onder andere, en ook als het gaat om specifieke vragen over beleid. Ik denk echt niet dat dat slecht valt bij de meeste Amerikanen.

Op conservatieve fora ongetwijfeld wel.
pi_62480344
quote:
An ACORN community organizer received a death threat and the liberal activist group's Boston and Seattle offices were vandalized Thursday, reflecting mounting tensions over its role in registering 1.3 million mostly poor and minority Americans to vote next month.
http://www.mcclatchydc.com/251/story/54360.html

.

John McCain, Republikein. Geweldig.
pi_62480455
quote:
Tell Congress to Censure Michele Bachmann

updated 10/18 2:00 a.m.

On the October 17 episode of MSNBC's Hardball, Rep. Michele Bachmann of Minnesota claimed that Barack Obama and other members of Congress share anti-American views.

Bachmann thinks that anyone who disagrees with her personal political agenda is unpatriotic. But she is the one who has a lot to learn about what it means to love America.

Her fellow members of Congress need to take a stand and tell Michele Bachmann that her disgusting accusations have no place in our country. Tell Congress to censure Rep. Bachmann.
bekijk haar uitspraken en een reactie:
http://www.censurebachmann.com/

er wordt massaal geld gestort voor de haar democratische tegenkandidaat.
http://www.actblue.com/page/nonewmccarthy
pi_62480508
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.mcclatchydc.com/251/story/54360.html

.

John McCain, Republikein. Geweldig.
quote:
Computers Stolen From Boston ACORN Office
BOSTON (WBZ) ― Police are investigating a burglary at the Boston offices of the community activist group ACORN.

Boston police told WBZ Friday that three Dell laptop computers were stolen from the group's Dorchester office around 10:15 p.m. Wednesday.
http://wbztv.com/local/acorn.office.break.2.842704.html

McCain's handlangers Gordon Liddy en Joe the Plumber?

http://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Plumbers

[ Bericht 3% gewijzigd door Caesu op 18-10-2008 12:39:10 ]
pi_62481327
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 20:31 schreef pberends het volgende:
http://www.timesonline.co(...)s/article4965036.ece

Powell may endorse Obama in TV interview

Zondag dus...
Of McCain, natuurlijk. Lijkt me sterk, maar acht het niet onmogelijk. Zou wel zuur zijn.
pi_62481543
Ik zat me net af te vragen of een aanbeveling van Collin Powell wel zo positief is voor de betreffende kandidaat (wie hij ook gaat aanbevelen).

Zal de Amerikaanse kiezer Collin Powell niet zien als een vertegenwoordiger en mede-verantwoordelijke van het wanbeleid van Bush?
pi_62481619
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zat me net af te vragen of een aanbeveling van Collin Powell wel zo positief is voor de betreffende kandidaat (wie hij ook gaat aanbevelen).

Zal de Amerikaanse kiezer Collin Powell niet zien als een vertegenwoordiger en mede-verantwoordelijke van het wanbeleid van Bush?
De Bush-regering heeft Powell misbruikt om de Irak-oorlog te verkopen omdat hij credit had bij de rest van de wereld. Hij is er gewoon ingeluist.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colin_Powell
quote:
Hoewel Powell een van de meest gematigde personen in deze neoconservatieve regering was, wordt ook hij gezien als mede-aanjager van de oorlog tegen het terrorisme en de oorlogen tegen Afghanistan (2001) en Irak (2003). Anderen zien hem echter als de persoon die de invloeden van 'haviken' als Donald Rumsfeld en Paul Wolfowitz wist in te perken.
quote:
View of the U.S. war in Iraq

In July 2007 Powell revealed that he spent two and a half hours trying to persuade George W. Bush not to invade Iraq but that he did not prevail. At the Aspen Ideas Festival in Colorado[39] Powell stated, "I tried to avoid this war. I took him [Bush] through the consequences of going into an Arab country and becoming the occupiers."[40]

Powell went on to say that he believed Iraq was in a state of civil war. "The civil war will ultimately be resolved by a test of arms. It's not going to be pretty to watch, but I don't know any way to avoid it. It is happening now." He further noted, "It is not a civil war that can be put down or solved by the armed forces of the United States," and suggested that all the U.S. military could do was put "a heavier lid on this pot of boiling sectarian stew".[41]
http://en.wikipedia.org/w(...)the_U.S._war_in_Iraq

Bush heeft gewoon niet geluisterd naar Powell. En aangezien Bush zijn baas is...

[ Bericht 8% gewijzigd door pberends op 18-10-2008 12:49:50 ]
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:47:31 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62481678
dat was wel een van de meest opzienbarende karaktermoorden van de laatste tijd ja
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62481808
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:43 schreef pberends het volgende:

[..]

De Bush-regering heeft Powell misbruikt om de Irak-oorlog te verkopen omdat hij credit had bij de rest van de wereld. Hij is er gewoon ingeluist.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colin_Powell
[..]

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)the_U.S._war_in_Iraq

Bush heeft gewoon niet geluisterd naar Powell. En aangezien Bush zijn baas is...
Dat weet ik, en Powell maakt ook al 2 jaar geen deel meer uit van het witte huis, maar je weet niet in hoeverre de 6 voorgaande jaren meespelen in het hoofd van de Amerikaanse kiezer. Ik heb geen idee of de Amerikanen zich enigzins verdiepen in de politiek zodat ze weten dat Powell er ingeluisd is etc.
pi_62481912
Nou tis me wel wat de laatste tijd
pi_62481932
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 11:01 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Zijn dat troopers ofzo?
Ja zijn russen.

http://www.dumpert.nl/med(...)in_paylin_(sfw).html

Hilarische film.
lollig
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:26:50 #143
Stranger than fiction
pi_62482357
Dirty play is nu echt los he?

Ben benieuwd of het echt blijft plakken.
pi_62482489
Democrat Barack Obama holds a four-point lead over Republican John McCain in the US presidential race, according to the latest poll.

Mr Obama leads Mr McCain by 48 to 44 per cent among likely US voters in the Reuters/Zogby four-day tracking poll

http://uk.news.yahoo.com/(...)-mccain-41f21e0.html

Het gat begint kleiner te worden

En hmm

Mr McCain was backed by 91 per cent of Republicans in the poll, while Mr Obama drew support from just 88 per cent of Democrats.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:03:45 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62483040
goeie interpretatie laforest..
quote:
Mr Obama leads Mr McCain by 48 to 44 per cent among likely US voters in the Reuters/Zogby four-day tracking poll, which has a margin of error of 2.9 points.

Mr McCain was backed by 91 per cent of Republicans in the poll, while Mr Obama drew support from just 88 per cent of Democrats.

But Obama still enjoyed a 16-point advantage among independent voters, which many analysts expect to be a deciding factor in the election.

Pollster John Zogby said: "If (Mr McCain) maintains his edge with Republicans, he stays competitive. But he's going to have to increase his share of independents."

Mr Obama, 47, has seen his lead widen in recent weeks amid the global financial crisis, with voters consistently giving him higher marks on economic management.

The 72-year-old Mr McCain now leads in only one age group - those aged 35-49 - while Mr Obama has the edge in virtually all others including the most elderly voters.

"That has got to be the impact of the economy on those who are nearing retirement or in retirement," Mr Zogby said.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:10:48 #146
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62483138
quote:

But Obama still enjoyed a 16-point advantage among independent voters, which many analysts expect to be a deciding factor in the election.
16% voorsprong bij Independent, bijna gelijke cijfers bij de eigen partij, en toch maar 4% voorsprong van Obama? Dat is duidelijk geen representatief beeld van de kiezers: of veel te weinig independents of er zijn meer Republikeinen dan Democraten in die peiling, of een combinatie van beide.

De peilingen van Zogby schommelen al een tijdje tussen de 2 en 6% bij Zogby, dus het is erg voorbarig om er een trend in te zien. Bij R2000 komt McCain ook dichterbij, echter gaat Rasmussen waarschijnlijk vandaag weer een grotere voorsprong van Obama laten zien.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62483335
Sarah Palin is een creationist, die het ook nog eens niet hoog op heeft met de natuur. Op deze log staan enkele links hieromtrent : http://www.raisingkaine.com/showDiary.do?diaryId=15616 "The ... issue of teaching
creation(ism) in public schools popped up in ... Alaska ... this week (when) ... republican Sarah Palin said she thinks creationism should be taught ... in the state's public classrooms."
Met dit soort stellingnames doet Sarah Palin al volstrekt af voor mij. Creationisme is namelijk geen wetenschap; het zijn moderne verzinsels, gebaseerd op antieke verzinsels, namelijk het Bijbelboek Genesis.

Ze is gewoon niet geschikt voor de functie; stel dat McCain omvalt ? ... je moet er toch niet aan denken ? !
pi_62483358
quote:

Fairfield Neighbors Upset Over Anti-Obama Ghost

Last Update: 10/17 10:55 am

Racist Anti-Obama Display Hung From Tree in Fairfield

Surprise, shock and some fear in a local neighborhood, after an anti-Obama display is hung from a tree. The display is at a home at Symmes and Hicks Road in Fairfield.

And the person who put it there says the message isn't political, it's racist. Shawn Ley spoke with the man who isn't shy about his views.

There it is, right above the "McCain-Palin" sign: a make-shift ghost, hanging from a noose. A Barack Obama sign attached upside down. Obama's middle name: "Hussein" spray painted and misspelled above.

Mike Lunsford hung the ghost in his yard. He spoke to us off-camera, saying his views could hurt his employers business ... but he says make no mistake: He doesn't want an African American running the country.

Lunsford says he believes Barack Obama is not a "full blooded American." And he says the United States is a white, Christian nation - and only with white Christians should be in power. With Lunsford not willing to share his views on-camera:

"It's like whoa. He's definitely anti-black."

His neighbors are. Vickie Crowe lives next door. She's an Obama supporter.

"What did you think when you first saw that?" Vickie Crowe/neighbor: "Well actually my 5 year old son says Obama's hanging upside down. He's what? He's hanging upside down. It's the neighbor's ghost. I took it as a little bit of a racist statement because my grandson's mixed and it hurt a little bit."

Mike Lunsford says he got the idea after an Obama supporter in New York put up this display of a Obama mannequin being chased by a figure of John McCain wearing Ku Klux Klan robes.

