http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/TV/10/16/palin.snl/index.htmlquote:Sarah Palin to appear on SNL
(CNN) -- Republican vice presidential nominee Sarah Palin plans to appear on "Saturday Night Live" this weekend, multiple sources told CNN Thursday.
"Saturday Night Live" has featured three opening skits in which former cast member and Palin lookalike Tina Fey portrays the Alaska governor.
It was not known whether Fey also will appear on Saturday night's program.
The live comedy program airs on NBC at 11:30 p.m. ET.
Fey first appeared as Palin for the show's season premiere last month in a sketch with SNL cast member Amy Poehler, who played Sen. Hillary Clinton.
Fey reprised her role as Palin two weeks later, again alongside Poehler, who played CBS's Katie Couric in a parody of Palin's interview with the CBS anchor earlier that week.
Earlier this week, Palin told reporters that she'd love to appear on the show with Fey, The Associated Press reported.
"I love her, she's a hoot and she's so talented," Palin said, according to the AP.
"It would be fun to meet her, imitate her and keep on giving her new material."
Wat moet ze anders zeggen dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:49 schreef laforest het volgende:
Blijft een leuke en sympathieke vrouw die Sarah Palin
Met Bush en McCain kun je volgens mij ook wel gezellig een biertje drinken maar ze hoeven van mij niet gelijk een land te leiden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:49 schreef laforest het volgende:
Blijft een leuke en sympathieke vrouw die Sarah Palin
Laat Kamp en van Baalen dat niet horen!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 11:56 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met Bush en McCain kun je volgens mij ook wel gezellig een biertje drinken maar ze hoeven van mij niet gelijk een land te leiden.
Dat filmpje heeft niks met Palin te maken en verder is er niks mis met jagen, dat doen dieren nou eenmaal in de natuur, dood normaalquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:01 schreef Googolplexian het volgende:
Sympathiek, noemt ie dat
Onwetende... Die heeft haar ziel allang verkocht.
Ik neem je vanaf nu niet meer serieus... Trouwens wat een achterlijke TT...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:05 schreef laforest het volgende:
Iedere dag krijg ik meer respect voor Bill O'Reilly
Die man maakt briljante analyses
Fair!
http://www.foxnews.com/oreilly/index.html?playerId=oreillyhomeplayer&streamingFormat=FLASH&referralObject=3154400&referralPlaylistId=bbeb11095dff273e354ffbd0dfa4c070c9e8730b&maven_dartZone=undefined&maven_dartSite=undefined
Waarom niet? Geef eens aan waarin hij geen gelijk heeft dan? Zijn kritiek is terecht, weerleg jij hem maar eens dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik neem je vanaf nu niet meer serieus...
Dus Palin is een dier in de natuur? Ah, dus toch een varken met lipstickquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef laforest het volgende:
Dat filmpje heeft niks met Palin te maken en verder is er niks mis met jagen, dat doen dieren nou eenmaal in de natuur, dood normaal
Heb je voor de grap wel eens meerdere shows van O'reilly gezien, hij is de slechtste talkshow host ooit. Hij laat niemand uitpraten die een andere mening heeft, en zijn manier van winnen wordt bepaald door diegene die het hardste kan schreeuwen. Als O'reilly dat niet wint dan gooit hij je gewoon uit je programma omdat je niet patriotistisch genoeg bent.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom niet? Geef eens aan waarin hij geen gelijk heeft dan? Zijn kritiek is terecht, weerleg jij hem maar eens dan.
Je roept alleen maar dingen jegens mijn persoon maar inhoudelijk reageren doe je niet.
Obama heeft daarop in het laatste debat gereageerd, hij gaf aan dat het stemgedrag van McCain het moeilijk maakt hem te onderscheiden van Bush. Dus zo bezien heeft Obama gelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef laforest het volgende:
Voor Verbal
De McCain quote vond ik gewoon goed omdat John gelijk heeft, Obama loopt Bush af te zeiken maar daar is McCain niet verantwoordelijk voor en wil ook een hoop dingen van Bush aanpassen, dus vandaar dat zijn uitspraak jegens Obama goed was en is.
