abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62503638
$150 miljoen binnengehaald door Obama in September.

http://cnn.com/2008/POLITICS/10/19/obama.fundraising/index.html
pi_62503712
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:23 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dezelfde mensen meerdere malen registreren bovenal.
Ze kunnen niet meerdere malen stemmen. Je moet het zo zien het is ACORN die de dupe is doordat men heeft betaald voor elke registratie.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:57:29 #278
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_62503755
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:30 schreef Wheelgunner het volgende:

Zometeen gaan jullie nog beweren dat McCain en Obama hun eigen speeches schrijven...
Obama heeft veel van zijn speeches zelf geschreven, of voor het grootste gedeelte. Net zoals Reagan en Clinton dat ook deden.
http://www.time.com/time/politics/article/0,8599,1837368,00.html

Maar afgezien van de exacte woorden, zinsopbouw en structuur, geven de kandidaten aan welke onderwerpen ze behandeld willen hebben, of krijgen ze talking points mee die goed scoren bij kiezers. Maar dan nog, terugkomend op het eerste punt, als de politicus het niet eens is met beslissingen gedaan door het campagneteam dan wordt het team teruggefloten. Ayers, terroristenvriend, en dergelijke smears zijn nu al een paar weken in omloop en is een centraal thema van de McCain campagne. McCain heeft zijn goedkeuring gegeven aan de toon van zijn campagne. McCain heeft van de zomer zijn campagneteam vervangen door Schmidt, maar nu opeens heeft hij totaal geen notie van zijn ads, robocalls en optredens? Nee, dat kan je niemand wijsmaken.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:58:30 #279
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503775
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zouden inderdaad goede kwaliteiten zijn als het onderwerp 'Rol en invloed van presidentskandidaten in hun campagne' is.
[..]

Neuh. Aan mijn gebrekkige kennis ligt het niet, mijn houding is allerminst twijfelachtig. Ik snap best dat ik heel interessant bent, ik kan nog uren over mij en mijn kwaliteiten doorpraten, maar zullen we dat maar laten, in het belang van dit topic? Het wordt zo obsessief zo.

Daarnaast... "Gebrekkige kennis en twijfelachtige houding"? Ik ben niet degene die uiterst naïef verwacht dat presidentskandidaten geen invloed hebben op hun campagne, ik ben niet degene die denkt dat presidentskandidaten niet weten wat hun campagne doet, en ik ben niet degene die denkt dat dat vanzelfsprekend dus voor beide partijen geldt. Nee, ik denk niet dat zoiets erg serieus overkomt. Sorry: het komt niet serieus over.

Nu. Jij denkt dat McCain niet weet wat hij (en zijn campagne) doet en er geen controle over heeft. Goed, het is naïef, het is onlogisch, het is tegenstrijdig met de realiteit. Maar ik accepteer gewoon dat je dat gelooft, laat ik het daar maar bij laten.
Het gaat ook niet om jou per se, maar als ik het idee heb dat iemand verkeerd zit door een bepaalde houding, dan val ik die houding aan.

Correcter is natuurlijk het uitgebreider presenteren van de andere kanten, maar dat kost meer tijd en moeite en is niet altijd zinvol. En zoals je zelf al aangeeft sta je daar niet voor open.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:02:13 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503845
Even Meet the Press kijken met Powell.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:03:29 #281
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503876
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Obama heeft veel van zijn speeches zelf geschreven, of voor het grootste gedeelte. Net zoals Reagan en Clinton dat ook deden.

Maar afgezien van de exacte woorden, zinsopbouw en structuur, geven de kandidaten aan welke onderwerpen ze behandeld willen hebben, of krijgen ze talking points mee die goed scoren bij kiezers. Maar dan nog, terugkomend op het eerste punt, als de politicus het niet eens is met beslissingen gedaan door het campagneteam dan wordt het team teruggefloten. Ayers, terroristenvriend, en dergelijke smears zijn nu al een paar weken in omloop en is een centraal thema van de McCain campagne. McCain heeft zijn goedkeuring gegeven aan de toon van zijn campagne. McCain heeft van de zomer zijn campagneteam vervangen door Schmidt, maar nu opeens heeft hij totaal geen notie van zijn ads, robocalls en optredens? Nee, dat kan je niemand wijsmaken.
Geen notie is wat overdreven, en misschien als hij het echt wilde zou hij er meer aan kunnen doen om het te voorkomen. Maar in hoeverre worden die robocalls bijvoorbeeld uit de campagne betaald, dat vind ik echt zoiets dat supporters onafhankelijk doen, of anders vanuit lobby-groepen.