Here - new mom Megan story says this symbol makes her more than uneasy it scares her. Megan Story/neighbor: "He's been a really nice neighbor but it's one of those you question and wonder, you know, if he's that forward about something will he be forward enough to do something else, too. it is scary at times but we live in a scary world."

Lunsford also says he's motivated by the national media which he says is pro-Obama. The McCain KKK image is being celebrated as a "hit" on the internet. Lunsford expects a negative reaction to this, although he hasn't gotten any complaints.
http://www.local12.com/mo(...)26-9ea8-f8b18ef1c2d1

http://images.google.nl/images?hl=nl&q=lynching&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

[ Bericht 4% gewijzigd door Caesu op 18-10-2008 14:34:50 ]
pi_62483918
nog 2 weken poppenkast
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:10:20 #150
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62484249
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:30:02 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_62484617
TVPlaatje

Ik ben voor m'n werk in Florida, 4 en 5 november .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_62484734
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:30 schreef speknek het volgende:
TVPlaatje

[ afbeelding ]

"really? that's great"
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:03:16 #153
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62486388
quote:
Yeah. Sen. McCain and I have had quite a few good discussions on where he would like me to help lead reform of government, getting in to these agencies and departments and making sure that we're finding efficiencies and we're improving those areas that have to be improved. And we're getting rid of some of the tasks underway today that are not good for the American people, so reform of government.

http://www.indystar.com/a(...)17/NEWS0502/81017001
Duidelijk. Efficientie, verbeteren waar verbeteringen nodig zijn en taken afschaffen die niet goed zijn voor Amerika. Palin gaat een duidelijke rol vervullen als VP.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:07:16 #154
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62486484
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 15:30 schreef speknek het volgende:
TVPlaatje

[ afbeelding ]

Maar het is geen grapje dat Obama een voorouder deelt met Cheney...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:11:36 #155
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62486600
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:07 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Acht generaties terug. Nou nou.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62486771
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:07 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

"I don't expect an invitation to the family barbeque"
pi_62486786
hier is Real Time with Bill Maher terug te vinden:

http://www.youtube.com/user/TULLYCAST2
quote:
Maher: So if Obama gets elected, where does the hate (of the right) go?

Sanders: "There is hate out there, and its often among white guys. And ya know why they're angry? There angry because they're working hard, and their standard of living is going down. They're working really hard, and their world is passing them by, and they don't understand why...and instead of getting angry at the big money interests that are sending their jobs abroad, or taking away their health insurance, or giving tax breaks to people who don't need them, what the Republicans have successfully done is taken that anger, and turned it on gay people, or abortion, and what our job is, is to bring people together, in my view, around a PROGRESSIVE AGENDA which is Let's All Work Together!"
Actor Martin Short, actor Ben Affleck, and Sen. Bernie Sanders (I-VT). Plus via satellite, journalist Tom Friedman and pollster Frank Luntz.
pi_62488046
lollig
pi_62488183
http://www.realclearpolit(...)electoral_count.html

Zo ziet het er nog rooskleurig uit ^^
-
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:42:27 #161
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62491385

100.000 in Missouri.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:56:37 #162
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62491684
Missouri geef ik nog steeds aan McCain hoor, maar het zou knap zijn als Obama die pakt.
pi_62491984
Gallup:
Obama ~ 50%
McCain ~ 42% -1
pi_62492398
Palin Clashed with Alaska's Black Leaders Over Diversity Hiring

As governor, Palin has had a sometimes tense relationship with black leaders, who say they've been ignored in their efforts to get more minorities hired in her administration

Alaska's black leaders say they're not surprised to see Gov. Sarah Palin at the center of the controversy over injecting the race issue into the presidential campaign.

Palin, Republican John McCain's running mate, has repeatedly insisted that Barack Obama's former preacher, the inflammatory Rev. Jeremiah Wright, is a legitimate issue even though McCain himself has said it's out of bounds.

"She has no sensitivity to minorities," said the Rev. Alonzo Patterson, a Baptist minister and president of the Alaska Black Leadership Conference. "She's really inciting a lot of African-Americans to get out and vote."

Since taking office in December 2006, Palin has had a sometimes tense relationship with black leaders, who say they've been ignored in their efforts to get more minorities hired in her administration.

In Alaska, blacks chafed when Palin opposed a proclamation endorsing a festival that marks the freeing of slaves. On the campaign trail, her events sometimes have attracted fringe groups hostile to minorities. At one rally attended by Palin, a supporter told a black cameraman to "sit down, boy."

This week, in the final debate of the campaign, Obama himself noted the hateful tone of some the McCain-Palin crowds, singling out Palin herself for not doing enough to ease the friction.

Many of Palin's black constituents say they are disgusted with the campaign's racial overtones.

"It's really been like you're going to a Ku Klux Klan rally," said Javis Odom, an Anchorage minister. "Gov. Palin is really showing her true colors on the national stage."

In Alaska, the issue of race relations usually focuses on Alaska Natives, who make up 18 percent of the population. Blacks, in contrast, make up 4 percent.

Patterson and Odom say that when they've pressed Palin about diversity in hiring, she gets defensive and even testy.

"If you're going to embrace the entire country, you need to address the issues here," said Marilyn Stewart, president of the Alaska Black Chamber of Commerce and a volunteer on Palin's gubernatorial campaign who has served Republican and Democratic governors. "Most certainly there are qualified minorities who would love to be part her administration. People aren't asking for her selections to be based on color, but because of qualifications."

Among Palin's 417 appointments or reappointments to boards and commissions since taking office in December 2006, 240 have voluntarily identified their ethnicity. Eight are black, 49 Alaska Native, six Asian or Pacific Islander and one is Hispanic.

The Palin administration says her appointments and chief advisers reflect the state's diversity. For example, her communications director, Bill McAllister, is part black. However, her rural affairs coordinator, who is part Japanese, announced her resignation this week, saying an Alaska Native would be a better fit for the position.

McAllister, who was hired in July, said he and others on the governor's personal staff are evidence that she is committed to diversity.

"She's just a warm human being who I think communicates on a deep level, both from a mass media perspective and just a one-on-one perspective," McAllister said. "So it's shocking to me that anyone would imply that she's racist or, you know, neglectful of people of color. I think she's an extraordinary woman and it's disappointing to me that folks would make these charges."

In Palin's only face-to-face meeting with black leaders in 21 months in office, words became terse when the issue of diversity arose, according to several who attended the March 2007 gathering in Anchorage. Lt. Gov. Sean Parnell also attended the 45-minute meeting.

Participants say Palin refused to reconsider her decision not to reappoint two black officials -- including Stewart -- from her predecessor's administration.

The implication from Palin was "you can't tell me how to do my job," said Anchorage businessman Mayfield Evans. "Her top lip got really tight. You could tell she was upset, that something was not right."

At one point, Parnell broke in and asked the group if they were accusing Palin of being racist, participants said. Parnell said the group was making "outlandish claims" and added, "I'm not going to let somebody say that about her or me." He said the meeting ended on a positive note with Palin's assurances that minorities have an equal shot at appointments and state contracts.

"In my view, the governor has gone to extraordinary lengths to ensure that all Alaskans are treated with equal opportunity," Parnell said.

A few weeks after that meeting, Patterson sent a letter to the governor to reiterate the group's concerns and invite her to attend a town hall meeting with black constituents. Patterson said no one from the governor's office has responded.

http://elections.foxnews.(...)rs-diversity-hiring/

Gelukkig komt Palin wel voor haar eigen mensen op
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:31:45 #165
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62492405
Gallup heeft nu 6 verschillende peilingen eigenlijk. Geregistreerde kiezers, waarschijnlijke kiezers op basis van opkomst van 4 jaar geleden, en waarschijnlijke kiezers op basis van voorspellingen van een mogelijk veel hogere opkomst onder jongeren en minderheden. En dan nog drie peilingen via USA Today, waar ik het fijne niet van weet.
Maar op 1 dag laten de drie verschillende kiezersmodellen een verschil tussen +2 en +8 zien voor Obama. Op zo'n manier kan je naderhand altijd je gelijk halen. Gallup was tijdens de 2000 campagne ook al hopeloos bezig, met verschuiven van meer dan 10% in een paar dagen.

Deze campagne zet ik mijn geld op rasmussen als betrouwbare peiler.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62492500
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:31 schreef Montov het volgende:
Gallup heeft nu 6 verschillende peilingen eigenlijk. Geregistreerde kiezers, waarschijnlijke kiezers op basis van opkomst van 4 jaar geleden, en waarschijnlijke kiezers op basis van voorspellingen van een mogelijk veel hogere opkomst onder jongeren en minderheden. En dan nog drie peilingen via USA Today, waar ik het fijne niet van weet.
Maar op 1 dag laten de drie verschillende kiezersmodellen een verschil tussen +2 en +8 zien voor Obama. Op zo'n manier kan je naderhand altijd je gelijk halen. Gallup was tijdens de 2000 campagne ook al hopeloos bezig, met verschuiven van meer dan 10% in een paar dagen.

Deze campagne zet ik mijn geld op rasmussen als betrouwbare peiler.
Rasmussen:

Barack Obama attracting 50% of the vote while John McCain earns 45%.
Obama is viewed favorably by 55%, McCain by 53%
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:11:52 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62493342
Het Europese systeem waar opkomsten tussen de 80 en 90% liggen is gewoonweg superieur

Kunnen peilers er ook minder snel naast zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:14:39 #168
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62493409
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
Het Europese systeem waar opkomsten tussen de 80 en 90% liggen is gewoonweg superieur

Kunnen peilers er ook minder snel naast zitten.
Zijn de opkomsten hier echt zo hoog?
pi_62495121
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:14 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Zijn de opkomsten hier echt zo hoog?
Nee.
pi_62495346
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of McCain, natuurlijk. Lijkt me sterk, maar acht het niet onmogelijk. Zou wel zuur zijn.
Dit is voor alle Blauwe Broeders in het huis, die altijd gelijk hebben:
quote:
The Daily Telegraph reported Saturday that Col. Lawrence Wilkerson, Powell's former chief of staff, said his ex-boss was "upset" by the "vitriol, bile and prejudice" aimed at Obama on the campaign trail.

(...)