Misschien is McCain er niet verantwoordelijk voor maar hij is het voor 90% van de tijd eens met Bush, dat zei hij zelf.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:29 schreef laforest het volgende:
Voor Verbal
De McCain quote vond ik gewoon goed omdat John gelijk heeft, Obama loopt Bush af te zeiken maar daar is McCain niet verantwoordelijk voor en wil ook een hoop dingen van Bush aanpassen, dus vandaar dat zijn uitspraak jegens Obama goed was en is.
Ik vond O'Reilly een heel normale weergave van het debat geven. Wel rechtsgeorienteerd, maar niet onredelijk of onwaar. Dit in tegenstelling tot eerdere verkiezingen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik neem je vanaf nu niet meer serieus... Trouwens wat een achterlijke TT...
Het gaat over O'reilly in het algemeen. Laforest zegt dat O'reilly briljante analyses maakt, maar dat doet hij niet. Misschien 1 keer, maar de rest van de tijd zijn zijn analyse ronduit bagger.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik vond O'Reilly een heel normale weergave van het debat geven. Wel rechtsgeorienteerd, maar niet onredelijk of onwaar. Dit in tegenstelling tot eerdere verkiezingen.
Mensen zijn zoogdieren, onderdeel van het dierenrijkquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus Palin is een dier in de natuur?
Dat is zijn goed recht, hij zit niet op de publieke zender maar op een commercial broadcasting network.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:31 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Heb je voor de grap wel eens meerdere shows van O'reilly gezien, hij is de slechtste talkshow host ooit. Hij laat niemand uitpraten die een andere mening heeft, en zijn manier van winnen wordt bepaald door diegene die het hardste kan schreeuwen. Als O'reilly dat niet wint dan gooit hij je gewoon uit je programma omdat je niet patriotistisch genoeg bent.Vervelende vent...
Deze verkiezingen doet hij dat WEL. Kijk maar naar meer uitzendingen en je zult het zienquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:35 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het gaat over O'reilly in het algemeen. Laforest zegt dat O'reilly briljante analyses maakt, maar dat doet hij niet. Misschien 1 keer, maar de rest van de tijd zijn zijn analyse ronduit bagger.
1 van zijn standaard analyses is, als je anti-war bent, ben je anti-amerika of een terrorist.
Totaal niet toevallig eigenlijk, lijkt me niet meer dan logisch dat een land bepaalde belangen moet hebben willen ze tot actie overgaan. Als het alleen uit aardigheid zou zijn, zouden de opofferingen veel te groot zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Wel erg toevallig dat de enige landen waar Amerika "ingrijpt" de in-de-buurt-van-Israël-liggende-olie-naties zijn vind je niet?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:38 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is zijn goed recht, hij zit niet op de publieke zender maar op een commercial broadcasting network.
Bill O'Reilly is veel neutraler dan dat hij in jarenis geweest, zijn kritiek op Obama in zijn laatste O'Reilly factor is terecht, weerleg het maar eens.
Dat zal best maar hij heeft het bij mij al verkloot.. Hij maakt iedereen die niet voor Amerika uit voor anti-Amerikaans, en kon nooit een goed woordje over ze kwijt... Prima dat hij dat doet hoor, maar ik ga niet naar een talkshow kijken die constant maar 1 kant van de zaak belicht en de andere belachelijk maakt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:39 schreef laforest het volgende:
[..]
Deze verkiezingen doet hij dat WEL. Kijk maar naar meer uitzendingen en je zult het zien
O'Reilly doet het heel goed deze verkiezingen
Als je maar genoeg roept heb je vanzelf wel een keer gelijk...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef BB-boy het volgende:
O'reilly heeft wel gelijk over een aantal punten, maar hetzelfde geldt uiteraard ook voor de plannen van McCain.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
Hebben jullie ook door hoe laforest overgaat op een ander onderwerp als er iemand komt met een argument dat niet te weerleggen is.
Mooi om te zien. Doet me denken aan dat Biden / Palin debat:
"Nee, die vraag ga ik niet beantwoorden. Ik wil het over iets anders hebben."
Maar waarom dan? Bush voer juist een non-interventie, bijna een neo-isolationistische koers voor 9/11. Daar was hij ook op gekozen. De man wilde geen geprut in het buitenland meer, dus waarom zouden de Moslims juist pissig op hem zijn?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb mij er ook in verdiept. Heel erg zelfs, en hoewel ik het een boude bewering vind, zou ik niet keihard durven stellen dat het niet waar is.
V.
Met andere woorden je bent gewoon bevooroordeeldquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
[..]