Om dergelijke praktijken vanuit zijn achterban te stoppen, zou McCain zijn eigen achterban publiekelijk moeten aanvallen, wat natuurlijk politiek zeer schadelijk is.

Ik blijf erbij, de kandidaten luisteren meer naar hun campagneleiders dan andersom wanneer het om tactiek en dergelijke gaat.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:04:05 #282
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62503885
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:02 schreef popolon het volgende:
Even Meet the Press kijken met Powell.
Komt nu de endorsement dan?
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:04:44 #283
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503894
Nou, nog zonder het officieel te zeggen is het nu al een duidelijk support voor Obama. How suprising.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_62503953
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:04 schreef popolon het volgende:
Nou, nog zonder het officieel te zeggen is het nu al een duidelijk support voor Obama. How suprising.
Het feit dat hij niet maanden geleden voor McCain is gegaan zegt voldoende. Hij is echter nog steeds een die-hard Republikein dus hij gaat niet overslag voor Obama denk ik.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:07:23 #285
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503963
Hier komt 't ......
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:08:50 #286
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62503999
Hij vindt Palin niks.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:09:18 #287
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504014
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:57 schreef Montov het volgende:

[..]

Het artikel zegt zelf al dat Obama een uitzondering is, en dat ook hij een team van speechschrijvers gebruikt.

Ik wil ook niet zeggen dat de kandidaten niks te maken hebben met de inhoud van hun woorden trouwens, zo erg is het met de meeste verkiezingen nou ook weer niet.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:12:06 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504098
McCains campagne wordt even goed onder de loep genomen door Powell.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:13:52 #289
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504128
Powell endorses Obama.

Live @ Meet the Press.
pi_62504179
tvp
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:17:40 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62504213
wat is de huidige impact van Powell these days?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:19:18 #292
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_62504261
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:13 schreef popolon het volgende:
Powell endorses Obama.

Live @ Meet the Press.
Geweldig zeg, als zelfs notabele Republikeinen Obama gaat steunen mág het toch niet meer mis gaan?
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:21:42 #293
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504322
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:17 schreef Re het volgende:
wat is de huidige impact van Powell these days?
De nostalgische herinneringen aan zijn rol in de Bush Administration
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:23:30 #294
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504371
Toch een knal voor McCain, een goede bekende van Powell. Powell benadrukte juist de laatste weken van zijn campagne als negatief en haatzaaiend en de ongeschikte Palin als VP.

Lijkt me een juiste conclusie. Zeker het bekijken waard straks, Powell zegt gewoon veel zinnige dingen.
pi_62504387
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:52 schreef Fokski het volgende:
$150 miljoen binnengehaald door Obama in September.

http://cnn.com/2008/POLITICS/10/19/obama.fundraising/index.html
Grappig dat McCain uit het staatsfonds z'n campagnegeld haalt.

Was McCain niet een fiscal conservative die niet van big spending houdt?
pi_62504425
quote:
Republikein Powell steunt Democraat Obama

WASHINGTON - De zwarte oudminister en voormalig generaal Colin Powell zal morgen zijn steun uitspreken voor de Democratische presidentskandidaat Barack Obama. Dat melden bronnen dicht bij de Republikeinse oud-minister van Buitenlandse Zaken, aldus CNN. Morgen zendt het politieke programma Meet the press op NBC een interview met Powell uit. Daarin zal hij bekendmaken naar wie van de twee presidentskandidaten zijn voorkeur uit gaat.