Wilkerson said Powell would likely make an endorsement now that the third and final presidential debate behind the candidates.
http://www.upi.com/Top_Ne(...)/UPI-56921224354862/

Of:
quote:
But no endorsement. The endorsement part is being played up so the maximum amount of people will watch what he believes is the greater message about tolerance, etc...
http://www.thewashingtonnote.com/

Achja...
pi_62495525
quote:
So when Fox's Cameron and CNN's Henry took to opposing risers today at a McCain rally in Woodbridge, Virginia, their receptions were starkly different.

"CNN sucks!," yelled one voter at Henry. "Communists go home," shouted another"

At one point, Henry was hit with a flying pack of chewing gum.

Toward the end of McCain's speech -- which a handful of especially passionate activists ignored to hurl insults at Henry and other reporters -- a chant went up: "We want Fox, we want Fox."
http://www.politico.com/b(...)etworks.html?showall

Ik vind het wel interessant om daadwerkelijk het ontstaan van fascisme te zien. Je leest in de geschiedenisboeken over de jaren twintig en dertig en blabla... en nu kun je het real-life (ok ) meemaken. Gelukkig is Amerika een redelijk vrij en open land waar dit niet ver zal komen. Toch bijzonder.
pi_62495852

die Bill Kristol. die zei al in juli dat het Palin zou worden.
afgelopen week zei hij dat McCain z'n campagne team moet wegsturen.
luistert McCain niet naar z'n campagne team of andersom?
een grote mindfuck dit allemaal.
op 5 november hebben ze of een president gekozen en miljoenen denk dat het terroristen-vriendje is (lees=terrorist osama/obama)
of ze hebben een president en nog veel meer miljoenen denken dat hun nieuwe president gewonnen heeft omdat hun kandidaat een terroristen-vriendje (lees=terrorist osama/obama).
en de verkiezingen zijn gejat door mickey mouse.

zie dat land maar eens bijelkaar te houden.
'country first', zegt ie dan.
oh ja, en er ligt een economische depressie in het vooruitzicht en twee oorlogen en iran heeft zo een kernbom en rusland etc. etc. etc.
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:07:52 #173
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62496612
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:55 schreef Monidique het volgende:

Ik vind het wel interessant om daadwerkelijk het ontstaan van fascisme te zien. Je leest in de geschiedenisboeken over de jaren twintig en dertig en blabla... en nu kun je het real-life (ok ) meemaken. Gelukkig is Amerika een redelijk vrij en open land waar dit niet ver zal komen. Toch bijzonder.
Ik merk het zelfs in het 'normale leven', Obama sign gejat. Een eind verderop Obama signs in de fik. Zorgelijk.

Er is een nieuwe natuurlijk en als ik diegene in m'n kladden krijg kan 'ie een goede mep met de knuppel verwachten. En dan ga ik ook nog vrijuit. Da's dan wel weer leuk.

Stelen of vernielen doe je maar bij thuis, niet op mijn grond.

M.a.w. de verdeling was nog nooit zo groot. Echt bizar hoe die McCain campagne de boel negatief heeft weten op te zwepen.
pi_62496634
Op CNN hoor ik zojuist dat de voorsprong van Obama aan het slinken is in de diverse polls.
pi_62496639
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:07 schreef popolon het volgende:
Echt bizar hoe die McCain campagne de boel negatief heeft weten op te zwepen.
en als McCain wint, kan hij zich dan nog met goedfatsoen presenteren als president van alle Amerikanen?

De polarisatie was in 2000 ook behoorlijk aanwezig, maar nu begint het echt grimmig te worden.

Obama is een neger, een terrorist, een moslim en een marxist als ik sommigen mag geloven.
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:18:02 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62496747
Tja ik sta er ook niet om te springen. Ik heb 't hier prima naar m''n zin maar dit begint me langzamerhand wel de keel uit te hangen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:52:13 #177
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_62497154
Edit: Laat maar. Is al voorbij gekomen
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_62497409
De reacties van de McCain aanhangers worden steeds grimmiger. De democraten en republikeinen staan verder dan ooit van elkaar vandaan.
pi_62497568
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.politico.com/b(...)etworks.html?showall

Erg zorgwekkend hoe de campagne bij veel republikeinse aanhangers aan het verharden is en dreigt om te slaan in het toelaatbaar achten van agressieve methoden en geweld om hun doelen te bereiken.

Het enige dat je kunt hopen is dat dit uiteindelijk tegen ze gaat werken, doordat geen enkel nieuwsstation nog naar een republikeinse bijeenkomst durft te gaan of omdat de gematigde of zwevende kiezer afgeschrikt wordt door de agressie en haatdragende houding van sommige republikeinse aanhangers.

Of overdrijf ik nu? Als ik alles zo lees en hoor dan ziet dat er niet best uit, er zou maar één gek zich aangemoedigd voelen om de daad bij het woord te voegen en Obama eigenhandig uit te schakelen.

Hier een filmpje dat het "mooi" samenvat:

[ Bericht 11% gewijzigd door Tomatenboer op 19-10-2008 02:55:47 ]
pi_62497772
ik zit me ook af te vragen of ik zit te overdrijven.
ik lees de rechtse en linkse blogs. maar hoe representatief is dat.

maar dan hoor wat er allemaal uit de Republikeinse campagne machine komt.
die robo calls zijn werkelijk niet te geloven.
ik dacht dat het daar om 'values' ging enzo bij de Republikeinen
tiet van hoe-heet-ze-ook-alweer op SuperBowl komt in beeld het land staat op z'n kop.

Obama wordt gewoon met Osama vergeleken.
"beiden hebben een terroristenvriend die het Pentagon heeft gebombardeerd.".
http://www.time.com/time/politics/article/0,8599,1849422,00.html
McCain nam daar afstand van.
maar nu dus die robo calls.

terror > war on terror > pentagon 9/11 > osama

en als er dan wordt gevraagd wat McCain van die idioten vindt die van alles schreeuwen op die rallies.
zegt McCain dat hij niet niet leuk vond toen hij met George Wallace werd vergeleken.

UN FUCKING REAL

zit je daar in je huis terwijl je je hypotheek amper kan betalen.
word je getrakteerd op zo'n telefoontje van McCain.

maar ja, op 5 november zal McCain wel Obama feliciteren en iedereen weer dikke vrienden.
alle verdeeldheid in een keer verdwenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 19-10-2008 03:48:22 ]
pi_62497940
Wel interessant programma nu op CNNI: fit to lead. Het was meen ik vorige week al op CNN Usa. Alleen ze blijven wel een beetje op de vlakte als het om de huidige presidentskandidaten gaat.
  zondag 19 oktober 2008 @ 04:02:39 #182
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
  zondag 19 oktober 2008 @ 04:06:24 #183
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62498586
Ik vind het schokkend om te zien hoe sommige Republikeinen reageren op Obama. Gelukkig doet John McCain er wel iets tegen. Sarah Palin echter, die ziet die neger volgens mij nog het liefste opgeknoopt in de boom in haar tuin.
PWBF
pi_62498740
Nielsch doe eens normaal man
Sarah Palin is een goede vrouw en moeder, heel erg begaan met mensen en vooral met gehandicapte mensen. Ik word er schijt ziek van dat men haar steeds voor racist uitmaakt.

Als jij haar een racist noemt dan noem ik Obama een terrorist.
pi_62498768
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:42 schreef laforest het volgende:
Nielsch doe eens normaal man
Sarah Palin is een goede vrouw en moeder, heel erg begaan met mensen en vooral met gehandicapte mensen. Ik word er schijt ziek van dat men haar steeds voor racist uitmaakt.

Als jij haar een racist noemt dan noem ik Obama een terrorist.
Moet IK normaal doen? Weet je wie normaal moeten doen? Die redneck aanhangers van Sarah Palin. Zij moet haar angry mob kalmeren als ze weer eens roepen: "terrorist, moordenaar, dood hem!, verbrand hem!, moslim, arab" etc... Maar goed, dat jij niet veel slimmer bent dan die lui in haar publiek is wel duidelijk door je laatste zinnetje.

Ze kan zich niet blijven verschuilen achter het smoesje dat ze het zogenaamd niet hoort. McCain hoort het toch ook en die is potverdomme boven de 70!
PWBF
pi_62498776
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:42 schreef laforest het volgende:

Sarah Palin is een goede vrouw en moeder, heel erg begaan met mensen

Alleen niet zo met verkrachte minderjarige meisjes
PWBF
pi_62498787
Hee laforest, ik zie dat jij dit topic geopend hebt. Dan heb ik een vraag voor je:

God houdt van Sarah Palin omdat ze tegen homo's en abortus is?
PWBF
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 09:52:27 #189
862 Arcee
Look closer
pi_62498793
quote:
Voorsprong Obama slinkt in nieuwe peiling

WASHINGTON - De voorsprong van de Democraat Barack Obama op de Republikein John McCain in de race om het Amerikaanse presidentschap is geslonken tot 3 procentpunten. Dit blijkt zondag uit een nieuwe opiniepeiling in opdracht van het Britse persbureau Reuters.

Volgens een van de opinieonderzoekers moeten na deze peiling bij Obama de 'rode lampjes' gaan branden. De Democraat was volgens sommige waarnemers al verzekerd van een overwinning op 4 november. „Er is zonder twijfel iets gebeurd”, aldus onderzoeker John Zogby.
Wat zeggen andere peilingen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 10:00:02 #190
862 Arcee
Look closer
pi_62498857
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62498881
er zijn smerige zaakjes aan de gang.
quote:
The Washington-based Council on American-Islamic Relations (CAIR) is urging the FEC to investigate whether the Clarion Fund, a shadowy non-profit organization that distributed DVDs containing “Obsession: Radical Islam’s War Against the West,” is really a front for an Israel-based group seeking to help Sen. John McCain win the U.S. presidential election. (No information about a board of directors, staff or even a physical address is offered on the fund’s website.)