Dat zal best maar hij heeft het bij mij al verkloot.. Hij maakt iedereen die niet voor Amerika uit voor anti-Amerikaans, en kon nooit een goed woordje over ze kwijt... Prima dat hij dat doet hoor, maar ik ga niet naar een talkshow kijken die constant maar 1 kant van de zaak belicht en de andere belachelijk maakt.
Dat hij nu wat gematigd is prima, maar het blijft O'reilly, en die gozer is helemaal niet zo goed in analyses maken...
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:45 schreef DustPuppy het volgende:
Hebben jullie ook door hoe laforest overgaat op een ander onderwerp als er iemand komt met een argument dat niet te weerleggen is?
Mooi om te zien. Doet me denken aan dat Biden / Palin debat:
"Nee, die vraag ga ik niet beantwoorden. Ik wil het over iets anders hebben."
Nee, ik zeg net dat ik tientallen van zijn shows heb gezie, met conservatieven is hij vriendjes, met liberalen is hij vijanden, best maar ik heb geenzin constant naar zijn eentonige gezeik te luisteren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:48 schreef laforest het volgende:
[..]
Met andere woorden je bent gewoon bevooroordeeld
Pertinente onzin!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Obama heeft daarop in het laatste debat gereageerd, hij gaf aan dat het stemgedrag van McCain het moeilijk maakt hem te onderscheiden van Bush. Dus zo bezien heeft Obama gelijk.
Zeker, maar ik ben naief genoeg om te geloven dat, zelfs al komen ze op de tweede plaats, de burgers van zo'n land ook wel degelijk geholpen kunnen worden door een buitenlandse interventie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 09:36 schreef waht het volgende:
[..]
En er moet natuurlijk iets van waarde zijn in het betreffende land (mensen zijn van geen waarde in dit geval).
Zijn kritiek is terecht maar jij wilt gewoon geen terechte kritiek op Obama horen, maar alleen maar wat MSNBC en CNN te melden hebben over Obama (Biased berichtgeving).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee, ik zeg net dat ik tientallen van zijn shows heb gezie, met conservatieven is hij vriendjes, met liberalen is hij vijanden, best maar ik heb geenzin constant naar zijn eentonige gezeik te luisteren.
Hij maakt gewoon heel veel conservatieve analyses die ik niet hoef te horen... Best dat jij het met hem eens bent, maar dat betekent niet dat hij goede analyses maakt.
Nee, kritiek is prima, maar O'reilly zeurt over het algemeen maar wat. Dus ik haat O'reillly gewoon, en daar heb ik genoeg redenen voor...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Zijn kritiek is terecht maar jij wilt gewoon geen terechte kritiek op Obama horen, maar alleen maar wat MSNBC en CNN te melden hebben over Obama (Biased berichtgeving).
Hij lijkt op Stephen Colbert, maar dan zonder humor.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:57 schreef Wheelgunner het volgende:
O'Reilly speelt overigens voor een deel een rol natuurlijk, als hij genuanceerder in zijn meningen zou zijn had hij niet zoveel kijkers kunnen trekken.
D'r is geloof ik geen grens aan hoezeer jij jezelf voor schut zet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Mensen zijn zoogdieren, onderdeel van het dierenrijk
Rijk: Animalia (Dieren)
Stam: Chordata (Chordadieren)
Klasse: Mammalia (Zoogdieren)
Orde: Primates (Primaten)
Familie: Hominidae (Grote mensapen en mensachtigen)
Geslacht: Homo (Mensen)
Die keer dat Stephen Colbert te gast was bij O'Reilly was dan wel weer briljant:quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:58 schreef pberends het volgende:
Hij lijkt op Stephen Colbert, maar dan zonder humor.
Ik denk eerder dat Stephen Colbert op hem lijkt, maar dan met humorquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij lijkt op Stephen Colbert, maar dan zonder humor.
I am America and so can you!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Stephen Colbert op hem lijkt, maar dan met humor
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:01 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die keer dat Stephen Colbert te gast was bij O'Reilly was dan wel weer briljant:
Dus hiermee zeg je dat onderstaande informatie niet klopt?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r is geloof ik geen grens aan hoezeer jij jezelf voor schut zet.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus hiermee zeg je dat onderstaande informatie niet klopt?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]Hou eens op joh. Deze reeks begint onderhand een Laforest monoloog te worden.