Indien Powell zijn steun uitspreekt voor Barack Obama zal dat een nieuwe tegenslag betekenen voor John McCain. De Republikeinse presidentskandidaat ligt flink achter in de peilingen op Obama met nog zo'n drie weken te gaan tot de verkiezingen. De laatste opiniepeiling van CNN geeft Obama 51 procent van de stemmen tegen 46 procent voor McCain. Medewerkers van McCain noemen het scenario een 'persoonlijke vernedering voor McCain'.

Powell en McCain zijn al ruim 25 jaar bevriend. Vrienden van Powell verklaarden tegenover de Amerikaanse krant New York Daily News dat de twee nog steeds vrienden zijn maar dat Powell vindt dat er teveel 'neocons' in zijn omgeving zijn. Geruchten dat Powell Obama zal steunen doen al langer de ronde. Hij heeft al eerder toegegeven dat hij overweegt een Democraat te steunen om president George Bush op te volgen.

Powell stapte in januari 2005 op uit het kabinet van George Bush vanwege de oorlog in Irak. Hij heeft in totaal onder drie Republikeinse presidenten gediend. Powell zou Obama vorig jaar ook al twee keer ontmoet zou hebben, op verzoek van de senator zelf. "Ik ben beschikbaar voor iedereen die met me wil praten over buitenlands beleid en militaire zaken," aldus Powell toen. "En ik zal de persoon steunen die in mijn ogen het beste ons land kan leiden." Vorige maand zei Powell echter dat hij nog niet wist wie hij ging steunen. Wel gaf hij toe dat een 'Afro- Amerikaanse president een opwindend idee was'.

De krant The Washington Post heeft wel al zijn steun uitgesproken voor Obama. Volgens de krant was 'de keuze zeer eenvoudig dankzij de teleurstellende campagne' van McCain. 'Maar nog makkelijker was het door onze bewondering voor Obama en zijn kwaliteiten.' De twee presidentskandidaten hebben inmiddels hun aandacht gericht op belangrijke staten die een sleutelrol in de verkiezingen kunnen vervullen, zoals Florida. Obama heeft zijn aanhangers al gewaarschuwd voor zelfingenomenheid. "Voor iedereen die een beetje arrogant dreigt te worden, heb ik twee woorden: New Hampshire. Ik heb daar geleerd dat je het jezelf niet kan veroorloven om het rustig aan te doen of blind de peilingen te geloven," aldus Obama. (HET PAROOL)
http://www.parool.nl/paro(...)emocraat-Obama.dhtml

.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:29:22 #297
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62504492
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Grappig dat McCain uit het staatsfonds z'n campagnegeld haalt.

Was McCain niet een fiscal conservative die niet van big spending houdt?
Nee, hij was tegen de invloed die komt met private campagne-financiering, zie de McCain-Feingold bill. Hoewel hij ook daar al wat mee geflipflopt heeft deze verkiezing.

Ik vind het trouwens helemaal niet positief dat Obama zoveel geld binnenhaalt, ik gun hem de steun wel, maar het gaat om de implicaties. De gedachte dat het presidentschap eigenlijk dus 'gekocht' wordt door de hoogste bieders.

Ik denk dat Obama ook nog steeds voor zou staan als ze allebei voor publiek geld gegaan waren, en dat zou een rare nasmaak in ieder geval voorkomen.

Denk ook maar terug aan de kritiek dat Bush zoveel meer geld had in 2004, toen was de consensus dat het een oneerlijk voordeel was voor hem.
pi_62504522
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om jou per se, maar als ik het idee heb dat iemand verkeerd zit door een bepaalde houding, dan val ik die houding aan.

Correcter is natuurlijk het uitgebreider presenteren van de andere kanten, maar dat kost meer tijd en moeite en is niet altijd zinvol. En zoals je zelf al aangeeft sta je daar niet voor open.
Ik laat me gaan, overdrijf te vaak. Ik weet het.
pi_62504551
Ik dacht dat dat Meet The Press altijd 's avonds was.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:32:36 #300
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_62504558
Perends is er snel bij met een nieuw topic.

tvp dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')