In its complaint to the FEC, CAIR wrote in part:

“The Clarion Fund recently financed the distribution of some 28 million DVDs containing the film ‘Obsession: Radical Islam’s War Against the West’ in what many political analysts describe as ‘swing’ states in the upcoming presidential elections. Those same analysts say the distribution of the ‘Obsession’ DVD was designed to benefit a particular presidential candidate, namely Sen. John McCain…
http://www.cair.com/ArticleDetails.aspx?ArticleID=25495&&name=n&&currPage=1&&Active=1

ondertussen op een allerlei manieren Obama als (vriend van een) terrorist/moslim/arabier weergeven.

lijkt mij dat arabieren (1,4 miljoen) en moslims (6,7 miljoen) in amerika hier behoorlijk pissig van worden.
COUNTRY FIRST
pi_62498918
quote:
Jezus, wat een flipflopper zeg... en vooral flipflopper op zijn eigen mening .
pi_62499029
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:51 schreef Nielsch het volgende:
Hee laforest, ik zie dat jij dit topic geopend hebt. Dan heb ik een vraag voor je:

Dat soort vragen hoef je niet te stellen. Elk antwoord is 'goed' omdat elk antwoord niet te controleren is. laforest is tegen homo's en abortus, hij extrapoleert zijn mening op die van God, iedereen kan het oneens zijn met laforest, maar natuurlijk niet met God. ( )
pi_62499147
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:51 schreef Nielsch het volgende:

Nee omdat Sarah Palin een trouwe volgeling van Jezus en God is, ze volgens de regels van de bijbel leeft en handelt naar Gods woord
Op school van ze de aanvoerder van de "Fellowship of Christian Athletes" , altijd trouw lid van de Wasilla Assembly of God en meer recentelijk Wasilla Bible Church.
Dat is belangrijk voor Amerikanen

Oww en lees:

http://news.yahoo.com/s/ap/20081016/ap_on_el_pr/palin

Palin says God blessed America with oil and gas
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:48:17 #195
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62499238
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:35 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee omdat Sarah Palin een trouwe volgeling van Jezus en God is, ze volgens de regels van de bijbel leeft en handelt naar Gods woord
Op school van ze de aanvoerder van de "Fellowship of Christian Athletes" , altijd trouw lid van de Wasilla Assembly of God en meer recentelijk Wasilla Bible Church.
Dat is belangrijk voor Amerikanen

Oww en lees:

http://news.yahoo.com/s/ap/20081016/ap_on_el_pr/palin

Oh ja, daarom heeft Amerika maar een paar procent van de wereldhoeveelheid olie en halen ze de rest uit het midden-oosten door illegaal landen binnen te vallen. Dat is god's opdracht natuurlijk.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:51:27 #196
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62499274
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:02 schreef Caesu het volgende:
er zijn smerige zaakjes aan de gang.
[..]

http://www.cair.com/ArticleDetails.aspx?ArticleID=25495&&name=n&&currPage=1&&Active=1

ondertussen op een allerlei manieren Obama als (vriend van een) terrorist/moslim/arabier weergeven.

lijkt mij dat arabieren (1,4 miljoen) en moslims (6,7 miljoen) in amerika hier behoorlijk pissig van worden.
COUNTRY FIRST
Lijkt me onzin, die film komt al uit 2005 ofzo.
pi_62499276
quote:

[..]

Ook maar 4% van de wereldvoorraad, dus zo erg vooraan stonden de VS niet toen de olie werd uitgedeeld.
PWBF
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:54:13 #198
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62499294
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

http://www.fivethirtyeight.com/2008/10/todays-polls-1018.html

stijging bij 4 van de 6 polls. Zij gooien het op een stijging van het aantal Republikeinen wat eerst zei niet te gaan stemmen en nu toch wel gaat stemmen. Zijn winst ligt dus vooral bij zijn achterban, niet bij het weghalen van independent of democratische stemmers.

en dan dit nog:
quote:
McCain's other problem is that the polls in battleground states have not really tightened at all. Obama gets good numbers today, for instance, in North Carolina, Wisconsin, and Florida. Obama presently has something like a 3:1 advantage in advertising, and most of that advertising is concentrated in battleground states. As such, this may serve as a hedge against any improvements that McCain is able to make elsewhere in the country.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:56:21 #199
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62499312
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 01:07 schreef popolon het volgende:

M.a.w. de verdeling was nog nooit zo groot. Echt bizar hoe die McCain campagne de boel negatief heeft weten op te zwepen.
Wanhoop, stinkende wanhoop.

Ik denk dat McCain nu een beetje in een bubbel gehouden wordt door zijn mensen. De man zal ook wel pissig worden als hij straks met een beetje een nuchterdere blik kan terugkijken op de campagne om te zien hoe zijn 'handlers' zijn reputatie hebben verknald door zich zo te verlagen.

Helaas is dit weer een vlek op de GOP, en niet alleen op McCain.
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:00:17 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62499346
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
Ja dus, arrogant kneusje.

http://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout

Ik laat me niet afbekken door jou
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:05:32 #201
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62499407
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:00 schreef Klopkoek het volgende:
kneusje.
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:09:13 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62499450
het wordt ook steeds erger he
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:09:28 #203
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62499455
Enfin, dan ben ik benieuwd wat het deze verkiezing zal worden. Ik gok dat de opkomst hoger dan 60% zal zijn, misschien wel aanzienlijk hoger. Er is immers nog nooit zo lang en uitgebreid campagne gevoerd. Obama alleen al heeft volgens mij meer uitgegeven dan Bush en Kerry samen.

Verder kent de VS natuurlijk een federaal stelsel, een registratie-plicht en hebben die mensen elke week iets om op te stemmen, dat draagt volgens mij ook bij aan de lagere opkomsten dan hier.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 11:21:36 #204
862 Arcee
Look closer
pi_62499604
quote:
Dat doet Osama Bin Laden ook. Welke God heeft nu gelijk?
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:24:04 #205
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62499628
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dezelfde peiling waar het nieuwsartikel het over heeft had McCain voor het debat al op -3, en is nu van -4 naar -3 weer gegaan. Niet echt voldoende voor een boude conclusie.
Gemiddeld over alle peilingen lijkt het momentum van Obama tot een halt te zijn gebracht en is een tikkeltje minder geworden, maar nog niet echt significant.

Het probleem met sites als pollster.com en rcp.com is dat sommige oudere peilingen niet meer worden meegenomen in het gemiddelde terwijl er nog niet een recente versie is van dezelfde peiler. Op zich logisch natuurlijk om alleen recente peilingen mee te wegen, maar dat heeft wel als gevolg dat Pew Research (Obama +7), Ipsos (+9), ABC (+10), Fox (+7), Newsweek (+11), Democracy Corps (+9), Time (+6), NBC (+6), CBS (+3), CNN (+8) niet meer meetellen. Deze peilingen zijn allemaal van vorige week tot 2 weken terug. Veel van deze peilers zaten boven het gemiddelde, en zodra deze peilers weer een peiling houden is het goed mogelijk dat deze ook weer het gemiddelde omhoog halen.

Daarom kijk ik het liefste via fivethirtyeight.com, daar worden dat soort zaken meegerekend. En daar is de winkans voor Obama in twee dagen tijd heel licht afgenomen van 96% naar 94%. Daar wordt nu gerekend op een huidige voorsprong van Obama van 6.6% en wordt er verwacht dat dit terug zal zakken naar 5.3% omdat historisch gezien voorsprongen altijd kleiner worden in de laatste weken voor de verkiezingen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62499669
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:09 schreef Wheelgunner het volgende:
Enfin, dan ben ik benieuwd wat het deze verkiezing zal worden. Ik gok dat de opkomst hoger dan 60% zal zijn, misschien wel aanzienlijk hoger. Er is immers nog nooit zo lang en uitgebreid campagne gevoerd. Obama alleen al heeft volgens mij meer uitgegeven dan Bush en Kerry samen.

Verder kent de VS natuurlijk een federaal stelsel, een registratie-plicht en hebben die mensen elke week iets om op te stemmen, dat draagt volgens mij ook bij aan de lagere opkomsten dan hier.
Voter turnout gaat echt een slam dunk worden, er zijn namelijk erg veel nieuwe kiezers die zowel erg voor als erg tegen Obama zijn .
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:52:46 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62499956
McCain moet gewoon er voor zorgen dat de zwartjes van de kieslijst worden gehaald. Zoveel mogelijk in ieder geval.

Wordt het toch nog McCain, is goed voor Europa en de wereld

Maarja, die truuks zijn beneden alle niveau
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 oktober 2008 @ 11:55:16 #208
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62500009
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:05 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Monidique is gewoon een arrogante zak, zit bij elke gelegenheid mij af te katten. Voorbeeldje:
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 11:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopkoek is een trollkloon, daarom slaat het meeste nergens op.
Zonder dat ik wat tegen hem gezegd heb en zo zijn er tientallen andere voorbeeldjes. Dat laat ik niet over mijn kant gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62500081
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:52 schreef Klopkoek het volgende:
McCain moet gewoon er voor zorgen dat de zwartjes van de kieslijst worden gehaald. Zoveel mogelijk in ieder geval.
Ik hoop dat je ooit zo'n opmerking maakt als ik in je buurt sta.
Calm down, please!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 12:01:36 #210
862 Arcee
Look closer
pi_62500116
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:01:47 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62500120
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:59 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ooit zo'n opmerking maakt als ik in je buurt sta.
Ik zeg toch ook dat ik het een een truuk vind die beneden alle niveaus is?

Maarja, het is wel de weg naar de overwinning. Als ik McCain was zou ik het ook doen.

Resumerend: het Amerikaanse systeem deugt niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62500811
wtf is er met die peilingen gebeurd ? Een week geleden stond Obama nog een straatlengte voor en nu heeft 't nog maar de grootte van de foutmarge ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62500853
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:32 schreef Corkscrew het volgende:
Niet zelgemaakt, maar wel het posten waard, leek me

Er staan er nog veel meer op die site trouwens
pi_62500999
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:56 schreef Wheelgunner het volgende:
De man zal ook wel pissig worden als hij straks met een beetje een nuchterdere blik kan terugkijken op de campagne om te zien hoe zijn 'handlers' zijn reputatie hebben verknald door zich zo te verlagen.
Kom, kom. Die man heeft alles zelf in de hand, hoor. Het is John McCain die dergelijke spotjes heeft goedgekeurd, het is John McCain die de firma heeft ingehuurd die hem in 2000 zwartmaakte, het is John McCain die ervoor heeft gekozen een campagne te voeren waarin Obama wordt afgeschilderd als een onpatriotische half-Amerikaanse militairenhatende terroristenvrienden.

Dit is John McCain. Election first.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 19-10-2008 13:01:16 ]
pi_62501098
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
wtf is er met die peilingen gebeurd ? Een week geleden stond Obama nog een straatlengte voor en nu heeft 't nog maar de grootte van de foutmarge ?
McCain en Palin gaan winnen
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:02:39 #216
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62501137
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:59 schreef laforest het volgende:

[..]