Daarmee zeg ik dat je weer eens iets quote wat totaal los staat van het eerder gezegde maar waaruit wel duidelijk blijkt dat je niet weet waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus hiermee zeg je dat onderstaande informatie niet klopt?
Mensen doen dat al sinds de mens bestaat omdat het normaal is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:22 schreef laforest het volgende:
Dat filmpje heeft niks met Palin te maken en verder is er niks mis met jagen, dat doen dieren nou eenmaal in de natuur, dood normaal
Troll.quote:En sommige bontjassen zijn heel mooi (als het niet om het voedsel gaat)
Waarom reageert niemand inhoudelijk?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:25 schreef Cheiron het volgende:
[..]Hou eens op joh. Deze reeks begint onderhand een Laforest monoloog te worden.
Ik reageer inhoudelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom reageert niemand inhoudelijk?
Men doet waar men mensen als Palin van beschuldigd.
Ook toen ik in dit topic aangaf dat McCain niet continue met Bush meestemt en ik dit aantoon met feiten, reageert niemand meer.
Zwak hoor
Klopt en dat waardeer ik, ik had het niet over jouquote:
Dus als je geen problemen met bont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarmee zeg ik dat je weer eens iets quote wat totaal los staat van het eerder gezegde maar waaruit wel duidelijk blijkt dat je niet weet waar je het over hebt.
[..]
Mensen doen dat al sinds de mens bestaat omdat het normaal is.
In early 2007, Palin's administration approved an initiative to pay a $150 bounty to hunters who killed a wolf from an airplane in certain areas, hacked off the left foreleg, and brought in the appendage. Ruling that the Palin administration didn't have the authority to offer payments, a state judge quickly put a halt to them but not to the shooting of wolves from aircraft.
[..]
Troll.
Kap nou met die kul.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Ook toen ik in dit topic aangaf dat McCain niet continue met Bush meestemt en ik dit aantoon met feiten, reageert niemand meer.
Zwak hoor
Het zou wat zijn als palin het optreden van mccain niet zou 'praisen'... Dat zou pas nieuws zijn...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus als je geen problemen met vont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?
Afin, met jou valt dus geen redelijke discussie te voeren omdat mensen belachelijk maken en voor trol uitmaken je enige technieken zijn.
Ik snap niet waarom ik nog op jou reageer.
De payments mochten niet en zijn gestopt, het jagen niet, nou mooi toch, niks mis met jagen imho.
Nu maar weer serieus discussieren over de verkiezingen.
Palin praises McCain's debate performance in Democratic Maine
From CNN Political Producer Peter Hamby
BANGOR, Maine (CNN) – Sarah Palin strolled into a chilly open-air hangar at the Bangor airport on Thursday and was reminded of far-flung Alaska, or so she told the enthusiastic crowd of Mainers who arrived early this morning to see the vice presidential candidate.
“I feel like I am at home because I see the Carhartts and the steel-toed boots,” she said, standing next to Maine’s senior senator Olympia Snowe. “And I see mixed in there with the suits and the ties, the NRA hats and all those good things that remind me of home.”
Palin sounded a note of triumph about Wednesday’s presidential debate on behalf of John McCain, who told his rival Barack Obama last night that he is not George Bush redux, despite Democratic efforts to paint him as such.
“They look to the past because they’d rather run against the current administration, it sounds like, and that strategy though, thankfully, it’s really starting to wear very very thin,” Palin said of the Democratic ticket. “As John McCain reminded Barack Obama last night, if he wanted to run against George Bush he had his chance four years ago. This year, the name on the ballot is John McCain — and America knows that John McCain is his own man, he is the maverick.”
Though Maine has trended Democratic for nearly two decades, the McCain campaign is making a push in the state’s rural 2nd Congressional District, which is allotted one electoral vote independent of how the state votes at large. Despite the McCain camp’s efforts, the Republican National Committee has stopped running advertisements in the state.
“Maine, soon the choice will be yours to make, and I’m sure that you all remember the saying that as Maine goes, so goes the nation,” she said, ignoring the fact that the state in fact voted for Al Gore and John Kerry in the last two presidential elections. “So I am here to ask you, are you ready to help us carry the state of Maine to victory?” The crowd roared.
The first woman ever to run for vice president on the GOP ticket was sure to pay homage to Maine’s tradition of electing female Republicans.