Misschien als het had geklopt wat ie zei, maar dat is niet zo.
RCP average is nog steeds zwaar in het voordeel van Barack Steve Obama.
quote:
RCP National Average 49.6 43.1 Obama +6.5
.
-
pi_62501174
@ Laforest:

Hoe sta jij tegenover de agressieve manier van reageren en soms zelfs het gebruik van geweld van sommige republikeinse aanhangers?

Ben jij het met me eens dat uitspraken met betrekking tot Obama als "kill him" en "he's a domestic terrorist" niet in een campagne thuishoren, en dat McCain en Palin zich hier openlijk van moeten distanciëren?
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:05:43 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62501184
Ik weet niet of het al gepost is maar dit is een zeer boeiend stuk:
http://www.nytimes.com/2008/10/19/magazine/19obama-t.html?pagewanted=1&_r=1&hp

Heeft iemand meer van dat soort verhalen gelezen? Ik lees ze graag
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_62501202
quote:

[..]

zou een ramp voor de wereld zijn jongen, ook voor jou
pi_62501256
quote:

[..]

Denk het ook. Ik roep het al vanaf het begin: Amerika kiest geen zwarte president. De campagne verhardt en ondanks alle zogenaamde afkeer van dat soort strategiën zal je zien dat het wel degelijk effect heeft. Nou maar hopen dat McCain de komende 4 jaar in goede gezondheid blijft anders zitten we daar met dat kalf opgescheept
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:12:33 #221
182895 FleshWound
Closing Time
pi_62501304
Holy. Mother. Of. Fuck.

Obama's fundraising voor september: 150 miljoen.

https://donate.barackobam(...)ource=20081019_DP_D1
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
pi_62501307
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Denk het ook. Ik roep het al vanaf het begin: Amerika kiest geen zwarte president. De campagne verhardt en ondanks alle zogenaamde afkeer van dat soort strategiën zal je zien dat het wel degelijk effect heeft. Nou maar hopen dat McCain de komende 4 jaar in goede gezondheid blijft anders zitten we daar met dat kalf opgescheept
toch kan dit goed zijn voor obama, er zullen nu meer democraten gaan stemmen

Maar amerikanen zijn extreem en zelfs mensen die hun enige kind verloren hebben in Irak en door dit beleid uit hun huis zijn gezet, en die toch nog op Mc Cain gaan stemmen, gewoon omdat men niet op een neger wil stemmen ook al issie de beste amerikaan die er beschikbaar is. Dat is de US, een hypocriet religieuse bende

ik vind de US gevaarlijker dan Iran, zeker met zo'n dom kalf als Palin aan de atoomknoppen

[ Bericht 11% gewijzigd door henkway op 19-10-2008 13:24:51 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:13:43 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62501326
quote:

[..]

Ik merk het helaas veel te vaak op dit forum:

Men loopt blindelings achter Obama aan probeert de Amerikaan niet te begrijpen. Nu wil ik niet zeggen dat ik de Amerikaan in het Zuiden begrijp, ik probeer het wel en kan ook de nadelen van Obama inzien die hij heeft voor de Zuidelijke Amerikanen.
Amerikanen zijn niet gek ofzo hoor.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:13:56 #224
182895 FleshWound
Closing Time
pi_62501332
Oh, en mag ik iedereen er even aan herinneren dat nationale tracking polls geen enkel nut hebben bij het bepalen van de winnaar? State polls daarintegen...
pi_62501358
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:13 schreef FleshWound het volgende:
Oh, en mag ik iedereen er even aan herinneren dat nationale tracking polls geen enkel nut hebben bij het bepalen van de winnaar? State polls daarintegen...
Ze hebben wel een nut. Als het 55/45 is, bijvoorbeeld, dan moet het heel gek lopen wil dat ook niet te zien zijn in de in de peilingen in de staten.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:22:18 #226
182895 FleshWound
Closing Time
pi_62501494
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze hebben wel een nut. Als het 55/45 is, bijvoorbeeld, dan moet het heel gek lopen wil dat ook niet te zien zijn in de in de peilingen in de staten.
Integendeel, state polls en national polls lopen vaker wel dan niet verschillend.

En als we naar de state polls kijken (www.fivethirtyeight.com), wetende dat Obama alleen maar de Kerry states hoeft te winnen plus 19 willekeurige electoral votes...
pi_62501544
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:22 schreef FleshWound het volgende:

Integendeel, state polls en national polls lopen vaker wel dan niet verschillend.
Dat is helemaal niet onmogelijk. Wat ik bedoel: iemand die 55% van de popular vote krijgt, verliest niet in de electoral vote. Het is aardig indicatief. Als iemand in de peilingen 50% versus 49% heeft, bijvoorbeeld, dan valt er inderdaad weinig te zeggen op zich, dan moet je echt naar de peilingen in de staten kijken.
pi_62501571
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:06 schreef henkway het volgende:

[..]

zou een ramp voor de wereld zijn jongen, ook voor jou
Praat geen poep

Ik kan niet wachten totdat McCain president is
pi_62501670
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
@ Laforest:

Hoe sta jij tegenover de agressieve manier van reageren en soms zelfs het gebruik van geweld van sommige republikeinse aanhangers?

Ben jij het met me eens dat uitspraken met betrekking tot Obama als "kill him" en "he's a domestic terrorist" niet in een campagne thuishoren, en dat McCain en Palin zich hier openlijk van moeten distanciëren?
McCain heeft zich hier reeds van gedistancieerd terwijl Obama zich nooit heeft gedistancieerd van onggepast handelen van zijn aanhangers.

Het is verkiezingstijd en dat is een strijd.
pi_62501690
quote:

[..]

Kalf??

zondag 19 oktober 2008 @ 13:37:56 #232
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_62501815
quote:

[..]

Hypocriete God dan. Om in Zijn boek te zeggen dat hij van iedereen houd maar stiekem net iets meer van fundamentalisten houden

Ik zeg dit om aan te geven dat als er een God bestaat, ik laat ieder vrij in daarin te geloven, dit boven ons besef gaat en dus het zeggen dat God aan onze kant is of voor ons is zinloos is omdat de gedachte van god voor ons niet te volgen zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_62501851
Palin ontmoet nep-Palin

NEW YORK - De Republikeinse vicepresidentskandidate Sarah Palin heeft zaterdag in de Amerikaanse tv-show Saturday Night Live de actrice Tina Fey ontmoet, die haar al weken parodieert.

Fey trad ook zaterdagavond weer op met een groot Palin-kapsel, rood jasje, bril, nasaal accent en Palin-gebaren. De echte gouverneur van Alaska nam het met haar bekende brede glimlach humoristisch op.

Ze durft wel
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:39:42 #235
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62501858
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kom, kom. Die man heeft alles zelf in de hand, hoor. Het is John McCain die dergelijke spotjes heeft goedgekeurd, het is John McCain die de firma heeft ingehuurd die hem in 2000 zwartmaakte, het is John McCain die ervoor heeft gekozen een campagne te voeren waarin Obama wordt afgeschilderd als een onpatriotische half-Amerikaanse militairenhatende terroristenvrienden.

Dit is John McCain. Election first.
Niet zo naief zeg, denk je echt dat hij elk spotje bekijkt waarvoor ze de soundbite "I am John McCain and I approve this message.." gebruiken? Hij bepaalt echt niet de koers van zijn campagne, misschien nog wel minder dan dat Obama dat over de zijne doet.

Daar zit een heel groot team achter, een team waar hij echt niet de leiding over heeft.
pi_62501898
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:39 schreef qonmann het volgende:
Palin ontmoet nep-Palin

NEW YORK - De Republikeinse vicepresidentskandidate Sarah Palin heeft zaterdag in de Amerikaanse tv-show Saturday Night Live de actrice Tina Fey ontmoet, die haar al weken parodieert.

Fey trad ook zaterdagavond weer op met een groot Palin-kapsel, rood jasje, bril, nasaal accent en Palin-gebaren. De echte gouverneur van Alaska nam het met haar bekende brede glimlach humoristisch op.

[ afbeelding ]

Ze durft wel
ze wordt gestuurd door een slimme campagneleiding die precies opschrijven wat ze moet zeggen, ze heeft een keer zelf gepraat en dat pakte helemaal verkeerd uit
pi_62501926
Wow. John McCain weet niet wat voor campagne hij leidt. Hij weet niets van de robocalls. Hij weet niets van Ayers. Hij weet niets van Palin. Van zijn publiek.

John McCain is dus echt een seniele bejaarde?

Nee, dat heeft niets met naïviteit te maken. Dit is de campagne van John McCain. Haat, angst en wanhoop. Dit weet John McCain, hij heeft namelijk een bewustzijn, geloof ik. Hij kan zeggen: jongens, we doen die spotjes niet meer. Ik wil er niets meer over horen en zodra er nog maar één keer zoiets gezegd wordt, dan wordt de verantwoordelijke ontslagen. Nee. Je hoort hem er niet over. En nogmaals: Dit is John McCains campagne. Hij heeft de keuze om te zeggen: we doen dit niet, we gaan het zo en zo dus. We gaan een respectvolle campagne voeren, we gaan Obama aanvallen op z'n standpunten en we laten het Amerikaanse volk beslissen. Maar nee...

John McCain heeft z'n keuze gemaakt. Election First.

Wie is er nou naïef?

Nee, echt. Ik ben niet degene die hier naïef is. "John McCain is een heel eervolle man, maar hij weet gewoon niet wat zijn campagne doet! Hij vindt het echt niet leuk wat er allemaal gezegd wordt!" Right...
pi_62501932
quote:
Palin ontmoet nep-Palin

[ afbeelding ]

Ze durft wel
Gewoon een heldin
pi_62501941
quote:
Palin ontmoet nep-Palin

[ afbeelding ]

Ze durft wel
http://www.huffingtonpost(...)with-t_n_135887.html

Tweede filmpje. Dit kan vice-president worden? Lijkt me toch dat haar optreden het voor een heleboel mensen wel gemakkelijk heeft gemaakt.
pi_62502005
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:43 schreef laforest het volgende:

[..]

Gewoon een heldin

"Saturday Night Live" is having a banner season with ratings up about 50 percent from this time a year ago.

Why? Two words: Tina Fey. Actually, five words: Tina Fey as Sarah Palin.

Since the season began, Fey has appeared three times as the Republican vice-presidential candidate, delivering instant-classic riffs on Palin's shaky interview and debate performances.

Palin is set to appear on Saturday's show, with host Josh Brolin, the star of director Oliver Stone's new movie about President Bush, "W."

A John McCain campaign spokeswoman confirmed Palin's appearance but offered no details about what the Alaska governor will say or do.

Thanks to the magic of hulu.com, you can watch clips of some of the show's best-known skits, including great presidential caricatures, and thanks to the magic of my blog, you can do this without leaving MLive. Everybody wins"

WASHINGTON - De voorsprong van de Democraat Barack Obama op de Republikein John McCain in de race om het Amerikaanse presidentschap is geslonken tot 3 procentpunten. Dit blijkt zondag uit een nieuwe opiniepeiling in opdracht van het Britse persbureau Reuters.

HaHa !
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62502015
quote:
Average Joe can't fix America's pipes

BY MITCH ALBOM • FREE PRESS COLUMNIST • October 19, 2008

Until last week, the most common axiom about plumbers was that when they bent over to fix a pipe, you could see the crack of their butts.
Advertisement

Not anymore.

Thanks to Joe Wurzelbacher, we can now go to plumbers for our political future.

Wurzelbacher was mentioned about two dozen times in the debate between Sens. Barack Obama and John McCain this past week. They called him Joe the Plumber, an average Ohio guy who had told Obama during a campaign swing that he was planning on buying a business that makes $250,000 to $280,000 a year. He then asked the candidate, "Your new tax plan is going to tax me more, isn't it?"

The exchange was caught on tape (what isn't these days?). And from there, the pipe hit the fan. McCain held up Joe as an average American businessman who would suffer from Obama's plan to spread the wealth around.

McCain said that with Obama in charge, guys like Joe would "not be able to realize the American dream of owning their own business."

Jackpot! Joe the Plumber, to Republicans, was instantly a working-class hero, a good, honest family man who just wanted to start a company and was gonna get socked by Obama's socialist ideas.

By Thursday, the media were on his lawn. Katie Couric called him. You already could imagine the movie: "Mr. Wurzelbacher Goes to Washington."

And then Joe opened his mouth.
Nothing is as it seems to be

It turns out Joe has no plumber's license.

Joe isn't in the plumbers union.

Joe never did a plumbers apprenticeship.

Joe's business likely would not be taxed under Obama's proposal.

Joe might even get a tax cut under Obama's proposal.

Joe doesn't believe in Social Security.

Joe's first name isn't Joe, it's Samuel.

And Samuel hasn't paid his taxes.

And that's just as we go to press. By the time you read this, Joe may be a member of the Weathermen. None of this surprises me. It is what you get in a country that seems to think everything is a form of "American Idol."

Look. There is a reason we call "the average guy" average. Because he's in the middle. Average. When you aim for the White House, to lead the free world, to hold the fate of the Earth in your hands, you shouldn't aspire to average. And this election shouldn't be about average.

Don't get me wrong. Plumbers, when you need them, are more desirable than presidents. I, personally, would be underwater in my home if not for my plumber.

But in politics, we overdo the small picture because we get bored with the big picture. Our eyes glaze over when candidates talk policy. The devil is in the details, but we're not interested in the devil. We'd rather watch, be entertained, be told a story.

So we attach to how McCain looks puffed up when he walks. We attach to a volatile quote from Obama's former preacher. I actually heard a radio host claim that a photo of Sarah Palin buying diapers for her baby could have a noticeable effect on the election.

Diapers?
The president isn't all-powerful

In that kind of world, is it any wonder Joe the Plumber became a sensation? But when you dig in, you see his circumstance might be the exact opposite of that for which he's being touted.

Now, personally, I am no fan of Obama's tax plan -- not because of him, but because I have never seen higher taxes result in more efficient government. But I also know that whatever Obama or McCain are touting now is unlikely to pass as is. Remember Bill Clinton's health care plan? He ran on that, and after eight years, it still hadn't happened.

By the time the House and the Senate get done with tax proposals, they rarely look like the originals, so who knows who will pay what next year?

What we do know is grabbing the "regular" guy and holding him up is an old political trick that rarely works. And sometimes it backfires on both sides.

After all, McCain is now getting criticized. And how many people will want to hire an unlicensed plumber who owes money on his taxes?

And we haven't even mentioned a butt crack.
Detroit Free Press
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:48:19 #243
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502046
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:

http://pajamasmedia.com/b(...)lunteer-in-new-york/

pi_62502063

Volgens dit staatje hoeft iemand die tot 603.000 dollar verdient helemaal niets te vrezen.

Wel leuk om te zien dat McCain 19 dollar (-0.2%) overheeft voor iemand met het minimumloon. Maar als je meer dan 2.87 miljoen verdient krijg je een taxcut van 4.4%! Hard nodig om die miljonairs door de hongerwinter door te laten komen.

Bovendien laat McCain meer dan Obama de staatsschuld oplopen met de belastingplannen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:50:08 #245
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502088
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:43 schreef Monidique het volgende:
Wow. John McCain weet niet wat voor campagne hij leidt. Hij weet niets van de robocalls. Hij weet niets van Ayers. Hij weet niets van Palin. Van zijn publiek.

John McCain is dus echt een seniele bejaarde?

Nee, dat heeft niets met naïviteit te maken. Dit is de campagne van John McCain. Haat, angst en wanhoop. Dit weet John McCain, hij heeft namelijk een bewustzijn, geloof ik. Hij kan zeggen: jongens, we doen die spotjes niet meer. Ik wil er niets meer over horen en zodra er nog maar één keer zoiets gezegd wordt, dan wordt de verantwoordelijke ontslagen. Nee. Je hoort hem er niet over. En nogmaals: Dit is John McCains campagne. Hij heeft de keuze om te zeggen: we doen dit niet, we gaan het zo en zo dus. We gaan een respectvolle campagne voeren, we gaan Obama aanvallen op z'n standpunten en we laten het Amerikaanse volk beslissen. Maar nee...

John McCain heeft z'n keuze gemaakt. Election First.

Wie is er nou naïef?

Nee, echt. Ik ben niet degene die hier naïef is. "John McCain is een heel eervolle man, maar hij weet gewoon niet wat zijn campagne doet! Hij vindt het echt niet leuk wat er allemaal gezegd wordt!" Right...
Meen je dit nou serieus? De kandidaten hebben het echt veel te druk om zich met de details van hun campagne bezig te houden, dat snap je toch wel?
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:51:00 #246
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502109
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:39 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Niet zo naief zeg, denk je echt dat hij elk spotje bekijkt waarvoor ze de soundbite "I am John McCain and I approve this message.." gebruiken? Hij bepaalt echt niet de koers van zijn campagne, misschien nog wel minder dan dat Obama dat over de zijne doet.

Daar zit een heel groot team achter, een team waar hij echt niet de leiding over heeft.
Dat McCain zijn eigen campagne niet onder controle heeft is misschien nog wel erger, en maakt hem nog minder geschikt als president.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62502150
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
De som van alle getoonde tarieven voor de verschillende schalen en dat dan gedeeld door negen? En dat is dan De Gemiddelde Tax Cut? .
pi_62502186
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Meen je dit nou serieus?
Natuurlijk meen ik dat serieus. Dat lijkt mij helder. Niet alleen dat ik het serieus neem, maar ook dat het heel helder is dat John McCain gekozen heeft zijn campagne zo te voeren.
pi_62502194
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

De som van alle getoond tarieven voor de verschillende schalen en dat dan gedeeld door negen? En dat is dan De Gemiddelde Tax Cut? .
Je hebt gelijk, die gemiddelde taxcut slaat idd nergens op .
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:54:32 #250
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502198
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk meen ik dat serieus. Dat lijkt mij helder. Niet alleen dat ik het serieus neem, maar ook dat het heel helder is dat John McCain gekozen heeft zijn campagne zo te voeren. Wees toch niet zo naïef...
Agree to disagree maar weer dan.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:56:18 #251
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502231
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:22 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Onzin, trends in landelijke peilingen vertalen zich ook in peilingen per staat, ook al is dat geen 1 op 1 relatie. Dat is ook een van de manieren waarop fivethirtyeight.com werkt. Je ziet ook dat Obama vanaf 15 september flink is gestegen in de landelijke peilingen (8%), en nu blijkt via peilingen in individuele staten dat hij ook in alle swing states tussen de 5 en 10% is gestegen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_62502240
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Agree to disagree maar weer dan.
Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:56:53 #253
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502243
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:51 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat McCain zijn eigen campagne niet onder controle heeft is misschien nog wel erger, en maakt hem nog minder geschikt als president.
Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:57:16 #254
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502255
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het lijkt mij ondertussen toch zeer duidelijk dat John McCain een nare, minne, valse man is zonder gevoel voor eer die er vrijwel alles voor over heeft in het Witte Huis te komen. Kan jij het mee oneens zijn...
Daar ben ik het zeker mee oneens ja.
pi_62502263
Kijk, daar hebben we die neiging tot Balans weer. "Maar Obama!" Geheel verschillende situaties. Heel bizar.
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:59:02 #256
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502291
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:57 schreef Monidique het volgende:
Kijk, daar hebben we die neiging tot Balans weer. "Maar Obama!"
Vreselijk he?

Je zou het goed doen op een universiteit jij
pi_62502365
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:59 schreef Wheelgunner het volgende:
Vreselijk he?
Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden. Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!

Huh?

Obama heeft geen haatcampagne. Het heeft er alle schijn van dat Obama volledig achter zijn campagne staat. Is ook logisch, want presidentskandidaten kunnen nu eenmaal besluiten dat ze hun campagne niet goed vinden. Dan stoppen ze ermee. Niet McCain, natuurlijk, want die is seniel, impliceer jij. De situatie is dus heel anders. Maar bovenal: het gaat om McCain.

Dit is een heel rare neiging.
pi_62502482
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:32 schreef laforest het volgende:

[..]

Kalf??

Uitgelebberde koe dekt idd beter de lading.