“It’s so great to be here in the state that has elected Sen. Margaret Chase Smith, has elected Sen. Olympia Snowe and Sen. Susan Collins,” she said. “Maine, you all know something about those cracks in the glass ceiling, but the women of America aren’t finished yet. Maine, with your help this November we are going to shatter once and for all that final glass ceiling.”
http://politicalticker.bl(...)in-democratic-maine/
Bont komt niet van koeien die we ook eten, debiel. Zelfs koeien gunnen we nog enigzins een "humane dood". Heel wat anders dan er dik 10 keer met buckshot op schieten en het dier gek zien worden van de pijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:55 schreef laforest het volgende:
Dus als je geen problemen met bont hebt ben je een trol? Zeg je dat ook tegen mensen met een lerenjas?
Discussiëren is met jou inderdaad niet mogelijk omdat je geen inhoudelijke reacties hebt, alleen maar quotesquote:Afin, met jou valt dus geen redelijke discussie te voeren omdat mensen belachelijk maken en voor trol uitmaken je enige technieken zijn.
Doen trolls altijd ... kicken ze op. Echter nooit inhoudelijk want da's een brug naar nergens te ver.quote:Ik snap niet waarom ik nog op jou reageer.
Dat de door jou verafgode Palin weer eens een knap staaltje machtsmisbruik demonstreert denk je verder niet over na. Dat in de dunst bevolkte staat wolven harteloos worden afgeknald vanuit vliegtuigen vind jij nog een vorm van jagen. Dat plus het feit dat je dingen zegt als "Palin voor VP en dan Presidentquote:De payments mochten niet en zijn gestopt, het jagen niet, nou mooi toch, niks mis met jagen imho.
Laat me raden ... hierna zeker een ellenlange quote zonder eigen bijdrage? Jup, dacht ik wel. Dat noem jij discussiëren.quote:Nu maar weer serieus discussieren over de verkiezingen.
Dat was het bij het eerste debat dan ook. Palin was toen nog niet klaar om commentaar te geven op de prestaties van McCain... Ze beginnen eindelijk door te hebben dat 1 optreden per week alleen maar meer aandacht vestigt op haar onkunde.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als palin het optreden van mccain niet zou 'praisen'... Dat zou pas nieuws zijn...
QFT !quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef Googolplexian het volgende:
Dat de door jou verafgode Palin weer eens een knap staaltje machtsmisbruik demonstreert denk je verder niet over na. Dat in de dunst bevolkte staat wolven harteloos worden afgeknald vanuit vliegtuigen vind jij nog een vorm van jagen. Dat plus het feit dat je dingen zegt als "Palin voor VP en dan President" (wat niet alleen een verkapte doodsverwensing is maar ook nog eens één van de domste politieke uitgangspunten EVER gezien je niet op een VP stemt maar op president) geeft wel aan hoe verknipt je bent.
Niet volgens Palin dus. Want als mensen dieren zijn, geloof je automatisch in de evolutietheorie (mensen stammen af van primaten).quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 12:36 schreef laforest het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:58 schreef popolon het volgende:
Gisteren bij SNL: Obama started putting ads in videogames, McCain in MRI machines.
Ik wou bijna zeggen: "huilie"quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Zwak hoor
"I hear that from the doorstep, you can see all the way to the Russian tearoom"quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:43 schreef pberends het volgende:
Ik vond Obama toch beter op het diner, zeker de presentatie.
haha ga weg man. Denk je nou echt dat iemand je serieus neemt zo lang je hier vol blijft houden dat Palin een goede kandidaat is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 13:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Zwak hoor
Eens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:15 schreef Montov het volgende:
McCain lijkt een beetje in te lopen in de peilingen, is mijn voorbarige conclusie. Echter, pas over 2 a 3 dagen kunnen we weer kijken wat voor impact de debatten echt gehad hebben. Ik zou het vreemd vinden wanneer McCain daadwerkelijk 2 - 4% kan inlopen terwijl Obama volgens de kenners en de peilingen de beste was.
http://www.nos.nl/nosjour(...)1008_no_plumber.htmlquote:Joe is geen loodgieter
Joe the Plumber' blijkt helemaal geen loodgieter te zijn. De man die door John McCain werd opgevoerd als de Amerikaanse Jan Modaal heeft geen loodgietersdiploma. Joe mag daarom in Ohio waar hij woont niet zelfstandig als loodgieter werken.