Sorry maar ik heb echt NUL vertrouwen in dat mens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:07:48 #259
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502506
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat is heel vreselijk. Nou ja, vreselijk. Het is een nogal bizarre neiging. Het is heel simpel: McCain heeft ervoor gekozen zijn campagne zo te leiden.
Zeg jij
quote:
Jij zegt dat hij geen flauw idee heeft wat zijn mensen doen, wat, zoals Montov dus opmerkt, hem al gelijk diskwalificeert voor het presidentschap. Maar zeg jij: Obama ook!
Inderdaad, als dat hem zou diskwalificeren, zou dat Obama ook diskwalificeren, dus een waardeloos punt. Het gaat erom dat campagnes zo lopen, niet alleen die van McCain, die van allemaal.
quote:
Huh?

Obama heeft geen haatcampagne. Het heeft er alle schijn van dat Obama volledig achter zijn campagne staat. Is ook logisch. Maar bovenal: het gaat om McCain.

Dit is een heel rare neiging.
Gaat he om McCain? Sorry, ik dacht dat dit topic over de Amerikaanse verkiezingen ging....

Het is geen rare neiging. Het is wetenschappelijk redelijk verantwoord om zaken vanuit verschillende perspectieven te benaderen, te relativeren en te vergelijken, kritisch te zijn naar alle kanten en bovenal jezelf niet laten leiden door politieke voorkeuren. Als je dat raar vindt ligt dat aan jouw gebrekkige kennis en twijfelachtige houding, niet aan mijn 'neiging'.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:09:58 #260
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62502563
Kun je een voorbeeld geven van Obama truuks Wheelgunner?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:11:00 #261
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502605
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:56 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Obama ook niet hoor; de kandidaten moeten rondreizen, speeches houden, zwaaien en baby's kussen, en daar is hun tijd meer dan gevuld mee. De rest wordt voor ze geregeld en als ze daar enige inspraak in hebben zal dat zeldzaam zijn.
Bron?

Nee, nee, laat maar zitten, dit is je reinste flauwekul. Natuurlijk zijn er campagneleiders die de dagelijkse gang van zaken regelen. Maar je kan echt niet ontkennen dat er vrijwel dagelijks overleg is over de te volgen strategie, wat de centrale boodschap is in de speeches, ads en optredens. En Obama heeft daarbij zijn campagne meer in de hand dan McCain. Dat zijn feitelijke observaties.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:11:07 #262
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502607
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Kun je een voorbeeld geven van Obama truuks Wheelgunner?
Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
pi_62502720
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 13:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens dit staatje hoeft iemand die tot 603.000 dollar verdient helemaal niets te vrezen.

Wel leuk om te zien dat McCain 19 dollar (-0.2%) overheeft voor iemand met het minimumloon. Maar als je meer dan 2.87 miljoen verdient krijg je een taxcut van 4.4%! Hard nodig om die miljonairs door de hongerwinter door te laten komen.

Bovendien laat McCain meer dan Obama de staatsschuld oplopen met de belastingplannen.
Als presidentskandidaat móet je natuurlijk wel voor belastingverlaging zijn wat er ook gaande is in de wereld. Amerika heeft erg veel geld nodig, en toch denkt McCain de belasting voor iédereen te verlagen. Nu weet ik ook niet hoeveel geld die belasting verhoging van Obama voor de top 1% zal binnenbrengen, samen met de grotere belastingverlaging voor het grootste deel van de bevolking. Bij Obama zullen degenen met minder geld echter meer overhouden en degenen met meer geld minder, waar 'minder' natuurlijk relatief is aangezien ze toch een veelvoud van modaal zullen blijven binnenhalen.

Blijkt dus dat veel mensen niks geven om hun geld.
pi_62502734
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:07 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is geen rare neiging. Het is wetenschappelijk redelijk verantwoord om zaken vanuit verschillende perspectieven te benaderen, te relativeren en te vergelijken, kritisch te zijn naar alle kanten en bovenal jezelf niet laten leiden door politieke voorkeuren.
Dat zouden inderdaad goede kwaliteiten zijn als het onderwerp 'Rol en invloed van presidentskandidaten in hun campagne' is.
quote:
Als je dat raar vindt ligt dat aan jouw gebrekkige kennis en twijfelachtige houding, niet aan mijn 'neiging'.
Neuh. Aan mijn gebrekkige kennis ligt het niet, mijn houding is allerminst twijfelachtig. Ik snap best dat ik heel interessant bent, ik kan nog uren over mij en mijn kwaliteiten doorpraten, maar zullen we dat maar laten, in het belang van dit topic? Het wordt zo obsessief zo.

Daarnaast... "Gebrekkige kennis en twijfelachtige houding"? Ik ben niet degene die uiterst naïef verwacht dat presidentskandidaten geen invloed hebben op hun campagne, ik ben niet degene die denkt dat presidentskandidaten niet weten wat hun campagne doet, en ik ben niet degene die denkt dat dat vanzelfsprekend dus voor beide partijen geldt. Nee, ik denk niet dat zoiets erg serieus overkomt. Sorry: het komt niet serieus over.

Nu. Jij denkt dat McCain niet weet wat hij (en zijn campagne) doet en er geen controle over heeft. Goed, het is naïef, het is onlogisch, het is tegenstrijdig met de realiteit. Maar ik accepteer gewoon dat je dat gelooft, laat ik het daar maar bij laten.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:17:03 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62502777
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Als in? Je hebt toch ook zijn aanvals-spotjes wel gezien enzo? Over de ACORN beschuldigingen gehoord?
Of ACORN fout bezig is moet nog maar bezien worden. Ik zie dat meer als onderdeel van een strijd. Voorheen waren de Republikeinen er meester in om de registratielijsten aan te passen, nu vechten de Democraten met ACORN terug
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:17:35 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62502792
ACORN... Een issue waar luie wervingsmedewerkers valse namen hebben geregistreerd zodat ze betaald kijgen terwijl ze niets hoeven te doen. Tenzij Disney-figuren gaan stemmen is dit echt geen schandaal.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:18:18 #267
182895 FleshWound
Closing Time
pi_62502802
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?
pi_62502809
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:15 schreef Monidique het volgende:
(...)
Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...

pi_62502835
Een kritische, maar zelfs korte blik op dat ACORN-gebeuren maakt al rap duidelijk dat dat echt nergens over gaat.
pi_62502925
Nou ja, denk dat Mc Cain uiteindelijk gaat winnen (al die tijd al gedacht hoor).

Nou maar hopen dat ie de komende vier jaar een beetje gezond blijft, maar mocht Palin op de troon komen krijgt zij echt geen alleenheerschappij hoor. Maar een raar mens blijf ik het vinden. Maar zij staat voor de gedachten van helaas een merendeel van de Amerikanen.
Ze worden de laatste jaren weer steeds conservatiever.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:23:25 #271
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62502933
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef FleshWound het volgende:

[..]

Vertel eens over ACORN en wat je daarvan frauduleus vindt?
Dezelfde mensen meerdere malen registreren bovenal.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:30:50 #272
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503142
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Bron?

Nee, nee, laat maar zitten, dit is je reinste flauwekul. Natuurlijk zijn er campagneleiders die de dagelijkse gang van zaken regelen. Maar je kan echt niet ontkennen dat er vrijwel dagelijks overleg is over de te volgen strategie, wat de centrale boodschap is in de speeches, ads en optredens. En Obama heeft daarbij zijn campagne meer in de hand dan McCain. Dat zijn feitelijke observaties.
Mijn feitelijke observatie is dus dat mensen als Rove de touwtjes in handen hebben... Als er al overleg is wordt er natuurlijk flink geknikt naar de kandidaat, maar luisteren de mensen achter de schermen liever naar de politicus, of de campagneleiders?

Ik weet het, een beetje een cynische houding, maar zo gaat het volgens mij bij alle campagnes vanaf een bepaalde schaal, als je tenminste succesvol wil zijn.

Zometeen gaan jullie nog beweren dat McCain en Obama hun eigen speeches schrijven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 19-10-2008 14:36:21 ]
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:32:20 #273
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503176
Oh, en voor bronnen zijn er natuurlijk wel boeken en artikelen over voorgaande campagnes te vinden.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:35:41 #274
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503257
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, nou, Moni... Het is maar een internetforumtopicje...

[ afbeelding ]
Herkenbaar
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:48:49 #275
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62503535
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 02:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Erg zorgwekkend hoe de campagne bij veel republikeinse aanhangers aan het verharden is en dreigt om te slaan in het toelaatbaar achten van agressieve methoden en geweld om hun doelen te bereiken.

Het enige dat je kunt hopen is dat dit uiteindelijk tegen ze gaat werken, doordat geen enkel nieuwsstation nog naar een republikeinse bijeenkomst durft te gaan of omdat de gematigde of zwevende kiezer afgeschrikt wordt door de agressie en haatdragende houding van sommige republikeinse aanhangers.

Of overdrijf ik nu? Als ik alles zo lees en hoor dan ziet dat er niet best uit, er zou maar één gek zich aangemoedigd voelen om de daad bij het woord te voegen en Obama eigenhandig uit te schakelen.

Hier een filmpje dat het "mooi" samenvat:

Ik vind dat filmpje wel erg beangstigend hoor. Pff.
pi_62503638
$150 miljoen binnengehaald door Obama in September.

http://cnn.com/2008/POLITICS/10/19/obama.fundraising/index.html
pi_62503712
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:23 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dezelfde mensen meerdere malen registreren bovenal.
Ze kunnen niet meerdere malen stemmen. Je moet het zo zien het is ACORN die de dupe is doordat men heeft betaald voor elke registratie.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:57:29 #278
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62503755
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:30 schreef Wheelgunner het volgende:

Zometeen gaan jullie nog beweren dat McCain en Obama hun eigen speeches schrijven...
Obama heeft veel van zijn speeches zelf geschreven, of voor het grootste gedeelte. Net zoals Reagan en Clinton dat ook deden.
http://www.time.com/time/politics/article/0,8599,1837368,00.html

Maar afgezien van de exacte woorden, zinsopbouw en structuur, geven de kandidaten aan welke onderwerpen ze behandeld willen hebben, of krijgen ze talking points mee die goed scoren bij kiezers. Maar dan nog, terugkomend op het eerste punt, als de politicus het niet eens is met beslissingen gedaan door het campagneteam dan wordt het team teruggefloten. Ayers, terroristenvriend, en dergelijke smears zijn nu al een paar weken in omloop en is een centraal thema van de McCain campagne. McCain heeft zijn goedkeuring gegeven aan de toon van zijn campagne. McCain heeft van de zomer zijn campagneteam vervangen door Schmidt, maar nu opeens heeft hij totaal geen notie van zijn ads, robocalls en optredens? Nee, dat kan je niemand wijsmaken.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:58:30 #279
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503775
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zouden inderdaad goede kwaliteiten zijn als het onderwerp 'Rol en invloed van presidentskandidaten in hun campagne' is.
[..]