Joe, die eigenlijk Samuel Wurzelbacher heet, speelde deze week een hoofdrol in het verkiezingsdebat. Hij vroeg eerder in de campagne Barack Obama wat diens belastingplannen voor hem betekenen.
Belastingschuld
McCain voerde Joe the Plumber op om aan te tonen dat gewone Amerikanen hard getroffen worden als Obama president wordt.
Spitwerk van Amerikaanse media heeft ook aan het licht gebracht dat loodgieter Joe nog een belastingschuld heeft van ruim duizend dollar.
http://www.telegraaf.nl/b(...)twerker__.html?p=6,1quote:Joe de Loodgieter blijkt notoire zwartwerker
AMSTERDAM - Joe de Loodgieter, de kleine zelfstandige uit Ohio die wereldberoemd werd dankzij de Amerikaanse verkiezingsstrijd, blijkt een notoire zwartwerker.
De man, Joe Wurzelbacher, staat in zijn omgeving bekend als iemand die het niet zo nauw neemt met het afdragen van belastingen. Ook heeft hij niet de vereiste papieren om zijn beroep uit te voeren. Bovendien 'vergat' hij twee jaar geleden inkomstenbelasting te doen.
De Amerikaanse media liepen de afgelopen dagen weg met Joe. De gescheiden vader, die alleen voor zijn 13-jarige zoon zorgt, riep veel sympathie op toen hij Barack Obama tegen het lijf liep tijdens een van zijn verkiezingsrondjes. het werd een geanimeerd gesprek toen Joe kritiek uitte op Obama´s belastingplan.
Maar de held van hardwerkend Amerika blijkt niet zo'n brave werker als steeds werd aangenomen. Zo moet Joe nog een openstaande boete van ruim duizend dollar betalen wegens belastingfraude. En in 2005 gaf hij zo'n 100.000 dollar te weinig op aan de belastingdienst. De laatste twee jaar deed hij maar helemaal geen aangifte, aldus buurtbewoners.
Daarbij is hij volgens de voorzitter van de Amerikaanse loodgietersvakbond helemaal geen loodgieter door het ontbreken van de juiste papieren.
John McCain gebruikte Joe tijdens het derde en laatste tv-debat met de Barack Obama op als symbool voor Amerikanen die gedupeerd zouden raken door Obama’s belastingplannen.
„Joe werkte 10, 12 uur per dag”, memoreerde McCain. „En hij wilde de zaak kopen, waar hij al die jaren voor werkte, maar hij keek naar jouw belastingplan en hij zag dat hij veel hogere belastingen zou moeten betalen.” Volgens McCain dupeert Obama kleine ondernemers met zijn belastingplannen.
De Democraat ervoer het gesprek met Joe heel anders. „Wat ik in feite tegen hem zei, was dat hij vijf jaar geleden, toen hij in de positie was om de zaak te kopen, een belastingvoordeel nodig had”, aldus Obama. „Wat ik wil doen is de loodgieter, de verpleegster, de brandweerman, de leraar, de jonge ondernemer die nog geen geld hebben, tijdelijk geen belasting laten betalen.”
Conservatieve radiotalkshows liepen de afgelopen dagen weg met Joe. Dinsdag interviewde het tv-station Fox hem nog over het gesprek met Obama. „Robin Hood stal van de hebberige rijke mensen en gaf aan de armen, dus hij noemt ons min of meer armen en dat vind ik maar niks”, aldus Wurzelbacher. Hij voegde er nog aan toe dat de Amerikaanse Droom voor hem de volgende betekenis heeft. „Je werkt hard. En dan krijg je uiteindelijk wat je wilt.”
http://www.parool.nl/paro(...)-Spears-status.dhtmlquote:Joe niet zo blij met Britney Spears-status
[In het debat met Obama schetste McCain 'Joe the plumber' als de belichaming van de harkwerkende Amerikaanse held. Joe uit Ohio begint inmiddels behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort.
In het debat met Obama schetste McCain 'Joe the plumber' als de belichaming van de harkwerkende Amerikaanse held. Joe uit Ohio begint inmiddels behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort. Foto AP/Madalyn Ruggiero
WASHINGTON - De beroemdste loodgieter van Amerika, Joe Wurzelbacher uit Ohio, begint behoorlijk zenuwachtig te worden van de mediahorde die zich op hem heeft gestort. Moet echt de hele wereld weten dat hij werkt zonder de vereiste vergunning?