Neuh. Aan mijn gebrekkige kennis ligt het niet, mijn houding is allerminst twijfelachtig. Ik snap best dat ik heel interessant bent, ik kan nog uren over mij en mijn kwaliteiten doorpraten, maar zullen we dat maar laten, in het belang van dit topic? Het wordt zo obsessief zo.

Daarnaast... "Gebrekkige kennis en twijfelachtige houding"? Ik ben niet degene die uiterst naïef verwacht dat presidentskandidaten geen invloed hebben op hun campagne, ik ben niet degene die denkt dat presidentskandidaten niet weten wat hun campagne doet, en ik ben niet degene die denkt dat dat vanzelfsprekend dus voor beide partijen geldt. Nee, ik denk niet dat zoiets erg serieus overkomt. Sorry: het komt niet serieus over.

Nu. Jij denkt dat McCain niet weet wat hij (en zijn campagne) doet en er geen controle over heeft. Goed, het is naïef, het is onlogisch, het is tegenstrijdig met de realiteit. Maar ik accepteer gewoon dat je dat gelooft, laat ik het daar maar bij laten.
Het gaat ook niet om jou per se, maar als ik het idee heb dat iemand verkeerd zit door een bepaalde houding, dan val ik die houding aan.

Correcter is natuurlijk het uitgebreider presenteren van de andere kanten, maar dat kost meer tijd en moeite en is niet altijd zinvol. En zoals je zelf al aangeeft sta je daar niet voor open.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:02:13 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503845
Even Meet the Press kijken met Powell.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:03:29 #281
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503876
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Obama heeft veel van zijn speeches zelf geschreven, of voor het grootste gedeelte. Net zoals Reagan en Clinton dat ook deden.

Maar afgezien van de exacte woorden, zinsopbouw en structuur, geven de kandidaten aan welke onderwerpen ze behandeld willen hebben, of krijgen ze talking points mee die goed scoren bij kiezers. Maar dan nog, terugkomend op het eerste punt, als de politicus het niet eens is met beslissingen gedaan door het campagneteam dan wordt het team teruggefloten. Ayers, terroristenvriend, en dergelijke smears zijn nu al een paar weken in omloop en is een centraal thema van de McCain campagne. McCain heeft zijn goedkeuring gegeven aan de toon van zijn campagne. McCain heeft van de zomer zijn campagneteam vervangen door Schmidt, maar nu opeens heeft hij totaal geen notie van zijn ads, robocalls en optredens? Nee, dat kan je niemand wijsmaken.
Geen notie is wat overdreven, en misschien als hij het echt wilde zou hij er meer aan kunnen doen om het te voorkomen. Maar in hoeverre worden die robocalls bijvoorbeeld uit de campagne betaald, dat vind ik echt zoiets dat supporters onafhankelijk doen, of anders vanuit lobby-groepen.

Om dergelijke praktijken vanuit zijn achterban te stoppen, zou McCain zijn eigen achterban publiekelijk moeten aanvallen, wat natuurlijk politiek zeer schadelijk is.

Ik blijf erbij, de kandidaten luisteren meer naar hun campagneleiders dan andersom wanneer het om tactiek en dergelijke gaat.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:04:05 #282
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503885
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:02 schreef popolon het volgende:
Even Meet the Press kijken met Powell.
Komt nu de endorsement dan?
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:04:44 #283
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503894
Nou, nog zonder het officieel te zeggen is het nu al een duidelijk support voor Obama. How suprising.
pi_62503953
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:04 schreef popolon het volgende:
Nou, nog zonder het officieel te zeggen is het nu al een duidelijk support voor Obama. How suprising.
Het feit dat hij niet maanden geleden voor McCain is gegaan zegt voldoende. Hij is echter nog steeds een die-hard Republikein dus hij gaat niet overslag voor Obama denk ik.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:07:23 #285
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503963
Hier komt 't ......
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:08:50 #286
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503999
Hij vindt Palin niks.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:09:18 #287
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504014
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Het artikel zegt zelf al dat Obama een uitzondering is, en dat ook hij een team van speechschrijvers gebruikt.

Ik wil ook niet zeggen dat de kandidaten niks te maken hebben met de inhoud van hun woorden trouwens, zo erg is het met de meeste verkiezingen nou ook weer niet.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:12:06 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504098
McCains campagne wordt even goed onder de loep genomen door Powell.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:13:52 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504128
Powell endorses Obama.

Live @ Meet the Press.
pi_62504179
tvp
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:17:40 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62504213
wat is de huidige impact van Powell these days?
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:19:18 #292
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62504261
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:13 schreef popolon het volgende:
Powell endorses Obama.

Live @ Meet the Press.
Geweldig zeg, als zelfs notabele Republikeinen Obama gaat steunen mág het toch niet meer mis gaan?
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:21:42 #293
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504322
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:17 schreef Re het volgende:
wat is de huidige impact van Powell these days?
De nostalgische herinneringen aan zijn rol in de Bush Administration
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:23:30 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504371
Toch een knal voor McCain, een goede bekende van Powell. Powell benadrukte juist de laatste weken van zijn campagne als negatief en haatzaaiend en de ongeschikte Palin als VP.

Lijkt me een juiste conclusie. Zeker het bekijken waard straks, Powell zegt gewoon veel zinnige dingen.
pi_62504387
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:52 schreef Fokski het volgende:
$150 miljoen binnengehaald door Obama in September.

http://cnn.com/2008/POLITICS/10/19/obama.fundraising/index.html
Grappig dat McCain uit het staatsfonds z'n campagnegeld haalt.

Was McCain niet een fiscal conservative die niet van big spending houdt?
pi_62504425
quote:
Republikein Powell steunt Democraat Obama

WASHINGTON - De zwarte oudminister en voormalig generaal Colin Powell zal morgen zijn steun uitspreken voor de Democratische presidentskandidaat Barack Obama. Dat melden bronnen dicht bij de Republikeinse oud-minister van Buitenlandse Zaken, aldus CNN. Morgen zendt het politieke programma Meet the press op NBC een interview met Powell uit. Daarin zal hij bekendmaken naar wie van de twee presidentskandidaten zijn voorkeur uit gaat.

Indien Powell zijn steun uitspreekt voor Barack Obama zal dat een nieuwe tegenslag betekenen voor John McCain. De Republikeinse presidentskandidaat ligt flink achter in de peilingen op Obama met nog zo'n drie weken te gaan tot de verkiezingen. De laatste opiniepeiling van CNN geeft Obama 51 procent van de stemmen tegen 46 procent voor McCain. Medewerkers van McCain noemen het scenario een 'persoonlijke vernedering voor McCain'.

Powell en McCain zijn al ruim 25 jaar bevriend. Vrienden van Powell verklaarden tegenover de Amerikaanse krant New York Daily News dat de twee nog steeds vrienden zijn maar dat Powell vindt dat er teveel 'neocons' in zijn omgeving zijn. Geruchten dat Powell Obama zal steunen doen al langer de ronde. Hij heeft al eerder toegegeven dat hij overweegt een Democraat te steunen om president George Bush op te volgen.

Powell stapte in januari 2005 op uit het kabinet van George Bush vanwege de oorlog in Irak. Hij heeft in totaal onder drie Republikeinse presidenten gediend. Powell zou Obama vorig jaar ook al twee keer ontmoet zou hebben, op verzoek van de senator zelf. "Ik ben beschikbaar voor iedereen die met me wil praten over buitenlands beleid en militaire zaken," aldus Powell toen. "En ik zal de persoon steunen die in mijn ogen het beste ons land kan leiden." Vorige maand zei Powell echter dat hij nog niet wist wie hij ging steunen. Wel gaf hij toe dat een 'Afro- Amerikaanse president een opwindend idee was'.

De krant The Washington Post heeft wel al zijn steun uitgesproken voor Obama. Volgens de krant was 'de keuze zeer eenvoudig dankzij de teleurstellende campagne' van McCain. 'Maar nog makkelijker was het door onze bewondering voor Obama en zijn kwaliteiten.' De twee presidentskandidaten hebben inmiddels hun aandacht gericht op belangrijke staten die een sleutelrol in de verkiezingen kunnen vervullen, zoals Florida. Obama heeft zijn aanhangers al gewaarschuwd voor zelfingenomenheid. "Voor iedereen die een beetje arrogant dreigt te worden, heb ik twee woorden: New Hampshire. Ik heb daar geleerd dat je het jezelf niet kan veroorloven om het rustig aan te doen of blind de peilingen te geloven," aldus Obama. (HET PAROOL)
http://www.parool.nl/paro(...)emocraat-Obama.dhtml

.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:29:22 #297
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504492
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Grappig dat McCain uit het staatsfonds z'n campagnegeld haalt.

Was McCain niet een fiscal conservative die niet van big spending houdt?
Nee, hij was tegen de invloed die komt met private campagne-financiering, zie de McCain-Feingold bill. Hoewel hij ook daar al wat mee geflipflopt heeft deze verkiezing.

Ik vind het trouwens helemaal niet positief dat Obama zoveel geld binnenhaalt, ik gun hem de steun wel, maar het gaat om de implicaties. De gedachte dat het presidentschap eigenlijk dus 'gekocht' wordt door de hoogste bieders.

Ik denk dat Obama ook nog steeds voor zou staan als ze allebei voor publiek geld gegaan waren, en dat zou een rare nasmaak in ieder geval voorkomen.

Denk ook maar terug aan de kritiek dat Bush zoveel meer geld had in 2004, toen was de consensus dat het een oneerlijk voordeel was voor hem.
pi_62504522
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om jou per se, maar als ik het idee heb dat iemand verkeerd zit door een bepaalde houding, dan val ik die houding aan.

Correcter is natuurlijk het uitgebreider presenteren van de andere kanten, maar dat kost meer tijd en moeite en is niet altijd zinvol. En zoals je zelf al aangeeft sta je daar niet voor open.
Ik laat me gaan, overdrijf te vaak. Ik weet het.
pi_62504551
Ik dacht dat dat Meet The Press altijd 's avonds was.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:32:36 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504558
Perends is er snel bij met een nieuw topic.

tvp dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')