''Het is alsof ik Britney Spears ben,'' zei de 34-jarige Wurzelbacher donderdag. Nadat hij in het laatste debat tussen John McCain en Barack Obama onverwachts was opgevoerd als de ultieme gewone man, is hij het middelpunt geworden van een mediastorm, inclusief onthullingen waar hij alleen maar ongelukkig van kan worden.
Zo blijkt hij helemaal niet te hoeven vrezen voor Obama's belastingplan: hij komt eerder in aanmerking voor een verlaging van zijn aanslag dan voor een verhoging.
De 34-jarige gescheiden Wurzelbacher, vader van een dertienjarige zoon, beweerde vorige week in een ontmoeting met Obama dat hij op het punt stond zijn eigen loodgietersbedrijf te kopen. Dat zou hem 250.000 tot 280.000 dollar per jaar opleveren, waardoor hij het slachtoffer zou worden van de belastingvoorstellen van Obama.
De Democratische kandidaat zei daarop dat het 'goed voor iedereen was om de welvaart te verdelen', een citaat dat alle televisiezenders haalde. John McCain sprong er gretig op in door 'Joe the plumber' in het debat op te voeren als de hardwerkende Amerikaanse held die door Obama gestraft zou worden voor zijn inspanningen. Ook feliciteerde McCain de loodgieter met zijn succes: 'Joe, you're rich!'
Dat blijkt in werkelijkheid tegen te vallen. Wurzelbacher, woonachtig in Holland, Ohio, werkt samen met een collega in een tweemansbedrijf dat onmogelijk aan beiden een inkomen van meer dan 250.000 dollar kan verstrekken.
Volgens Bob Williams, researcher bij het Tax Policy Center, zouden Wurzelbacher en zijn compagnon daarom waarschijnlijk op een belastingverláging mogen rekenen als Obama's plannen worden uitgevoerd.
Overigens heeft de populaire loodgieter nog een belastingschuldje openstaan van 1182,98 dollar. En het blijkt dat hij zich niet heeft ingeschreven als gediplomeerd loodgieter in het register van Toledo, waar zijn bedrijf is gevestigd. ''Hij heeft die vergunning wel nodig,'' aldus de lokale bouwinspectie.
Wurzelbacher zei donderdag overvallen te zijn door alle aandacht. ''Ik ben geen Matt Damon en ik hoop dat ik mezelf niet al te erg voor gek heb gezet.''
Drudgereport is al een tijdje bezig met het pushen van een comebackverhaal van McCain. Een paar dagen geleden gingen ze daar echter de mist mee in, toen de peilingen toch nog weer naar een nieuw hoogtepunt klommen. De kans is groot dat ze uiteindelijk gelijk krijgen dat McCain weer iets inloopt, maar veel waarde kan je niet hechten aan die site.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:56 schreef Majar het volgende:
Van http://www.drudgereport.com:
AP/YAHOO Poll of 873 Democrats; 650 Republicans shows OBAMA 44%, MCCAIN 42%...
Op http://www.fivethirtyeight.com/ zijn nog meer posts te vinden van de wanhopigheid van drudge.quote:Bad Spin Watch: Drudge Touts Weeks-Old, Web-Based Poll
For his latest trick, Matt Drudge is touting the results of an AP-Yahoo poll that shows a two-point race between Obama and McCain.
You may never have heard of the AP-Yahoo poll before. This is for good reason, since a look at the fine print reveals that it's not really intended for its horse race numbers (the AP uses a separate agency, GfK, for those).
For one thing, the poll is not timely. It entered the field on October 3 -- two weeks ago -- and left the field on October 13, which was this Monday.
For another thing, it's an internet-based poll:
The survey was conducted using the web-enabled KnowledgePanelSM, a probability-based Panel designed to be representative of the U.S. population. Initially, participants are chosen scientifically by a random selection of telephone numbers. Persons in selected households are then invited by telephone to participate in the webenabled KnowledgePanelSM. For those who agree to participate, but do not already have Internet access, Knowledge Networks provides at no cost an Internet appliance and Internet service connection. People who already have computers and Internet service are permitted to participate using their own equipment. Panelists then receive unique log-in information for accessing surveys online, and then are sent emails three to four times a month inviting them to participate in research.
For a third thing, it has no likely voter screen, and the horse race question does not even appear to have a registered voter screen ... it's a poll of all adults.
Go, Drudge! Go!
http://www.fivethirtyeigh(...)touts-weeks-old.html
http://news.yahoo.com/s/a(...)s_voter_registrationquote:High court rejects GOP bid in Ohio voting dispute
The justices overruled a federal appeals court that had ordered Ohio's top elections official to do more to help counties verify voter eligibility.
Secretary of State Jennifer Brunner, a Democrat, faced a deadline of Friday to set up a system to provide local officials with names of newly registered voters whose driver's license numbers or Social Security numbers on voter registration forms don't match records in other government databases.
http://www.cqpolitics.com/wmspage.cfm?docID=news-000002976265&referrer=jsquote:An internal investigation by the popular online market Intrade has revealed that a single investor’s purchases prompted “unusual” price swings that significantly boosted the prediction that Sen. John McCain will become president.
Over the past several weeks, the investor has pushed hundreds of thousands of dollars into one of Intrade’s predictive markets for the presidential election, the company said, resulting in repeated monetary losses through a strategy that belies any financial motive.
Fantastisch niveau en zelfbeheersing dat jij je als crewmember verlaagd tot ordinair schelden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 14:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bont komt niet van koeien die we ook eten, debiel. Zelfs koeien gunnen we nog enigzins een "humane dood". Heel wat anders dan er dik 10 keer met buckshot op schieten en het dier gek zien worden van de pijn.
[..]
Discussiëren is met jou inderdaad niet mogelijk omdat je geen inhoudelijke reacties hebt, alleen maar quotes
[..]
Doen trolls altijd ... kicken ze op. Echter nooit inhoudelijk want da's een brug naar nergens te ver.
[..]
Dat de door jou verafgode Palin weer eens een knap staaltje machtsmisbruik demonstreert denk je verder niet over na. Dat in de dunst bevolkte staat wolven harteloos worden afgeknald vanuit vliegtuigen vind jij nog een vorm van jagen. Dat plus het feit dat je dingen zegt als "Palin voor VP en dan President" (wat niet alleen een verkapte doodsverwensing is maar ook nog eens één van de domste politieke uitgangspunten EVER gezien je niet op een VP stemt maar op president) geeft wel aan hoe verknipt je bent.
[..]
Laat me raden ... hierna zeker een ellenlange quote zonder eigen bijdrage? Jup, dacht ik wel. Dat noem jij discussiëren.
quote:Bij koosjer slachten wordt de keel op een zodanige manier doorgesneden dat het dier snel doodbloedt. Er zijn twee manieren van koosjer slachten: Glatt en niet-Glatt. Alleen bij de laatste is het toegestaan na de halssnede het dier te bedwelmen. Dit wordt door de hoofdstroom van de orthodoxe gemeenschap niet aanvaard. Dat hangt samen met het risoc van bloeduitstorting bij bedwelming.
Iemand die puur om de vacht echter een dier slacht zal zeker niet 10 buckshots in een dier schieten want dat verpest de pels.quote:HOUTEN - Het onverdoofd, ritueel slachten van runderen en schapen tast het welzijn van de dieren op een onaanvaardbare wijze aan.
Dat stelt de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) in een brief aan minister Gerda Verburg (Landbouw).
Je mag het beestje best bij z'n naam noemenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:55 schreef laforest het volgende:
[..]
Fantastisch niveau en zelfbeheersing dat jij je als crewmember verlaagd tot ordinair schelden.
http://voices.washingtonp(...)in.html?hpid=topnewsquote:We believe that the best of America is not all in Washington, D.C. We believe" -- here the audience interrupted Palin with applause and cheers -- "We believe that the best of America is in these small towns that we get to visit, and in these wonderful little pockets of what I call the real America, being here with all of you hard working very patriotic, um, very, um, pro-America areas of this great nation. This is where we find the kindness and the goodness and the courage of everyday Americans. Those who are running our factories and teaching our kids and growing our food and are fighting our wars for us. Those who are protecting us in uniform.Those who are protecting the virtues of freedom.
Oud nieuws: http://www.fivethirtyeigh(...)ng-is-suspcious.htmlquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.cqpolitics.com/wmspage.cfm?docID=news-000002976265&referrer=js
Hm!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |